News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2019-11-28 Rumba: Maustetytöt-bändi ei ehdolla Emma-gaalassa rasismin vuoksi?

Started by Bellerofon, 28.11.2019, 16:01:09

Previous topic - Next topic

Bellerofon

Maustetytöt eivät ole ehdolla emma-gaalassa vaikka oli shortlistalla neljässä kategoriassa kuudesta, koska yksi raadin jäsen oli pahastunut neekeri-sanasta demolevyllä. Täsäs viitataan Tein kai lottorivini väärin -kappaleen varhaiseen versioon, jossa käytettiin sanaa "neekeri". Tätä versiota yhtye ei ole esittänyt keikoillaan sitten kevään 2018, eikä sanaa levytetyllä versiolla kuulla.

https://www.rumba.fi/uutiset/emma-gaalan-puheenaiheeksi-nousee-yhtye-joka-ei-ole-ehdolla/

QuoteEmma-gaalan puheenaiheeksi nousee yhtye, joka ei ole ehdolla

Lähteet kertovat, että Maustetytöt jää ilman Emma-ehdokkuuksia.

(...)

Suomalaista musiikkikenttää tänä vuonna seuranneet tulevat yllättymään siitä, että Maustetytöt ei ole ehdolla yhdessäkään kategoriassa.

(...)

Pelkästä hypestä ei ollut kyse: albumi nousi avausviikollaan Suomen virallisen albumilistan ykköseksi, ja on ollut siitä asti viiden joukossa. Levystä otettu 2000 kappaleen vinyylipainos myytiin loppuun ja 1000 kappaleen lisäpainoskin on tehnyt kauppansa. Fyysisellä albumilistalla levyllä on jo kolme listaykkösviikkoa. Suomen virallista listaa ylläpitää ja hallinnoi myös Emma-gaalaa järjestävä Musiikkituottajat.

(...)

Emma-gaalan järjestäjän, Musiikkituottajien työryhmä laatii raadille 6–12 nimen shortlistin per palkintokategoria. Tämän jälkeen musiikkitoimittajista, musiikkikauppiaista, musiikkikriitikoista ja muista kotimaista musiikkia ja kotimaisia äänitejulkaisuja aktiivisesti seuraavista musiikkialan ammattilaisista koostuva raati kokoontuu ja päättää lopulliset ehdokkaat.

Maustetytöt olivat peräti neljällä shortlistillä, käy ilmi Rumballe vuodetusta asiakirjasta.

Maanantaisessa kokouksessa kategorioita käytiin läpi yksi kerrallaan. Kun käsittelyvuoroon tuli vuoden tulokas, eräs raadin jäsen piti puheenvuoron, jonka viesti oli: Maustetyttöjä ei pidä asettaa ehdolle. "Hänen mukaansa se olisi rasismin normalisointia, mikäli Maustetytöt on ehdolla yhdessäkään kategoriassa", nimetön raadin jäsen kertoo Rumballe.

Maustetyttöjen ehdokkuutta vastustava jäsen viittasi Tein kai lottorivini väärin -kappaleen varhaiseen versioon, jossa käytettiin sanaa "neekeri". Tätä versiota yhtye ei ole esittänyt keikoillaan sitten kevään 2018, eikä sanaa levytetyllä versiolla kuulla.

Rumban lähteiden mukaan Maustetyttöjä vastaan puhunut raatilainen argumentoi rasismin normalisointia muun muassa sillä, että "rocksedät painoivat villaisella" sanan käytöstä nousseen kohun ja yhtye itse ei pahoitellut sanan käyttöä. Lisäksi mukaan vedettiin manageri Aki Roukalan kommentit ja yhtyeen Facebook-sivulla keskustelevat fanit.

(...)

Vaniljaihminen

Vilkaisin bändiltä pari videota. Ei oikein sinänsä puhuttele minua kyseinen artistiduo, mutta hieman sellainen kaurismäkeläinen vähäsanainen suomalaisuus oli hyvä piirre kaiken nykymusiikin konesönkötyksen keskellä. Erottuu tuoreudellaan massasta, mutta teinien musiikkia silti.

Suomalainen rokkiskene ei kiinnosta, taas vaihteeksi, oikein tippaakaan. Tämän uutisen myötä vielä vähemmän.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Bellerofon

Itse näin bändin provinssissa ja sellainen köyhän miehen Leavings tuntui olevan, mutta iski yleisöön hyvin. Sinänsä aika jännä, että "rasistinen bändi" ei tulisi ensimmäisenä mieleen Maustetytöistä eikä kyllä ehkä koskaan. Ei iskenyt meikäläiseen, mutta fiilis keikalla oli kyllä hyvä.


Outo olio

Quote from: Bellerofon on 28.11.2019, 16:01:09
Tätä versiota yhtye ei ole esittänyt keikoillaan sitten kevään 2018, eikä sanaa levytetyllä versiolla kuulla.

Eli siis yhtye on ottanut opiksi virheistään, mutta ilmeisesti se ei riitä. Mikään ei riitä. Valittajan/valittajien mielestä siis neekerin sanominen ääneen on sama kuin jos esimerkiksi syyllistyisi lapsen rituaalimurhaan, sitä ei voi eikä pidä antaa ikinä anteeksi ja sillä hyvä.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Tulituki

"Kävi sääliksi Sudanin pieniä neekeripoikia" lauletaan levyllä (lähde: vaimo). Itse kuunnellut levyn vasta kerran, joten en sanoja ihan ulkoa muista. Mutta juuri vaimolta saadun tiedon mukaan lottorivi-biisissä noin lauletaan.

edit. Kuuntelin biisin. Siellä lauletaan "Sudanin pienistä pojista". Vaimo sanoi, että mitä ne pojat sitten olisi ellei neekeripoikia... :)

Nostalgiaa: Koulu päättyi taas suvivirteen, reksi huusi: "Kommarit hirteen!"

Maskit uuniin

Bellerofon

Quote from: Tulituki on 28.11.2019, 16:35:57
"Kävi sääliksi Sudanin pieniä neekeripoikia" lauletaan levyllä (lähde: vaimo). Itse kuunnellut levyn vasta kerran, joten en sanoja ihan ulkoa muista. Mutta juuri vaimolta saadun tiedon mukaan lottorivi-biisissä noin lauletaan.
Levyllä ei siis lauleta vaan demolla 😁
Se on levylle muutettu, mutta se ei riitä, jos neekeri on lipsahtanut suusta. Pitäisi katua ja anteeksipyydellen hävitä auringonlaskuun.

Maija Poppanen

QuoteTein kai lottorivini väärin,
kun arvontapäivänä jännitin
aivan yksin huoneessain

Lopulta tupakankin käärin,
mummon flunssalääkettä rännitin
Pirkka-olutta juodessain

Kun pallot pyörivät ränniin,
mietin Sudanin pieniä poikia,
jotka haluaisivat känniin,
niillä on ongelma sentään oikea:

Kun niiden banaanipuista on
hedelmät tuotu alakertani Alepan hyllyille;
niiden pensaista kahvit juotu,
pantu piiskaa paljaille pyllyille.

Mä tein kai lottorivini väärin,
kun aivan viimeisillä rahoilla
sain vain pienen oluen

Kun istuin tiskillä paljain säärin,
pojat piiritti aikeilla pahoilla
Mä näyttelin, että luen

Mut ei se alkanut pänniin,
kun mietin Sudanin pieniä poikia,
jotka haluaisivat känniin,
niillä on ongelma sentään oikea:

Kun ei voi Saharan suihkulähteistä
niiden janoa saada sammumaan;
eikä rikkaiden ruuantähteistä
saa niiden lehmiä lypsään tai ammumaan.

Mä tein kai lottorivini väärin,
kun eilen illalla yhtä äkkiä
kotoa sähkö katkaistiin

Ympärilleni viltin käärin,
vedin varpaille lisää täkkiä –
ja näin ongelma ratkaistiin

Eikä se alkanut pänniin,
kun mietin Sudanin pieniä poikia,
jotka haluaisivat känniin,
niillä on ongelma sentään oikea:

Kun niiden aavikon omasta Alepasta
ei löydy lääkkeitä HIViin tai malariaan;
eikä ilmaisten kortsujen jakelijasta
oo kuin kuulunut huhuja hataria.

Tein kai lottorivini väärin.
Mä tein kai lottorivini väärin.
Lopulta tupakankin käärin.

Aika hiton naurettavaa, jos yhdestä "neekeri"-sanasta saaneet rasistin leiman. Onkohan ne tyypit edes kuunnelleet ton laulun sanoja?

Ainakin mun tulkintani mukaisesti tuossa nimenomaan pilkataan omia mitättömiä ongelmia suhteessa niiden neekereiden oikeisiin ongelmiin.

Jorma Teräsrautela

Ehkä olisi aihetta bannata myös Martin Luther King. Hän käytti kauheata N-sanaa jatkuvasti:

"How does the struggle for Civil Rights relate to the broader social issues of our time? Is non-violent direct action inadequate because Negroes are a minority of the American population ?"

Jos sana 1960-luvulla rasistisessa USAssa kelpasi ihmisoikeustaistelijoiden käyttöön, se kertoo, että sanassa ei ollut rasistisia tai sortavia sävyjä edes pääkallonpaikalla. Hysteerinen suhtautuminen N-sanaan on ymmärrettävissä vain sosiaaliantropologian pohjalta. Sosiaalisessa yhteisössä täytyy aina olla TABUJA, ja muiden puutteessa sellaiseksi kelpaa N-sana.

Tähän se radikaali tabujen murtaminen johtaa, ojasta allikkoon. 

Saturnalia

On kyllä kulttuuriskeneltä taas sellaista kusipäisyyttä ettei mitään rajaa. Kun Hesarikin jo aiemmin julkaisi kaksi juttua tästä juuri samasta sanasta, asiasta. Tämä on nyt Hesarin kolmas juttu niistä Sudanin pienistä pojista. Tämä yhtyehän ärsyttää globalisteja todella raskaasti, koska on hyvin kansanomainen ja suomalainen. Sitten vielä juuri se, että kyse on demosta. Muusikoilla on vitsi, että se eka demo oli se paras ja sen jälkeen ootte ollu paskaa, mutta se ei taida päteä tässä tapauksessa. Todella naurettavaa kulttuuriskeneltä. Jos ei anneta pystejä, niin sitten ei anneta, mutta tehdä siitä vielä tämmöinen mustamaalaus yhtyettä kohtaan että ei palkita, niin todella halpaa. Kävin bändin muuten äskettäin mielenkiinnosta tsekkaamasta ilmaiskeikalla. Onhan ne vähän monotonisia, mutta todella piristävän erilaisia nykyajassa tavallisuudessaan. Niin, nykykielellä Juice ja Göstäkin ovat normcorea. :D Tavallisuus on harvinainen tyylilaji hipsterilässä.

alussaolisana

Raadissa ei sitten lopulta "äänestetty rasismin normalisoimisesta", vaan äänestystuloksella normalisoitiin tietenkin fasismi. Nimittäin tuollainen oman näkemyksen nostaminen totuuden kivijalaksi fanaattisella asenteella on ihan sitä itteensä.

Maustetytöille sen verran, jos satutte tämän lukemaan, että juuri tämän politiikan takia, mihin te olette nyt törmänneet mm. Hommaforumi on olemassa. Näin toimivat kulttuurimarxistit, ja nykyään ihan hallitusta myöten.
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

JT

Toivottavasti Maustetyttöjen ehdokkuuden estänyt urpo maalitetaan huolella.

En ole erityisesti bändin fani, mutta jotain rajaa tähän touhuun jo.

Ei vi**u mitä touhua!
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

petebe

Quote from: Bellerofon on 28.11.2019, 16:14:23
Itse näin bändin provinssissa ja sellainen köyhän miehen Leavings tuntui olevan, mutta iski yleisöön hyvin. Sinänsä aika jännä, että "rasistinen bändi" ei tulisi ensimmäisenä mieleen Maustetytöistä eikä kyllä ehkä koskaan. Ei iskenyt meikäläiseen, mutta fiilis keikalla oli kyllä hyvä.

Tunnustan, että en tiennyt koko bändistä mitään, en ollut kuullut kappalettakaan, ennen kuin vasta noin kuukausi sitten tyttäreni laittoi linkin johonkin biisiin ja kertoi bändin olevan kovassa nousussa Suomessa. Kuuntelin - ja sama Leevi yhteys tuli mullekin mieleen.
"Suomellahan on erittäin hyvä maine Afrikassa, meillä ei oo minkäännäköstä historiallista taakkaa...oikeestaan päinvastoin"  -Alexander Stubb-

Puoluekanta määrittää mielipiteen oikeellisuuden sekä syyttämis- että tuomitsemiskynnyksen. -oma-

Alaric

Hesarin jutussa on mainittu, että vuonna 2013 Pää Kii -yhtyeen Emma-ehdokkuutta ja -voittoa ei estänyt neekeri-sanan esiintyminen kappaleessaan.

Kuusi vuotta on tavallaan melko pitkä aika. Yliherkkä loukkaantumiskulttuuri ja sen pillin tahtiin hyppiminen on alkanut kunnolla nostaa päätään vasta ihan viime aikoina.

Vielä hetki sitten tuollainen rasismivinkuja olisi naurettu ulos koko raadista.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006323923.html (28.11.2019)

QuoteMaustetytöt jäi Emma-ehdokaslistan ulkopuolelle rasistisen termin vuoksi – se ei ole ihme, sillä suomalaisilla on aina ollut kehno lukutaito popmusiikin suhteen

Rumban mukaan Maustetytöt ei ole Emma-gaalassa ehdolla vuoden tulokkaaksi, koska raadin kesken syntyi kiistaa, onko yhtye rasistinen.

RUMBA uutisoi tänään, että Maustetytöt ei olisi ehdolla ensi helmikuussa järjestettävässä Emma-gaalassa. Raati oli päättänyt ehdokaslistoista maanantaina 25. marraskuuta.

Raadin kesken oli syntynyt Rumban mukaan kiistaa Vuoden tulokas -kategorian suhteen. Yhden raatilaisen mielestä Maustetyttöjä ei voi asettaa ehdolle, koska siinä tapauksessa Emma-raati tulisi normalisoineeksi rasismia.

Tämä kommentti liittyy siihen, että varhaisessa versiossa Maustetyttöjen Tein kai lottorivini väärin -kappaleesta käytettiin neekeri-sanaa. Yhtye ehti esittää kappaletta keikoilla keväällä 2018, mutta sitten sanoitusta muutettiin.

Kun levytetyssä versiossa lauletaan "Sudanin pienistä pojista", demoversiossa kyseinen kohta oli "Sudanin neekeripoikia".

On selvää, että n-sanan käyttö poplyriikassa on hyvin kyseenalaista termiin liittyvän vallankäytön ja etniseen taustaan perustuvan sorron vuoksi. Termi on rasistinen.

Ja tässä kohtaa tullaan siihen ikuisuuskysymykseen, että mikä on sallittua taiteen piirissä.

VUONNA 2013 Emma-gaalan kriitikkoraadilla ei ollut ainakaan mitään ongelmaa palkita yhtyettä, joka lauloi näin: "Sä Lostarin vessassa narkkasit nyt sul on H-I-V / Ja neekerin kullia himoitsit nyt sul on H-I-V."

Teemu Bergmanin yhtye Pää Kii sai kriitikko-Emman. Lainaus on peräisin kappaleesta Ees jotain positiivista, joka on ilmeisen satiirinen.


Laulujen puhuja ei ole tietenkään yhtä kuin kappaleen tekijä, vaikka nämä menevät usein kuuntelijoilta sekaisin. Laulujen puhuja voi olla kuvitteellinen rooli, ihan mitä tahansa rasistisesta juntista vaikka laulavaan ikkunaremontteja tekevään krokotiiliin. Samaan tapaan kirjallisuudessa kirjoittaja voi kirjoittaa ihan muita hahmoja kuin itsensä ja monesti eri mielipiteistä kuin omistaan. Kun teos julkaistaan, loppu on pitkälti kiinni ihmisten tekemistä tulkinnoista ja lukutaidosta.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

andrus

Duon taustalla vaikuttava Is This Art! -yhtiö ei ole Emma-gaalaa järjestävän Musiikintuottajat ry:n jäsen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Musiikkituottajat
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

Leostoa

Quote from: Outo olio on 28.11.2019, 16:14:47
Quote from: Bellerofon on 28.11.2019, 16:01:09
Tätä versiota yhtye ei ole esittänyt keikoillaan sitten kevään 2018, eikä sanaa levytetyllä versiolla kuulla.

Eli siis yhtye on ottanut opiksi virheistään, mutta ilmeisesti se ei riitä. Mikään ei riitä. Valittajan/valittajien mielestä siis neekerin sanominen ääneen on sama kuin jos esimerkiksi syyllistyisi lapsen rituaalimurhaan, sitä ei voi eikä pidä antaa ikinä anteeksi ja sillä hyvä.

Nimenomaan. Kun nykymeininki on tätä, mielelläni näkisin jonkun uuden "Jo Riittää" teinibändin vetävän aivan överiksi menevällä antiwoke-asenteella, sanoituksin jotka tuomittaisiin hirveinä ja yltiörasistisina suvaitsevaiston taholta, (vaikka itse kappaleet käsittelisivät oikeita ongelmia). Blackface-maskit ja koraanien polttamiset voisivat olla näille arkipäivää. Mielellään näkisin ja tukisin tällaisia, ummehtuneita valtarakenteita tuulettavia teinimuusikkoja.
Älä husuta lähimmäistäsi!

JT

Quote from: Alaric on 28.11.2019, 17:28:43
Maustetytöt jäi Emma-ehdokaslistan ulkopuolelle rasistisen termin vuoksi – se ei ole ihme, sillä suomalaisilla on aina ollut kehno lukutaito popmusiikin suhteen

Hesarin toimittaja syyttää suomalaisia "kehnosta lukutaidosta popmusiikin suhteen". Naurettava väite. Lukutaito puuttuu ainoastaan Emma-gaalan raadilta, joka lähti komppaamaan hulluinta jäsentään.

Se, että Vexi Salmi selitteli Irwinin Lakupekka-biisiä muuksi kuin se oli tehty, oli noloa damage controlia Salmelta.

Miksi toimittaja jeesustelee ja yrittää vakuuttaa lukijaa, että hän itse ei ole rasisti? Onko joku syyttänyt häntä? On sairasta, että rasismista aiheetta syytettyjä Maustetyttöjä puolustanut toimittaja kokee tarpeelliseksi avata samalla omaa suhdettaan rasismiin.

Nämä pellet pelkää jo omaa varjoaankin, "vapaat" taiteilijat ja -toimittajat.

Oikeasti tällä asialla ei ole mitään tekemistä rasismin tai lukutaidon kanssa, vaan kyse on vain vihervasemmiston harjoittamasta härskistä totalitarismista ja sananvapaudesta, eli sen puutteesta.

Miksi tästä pitää vääntää jotain muuta?

Mutta hei, tämä onneksi sataa isosti Maustetyttöjen laariin ja ehkä jonnekin muuallekin.

Ja hei, te jotka juhlitte Emma-gaalassa ilman Maustetyttöjä, pärjäätte siellä ainoastaan, koska matsia ei käydä tasaisella. Te myös kaivatte oman sananvapautenne hautaa - ja se on teille ihan oikein.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Ernst

Quote from: Maija Poppanen on 28.11.2019, 16:50:27

Aika hiton naurettavaa, jos yhdestä "neekeri"-sanasta saaneet rasistin leiman. Onkohan ne tyypit edes kuunnelleet ton laulun sanoja?

Ainakin mun tulkintani mukaisesti tuossa nimenomaan pilkataan omia mitättömiä ongelmia suhteessa niiden neekereiden oikeisiin ongelmiin.

Jep, täysin samaa mieltä. Tykkäsin tuosta Alepa-metaforasta.

Vain sivistymätön triggeröityy neekeri-sanasta. Niitä triggeröityjiä näkyy olevan enemmänkin viihdekuvioissa.

Kun ne kokoontuvat ryhmäksi,
tuntee itsensä vain tyhmäksi..
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Jorma Teräsrautela

Neekeripoikia -sanan vaihtaminen ilmaisuun "pieniä poikia" vie kertosäkeestä taiteellista tehoa, koska mielikuvat ohenevat.

N-sanan demonisointi on ylikorrektia käytöstä. Samaa kuin se, että kehitysvammaisen nähdessään täytyy muistaa hymyillä maireasti. Sillä ei ole mitään tekemistä ihmisen todellisen asenteen kanssa, kyse sosiaalisesta teatterista.

On nämä hulluja aikoja.

Suntio

Quote from: Hesarin toimittaja on 28.11.2019, 17:28:43On selvää, että n-sanan käyttö poplyriikassa on hyvin kyseenalaista termiin liittyvän vallankäytön ja etniseen taustaan perustuvan sorron vuoksi. Termi on rasistinen.

Jos on tarvetta aloittaa lause sanoilla "On selvää että", niin voisi vakavasti harkita koko virkkeen heittämistä roskakoriin. Tai sanoa suoraan, että "ei mitään hätää, fanitan palleroita", mikä tuon julkilausuman ainoa funktio on.

Tuo koko Seppäsen kirjoitus on jotenkin traaginen juuri sillä tavalla, että se liippaa hyvin läheltä Keijo Kaarisadetta ja veristä parodiaa. Seppänen on periaatteessa täysin Maustetyttöjen tai kotimaisen indiemusiikin puolella, mutta kuitenkaan ei uskalla sanoa sitä. Seppänen ei esimerkiksi uskalla kirjoittaa: Piti jumalauta tämäkin vielä nähdä! Kyllä sen mieli tekisi, mutta eihän Neuvostoliittoakaan arvosteltu.

Muistuttaisin, että kyseinen hylsy koski eniten Vuoden tulokkaan ehdokkuutta, joka toki on aivan ehdottomasti kyseiselle duolle kuuluva kilpailukategoria.

Nyt tämän paskan jälkeen toivon lähinnä sitä, että Maustetytöt eivät lähde kalastelemaan kultapossukerholaisten siunausta vaan pysyvät omina itsenään. He ovat virkistävä poikkeus nykyvaltavirrasta. Duon viestinnästä mieleen tuleva Aki Kaurismäki onkin jo lähtenyt parempiin pöytiin, että hyvät loppuelämät hänelle.
"Emme tiedä erheittemme kantomatkaa" (CMX)

Happiness Is A Warm Gun

Ernst

Ei ole kovin kauan aikaa siitä, kun tunnettu kustantamo Gummerus julkaisi tämän kirjan, jonka etu- ja takakansi ovat nähtävissänne liitekuvissa.

Saan nauttia näistä, mites se nyt meni, In the Comfort of My Home.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

ismolento

Quote from: alussaolisana on 28.11.2019, 17:17:58
Raadissa ei sitten lopulta "äänestetty rasismin normalisoimisesta", vaan äänestystuloksella normalisoitiin tietenkin fasismi. Nimittäin tuollainen oman näkemyksen nostaminen totuuden kivijalaksi fanaattisella asenteella on ihan sitä itteensä.

Maustetytöille sen verran, jos satutte tämän lukemaan, että juuri tämän politiikan takia, mihin te olette nyt törmänneet mm. Hommaforumi on olemassa. Näin toimivat kulttuurimarxistit, ja nykyään ihan hallitusta myöten.

Pieni kulttuurimarxilainen vähemmistöporukka kusettaa taas oikein kunnolla valtaväestöä. Toivottavasti Maustetytöt saa syrjimisestä korvaukseksi valtavan myyntimenestyksen.

duc

Quote from: Suntio on 28.11.2019, 20:51:49
Quote from: Hesarin toimittaja on 28.11.2019, 17:28:43On selvää, että n-sanan käyttö poplyriikassa on hyvin kyseenalaista termiin liittyvän vallankäytön ja etniseen taustaan perustuvan sorron vuoksi. Termi on rasistinen.

Jos on tarvetta aloittaa lause sanoilla "On selvää että", niin voisi vakavasti harkita koko virkkeen heittämistä roskakoriin.

- -

On selvää, että Valkoihoisen käyttämänä "n-sanan käyttö poplyriikassa on hyvin kyseenalaista", mutta neekerien itsensä käyttämänä ei. Kuunnelkaa, jos kestätte, englanninkielistä gansta-rappia, niin nigger (suom. nekru) on ad nauseam käytetty. Eikä alatyylinen kielenkäyttö jää siihen. Spermface on yhtä lailla trendikästä kielenkäyttöä tuossa genressä.

Neekeri ei ole rasistinen termi sen enempää kuin ryssä. Edellinen tulee monen mutkan kautta latinan mustaa tarkoittavasta sanasta niger, kun taas jälkimmäinen on yhden ruotsalaisen joukon toisesta, rusit, käyttämä nimi, joka ajan myötä laajeni kaikkiin venäläisiin ja suomalaiset väänsivät ruotsin kielen sanan omaan suuhunsa sopivaksi ryssäksi.

Samapa tuo selittää tätä. Väki ei enää välitä, onko heidän toimintansa rotusortoa tms., kun sensuurihulluus on saanut nämä mittasuhteet. Sillä kaikella on seurauksensa, välinpitämättömyydellä. Mitä Aisopos kertoikaan pojasta, joka huusi sutta? Niin tragediahan (τραγῳδία, tragōidia, 'pukkilaulu') se on.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Rauno Murju

Ohjelmatoimistolla ei ainakaan ole vaikeutta myydä näitä spaissareita, sanoo oikeamielisten totuuskomissio mitä hyvänsä.

Ernst

Maustetytöt tekevät ihan omiaan, omilla ehdoillaan. Kannattaa kuunnela muitakin kuin tuota Lottonumerobiisiä. Ovat Lyötyjen Runoilijan Bukowskin hengenheimolaisia.

Bukostakaan ei pidetty enää "taidepiireissä" kun alkoi menestyä.

"Kulttuurieliitiksi" itsensä nimenneet ovat nykyajan niskalaukauksien ampujiksi vapaaehtoisia jonottajia. Huulet tosikkotörröllä, ei huumoria, ei hauskuutta, ei kulttuurista syvyyttä ja historiantajua.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Shemeikka

Quote from: Ernst on 28.11.2019, 23:41:52
Ovat Lyötyjen Runoilijan Bukowskin hengenheimolaisia.

Bukostakaan ei pidetty enää "taidepiireissä" kun alkoi menestyä.

OT: Charles Bukowski nuoruudessaan 1930-luvulla/ 1940-luvun alussa fanitti Hitleriä ja natseja. Tosin eräät sanovat hänen feikanneen tarkoituksena ärsyttää porvareita.

Yhdysvaltain liityttyä sotaan mukaan Bukowski lopetti fanituksen, ainakin ääneen.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Aallokko

Sanasta "neekeri" on tullut suomen kielen ehdottomasti kielletyin sana, mitä nyky-Suomessa jaeltaviin julkisiin tuomitsemisiin ja lynkkauksiin tulee.

Millään sukupuolielimiä tai muuta kuvaavalla kirosanallakaan ei ole mitään "neekerin" verrattavaa tabuvoimaa. Vain ja ainoastaan "neekerin" lausuminen voi johtaa tällaisiin seuraamuksiin, jopa vuosia sanan lausumisen jälkeen, kuin mitä nähdään Maustetyttö-yhtyeen tapauksessa.

Kapseli

Kieroutuneinta tässä aiheessa on se, miten suuren roolin saa yksittäisen ihmisen mielipide ja tunteet kun kyse on suvaitsevaisuuden puolustamisesta tai mielipahan kokemisesta.

Oma teoriani on, että meillä on ylempää tullut koodisto, jota rikkomalla tulee rangaistus ja häpeä. Siksi sadan ihmisen joukosta pomppaava sormella osoittelija saa muut 99 ihmistä siirtymään. Ei välttämättä siksi, että se yksi olisi moraalisesti oikeassa, vaan korkeinta valtaa käyttävä instanssi tukee tätä ja valvoo jakaen mielivaltaisia tuomioita.

Rasismia, homofobiaa ja muuten vain v*ttumaista käytöstä monitoroivat tiedostavat ovat saaneet ylhäältä tukea ja mandaatin tehdä ruohonjuuritason puhdistusta. Aikana jolloin ei tiedetty vihapuhelakeja ja mitähän ne eeuussa meistä funtsii asennetta, sai keenerisanoista pöyristyjät mennä kouristelemaan nurkan taakse.

Bellerofon

Kyse on samasta ilmiöstä kuin esimerkiksi koulukiusaamisessa. Erittäin moni oppilas ja vanhempi seuraavat sivusta vaikka jokainen tietää kiusaajan tekevän väärin, mutta harva pystyy vastustamaan idioottia, peläten joutuvan itse kiusatuksi. Kiusaajat ovat usein vahvempia tai vain röyhkeämpiä kuin muut. Sama asia on näillä kovaan ääneen rasismista ja 25-sukupuolesta pauhaajalla, jotka tuomitsevat ihmisiä kuin liukuhihnalta ja moni säikähtää, koska ei ymmärrä tehneensä mitään väärää. Tällä porukalla on röyhkeyttä ja julkista voimaa selän takana reilusti, että voivat alistaa muita. Tähän joku saattaa nousta vastaan sanomaan, että lapsellista paskaa ja leimakirves välähtää välittömästi ja muut ymmärtävät pitää turpansa kiinni.
Miten muuten olisi selitettävissä, että seinähullu raadin jäsen leimaa yhden sanan perusteella nuorten tyttöjen bändin rasistiseksi ja saa vielä muut äänestämään kanssaa samalla tavalla. Se, että muut raadin jäsenet olivat asiasta oikeasti eri mieltä, näkyy siinä että asia vuodettiin ulos. Joku siis teki jotain, mutta salaa, koska ei sitä julkisesti lynkkauksen pelossa voinut tehdä.

Saturnalia

Maustikset ja heihin suhtautuminen on kyllä ollut mielenkiintoista seurattavaa sosiologisesta vinkkelistä. Tämä liberaalin, koulutetun suvaitsevaisen keskiluokan vahva pyrkimys siirtää se mitä olemme ymmärtäneet tavallisena ja normaalina Esson baareista itseensä. Siinä Suomessa missä minä kasvoin Juice ja Göstä ynnä muut vastaavat edustivat valtavirran kieltä sekä ajattelutapaa. Kansanomaista työväenluokkaisuutta sosiologisessa mielessä.

Koulutustason jatkuvan suhteellisen nousun myötä tarve patologisoida tavallisuus, arvotyöväenluokkaisuus fringe-ilmiöksi vahvistuu koko ajan. Tämä liittyy vahvasti myös Perussuomalaisiin ilmiönä. En siis millään muotoa paheksu kouluttautumista, mutta senkin seurauksia yhteiskunnalle on voitava tarkastella objektiivisesti, myös negatiivisessa valossa tarpeen mukaan eikä sitä saa kukaan ottaa henkilökohtaisena arvosteluna. Olen ehkä joskus ollut siinä vähän tarpeettoman karkea.

Koulutetun kansanosan muodostuessa ensimmäistä kertaa historiassa enemmistöksi osalla tästä enemmistöstä on luonnollisesti vahva tarve siirtää normaaliuden kiintopiste itseensä. Kääntää maailma niin, että he edustavat normaalia ja kansanomaisuus, maanläheinen työväenluokkaisuus epänormaalia. Tällä on laajat seurauksensa yhteiskuntaan kaikilla tasoilla. Tästä taistelusta on syntynyt Perussuomalaisten kannatus osittain sekä Maustetytöt, ja paljon muuta. Kun Göstä muuttuu reality-popiksi ja Maustetytöt normcoreksi., ja perussuomalaiset liian junteiksi vaikka ovatkin oikeassa.

Tämä raivokas elitismi, jossa uusi, koulutettu, suvaitseva luokka vaatii apinan raivolla normaaliuden statusta itselleen ja on valmis nimittelemään kaikkea ympärillään hyvinkin rumilla termeillä saadakseen sen. Taistelu normaaliuden statuksesta. Koulutustason nousu ylittettyään tietyn pisteen luo yhteiskuntaan rajun taistelun siitä kuka on normaaliuden haltija. Tämän Emma-hylkäyksen näen johtuvat tästä samasta asiasta. Uusi uljas taistelu normaaliudesta. Koulutettu suvaitseva luokka haluaa päästä kutsumaan entistä normaalia epänormaaliksi aina kun tilaisuus on. Ensimmäinen uhri on jälleen totuus, toinen yhteiskunnan koheesio.

Tästä syystä diggaan Maustareista:

QuoteMaustetyttöjen kappaleet kertovat lakonisen realismin keinoin tositarinoita suomalaisesta arjesta, jossa nistit paleltuvat Hesarille, hoitoon ei tahdo päästä, aina on kova kaipuu johonkin toiseen tai jonnekin toisaalle, elämän kovia särmiä yritetään pehmustaa kaljalla – aina kaljalla eikä koskaan oluella – ja reseptivapailla yskänlääkkeillä. Kappaleet, joissa usein maataan tajuttomalla tarakalla tai taju kankaalla kankaalla, eivät voisi olla kauempana suomalaisen valtavirtapopin "pystyt siihen" -selfhelp-hurmasta ja hiphopin kokoomusnuorisohenkisestä "asenne ratkaisee" -filosofiasta.
Imagelehti

Noin lopuksi on mielestäni käsittämätöntä, että raadissa yksi eriävä ääni saa tuollaisen painoarvon. Kyseessä ei siis ole demokraattinen raati jossa enemmistö päättää, vaan jossa pienikin särö yksimielisyydessä hylkää enemmistön äänet.

Rasvari

Quote from: Bellerofon on 28.11.2019, 16:14:23
Itse näin bändin provinssissa ja sellainen köyhän miehen Leavings tuntui olevan, mutta iski yleisöön hyvin. Sinänsä aika jännä, että "rasistinen bändi" ei tulisi ensimmäisenä mieleen Maustetytöistä eikä kyllä ehkä koskaan. Ei iskenyt meikäläiseen, mutta fiilis keikalla oli kyllä hyvä.

Nousevan artistin tulevaa urakehitystä voi arvioida juuri festareilla jossa on muutakin kuin vartavasten artisin keikalle saapunutta yleisiöä. Olen itse huomannut ilmiön muutamia kertoja kun olen sattunut katsomaan keikan festareilla, jossa en tiennyt "uudesta tuntemattomasta" artististia mitään.

Fiilistä on paha feikata ja musa myy fiiliksellä. Sitä kuuluisaa cojonesta ja mojoa joko on tai sitten ei ole, kaupasta sitä et voi ostaa. Alkaa mennä OT:ksi joten viittaan mojon ja cojoneksen puutteella varmuudeksi myös Emma-gaalaan.