News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Teemu Torssonen erotettu perussuomalaisista/JKL:n paik.yhd. erotettu piiristä

Started by J. Lannan haamu, 29.05.2019, 16:46:06

Previous topic - Next topic

Punaniska

Quote from: Supernuiva on 18.06.2019, 22:41:46
Kaiken tämän Torssosen "päähänpotkimisen" takana lienee kuitenkin kilpailu "Arkadianmäen hillosta". Jotkut ovat pelänneet aivan tosissaan sitä, että Torssonen saisi ehdokkuuden kautta kansanedustajan toimen itselleen.

Se paikka olisi ollut joltain pois.

Kuka hyötyy?
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

J. Lannan haamu

@Punaniska no eikö se ala olla selvää kuka hyötyy ja ketkä hyötyivät jo. @ikuturso  säästä toki ylin raivosi vielä vähän ajan päähän. Muistutan edelleen että kun niitä perusteita ei ole kerrottu kenenkään taholta eikä missään vaiheessa osoitettu konkreettisesti mitä TT olisi tehnyt sellaista, että vaalilistaa sorkitaan tai että tulee vielä erotetuksi. Onhan tämä lähtökohta ihan korni.

En minä ainakaan ole saanut käsitystä että TT olisi puoluetta oikeuteen haastamassa, päinvastoin on yrittänyt tuoda asiaan selkeyttä omalta taholta ja ollut usein valmis neuvottelemaan pöydän ääressä.

Katsotaanhan rauhassa mitä kaikkea muuta tähän liittyy, jo tiedossa olevan tarinan etenemisen lisäksi...

Edit. Mutta jos miettii minkä työn Teemu on tehnyt puolueen eteen ja vienyt sitä edustuksellista perussuomalaisuutta eteenpäin, sekä ottaa huomioon kannatuksen niin eikai se hirveästi voliohattua tarvitse tajutakseen että siinä on jotain väärin kun ei mies ole ehdolla ja tulee erotetuksi. Ja kun ei kerrota että mikä siinä kuviossa on väärin. Ehkä se on jotain metafysiikkaa, mutta ajattelin että perussuomalaiset ry ei ihan sellaiseen käänny....Sitten kun nuo kuviot on selvitetty ja otettu tarkastelun kohteeksi, voi pohtia sitä että mikä nykytilanne on ja miksi kukin toimii kuten toimii.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

sattuma

Quote from: J. Lannan haamu on 19.06.2019, 00:09:21
Mutta jos miettii minkä työn Teemu on tehnyt puolueen eteen ja vienyt sitä edustuksellista perussuomalaisuutta eteenpäin, sekä ottaa huomioon kannatuksen niin

TT on ollut ehdolla kerran kunnallisvaaleissa. Tuhansia perussuomalaisia on ollut ehdolla kunnallisvaaleissa sekä päässyt valtuustoon.

Ei tämä ponnistus tee TTstä mitään Jeesus Vapahtajaa, joka pitää asettaa piirin vaalikokouksessa eduskuntavaaliehdokkaaksi.

TT näyttää olevan näitä Minä, Minä, Minä, Minä-sarjalaisia kuten Timo Soini ja Paavo Väyrynen.

Pullervo

Samaa mieltä ei tarvitse tässäkään ketjussa kaikesta/mistään olla, ja ketjua lukemalla on varmasti useimmille jo selvinnyt, että sitä erimielisyyttä asioista riittää. Sikäli typerä rölliminen jostain hommalaisten kollektiivisesta mielipiteestä on ihan sitä itteään ja sellaista olkiukkoilua, jota voi mennä levittämään jollekin toiselle pellolle. Lomalle pääsee varmasti tulemalla paskomaan ketjua ilman mitään relevanttia asiaa.

Miniluv

Quote from: sattuma on 19.06.2019, 07:52:08
TT on ollut ehdolla kerran kunnallisvaaleissa. Tuhansia perussuomalaisia on ollut ehdolla kunnallisvaaleissa sekä päässyt valtuustoon.

Ei tämä ponnistus tee TTstä mitään Jeesus Vapahtajaa, joka pitää asettaa piirin vaalikokouksessa eduskuntavaaliehdokkaaksi.

TT näyttää olevan näitä Minä, Minä, Minä, Minä-sarjalaisia kuten Timo Soini ja Paavo Väyrynen.

Kai tämä sitten on jotenkin mahdottoman vaikea asia ymmärtää. Istuvana kaupunginhallituksen jäsenenä ja valtuutettuna Teemu ilman muuta oli ensimmäisiä joita Jyväskylän perussuomalaiset ry. esitti kiintiöstään kansanedustajaehdokkaiksi.

Tällä kohtaa minäminästä kyllä kärsivät ne, jotka ovat tietävinään miten asiat täällä menivät.

Quoteja vaikka olisit vittu Kekkonen, niin sinulle ei nyt vaan ollut piirin nykytilanteessa jostain mystisestä syystä sijaa.

Muistakaa, että samoilla perättömyyksillä (jotka kuulin omin korvin) vietiin Teemulta myös maakuntavaaliehdokkuus. Niistä vaaleistahan ei ollut mitään  varmaa faktaa siinä vaiheessa. Torssonen piti silti torpata!

Sehän tässä on niin perverssiä että suosio ja menestys juuri menidän piirissämme näyttävät takaavan lokakampanjan ja esteet tielle.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

IDA

Quote from: Miniluv on 21.06.2019, 20:07:31
Sehän tässä on niin perverssiä että suosio ja menestys juuri menidän piirissämme näyttävät takaavan lokakampanjan ja esteet tielle.

Näin aina ja kaikkialla. Kannattaa paikallistaa ne ongelmat ja huomata ne henkilöt, jotka niitä aiheuttavat. Kyseessä ei juuri koskaan ole mikään linjaristiriita, johon muu Suomi voisi vaikuttaa.
qui non est mecum adversum me est

Supernuiva

Quote from: Miniluv on 21.06.2019, 20:07:31

Ymmärtäisin niin, että juuri tuollainen toiminta on sitä puolueen vahingoittamista...

J. Lannan haamu

Oisko tässä jotain uutta ketjuun...

Puoluetoimisto on osallistunut Teemu Torssosen torppaamiseen eduskuntavaaleista. Kuntasihteeri Heimo Konttinen on laittanut piirihallituksen suuntaan sähköpostilla väärää tietoa liittyen TT:n väitetyyn rooliin 2017 puoluevaltuustolistoihin. Tämä asia juontaa juurensa siis jostain, mitä Teemun on valehdeltu tehneen lähes kaksi vuotta aiemmin. Tämä asia on erittäin tärkeä siitäkin syystä, että merkittävällä osaa piiriä on mennyt luottamus näiden väärien tietojen takia. Slunga-Poutsaloa ja Halla-ahoa on tiedotettu asiasta, mutta niin Konttinen kun muutkaan eivät perustele millään, vaikka asiasta on sähköpostiliitteet ja avainhenkilöiden todistukset, että Teemu ei ole ollut mukana siinä missä väitetään.

- Kuntasihteeri väittää, että olisi omin silmin nähnyt kun Teemu olisi esittänyt piirin yleisestä mielipiteestä eroavia henkilöitä valtuustoon kuin mitä piirin esitykset ovat. Tällaista ei ole tapahtunut.

- Kuntasihteeri on myös kirjoittanut piirihallituksen jäsenelle, ettei TT ole pyytänyt piirihallitukselta eri vapautta toimia puoluekokouksessa oman harkintansa mukaan. Torssonen ei ole tehnyt kokouksessa mitään esityksiä tai ollut listaa järjestämässä. Tämän ovat muut henkilöt todistaneet. Huomionarvoista on se, että sääntöjen mukaan henkilö voi olla esityksissä mukana puoluevaltuustoon oli lista mikä tahansa. Minkä takia kuntasihteeri antaa kuvan, että listalla oleminen tai sille päätyminen olisi väärin, kun se on sääntöjen mukaista?

Puoluekokousvideolta ja kokouspöytäkirjoista voi nähdä, ettei tällaista mitä kuntasihteeri väittää, ole tapahtunut. Toisia vahingoittavan väärän tiedon levittämisestä on säädetty myös rikoslaissa.

Ilman näitä b-listan valheita, joita kuntasihteeri ja piirin vaalipäällikkö ajoivat, TT olisi mahdollisesti eduskunnassa ja meillä olisi yksi edustaja lisää ajamassa kansallismielisyyttä poliittisella tasolla.

Kuntasihteeri Konttinen on kertonut piirihallituksen varajäsenelle, että asia on ollut jollain tavalla tapetilla jo huhtikuusta 2018. Hän vielä toteaa, ettei kysymys ole TT:n mielipiteistä, tai etteikö Teemu olisi kelvollinen kansanedustajaksi.

Mietin tässä sellaista, että onko kuntasihteeri jotenkin tajunnut miten outo tämä keissi on, että hän on jotenkin kieltänyt kaiken, koska mitään selitystä asialle ei ole tullut kun kysyttiin että miksi ja millä perustein hän väittää tällaista. Onko hän tajunnut päätyneensä törkeään ja niin syvästi perussuomalaista toimintaa ja arvoja vastaan olevaan peliin, että se on ollut liian iso pala hänelle nieltäväksi? Tämä on pohdintaa, muuhun on oleeliset dokumentit, jotka ovat esitetty niille keiden ne tulee nähdä.

Kun se kuvio on tällä tasolla, ei ole tavallaan ihme, että johtotaso ja asioista päättävät henkilöt eivät haluaisi lähteä perustelemaan päätöksiään. Sille on vaikea löytää mitään syytä, miksi näin on alunperin toimittu ja asioita ei olla haluttu sopia tai selvittää. Mutta lopputuloksena on, että Keski-Suomesta lähti sellaisia henkilöitä eduskuntaan, joiden ei voisi kuvitella omaksuvan saati ajavan niin sanottua halla-aholaista linjaa. Tai sitä, mitä tarvitaan ratkaisemaan nämä sisäiset ja ulkoiset asiat, joita Suomi ja Perussuomalaiset kohtaavat.

Tai onhan tuo tietty asia ollut pinnalla aika ajoin aina viime huhtikuusta saakka

Ei ole kysymys hänen mielipiteistään. Ei ole kysmys etteikö hän olisi kelvollinen kansanedustajaksi. Kysymys on luottamuksesta. Ja sen menettämisestä.

Se meni siten, että hän hyväksyi sen piirihallituksen tekemän esityksen, joka koski KeskiSuomen piirin edustajia puoluevaltuustoon 2017-19. Hän ei millään tavalla ilmaissut olevansa päätökseen tyytymätön eikä pyytänyt piirihallitukselta erivapautta toimia puoluekokouksessa oman harkintansa mukaan. Puoluekokouksessa hän sitten tulikin ns. puskasta esittäen muita kuin Keski-Suomen piirijärjestön esittämiä henkilöitä. Olen asian tarkistanut useilta vuoden 2017 piirihallituksen jäseniltä. Toimin puoluekokouksessa 2017 puheenvuorosihteerinä ja olen paikan päällä omin silmin nähnyt tapahtumat.

Olen varsin hyvin informoitu mitä puolueessa ja kentällä tapahtuu.

Aragornin kadonnut poika

Konttinen ei ole kyllä kovin hyvin "informoitu siitä, mitä kentällä tapahtuu". Ellei sitten disinformaatiota lasketa.

Todellakin, puoluetoimiston palkattu työntekijä, kuntasihteeri Konttinen on lähettänyt tänä vuonna Perussuomalaisten Keski-Suomen piirin piirihallituksen suuntaan postia, jossa kuntasihteeri virheellisesti väittää minun koonneen ja organisoineen puoluekokouksen 2017 puoluevaltuustoäänestyksen niin kutsutun B-listan. B-lista oli vaihtoehtoinen ja kilpaileva lista piirin nk. A-listalle.

Kuntasihteeri Konttisen sähköpostista:

Quote" Eli mikä on se todellinen syy siihen, ettei TT päässyt ehdolle. Ei ole kysymys hänen mielipiteistään. Ei ole kysmys etteikö hän olisi kelvollinen kansanedustajaksi. Kysymys on luottamuksesta. Ja sen menettämisestä.

Se meni siten, että hän hyväksyi sen piirihallituksen tekemän esityksen, joka koski Keski- Suomen piirin edustajia puoluevaltuustoon 2017-19. Hän ei millään tavalla ilmaissut olevansa päätökseen tyytymätön eikä pyytänyt piirihallitukselta erivapautta toimia puoluekokouksessa oman harkintansa mukaan.

Puoluekokouksessa hän sitten tulikin ns. puskasta esittäen muita kuin Keski-Suomen piirijärjestön esittämiä henkilöitä. Olen asian tarkistanut useilta vuoden 2017 piirihallituksen jäseniltä. Toimin puoluekokouksessa 2017 puheenvuorosihteerinä ja olen paikan päällä omin silmin nähnyt tapahtumat. "

Eli olen siis menettänyt luotttamuksen, eduskuntavaaliehdokkuutteni ja välillisesti puolueen jäsenyyden perustuen väärään tietoon tai valheeseen. Raakaa.

Jokainen voi itse katsoa puoluekokousvideolta, etten ole tehnyt mitään esityksiä puoluekokouksessa: Puoluekokousvideo(puoluevaltuustolistan valinta kohdassa 5:17:10): https://youtu.be/jF9A1Pj4C1E?t=19029

Miksi kuntasihteeri Konttinen, kuntasihteerin auktoriteetilla ja vaikutusvallalla, väittää jotakin sellaista, mitä ei ole koskaan tapahtunut?

Voisin kirjoittaa tähän jotakin nasevaa luottamuksesta, mutta en jaksa keljuilla. Haluan vain, että asian oikea laita tulisi esille.

Miksi tämän virheellisen tiedon tai valheen levittämisellä on niin suuri merkitys? Suurin syy sille, miksi eduskuntavaaliehdokkuuteni estettiin. oli juuri tämä virheellinen väite, että olisin koonnut ja organisoinut ko. B-listan. Ilman tätä valhetta, poliittiset vastustajani eivät olisi voineet estää eduskuntavaaliehdokkuuttani.

Toisekseen asialla on merkitystä siksi, että osaltaan minut erotettiin puolueesta sen vuoksi, etten koskaan hyväksynyt tätä minuun suunnattua suunnitelmallista ja likaista kieroilua, vaan vaadin oikeudenmukaisuutta, tasapuolisuutta ja asiassa totuuden esille tulemista.

Laittakaapa itsenne minun asemaan. Kuinka toimisitte, jos itse tietäisitte olevanne syytön, mutta piirihallituksen valta-asemassa olevat ja jopa puoluetoimiston palkattu henkilö hyökkää teitä vastaan väittäen omin silmin todistaneensa asioita, joita ei ole edes koskaan tapahtunut?

Kuinka toimisitte, olisitteko hiljaa, vai koittaisitteko oikaista vääryyttä jolla on ollut todella merkittävät käytännön vaikutukset? Ja huom. tämä kaikki puolueessa, joka mainostaa ulospäin periaatteita, arvoja ja toimintatapoja, kuten oikeudenmukaisuutta, rehellisyyttä, tasapuolisuutta ja suoraa puhetta.

Kuinka koettaa palauttaa luottamusta "rikoksesta", jota en ole koskaan edes tehnyt?

Olennainen kysymys on myös se, että miksei kuntasihteeri Konttinen useista pyynnöistäni huolimatta koskaan korjannut virheellisiä väitteitään, vaikka oli useita todisteita siitä, etten ole ollut järjestämässä B-listaa tai tehnyt mitään esityksiä puoluekokouksessa?

Miksi hän on yleensäkään lähtenyt tällaisia valheita levittämään? Onko hän tehnyt tämän tarkoituksella, vai onko hänet huijattu mukaan toimimaan minua vastaan?

Olisiko viimeinkin aika saada asia selvitettyä. Tämä koko sotku löyhkää ja likaiset jäljet johtavat syvemmälle ja syvemmälle puolueeseen. Jopa puolueen palkattuihin työntekijöihin, joiden pitäisi olla puolueettomia yhteisten asioiden hoitajia.

Lalli IsoTalo

Minulla ei edelleenkään ole selkeätä mielipidettä asiaan, koska en kuulu Jyväskylän persuihin. Enkä edes PS:ään.

Mutta on hyvä, että tässä on nyt tullut esiin faktoja ja todistusaineistoa, jotta asiasta kiinnostuneet voivat todeta mitä on tapahtunut, ja mitä ei.

Kuitenkin.

Jos nimet, päivämäärät, todistusaineisto, faktat ja johtopäätökset olisi koordinoidusti lyöty täystyrmäyksellä pöytään ensimmäisessä postauksessa - sen sijaan että vasta tuhannella tai jotain sinne päin - uskoisin, että TT:n vastaanotto ainakin Hommalla olisi ollut lämpimämpi.

Tästä 1000 viestin ketjusta itselleni on jäänyt käteen filosofinen manageerauskysymys:

"Pitäisikö hallapersujen puheenjohtajan ja puoluetoimiston puuttua paikallistoimijoiden meininkiin, vai antaa heidän itse hoitaa omat asiansa, ja mihin se raja vedetään?"
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Histon

Quote from: Teemu Torssonen on 26.06.2019, 20:41:45
Konttinen ei ole kyllä kovin hyvin "informoitu siitä, mitä kentällä tapahtuu". Ellei sitten disinformaatiota lasketa.

Todellakin, puoluetoimiston palkattu työntekijä, kuntasihteeri Konttinen on lähettänyt tänä vuonna Perussuomalaisten Keski-Suomen piirin piirihallituksen suuntaan postia, jossa kuntasihteeri virheellisesti väittää minun koonneen ja organisoineen puoluekokouksen 2017 puoluevaltuustoäänestyksen niin kutsutun B-listan. B-lista oli vaihtoehtoinen ja kilpaileva lista piirin nk. A-listalle.
Eikös tämä B-lista ollut ns Halla-ahon lista? Miksi Halla-aho osallistuisi sinun erottamiseesi hänen oman tukilistansa tukemisen vuoksi?
Kuntasihteeri Konttisen sähköpostista:

Quote" Eli mikä on se todellinen syy siihen, ettei TT päässyt ehdolle. Ei ole kysymys hänen mielipiteistään. Ei ole kysmys etteikö hän olisi kelvollinen kansanedustajaksi. Kysymys on luottamuksesta. Ja sen menettämisestä.

Se meni siten, että hän hyväksyi sen piirihallituksen tekemän esityksen, joka koski Keski- Suomen piirin edustajia puoluevaltuustoon 2017-19. Hän ei millään tavalla ilmaissut olevansa päätökseen tyytymätön eikä pyytänyt piirihallitukselta erivapautta toimia puoluekokouksessa oman harkintansa mukaan.

Puoluekokouksessa hän sitten tulikin ns. puskasta esittäen muita kuin Keski-Suomen piirijärjestön esittämiä henkilöitä. Olen asian tarkistanut useilta vuoden 2017 piirihallituksen jäseniltä. Toimin puoluekokouksessa 2017 puheenvuorosihteerinä ja olen paikan päällä omin silmin nähnyt tapahtumat. "

Eli olen siis menettänyt luotttamuksen, eduskuntavaaliehdokkuutteni ja välillisesti puolueen jäsenyyden perustuen väärään tietoon tai valheeseen. Raakaa.
Voi olla että tuo listajuttu piirissä kaivelee joitain vanhoja patuja, mutta ei se erottamista selitä. Miksi et palauta sitä tekemääsi Jani Oksasen haastatteluvideota?
Jokainen voi itse katsoa puoluekokousvideolta, etten ole tehnyt mitään esityksiä puoluekokouksessa: Puoluekokousvideo(puoluevaltuustolistan valinta kohdassa 5:17:10): https://youtu.be/jF9A1Pj4C1E?t=19029

Miksi kuntasihteeri Konttinen, kuntasihteerin auktoriteetilla ja vaikutusvallalla, väittää jotakin sellaista, mitä ei ole koskaan tapahtunut?

Voisin kirjoittaa tähän jotakin nasevaa luottamuksesta, mutta en jaksa keljuilla. Haluan vain, että asian oikea laita tulisi esille.

Miksi tämän virheellisen tiedon tai valheen levittämisellä on niin suuri merkitys? Suurin syy sille, miksi eduskuntavaaliehdokkuuteni estettiin. oli juuri tämä virheellinen väite, että olisin koonnut ja organisoinut ko. B-listan. Ilman tätä valhetta, poliittiset vastustajani eivät olisi voineet estää eduskuntavaaliehdokkuuttani.
Kuten sanottua en usko että tämä oli erottamisen syy. Jos olet möhlinyt erottamisen arvoisesti, et varmaan olisi ollut myöskään hyvä eduskuntavaaliehdokas.
Toisekseen asialla on merkitystä siksi, että osaltaan minut erotettiin puolueesta sen vuoksi, etten koskaan hyväksynyt tätä minuun suunnattua suunnitelmallista ja likaista kieroilua, vaan vaadin oikeudenmukaisuutta, tasapuolisuutta ja asiassa totuuden esille tulemista.

Laittakaapa itsenne minun asemaan. Kuinka toimisitte, jos itse tietäisitte olevanne syytön, mutta piirihallituksen valta-asemassa olevat ja jopa puoluetoimiston palkattu henkilö hyökkää teitä vastaan väittäen omin silmin todistaneensa asioita, joita ei ole edes koskaan tapahtunut?

Kuinka toimisitte, olisitteko hiljaa, vai koittaisitteko oikaista vääryyttä jolla on ollut todella merkittävät käytännön vaikutukset? Ja huom. tämä kaikki puolueessa, joka mainostaa ulospäin periaatteita, arvoja ja toimintatapoja, kuten oikeudenmukaisuutta, rehellisyyttä, tasapuolisuutta ja suoraa puhetta.

Kuinka koettaa palauttaa luottamusta "rikoksesta", jota en ole koskaan edes tehnyt?
Söisin paskaa, loisin suhteita, hankkiutuisin sisäpiiriin ja odottaisin omaa vuoroani. En lokaisi omia julkisesti ja uhkailisi oikeustoimilla. En myöskään ottaisi vaaliapua odineilta tai kannattaisi etnonationalismia.
Olennainen kysymys on myös se, että miksei kuntasihteeri Konttinen useista pyynnöistäni huolimatta koskaan korjannut virheellisiä väitteitään, vaikka oli useita todisteita siitä, etten ole ollut järjestämässä B-listaa tai tehnyt mitään esityksiä puoluekokouksessa?

Miksi hän on yleensäkään lähtenyt tällaisia valheita levittämään? Onko hän tehnyt tämän tarkoituksella, vai onko hänet huijattu mukaan toimimaan minua vastaan?

Olisiko viimeinkin aika saada asia selvitettyä. Tämä koko sotku löyhkää ja likaiset jäljet johtavat syvemmälle ja syvemmälle puolueeseen. Jopa puolueen palkattuihin työntekijöihin, joiden pitäisi olla puolueettomia yhteisten asioiden hoitajia.
Tämä kausti on kuivahtamaan päin, joten en usko että tästä enää paljon mitään tulee. Voisit tietysti antaa puolueelle luvan julkistaa kaiken erottamiseesi liittyvän materiaalin, mutta sitähän sinä et tee.
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

J. Lannan haamu

Quote from: Histon on 26.06.2019, 21:18:10
Eikös tämä B-lista ollut ns Halla-ahon lista? Miksi Halla-aho osallistuisi sinun erottamiseesi hänen oman tukilistansa tukemisen vuoksi?

No shit, Sherlock...

Mutta kyllä TT ainakin jossain yhteydessä jo mainitsi että antaa Puolueen julkaista syyt erottamiselle.

@Lalli IsoTalo , luulisin että siksi, koska useita kertoja on yritetty antaa puolueelle pallo ja kädenojennus ja kyllähän tällaisten asioiden valmistelu kestää. Mutta olennainen on sanottu jo ensimmäisistä säikeistä lähtien, nyt on taas konkretiaa taustalle, joten jäljelle jää ainoastaan mielipiteen muodostaminen ja puolen valinta  :)

Lasse

Minulla oli kasarilla naapurina aviopari, jotka selvittelivät välejään usein lauantaisin, sellaisella volyymillä, että Hartelan elementtirakenteet tärisivät, eivät sentään murenneet, mutta ääni tuli vahvasti läpi, kun IKEAsta mitään tietämättömät huonekalut menettivät strukturaalisen integriteettinsä vasten seiniä.

Sunnuntaisin sitten kuului vaimeaa naputusta, kun isäntä vasaroi kalustoa, uuteen uskoon ehjäten.

Ehkä vaan kannattaisi hissun kissun palauttaa Teemu Torssosen jäsenyys, ja tiedottaa että me kaikki yritämme yhdessä paremman tulevaisuuden puolesta, paska reissu, mutta tulipa tehdyksi, nyt on kasvun paikka jokaisella ja no hard feelings.

Sopiiko tämä?

Ollaan kaikki piirun verran parempia ihmisiä huomenna...
NOVUS ORDO HOMMARUM

Hakkapeliitta

Quote from: J. Lannan haamu on 26.06.2019, 21:31:47
joten jäljelle jää ainoastaan mielipiteen muodostaminen ja puolen valinta  :)
^^Entäs jos ei halua valita puolta?
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Lalli IsoTalo

Quote from: J. Lannan haamu on 26.06.2019, 21:31:47Mutta olennainen on sanottu jo ensimmäisistä säikeistä lähtien, nyt on taas konkretiaa taustalle, joten jäljelle jää ainoastaan mielipiteen muodostaminen ja puolen valinta  :)

Noin kolmatta kertaa: minun ei tarvitse valita puoltani asiassa, koska:

1. En ole jyväskyläläinen persu.

2. En ole edes persu.

3. En ole koskaan tavannut Torssosta, ja olen viimeisesti asti tunneihminen näissä asioissa, joten voin jättää muodostamatta mielipidettä ja olla valitsematta puolta vaikka tappiin asti, jos minusta siltä tuntuu.

4. Vaadit minua taisteluun minulle tuntemattoman asian puolesta. Se on liikaa vaadittu.

Te, TT-tiimi, saatatte hyvin olla oikeassa. Mutta voitteko ymmärtää, että vaikka asia on teille äärimmäisen tärkeä, niin meille jotka emme Torssosta tunne, asia ei ole yhtä tärkeä? Ja että seuraamme asiaa, jos aikaa muulta elämältä riittää?

J, haluaisin sinulta mielipiteen aiempaan kysymykseeni: pitäisikö tällaiset asiat ratkaista paikallisesti, vai puoluetoimiston auktoriteetilla?
— Missä N, siellä R

Histon

Quote from: J. Lannan haamu on 26.06.2019, 21:31:47
Quote from: Histon on 26.06.2019, 21:18:10

No shit, Sherlock...
Oliko sulla vittuilun lisäksi jotain asiaakin?
Mutta kyllä TT ainakin jossain yhteydessä jo mainitsi että antaa Puolueen julkaista syyt erottamiselle.
Jaa missä yhteydessä? Torssonenhan voisi vaikka kirjoittaa asiasta puoluetoimistolle sähköpostin ja julkaista kuvakaappauksen täällä. Ei veisi paljon aikaa ja energiaa. Sitten Torssonen voisi palauttaa sen haastatteluvideon, johon omien sanojensa mukaan erottamisessa viitattiin.
@Lalli IsoTalo , luulisin että siksi, koska useita kertoja on yritetty antaa puolueelle pallo ja kädenojennus ja kyllähän tällaisten asioiden valmistelu kestää. Mutta olennainen on sanottu jo ensimmäisistä säikeistä lähtien, nyt on taas konkretiaa taustalle, joten jäljelle jää ainoastaan mielipiteen muodostaminen ja puolen valinta  :)
Ei tässä ole konkretiaa yhtään enemmän kuin aiemmin. Torssonen on ehkä eri yhteyksissä enemmän tai vähemmän epävirallisesti tukenut B-listaa tai sitten ei ja sitten tämä on tai ei ole vaikuttanut ehdokkuudesta putoamiseen. Kiinnostavampi kysymys mihin on miksi Halla-aho osallistui Torssosen kenkimiseen. Syy tuskin oli halla-aholaisen B-listan tukeminen ja tuskin myöskään naamakerroin. Miksei Torssonen vain anna puolueelle lupaa julkistaa syitä?
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

J. Lannan haamu

No @Lalli IsoTalo  älä hätäile, ei tässä mitään olla vaadita, kunhan pohditaan...

Mutta usein tällaisissa tilanteissa tulee helposti valinneeksi jonkun puolen, nämä ovat niin universaaleja asioita joihin liittyy paljon meitä koskettavia asioita, se miten niihin suhtautuu ja miten ne hoitaa kertovat paljon sekä ihmisistä että tilanteista. Mutta itsekin toivon sellaista rationaalista keskustelua näistä jutuista, ei tee hyvää skenelle se asenne mikä täällä on toisia kohtaan, tylyttäminen. Meillä pitäisi olla yhteinen vihollinen. Mutta kuten sanoin Hohtikselle joskus aiemmin, mikäli lähtökohtamme meistä itsestämme, puolueesta tai vihollisesta eroavat, silloin eroaa myös toimintatapa ja tavoite.

Tuohon kysymykseen, jos asiat toimivat edes jollain tasolla, ei kenties tarvetta ole puuttua siihen mitä kentällä tapahtuu, joskin uskoisin että jokainen puheenjohtaja tai tirehtööri haluaa olla tietoinen. Mutta siinä vaiheessa kun katsotaan tätäkin kokonaisuutta, kuinka aikuiset miehet ovat toimineet ja mistä syistä, niin tämä olisi ehdottomasti erottamisen paikka. Jos siellä on näiden lisäksi kunnianloukkaussyytettä tai muutakin, jossain kohtaa on pakko puuttua peliin. Itse en henk. koht.  ymmärrä syytä, miksi Halla-aho ei korvamerkannut osaa porukasta jo silloin kun muu iso osa lähti sinisiin 2017. Nyt nähtiin kuinka kävi.

Tässä kohtaa kun puoluejohto oli tietoinen asian laidasta, niin se mitättömin vaihtoehto olisi ollut todeta näille tahoille, että älkää rötöstelkö ja keskittykää omaan ja yhteiseen hyvään eikä toisten kampittamiseen. Jos piiriläiset ja ketä lie siellä onkaan olisivat antaneet asian olla niin mitään tällaista ei tartteisi käydä läpi. Mutta he ovat niitä pakkomielteisiä, jotka käyttävät aikaa ja energiaa toimintaan joka ei millään tavalla edistä poliittista kansallismielisyyttä, päinvastoin tukahduttaa sitä.

En pidä ajatuksesta, että puoluejohto randomisti puuttuu asetteluun, siten että poistattaa henkilöiden nimiä tai nostaa niitä listalle. Näin on tapahtunut viimekin keväänä, mutta en nyt oikein tiedä että hahmottaako porukka millaista suunnitelmallisuutta ja paatosta tässä on vuoden ajan toteutettu vain ja ainoastaan estääkseen yhden henkilön eteneminen puolueessa. Ja ne toimintatavat, motiivit ja haittavaikutukset mitä tuollaisesta on puolueelle itselle, ei jätä mitään muuta vaihtoehtoa kun ylemmän tahon tulla ojentamaan isän kädestä. Ei olisi uskonut, että sitä tarvitaan vielä tänä päivänä...

Pitkä vastaus mutta yritin kerrankin vastata kysymykseen.
@Histon  no tuo kysymyksesi vaan triggeröi tuohon kommenttiin jota käytän harvoin, mutta tässä ollaan ihmetelty jo alusta alkaen ja koitettu tuoda esiin että mikä motivoi Halla-ahoa toimimaan tässä kaikessa siten kuten hän toimi...

Edit. Kesästä kevät

Aragornin kadonnut poika

Kuten olen aiemminkin kertonut, minun puolesta kaikki erottamiseen vaikuttaneet asiat voi julkistaa. Ja mielellään myös kaikki muutkin asiat mitä esille on tullut, niin saisinpahan itsekin tietää kokonaisuudessaan mitä kaikkea valetta, väärää syytöstä ja puolitotuutta puoluehallitukselle on syötetty.

Vaikka olen useasti kysynyt, niin minullehan ei ole edes kerrottu missä kokouksessa minut on erotettu...puhumattakaan syistä tarkemmin(tätäkin olen useasti kysynyt).

Aragornin kadonnut poika

Quote from: Lasse on 26.06.2019, 21:53:31
Ehkä vaan kannattaisi hissun kissun palauttaa Teemu Torssosen jäsenyys, ja tiedottaa että me kaikki yritämme yhdessä paremman tulevaisuuden puolesta, paska reissu, mutta tulipa tehdyksi, nyt on kasvun paikka jokaisella ja no hard feelings.

Sopiiko tämä?

Sopii kyllä.

Tässä on kyllä rakentavaa, sopuisaa ja yhteistä ratkaisua yritetty synnyttää jo ties montako kertaa n. vuoden aikana, niin piirin suuntaan, kuin paikallisyhdistyksen kanssa sekä puoluehallituksen suuntaa.

Olen kyllä ihmetellyt, miksi siihen kaiken järkevyyden kannalta parhaimpaan ratkaisuun ei ole koskaan tartuttu?

IDA

Olihan Torssosen nimi sillä B-listalla. Se kuinka kovana kolauksena sitä Keski-Suomen piirihallituksessa pidettiin en tiedä. Ainakaan Kymen Piirissä koko asiaa ei muisteltu, mutta toisaalta Kymin piirin B-listan ehdokkaat eivät olleet piirihallituksen jäseniä.

Koko lista meni ainakin täältä katsoen pieleen, koska täällä oli valittu ihan sääntöjen mukaisesti ehdokkaat listalle. Jälkiviisaasti katsoen se meni pieleen siinäkin, että siinä oli myös Matti Torvinen. Noita listoja on kuitenkin aina ollut. Ja A-lista voitti ylivoimaisesti, joten ei tuo niin iso asia pitäisi olla.

Konttisen viestistä jää lähinnä käteen se, että se luottamus on menetetty siellä Keski-Suomen piirihallituksessa. Puoluetoimistoon ja Konttiseen on vedottu ehdokasasetteluun puuttumiseksi, mutta puoluejohto ei puuttunut Keski-Suomen edokasasetteluun.
qui non est mecum adversum me est

Aragornin kadonnut poika

Konttisen sähköpostiviestissä olennaista on:

1) Suurin syy ongelmille on luottamuksen menetys, joka on tullut siitä, että olisin tehnyt esityksiä vasten piirihallituksen esityksiä liittyen puoluevaltuuston ehdokaslistoihin puoluekokouksessa 2017. Näin ei ole kuitenkaan koskaan tapahtunut, joten suurin syy luottamuksen menettämiseen ja ongelmiin on perusteeton.

2) Puoluetoimiston palkallinen kuntasihteeri, joka toimi puoluekokouksessa 2017 puheenvuorosihteerinä, väittää omin silmin nähneensä, että olisin näitä esityksiä puoluekokouksessa tehnyt.

Miksi tällaista valetta suolletaan, vaikka jokainen voi puoluekokousvideolta itse todeta, etten tee mitään esityksiä puoluekokouksessa 2017? Puoluekokousvideo(puoluevaltuustolistan valinta kohdassa 5:17:10): https://youtu.be/jF9A1Pj4C1E?t=19029

Ainoa puheenvuoro jonka pidin koko puoluekokouksessa, oli kannatuspuheenvuoro Laura Huhtasaarelle puolueen 1. varapuheenjohtajaksi: https://www.youtube.com/watch?v=oEfk-B1g3HM

Kuntasihteerin sanaa uskotaan ja jos piirin "valtapositioiden" henkilöt toistaa samaa virheellistä tietoa, siitä tulee totuus. Tästä "totuudesta" tulee sitten ase, jolla löydään joku alas.

On äärimmäisen turhauttavaa koettaa saada asiaan selvyyttä tilanteessa, jossa valheellisesta juurisyystä on tullut totuus.

Mielestäni on uskomatonta, että tällainen vedätys ja "vaihtoehtoinen todellisuuskäsitys" voidaan murjoa läpi, ilman että siihen enemmälti kiinnitetään huomiota. Täysin käsittämätöntä.

Punaniska

Quote from: Lasse on 26.06.2019, 21:53:31

Sopiiko tämä?

Hieman myöhäistä yrittää tällä tyylillä enää. Tää peli oli tässä ja TT:llä edessään sähkäriduunit, jos ei saa yliopisto-opintojaan valmiiksi. Sähkäreillä onneksi hyvät työllisyysnäkymät.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Lalli IsoTalo

Quote from: J. Lannan haamu on 26.06.2019, 22:48:04
Tuohon kysymykseen, jos asiat toimivat edes jollain tasolla, ei kenties tarvetta ole puuttua siihen mitä kentällä tapahtuu, joskin uskoisin että jokainen puheenjohtaja tai tirehtööri haluaa olla tietoinen. Mutta siinä vaiheessa kun katsotaan tätäkin kokonaisuutta, kuinka aikuiset miehet ovat toimineet ja mistä syistä, niin tämä olisi ehdottomasti erottamisen paikka.

TT-tiimi, silloin kun erotuomari ei katso, vedetään vastustajaa poikittaisella selkään. Tämä siis lätkässä. Jos ei ole videovalvontaa, kuka tietää mitkä tapahtui? Ehkä joku kompastui omien skrinnariensa nauhoihinin?

Politiikka on samanlaista, paitsi että ei ole tuomareita, ja pahimmat vastustajat ovat omassa joukkuessa.

Politiikka on mätä laji, se ei ole reilua urheilua. Olen katsellut tätä touhua aika kaukaa ja aika sivusta, mutta kokonaiskuva on hahmottunut.

Politiikka on "dog-eat-dog" -meinikiä, jossa kaikki kaikessa ovat SUHTEET.

Jos poliitikolla ei ole suhteita, hänellä ei ole mitään.

---

Poliitikot jakavat yhteistä rahaa ulos meidän yhteisestä lompakosta.

Sillä raadolla on AINA jakajia, ja heillä kaikilla on nokkimisjärjestys.

Jos TT tai tiiminsä kuvittelette, että tämä voisi olla jotenkin toisin, tässä maailmassa, teillä saattaa olla uusia pettymyksiä edessä.

Vaihtoehtoja:

a) Jos pystytte muuttamaan pelin sääntöjä, muuttakaa niitä.

b) Jos ette pystytty muuttamaan pelin sääntöjä, pelatkaa säännöillä.

c) Miettikää haluatteko olla mukana pelaajina ollenkaan, tai ehkäpä jonkinlaisina taustavaikuttajina.

Minulla on kuitekin sellainen kutina kalsareissa, että jos odottaa oikeuden tapahtuvan politiikassa, saa odottaa aika kauan. Toivottavasti olen väärässä.
— Missä N, siellä R

J. Lannan haamu

Quote from: Lalli IsoTalo on 26.06.2019, 23:57:16
TT-tiimi..

Tuo näkemyksesi ei tarjoa mitään ratkaisua näin vakavaan ongelmaan joka lamauttaa persujen taistelun (puolueen identiteettikaaos). Lisäksi, mietin että paljon parempi vaihtoehto on pistää sinne hyviä miehiä päättämään ja johtamaan asioita. Ne pitävät tällaiset ongelmat kurissa! Miksi kukaan ei ole ajatellut tuota vaihtoehtoa....

n.n.

Katsoin tuon puoluekokouspätkän äänestyksen osalta. Torvinen on hieman raskasta katseltavaa.

@Teemu Torssonen oliko siis niin että piirihallituksessa oli päätetty A-listasta? Ei tietenkään ole kiellettyä olla B-listalla, mutta sillä ei varmaan ystäviä tule tehtyä, jos on aiemmin antanut ymmärtää, että A-lista on ok. Omien suunnitelmien paljastaminen vastustajalle ei tietenkään ole taktisesti järkevää, mutta ei pidä ihmetellä, jos vastustsja yrittää tuikata puukkoa kylkeen kun saa tilaisuuden.

@J. Lannan haamu
QuoteItse en henk. koht.  ymmärrä syytä, miksi Halla-aho ei korvamerkannut osaa porukasta jo silloin kun muu iso osa lähti sinisiin 2017
Tarkoittaako tämä sitä, että persuihin ei pitäisi mahtua kuin yksi mielipide? Eikö tuo ole vähän.. öh.. soinimaista?
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Supernuiva

Voisiko tässä ketjussa pyytää sitä, että kevään 2019 videon ensimmäinen jo kerran julkisuudessa ollut osa palaisi takaisin julkisuuteen? Lisäksi videosta on olemassa myös kakkososa, jota ei ole koskaan julkistettu. Voisiko myös sitä pyytää katsottavaksi?

risto

Ollaan sivulla 36, ja "team-TT" tuo ensimmäisen kerran edes jotain semikonkretiaa pöytään. Ei huono.

Pitäisi kuitenkin edelleen osata erottaa kaksi eri asiaa:

1. Se, että Keski-Suomen jäärät ovat evänneet Torssoselta aikanaan ehdokkuuden. Tähän ilmeisesti liittyy enemmän tai vähemmän paikkansapitäviä väitteitä siitä, miten Torssonen aikanaan suhtautui B-listaan vai oliko jopa aloitteellinen asiassa.

2. Se, että julkisella puolueen likapyykin pesulla viime syksystä lähtien Torssonen on vahingoittanut puoluetta, ja on siksi saanut kenkää. Erottamispäivänä hän vielä kirjoitti hommalle viestin, jonka muotoilusta päätellen hän ei vielä itse tiennyt erottamisestaan, mutta jonka sisällön perusteella yksinään hänelle voisi antaa kenkää. (On ihan OK valittaa julkisestikin siitä, että puoluesihteeri on hoitanut asioita taitamattomasti, mutta ei todellakaan ole asiallista syyttää puoluesihteeriä kieroilusta ja oman edun ajamisesta puolueen sijaan)

Nämä kaksi asiaa ovat toisistaan erilliset. Se hämmästyttää ja kummastuttaa miten "team-TT" käytännössä koko ajan sekoittaa nämä kaksi erillistä asiaa yhdeksi ja ikään kuin väittää, että "koska Torssosesta levitettiin perättömiä väitteitä, niin siksi hänet erotettiin", joka on tietysti sitä ihteänsä.

Edelleen haluan nähdä sen sääntökohdan tai vaihtoehtoisesti sen kohdan lakikirjasta, jota on rikottu siinä, kun Torssoselta evättiin ehdokkuus kohdan 1 mukaan. Ei nyt pitäisi olla valtaisa ongelma, jos yhden kerran jää sivuun ehdokasasettelusta laillisen ja sääntöjen mukaisen, mutta kurjalta tuntuvan menettelyn takia, eikä tällaisen pitäisi johtaa julkiseen likapyykkäykseen. Tätä mustaa on valkoiselle pyydetty nyt 36 sivun ajan. Konkretiaa, konkretiaa ja konkretiaa.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

L.N

Quote from: Supernuiva on 27.06.2019, 00:20:08
Voisiko tässä ketjussa pyytää sitä, että kevään 2019 videon ensimmäinen jo kerran julkisuudessa ollut osa palaisi takaisin julkisuuteen? Lisäksi videosta on olemassa myös kakkososa, jota ei ole koskaan julkistettu. Voisiko myös sitä pyytää katsottavaksi?
Mulla ne molemmat on olleet, sillä olenhan ne editoinut. Lähetin ne aikanaan Teemulle. Alkuperäiset olen poistellut jo koneelta, kuten teen aina kaikille videomateriaaleille, kun pätkä on saatu valmiiksi ja eteenpäin.

Toisaalta näillä videoilla ei ole pienintään merkitystä erottamisen kanssa, sillä itse eropäätös oli tehty jo ajat sitten ennen videon julkistamista. Se oli vain puolueen heittämä ns. virallinen syy. Näin olen aikajanan ymmärtänyt. Pyydän anteeksi, jos tämä ei pidä paikkaansa, mutta muistaakseni näin tämä meni. Tämä on niin sekavaa, että itekin olen tippunut kärryiltä jo muutaman kerran  :)

risto

Quote from: Lasse Nortunen on 27.06.2019, 00:33:10
Quote from: Supernuiva on 27.06.2019, 00:20:08
Mulla ne molemmat on olleet, sillä olenhan ne editoinut. Lähetin ne aikanaan Teemulle. Alkuperäiset olen poistellut jo koneelta, kuten teen aina kaikille videomateriaaleille, kun pätkä on saatu valmiiksi ja eteenpäin.

Toisaalta näillä videoilla ei ole pienintään merkitystä erottamisen kanssa, sillä itse eropäätös oli tehty jo ajat sitten ennen videon julkistamista. Se oli vain puolueen heittämä ns. virallinen syy. Näin olen aikajanan ymmärtänyt. Pyydän anteeksi, jos tämä ei pidä paikkaansa, mutta muistaakseni näin tämä meni. Tämä on niin sekavaa, että itekin olen tippunut kärryiltä jo muutaman kerran  :)

Eikö videot olleet esillä jo syksyllä, vai mistä videoista tässä nyt puhutaan?

Ymmärtääkseni salaliittoteoreetikot ehdottavat, että Hallis & Co. olivat päättäneet erottaa Torssosen jossain tammi-helmikuussa, ja siksi Halliksen yllättyneen oloiset kehut Torssoselle siitä, että lähtee (jatkuvan kitinän sijaan) muuttamaan toimintakulttuuria sisältä päin, olivatkin pelkkää kettuilua.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

n.n.

Quote from: J. Lannan haamu on 27.06.2019, 00:41:59
Quote from: n.n. on 27.06.2019, 00:16:17
Tarkoittaako tämä sitä, että persuihin ei pitäisi mahtua kuin yksi mielipide? Eikö tuo ole vähän.. öh.. soinimaista?

Oletko nyt tosissasi? Tarkoitan sitä, jos henkilöt lehteen sanoovat että sinun valintasi on katastrofi niin ei tarvitse kovin Soini olla että sellaisen luulis vaikuttavan. Mutta Halla-aho todennäköisesti koittaa maksimoidan kannatuspohjan ja ilmeisesti yrittää hallita näitä eri intressiryhmiä. Mutta paha sanoa kun ei tiedä kuinka paljon näillä pitkän linjan persuilla on valtaa...se on joka tapauksessa niin, että se on kansallismielisyyden ja vallan välissä ja tuollaisesta ei ole meille apua.
Se oli se korvamerkitseminen, mitä tarkoitin. Sinällään käsitän mitä tarkoitat kansallismielisyyden ja vallan välissä olemisesta. Itse näen niin, että kaikkien joiden kanssa löytyy edes vähän yhteistä pintaa pitäisi yrittää tehdä jonkinlaista yhteistyötä, koska lokeroimalla itsensä liian pieneksi ei ikinä pysty vaikuttamaan. Tämä siis yleisellä tasolla.
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell