News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Ministeriö pelkää turvapaikanhakijoiden karkaavan kasvukeskuksiin

Started by jore, 02.12.2015, 11:12:46

Previous topic - Next topic

Supernuiva

^Kun olen ymmärtänyt, että ainakin joissain pienillä paikkakunnilla on maksettu poismuutosta ihan mielellään, jos näiden poismuuttojen ansiosta kunnan sosiaali- ja terveysmenot pienenevät.

Larva

Quote from: Supernuiva on 17.09.2019, 09:08:50
^Kun olen ymmärtänyt, että ainakin joissain pienillä paikkakunnilla on maksettu poismuutosta ihan mielellään, jos näiden poismuuttojen ansiosta kunnan sosiaali- ja terveysmenot pienenevät.
Mahdollista sekin, jopa todennäköistä. Ehkä jokainen kunta saa päättää asiasta itsenäisesti?
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

petebe

Quote from: Tuulenhenki on 17.09.2019, 09:13:36
Quote from: Supernuiva on 17.09.2019, 09:08:50
Mahdollista sekin, jopa todennäköistä. Ehkä jokainen kunta saa päättää asiasta itsenäisesti?

Minä vahvasti uskon, että useampikin pieni paikkakunta ei pelkää, vaan toivoo turvapaikanhakijoiden karkaavan kasvukeskuksiin aivan kuten muidenkin henkilöiden jotka pelkästään rasittavat kuntataloutta. Tästä näkökulmasta ajatellen en olisi yhtään yllättynyt, että tätä muuttoa avustetaan ja rahoitetaan ja kunta selviää kertamaksulla.
"Suomellahan on erittäin hyvä maine Afrikassa, meillä ei oo minkäännäköstä historiallista taakkaa...oikeestaan päinvastoin"  -Alexander Stubb-

Puoluekanta määrittää mielipiteen oikeellisuuden sekä syyttämis- että tuomitsemiskynnyksen. -oma-

Bellerofon

Oikeasti kaikkein parasta kotouttamista näille arjen sankareille olisi majoittua pieniin kuntiin ilman mitään erityispalveluita omalla kielellään ja ilman hoivaavia yh-äitejä. Normaalit tuet ja normaalikoulut sekä TE-palvelut, mikäli turvapaikka myönnetään. Sopeudu tai turvapaikka lähtee kuin kuppa töölöstä. Kaikki uskontoon tai syntyperään liittyvä erityiskohtelu pannaan ja jokainen samalle viivalle. Alkaa se suomenkieli sujua ja jatkuva palveluiden anominen loppua. Jokainen aitoa hätää paennut olisi ikihyväksi tyytyväinen, mutta turisteille ei välttämättä olisi kauhean kivaa, joskaan turvapaikan ei varmaan tarvitsekaan olla kivaa vaan paikka, jossa on turvassa. Pienissä kunnissa on tyhjiä asuntoja vaikka muille jakaa ja esimerkiksi turvapaikan saanneella ei mielestäni tarvitsisi olla oikeutta valita itse asuinpaikkansa. Suomen ja EU:n kansalaisille tämä (ehkä typeräkin) oikeus taitaa olla juntattu aika syvään, mutta ei sen tarvinne koko maapalloa koskea.

pienivalkeapupu

Quote from: Bellerofon on 17.09.2019, 12:42:21
Oikeasti kaikkein parasta kotouttamista näille arjen sankareille olisi majoittua pieniin kuntiin ilman mitään erityispalveluita omalla kielellään ja ilman hoivaavia yh-äitejä. Normaalit tuet ja normaalikoulut sekä TE-palvelut, mikäli turvapaikka myönnetään. Sopeudu tai turvapaikka lähtee kuin kuppa töölöstä. Kaikki uskontoon tai syntyperään liittyvä erityiskohtelu pannaan ja jokainen samalle viivalle. Alkaa se suomenkieli sujua ja jatkuva palveluiden anominen loppua. Jokainen aitoa hätää paennut olisi ikihyväksi tyytyväinen, mutta turisteille ei välttämättä olisi kauhean kivaa, joskaan turvapaikan ei varmaan tarvitsekaan olla kivaa vaan paikka, jossa on turvassa. Pienissä kunnissa on tyhjiä asuntoja vaikka muille jakaa ja esimerkiksi turvapaikan saanneella ei mielestäni tarvitsisi olla oikeutta valita itse asuinpaikkansa. Suomen ja EU:n kansalaisille tämä (ehkä typeräkin) oikeus taitaa olla juntattu aika syvään, mutta ei sen tarvinne koko maapalloa koskea.
Näinhän sen pitäis mennä, mutta koska poliittinen korrektius ja rassismuksen pelko niin eipä taida tulla tapahtumaan, ainakaan kovin nopeasti..
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."