News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Sanna Marinin hallitus 2019–2023

Started by Pullervo, 10.12.2019, 13:04:21

Previous topic - Next topic

Venne

^^^^ ja jos sataa lunta, tai on lehtiä raiteilla tai huligaanit on polttaneet, ohjausautomaatit tai yksikin juna on hajonnut kiskoille niin viive on joistakin tunneista kymmeniin tunteihin....

Rautatie on joustamaton liikennemuoto joka perustuu vaihtoihin ja syöttöliikenteeseen. Bussi on ketterä eikä tarvitse kuin tien ja pysäkit voi olla missä vaan ja niitä voidaan joustavasti muuttaa...


uuninpankko

Quote from: jmk on 10.07.2020, 11:23:41
Quote from: satasenlaina on 10.07.2020, 11:04:52
550 korvaaminen pikaraitiotiellä on erittäin kannatettava ajatus.

No, sellaistahan ei ole tekeillä. Tekeillä on hidasraitiotie, joka ei ole bussia nopeampi.
https://raidejokeri.info/usein-kysyttya/millaisia-matka-aikoja-raide-jokerilla-on/
Rata on 25 km pitkä ja keskinopeus 25 km/h. Matka-aika ei lyhene verrattuna nykyiseen Jokeri-linjaan ...

Jokeri-ratikka on parasta mitä pääkaupunkiseudun poikittaisliikenteelle on tapahtunut about vuosisataan. Joka sitä vastustaa, tervemenoa katsomaan 550:n nykymeininkejä etenkin ruuhka-aikaan. Täydet bussit, valtava matka-ajan hajonta kuljettajasta ja liikennetilanteista riippuen, eikä vuorovälejä enää voida tihentää, kun nytkin linjan päässä mennään ruuhkassa jo kolme peräkkäin.

Bussikalustoa joudutaan uusimaan n. 7 vuoden välein (keski-ikä), mutta niin vaan Helsingissä ajetaan vielä 1970-1980-luvulla valmistetuilla raitiovaunuilla.

Murkula

Sellainen mietintö vielä, että nyt jos se Turun rata vaatisi joka tapauksessa parannusta ja tulevaisuudessa enemmän, niin onko se koko aiheen sivussa kritisoida tunnin junaa? Nimittäin tämä maa on täynnä paskoja ratkaisuja, joissa parannetaan hommia vain vähän melkien samalla vaivalla ja rahamäärällä. Eli tosiaankin tuleeko se oikeasti kalliimmaksi tehdä heti ja kunnolla se tunnin raide, vai teettää kymmenen kertaa jokin pieni parannus ja maksaa lopulta tuosta touhusta vielä monkertainen summa?
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

jetsku

Quote from: uuninpankko on 10.07.2020, 12:02:48
Quote from: jmk on 10.07.2020, 11:23:41
Quote from: satasenlaina on 10.07.2020, 11:04:52
550 korvaaminen pikaraitiotiellä on erittäin kannatettava ajatus.

No, sellaistahan ei ole tekeillä. Tekeillä on hidasraitiotie, joka ei ole bussia nopeampi.
https://raidejokeri.info/usein-kysyttya/millaisia-matka-aikoja-raide-jokerilla-on/
Rata on 25 km pitkä ja keskinopeus 25 km/h. Matka-aika ei lyhene verrattuna nykyiseen Jokeri-linjaan ...

Jokeri-ratikka on parasta mitä pääkaupunkiseudun poikittaisliikenteelle on tapahtunut about vuosisataan. Joka sitä vastustaa, tervemenoa katsomaan 550:n nykymeininkejä etenkin ruuhka-aikaan. Täydet bussit, valtava matka-ajan hajonta kuljettajasta ja liikennetilanteista riippuen, eikä vuorovälejä enää voida tihentää, kun nytkin linjan päässä mennään ruuhkassa jo kolme peräkkäin.

Bussikalustoa joudutaan uusimaan n. 7 vuoden välein (keski-ikä), mutta niin vaan Helsingissä ajetaan vielä 1970-1980-luvulla valmistetuilla raitiovaunuilla.

Mikähän mahtaa Raide-Jokerin investoinnin NPV olla? Tuohan maksaa puoli miljardia ennen kuin ensimmäistäkään ajoneuvoa on hankittu ja äkkiä googlattuna uusi bussi maksaa n. 300k ja uusi ratikka vähintään kymmenkertaisesti (alla lähteet). Tämä kai se vitsi on, vaikka mainittuihin bussiliikenteen ongelmiin saataisiinkin helpotusta.

https://yle.fi/uutiset/3-9965894
https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/1666470

Quote from: Murkula on 10.07.2020, 12:34:18
Sellainen mietintö vielä, että nyt jos se Turun rata vaatisi joka tapauksessa parannusta ja tulevaisuudessa enemmän, niin onko se koko aiheen sivussa kritisoida tunnin junaa? Nimittäin tämä maa on täynnä paskoja ratkaisuja, joissa parannetaan hommia vain vähän melkien samalla vaivalla ja rahamäärällä. Eli tosiaankin tuleeko se oikeasti kalliimmaksi tehdä heti ja kunnolla se tunnin raide, vai teettää kymmenen kertaa jokin pieni parannus ja maksaa lopulta tuosta touhusta vielä monkertainen summa?

Ei se tunnin junakaan huoltovapaa ole, mutta ilman lukuja on mahdoton ottaa kantaa suuntaan tai toiseen. "Tunnin juna" kuulostaa kuitenkin samalla tavalla poliittiselta tavoitteelta kuin "ensimmäisenä kuussa" - nyt tehdään päättäjien kuolemattomuusprojektia, eikä siinä kohtaa jäädä arpomaan jotain kustannustehokkuutta.

kivimies

Quote from: uuninpankko on 10.07.2020, 12:02:48
Quote from: jmk on 10.07.2020, 11:23:41
Quote from: satasenlaina on 10.07.2020, 11:04:52
550 korvaaminen pikaraitiotiellä on erittäin kannatettava ajatus.

No, sellaistahan ei ole tekeillä. Tekeillä on hidasraitiotie, joka ei ole bussia nopeampi.
https://raidejokeri.info/usein-kysyttya/millaisia-matka-aikoja-raide-jokerilla-on/
Rata on 25 km pitkä ja keskinopeus 25 km/h. Matka-aika ei lyhene verrattuna nykyiseen Jokeri-linjaan ...

Jokeri-ratikka on parasta mitä pääkaupunkiseudun poikittaisliikenteelle on tapahtunut about vuosisataan. Joka sitä vastustaa, tervemenoa katsomaan 550:n nykymeininkejä etenkin ruuhka-aikaan. Täydet bussit, valtava matka-ajan hajonta kuljettajasta ja liikennetilanteista riippuen, eikä vuorovälejä enää voida tihentää, kun nytkin linjan päässä mennään ruuhkassa jo kolme peräkkäin.

Bussikalustoa joudutaan uusimaan n. 7 vuoden välein (keski-ikä), mutta niin vaan Helsingissä ajetaan vielä 1970-1980-luvulla valmistetuilla raitiovaunuilla.

Keski-ikä ei ole sama kuin uusimisväli. PK-seudulla bussikalustolle on 15 vuoden ikäraja ja 7 vuoden keski-ikä vastaa tätä hyvin.

Kova luu

Ehkä tämä blokkiajattelu tulee Suomeenkin .  Väitän että Suomessa on euroopan vasemmistolaisin vasemmisto, ehkä siksi, koska vasemmistossa on vielä jäänteitä neuvosto- ja taistolaisajoista. Silloin 1970-80 luvuilla Suomi oli niin Neuvostoliiton sylissä. Nykyiset nuoret vasemmistolaiset on osaksi noiden taistolaisten jälkikasvua.  Nykyvasemmisto on maalannut itsensä niin jyrkkän ideologiseen nurkkaan, että sen kanssa ei yksikään ei-sosialistinen  puolue halua yhteistyöhön.  No RKP on tietysti poikkeus, ja kepukin petti jopa itsensä lähtemällä sossujen matkaan.

Lalli IsoTalo

Kristallipalloni kertoo, että suurnopeusjunasta tulee Olkiluoto 3: hanke, jonka ulkomaiset alihankkijan alihankkijan alihankkijat sössivät niin, että se ei valmistu koskaan, maksaa kolme kertaa luvattua enemmän, ei työllistä suomalaisia, ja lopuksi päädytään pitkään oikeusprosessiin kiistelemään siitä kenen vika tämä oli.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

#2887
Quote from: satasenlaina on 10.07.2020, 11:04:52
550 korvaaminen pikaraitiotiellä on erittäin kannatettava ajatus. Ratikka pystyy kuljettamaan kerralla paljon enemmän ihmisiä kuin yksi bussi. Ratikka on lisäksi bussiin verrattuna nopeampi ja pystyy kulkemaan tiheämmällä vuorovälillä tarvittaessa.

Nopeus ei lisäänny, koska 1) tiheä pysäkkiväli, 2) mutkikas rata, ja 3) koska kolminkertainen matkustajamäärä tarkoittaa pysäkilläoloaikojen lisääntymistä.

Nettisivuilla ei kerrota rakentamisen syy olevan matkustusaikojen lyhentyminen:
https://raidejokeri.info/usein-kysyttya/miksi-raide-jokeri-rakennetaan/

Bussien vuorovälin tihentäminen ei pitäisi olla ongelma. Niitä voi kulkea vaikka X kpl peräkkäin, jos kuljetuskapasiteetti ei muuten riitä.

Rakentamisen syy on vihreiden autoviha ja rakennusliikeystävällisyys.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

foobar

^ Kaikki raidejokerin työmaat jotka olen nähnyt ovat viitanneet siihen ettei se juurikaan joudu kärsimään muun liikenteen ruuhkaisuudesta. Tässä mielessä kapasiteettia voi nostaa 550:n verrattuna melkoisesti.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Lalli IsoTalo

#2889
Quote from: foobar on 10.07.2020, 15:51:46
^ Kaikki raidejokerin työmaat jotka olen nähnyt ovat viitanneet siihen ettei se juurikaan joudu kärsimään muun liikenteen ruuhkaisuudesta. Tässä mielessä kapasiteettia voi nostaa 550:n verrattuna melkoisesti.

Ei joudu kärsimään, koska sille on luontoa tuhoten raivattu kehä ykkösen  sisäpuolelta oma väylä, "raidekehä 0,9" jota varten tarvitaan kaiken muun lisäksi (ymmärtääkseni) 1 uusi silta Vantaanjoen yli, 2 uutta siltaa junaratojen yli, ja noin 5 uutta siltaa Helsingin ulostuloväylien yli. Koko pääkaupunkiseudun liikenne on radan rakentamisen takia sen vaikutusalueella sekaisin, ja virkistysalueet käyttökiellossa.

Rahalla saa, ja hevosella pääsee.

550 muuten kulkee jo osan matkaa "omaa tietänsä", joka yksityisautoilta kielletty.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Supernuiva

Quote from: kivimies on 10.07.2020, 15:00:44
Keski-ikä ei ole sama kuin uusimisväli. PK-seudulla bussikalustolle on 15 vuoden ikäraja ja 7 vuoden keski-ikä vastaa tätä hyvin.

Pääkaupunkiseudun bussikaluston maksimi-ikä taitaa olla tällä hetkellä 17 vuotta. Raja oli joskus 15, mutta sitä on nostettu. (Sanoisin kyllä, että rajan voisi laskea takaisin 15 vuoteen, sillä monessa tapauksessa vanha bussi on kosteusvaurioitunut eli homeessa.) Alhaisemmalla iällä huonompikuntoiset lähtisivät nopeammin pois, kaksikin vuotta on oikeasti ihmisen elämässä hyvin pitkä aika.

satasenlaina

Quote from: Lalli IsoTalo on 10.07.2020, 16:17:58
Quote from: foobar on 10.07.2020, 15:51:46
^ Kaikki raidejokerin työmaat jotka olen nähnyt ovat viitanneet siihen ettei se juurikaan joudu kärsimään muun liikenteen ruuhkaisuudesta. Tässä mielessä kapasiteettia voi nostaa 550:n verrattuna melkoisesti.

Ei joudu kärsimään, koska sille on luontoa tuhoten raivattu kehä ykkösen  sisäpuolelta oma väylä, "raidekehä 0,9" jota varten tarvitaan kaiken muun lisäksi (ymmärtääkseni) 1 uusi silta Vantaanjoen yli, 2 uutta siltaa junaratojen yli, ja noin 5 uutta siltaa Helsingin ulostuloväylien yli. Koko pääkaupunkiseudun liikenne on radan rakentamisen takia sen vaikutusalueella sekaisin, ja virkistysalueet käyttökiellossa.

Rahalla saa, ja hevosella pääsee.

550 muuten kulkee jo osan matkaa "omaa tietänsä", joka yksityisautoilta kielletty.

Tuolla perusteella pitäisi vastustaa kaikkea uutta rakentamista. Erityisesti uusien teiden rakentamista, jos kerta luonto tuhoutuu.

Lalli IsoTalo

Quote from: satasenlaina on 10.07.2020, 18:11:41
Tuolla perusteella pitäisi vastustaa kaikkea uutta rakentamista. Erityisesti uusien teiden rakentamista, jos kerta luonto tuhoutuu.

Minä vastustankin pääkaupunkiseudun lisärakentamista! Pääkaupunkiseutu on jo kauan aikaa ollut liiankin iso.

Sen sijaan, että ulkomaalainen alipalkattu työvoima rakentaa tänne lisää teitä, jokereita, ostohelvettejä ja asuntoja - sekä, herra meitä siltä säästäköön, moskeijoita uussuomalaisille -  täältä pitäisi palauttaa kotiseuduilleen ne ulkomaalaistaustaiset, jotka täällä laittomasti oleskelevat, tai joiden muu syy olla täällä ei ole enää voimassa.

Vähemmän on enemmän. Helsingin avannepussi pitäisi tyhjentää. Mutta tämä ei taida olla oikea ketju tämän asian puimiseen.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Java

^ Kun like ei riitä, ruotsalaiset firmat rakentavat virolaisella työvoimalla somaleille ja hiekkaneekereille asuntoja veronmaksajien rahoilla :facepalm: onneksi en asu pääkaupunkiseudulla, mutta valitettavasti osallistun kuitenkin kustannuksiin >:(
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

haermae

Quote from: N. O. Hääppönen on 09.07.2020, 06:06:55
Quote from: Eino P. Keravalta on 08.07.2020, 07:56:34
...
No jos kerran mikään ei muutu, miksi uutta lakia ollaan tuomassa? Ainahan uudella lailla on jokin tarkoitus ja se näkyy aivan väistämättä syytettyjen ja tuomittujen määrässä. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta muistan lukeneeni, että Ruotsissa raiskaustuomiot lisääntyivät 75% vastaavan lain myötä.
Raiskaukset lisääntyvät räjähdysmäisesti - miksiköhän  :roll: - mutta hyvien ihmisten ei sovi sanoa syytä ääneen.

Tarvitaan siis häveliäisyyden verho, jolla voidaan selittää räjähdysmäinen kasvu. Samalla poistetaan mahdollisuus tarkastella tilastollisesti sitä, kuinka paljon raiskausten määrä on lisääntynyt pitkällä aikavälillä ja suhteessa vierasperäisen populaation lisääntymiseen.

Saatiin hyvä yleispätevä selitys - "se oli vanhan lain aikaan eikä sitä voida verrata nykytilanteeseen".

Vastuullisesta mediasta luin jotain semmoista että lasten joukkoraiskauksista ilmoitetaan nykyään herkemmin. Siksi se vaan näyttää että ne ovat lisääntyneet matujen myötä. Jos uskomme vastuullista mediaa.

Raiskauslain lehtijutussa mainittiin että 12 - 15 vuotiaiden kohdalla otetaan huomioon uhrin suostumus. En jaksanut alkaa kahlata läpi lakitekstiä, mutta tarkoittaneeko, että suostumus muuttaa aktin ei-raiskaukseksi? Silloinhan kyseessä olisi jokseenkin sama kuin suojaikärajan lasku 12 vuoteen.

Tuo olisi kivasti matu-ählyjen tapoihin sovitettua, sillä muistaakseni eivät saa alle 12 v:tä muutenkaan luvallisesti kuin vain reisitellä.

RiP

Tässä ne hädänalaisimmat orpolapset jotka vihreät Ohisalo ja Pekka Haavisto tilasivat

https://www.iom.int/news/un-agencies-welcome-latest-relocations-unaccompanied-children-greece-call-further-action-and

"UN Agencies Welcome Latest Relocations of Unaccompanied Children from Greece, Call for Further Action and Solidarity"
"Geneva – The International Organization for Migration (IOM), UNHCR, the UN Refugee Agency, and UNICEF, the UN Children's Fund today welcomed the latest relocations of 49 unaccompanied asylum-seeking and migrant children from Greece to Portugal and Finland.

Eino P. Keravalta

Kuvasta päätellen ovat riskejä, aikuisia miehiä, eivät mitään lapsia. Suomen kansalle on valehdeltu, vai mitä, Ohisalo?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

justustr

#2897
Kaupunkikehitys voisi olla muutakin kuin ghettoutumiskehitystä.

Esimerkiksi Tokio on metropoli, joka on samaan aikaan:
- äärimmäisen toimiva
- äärimmäisen siisti
- äärimmäisen turvallinen
- ei ole ainuttakaan no-go zonea eikä ghettoa
- merkittävä teknologisten innovaatioiden keskus

Nippelitietona mainittakoon, että suur-Tokion alueella (36 milj asukasta) oli viime vuonna yksi aseellinen konflikti ja sekin oli vahinko kun Jakuza-tyypin ase laukesi taskussa. Väkivaltarikollisuus on muutenkin Japanissa lähes olematonta, roskaa ja paskaa ei ole missään ja kaikki toimii kuin kello. Suurkaupungistuminen ja luotijunat ei siis automaattisesti tarkoita paskasstaniaa. Kaupungistuva yhteiskunta voi olla turvallinen ja mielyttävä mikäli sillä vain on toimiva maahanmuuttopolitiikka. Eräs hommallakin tunnettu ajattelija totesikin joskus, että "yhteiskunta koostuu ihmisistä" otamatta kantaa kuitenkaan siihen miten ne ihmiset yhteiskunnassa kannattaa sijoitella.

Itse olen toimivan ja tehokkaan kaupunki-infran (jopa äärimmilleen vietynä) puolestapuhuja, mutta motiivit sille on täysin päinvastaiset kuin mitä nykyinen vihervasemmisto ajaa.

Lalli IsoTalo

Quote from: RiP on 11.07.2020, 12:45:19
Tässä ne hädänalaisimmat orpolapset jotka vihreät Ohisalo ja Pekka Haavisto tilasivat

https://www.iom.int/news/un-agencies-welcome-latest-relocations-unaccompanied-children-greece-call-further-action-and

Lapset? Lisää haittabiomassaa, josta lehdistä käyttää piakkoin uutisoinnissaan termiä "nuorisoTM".
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Eino P. Keravalta

#2899
Ote irvokkaasta näytelmästä SUOMEN MAAHANMUUTTOPOLITIIKKA:

Suomi: Päivää, me haluaisimme pieniä pakolaistyttöjä maahamme pelastaaksemme heidät.

Kreikka: Kävisivätkö viisivuotiaat tytöt?

Suomi: Kyllä vain.

Kreikka: No, ei meillä olekaan viisivuotiaita. Kävisivätkö kymmenvuotiaat tytöt?

Suomi: Kyllähän se sopii oikein hyvin.

Kreikka: Jaahas, ei täällä ole sellaisiakaan. Sopisivatko sitten 15-vuotiaat tytöt?

Suomi: Kyllä ne käyvät toki.

Kreikka: Aijai, eihän meillä niitäkään ole. Mutta pieniä poikia olisi. Käyvätkö sellaiset ihan pienet?

Suomi: Tottakai pienet pojat käyvät, kiitos.

Kreikka: Hetkinen, nämä eivät olekaan niin pieniä, ovat ehkä kymmenvuotiaita, mutta ei kai se haittaa?

Suomi: Ei tietenkään, me otamme niitä.

Kreikka: Valitan, ne juuri loppuivat. Mutta olisi sitten vähän vanhempia poikia, sellaisia 15-vuotiaita.

Suomi: Kyllähän hekin ovat hädässä, otamme sitten niitä.

Kreikka: Olen kovin pahoillani, mutta emme nyt kyllä löydä täältä sellaisiakaan. Mutta olisi nuoria miehiä, partakin jo kasvaa ja teillähän oli se työvoimapulakin?

Suomi: Kyllä ne käyvät oikein mielellään, me haluamme parantaa maailmaa.

Kreikka: Anteeksi, eihän tästä nyt tule mitään, huomasimme juuri, ettei meillä olekaan nuoria miehiä.

Suomi: No, mitä teillä sitten olisi?

Kreikka: No, kun kerran kysytte niin olisihan meillä täällä juuri vankilasta vapautumassa sellaisia kolmekymppisiä äijänretalei... siis tarkoitan hädässä olevia monikulttuurisuusasiantuntijoita. Käyvätkö ne?

Suomi: No, emmehän me voi tässä alkaa oikein valita, hätä kuin hätä.

Kreikka: Mutta tuota, pakko sanoa, ymmärrättehän, että nämä ovat terroristeja? Käykö teille lasti terroristeja?

Suomi: Voi terroristit käyvät oikein hyvin, meillä on ollut niitä aiemminkin!

Kreikka: No hyvä, eihän siinä muuta kuin pannaan teille ukot koneeseen. Ja kiitos siitä, että teitte juuri maailmasta paremman paikan. Tai ainakin siis Kreikasta.

Suomi: Kiitos teille itsellenne! Nuo haavoittuvassa asemassa olevat ressukat löytävät varmasti Suomesta monenlaista mukavaa puuhaa!

Kreikka: Niin, niin varmasti. Mutta pakko kysyä, ettekö ole lainkaan huolissanne, sentään terroris..

Suomi: Voi eihän meillä ole mitään hätää, meilläpä onkin katsokaas vihapuhe kielletty!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Echidna

Tässä uutisessa on käytetty poliittisesti korrektimpaa kuvamateriaalia. Ei muutakuin kutomaan villatöppösiä pikkulapsille jo ensi talven varoiksi!

https://moderndiplomacy.eu/2020/07/08/relocation-of-unaccompanied-children-from-greece-to-portugal-and-finland/

Quote from: ModernDiplomacy 20200708
Relocation of unaccompanied children from Greece to Portugal and Finland

On 7 and 8 July, 49 unaccompanied children were relocated from Greece to Portugal and Finland as part of a scheme organised by the Commission and the Greek Special Secretary for Unaccompanied Minors, in partnership with UN agencies and the European Asylum Support Office.
...
Vice-President for Promoting our European Way of Life, Margaritis Schinas, said: "In a tangible expression of support to Greece, Portugal and Finland will soon open their doors to 49 children as part of our programme to relocate unaccompanied minors. This is the embodiment of the European spirit of solidarity and I truly commend the Member States taking part.
...

Kyseinen julkaisu jatkaa "Maailma ja Me" -lehden journalistista linjaa.

ikuturso

Perjantaina YLE:n jälkiviisaissa käsiteltiin jalkapannoista noussutta "hallituskriisiä".

Matti Apunen kiteytti asian suhteellisen hyvin.
(vapaasti muistellen)

QuoteOhisalohan sanoi että jalkapanta ei ole kustannustehokas ratkaisu.Tämä on käsittämätön lause sen suhteen, että kustannustehokkuus on aina suhteellista. Kustannustehokas verrattuna mihin? Onko Ohisalolla olemassa jotain vaihtoehtoja, joista hän ei puhunut? Epäilen.

Tämä asia voidaan yksinkertaisesti pukea kahteen kohtaan:
1) halutaanko näitä valvoa jollain tapaa ja
2) onko jalkapannat ainoa tiedossa oleva tekninen ratkaisu
Jos nyt oletetaan, että poliittinen tahto kohtaan 1) löytyy, kun se on mitä ilmeisemmin kirjattu hallitusohjelmaan, niin sitten se vaan pitää toteuttaa ja ottaa ne jalkapannat käyttöön, jos mitään muuta ratkaisua ei ole tarjota.


Mitä rautatiekeskusteluun tulee, niin mieluiten päärata pohjoiseen kaksiraiteiseksi ja rekat junan kyytiin. Itärajalta tulevat rekat maksua vastaan kiskoilla pohjoiseen, jolloin "polttoainerahat" jäävät Suomeen ja ne liikennetiedotteet, mitä radiosta tulee talvisin pari kertaa viikossa "rekan nosto käynnissä" varmaan puolituisivat.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Lahti-Saloranta

Kun täälläkin ihmetellään että missä on ne yksin pakolaisina tulleet pikkutytöt. Luulen keksineeni syyn mielikuvaharjoituksen avulla. Mielikuvaharjoituksessa sijoitin pikku tytön Välimeren ylittävään kumiveneseen täynnä partalapsia joiden joukossa yksi tai muutama pieni tyttö. Kokeilkaa niin asia selviää. Jos ei selviä niin sijoittakaa ne partalapset mielikuvaharjoituksessa vaikka Ouluun kauppakeskus Valkeaan.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

F1nka

Se positiivinen juttu näissä Kreikasta tuoduissa äijänretaleissa on, että Suomella on todistettavasti taas varaa aivan kaikkeen. Toisin sanoen vyötä ei tarvitse kiristää millään muullakaan momentilla ja Covid-19 taudista juontuva rahoituskriisi on selvästikin selätetty.
Tottelematon tieto aktivismissa

N. O. Hääppönen

Quote from: RiP on 11.07.2020, 12:45:19
Tässä ne hädänalaisimmat orpolapset jotka vihreät Ohisalo ja Pekka Haavisto tilasivat

Pojilla on tavat hallussa jo tullessaan. Huomaa paita.
"Jos sukupuolitietoinen budjetointi erkaantuu sekä feministisistä kansalaisyhteiskunnan toimijoista että feministisestä tiedosta, se on vaarassa muodostua tekniseksi hyvän hallinnon käytännöksi, jonka suhde sukupuolittuneisiin yhteiskunnallisiin valtarakenteisiin on ohut."

– THL 23.3.2020

Roope2


Noita kuvia kun katsoo, niin kyllähän Hesari kirjoittaa asiaa:


"Faktoille on nyt suurempi tarve kuin koskaan..."
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Bambuilija

Quote from: N. O. Hääppönen on 11.07.2020, 22:03:09
Quote from: RiP on 11.07.2020, 12:45:19
Tässä ne hädänalaisimmat orpolapset jotka vihreät Ohisalo ja Pekka Haavisto tilasivat

Pojilla on tavat hallussa jo tullessaan. Huomaa paita.

Mistähän tämä kuva on? Ainakaan minulla ei mobiililla näkynyt tuolla sivulla tällaista acab kuvaa.

snap

#2907
Quote from: Bambuilija on 12.07.2020, 00:54:19
Mistähän tämä kuva on? Ainakaan minulla ei mobiililla näkynyt tuolla sivulla tällaista acab kuvaa.

Kuvan on ottanut Ateenan lentokentällä 15.4.2020 Orestis Panagiotou EPA-kuvatoimistolle. Siinä on Ateenasta silloin Luxemburgiin lähteneitä hädänalaisia. Kuva on näkynyt sen jälkeen monissa eri asiayhteyksissä ns. kuvituskuvana.

Kuva esiintyy oikeassa asiayhteydessään esim. seuraavassa linkissä: https://corporatedispatch.com/un-agencies-welcome-first-relocation-of-unaccompanied-children-from-greece/

Tuolla näkyy samat jampat samassa asiayhteydessä mutta eri kuvassa: https://www.ekathimerini.com/251750/article/ekathimerini/news/relocations-of-minors-to-eu-states-under-way

akez

#2908
Quote from: Roope2 on 12.07.2020, 00:34:34

Noita kuvia kun katsoo, niin kyllähän Hesari kirjoittaa asiaa:

"Faktoille on nyt suurempi tarve kuin koskaan..."

Tuolta 2020-04-18 EU avaa taas oviaan - Etujoukkona Kreikasta haetut "pakolaislapset" -ketjusta näitä faktakuvia löytyy jo useampia linkin artikkelin kuvista alaspäin skrollaten. Kyllä nuo kuvat kertovat karua kieltä siitä mitä sieltä todellisuudessa tuli.

Noilla leireillä meno oli uskomatonta: Etnisten ryhmien välisiä joukkotappeluita, leirien tuhopolttoa, EASO:n tilojen polttaminen, joka pakotti nämä evakuoimaan kaikki virkailijansa aikoinaan noilta leireiltä. Ja siinä vasta muutama sattumus. Lista ei tähän jäänyt.

Kun noita tuhotöitä eivät tehneet naiset ja lapset, ja vanhemmat miehet eivät yleensä tuollaiseen välttämättä ryhdy, eivätkä jaksa, niin ketähän jää jäljelle? Veikkaan, että sieltä saapuu nyt juuri se ryhmä - "hädänalaiset lapsukaiset" -, joka tuolla mellasti ja sai tuhot aikaan. "Lapsukaisilla" kun vielä sitä energiaa riittää - aina tänne kylmään Pohjolaan asti.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Murkula

Quote from: Hohtava Mamma on 11.07.2020, 15:11:19
Quote from: ikuturso on 11.07.2020, 14:37:19
Mitä rautatiekeskusteluun tulee, niin mieluiten päärata pohjoiseen kaksiraiteiseksi ja rekat junan kyytiin. Itärajalta tulevat rekat maksua vastaan kiskoilla pohjoiseen, jolloin "polttoainerahat" jäävät Suomeen ja ne liikennetiedotteet, mitä radiosta tulee talvisin pari kertaa viikossa "rekan nosto käynnissä" varmaan puolituisivat.
Amen. Ja nelostie nelikaistaiseksi motariksi ainakin Ouluun asti. Ei Helsingistä lähtevällä Turun- tai Tampereentiellä ole koskaan ollut hidastavaa ruuhkaa, molempia on kyennyt kaasuttamaan 140 mittarissa. Sen sijaan nelonen Heinolasta pohjoiseen on yhtä rekan perässä jonossa ajamista.
Tervetuloa vaan Kolmostiellekkin ajamaan Tampereelta pohjoiseen, voit löytää sen paljon lähempää sitä tuttua rekanperseen hinausta kuin uskotkaan, puhumattakaan kaiksesta siitä idiotismista, että 3-tie menee suoraan Hämeenkyrön keskustan ja siellä kahden liikenneympyrän läpi. Olisi varmaan aivan liikaa toivottu, että se motari saataisiin ensin edes Seinäjoelle, kuin että suoraan Ouluun asti. ;)
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.