News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Awakening III - Nova Europa -> tapahtuma siirtyy, pvm ei vielä tiedossa

Started by Tuukka Kuru, 18.11.2019, 18:57:06

Previous topic - Next topic

jarno Alander

Unohtui postata tännekin se, minkä monet teistä jo tietävätkin. Ja niille jotka eivät tiedä, ei varmasti tule yllätyksenä: Awa joudutaan siirtämään. Uutta ajankohtaa ruuvataan, tavoitteena näillä näkymin syyskuu. Lisätietoa sitten kun sitä on saatavilla.
Kaikki tuntuivat tuijottavan minua. Ehkä se johtui siitä että minä tuijotin kaikkia.

Arto Salminen, 2000

Alaric

Kansallismielisen Awakening III -konferenssin uusi päivämäärä on 17.10.2020 ja puhujalistakin näyttäisi pysyneen ennallaan :)

Muutin hieman ketjun otsikkoa.

https://twitter.com/tuukka_kuru/status/1270401685341507585

[tweet]1270401685341507585[/tweet]
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

jarno Alander

No niin. Nyt olisi suunnilleen kuukausi aikaa pelipäivään ja kaikki vaikuttaa hyvältä. Vuoden alkupuoliskon epävarmuuden jälkeen homma rullaa lopulta eteenpäin enemmän tai vähemmän normaalisti.

Muistutan siis,että kiinnostuneet voivat ilmoittautua konferenssiin osoitteessa [email protected].

Jos olet jo laittanut viestiä, mutta et saanut vastausta, pahoittelemme asiaa. Pyydämme yrittämään uudelleen ja voimme taata vastauksen tällä kertaa 48h. sisään.   
Kaikki tuntuivat tuijottavan minua. Ehkä se johtui siitä että minä tuijotin kaikkia.

Arto Salminen, 2000

Atte Saarela

Pääpuhuja Tom Sunic on kirjoittanut esim kirjan "Against democracy and equality"

Olisi mielenkiintoista tietää mikä on hänen ehdotuksensa demokratian vaihtoehdoksi?

Alaric

^ Kuru julkaisi Sunicin kanssa tehdyn haastattelun toukokuussa, mutta siinä ei kovin tarkkaan pureuduta tuohon esittämääsi kysymykseen, joten joku teoksen lukenut osannee vastata paremmin.

Laitan haastattelun joka tapauksessa esille, niin kiinnostuneet voivat tutustua: https://blogit.kansalainen.fi/haastattelussa-tomislav-sunic/ (4.5.2020)

QuoteHaastattelussa Tomislav Sunic

Tomislav Sunic on kroatialaistaustainen kansallismielinen kirjoittaja, filosofi ja aktivisti, joka on tunnetaan erityisesti Against Democracy and Equality – The European New Right, sekä Homo Americanus – Child of the Postmodern Age-nimisistä teoksistaan.  Sunic on läheinen ystävä ja yhteistyökumppani Ranskan uuden oikeiston merkittävimmän ajattelijan Alain de Benoistin, sekä yhdysvaltalaisen Kevin MacDonaldin kanssa. Sunic on syksyllä järjestettävän kolmannen Awakening-konferenssin pääpuhuja. Konferenssiin voit ilmoittautua osoitteessa [email protected].

(...)

2.) Olet ollut aktiivinen toimija "Euroopan uudeksi oikeistoksi" kutsutussa vastakulttuuriliikkeessä. Haluaisitko kertoa meille hieman lisää tästä liikkeestä? Onko sillä mahdollisesti jotain samankaltaisuuksia nykyisen vaihtoehto-oikeiston kanssa?

Termi "uusi oikeisto" on harhaanjohtava. "Uudessa oikeistossa" ei ole mitään muuta uutta kuin se, että kronologisesti tarkasteltuna se on tullut hieman "vanhan oikeiston" jälkeen. Sitä voitaisiin aivan vapaasti kuvailla myös toisilla määritelmillä, kuten esimerkiksi vaihtoehto-oikeistoksi, joka on mielestäni terminä täsmällisempi. Termi "uusi oikeisto" ei ole minun tai Alain de Benoistin, vaan meidän arvostelijoidemme kehittämä termi. Monissa asioissa saatan hyvinkin olla poliittisen kartan vasemmassa ääripäässä. Sen lisäksi toteaisin, että rako vasemmiston ja oikeiston välillä on muuttunut nykyään merkityksettömäksi.

(...)

4.) Olet todennut kirjassasi "Against Democracy and Equality" että kaikki universalistiset ideologiat ja uskonnot ovat vieraita konsepteja Euroopan uudelle oikeistolle. Kuinka voimme välttää moraalista ja kulttuurillista relativismia, mikäli käsitykset hyvästä ja totuudesta ovat ainoastaan subjektiivisia? Onko meidän mahdollista arvioida eri ideoita ja moraalijärjestelmiä ilman universaaleja standardeja?

Paras vastaus kysymykseesi löytyy Nietzschen teoksesta Über Wahrheit und Lüge im aussermoralischen Sinne: "Totuudet ovat vain illuusioita, joiden todellisen luonteen ihminen on unohtanut; kuluneita vertauksia ilman aistillista voimaa; kolikoita, jotka ovat kadottaneet niiden merkintänsä, ja jotka ovat enää vain metallia, eivät kolikoita". Yhteenvetona: meillä kaikilla on oma versiomme totuudesta.

5.) Pitääkö paikkaansa, että marxilainen kommunismi ja moderni amerikkalainen liberalismi edustavat saman kolikon eri puolia? Kuinka kuvailisit niiden samankaltaisuuksia? Onko jako oikeistoon ja vasemmistoon tältä osin vanhentunut konsepti, ja mikäli näin on, löytyykö poliittisen kentän havainnointiin parempia tapoja?

Marxismin ymmärtäminen ei ole mahdollista ilman klassisen liberalismin ymmärtämistä. Marx eli ja kasvoi itse klassisen liberalismin kultakaudella 1850-luvun Englannissa. Hänen teoriansa olivat loogisia johtopäätöksiä liberalismin sisäisestä dynamiikasta. On typerää saarnata globaaleista ihmisoikeuksista ja tasa-arvosta, kuten Yhdysvaltain itsenäisyysjulistus ja EU:n perustuslaki tekevät, jos samaan aikaan suuri joukko ihmisiä jää taloudellisen tasa-arvon ulkopuolelle. Voimme parhaiten nähdä tämän liberaalin ristiriidan nykyään. Hyvin pian liberalismi EU:ssa ja Yhdysvalloissa joutuu kirjoittamaan oman kuolinilmoituksensa, mikäli se ei omaksu Kiinan kaltaisia selviytymismetodeja, jossa protokommunistinen eliitti hyödyntää kapitalistista mallia tuotannossaan, joka on ideaali järjestelmä modernille atomisoidulle ja juurettomalle massalle, joka joutuu kohtaamaan katoavat luonnonvarat.

(...)

8.) Mikä on mielipiteesi valkoisesti nationalismista ja rotuun pohjautuvista identiteeteistä? Tulisiko meidän kokea ylpeyttä rodullisesta alkuperästämme?

Valkoinen nationalismi on median luoman viholliskuvan perusteella nykyään pääosin negatiivinen ja alentava ilmaus. Valkoinen nationalismi on yleisempää Yhdysvalloissa kuin Euroopassa, jossa kansallinen identiteetti ei ole perustunut ainoastaan rotuun, vaan eurooppalaisten kansojen pitkään kulttuurilliseen muistiin. Tämä ei koskaan ollut todellisuutta Yhdysvalloissa, jonka perustajaisät joutuivat paremman puutteessa rakentamaan identiteettinsä yhteisen rodun ympärille. Valkoisilla nationalisteilla ei nykypäivänä ole erityistä tarvetta juhlistaa näyttävästi heidän omaa valkoisuuttaan. Kaikesta huolimatta meidän tulee amerikkalaisten serkkujemme tavoin ymmärtää se, että me voimme luopua tai muuttaa oman kielemme ja kulttuurimme, historiallisen muistimme, lakimme ja passimme, ja silti meidän rodulliset ja perinnölliset piirteemme pysyvät muuttumattomina. Sen vuoksi meillä ei ole mitään syytä tuntea häpeää valkoisuudestamme, kunhan vain muistamme loistokkaat korkeakulttuuriset saavutuksemme, joita värilliset ovat yrittäneet kopioida vuosisatojen ajan.

9.) Kuinka määrittelisit termin "metapolitiikka"? Onko yleisesti mahdollista toteuttaa poliittista vallankumousta ilman sitä edeltävää metapoliittista vallankumousta?

Metapolitiikka on sana, joka harvoin löytyy omasta sanavarastostamme. Harva ymmärtää, mitä kyseinen sana tarkoittaa. Itse pidän enemmän sen saksalaisesta synonyymista "kulturpolitik", joka avaa selvemmin sen poliittiseen kamppailuun liittyvää merkitystä. Yhtäkään poliittista vallankumousta ei voida toteuttaa, mikäli sitä ei ole pohjustettu hyvin kehittyneillä filosofisilla ja kirjallisilla narratiiveilla. Jokaista poliittista vallankumousta täytyy edeltää kulttuurinen taistelu, oli kyseessä sitten genetiikka, runous ja niin edelleen. Ideat, myytit, legendat ja valheet johtavat ja pyörittävät tätä maailmaa ja ainoastaan ne yksilöt, jotka osaavat hyödyntää niitä oikeassa paikassa oikeaan aikaan voivat päästä parlamenttiin tai palatsiin.

10.) Mikä on mielipiteesi parlamentarismista? Tulisiko meidän perustaa omia poliittisia puolueitamme vai boikotoida demokraattista prosessia kategorisesti?

Mitä enemmän asiat muuttuvat, sitä enemmän ne pysyvät samoina. Tämä on epävirallinen yhteinen nimittäjä kaikissa parlamentaarisissa demokratioissa. Ylistetyissä vapaissa demokratioissa on todellisuudessa hyvin vähän muutettavissa olevia asioita. Systeemillä on ollut viimeinen sana vuodesta 1945 lähtien, ja se on käyttänyt kaikkia kuviteltavissa olevia keinoja vastapuolensa kukistamiseen, kuten demonisointia, syyttelyä ja yhdistämistä natseihin, ja estänyt vastapuolta luomasta enemmistöhallituksia. Tässä vaiheessa voin suositella ainoastaan kulttuurisotaa järjestelmän ravisuttamiseksi.

(...)

12.) Radikaali vasemmisto on ollut kiihtyvän menestyksekäs viimeisten vuosikymmenten aikana. Aiemmin täysin säädyttömät ajatukset, kuten seksuaalinen radikalismi, monikulttuurisuus, transaktivismi ja ydinperheen tuhoutuminen, ovat tulleet uudeksi normaaliksi kaikissa länsimaissa. Kuinka tämä kulttuurinen muutos tapahtui ja miksi konservatiivit olivat kyvyttömiä estämään sitä?

Nämä ns. konservatiivit niin Euroopassa kuin Yhdysvalloissa eivät ole koskaan tehneet mitään kääntääkseen virtaa toiseen suuntaan. Kertaakaan vuoden 1945 jälkeen konservatiivit eivät yrittäneet luoda ensimmäistäkään vakavasti otettavaa ajatuspajaa, joka olisi voinut torjua ja kamppailla marxilaisia ja muita kommunistisia myyttejä vastaan. Toisen maailmansodan jälkeisten konservatiivien tärkein prioriteetti on ollut ainoastaan talouskasvu. Konservatiivit ovat ymmärrettävästi joutuneet kohtaamaan suuren dilemman, jossa he ovat yrittäneet torjua kommunistista kumouksellisuutta sen eri muodoissa, samaan aikaan kun he ovat pelosta halvaantuneina fasismisyytösten edessä. Katso esimerkiksi nykyisen AfD:n sekasortoa. Yksi sen osista yrittää tehdä sovintoa systeemin kanssa kannattamalla Israelia, luullen saavansa tällä sosiaalista kunnioitusta osakseen. Toinen puoli, joka taasen pyrkii pitämään linjansa tiukkana, on tällä hetkellä systeemin eristämä. Mitä nopeammin voimme luopua termistä "konservatiivi", sitä parempi.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

IDA

Quote from: Atte Saarela on 19.09.2020, 19:56:01
Pääpuhuja Tom Sunic on kirjoittanut esim kirjan "Against democracy and equality"

Olisi mielenkiintoista tietää mikä on hänen ehdotuksensa demokratian vaihtoehdoksi?

Lyhyesti ilmaistuna: myyttinen pakanakuningas, jolla on suuri nuija ;)
qui non est mecum adversum me est

jarno Alander

No niin.

Uusien koronarajoitusten vuoksi joudutaan siirtämään. USA, Britannia ja Kroatia blokkilistalla, ja sieltä tulevilla on siis oltava pätevä syy maahan saapumiseen. Awaan osallistuminen ja siellä puhuminen tietenkin on pätevin mahdollinen syy, mutta pahoin pelkäämme, että saattaa osoittautua ongelmalliseksi saada Rajavartiolaitos (kuuluu Ohisalon sisäministeriön alaisuuteen) näkemään asia samoin.

Pari uutta päivämäärä mietinnässä, asiasta tiedotetaan tietenkin sitä mukaa kun päätöksiä saadaan tehtyä. Keväällä on kuntavaalit, joten varsin todennäköisesti koronapaniikkia ryhdytään uudelleen lietsomaan hyvissä ajoin ja yhteiskuntaa lyömään säppiin. Eli myös kevät saattaa olla hankala, mutta saa nähdä nyt.
Kaikki tuntuivat tuijottavan minua. Ehkä se johtui siitä että minä tuijotin kaikkia.

Arto Salminen, 2000

Alaric

Harmillista, mutta näin se vain tuntuu tällä hetkellä menevän eivätkä järjestäjät asialle voi mitään. Toivottavasti keväällä onnistuu.

Muutan otsikon vastaamaan tämänhetkistä tilannetta ja muokkaan siihen sitten uuden päivämäärän, kun sellainen on tiedossa.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

foobar

"Pätevin mahdollinen syy" olisi kyllä olla Suomen kansalainen. Ei voi olla niin että jokainen itse keksitty syy on aina pätevin mahdollinen, muutoin millään määräyksillä ei olisi mitään merkitystä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

jarno Alander

Quote from: foobar on 03.10.2020, 19:00:06
"Pätevin mahdollinen syy" olisi kyllä olla Suomen kansalainen. Ei voi olla niin että jokainen itse keksitty syy on aina pätevin mahdollinen, muutoin millään määräyksillä ei olisi mitään merkitystä.

Lukitaanko tää vastaus?
Kaikki tuntuivat tuijottavan minua. Ehkä se johtui siitä että minä tuijotin kaikkia.

Arto Salminen, 2000