News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Silakkaliike "rasismia ja populismia" vastaan

Started by Golimar, 26.12.2019, 16:11:32

Previous topic - Next topic

anatall

Quote from: ikuturso on 24.01.2020, 20:45:30
Quote from: Kni on 24.01.2020, 20:22:55
Quote from: anatall on 24.01.2020, 20:00:53
Hauska nähdä mitkä ovat mielialat sen jälkeen kun tuo "FishMob" on saatu finaaliin.  ;D

Jossakin viestiketjussa varoiteltiin, että fishmobiin on tulossa vastamielenosoituksia ja kun googletteli niin selvisi, että eniten vastamielenosoituksia aikoo järjestää Hommaforum.

Kuka tunnustaa olevansa tämän takana?  ;D

Kaiken parasta olisi noille norsseille täysi EVVK asenne. Mitä vähemmän sinne menee lurkkaajia, sen parempi.

-i-

Niin no, käsitykseni mukaan vastamielenosoitusta on järjestämässä Paskapussi-Tillanen, joten odotettavissa on ehkä jopa 5 osallistujaa.

Jyväskylän paikalliset Silakat puolestaan aikovat järjestää varjotapahtuman Baari Vakiopaineessa. Parikymmentä on kiinnostunut ja yksi on ilmoittautunut. Odotettavissa huikea spektaakkeli.

https://www.facebook.com/groups/Silakkaliike/permalink/628236101272837/
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Aukusti Jylhä

Quote from: anatall on 24.01.2020, 21:02:52Niin no, käsitykseni mukaan vastamielenosoitusta on järjestämässä Paskapussi-Tillanen, joten odotettavissa on ehkä jopa 5 osallistujaa.

Jyväskylän paikalliset Silakat puolestaan aikovat järjestää varjotapahtuman Baari Vakiopaineessa. Parikymmentä on kiinnostunut ja yksi on ilmoittautunut. Odotettavissa huikea spektaakkeli.

https://www.facebook.com/groups/Silakkaliike/permalink/628236101272837/

Varsinaiseen päätapahtumaankin on osallistumassa 758 silakkaa, joten aika hilijasta sielläkin. Eikö edes Anssi Kela lähtenyt silakoimaan?

Aatteen kannattajia on "ainaki miljoona!!1!!", mutta liikkeen päätapahtumaan on osallistumassa 758 silakkaa.

Tällehän nauraa silakatkin harakatkin.

Ei lainauspyramideja. Max. 3 sisäkkäistä lainausta foorumin siisteyden vuoksi.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

anatall

Quote from: käpykaarti on 24.01.2020, 21:08:05

Varsinaiseen päätapahtumaankin on osallistumassa 758 silakkaa, joten aika hilijasta sielläkin. Eikö edes Anssi Kela lähtenyt silakoimaan?

Aatteen kannattajia on "ainaki miljoona!!1!!", mutta liikkeen päätapahtumaan on osallistumassa 758 silakkaa.

Tällehän nauraa silakatkin harakatkin.

Yleensä fb:ssä tapahtumiin kuin tapahtumiin osallistumisestaan ilmoittautuneista noin kolmannes vaivautuu paikalle. Vielä jos sää sattuu olemaan sateinen ja tuulinen niin se karsii porukkaa entisestään, ja silloin tuosta tapahtumasta uhkaa tulla todella nolo.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Kapseli

Mitä he odottivat? Jopa pelkkä kuva kananmunasta somessa saa kymmeniä miljoonia tykkääjiä. Matka sormen napsautuksesta ruohonjuuritason aktiivitoimintaan on todella pitkä.

Someaktivismi on favorite&forget-toimintaa. Silakat olisivat voineet koeponnistaa kannatuksen järjestämällä IRL-yhdistyksen, jonka toimintaan osallistuakseen pitää viitsiä poistua vapaa-ajalla omista mukavuuksistaan. Tuskin 20000 onnellista silakkaa olisi saapunut paikalle.

OT:nä sanoisin silakkaa seuranneena, että moni yksinäinen saa tuosta kerhosta hyvin paljon ystävyyspääomaa. Sen huomaa onnellisuutta tihkuvista voimapäivityksistä. Jotain hyötyä silakkaliikkestä siis on.

Eino P. Keravalta

Sanon nyt minäkin, että olen iloinen siitä, että tänne tulee sellaisiakin keskustelijoita, jotka eivät tätä forumia koe oikein viiteryhmäkseen, mutta jotka silti heittäytyvät ja etsivät keskusteluyhteyttä niihin, joiden kanssa uskoo olevansa erimielinen. Se on rohkeaa ja ihailtavaa, eikä meidän länsimainen sivilisaatiomme olisi voinut syntyä ilman, että erimielisillekin olisi annettu mahdollisuus: demokratia perustuu toisten kuuntelemiseen ja huomioimiseen, vaikka olisikin eri mieltä.

Joten tervetuloa, jäsen Faktankylväjä! En varmaankaan ole joka asiasta samaa mieltä kanssasi ( itse asiassa en ole kenenkään kanssa 100-prosenttisesti samaa mieltä eikä ole kukaan muukaan ), mutta sillä ei ole merkitystä. Väliä on vain sillä, että me kaikki olemme valmiita kuuntelemaan toisiamme, että annamme toisillekin suunvuoron ja olemme valmiita harkitsemaan niitä argumentteja, käsityksiä ja tuntemuksia, mitä muillakin on - koska mikään sivilisaatio ei voi mennä eteenpäin totalitäärisesti toisia vaientamalla ja demonisoimalla: ei ole vain yhtä totuutta, vaan jotakin ikäänkuin verhon takana olevaa, josta me kukin voimme saada vain hetkittäisen ja subjektiivisen näkökulman - vain hullu uskoo oman kokemuksensa ja käsityksensä absoluuttiin ja virheettömyyteen.

Olen itse paljon vuosien mittaan haukkunut vasemmistoa, vaikka kommunisti itse olenkin. Se on ollut sellaista sanan säilän heiluttelua, retorista leikittelyä ja sanoilla kokeilua, tehostuksen etsimistä. Tosiasiallisesti en vihaa ketään enkä todellakaan toivo, että tässä maassa sorruttaisiin ratkomaan asioita väkivallalla! Hoidettakoon asiat keskinäisellä kunnioituksella, argumenttien painolla ja tosiasiain johdattamina, vaikka emme kokonaan unohtaisikaan huumoria, raflaavaa debattia tai poliittista satiiria. Olemme kaikki ihmisiä ja lopultakin etumme on yhteinen.

Rauhaa ja rakkautta kaikille  :) :-*
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Ernst

Quote from: anatall on 24.01.2020, 20:00:53
Hauska nähdä mitkä ovat mielialat sen jälkeen kun tuo "FishMob" on saatu finaaliin.  ;D

Jossakin viestiketjussa varoiteltiin, että fishmobiin on tulossa vastamielenosoituksia ja kun googletteli niin selvisi, että eniten vastamielenosoituksia aikoo järjestää Hommaforum.

Minä sanoin meneväni torille. Ei sitä kaiketi voi Hommaforumin vastamielenosoitukseksi laskea  ;D
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

pugisti

Quote from: faktankylväjä on 24.01.2020, 21:01:48
Quote from: akez on 24.01.2020, 20:57:51
Quote from: faktankylväjä on 24.01.2020, 20:26:11
Olen kieltämättä ollut positiivisesti yllättynyt vastaanotosta täällä, vaikkei kaikki kirjoittelu ole niin kovin kaunista ollutkaan.

Ehkäpä sen vähemmän kauniin kirjoittelun selityksen saa internetin luonteesta: Kaikki voivat kirjoittaa sinne anonyymisti mitä oikeasti ajattelevat ja niitä mielipiteitähän riittää laidasta laitaan. Tuskin kukaan pystyy kirjoittamaan niin, että kaikki olisivat aina tyytyväisiä, eikä soraääniä koskaan kuuluisi. Kun kirjoittaa anonyymisti, niin kaikki ikävä kura kuitenkin valuu lopulta pois kuin vesi hanhen selästä ja "paha mieli" kaikkoaa päivässä parissa.

Toinen oleellinen seikka on mielestäni se, että netissä ei voi voittaa väittelyä. Aina voi joku jankata vastaan hamaan tappiin asti. Siksi mielestäni netissä voi vaikuttaa vain siten, että onnistuu kirjoittamaan jotakin fiksua, joka saattaa synnyttää ahaa-elämyksiä. "Tulos" ja aivosolujen mahdolliset liikkeet ovat sitten lukijan varassa. Pelkällä kuranheitolla ja vastarinnalla ei minnekään pötkitä.

Juuri noin on asia. Sanoisin, että jos netissä millä tahansa foorumilla ylipäätään aikoo keskustella, ei kannata olla kovin herkkänahkainen - eikä tosiaan myöskään odottaa että väittelyistä kukaan poistuu "voittajana".
Ja kaikki eivät osaa kirjoittaa silleen "nätisti" joten lauseista tulee töksähteleviä ja viesti voi olla kärkäs. Ja täällä saa oikeasti olla eri mieltä eikä sua heti blokata. Tää on hyvä paikka erimielisille ihmisille tuoda mielipiteitä julki. Eikä täällä suurin osa näe asioita musta valkeina, vaan myös harmaan eri sävyinä, tai siis tämä imun mun mielipide sen perusteella mitä tätä jonkun aikaa lukeneena uskaltaisin sanoa.
Tätä blokkausta harrastaa vihreä/vasemmisto/tyypit joiden mielestä persut oikeasti natseja, tiedän koska monta blokkia saanut esim twitterissä kun vähänkään eri mieltä 😁

faktankylväjä

Quote from: Eino P. Keravalta on 24.01.2020, 21:29:04
Sanon nyt minäkin, että olen iloinen siitä, että tänne tulee sellaisiakin keskustelijoita, jotka eivät tätä forumia koe oikein viiteryhmäkseen, mutta jotka silti heittäytyvät ja etsivät keskusteluyhteyttä niihin, joiden kanssa uskoo olevansa erimielinen. Se on rohkeaa ja ihailtavaa, eikä meidän länsimainen sivilisaatiomme olisi voinut syntyä ilman, että erimielisillekin olisi annettu mahdollisuus: demokratia perustuu toisten kuuntelemiseen ja huomioimiseen, vaikka olisikin eri mieltä.

Joten tervetuloa, jäsen Faktankylväjä! En varmaankaan ole joka asiasta samaa mieltä kanssasi ( itse asiassa en ole kenenkään kanssa 100-prosenttisesti samaa mieltä eikä ole kukaan muukaan ), mutta sillä ei ole merkitystä. Väliä on vain sillä, että me kaikki olemme valmiita kuuntelemaan toisiamme, että annamme toisillekin suunvuoron ja olemme valmiita harkitsemaan niitä argumentteja, käsityksiä ja tuntemuksia, mitä muillakin on - koska mikään sivilisaatio ei voi mennä eteenpäin totalitäärisesti toisia vaientamalla ja demonisoimalla: ei ole vain yhtä totuutta, vaan jotakin ikäänkuin verhon takana olevaa, josta me kukin voimme saada vain hetkittäisen ja subjektiivisen näkökulman - vain hullu uskoo oman kokemuksensa ja käsityksensä absoluuttiin ja virheettömyyteen.

Olen itse paljon vuosien mittaan haukkunut vasemmistoa, vaikka kommunisti itse olenkin. Se on ollut sellaista sanan säilän heiluttelua, retorista leikittelyä ja sanoilla kokeilua, tehostuksen etsimistä. Tosiasiallisesti en vihaa ketään enkä todellakaan toivo, että tässä maassa sorruttaisiin ratkomaan asioita väkivallalla! Hoidettakoon asiat keskinäisellä kunnioituksella, argumenttien painolla ja tosiasiain johdattamina, vaikka emme kokonaan unohtaisikaan huumoria, raflaavaa debattia tai poliittista satiiria. Olemme kaikki ihmisiä ja lopultakin etumme on yhteinen.

Rauhaa ja rakkautta kaikille  :) :-*

Kiitos hienoista sanoista, Eino. Tulin tänne keskustelemaan, koska haluan aidosti ymmärtää miten ja miksi te maahanmuuttokriittiset muodostatte mielipiteenne, jotka ovat monesti niin erilaisia minun mielipiteisiini verrattuna. Tarkoitukseni on lähinnä oppia ymmärtämään ihmisiä ja erilaisia ajattelutapoja. En ole täällä käännyttämässä ketään maahanmuuttomyönteiseksi vaan käymässä vain dialogia. Uskokaa tai älkää, mutta maahanmuuttomyönteisissä piireissä suurin osa porukasta pitää teitä aidosti pahantahtoisina, aivan kuten monet teistä vaikuttavat pitävät maahanmuuttomyönteisiäkin. Minä itse taas uskon, että pohjimmiltaan me kaikki haluamme ihan samaa - että Suomi olisi turvallinen, oikeudenmukainen ja toimiva paikka asua. Keinoista vain on totaalisen erilaiset käsitykset.

Hommafoorumiin tulo on ollut monella tapaa positiivinen kokemus. Olen jo nyt oppinut maahanmuuttokriittisten maailmasta paljon ettekä ainakaan täysin vastaa sitä stereotypiaa, mikä minulla on ollut. Olen joutunut aika paljon tarkastamaan omaa ajatteluani. Tällä foorumilla esiintyvä torjuva asenne uusnatseja ja vaikkapa muutaman päivän takaista murha.info -foorumilaisten lasu-hölmöilyä kohtaan on ollut minulle yllätys. Me ihmiset niin helposti leimaamme toiset ääripääksi, vaikka aika harva sitä todella on. Myös tasokas moderointi on oilut aika suurikin yllätys - kuvittelin tulevani villiin länteen kun tulin tälle foorumille, mutta täällähän on ihan tolkulliset keskusteluperiaatteet. Nyt Eino P. yllätti minut nimittämällä itseään kommunistiksi - asia, jota en ikinä olisi kuvitellut täällä näkeväni.
What's So Funny 'Bout Peace, Love and Understanding?

Ajatolloh

Missähän ketjussa täällä sitä vastamielenosoitusta järjestellään?  Vai onko se "erittäin salaista", vain Nuivakatu 88:ssa käyvät tietävät?

Vitsit sikseen, mutta onko Hommaforum ylipäänsä yhtään mitään järkkäillyt koskaan? Muuta kuin muutama aktiivi on keskenään käyneet kaljaa juomassa.  Itse en tiedä kun en ole niin aina tätä seuraillut ja aktiiviurakin on kovin lyhyenläinen, siksi käytän kysyvää muotoa.

@Kni , viestisi väitteet kaipaavat todennusta. Väität, että Google tuotti tuloksen, että Hommafoorumi olisi vastamielenosoittamassa fishmobia.

Ei minulle ainakaan Google sellaisia tuloksia anna: https://www.google.com/search?q=fishmob+vastamielenosoitus&oq=fishmob+vastamielenosoitus 

Katsoin hakutulosten ekan sivun läpi, koska jos tekeillä olisi jotain merkityksellistä, sen pitäisi olla siinä.

törö

Quote from: akez on 24.01.2020, 20:57:51
Toinen oleellinen seikka on mielestäni se, että netissä ei voi voittaa väittelyä. Aina voi joku jankata vastaan hamaan tappiin asti. Siksi mielestäni netissä voi vaikuttaa vain siten, että onnistuu kirjoittamaan jotakin fiksua, joka saattaa synnyttää ahaa-elämyksiä. "Tulos" ja aivosolujen mahdolliset liikkeet ovat sitten lukijan varassa. Pelkällä kuranheitolla ja vastarinnalla ei minnekään pötkitä.

Hommallahan tuo ei kuitenkaan ole ongelma, koska ketjun sotkeminen jankuttamalla on hyvä keino päästä jäähylle.

foobar

Quote from: Alaric on 24.01.2020, 17:53:11
[tweet]1220725727357743105[/tweet]

Olen melko huolissani demokratian puolustuksen tilasta Suomessa jos se koostuu liikkeestä josta puolet on Neuvostoliiton aikaisia kommunisteja, toinen puoli näiden ihailijoita ja kaikki yrittävät keksiä kilvan syitä sille miksi erimielisiltä pitäisi poistaa kyky toimia demokratiassa. Olkoon tavoite kuinka jalo tahansa, pitäisi sitä jalona ihmisenä asettaa rajoja myös itselleen. Oikeastaan kannattaisi aloittaa siitä eikä odottaa että maailma alkaa pyörimään jalon ihmisen ympärillä käskystä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

anatall

Quote from: Ajatolloh on 24.01.2020, 22:50:00

Missähän ketjussa täällä sitä vastamielenosoitusta järjestellään?  Vai onko se "erittäin salaista", vain Nuivakatu 88:ssa käyvät tietävät?

Vitsit sikseen, mutta onko Hommaforum ylipäänsä yhtään mitään järkkäillyt koskaan? Muuta kuin muutama aktiivi on keskenään käyneet kaljaa juomassa.  Itse en tiedä kun en ole niin aina tätä seuraillut ja aktiiviurakin on kovin lyhyenläinen, siksi käytän kysyvää muotoa.

@Kni , viestisi väitteet kaipaavat todennusta. Väität, että Google tuotti tuloksen, että Hommafoorumi olisi vastamielenosoittamassa fishmobia.

Ei minulle ainakaan Google sellaisia tuloksia anna: https://www.google.com/search?q=fishmob+vastamielenosoitus&oq=fishmob+vastamielenosoitus 

Katsoin hakutulosten ekan sivun läpi, koska jos tekeillä olisi jotain merkityksellistä, sen pitäisi olla siinä.

Väite googletteluista ja Homman mobilisoimasta vastamiekkarista oli peräisin Silakkaryhmästä.

faktankylväjä

Quote from: Tuomionenkeli on 24.01.2020, 23:27:00
Ohessa tuntomerkkini tiedoksi silakoille löytääksenne minut, jäivät ensimmäisestä viestistäni puuttumaan:

- pienehkö mieshenkilö, vähän sellainen reppanan oloinen.
- musta pilottitakki, jossa silakka rintapielessä.
- metrokuvioiset reisitaskuhousut
- maiharit
- pää ajeltu kaljuksi

Minut tunnistaa fishmobissa hipsteripiposta, aatteenpunaisesta t-paidasta Antifa-logolla, kestävän kehityksen puuvillahousuista ja kyltistä, jossa lukee "Musulmaanit ensin!"
What's So Funny 'Bout Peace, Love and Understanding?

Ernst

Parvi-vertaus tai luonnehdinta on mielenkiintoinen.  Silakkaparvea katsoessa yksikään ei erotu ominaisuuksiltaan muista, kulkee jonkinlaisen parvi"älyn" ohjaamana samaa reittiä, tekee samat asiat ja häviää yhdessä tutkasta tai kaikuluotaimesta. Uivat samaan nuottaan ja käsitellään teollisesti.

Ei oikein istu allekirjoittaneelle. Aikuisen ihmisen pitää tietää, mistä tulee, mihin on menossa ja millainen itse  on. Se sisältää erilaisuuden muista. Erik H Erikson tuumasi jo 1950 tienoilla näin:

Teollinen vallankumous, maailmanlaajuinen tietoliikenne, standardointi, keskitys ja koneellistaminen uhkaavat identiteettejä, jotka ihminen on perinyt primitiivisistä, agraarisista, feodaalisista ja aristokraattisista kulttuureista... Identiteetin menettämisen pelko hallitsee
suurelta osin meidän irrationaalista motivaatiotamme, ja näin tehdessään se voi vedota koko pelkojen varastoon, joka on jäljellä jokaisessa yksilössä pelkästään sen takia, että hän on ollut lapsi. Tässä
kriisitilanteessa ihmismassat ovat valmiit etsimään pelastusta jostakin
valeidentiteetistä.

Silakoistakin.

Nyt juuri ei muuta.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ajatolloh

Quote from: anatall on 24.01.2020, 23:10:49
Väite googletteluista ja Homman mobilisoimasta vastamiekkarista oli peräisin Silakkaryhmästä.

Niinpä. Mutta KNi tuli vähän trollaamaan. Ehkä se oli huonoa huumoria?

Katsoppa tuota Silakkaryhmän viestiä, niin kyllä siinä on melkoinen kansankiihotus käynnissä. Aineksia alarmismiin ei oikein Hommasta löytynyt, mutta postaaja kirjoittaa TODENNÄKÖISESTI.

"Todennäköisesti Hommassa mobilisoidaan..."

Just joo. Täälläpä sitä mobilisoidaan. On vaan niin salainen se mobilisaatio, että kukaan ei tunnu tietävän mitään...

Kni

Quote from: Ajatolloh on 24.01.2020, 22:50:00

Käsitit viestini vähän väärin. En minä ole googletellut asiassa, vaan silakat itse, kuten @anatall ketjussa toteaa.

Vaikkakin yleisessä tiedossa on, että Hommaforum on yleensä suuna päänä järjestämässä vaikka mitä mielenosoituksia...  :P
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

anatall

Uuniinpanopoika Timonen on blogannut väsyneen ja päivittäisen ulinansa Halla-ahon twitter-viestistä. Sehän on tietysti maalittamista, kuinkas muutenkaan.  :facepalm:

Quote[...]
Esimerkin maalittamisesta Halla-aho tarjosi taas eilen, kun Venäjän tutkimuksen professori Timo Vihavainen opetti Suomen Uutisissa juridiikkaa valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaiselle ja oikeustieteen tohtori Martin Scheininille. Vihavaisen teksti on hyvin kaukana juridiikasta, ja sen voi tulkita lähinnä maallikon mielipidekirjoitukseksi. Yhden alan professuuri ei tee toisen alan asiantuntijaksi.

Halla-ahon mielestä ilmeisesti tekee, sillä hän maalitti Scheininin Twitterissä.
[...]

https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2020/01/25/mestari-ja-koirapilli/

[tweet]1220806844475674625[/tweet]

Timonen linkitti bloginsa Silakkaliikkeen sivulle (tämä siis ei ole maalittamista Timosen "logiikalla"), ja tästä intaantuneena aina niin asiallisesti keskustelevat silakat saivat pontta näyttää osaamistaan (boldaukset mun):

https://www.facebook.com/groups/Silakkaliike/permalink/629287231167724/

QuoteSuurin "etu" Halla-ahon toiminnassa on se, että suurin osa peruspersuista ei ymmärrä hölkkäsen pöläystä yhtään mistään ja ovat äärimmäisen helposti manipuloitavissa ihan mihin vaan. Halla-aho käyttää kannattajiensa, suoraan sanottuna, tyhmyyttä loisteliaasti hyväkseen omien agendojensa ajamiseksi ja nämä öhisijät auliisti kuulevat koirapillin kutsun.

...

QuoteNatsit ovat kyllä valmiit käyttämään mitä tahansa keinoja kaapatakseen vallan. Miksi valtiovalta antaa näiden kusipäiden tuhota Suomen ilman mitään vastustusta?

QuotePerustuslakia olisi syytä korjata siten, että demokratian suojelemiseksi kiellettäisiin parlamentaarisetkin demokratianvastaiset liikkeet.

...

QuoteMuutama puolue -30 luvulla teki sen virheen että päättivat antaa natseille mahdollisuuden valtaan hallituksessa, huonosti kävi. Enemmistöhallitusta ei Halla-aho onneksi kovin helpolla kasaan saa.

foobar

Quote from: anatall on 25.01.2020, 16:15:58
QuotePerustuslakia olisi syytä korjata siten, että demokratian suojelemiseksi kiellettäisiin parlamentaarisetkin demokratianvastaiset liikkeet.

...

Olisi varsin kiinnostavaa tietää miten Silakkaliikkeen keskuudessa niinkin yhteiskunnallisesti keskeinen ja heidän mukaansa heidän puolustamansa asia kuin demokratia on määritelty. Määritelmän on oltava sanakirjamääritelmään suhteutettuna jokseenkin jännä koska paljon enemmän toimivan demokratian vastaisuutta olen nähnyt Silakkaliikkeen jäsenten kommenteissa kuin perussuomalaisten kannattajien, tai varsinkaan merkittävien poliitikkojen kommenteissa. Siis sillä olettamalla, että demokratialla on mitään tekemistä sen lännessä tunnetun käsitteen kanssa, sen sijaan että kyseessä olisi jokin kansandemokratiatason irvikuva.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

anatall

Yksi hapansilakka tuolla selittelee kuinka hän mainitsee että persuista suurin osa on tyhmiä niin kyseessä ei silloin ole yleistys.  :facepalm:

Toimiikohan tuo myös niin päin, että voi sanoa muslimeista suurimman osan olevan kurkunkatkojia ja raiskareita, ilman että saa syytteitä yleistyksestä? Epäilen vahvasti ettei toimi.

pienivalkeapupu

Oi että kuinka sivistyneitä ja fiksuja nuo silakat ovatkaan. Surullista on vain se, että tuo sivistys ja fiksuus katoaa jonnekin aivojen ja näppäimistön välillä... ja se on yksi asia, mikä tekee sen etten kadu hommalaisuuttani - koska voisin olla, ihan yhtä hyvin, a  :silakka:
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

simppali

Quote from: foobar on 25.01.2020, 16:29:26

...

Olisi varsin kiinnostavaa tietää miten Silakkaliikkeen keskuudessa niinkin yhteiskunnallisesti keskeinen ja heidän mukaansa heidän puolustamansa asia kuin demokratia on määritelty. Määritelmän on oltava sanakirjamääritelmään suhteutettuna jokseenkin jännä koska paljon enemmän toimivan demokratian vastaisuutta olen nähnyt Silakkaliikkeen jäsenten kommenteissa kuin perussuomalaisten kannattajien, tai varsinkaan merkittävien poliitikkojen kommenteissa. Siis sillä olettamalla, että demokratialla on mitään tekemistä sen lännessä tunnetun käsitteen kanssa, sen sijaan että kyseessä olisi jokin kansandemokratiatason irvikuva.

silakka kommentoija on varmaan perillä siitä, mitä perustuslain muuttaminen vaatii, ei ole ihan netitse tapahtuva toimenpide jonka aloittaminen alkaa silakkalaisen käsittämättömällä kommentilla.

Luultavasti jonkun "parlamentaarisetkin demokratianvastaiset liikkeet"...ilmeisesti viitaus ps:ään kiellettäisiin muutetun perustuslain vastaisina, niin seuraukset voisivat olla melko arvaamattomia.

Tuntuu, että silakoilla on menossa jonkinlainen huutokauppa siitä kuka keksii tai kirjoittaa ääliömäisimmän kommentin, josta muut tykkäävät..eli virtuaalista kikkeleiden päiden yhteen hieromista,,,silakoiden älykyydestä ..eipä ole tyhjyyteen huutajista mitään sanottavaa ainakaan äykkyyden osalta.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

foobar

Quote from: anatall on 25.01.2020, 16:48:02
Yksi hapansilakka tuolla selittelee kuinka hän mainitsee että persuista suurin osa on tyhmiä niin kyseessä ei silloin ole yleistys.  :facepalm:

"Suurin osa on tyhmiä" lienee aika suoraan käännettävissä muotoon "heidän älykkyysosamääränsä on keskimääräistä alempi" (eurooppalaisittain alle 100).

Tulee mieleen montakin ryhmää joista vastaavan mielipiteellisen toteamuksen ilmaiseminen johtaisi eri asteisiin hankaluuksiin. Perussuomalaiset ovat kuitenkin tässä suhteessa onneksi aika vaaraton kohde, tiedä sitten mistä tämä kertoo.

akez

Quote from: silakkaliikkeen jäsenMuutama puolue -30 luvulla teki sen virheen että päättivat antaa natseille mahdollisuuden valtaan hallituksessa, huonosti kävi. ...

Tällä kertaa tuon virheen teki kepu ja siellä ne taas hilluvat - hallituksessa. Kohta on väärinajattelijoille luvassa reipasta leirielämää. Aidantolppia pystytellään jo. Poliittisia syytteitä nostellaan. Koko valtakoneistoa valmistellaan poliittisilla virkanimityksillä toteuttamaan "suurta ja mahtavaa suunnitelmaa ja unelmaa". Veikkaan, että seuraavaksi palaa Eduskuntatalo ja syyllinen keksitään nopeasti. Sitten valta voidaankin sementoida nykyhallitukselle ikuisiksi ajoiksi - tai ainakin tuhanneksi vuodeksi - eliminoimalla kaikki "epädemokraattiset" ainekset ulos parlamentista. Jäljelle jää vain aito kansan demokratia.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Alaric

Saamme ilmeisesti tämän äärioikeistopropagandan tuottamiseen rahoitusta jostain. Hemmetti, antakaapa ne yhteystiedot mullekin.

Kuten aiemminkin on tullut todettua, suvakkivasemmisto ei näköjään vain pysty käsittämään sitä, että jengi oikeasti tykittelisi ihan omia mielipiteitään, väsäilisi meemikuvia, levittäisi mielenkiintoisia kansallismielisiä blogikirjoituksia ja maahanmuuton varjopuolia esitteleviä uutisia yms. vapaa-ajallaan ilmaiseksi, koska nuo ovat niin tottuneet siihen, että roikutaan valtion tissistä saamassa rahoitusta ties mille rassisminvastaisille projekteille ja propagandalle.

Siellä kuumeisessa mielessä takoo ajatus: "Pakkohan sen vastapuolenkin on rahaa jostain saada, kun mekin saamme!"

https://www.facebook.com/groups/Silakkaliike/permalink/629257561170691/ (25.1.2020)

QuoteAki xxxx
1 t

En tiedä, onko joku kiinnittänyt huomiota, mutta mielestäni äärioikeistolla on jokin koulutusjärjestelmä, joka saa jostain rahoitusta. Sen verran taidokasta heidän edustajiensa kirjoittelu nimittäin on. Koulutuksessa käydään selvästikin läpi sitä, miten väistellään esitettyjä argumentteja, miten keskustelu siirretään äärioikeistolaisille vahvoihin teemoihin, jne.
Itseäni kiinnostaa, mistä rahoitus tähän tulee. Joku voi sanoa, ettei mitään tällaista organisoitua juttua ole, mutta itse olen täysin eri mieltä. Se kirjoittelu nimittäin on hyvin taidokasta ja noudattaa jotain ennalta laadittua mallia. Eikä sellaiseen toimintaan lähde kukaan kadunmies, vaan jotta käyttäisi aikaansa tällaiseen vaikuttamiseen, siitä pitää saada palkka.

Rahoituksen suunnaksi jotkut varmasti ehdottavat Putinin Venäjää, mutta kallistuisin itse sille taholle, että löytyy maailmasta sellaisia huippurikkaita, joilla on varaa laittaa vaikka satoja miljoonia siihen, että äärioikeiston riveihin palkataan somessa jatkuvasti vaikuttavia provokaattoreita. Tällä tavalla heikennetään kaikkein tehokkaimmin työväenliikkeen vaikutusta ja saadaan sen aktiivit kokemaan olonsa toivottomiksi

Kommenteista:

QuoteBjörn xxxx: Muistan kuulleeni, että Hommafoorumilla olisi tällainen ohjepankki, missä neuvotaan käytännön esimerkeillä miten "suvakkien ja vihervasemmiston" argumentointi rapautetaan.

QuotePauli xxxx: "Koulutuksessa käydään selvästikin läpi sitä, miten väistellään esitettyjä argumentteja, miten keskustelu siirretään äärioikeistolaisille vahvoihin teemoihin, jne." Hommaforumilla on oma, laaja osionsa argumenttipankkeineen, noin esimerkiksi.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

foobar

^ "Koulutusjärjestelmä" on kuitenkin näistä termeistä uskomattomin. Vasemmistolla on tosiaan perinteisesti olleet omat Sirola-opistonsa ja muut. Kaipa se on yksinkertaisesti mahdotonta ymmärtää että radikaalivasemmiston omat argumentit joutuisivat naurunalaisiksi ja alakynteen muutoin kuin maanalaisen koulutusjärjestelmän vuoksi!

En ole ikinä kuullut minkäänlaisesta poliittisesta kurssituksesta, enkä olisi sellaiseen osallistumassakaan vaikka seteleitä tungettaisiin palkkiona kouraan. Saattaa kuitenkin olla että silakat tietävät asiantilan minua paremmin.

Kni

Quote from: Alaric on 25.01.2020, 17:09:18
Saamme ilmeisesti tämän äärioikeistopropagandan tuottamiseen rahoitusta jostain. Hemmetti, antakaapa ne yhteystiedot mullekin.

Olen ollut mukana yli kuusi vuotta ja kirjoittanut yli 8000 viestiä. Mikä on se raja, mikä pitää ylittää, että pääsee osalliseksi rahoituksesta? Miksi tästä ei kerrota säännöissä? Olen luultavasti menettänyt valtavan määrän rahaa, kun en ole tiennyt asiasta. Kenelle tästä voi valittaa? Tuhannen turskattia!
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Eino P. Keravalta

Faktankylväjä:

QuoteUskokaa tai älkää, mutta maahanmuuttomyönteisissä piireissä suurin osa porukasta pitää teitä aidosti pahantahtoisina, aivan kuten monet teistä vaikuttavat pitävät maahanmuuttomyönteisiäkin. Minä itse taas uskon, että pohjimmiltaan me kaikki haluamme ihan samaa - että Suomi olisi turvallinen, oikeudenmukainen ja toimiva paikka asua. Keinoista vain on totaalisen erilaiset käsitykset.

Tämä on minulle aina yhtä suuri mysteeri, johon ei ikinä - edes vuosien jälkeen - totu. Puhun varmasti monen meistä puolesta, kun kerron, etten itse tunnista itseäni siitä pahasta natsista, josta maahanmuuttomyönteiset kertovat: tuntuu, kuin he puhuisivat jostain avaruusolennosta, josta en ole ikinä kuullutkaan.

Me olemme aivan tavallisia ihmisiä ja kanssakulkijoita, jotka liikutumme ihmisten hyvyydestä, availemme kaupan ovia somalimammoille, unelmoimme maailmanrauhasta, itkemme elokuvissa herkissä kohtauksissa, toivomme parempaa maailmaa, teemme jotkut hyväntekeväisyystyötä, autamme lähimmäistä, rakastamme kulttuuria ja tiedettä, kaipaamme vapautta ja vaurautta, vaalimme humanismia ja olemme rehtejä naapureita ja tunnemme voivamme pahoin, milloin näemme kärsimystä, väkivaltaa ja epätoivoa.

Mutta maahanmuuttomyönteiset tuntuvat kuvittelevan meidät jonkinlaisiksi toisen maailmansodan pirullisiksi natseiksi, jotka naureskellen työntävät viimeisillään raskaana olevan naisen kaasukammioon.

Meidän maahanmuuttokriittisten näkökulmasta tämä on yksi syy, miksi keskusteluyhteyttä maahanmuuttomyönteisiin ei olla saavutettu: jälkimmäiset puhuvat täysin asian vierestä ja kaukaa, näkevät asioita, joita ei ole, demonisoivat meitä ja näkevät piruja kaikkialla. Emme ole voineet kokea, että olisi mitään mieltä keskustella sellaisen kanssa, joka tuntuu elävän tyystin toisessa todellisuudessa: mitään siltaa ei voi rakentaa, koska joen vastarannat ovat eri dimensioissa, eri todellisuudessa.

Itse haluaisin maahanmuuttoon liittyen keskustella taloudesta, huoltosuhteesta, rikosalttiudesta, terrorismista, sosiaaliturvasta, työttömyydestä.. mutta vastapuoli haluaa keskustella jostain ihonväristä tai natseista, mikä minun mielestäni ei ole aiheen kannalta lainkaan relevanttia. Minun puolestani ihminen saa olla iholtaan vaikka sinioranssiruudullinen, kunhan hän noudattaa lakia, antaa hyödyllisen panoksensa yhteiskunnalle ja noudattaa paikallisia moraalinormeja: pigmentillä ei ole mitään väliä, koska se ihon pigmentti ei sen enempää raiskaa kuin maksa verojakaan. Keskustelu siis jostain ihonväristä on täysin absurdia.

Emme ole saaneet keskusteluyhteyttä toisiimme, koska osasyynä on se, että emme edes puhu samoista asioista. Toiset puhuvat natseista ja pahuudesta, toiset taas huoltosuhteesta ja kulttuurin oikeudesta omaan itseensä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

hulaq

"viimeisimmän galllupin mukaan 88% suomalaisista EI kannata heidän politiikkansa"

Jaa niin että perus vähennyslasku ei kaverilta onnistu mutta silti on mukava haukkua muita tyhmäksi  ;D Tuskinpa ihmisten haukkuminen tyhmäksi ainakaan edesauttaa kahtiajakamisen tahtia hirveästi... Siellä ei taida moderaatio olla herillä, toisin kuin täällä?
Iudex illius ero

törö

Pitää kaivella muiden juttuja kunnes löytyy se tyyppi, jonka yleissivistys rajoittuu jääkiekkoon ja formuloihin, että päästään tekemään yleistyksiä. Tälleen jokainen porukka voi kuvitella olevansa älykkäämpi kuin muut.