News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Sanna Marinin hallitus 2019–2023

Started by Pullervo, 10.12.2019, 13:04:21

Previous topic - Next topic

jmk

Quote from: Uuno Nuivanen on 07.09.2020, 14:58:50
Lavasterakentajaa tämä hallitus kieltämättä tarvitseekin.

Niin, Potemkinin kulisseille.

Tomatoface

Työpaikkoja tulee karsiutumaan varovaisimmankin arvion mukaan tuhansia syksyn aikana ja edelleen hallitus perustaa linjansa utopistiseen hallitusohjelmaan:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006627692.html

"Kommentti: Hallitus yrittää löytää 30 000 työpaikkaa – samaan aikaan teknologiateollisuudesta lähtee 20 000 työpaikkaa"

"Hallitus juoksee kiinni liikkuvaa junaa, joka vain kiihdyttää vauhtiaan. Ensi viikon maanantaina alkaa budjettiriihi, jossa pitää löytää toimenpiteet, joilla ainakin laskennallisesti työllistyy noin 30 000 ihmistä.

Sitä on pidetty hyvin vaikeana tehtävänä jo tähänkin asti.

Tänään tuolle tavoitteelle tuli ämpärikaupalla jääkylmää vettä päälle. Työnantajajärjestö Teknologiateollisuus julkisti uusimman koronapulssi-jäsenkyselynsä tulokset. Tiedot on kerätty viime viikon aikana, joten yritysten näkemykset ovat erittäin ajan tasalla.

Kyselyn perusteella Teknologiateollisuus arvioi, että alalta häviää vuoden loppuun mennessä lähes 10 000 työpaikkaa. Kun otetaan huomioon alihankkijoiden kautta valuva välillinen merkitys, luku nousee yli 20 000:een."


Ja ilmeisesti kiilusilmäiset vihreät ovat edelleen roudaamassa tänne 80000 aseman seinään nojailevaa lähi-idän toivoa. Päivä päivältä käy kalliimmaksi meidän kyynärpääkyllikin EU:n ytimessä tekemät pisnekset.
O tempora, o mores!

ISO

Veroja kiristämällä ja tekemällä investoinneista epäluotettavalla politiikalla kannattamattomia tämä hallitus ajaa Suomalaiset työttömiksi.

Tyhmyyttään ja ymmärtämättömyyttään ehkä osin, mutta lopputulos on sama.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

migri

Mitäs suomen kommarihallitus tästä sanoo?

Pertti Rönkkö Havaintoja Saksanmaalta
5h  ·

EU haluaa autoihin kattavan valvontajärjestelmän vahtimaan CO2-päästöjä. Syyskuun 1. päivästä lähtin pätevät EU:n uudet pakokaasusäännöt, Focus-lehti uutisoi. EU-komissio ajaa sen yhteydessä uutta autonvalmistajien valvontajärjestelmää, jonka tarkoituksena on estää uusia pakokaasuskandaaleja. Monet autoilijat eivät lehden mukaan välttämättä ehkä tiedä, mitä tämä käytännössä todella tarkoittaa. Uusiin autoihin asennetaan systeemi, joka rekisteröi muun muassa auton jokaisesta yksittäisestä ajosta kulutuksen, ajetut kilometrit ja nopeudet ja välittää ne suoraan 1. tammikuuta 2021 lähtien valmistajan ja viranomaisten lisäksi suorana tiedonsiirtona myös EU-komissiolle. EU on virittänyt lähes julkisuudelta piilossa massiivisen ja jokaiseeen uuteen autoon, myös hybridautoon valmiiksi rakennetun valvontajärjestelmän, Focus-lehti kirjoittaa.
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

Faidros.

Quote from: migri on 08.09.2020, 04:52:43
Mitäs suomen kommarihallitus tästä sanoo?

Pertti Rönkkö Havaintoja Saksanmaalta
5h  ·

EU haluaa autoihin kattavan valvontajärjestelmän vahtimaan CO2-päästöjä. Syyskuun 1. päivästä lähtin pätevät EU:n uudet pakokaasusäännöt, Focus-lehti uutisoi. EU-komissio ajaa sen yhteydessä uutta autonvalmistajien valvontajärjestelmää, jonka tarkoituksena on estää uusia pakokaasuskandaaleja. Monet autoilijat eivät lehden mukaan välttämättä ehkä tiedä, mitä tämä käytännössä todella tarkoittaa. Uusiin autoihin asennetaan systeemi, joka rekisteröi muun muassa auton jokaisesta yksittäisestä ajosta kulutuksen, ajetut kilometrit ja nopeudet ja välittää ne suoraan 1. tammikuuta 2021 lähtien valmistajan ja viranomaisten lisäksi suorana tiedonsiirtona myös EU-komissiolle. EU on virittänyt lähes julkisuudelta piilossa massiivisen ja jokaiseeen uuteen autoon, myös hybridautoon valmiiksi rakennetun valvontajärjestelmän, Focus-lehti kirjoittaa.
Sitten alkaakin poliisit pysäyttelemään vain vanhoilla autoilla ajavia, kun ylinopeudet ja varkaudet selvitetään sateliiteilla uusissa autoissa. Kiitos Big Brother! :facepalm:
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Radio

Mitäpä tuohon muuta sanoisi, kuin että EU on SUURI SAATANA. Liittovaltiokyhäelmä jossa suuret ja röyhkeät mitään häpeämättömät valtiot imuroivat rahaa ja valtaa. Nöyrät neurostoliiton maksumiehet kuittaavat kulut. Neurostoliitto korvaa tuomalla "ahkeraa" ja "koulutettua" työväkeä. Sotilaskoulutus kyllä tulijoilla onkin.Ruotsissa rynkyt laulaa.

Mandula

Ja vielä eilen Yle uutisissa naureskeltiin kuinka britannian pääministeri yrittää kikkailla EU-vapaakauppasopimusta härskisti niin että valtio voisi "epäreilusti" tukea omia yrityksiään briteissä. Ja muutenkin tuli sellainen kuva, että britit on se pahis ja EU uhri.

Eipä paljon uutisoitu taas yhdestä EU-suhmuroinnista eli tuosta autojen vakoilujärjestelmästä joka on salaa pantu alulle.

Alkaa meno olla niin härskiä, että näitä juttuja ei kohta edes yritetä enää peitellä vaan vaikka jäädään kiinni niin hommaa jatketaan kuin ei mitään. Onneksi homma kusee nilkoilleen kiihtyvää tahtia, ehkä jo tällä vuosikymmenellä nähdään se kun EU hajoaa ja mustaan ytimeen jäävät vain Saksa ja Ranska kinastelemaan, mutta Suomi ei jää koska hallitus koostuu isänmaallisista poliitikoista.
Klamydia - Suomi on sun

pyrokatti

Quote from: migri on 08.09.2020, 04:52:43
Mitäs suomen kommarihallitus tästä sanoo?

Pertti Rönkkö Havaintoja Saksanmaalta
5h  ·

EU haluaa autoihin kattavan valvontajärjestelmän vahtimaan CO2-päästöjä. Syyskuun 1. päivästä lähtin pätevät EU:n uudet pakokaasusäännöt, Focus-lehti uutisoi. EU-komissio ajaa sen yhteydessä uutta autonvalmistajien valvontajärjestelmää, jonka tarkoituksena on estää uusia pakokaasuskandaaleja. Monet autoilijat eivät lehden mukaan välttämättä ehkä tiedä, mitä tämä käytännössä todella tarkoittaa. Uusiin autoihin asennetaan systeemi, joka rekisteröi muun muassa auton jokaisesta yksittäisestä ajosta kulutuksen, ajetut kilometrit ja nopeudet ja välittää ne suoraan 1. tammikuuta 2021 lähtien valmistajan ja viranomaisten lisäksi suorana tiedonsiirtona myös EU-komissiolle. EU on virittänyt lähes julkisuudelta piilossa massiivisen ja jokaiseeen uuteen autoon, myös hybridautoon valmiiksi rakennetun valvontajärjestelmän, Focus-lehti kirjoittaa.

Kysy lienee tästä hankkeesta.
Quote from: LVM
Valtioneuvosto antoi eduskunnalle 23. heinäkuuta 2020 kirjelmän Euroopan komission ehdotuksesta, joka koskee henkilöautojen ja kevyiden hyötyajoneuvojen ajonaikaisia polttoaineen tai energian kulutustietoja.
[...]
Komissiolla on valtuus säätää ajonaikaisten kulutustietojen keräämisestä täytäntöönpanoasetuksella. Tavoitteena on mahdollisimman aikaisessa vaiheessa saada tietoa siitä, päästääkö ajoneuvo todellisessa liikennekäytössä hiilidioksidia ilmaan korkeintaan yhtä paljon kuin sen tyyppihyväksyntävaatimuksissa on ilmoitettu.

Komission ehdotuksen mukaan jäsenmaiden olisi vuodesta 2021 alkaen kerättävä ja ilmoitettava henkilöautojen ja kevyiden hyötyajoneuvojen polttoaineenkulutusta mittaavaan järjestelmään (On-Board Fuel Consumption Measurement eli OBFCM-laitteisto) tallentuvia seurantatietoja. Tietoja kerättäisiin ajoneuvovalmistajilta niiden uusien ajoneuvojen osalta, joiden seurantalaitteet tallentavat tietoja ajoneuvojen valmistajien tietokantoihin esimerkiksi korjaamokäyntien yhteydessä. Lisäksi jäsenmaiden olisi varmistettava, että katsastustoimipisteet keräävät ja tallentavat ajoneuvojen OBFCM-laitteistoon kertyvät kulutuslukemat vuodesta 2021 alkaen määräaikaiskatsastusten yhteydessä ajoneuvoilta, jotka on ensirekisteröity 1.1.2021 alkaen. Tiedot raportoitaisiin Euroopan ympäristökeskukselle 1.4.2022 lähtien.

Valtioneuvosto pitää tärkeänä sitä, että EU:ssa voidaan entistä paremmin seurata ajoneuvojen todellisia ajonaikaisia kulutustietoja suhteessa tyyppihyväksyntätietoihin. Suoraan ajoneuvoista tapahtuvan langattoman tiedonsiirron tulee olla tulevaisuuden tavoite, ja sitä koskevaa kehitystyötä on jatkettava.

Lisäksi valtioneuvoston mukaan olisi selvitettävä, voitaisiinko tietoa kerätä muilla vaihtoehtoisilla tavoilla kuin määräaikaiskatsastuksessa. Katsastusalalle ja viranomaisille olisi taattava riittävä siirtymäaika. Jos asetus hyväksyttäisiin komission ehdottamassa muodossa, tietoa keräävän viranomaisen sekä katsastusyritysten olisi nopeasti kehittävä laitteistoaan ja tietojärjestelmiään, mikä saattaisi nostaa esimerkiksi katsastuksen hintaa.

Tuon mukaan alkuvaiheessa tietoja kerättäisiin katsastuksen yhteydessä. Suomessa 1.1.2021 jälkeen ensirekisteröity auto katsastetaan ensimmäisen kerran joulukuun 2024 jälkeen, joten ei niitä tietoja kovin äkkiä tule. Näillä perusteilla voi olla aika vähän raportoitavaa vuosina 2022 - 2024. Korjaamot voivat kylläkin välittää aikaisemminkin näitä tietoja, ja komissiollahan on valtuutus päättää.

Jatkuva langattoman tiedonsiirron mahdollistama valvonta tässä lienee todellisena tavoitteena. Tämähän on jo toteutettu monissa uusissa autoissa. Mihin niitä tietoja käytetään, siihen ei käyttäjällä ole mahdollisuutta vaikuttaa. Esimerkiksi verokarhun luovuutta ei kannata aliarvioida.
Kari Suomalainen: "Niin hassua ei pilapiirtäjä keksi, ettei se myöhemmin olisi täyttä totta."

Radio

Eivät edes KGB ja STASI osanneet unelmoida tästä Neurostoliiton keskuskomitean europolitrukkien valvontavälineestä. Onneksi en tässä elämässä osta uutta valvontamobiilia. Ajan tyytyväisenä vanhan ajan autoillani.

Peltipaita

#4119
Quote from: Radio on 08.09.2020, 08:06:49
Eivät edes KGB ja STASI osanneet unelmoida tästä Neurostoliiton keskuskomitean europolitrukkien valvontavälineestä. Onneksi en tässä elämässä osta uutta valvontamobiilia. Ajan tyytyväisenä vanhan ajan autoillani.
Voisi kuvitella että tuollainen järjestelmä on monelle ihmiselle uuden auton oston este, mistä tullaan taas siihen ettei vanhoilla autoilla enää saa kohta ajaa, tai sitten se tehdään maksuilla mahdottomaksi.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Kni

No niin, taas johdetaan Suomea pois talouskuopasta vasemmistotyylillä:

QuoteMinisteriön vero­ryhmä esittää työpysäköinnin muuttamista jopa 3 600 euron arvoiseksi verotettavaksi etuudeksi

Työnantajan tarjoama ilmainen tai alihinnoiteltu pysäköintipaikka on varsin tavallinen työsuhde-etu. Pian siitä saatetaan ryhtyä perimään myös veroa.

"Jos pysäköintietua ei veroteta, voidaan sitä pitää epäsuorana tukena työmatkaliikenteelle henkilöautolla", pääministeri Sanna Marinin (sd) hallituksen käyttöön tilattu valtiovarainministeriön päästöveroraportti toteaa.

VM:n laskelmien mukaan palkansaaja voi tällä hetkellä saada verottoman pysäköintiedun myötä korkeimmillaan jopa 3600 euron edestä verotonta ansiotuloa.

Raportin mukaan pysäköintietu työpaikoilla sekä siten myös sen muuttaminen nykyistä laajemmin verotettavaksi koskee "hyvin laajaa joukkoa" palkansaajia.
https://www.is.fi/autot/art-2000006628394.html
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

ISO

EU on olemassa enää vain itsensä vuoksi, se on kuin tekoäly joka kaksii koko ajan keinoja pitääkseen itsensä hengissä, ja käyttää kahmimaansa valtaa kaikkia niitä vastaan joita varten oli alunperin suunniteltu toimimaan.

Näin käy kaikille järjestelmille, jotka ei ole aidosti demokraattisia, EU on juuri sellainen.

EUn tuhannet virkamiehet tekee kaikkensa varmistaakseen omat etunsa ja oman työnsä jatkon, ja edetäkseen urallaan, ei ne kansaa siellä ajattele, ne ajattelee ensin itseään, ja sitten EUn säilymistä ja voimistamista.

Kansalaisia ajatellaan vain kun kirjoitetaan hienoja puheita siitä miten on hienosti ovat hienosti taas kansan etuja ajatelleet, se on ihan pelkkää paskapuhetta alusta loppuun.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Vänkääjä

Quote from: Kni on 08.09.2020, 10:58:40
No niin, taas johdetaan Suomea pois talouskuopasta vasemmistotyylillä:

QuoteMinisteriön vero­ryhmä esittää työpysäköinnin muuttamista jopa 3 600 euron arvoiseksi verotettavaksi etuudeksi

Työnantajan tarjoama ilmainen tai alihinnoiteltu pysäköintipaikka on varsin tavallinen työsuhde-etu. Pian siitä saatetaan ryhtyä perimään myös veroa.

"Jos pysäköintietua ei veroteta, voidaan sitä pitää epäsuorana tukena työmatkaliikenteelle henkilöautolla", pääministeri Sanna Marinin (sd) hallituksen käyttöön tilattu valtiovarainministeriön päästöveroraportti toteaa.

VM:n laskelmien mukaan palkansaaja voi tällä hetkellä saada verottoman pysäköintiedun myötä korkeimmillaan jopa 3600 euron edestä verotonta ansiotuloa.

Raportin mukaan pysäköintietu työpaikoilla sekä siten myös sen muuttaminen nykyistä laajemmin verotettavaksi koskee "hyvin laajaa joukkoa" palkansaajia.
https://www.is.fi/autot/art-2000006628394.html

Sannan kuuden tunnin työpäivä muuttuukin sitten kymmenen tunnin työpäiväksi kun teet työmatkat julkisilla kulkuneuvoilla.
Ruuhkasuomen ulkopuolella meneekin sitten koko vuorokausi.

Golimar

Quote
X

Valtiovarainministeri Matti Vanhanen (kesk) ehdotti Väestöliiton väestöpoliittisen raportin julkistustilaisuudessa uutta "pikalinjaa" helpottamaan työperäisten maahanmuuttajien oleskeluluvan hakemista. Tällä pikalinjalla olisi hakijalle myös hintansa:

"Hän voisi vastineeksi sitoutua esimerkiksi opettamaan yliopistossa, mentoroimaan nuoria yrittäjiä tai muutoin hyödyttämään suomalaista innovaatioympäristöä", Vanhanen suunnitteli.

Vanhanen suuntasi ehdotuksen EU:n ulkopuolisille "huippuosaajille ja työllistäjille".

"Oikotie voisi olla avoinna seuraavan kahden vuoden ajan. Henkilö, joka voi osoittaa merkittävän yritystoiminnan tai työllistämisen potentiaalin tai tutkimusosaamisen, voisi saada 'pikalinjan' oleskeluluvan itselleen ja perheelleen vaikkapa kahdessa viikossa."

X

https://www.talouselama.fi/uutiset/matti-vanhanen-ehdottaa-tyoperaisten-maahanmuuttajien-pikalinjaa-vastineeksi-nopeasta-oleskeluluvasta-hakija-voisi-vaikka-opettaa-yliopistossa/0c641372-e888-4ff8-b981-2b9222692583

ismolento

Quote from: Jorma M. on 07.09.2020, 13:35:23

Jussi "tohtori" Saramon koulutusta hymähdellään.

Amislainen on nousemassa opetusministeriksi.

https://www.talouselama.fi/uutiset/te/08c39326-ef4f-4c6a-ac9c-6b23135a143a?ref=ampparit:a275

Quote...Saramon koulutukseksi ilmoitetaan datanomi. Saramon koulutustausta ei ole tyypillinen verrattuna aiempiin opetusministereihin.

Viimeksi kuluneiden 50 vuoden aikana opetusministerinä toimineesta 25 henkilöstä 21 kohdalla on valtioneuvoston sivuilla maininta suoritetusta yliopistotutkinnosta tai varatuomarin arvonimestä.

Saramon ansioluettelossa mainitaan muun muassa työt nuoriso-ohjaajana sekä lavaste- ja messurakentajana. Saramo on toiminut myös poliittisissa tehtävissä, kuten kulttuuri- ja urheiluministeri Paavo Arhinmäen (vas) erityisavustajana, vasemmistoliiton poliittisena sihteerinä sekä europarlamentaarikko Merja Kyllösen (vas) avustajana

Ministeriyden pohjanoteeraus. Ei minkäänlaista koulutustaustaa, ei mitään opetusministerin tehtävään vaadittavaa kokemusta. Olkoonkin vaikka sijaisuus, niin edes lukion loppuun käyminen ja ylioppilastutkinto pitäisi olla minimivaatimuksena. Toisaalta Marinin hallituksen ministeritytöilläkään ei paljon kummempia ansioita tehtäviinsä ole, joten hyvin sopii joukkoon.

Aimo Räkä

QuoteRaportin mukaan pysäköintietu työpaikoilla sekä siten myös sen muuttaminen nykyistä laajemmin verotettavaksi koskee "hyvin laajaa joukkoa" palkansaajia.
https://www.is.fi/autot/art-2000006628394.html
Hyvin laaja joukko kihisee riemusta kun saa kuulla tuosta. Jaetaanpa tätä ilosanomaa.

sopimaton ja väärä

Lalli IsoTalo

#4126
Quote from: migri on 08.09.2020, 04:52:43
... EU haluaa autoihin kattavan valvontajärjestelmän vahtimaan CO2-päästöjä. Syyskuun 1. päivästä lähtin pätevät EU:n uudet pakokaasusäännöt, Focus-lehti uutisoi. EU-komissio ajaa sen yhteydessä uutta autonvalmistajien valvontajärjestelmää, jonka tarkoituksena on estää uusia pakokaasuskandaaleja. Monet autoilijat eivät lehden mukaan välttämättä ehkä tiedä, mitä tämä käytännössä todella tarkoittaa. Uusiin autoihin asennetaan systeemi, joka rekisteröi muun muassa auton jokaisesta yksittäisestä ajosta kulutuksen, ajetut kilometrit ja nopeudet ja välittää ne suoraan 1. tammikuuta 2021 lähtien valmistajan ja viranomaisten lisäksi suorana tiedonsiirtona myös EU-komissiolle. EU on virittänyt lähes julkisuudelta piilossa massiivisen ja jokaiseeen uuteen autoon, myös hybridautoon valmiiksi rakennetun valvontajärjestelmän, Focus-lehti kirjoittaa.

- Ensin ne tulivat ja zippasivat kotieläimet, enkä puhunut mitään, koska kadonneiden kotieläinten löytäminen vaikutti hyvältä idealta.

- Sitten ne tulivat ja zippasivat autot, enkä puhunut mitään, koska luonnonsuojelu vaikutti hyvältä idealta.

- Sitten ne tulivat ja zippasivat rikolliset, enkä puhunut mitään, koska vankilat olivat jo täynnä, joten kotiaresti vaikutti ihan hyvältä idealta.

- Sitten ne tulivat ja zippasivat väkisin minutkin! Eikä enää ollut jäljellä ketään, joka olisi uskaltanut puhua puolestani, tai olisi voinut estää zippauksen.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: Golimar on 08.09.2020, 12:28:03
Quote
"[Maahanmuuttaja] voisi vastineeksi sitoutua esimerkiksi opettamaan yliopistossa, mentoroimaan nuoria ...

https://www.talouselama.fi/uutiset/matti-vanhanen-ehdottaa-tyoperaisten-maahanmuuttajien-pikalinjaa-vastineeksi-nopeasta-oleskeluluvasta-hakija-voisi-vaikka-opettaa-yliopistossa/0c641372-e888-4ff8-b981-2b9222692583

Huippumoniosaavien afronauttien "mentorointi" tulisi parhaimmillaankin olemaan sitä samaa kuin aina ennenkin: yllätysseksiä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R


Puskistahuutelija

Haluaisin kyllä nähdä mitä kepun toimistolla tästä mietitään. Raapivat päätään ja kyselevät itseltään sekä toisiltaan, että mites tämä taas selitetään niille maakuntien äänestäjille.

Vihreiden ryhmälle tämä on ihan parasta mahdollista herkkua, mutta heistä ei yksikään asukaan sellaisessa kaupungissa, jossa joukkoliikenne ei toimisi. He eivät elä sitä todellisuutta, missä tämänkin palstan käyttäjistä moni elää. Siinä todellisuudessa, jossa auton käyttö on välttämätöntä että pääsee töihin ja hoidettua asioita.

Ainut lohdutus tässä koko hulluudessa on se, että tietää kepuun sattuvan.

Bellerofon

Quote from: Puskistahuutelija on 08.09.2020, 14:01:37
Haluaisin kyllä nähdä mitä kepun toimistolla tästä mietitään. Raapivat päätään ja kyselevät itseltään sekä toisiltaan, että mites tämä taas selitetään niille maakuntien äänestäjille.

Vihreiden ryhmälle tämä on ihan parasta mahdollista herkkua, mutta heistä ei yksikään asukaan sellaisessa kaupungissa, jossa joukkoliikenne ei toimisi. He eivät elä sitä todellisuutta, missä tämänkin palstan käyttäjistä moni elää. Siinä todellisuudessa, jossa auton käyttö on välttämätöntä että pääsee töihin ja hoidettua asioita.

Ainut lohdutus tässä koko hulluudessa on se, että tietää kepuun sattuvan.
Olen lähes 100% varma, että Vihreiden kokoushuoneesta on eksynyt KePun thinktankkiin iso kasa "kivoja" keksejä, joiden jälkeen nämä ideat avaruushallinosta ja maahanmuuttajaprofessoreista on irronnut sekä perään mahtavat naurut. Ei näitä selvinpäin kukaan tulisi ajatelleeksi. En ole koskaan pitänyt kepulaisia innovaattoreina, mutta olen näkymä ollut täysin väärässä. Toki olen muutenkin ollut aina sitä mieltä, että innovaatiota ei yleensä "keksitä" vaan käytännössä fiksu/laiska ihminen keksii konstin, jolla helpottaa jotain omassa elämässään vaikeaa asiaa jonkinlaisella apuvälineellä ja avot, innovaatio on siinä.

pyrokatti

Toveri Marin on nyt selventänyt mistä hän sai tiedon Kaipolan tehtaan kannattavuudesta.

Quote from: Iltalehti
Pääministeri Marin: Sain tiedon Kaipolan tehtaan kannattavuudesta UPM:n edustajalta Jämsässä

Pääministeri Sanna Marin (sd) kertoi tiistaina, mihin perustuvat hänen tietonsa UPM:n lakkautuslistalle paneman Kaipolan paperitehtaan kannattavuudesta.

Asiaa kysyttiin Marinilta tilaisuudessa, jossa politiikan toimittajat pääsivät tenttaamaan pääministeriä.

– Ne (tiedot) perustuvat palkansaajaliikkeeltä saatuihin tietoihin ja myös suoraan tehtaalta saatuihin tietoihin.

– Olen myös kysynyt UPM:n edustajalta Jämsässä tätä kokonaisuutta ja hänkään ei kiistänyt sitä, etteikö tehdas olisi ollut kannattava, Marin sanoi.
[...]


Keskustelu on voinut mennä esimerkiksi näin:
  Marin: Onko Kaipolan tehdas kannattava?
  UPM: Emme kommentoi yksittäisen tehtaan kannattavuutta.
  Marin: UPM ei kiistänyt etteikö tehdas olisi kannattava.
Kari Suomalainen: "Niin hassua ei pilapiirtäjä keksi, ettei se myöhemmin olisi täyttä totta."

MiljonääriPlayboy

Quote from: Puskistahuutelija on 08.09.2020, 14:01:37
*SNIP*
Vihreiden ryhmälle tämä on ihan parasta mahdollista herkkua, mutta heistä ei yksikään asukaan sellaisessa kaupungissa, jossa joukkoliikenne ei toimisi.
*SNAP*

Moniko Virheiden äänestäjistä ylipäätään käy töissä?

Niinpä.
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

ISO

Yksikään yrityksen hallitus ei lopeta kannattavaa tehdasta, siitä joutuu edesvastuuseen osakkee omistajien edessä.

Kannatavaan tehtaaseen sijoitetaan rahaa, kannattamattomat lakkautetaan jo ennenkuin ne alkaa tuottaa tappiota.

Niin toimii hyvä yritys, ennakoivasti.

Tulevaisuus ei ole sanomalehtipaperin, se on vaan fakta.

Marin lietsoo vihaa kommenteillaan, luokkavihaa yrityksiä kohtaan.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Hippo

Quote from: pyrokatti on 08.09.2020, 14:28:36
Toveri Marin on nyt selventänyt mistä hän sai tiedon Kaipolan tehtaan kannattavuudesta.

Quote from: Iltalehti
Pääministeri Marin: Sain tiedon Kaipolan tehtaan kannattavuudesta UPM:n edustajalta Jämsässä

Pääministeri Sanna Marin (sd) kertoi tiistaina, mihin perustuvat hänen tietonsa UPM:n lakkautuslistalle paneman Kaipolan paperitehtaan kannattavuudesta.

Asiaa kysyttiin Marinilta tilaisuudessa, jossa politiikan toimittajat pääsivät tenttaamaan pääministeriä.

– Ne (tiedot) perustuvat palkansaajaliikkeeltä saatuihin tietoihin ja myös suoraan tehtaalta saatuihin tietoihin.

– Olen myös kysynyt UPM:n edustajalta Jämsässä tätä kokonaisuutta ja hänkään ei kiistänyt sitä, etteikö tehdas olisi ollut kannattava, Marin sanoi.
[...]

Keskustelu on voinut mennä esimerkiksi näin:
  Marin: Onko Kaipolan tehdas kannattava?
  UPM: Emme kommentoi yksittäisen tehtaan kannattavuutta.
  Marin: UPM ei kiistänyt etteikö tehdas olisi kannattava.

Markkinataloudessa markkinat lopulta todistavat onko kannattavaa vai ei. Jos toiminta Kaipolassa on kovin kannattavaa, joku pian ostaa tai vuokraa tehtaan ja ryhtyy tekemään bisnestä.

Echidna

Quote from: IS 2020-09-08
Marin puhuu hallitus­ohjelman avaamisen puolesta: "Meidän on tehtävä ratkaisuja myös sopeutus­toimien osalta"

Pääministeri Sanna Marin perusteli tarvetta hallitusohjelman päivittämiselle sillä, että taloudellinen tilanne on muuttunut täysin siitä, kun hallitusohjelma on kirjoitettu.

Pääministeri Sanna Marin (sd) suhtautuu hallitusohjelman avaamiseen varovaisen myönteisesti.

Valtaosalla hallituspuolueilla ei kuitenkaan ole hänen mukaansa koronakriisistä huolimatta halua lähteä kirjoittamaan hallitusohjelmaa uusiksi ainakaan vielä, vaikka Sdp olisikin siihen valmis.

– Hallituspuolueilla ei ole suurta intoa lähteä avaamaan hallitusohjelmaa kokonaisuudessaan. Eli emme tule tekemään hallitusohjelman uudelleenkirjoittamista, Marin sanoo.

Marin kommentoi asiaa tänään Politiikan toimittajat ry:n tapaamisessa.
...

Hallitus joutuu tositestiin ensi viikon alussa pidettävässä budjettiriihessä.

Neuvotteluissa olisi Marinin mukaan muun muassa määrä tehdä päätökset 30 000:ta lisätyöllisestä ja luoda näkymä siitä, miten päätökset konkretisoituvat.

– En asettaisi rajaa vain 30  000, kyllä me sen ylikin päätämme jos se suinkin on mahdollista, Marin sanoo.

Budjettiriihessä tehtävät työllisyystoimet eivät kuitenkaan tule Marinin mukaan olemaan nopeavaikutteisia.
...
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006628661.html

"kyllä me sen ylikin päätämme jos se suinkin on mahdollista"  :facepalm:
Ööö, kuvitteleeko nyt ihan oikeasti määrittelevänsä jonkun työpaikkamäärän ja kopauttavansa sitten nuijaa pöytään päätöksen päälle? Ehkäpä muutamia tasoja, 30k, 40k ja 50k ja sitten äänestys?
Minkähänlaisia töitä sieltä on tulossa?

Olisiko kurssi markkinataloudesta ollut paikallaan suunnitelmatalouden vastapainoksi?

Lalli IsoTalo

Quote from: Bellerofon on 08.09.2020, 14:12:32
Toki olen muutenkin ollut aina sitä mieltä, että innovaatiota ei yleensä "keksitä" vaan käytännössä fiksu/laiska ihminen keksii konstin, jolla helpottaa jotain omassa elämässään vaikeaa asiaa jonkinlaisella apuvälineellä ja avot, innovaatio on siinä.

Jeps. Ja toinen suosittu keino on heittää paskaa samaan seinään, kunnes jokin idea jää kiinni tarpeeksi vahvasti. Siis keksiä jotain kokopäivätoimisesti. Siis niinku osa Nokian henkilökunnasta joskus viime vuosituhannella.

Sorry ot.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Bellerofon

Quote from: ISO on 08.09.2020, 14:35:32
Yksikään yrityksen hallitus ei lopeta kannattavaa tehdasta, siitä joutuu edesvastuuseen osakkee omistajien edessä.

Kannatavaan tehtaaseen sijoitetaan rahaa, kannattamattomat lakkautetaan jo ennenkuin ne alkaa tuottaa tappiota.

Niin toimii hyvä yritys, ennakoivasti.

Tulevaisuus ei ole sanomalehtipaperin, se on vaan fakta.

Marin lietsoo vihaa kommenteillaan, luokkavihaa yrityksiä kohtaan.
Marin on selkeästi populistisella retkellä lausunnollaan. Ihan kuin UPM olisi kiusallaan lopettanut tuottavan tehtaan. Kuka on niin saatanan typerä, että uskoisi pörssiyhtiön lopettavan tuottavan tehtaan? Tehdas ei välttämättä tänään tehnyt tappiota, mutta tuollaisen tehtaan alasajo vie aikaa noin vuoden ja sanomalehtipaperi ei ole sellainen asia, jonka kysyntä tulisi enää koskaan kasvamaan.
Marin varmasti ymmärtää tämän, että UPM:llä ei ollut vaihtoehtoa ja Marinin politiikka on saanut sen aikaan, että tehdas suljettiin Suomessa sen sijaan, että se olisi suljettu jossain muualla. Nuo muutkin sanomapaperitehtaat suljetaan muutaman vuoden sisällä.

ismolento

Quote from: ISO on 08.09.2020, 11:00:07
EU on olemassa enää vain itsensä vuoksi, se on kuin tekoäly joka kaksii koko ajan keinoja pitääkseen itsensä hengissä, ja käyttää kahmimaansa valtaa kaikkia niitä vastaan joita varten oli alunperin suunniteltu toimimaan.

Näin käy kaikille järjestelmille, jotka ei ole aidosti demokraattisia, EU on juuri sellainen.

EUn tuhannet virkamiehet tekee kaikkensa varmistaakseen omat etunsa ja oman työnsä jatkon, ja edetäkseen urallaan, ei ne kansaa siellä ajattele, ne ajattelee ensin itseään, ja sitten EUn säilymistä ja voimistamista.

Kansalaisia ajatellaan vain kun kirjoitetaan hienoja puheita siitä miten on hienosti ovat hienosti taas kansan etuja ajatelleet, se on ihan pelkkää paskapuhetta alusta loppuun.

Tuo byrokratiahirviö nimeltä EU on hajotettava hyvän sään aikana niin kauan kun se vielä on mahdollista. Se on nykyajan Baabelin torni, johon uppoavat varsinkin pienten ja nöyrien valtioiden kuten Suomen verorahat, jotka kipeästi tarvittaisiin oman maan tarpeisiin. Kuinka paljon verorahoja kupataan tähänkin valtavaan urkintajärjestelmään?

Echidna

Quote from: IS 2020-08-09
Ministeriön vero­ryhmä esittää työpysäköinnin muuttamista jopa 3 600 euron arvoiseksi verotettavaksi etuudeksi

Työnantajan tarjoama ilmainen tai alihinnoiteltu pysäköintipaikka on varsin tavallinen työsuhde-etu. Pian siitä saatetaan ryhtyä perimään myös veroa.

Liikenteen päästöpohjaista verotusmuutosta suunnitteleva valtiovarainministeriön (VM) työryhmä esittää tuoreessa raportissaan työpaikalla tapahtuvan pysäköinnin muuttamista veronalaiseksi luontaiseduksi.

Päästötyöryhmän arvion mukaan työpaikkapysäköinnin tämänhetkinen verottomuus johtaa autoilun kysynnän kasvuun muiden liikennemuotojen suosion kustannuksella, mikä lisää muun muassa liikenteen ruuhkautumista sekä yksityisautoilun tuottamia hiilidioksidi- ja lähipäästöjä.

"Vaikka pysäköintiedun verotusarvon määrittämiseen liittyy huomattavia ongelmia, edun jäämistä kokonaan verottamatta ei voida pitää tyydyttävänä tilanteena, jos tuloverotuksella pyritään tavoittelemaan liikenteen päästöjen vähentämistä."

"Jos pysäköintietua ei veroteta, voidaan sitä pitää epäsuorana tukena työmatkaliikenteelle henkilöautolla", pääministeri Sanna Marinin (sd) hallituksen käyttöön tilattu valtiovarainministeriön päästöveroraportti toteaa.
...
https://www.is.fi/autot/art-2000006628394.html

Itse kuljin enimmäkseen polkupyörällä töihin ja työnantaja tarjosi pyöräkatospaikan ja pukutilan pesu- ja saunomismahdollisuudella. Myös auton pysäköintiin oli mahdollisuus. Ilmaiseksi ja lisäksi sain työstä palkkaa.