News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Sanna Marinin hallitus 2019–2023

Started by Pullervo, 10.12.2019, 13:04:21

Previous topic - Next topic

Melbac

Marin ei oikein tunnu tajuavan että se on suomen valtion pääministeri eikä yksityishenkilö joka voi jauhaa p*skaa likkakavereidensa kesken jossain instassa.

Melbac

#8071
Quote from: ApuaHommmaan on 16.09.2021, 20:04:39
Quote from: artti on 16.09.2021, 11:31:36
Jos vihollinen tekee järjettömiä ratkaisuja niin vihollisesta pääsee eroon äänestämällä seuraavissa parlamenttivaaleissa valtaan politiikka, joka ensitöikseen repii vihollisen politiikan.

Ei onnistu. Pelin tärkeimpiä nappuloita ovat poliittiset virkanimitykset. Noista viroista sitten mietitään tarkoituksella hahaanjohtavaa informaation tuottamista niin, että mustat kääntyy valkoiseksi.

Mallia USA:n kenraali, joka soittelee omin luvin Kiinan armeijan johdolle.

Ainoastaan silloin, jos voisi olettaa ihmisten kykenevän näkemään propagandan läpi voitaisiin olettaa oikeuden voittavan. Joka on naurettava vaatimus vastapuolen omatessa kaiken rahan ja vallan.
Se mitä joku kirjoittaa johonkin kirjaan ei välttämättä pidä paikkaansa.Eikös vähän samanlaista juttua ollut kirjoiteltu nl:n johtajista(politbyroon jäsenistä) että olivat olleet niin ympäripäissään että tullut vaikka mitä käskyjä?.Samoin eikös joku amiraali ollut uhkaillut/kehunut että niillä tarpeeksi ydinaseita jolla saa maailman meret kiuhumaan tms?.:D

/edit
Parempi omasta mielestä että on ns suoria yhteyksiä tyyppien välillä joilla valta käyttää jotain ydinaseita ettei tule tilanteita jossa ei tiedetä yhtään mitään mitä tapahtuu ja pitäisi periaattessa alkaa noita käyttämään.

hulaq

Asiahan ei mulle kuulu, eikä oikeastaan muuten kiinnosta pätkääkään, mutta onkos tuo nyt ihan fairplay että ministeri pitää tuote-esittelyitä? Nimittäin minulla on vähän erilainen näkemys tällaisista videoista.  :o
Iudex illius ero

Jaska Pankkaaja

^Ei kuulu mullekaan mutta tuskimpa täällä tuollaisia nahkareppuja kukaan muu tekee joten jopa kaverin siskon puljan puffaus on aika ok, varsinkin kun vertaa harjoitettuun politiikkaan.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Lalli IsoTalo

Quote from: Golimar on 16.09.2021, 19:56:25
https://vimeo.com/606693348

Idiootti käyttäytyy kuin 15-vuotias blokkaaja, joka saa rahaa tuoteiden mainostamisesta. Only in Finland.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Golimar

 :facepalm:

Quote
X

Valtioneuvoston kanslian julkaisemassa tuoreessa selvityksessä ehdotetaan, että työntekijöiden pysäköinti pantaisiin verolle.

"Työpaikalla tapahtuva autopysäköinti tulisi myös muuttaa veronalaiseksi luontaiseduksi. Työnantajien tulisi vähentää ilmaisten parkkipaikkojen tarjontaa työntekijöilleen erityisesti kuntakeskuksissa ja vastaavilla alueilla. Näillä alueilla hyvä ratkaisu on usein se, että työnantaja vuokraa pysäköintipaikat keskitetyistä laitoksista ja työntekijät huolehtivat itse pysäköinnin kustannuksista", kerrotaan Kävelyn ja pyöräilyn edistämisen mahdollisuudet ja esteet -selvityksessä.

Selvityksessä esiteltiin onnistuneena käytäntönä Valmetin maksullinen työpaikkapysäköinti Jyväskylässä.

X

Selvityksen taustana on pääministeri Sanna Marinin (sd) hallitusohjelman tavoitteet lisätä kansalaisten liikkumista ja vähentää liikenteen aiheuttamia kasvihuonekaasu- ja muita päästöjä.

X

"Liikenne- ja viestintäministeriö on vuonna 2018 arvioinut, että pääkaupunkiseudulla kaupallisen pysäköinnin kuukausihinnat vaihtelevat noin 33 eurosta noin 300 euroon kuukaudessa. Palkansaaja voi korkeimmillaan saada verottoman pysäköintiedun myötä 3 600 euron verotonta ansiotuloa vuositasolla", kerrotaan raportissa.


https://www.uusisuomi.fi/uutiset/ministerion-selvitys-suomalaisille-autoilijoille-taysin-uusi-lisavero/86683171-2d3c-452b-828c-675ba03a2475

https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/163414/VNTEAS_2021_53.pdf?sequence=1&isAllowed=y

https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/162389/VM_2020_40.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Sheldon

^ Saako Valmetin työntekijät vähentää parkkimaksut tulonhankkimiskuluina? Eikös tuo olisi loogisinta?

Meneekö minulta kohta veroa tästä vaahtomuovia valuttavasta vuosikerta-Martelasta?

P

Quote from: Golimar on 17.09.2021, 10:12:21
:facepalm:

Quote
X

Valtioneuvoston kanslian julkaisemassa tuoreessa selvityksessä ehdotetaan, että työntekijöiden pysäköinti pantaisiin verolle.

"Työpaikalla tapahtuva autopysäköinti tulisi myös muuttaa veronalaiseksi luontaiseduksi. Työnantajien tulisi vähentää ilmaisten parkkipaikkojen tarjontaa työntekijöilleen erityisesti kuntakeskuksissa ja vastaavilla alueilla. Näillä alueilla hyvä ratkaisu on usein se, että työnantaja vuokraa pysäköintipaikat keskitetyistä laitoksista ja työntekijät huolehtivat itse pysäköinnin kustannuksista", kerrotaan Kävelyn ja pyöräilyn edistämisen mahdollisuudet ja esteet -selvityksessä.

Selvityksessä esiteltiin onnistuneena käytäntönä Valmetin maksullinen työpaikkapysäköinti Jyväskylässä.

X

Selvityksen taustana on pääministeri Sanna Marinin (sd) hallitusohjelman tavoitteet lisätä kansalaisten liikkumista ja vähentää liikenteen aiheuttamia kasvihuonekaasu- ja muita päästöjä.

X

"Liikenne- ja viestintäministeriö on vuonna 2018 arvioinut, että pääkaupunkiseudulla kaupallisen pysäköinnin kuukausihinnat vaihtelevat noin 33 eurosta noin 300 euroon kuukaudessa. Palkansaaja voi korkeimmillaan saada verottoman pysäköintiedun myötä 3 600 euron verotonta ansiotuloa vuositasolla", kerrotaan raportissa.


https://www.uusisuomi.fi/uutiset/ministerion-selvitys-suomalaisille-autoilijoille-taysin-uusi-lisavero/86683171-2d3c-452b-828c-675ba03a2475

https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/163414/VNTEAS_2021_53.pdf?sequence=1&isAllowed=y

https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/162389/VM_2020_40.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Lisää syitä olla tekemättä töitä. Ei tähän muut kuin punavihreät kykene. Ja neropatit eivät ymmärrä, että tulonhankintalukut ovat vähennyskelpoisia menoja.  :facepalm:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Mandula

Miksei ne vaan määrää kaiken nykyisen päälle vielä työntekoveron, vaikkapa 15% bruttopalkasta näin alkuun. Jos olet työsuhteessa, joudut tuon veron piiriin. Työttömille ei tietenkään työntekemättömyysveroa tule tämän hallituksen aikana, he saavat sen vappusatasen eli eivät mitään.
Klamydia - Suomi on sun

ikuturso

#8079
Quote from: P on 17.09.2021, 11:07:19
Lisää syitä olla tekemättä töitä. Ei tähän muut kuin punavihreät kykene. Ja neropatit eivät ymmärrä, että tulonhankintalukut ovat vähennyskelpoisia menoja.  :facepalm:

Eääärioikeistolaiset kapitalistisiat eivät ehdi vihapuhua, kun pitää joka päivä töiden jälkeen kirjata järjestelmään montako tuntia on tullut pysäköityä ja millähän vyöhykkeellä.

Vasemmistolaiset humanistit saavat töitä, kun verovirasto palkkaa taskulaskimen käyttäjiä tarkastamaan tulonhankkimisvähennyksiä.

Ja omavastuuosuuden verotuksella maksetaan kommuunissa kattoon syljeskeleville talonvaltaajille viheltelypalkkaa.

-i-

MUOKKENDAAL:  Entäs ilmastointi ja lämmitys työpaikalla? Jotta sormet liikkuu ja happi ei lopu, tarvitaan järkyttävät määrät hiilipäästöjä tuottavaa energiaa työskentelyolojen ylläpitoon. Ihmiset ovat kolmanneksen elämästään työpaikalla. Tänä aikana ne säästävät omissa asumiskuluissaan. Ja entäs töissä paskalla käynti? Vessa huuhdellaan työnantajan laskuun. Paskallakäynti työpaikalla on luontaisetu. Verolle kaikki saa**na.
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

P

Quote from: Mandula on 17.09.2021, 11:09:08
Miksei ne vaan määrää kaiken nykyisen päälle vielä työntekoveron, vaikkapa 15% bruttopalkasta näin alkuun. Jos olet työsuhteessa, joudut tuon veron piiriin. Työttömille ei tietenkään työntekemättömyysveroa tule tämän hallituksen aikana, he saavat sen vappusatasen eli eivät mitään.

Ilmastolla voi perustella ihan mitä vaan. Tuo voisi mennä läpi vetoamalla, että työnteko aiheuttaa päästöjä, joita ei synny makaamalla. Joku voisi vinkata tästä nerokkaasta ilmastonsuojeluajatuksesta ja näkökulmasta kansanedustaja Iiris Suomelaa? ;)
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Pakkanen

#8081
Quote from: Golimar on 17.09.2021, 10:12:21
:facepalm:

Quote
X

Valtioneuvoston kanslian julkaisemassa tuoreessa selvityksessä ehdotetaan, että työntekijöiden pysäköinti pantaisiin verolle.

"Työpaikalla tapahtuva autopysäköinti tulisi myös muuttaa veronalaiseksi luontaiseduksi. Työnantajien tulisi vähentää ilmaisten parkkipaikkojen tarjontaa työntekijöilleen erityisesti kuntakeskuksissa ja vastaavilla alueilla. Näillä alueilla hyvä ratkaisu on usein se, että työnantaja vuokraa pysäköintipaikat keskitetyistä laitoksista ja työntekijät huolehtivat itse pysäköinnin kustannuksista", kerrotaan Kävelyn ja pyöräilyn edistämisen mahdollisuudet ja esteet -selvityksessä.

Selvityksessä esiteltiin onnistuneena käytäntönä Valmetin maksullinen työpaikkapysäköinti Jyväskylässä.

X

Selvityksen taustana on pääministeri Sanna Marinin (sd) hallitusohjelman tavoitteet lisätä kansalaisten liikkumista ja vähentää liikenteen aiheuttamia kasvihuonekaasu- ja muita päästöjä.

X

"Liikenne- ja viestintäministeriö on vuonna 2018 arvioinut, että pääkaupunkiseudulla kaupallisen pysäköinnin kuukausihinnat vaihtelevat noin 33 eurosta noin 300 euroon kuukaudessa. Palkansaaja voi korkeimmillaan saada verottoman pysäköintiedun myötä 3 600 euron verotonta ansiotuloa vuositasolla", kerrotaan raportissa.


https://www.uusisuomi.fi/uutiset/ministerion-selvitys-suomalaisille-autoilijoille-taysin-uusi-lisavero/86683171-2d3c-452b-828c-675ba03a2475

https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/163414/VNTEAS_2021_53.pdf?sequence=1&isAllowed=y

https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/162389/VM_2020_40.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Eikös tuollainen asettaisi työntekijät eriarvoiseen asemaan, jos toinen pystyy matkustamaan työmatkan verovaroin tuetulla julkisella liikenteellä, mutta toinen joutuu sellaisen puuttuessa käyttämään omaa autoa, jonka pakollinen pysäköinti luettaisiin verotettavaksi eduksi.

Se omalla autolla kulkija maksaa veroina jo osan julkisilla kulkevan työkaverin matkajärjestelyistä, joten eikös se lisävero tulisi kohdistaa ennemmin näihin julkisilla kulkeviin?

Demarihallitus kaivaa omaa hautaansa!


edit:
Entäpä kun julkisilla työpaikalle saapuva pysäköi Hummerinsa kunnan ylläpitämälle maksuttomalle asemaparkkipaikalle? Onko kyse silloin verosuunnittelusta vai -kierrosta?

P

Quote from: ikuturso on 17.09.2021, 11:15:59

MUOKKENDAAL:  Entäs ilmastointi ja lämmitys työpaikalla? Jotta sormet liikkuu ja happi ei lopu, tarvitaan järkyttävät määrät hiilipäästöjä tuottavaa energiaa työskentelyolojen ylläpitoon. Ihmiset ovat kolmanneksen elämästään työpaikalla. Tänä aikana ne säästävät omissa asumiskuluissaan. Ja entäs töissä paskalla käynti? Vessa huuhdellaan työnantajan laskuun. Paskallakäynti työpaikalla on luontaisetu. Verolle kaikki saa**na.

Maksulliset vessat työpaikoille. Oiva innovaatio. Ja kun sitä perustellaan "ilmastolla", niin ay-liikekin ottaa sen vastaan hurraten. Ay-liikehän on vaatinut maksullista pysäköintiä työntekijöille perustellen juuri ilmastolla... Jos et usko. googleta.

Ja tosiaan työpaikan lämmitys ja ilmastointi. Katto pään päällä. Selkeitä työsuhde-etuja. Ei kun verolle. Jollain aloillahan tämä on jo todellisuutta. Esim. iso osa kiinteistövälittäjistä taitaa nykyisin maksaa itse siitä, että saa pikkupöydän ison kiinteistöfirman avotoimistoon... Miksi tätä ei voi laajantaa? Ja myös julkiselle sektorille?  ;D
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Sheldon on 17.09.2021, 11:03:50
^ Saako Valmetin työntekijät vähentää parkkimaksut tulonhankkimiskuluina? Eikös tuo olisi loogisinta?

Meneekö minulta kohta veroa tästä vaahtomuovia valuttavasta vuosikerta-Martelasta?

Minusta tulonhankkimiskuluina menevät. Ihan mambojamboa koko homma. Toki, jos sitten aletaan rajoittamaan, kuinka paljon tulonhankkimiskuluja saa vähentää. Mutta silloin tuskin "työvoimapula" hellittää, kun pitää alkaa maksamaan työssäkäymisestä.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

HDRisto

"Palkansaaja voi korkeimmillaan saada verottoman pysäköintiedun myötä 3 600 euron verotonta ansiotuloa vuositasolla", kerrotaan raportissa".

Siis tuloihin lisättäneen vuositasolla kuvitteellinen täysin hatusta vedetty 3600€ ja sitten verotetaan se pois. Perusteena se että duunarilla on mahdollisuus pysäköidä firman parkkipaikalla?. Käytti sitten tilaisuutta tai ei.
Sen nyt vielä ymmärtää jos firma ottaa lämmitystolppapaikasta kympin kuussa.

foobar

#8085
Quote from: HDRisto on 17.09.2021, 11:54:59
"Palkansaaja voi korkeimmillaan saada verottoman pysäköintiedun myötä 3 600 euron verotonta ansiotuloa vuositasolla", kerrotaan raportissa".

Siis tuloihin lisättäneen vuositasolla kuvitteellinen täysin hatusta vedetty 3600€ ja sitten verotetaan se pois. Perusteena se että duunarilla on mahdollisuus pysäköidä firman parkkipaikalla?. Käytti sitten tilaisuutta tai ei.
Sen nyt vielä ymmärtää jos firma ottaa lämmitystolppapaikasta kympin kuussa.

Voisin kuvitella että näistä voisivat tulla melkoiset tupenrapinat kun tehdastyöläisiä joiden on ajettava kymmeniä kilometrejä työpaikalleen (joka sijaitsee keskellä ei mitään) aletaan verottaa siitä parkkipaikkaedun muodossa etteivät pyöräile sinne ympäri vuoden.

No, tehtaat ovatkin pahasta. Ja työnteko ainakin sellaisilla aloilla jotka eivät ole valtiokoneiston sisällä tai valtavasti tukemia. Kun niistä päästään eroon niin kyllä se auvo saapuu. Kaikki voinevat sen jälkeen keskittyä tärkeimpään, eli virkamiehinä ja muina asiantuntijoina uusien verojen suunnitteluun oman työpaikkansa pystyssä pitämisen kustantamiseksi.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Totti

Tämä parkkivero osoittaa, että Marinin ämmäjuntta pyrkii paniikkiverotuksella saada kaatuvat budjettinsa kasaan keinolla millä hyvänsä. Akat ovat tuhlanneet kaikki rahat ja valtion luottokortit on vedetty tappiin. Vaalikauden loppua kohden yhä useampi alkaa kyselemään kuinka kauan akkojen shoppailu tulee jatkumaan ja millä rahalla. Sen puitteissa kaikki pistetään verolle.

Lienee siis vain ajan kysymys koska hengittämisestä aletaan verottamaan. Hengittäminenhän tuottaa hiilidioksidia, joten hengitysveron voisi ainakin ilmastotalkoohengessä perustella haitalliseksi.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Taikakaulin

Quote from: Golimar on 16.09.2021, 19:56:25
Joku typerä reppu on tuolle tyhjäpäälle tärkeämpi kuin miljardit joita se lappasi mafialle.  :facepalm: x 1 000 000

https://vimeo.com/606693348

Johan tuo mainos oli noteerattu, ja toki ihailevaan sävyyn päivän iltalehden lööpissäkin, kun kaupassa käväisin.   :facepalm: x 10 000 000.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

kekkeruusi

Veroa veron päälle. Maakuntaverokin on tulossa. Sitähän punavihreät eivät tietenkään ymmärrä, että rahan määrä ei lisäänny verottamalla.

l'uomo normale

#8089
Quote from: Taikakaulin on 17.09.2021, 13:01:08
Johan tuo mainos oli noteerattu, ja toki ihailevaan sävyyn päivän iltalehden lööpissäkin, kun kaupassa käväisin.   :facepalm: x 10 000 000.

On sanottu jo ennenkin mutta Sanna Marin on todella laiha. Kuva vielä yleensä tekee ihmisen kasvoista pyöreämmät kuin ne ovat todellisuudessa. Silmätkin jotenkin väsyneet, tietysti työtäkin on. Mutta miten on palautuminen?
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Lalli IsoTalo

Quote from: Totti on 17.09.2021, 12:50:55
Lienee siis vain ajan kysymys koska hengittämisestä aletaan verottamaan. Hengittäminenhän tuottaa hiilidioksidia, joten hengitysveron voisi ainakin ilmastotalkoohengessä perustella haitalliseksi.

Täh. Mä luulin että ilmastoperusteiset rahansiirrot johonkin, kukaan ei tiedä mihin, ovat sitä hengitysveroa.

Niin tai näin, mun mielestä meiltä puuttuu syntymisvero valkoisille. Oisko 100 000€ per rääpäle jees? Maksettava ennen siittämistä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Echidna

Pysäköinnin hinta tulee nousemaan autoilun sähköistyessä. Opel Ampera E pitäisi parkkeerata 15m päähän muista autoista.
Kyllä tuosta pieni veloitus on ihan ymmärrettävä.

Quote from: IL 2021-09-17
Tulipalovaara: Tämä sähköauto täytyy pysäköidä 15 metrin päähän muista

Amerikkalainen General Motors varoittaa, että valmistajan pientä sähköautoa ei saa pysäköidä sisätiloihin yöksi tai liian lähelle toisia autoa tulipalovaaran takia.


General Motorsin valmistaman Chevrolet Bolt EV:n akuissa on todettu palovaara. Kymmenen autoa on syttynyt palamaan viallisen akun takia.
...
Autot on kutsuttu akkujen vaihtoon. Takaisinkutsu koskee 142 000 autoa, jotka on valmistettu vuosina 2016–2019. Liikenteessä yhä olevien autojen omistajille General Motors on antanut ohjeet palovaaran takia.

General Motors ohjeistaa, että auto pitäisi ajaa latauksen jälkeen ulkotiloihin eikä sitä saisi jättää sisätiloihin yön ajaksi.

Lisäksi autot pitää GM:n uusimman ohjeistuksen mukaan pysäköidä vähintään 50 jalan eli noin 15 metrin päähän muista autoista.
...
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b8070a00-f9dd-4975-a5f1-8cf589bfba20

simppali

Quote from: Echidna on 17.09.2021, 18:25:21
Pysäköinnin hinta tulee nousemaan autoilun sähköistyessä. Opel Ampera E pitäisi parkkeerata 15m päähän muista autoista.
Kyllä tuosta pieni veloitus on ihan ymmärrettävä.

Quote from: IL 2021-09-17
Tulipalovaara: Tämä sähköauto täytyy pysäköidä 15 metrin päähän muista

Amerikkalainen General Motors varoittaa, että valmistajan pientä sähköautoa ei saa pysäköidä sisätiloihin yöksi tai liian lähelle toisia autoa tulipalovaaran takia.


General Motorsin valmistaman Chevrolet Bolt EV:n akuissa on todettu palovaara. Kymmenen autoa on syttynyt palamaan viallisen akun takia.
...
Autot on kutsuttu akkujen vaihtoon. Takaisinkutsu koskee 142 000 autoa, jotka on valmistettu vuosina 2016–2019. Liikenteessä yhä olevien autojen omistajille General Motors on antanut ohjeet palovaaran takia.

General Motors ohjeistaa, että auto pitäisi ajaa latauksen jälkeen ulkotiloihin eikä sitä saisi jättää sisätiloihin yön ajaksi.

Lisäksi autot pitää GM:n uusimman ohjeistuksen mukaan pysäköidä vähintään 50 jalan eli noin 15 metrin päähän muista autoista.
...
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b8070a00-f9dd-4975-a5f1-8cf589bfba20

Kun "halpoja" sähköautoja kuten Opel Ampera tuodaan lisää markkinoille, niin Marinin hallitus varmaan vetelee lataustolppia hiekkakuopille..turvallisempaan paloympäristöön. Fillarilla (sähköinen tietysti) 10-25 kilsaa ensin hakemaan autoa, sitten hifistelemään turvallisesta paikasta haetulla autolla työmatkalle..minä pelastin ilmaston mentaliteetilla.

Illlan saapuessa..polkupyörää ei ole voinut ladata samasta töpsykästä.... hankaaminen kotiin sähköttömällä polkupyörällä tyytyväisenä fillari lataukseen..uusinta seuraavana päivänä..kärjistettyä oli, mutta olkoon.

Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

artti

#8093
Marinin Valtioneuvosto on lastannut tuleville Valtioneuvostoille paineet julkisten menojen leikkauksille, että sitten kun 2.4.2023 Eduskuntavaalien voittaja muodostaa Valtioneuvoston ja alkaa leikata julkisia menoja niin Eduskuntavaalien 18.4.2027 vaalitappio on varma

Seuraavien Eduskuntavaalien Vaalipäivä on Sunnuntai 2.4.2023 mikäli nykyinen Valtioneuvosto kestää niin pitkään. Seuraavien Eduskuntavaalien Ennakkoäänestysaika on Kotimaassa 22.3.2023 – 28.3.2023, ja Ulkomailla 22.3.2023 – 25.3.2023

Seuraavaksi Aluevaalit 23.1.2022

Quote
Aluevaalien aikataulut

Ensimmäisten aluevaalien vaalipäivä on sunnuntai 23.1.2022. Tämän mukaisesti vaalien muut tärkeät ajankohdat ovat seuraavat:

vaalirahoituslain mukainen kampanja-aika alkaa: 23.7.2021
aluevaltuuston koon määräävä hyvinvointialueen asukasluku: 31.8.2021
äänioikeusrekisterin tietojen poimintapäivä (millä hyvinvointialueella kukin on äänioikeutettu): 3.12.2021
ehdokashakemusten jättäminen aluevaalilautakunnalle:  viimeistään 14.12.2021 ennen klo 16
aluevaalilautakunnat vahvistavat ehdokasasettelun (ml. ehdokasnumerot): 23.12.2021
äänioikeusrekisteri lainvoimainen: 11.1.2022
kotiäänestykseen ilmoittautuminen päättyy: 11.1.2022 klo 16
ennakkoäänestys kotimaassa: 12. – 18.1.2022
ennakkoäänestys ulkomailla: 12. – 15.1.2022
aluevaalilautakunnat vahvistavat aluevaalien tulokset: 26.1.2022
valtuustot aloittavat työnsä: 1.3.2022.

https://vaalit.fi/aikataulut-aluevaaleissa
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

kekkeruusi

Quote from: simppali on 17.09.2021, 19:21:09
Quote from: Echidna on 17.09.2021, 18:25:21
Pysäköinnin hinta tulee nousemaan autoilun sähköistyessä. Opel Ampera E pitäisi parkkeerata 15m päähän muista autoista.
Kyllä tuosta pieni veloitus on ihan ymmärrettävä.

Quote from: IL 2021-09-17
Tulipalovaara: Tämä sähköauto täytyy pysäköidä 15 metrin päähän muista

Amerikkalainen General Motors varoittaa, että valmistajan pientä sähköautoa ei saa pysäköidä sisätiloihin yöksi tai liian lähelle toisia autoa tulipalovaaran takia.


General Motorsin valmistaman Chevrolet Bolt EV:n akuissa on todettu palovaara. Kymmenen autoa on syttynyt palamaan viallisen akun takia.
...
Autot on kutsuttu akkujen vaihtoon. Takaisinkutsu koskee 142 000 autoa, jotka on valmistettu vuosina 2016–2019. Liikenteessä yhä olevien autojen omistajille General Motors on antanut ohjeet palovaaran takia.

General Motors ohjeistaa, että auto pitäisi ajaa latauksen jälkeen ulkotiloihin eikä sitä saisi jättää sisätiloihin yön ajaksi.

Lisäksi autot pitää GM:n uusimman ohjeistuksen mukaan pysäköidä vähintään 50 jalan eli noin 15 metrin päähän muista autoista.
...
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b8070a00-f9dd-4975-a5f1-8cf589bfba20

Kun "halpoja" sähköautoja kuten Opel Ampera tuodaan lisää markkinoille, niin Marinin hallitus varmaan vetelee lataustolppia hiekkakuopille..turvallisempaan paloympäristöön. Fillarilla (sähköinen tietysti) 10-25 kilsaa ensin hakemaan autoa, sitten hifistelemään turvallisesta paikasta haetulla autolla työmatkalle..minä pelastin ilmaston mentaliteetilla.

Illlan saapuessa..polkupyörää ei ole voinut ladata samasta töpsykästä.... hankaaminen kotiin sähköttömällä polkupyörällä tyytyväisenä fillari lataukseen..uusinta seuraavana päivänä..kärjistettyä oli, mutta olkoon.
En kehoita, enkä ehdota, mutta olisihan se ikävää jos hallituksen verotuspäätösten jälkeen joku tekisi jotain ikävää vandalismia näille sähköautolatauspaikoille. Se, että pienituloiset veronmaksajat, jotka eivät voi mitään sähköautoja hankkia, joutuvat maksamaan veroissaan hyvätuloisten maailmanpelastuspelleilyn Teslojen hinta-alennuksina, on aika saatanan ivallista paskaa tämän hallituksen toimesta. Olisihan se ikävä, jos ne pistokkeet eivät toimisikaan viher-puna-kusipäille.  :roll:

Tabula Rasa

Quote from: simppali on 17.09.2021, 19:21:09
Quote from: Echidna on 17.09.2021, 18:25:21
Pysäköinnin hinta tulee nousemaan autoilun sähköistyessä. Opel Ampera E pitäisi parkkeerata 15m päähän muista autoista.
Kyllä tuosta pieni veloitus on ihan ymmärrettävä.

Quote from: IL 2021-09-17
Tulipalovaara: Tämä sähköauto täytyy pysäköidä 15 metrin päähän muista

Amerikkalainen General Motors varoittaa, että valmistajan pientä sähköautoa ei saa pysäköidä sisätiloihin yöksi tai liian lähelle toisia autoa tulipalovaaran takia.


General Motorsin valmistaman Chevrolet Bolt EV:n akuissa on todettu palovaara. Kymmenen autoa on syttynyt palamaan viallisen akun takia.
...
Autot on kutsuttu akkujen vaihtoon. Takaisinkutsu koskee 142 000 autoa, jotka on valmistettu vuosina 2016–2019. Liikenteessä yhä olevien autojen omistajille General Motors on antanut ohjeet palovaaran takia.

General Motors ohjeistaa, että auto pitäisi ajaa latauksen jälkeen ulkotiloihin eikä sitä saisi jättää sisätiloihin yön ajaksi.

Lisäksi autot pitää GM:n uusimman ohjeistuksen mukaan pysäköidä vähintään 50 jalan eli noin 15 metrin päähän muista autoista.
...
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b8070a00-f9dd-4975-a5f1-8cf589bfba20

Kun "halpoja" sähköautoja kuten Opel Ampera tuodaan lisää markkinoille, niin Marinin hallitus varmaan vetelee lataustolppia hiekkakuopille..turvallisempaan paloympäristöön. Fillarilla (sähköinen tietysti) 10-25 kilsaa ensin hakemaan autoa, sitten hifistelemään turvallisesta paikasta haetulla autolla työmatkalle..minä pelastin ilmaston mentaliteetilla.

Illlan saapuessa..polkupyörää ei ole voinut ladata samasta töpsykästä.... hankaaminen kotiin sähköttömällä polkupyörällä tyytyväisenä fillari lataukseen..uusinta seuraavana päivänä..kärjistettyä oli, mutta olkoon.

Kunhan muistaa että parkkiverot tulee hoitaa asiallisesti. Eihän nyt auton käyttö voisi olla liian helppoa. Riippumatta siitä onko se akkukäyttöinen vai mitä ikinä. https://www.is.fi/autot/art-2000008272028.html Valtioneuvoston kanslian eli käytännössä Suomen hallituksen alaisen hallintoyksikön juuri julkaisemassa tuoreessa Kävelyn ja pyöräilyn edistämisen mahdollisuudet ja esteet -nimisessä selvityksessä esitetään työpaikalla tapahtuvan autopysäköinnin muuttamista veronalaiseksi luontaiseduksi.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

futaaja

#8096
Kohta varmaan verotetaan siitä että tekee etätöitä?

Silloin kun vielä työpaikalla tuli käytyä tuli se pääasiassa tehtyä autolla. Julkisilla liikuttaessa ei olisi edes ehtinyt lapsia hakea päiväkodista ajoissa, olisi pitänyt lapset viedä vuoropäiväkotiin ja lähimpään sellaiseen on sen 15km päinvastaiseen suuntaan verrattuna työmatkaan. Ehkä me sitten ollaan huonoja (vai hyviä? kun voi verottaa maksimit) työssäkäyjiä kun asutaan pääkaupunkiseudun ulkopuolella omakotitalossa?

Jos tuo 300€ / kk lisätään verotettavaksi tuloksi on se muuten aika iso veronkorotus esimerkiksi 3200€ kuussa tienaavalle. Marginaaliveroprosentti taitaa olla jotain 48% eli palkasta lähtee nykyisen lisäksi vielä se 140€? Vai mitenkö tuo nyt menee?

artti

#8097
Indikaattorina lapaan syötöstä on, että nousiko selvitys Hommaforumin keskustelunaiheeksi. Jos nousi niin se indikoi lapaan syöttöä Perussuomalaisille. Kiitettävä hieno syöttö lapaan on osio sivuilla 35 ja 36, jossa käsitellään taloudellisia ohjauskeinoja otsikolla Taloudellinen ohjaus ja tukeminen. Uskon, että Hommaforum ja kävelyn ja pyöräilyn työryhmä yhteistyötä tekemällä tekevät Perussuomalaisista suuria

Quote
4.1.2  Taloudellinen ohjaus ja tukeminen

Suomessa monet vuosikymmenten aikana kehittyneet, liikenteeseen liittyvät verotus-, luontaisetu- ja maksukäytännöt vaikuttavat suoraan kävelyn ja pyöräilyn houkuttelevuuteen. Autoilun tuet, kuten työnantajien tarjoama vapaa pysäköintietu sekä asunnon ja työpaikan välisen matkan verovähennysoikeus, vaikuttavat kulkumuodon valintaan autoilua suosien. Ne voi nähdä henkilöauton käyttöön ohjaavina kannustimina, joiden purkaminen auttaisi edistämään myös kävelyä ja pyöräilyä. (LVM 2018/5, 37.)

Haastatteluissa pyydettiin asiantuntijoita nimeämään tehokkaimpia keinoja kävelyn ja pyöräilyn edistämisessä. Haastatteluissa erilaiset taloudelliset ohjauskeinot mainittiin verrattain usein tehokkaimmiksi keinoiksi edistää kävelyä ja pyöräilyä. yleisin peruste taloudellisille kannustimille on se, että taloudellisen hyödyn saaminen vaikuttaa henkilöiden kulkutavan valintaan. Taloudelliset ohjauskeinot voivat olla taloudellisia kannustimia ("porkkanoita") tai kustannuksia ja rajoitustoimia ("keppejä"). Haastatteluissa mainittuja potentiaalisia taloudellisia ohjauskeinoja voidaan luokitella seuraavasti:

Työmatkapyöräilyn verovähennysoikeudet (mm. km-korvaukset työmatkoilla)
Sähköpyöräilyn hankintatuki (mm. ALV-kokeilut)
Autopysäköinnin hinnoittelu
Ruuhkamaksut, tiemaksut, tietullit
Valtion tuki kävely- ja pyöräverkon suunnittelu- ja rakennushankkeille
Valtion tuki liikkumisen ohjauksen hankkeille
Henkilökohtainen liikkumisen päästökauppa

https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/163414/VNTEAS_2021_53.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

Pakkanen

#8098
Quote from: artti on 18.09.2021, 07:23:19
Indikaattorina lapaan syötöstä on, että nousiko selvitys Hommaforumin keskustelunaiheeksi. Jos nousi niin se indikoi lapaan syöttöä Perussuomalaisille. Kiitettävä hieno syöttö lapaan on osio sivuilla 35 ja 36, jossa käsitellään taloudellisia ohjauskeinoja otsikolla Taloudellinen ohjaus ja tukeminen. Uskon, että Hommaforum ja kävelyn ja pyöräilyn työryhmä yhteistyötä tekemällä tekevät Perussuomalaisista suuria

Quote
:facepalm:

4.1.2  Taloudellinen ohjaus ja tukeminen

Suomessa monet vuosikymmenten aikana kehittyneet, liikenteeseen liittyvät verotus-, luontaisetu- ja maksukäytännöt vaikuttavat suoraan kävelyn ja pyöräilyn houkuttelevuuteen. Autoilun tuet, kuten työnantajien tarjoama vapaa pysäköintietu sekä asunnon ja työpaikan välisen matkan verovähennysoikeus, vaikuttavat kulkumuodon valintaan autoilua suosien. Ne voi nähdä henkilöauton käyttöön ohjaavina kannustimina, joiden purkaminen auttaisi edistämään myös kävelyä ja pyöräilyä. (LVM 2018/5, 37.)

Haastatteluissa pyydettiin asiantuntijoita nimeämään tehokkaimpia keinoja kävelyn ja pyöräilyn edistämisessä. Haastatteluissa erilaiset taloudelliset ohjauskeinot mainittiin verrattain usein tehokkaimmiksi keinoiksi edistää kävelyä ja pyöräilyä. yleisin peruste taloudellisille kannustimille on se, että taloudellisen hyödyn saaminen vaikuttaa henkilöiden kulkutavan valintaan. Taloudelliset ohjauskeinot voivat olla taloudellisia kannustimia ("porkkanoita") tai kustannuksia ja rajoitustoimia ("keppejä"). Haastatteluissa mainittuja potentiaalisia taloudellisia ohjauskeinoja voidaan luokitella seuraavasti:

Työmatkapyöräilyn verovähennysoikeudet (mm. km-korvaukset työmatkoilla)
Sähköpyöräilyn hankintatuki (mm. ALV-kokeilut)
Autopysäköinnin hinnoittelu
Ruuhkamaksut, tiemaksut, tietullit
Valtion tuki kävely- ja pyöräverkon suunnittelu- ja rakennushankkeille
Valtion tuki liikkumisen ohjauksen hankkeille
Henkilökohtainen liikkumisen päästökauppa

https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/163414/VNTEAS_2021_53.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Ihan timanttista tämä hallituksen kaksinaamainen ilmastosekoilu.

Ensin kerrotaan kuinka on aivan pakko haalia työperäistä maahanmuuttoa kaukomailta ja seuraavlla aivopierulla kriminalisoidaan pidemmällä kuin pyörämatkan päässä työssäkäyvät.

Melkoinen ristiriita, jos porukkaa lennätetään tänne maailman ääristä, mutta suomalaisen työnantajan on toivotonta rekrytoida joku yli 5-10km päästä töihin.

Ja kaiken lisäksi nämä työperäiset tuppaavat vierailemaan myös kotimaassaan. Montako Penan omalla autolla suoritettua työmatkaa mahtuu vaikka työperäisen intialaisen tai brassin jokavuotiseen kotivierailun lennon päästöihin?

Quote
Professorilta ikävä totuus: "Yksikin kaukomatka vuodessa tekee arjen ekoteot lähes merkityksettömiksi"
US 30.10.201808:20



Eduskunta pitäisi sijoittaa jonnekin keskimääräiseen suomalaiseen haja-asutukseen eli korpeen, niin näkisivät ettei mitään joukkoliikennettä todellisuudessa ole olemassa. Sitten vaan fillarilla täysistuntoon.


HDRisto

Quote from: Lalli IsoTalo on 17.09.2021, 15:55:21
Quote from: Totti on 17.09.2021, 12:50:55
Lienee siis vain ajan kysymys koska hengittämisestä aletaan verottamaan. Hengittäminenhän tuottaa hiilidioksidia, joten hengitysveron voisi ainakin ilmastotalkoohengessä perustella haitalliseksi.

Täh. Mä luulin että ilmastoperusteiset rahansiirrot johonkin, kukaan ei tiedä mihin, ovat sitä hengitysveroa.

Niin tai näin, mun mielestä meiltä puuttuu syntymisvero valkoisille. Oisko 100 000€ per rääpäle jees? Maksettava ennen siittämistä.

Meneekö maksuun vaikka ei sen valmiimpaa harrasteesta seuraisikaan?. Pelkkä yrityskin olisi rangaistavaa. Jossain vaiheessahan suunniteltiin sitä suostumissopimusta allekirjoitettavaksi ennen mahdollista kuksimista. Nimi paperiin ja vero kolahtaa maksettavaksi, ja heti. Tai jää hömpsäyttelemättä. Ja kumpi maksaa (VHM tietysti, sehän on selvä).