News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-09-09 US: Halla-aho haukkui Suomen: ”Herkkähipiäisiä varjellaan”

Started by Daemonic, 09.09.2009, 08:52:48

Previous topic - Next topic

Daemonic

Halla-aho haukkui Suomen: "Herkkähipiäisiä varjellaan"

Perussuomalaisten listoilta Helsingin kaupunginvaltuustoon valittu Jussi Halla-aho (sit.) haukkui eilen Ajankohtaisen kakkosen haastattelussa suomalaisen yhteiskunnan, ja sen millaista keskustua maassa voi käydä.

Hän vertasi nykyistä maahanmuuttokeskustelua Neuvostoliitosta aikoinaan käytyyn keskusteluun.

– En tiedä mikä siinä on, että aina tietty osa yhteiskunnasta haluaa jonkun sellaisen palvonnan kohteen. Aiemmin se oli Neuvostoliitto, nyt se on maahanmuutto. Mikä siinä on, ettei siitä voida käydä moniäänistä keskustelua, Halla-aho kysyi.

Maahanmuuttokriittistä blogia kirjoittava Halla-aho ei pidä itseään sen kummoisempana uhkatekijänä yhteiskunnalle, kuin iltapäivälehtien kolumnistit. Hänen mukaansa hän on sattunut valitsemaan kohteekseen asiat, joista ei saa puhua.

– Minusta on surulllista, että yhteiskunnassa on jumalanpilkkapykäliä ja minusta on surullista, että tosiasioita ruvetaan kriminalisoimaan, kun varjellaan jotain herkkähipiäistä vähemmistöä loukkaantumiselta, hän totesi.

Halla-aho sai eilen sakkotuomion uskonrauhan rikkomisesta blogikirjoituksensa takia. Syytekohta kiihottamisesta kansanryhmää vastaan kaatui.

– Kyllä minä olen lievästi myönteisesti yllättynyt siitä, että puolet syytteistä kaatui, Halla-aho sanoi huomauttaen, että tuomio tullaan käsittelemään vielä hovioikeudessa.

Halla-aho lupasi aikovansa jatkaa poliittista uraansa.

– Sanotaan, että kyllä minä omasta puolestani olen käytettävissä seuraavissa eduskuntavaaleissa, mutta tämä on tietenkin sellainen kysymys, johon monella muullakin ihmisellä kuin minulla on jotain sanottavaa, Halla-aho sanoi viitaten Perussuomalaisten puheenjohtajaan Timo Soiniin, joka ei halunnut Halla-ahosta puolueen eurovaaliehdokasta.

Sitä, haluaisiko hän olla Perussuomalaisten ja Muutos 2011 –puolueen ehdokkaana, hän ei kommentoinut.

– Pitäisin toivottavana, että kaikki maahanmuuttokriittiset ehdokkaat olisivat samalla listalla eivätkä näin kilpailisi äänistä keskenään.

LÄHDE

Luovaa otsikointia US:lta. Itse juttu viittaa eiliseen Ajankohtaiseen Kakkoseen, jonka voi katsoa täältä. Kohdasta 11:10 eteenpäin Halla-ahon haastattelu.

EDIT: Ajankohtaisen Kakkosen pätkästä keskustelua Hommassa täällä.
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

Juha Päivärinta

Quote from: Daemonic on 09.09.2009, 08:52:48
Halla-aho haukkui Suomen: "Herkkähipiäisiä varjellaan"

– Sanotaan, että kyllä minä omasta puolestani olen käytettävissä seuraavissa eduskuntavaaleissa, mutta tämä on tietenkin sellainen kysymys, johon monella muullakin ihmisellä kuin minulla on jotain sanottavaa, Halla-aho sanoi viitaten Perussuomalaisten puheenjohtajaan Timo Soiniin, joka ei halunnut Halla-ahosta puolueen eurovaaliehdokasta.

Sitä, haluaisiko hän olla Perussuomalaisten ja Muutos 2011 –puolueen ehdokkaana, hän ei kommentoinut.

– Pitäisin toivottavana, että kaikki maahanmuuttokriittiset ehdokkaat olisivat samalla listalla eivätkä näin kilpailisi äänistä keskenään.

LÄHDE

Luovaa otsikointia US:lta. Itse juttu viittaa eiliseen Ajankohtaiseen Kakkoseen, jonka voi katsoa täältä. Kohdasta 11:10 eteenpäin Halla-ahon haastattelu.

EDIT: Ajankohtaisen Kakkosen pätkästä keskustelua Hommassa täällä.

Missä vaiheessa Soini on virallisesti sanonut, että hän ei halunnut Halla-ahoa ehdokkaaksi?
Ex-Jekku

IDA

Uusi Suomi on viime aikoina muutenkin kunnostautunut reippaasti yli lyövillä otsikoilla.

Turkulaine

Quote from: Jekku on 09.09.2009, 08:59:14
Missä vaiheessa Soini on virallisesti sanonut, että hän ei halunnut Halla-ahoa ehdokkaaksi?

Taisiko olla tuossa ennen eurovaaleja?
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Juha Päivärinta

Quote from: Turkulaine on 09.09.2009, 09:39:45

Muistaakseni ei ollut. Soini sanoi, että asian päättää joku muu kuin hän. Totuushan on toisenlainen, mutta virallisesti Soini ei ole sanonut näin. Olenko väärässä?
Ex-Jekku

mökö

Toivottavasti Halla-aho saadaan muutos 2011 puolueen keulakuvaksi,,,Halla-ahon suosio näyttäisi nyt olevan todella nousussa. Luulenkin että tuleva puolue tarvitsisi ehdottomasti Jussi Halla-ahon.

Muutosta tarvitaan ja muutos tarvitsee Halla-ahon
sellaista se on, valssi suviyössä ilman housuja

Lemmy

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Jiri Keronen

Quote from: mökö on 09.09.2009, 10:05:41
Toivottavasti Halla-aho saadaan muutos 2011 puolueen keulakuvaksi,

Tässä ihan puhtaasti meikän pohtimisia; Monet ihmiset äänestävät Halla-ahoa, oli hän sitten persuissa tai muutoksessa. Suuri osa näistä äänestäjistä kuitenkin äänestää Hallista nimenomaan Halliksen vuoksi, eikä heillä ole mitään erityistä tarvetta äänestää persuja. Itse asiassa foorumin kommentteja luettua on enemmänkin tullut sellainen kuva, että monet äänestävät Hallista persuista huolimatta. Jos Hallis on Muutoksessa, ihmisillä on pienempi kynnys äänestää häntä, ja heitä ottaa vähemmän päähän hänen äänestämisensä kuin jos hän olisi persujen listalla. Uskon, että on enemmän ihmisiä, jotka tahtovat äänestää Hallista muussa puolueessa kuin persuissa kuin on niitä ihmisiä, jotka tahtovat äänestää Hallista nimenomaan persuissa.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Sivusta seuraaja

Quote from: Jekku on 09.09.2009, 09:46:08
Quote from: Turkulaine on 09.09.2009, 09:39:45

Muistaakseni ei ollut. Soini sanoi, että asian päättää joku muu kuin hän. Totuushan on toisenlainen, mutta virallisesti Soini ei ole sanonut näin. Olenko väärässä?

Näin minäkin sen muistan. Soini ei ole missään vaiheessa dissannut Halla-ahoa itseään, vaan sanoi mm. pressiklubissa kuuluisista kottaraisenpönttöön tuijottelijoista ja propellipäistä sekä että "kiinnitä Jussi seuraasi huomiota". Mielestäni Soinin eilisestä radiohaastattelusta sai ihan positiivisen kuvan mm. sen takia, että asiaan liittyen hän haukkui vihreät naiset ja piti hyvänä asiana sitä, että syyte kiihottamisesta kansanryhmää vastaan kaatui. Tämä yllätti ainakin minut.

Soini olisi voinut "irtisanoutua" Halla-ahosta jo ajat sitten, mutta jostain syystä hän ei ole siihen tarvetta nähnyt. Hyvä niin.

Jouko

Quote from: mökö on 09.09.2009, 10:05:41
Toivottavasti Halla-aho saadaan muutos 2011 puolueen keulakuvaksi,,,Halla-ahon suosio näyttäisi nyt olevan todella nousussa. Luulenkin että tuleva puolue tarvitsisi ehdottomasti Jussi Halla-ahon.

Muutosta tarvitaan ja muutos tarvitsee Halla-ahon

Halla-ahoakin tarvitaan mutta itse hän totesi että voitaisiin puhua enemmän itse asiasta kuin Jussi Halla-ahosta. Mutta, mutta kun 99,99 % poliitikoista ei halua koskea maahanmuuttoon ja monikulttuuriin pitkällä kepilläkään. Ei ainakaan ääneen ja julkisesti joten se ala jää sekalaisten hörhöporukoitten (siihen kuuluu myös viranomaisia kuten Johanna Suurpää ynnä muita "tiedostavia" kenopäitä ;D) hoitoon ja valtion velkapiikki avoimeksi siinä, kuten Jussikin totesi Aakakkosen haastattelussa.

Tämä pelko, fobia, vahvistuu monien mielissä tällaisten tuomioitten seurauksena aina kipurajoille asti. Mutta taatusti sekin mätäpaise puhkeaa joskus hamassa tulevaisuudessa. Että sitä odotellessa jatkakaamme työstöä...
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Kissapeto

Quote from: Jiri Keronen on 09.09.2009, 10:15:05
Itse asiassa foorumin kommentteja luettua on enemmänkin tullut sellainen kuva, että monet äänestävät Hallista persuista huolimatta.

Voin vahvistaa tuon oikeaksi pääkaupunkiseudulta "masinoimieni" ystävieni ja heidän tuttaviensa osalta. Persuille itsessään ei olisi siitä porukasta lähtenyt ensimmäistäkään ääntä.

On ollut tyydyttävä tunne seurata JM-K:n alkuaskeleita mediassa Muutokseen liittyen, JH-a:n eilinen asiallinen haastattelu A2:ssa vahvisti toiveita siitä, että tunnehöttö ja mielikuviin perustuva totuuden vääntely maahanmuuttoasioissa saa pikkuhiljaa väistyä julkisessa keskustelussa. Toivottavasti "suvaitsevatkin" huomaavat, että tämä on edellytys kaikkien kannalta parhaaseen lopputulokseen.

CaptainNuiva

Jumankekkuli, mulla tuli töllöstä sitten ihan eri Ajankohtainen kakkonen kuin toimittajalla sillä minulle lähetetyssä ohjelmassa Halla-aho ei haukkunut Suomea vaan kritisoi suomalaisen yhteiskunnan keskustelukulttuuria.

Jos toimittaja ei ymmärrä mitä näillä on eroa niin kannattaisikohan palata vaikka mainoksia jakamaan?

Toisaalta, saattoihan toimittaja eron ymmärtääkkin....Mikäli näin on niin sitä nopeammin suosittelisin paluuta jakelupuolelle.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Jussi Halla-aho

Quote from: CaptainNuiva on 09.09.2009, 11:08:06
Jumankekkuli, mulla tuli töllöstä sitten ihan eri Ajankohtainen kakkonen kuin toimittajalla sillä minulle lähetetyssä ohjelmassa Halla-aho ei haukkunut Suomea vaan kritisoi suomalaisen yhteiskunnan keskustelukulttuuria.

Jos toimittaja ei ymmärrä mitä näillä on eroa niin kannattaisikohan palata vaikka mainoksia jakamaan?

Toisaalta, saattoihan toimittaja eron ymmärtääkkin....Mikäli näin on niin sitä nopeammin suosittelisin paluuta jakelupuolelle.

Valtteri Varpela on vasemmistonuori.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

JM-K

Quote from: Jussi Halla-aho on 09.09.2009, 11:14:52
Quote from: CaptainNuiva on 09.09.2009, 11:08:06

Arveletko tuon vaikuttavan uutisointiin? Ei kai nyt sentään! (Tämä oli sarkastista huumoria, ihan tiedoksi vaan muutamille öyhöille).

Sivusta seuraaja

Quote from: Tapio Arjo on 09.09.2009, 10:57:40
Quote from: Sivusta seuraaja on 09.09.2009, 10:24:28
Soini olisi voinut "irtisanoutua" Halla-ahosta jo ajat sitten, mutta jostain syystä hän ei ole siihen tarvetta nähnyt. Hyvä niin.

Miksi Soini tekisi pesäeron Halla-ahoon jo nyt?

Jos tekisi, olisi tyhmä - ja sitähän Soini ei ole - koska silloin Halla-aho vaihtaisi heti Muutos 2011:ta.

Miettikääpä asiaa Soinin näkökulmasta. Hänen kannattaa roikottaa Halla-ahoa löysässä hirressä sanomatta juuta ja jaata ennen kuin vasta viime metreillä.

Soini ei halua ottaa Halla-ahoa mukaan kilpailemaan puolueen kärkiehdokkaan paikasta.

Paljon ketterämpää on lempata hänet pihalle juuri vaalien alla. Soini laskee, että silloin Halla-aho ei enää ehdi tehdä kunnon kampanjaa.

Soini on väärässä. Halla-ahon takana on niin paljon painetta, että hänet äänestetään heittämällä eduskuntaan, vaikka hän olisi Muurlan Marttojen ehdokkaana.

Onhan tuossa pointtia, mutta paljon riippuu siitä, milloin Halla-ahon hovioikeuskäsittely tapahtuu? Vaaleihin on aikaa puolitoista vuotta. Vielä on mahdollista sekin, että Halla-aho saa kokonaan vapauttavan tuomion hovista. Vai venyykö hovioikeuteen meno samalla tavalla kohti vaaleja ja ehdokasasettelua kuin syytettä venyteltiin keväällä?

jmk

Quote from: Jussi Halla-aho on 09.09.2009, 11:14:52

Mitä ihmettä vasemmistonuori tekee Uuden Suomen toimittajana?

Uuden Suomen, jonka omien sanojensa mukaan on tarkoitus aatetaustaltaan jatkaa painetun Uuden Suomen perintöä - joka puolestaan pyrki olemaan riippumaton porvarillinen lehti.

Hyvin varmaan sujuu vasemmistonuorelta porvarillisen aatetaustan jatkaminen eller hur?

IDA

Tässä ihan puhtaasti meikän pohtimisia; Monet ihmiset äänestävät Halla-ahoa, oli hän sitten persuissa tai muutoksessa. Suuri osa näistä äänestäjistä kuitenkin äänestää Hallista nimenomaan Halliksen vuoksi, eikä heillä ole mitään erityistä tarvetta äänestää persuja. Itse asiassa foorumin kommentteja luettua on enemmänkin tullut sellainen kuva, että monet äänestävät Hallista persuista huolimatta. Jos Hallis on Muutoksessa, ihmisillä on pienempi kynnys äänestää häntä, ja heitä ottaa vähemmän päähän hänen äänestämisensä kuin jos hän olisi persujen listalla. Uskon, että on enemmän ihmisiä, jotka tahtovat äänestää Hallista muussa puolueessa kuin persuissa kuin on niitä ihmisiä, jotka tahtovat äänestää Hallista nimenomaan persuissa.

Tuo on varmasti totta pääkaupunkiseudulla. Itsekin olen havainnoinut, että persujen junttimaine on siellä uskomattoman suuri kynnys ylitettäväksi. Esimerkiksi Kymijoen sivistyneillä suistoalueilla ( sivistys kulkee aina suistoista ylävirtaan ) tilanne on kuitenkin jo täysin toinen.

8)

Lauttasaaren Emiiri

Quote from: IDA on 09.09.2009, 11:52:03
Tuo on varmasti totta pääkaupunkiseudulla. Itsekin tässä olen, että persujen junttimaine on siellä uskomattoman suuri kynnys ylitettäväksi. Esimerkiksi Kymijoen sivistyneillä suistoalueilla ( sivistys kulkee aina suistoista ylävirtaan ) tilanne on kuitenkin jo täysin toinen.

Eli siis junttius ja punaniskaisuus on Kymiläisten kansallinen, ehkä suorastaan geneettinen erityispiirre.  ;D

Onneksi Freddy on eri geeniperimää... ;D
Onko falskia sitten sanoa, että edustan suomalaisia, jos en kuitenkaan halua puhua sellaisten puolesta, jotka elämästä vieraantuneina ajattelevat vain omaa napaansa, täyttävät vatsansa teollisesti kasvatetulla lihalla ja katsovat maailmaa televisiosta ja autonsa ratin takaa mukavasti istuen?
- Kimmo Helistö

IDA

Quote from: Lauttasaaren Emiiri on 09.09.2009, 14:36:46
Eli siis junttius ja punaniskaisuus on Kymiläisten kansallinen, ehkä suorastaan geneettinen erityispiirre.  ;D

Ei vaan siis luonnollisesti sivistys. Laajakatseisina ihmisinä emme silti lainkaan kavahda junttiutta, koska kukaan ei kuitenkaan voi meille mitään, joten on ihan sama mitä "ne" ajattelevat  8)

Onneksi Freddy on eri geeniperimää... ;D

Freddy on kyllä lyöty ritariksi Kirkonmaassa. Kylillä puhutaan kaukaisten alueiden lapsesta, jonka kutsumus ja johdatus toivat kotiin :)

Valkoinen Enkeli

Quote from: sozaburo on 09.09.2009, 10:13:22
Sori ot. Ajattelin, että US olisi ollut hyvä, tai oikeastaan ainoa, vaihtoehto kotimaiseksi uutislähteeksi. Ja paskat, blogiosiota lukuunottamatta US on samaa pravdailua ja iltapäivälehtien kaltaista paskaa.

Toisaalta Usarin ja välillä jopa Helsingin Pravdan ansioksi on todettava, että nettiuutisten kommenttiosasto toimii vähän kuten Kari Suomalaisen tietyt pilakuvat aikanaan. Uutiset luetaan suodattimen läpi ja kommenteista katsotaan asioiden todellinen laita tai kannatus. Saa nähdä koska sensuuri kiihtyy ja toimitukset kyllästyvät kriittisten ääniin luopumalla taas vähän journalismin etiikasta kuvitellun "suuremman hyvän" vuoksi. Epäilemättä nytkin jää myös asiallista nuivaa kommenttia bittiavaruuteen, mutta paljon pääsee myös läpi.

Ja vaikka Uuden Suomen otsikko on tyypillistä propagandaa, niin itse artikkeli oli oikeastaan pelkkä neutraali referaatti. Eli ei kyseinen Vasuri-Valtteri ihan mitä tahansa voi Usarissa puuhastella, vaikka en Niklas Herlinin siunaamaa(?) toimittajalinjaa käsitäkään.

Hämeenlinnan Oraakkeli

BastardoGrande

Uusi Suomi uutisotsikoi ihan oikein; herkkähipiäisiähän Suomessa suojellaankin viranomaiskoneiston voimin, ihan automaattisesti.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

Valkoinen Enkeli

Kyseisestä otsikosta on jo avoin ketju mediapuolella:

http://hommaforum.org/index.php/topic,12990.0.html

Kiitos. Ketjut yhdityvät nopeammin, kun asiasta mainitaan erikseen.

Hype

Tämän otsikon ensimmäinen versio Usarissa oli ytimekkäästi "Halla-aho haukkui yhteiskunnan".

pelle12

Oletteko huomanneet, etä varsin moni aloittaa lauseen: 'En ole Halla-ahon kanssa samaa mieltä, mutta...'. Olisi mukava tietää, missä nämä kyseiset henkilöt ovat Halla-ahon kanssa eri mieltä. Eikö rohkeus/argumentit riitä kertomaan? Pelkurimaisinta ja helpointa on tuo 'en ole halla-ahon kanssa monissakaan asioissa samaa mieltä'-avaus. Nämä ihmisethän usein jollain tapaa puolustaa JOTAIN tapaus/kansalainen halla-ahossa, esim. hänen oikeuttaa sanoa mielipiteensä, hänen terävää älyänsä, hänen oveluuttaan tai jotain muuta vastaavaa. Itsekään en varmaan ole 100%:isesti Halliksen kanssa samaa mieltä joka asiassa, mutta moku-asioissa olen hänen kanssaan samoilla linjoilla, tai ainakaan en löydä kunnollisia, loogisia vasta-argumentteja, joten älyllisesti rehellisintä on kai sanoa: 'olen useimmiten halla-ahon kanssa samaa mieltä'.

Veli Karimies

On edesvastuutonta lehdeltä laittaa tuollaisia otsikoita. Ensinnäkin ne harhaanjohtavat kuluttajaa ja toisekseenkin, on monia ihmisiä jotka lukevat vain ne otsikot ja tietenkin uskovat lukemansa.

Karkea

Joo: muistelen vieläkin niitä koira-avioliittopuheita ja suostuin äänestämään Sampo Terhoa huolimatta Soinista ja muista Perussuomalsista.
Jos ees joku joskus jottain, muttaku ei kukkaan koskaan mittään, ku aina kaikki vaan.

Maastamuuttaja

Media on kertonut olevansa avoin; tosin varovaisemmat tyytyvät ilmoittamaan "pyrkivänsä avoimuuteen", vähän samaan tapaan Suomi aikoinaan "pyrki puolueettomuuteen", jota naapuri ei tietenkään sille suonut.

Niinpä mediankin pyrkiminen onkin vain näennäispyrkimistä, jota yhteiskunnan monipuoluejärjestelmänä esiintyvä yksipuolue-eliitti rajoittaa. Molemmat ymmärtävät toisiaan ilman keskinäistä YYA-sopimustakin.

Milloin muuten media ryhtyy ilmoittamaan toimittajan nimen ohella myös hänen puoluekantansa? Vai onko se aina ehdottomasti piilotettava? Kuluttajavalistusmielessä se olisi toivottavaa.

Zngr

Tuosta on ihan oikeasti tullut samanlainen heitto kuin "parhaat kaverini on mustia" tai "en ole rasisti mut silti sanon..."  

En ole Halla-ahon kanssa samaa mieltä mistään mutta... JUON SILTI KILJUA.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken