News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Teemu Torssonen erotettu perussuomalaisista/JKL:n paik.yhd. erotettu piiristä

Started by J. Lannan haamu, 29.05.2019, 16:46:06

Previous topic - Next topic

Veturinainen

Quote from: dothefake on 06.06.2019, 22:46:16
En ole pahemmin kommentoinut ketjuun, mutta jos kunnioittamani Lasse Nortunen puolustaa Torssosta, niin luotan siihen. Ikävää on se, että luotan myös Halla-ahoon, jonka täytyy olla olla asiasta täysin tietoinen. En tiedä, mitä ajatella.

Nortunen on aivan liian lähellä tapausta ja henkilöä pystyäkseen näkemään asian eri puolet objektiivisesti, joten hän saattaa helposti tehdä jotain sellaista, jota objektiivisemmin asiaan suhtautuva ei tekisi. Motiivien vilpittömyyttä sinänsä en epäile.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

n.n.

Ymmärrän, että Torssosen lähipiirille tilanne on näyttäytynyt selkeänä. Mutta viimeistään tämän ketjun keskustelusta ja pituudesta pitäisi aueta kaikille, että ulkopuoliselle selitettäessä se on kaikkea muuta.
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Alaric

Quote from: Supernuiva on 06.06.2019, 22:41:48
Mutta tämä ketjussa kirjoitettu mahdollinen S.O.O.-vetoapu oli tapahtunut edellisten kuntavaalien aikaan, eikä siitä noussut silloin mitään kaustia.
Oikeastaan päinvastoin, sillä Torssonen nimettiin vaalien jälkeen silloisen puolueensa taholta kaupunginhallitukseen.

Jos aihetta olisi, niin eikö tämä olisi noussut keskusteluun edellisten kuntavaalien aikaan?

Niin tosiaan, tuolloin vuonna 2017 ongelmaa ei ollut, joten miksi tämä vähäpätöinen seikka olisi yhtäkkiä muodostunut sellaiseksi? :roll:

Tämä koko S.O.O.-höpötys vaikuttaa lähinnä sivuraiteelta, jolle tietty porukka tätä koko juttua haluaa viedä, koska Torssonen yritetään suorastaan fanaattisella innolla kytkeä puolueessa juuri äsken kuohuttaneeseen etnonationalismi-skismaan. Joku hommaviesti ja vaalitukea antaneet Odinit -> kaikki huono kohtelu on oikeutettua :flowerhat:

Haluan toki itsekin saada tietää mitä tässä todella on tapahtunut ja sen takia toivoisin Teemulta ja ns. taustatiimiltään sekä muilta asiasta tietäviltä kattavaa selvitystä siitä mikä tähän on johtanut. Tietenkin puolueen suunnalta olisi myös mukava saada jotain konkreettisempaa.

Tämä(kin) keissi on vaikuttanut aika lailla siihen millaisena puolueena PS:n näen ja mitkään Halla-ahon "lakoniset" sometoteamukset, joille jotkut hurraavat, eivät oikein kirkasta tätä kuvaa.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Pkymppi

Quote from: Kim Evil-666 on 06.06.2019, 22:57:36
Mun mielestä "rotutenavien" ja S.O.O. - heebojen kannattaisi ihan julkisesti alkaa kannattamaan perussuomalaista politiikkaa somessa ja muualla. Siinä saisi hommalainen tutkijalautakunta hieman pöyristeltävää ja pelihousujen repimisestä tulisi tulisi uusi hittituote.

Yksi vaihtoehto olisi tietysti sekin, että puolue ilmoittaisi julkisesti, etteivät S.O.O.:n ja muiden vähääkään rotutenaville haiskahtavien äänet kelpaa. Tekisivät selkeän pesäeron tällaisiin kauheuksiin.m Jos ei muuta, niin olisivat ainakin homman joka paikassa rasismia näkevät puolinuivat ja maahanmuuttomaltilliset tyytyväisiä.

Irtisanoutukaamme ihan kaikesta. Torssonen irtisanottiin puolueesta. Mun mielestä turhaan, jonkun toisen mielestä ei. Se mikä on faktaa on se, että Persuilla on vielä pitkä matka kansallismieliseksi puolueeksi. Kansallismielisyyden tulee toteutua täysimääräisenä, tai se lakkaa olemasta. Ymmärrän, että matka saattaa olla kesken, mutta tämä on fakta.

Se että on Suomessa nyt vasemmistohallitus, johtuu siitä ettei ps ole "salonkikelpoinen."

Käsi sydämelle, voiko joku uskoa että Rinteen hallitus olisi  "kansallismielisempi"
kuin oli Sipilän hallitus.
  Minä en usko.

Vasemmistohallitus on siis lopputulos siitä, jota nämä ps:n tiukemman "kansallismielisen" linjan edustajat ajavat.

... Pitkä vasemmistohallitusten ketju. Siitäkö todella unelmoitte?

Vihervasemmisto kiittää teitä, te, juuri te olette punavihreiden aisankannattajia.

Taputelkaa edes itseänne selkään.

Syämmistynyt

Heittäkää nyt jo Perikseen tämä ketju, tai perustakaa oma WhatsApp-ryhmä.  Maahan on juuri kyhätty vihervasuri-hallitus vaaleissa rökäletappion kärsineen kepun kanssa ja gallup-johdossa edelleen oleva Perussuomalaiset sysätty oppositioon.  Ehkä olisi tarvetta keskittyä tähdellisempiin aiheisiin julkisella puolella?  Tätä lukevat muutkin.

Alaric

Quote from: Syämmistynyt on 07.06.2019, 00:12:30
Heittäkää nyt jo Perikseen tämä ketju, tai perustakaa oma WhatsApp-ryhmä.  Maahan on juuri kyhätty vihervasuri-hallitus vaaleissa rökäletappion kärsineen kepun kanssa ja gallup-johdossa edelleen oleva Perussuomalaiset sysätty oppositioon.  Ehkä olisi tarvetta keskittyä tähdellisempiin aiheisiin julkisella puolella?  Tätä lukevat muutkin.

Sensuurivaatimus hylätty.

Täällä Kylänraitilla on oma ketjunsa mm. Rinteen hallitukselle ja uusiakin saa perustaa merkittäville aiheille ja sitten voi myös keskustella tästä keissistä, jos siltä tuntuu (ilman turhaa jankkausta, kiitos).
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

nollatoleranssi

Quote from: Kim Evil-666 on 06.06.2019, 22:57:36
Mun mielestä "rotutenavien" ja S.O.O. - heebojen kannattaisi ihan julkisesti alkaa kannattamaan perussuomalaista politiikkaa somessa ja muualla. Siinä saisi hommalainen tutkijalautakunta hieman pöyristeltävää ja pelihousujen repimisestä tulisi tulisi uusi hittituote.

Tuo on tosiaan naurettavaa, että jonkun tekoja määritellään kannattajien kautta. Jos monimurhaaja kannattaa Li Andersonia opetusministeriksi ja julkisesti ilmaisee tukensa, niin pitäisikö Li erottaa sen takia?

SoO on tullut tunnetuksi esim. vanhusten auttamisesta. Kuukausia kestänyt hyväntekeväisyystoiminta piti lopettaa sen takia, koska muutama toimittaja halusi sen loppuvan. Samaan aikaan näillä samoilla toimittajilla on tapana kannattaa oikeita väkivalta porukoita mm. Antifaa.

SoO tai mainitut tenavat eivät ole myöskään syyllistyneet mihinkään rikoksiin.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Hämeenlinnan Oraakkeli

Syämmistynyt

Ei ole kysymys sensuurivaatimuksesta, vaan kyllästymisestä.  Kun avaa Homman kirjautumatta, niin ei muuta näykään kuin torssosta.  Aatelkaapa niitä toimittajia ja poliitikoita ym. kiinnostuneita ulkopuolisia jotka käyvät katsomassa mitä täällä ollaan mieltä päivänpolttavista asioista, niin ei ole mitään muuta kuin jotakin hemmetin paikallisosastojuttua.  Te, joille tämä on tärkeä, hävitätte Homman kiinnostavuuden ja luettavuuden esim. puhelimella.  Antakaa tilaa muidenkin ketjujen näkymiselle ja jutelkaa keskenänne jossakin nurkkapöydässä.

J. Lannan haamu

@Histon oleppa nyt hyvin tarkka kun kerrot mitä kaikkea kukin hommalainen on sanonut. Minä kirjoitin, että Torssonen kannattaa katupartiointia kun se on toteutettu yhteistyössä viranomaisen kanssa. Mutta en millään usko että olen sanonut Torssosen kannattavan avoimesti odineita. Voit jatkaa toki tuosta odin/etnokuviosta kuinka kauan tahansa, sillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Joten siinä vaiheessa kun kyllästyt niin käännä rohkeasti nokkasi niitä oikeita ongelmia päin...

Laukaan Persu Jani Oksanen kirjoittaa avoimen kirjeen puoluejohdolle:

Avoin kirje puolueen johdolle.

Minua ja montaa muuta kovasti ihmetyttää tämä teidän päätöksenne erottaa Teemu Torssonen ja se varsinkin se millä perusteilla? Puheet siitä videosta missä itsekin olin esillä olisi pääsyynä, se ei toimi oikein argumentiksi koska miksi minä en ole saanut asiasta huomautusta/varoitusta? Eli onko se pelkästään Teemu, joka voi puolueen mainetta pilata vai minä en siihen pysty? Vai olenko minä seuraavana listalla? Voitte olla varmoja, että se lista ei minuun lopu, sen jälkeen tulee ihan varmasti lisää eroamisia. Sekä se väite, että puolueen sisäisiä asioita on puitu julkisesti, eikö ole niin että ensin on laitettu viestiä sähköposteilla ja piirinkokouksissa asioista puhuttu ilman mitään vastauksia eli vaihtoehdoksi jää joko niellä se vääryys ja epäkohdat tai ottaa asia esille julkisesti, jolloin teidän on siihen pakko ottaa kantaa? Nämä asiat olisi voitu hoitaa pienemmällä pyykillä, JOS olisitte kantaneet vastuun itse aikaisemmin ja vastanneet kysymyksiin ja olisitte asioihin muutoksia tehneet. Sitä saa mitä tilaa, sopii tähän kyllä mainiosti.

Suora lainaus arvopohjastamme:

"Suoraa puhetta ei saa pelätä

Perussuomalaiset on suorapuheinen puolue. Joskus totuus voi olla kuin solvaus, mutta olemme silti sen puolella. Perussuomalaiset arvostaa sananvapautta demokraattisen yhteiskunnan tärkeänä arvona. Kompromissit kuuluvat politiikkaan, mutta valtaa ei pidä tavoitella vaikenemalla eikä totuutta vääristelemällä."

Onko tuo toteutunut ensinnäkin minun kohdallani, kun erosin eduskuntavaali ehdokkuudestani väärien toimintatapojen vuoksi sekä Teemu Torssoseen kohdistunut järjestelmällinen kiusanteko, onko nämä asiat teidän mielestänne menneet tuon arvon mukaisesti mitä sanotte edustavanne?

Ja se että joku ihminen erotetaan EI poista sitä ongelmaa vaan se toimintamalli jää edelleen puolueeseen, jos sitä ette te hyvä puolueen johto aio korjata. Nyt ne varsinaiset syyt esille, muuten tämä peli ei hyvältä näytä. 

-Pettynyt persu Laukaasta, Jani Oksanen 

http://janioksanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/277061-ero-vuorossa-seuraavaksi

Edit. Milloinkahan Hitler kuulee että Torssonen on erotettu!
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

IDA

Quote from: duc on 06.06.2019, 21:45:28
Minä oletan, että persut, kuten nuivat muutenkin, hajoavat keskinäisiin riitoihin. Jos kuntavaalit eivät onnistu, syntyy kriisi, josta ei voi syyttää Soinia, vaan täytyy syyttää Halla-ahoa, mikä monille on mahdoton ajatus. Olen neljä vuotta yrittänyt luoda yhteishenkeä, mutta nyt tekee yksinkertaisesti mieli lyödän hanskat naulaan. Osa savustaa uuvatteja ulos persuista, toiset rotutenavia. Minä olen kulttuurinationalisti, joka on Halla-ahon viimeaikaiset kannanotot nähnyt oman näkemykseni mukaisina. Se ei tuo minulle iloa vaan tuntuu nyt yhdentekevältä. Olen pettynyt tähän tyyliin, ivaan, jolla omaa väkeä puhutellaan. Minä olen myös kokenut, että minua on yritetty savustaa nuivasta väestä pois. Pärjäilkää te, jotka tätä vittuilua jaksatte.

Ei kannata vaipua epätoivoon. Itse ennustelen hieman samaa, että odotellaan reilusti galluppien heijastuvan suoraan kunnallisvaaleihin, vaikka niissä kysytään "ketä äänestäisit eduskuntavaaleissa, jos ne olisivat nyt." Kun ( tämä tietysti tässä vaiheessa vielä jos ) menestystä ei tule sen vuoksi, että mistään ei ole ilmestynyt lisää ehdokkaita ja toimijoita paikallisille tasoille, niin alkaa hirvittävä syyttely siitä kuka, missä ja milloin on taas töppäilyt. Toisaalta syyttely alkaa vain mediassa, täällä ja parissa muussa paikassa netissä ja se menee täysin ohi maalin osumatta lainkaan niihin oikeisiin syihin miksi perussuomalaiset eivät menesty kunnallisvaaleista, joista keskeisin on tietysti ehdokkaiden ja heidän tukijoidensa vähyys. Kunnallisvaaleissa ei ole pakko tulla mitään maanlaajuista jytkyä, mutta parantaminen olisi aina positiivista. Kunnallisvaalimenestystä ei rakennetta puoluejohdon ja sen ideologisten linjausten kautta, vaan ihan paikallisella tasolla. Kuitenkin niitä tullaan kommentoimaan ikään kuin kommentoitaisiin Trumpin kabinetin toimintaa. Esimerkiksi transatlanttiset suhteet, Putin ja ihmisen rotuominaisuudet tullevat olemaan keskeisiä tekijöitä kommentoinnissa.

Ja edelleenkään mitään "rotutenavia" ja "uuvatteja" ei ole. On vain muutamia kommentoijia, jotka yrittävät PS-nuorten mahdollisista sisäisistä kärhämistä rakentaa jotain puoluetta hajottavaa draamaa puolin ja toisin. Ja näyttävät siinä onnistuvankin, koska itseänikin välillä turhauttaa samalla tavalla. Ei kuitenkaan siis masennuta: me on hävitty tää peli, mutta kannattaa sitä silti pelata, koska se on hyvä peli ja toivoa aina on.
qui non est mecum adversum me est

Histon

Quote from: Alaric on 06.06.2019, 23:48:32
Quote from: Supernuiva on 06.06.2019, 22:41:48
Mutta tämä ketjussa kirjoitettu mahdollinen S.O.O.-vetoapu oli tapahtunut edellisten kuntavaalien aikaan, eikä siitä noussut silloin mitään kaustia.
Oikeastaan päinvastoin, sillä Torssonen nimettiin vaalien jälkeen silloisen puolueensa taholta kaupunginhallitukseen.

Jos aihetta olisi, niin eikö tämä olisi noussut keskusteluun edellisten kuntavaalien aikaan?

Niin tosiaan, tuolloin vuonna 2017 ongelmaa ei ollut, joten miksi tämä vähäpätöinen seikka olisi yhtäkkiä muodostunut sellaiseksi? :roll:
Erottamisessa käytettiin kokonaisharkintaa eli varmaankin monta vuosien saatossa tehtyä puolueen vahingoittamista laskettiin yhteen.
Tämä koko S.O.O.-höpötys vaikuttaa lähinnä sivuraiteelta, jolle tietty porukka tätä koko juttua haluaa viedä, koska Torssonen yritetään suorastaan fanaattisella innolla kytkeä puolueessa juuri äsken kuohuttaneeseen etnonationalismi-skismaan. Joku hommaviesti ja vaalitukea antaneet Odinit -> kaikki huono kohtelu on oikeutettua :flowerhat:
No ei tämä apu varmaan vastoin Torssosen tahtoa ole tullut jos Torssonen kerta julkisesti Odineita kannattaa?
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

Histon

Quote from: J. Lannan haamu on 07.06.2019, 08:19:35
@Histon oleppa nyt hyvin tarkka kun kerrot mitä kaikkea kukin hommalainen on sanonut. Minä kirjoitin, että Torssonen kannattaa katupartiointia kun se on toteutettu yhteistyössä viranomaisen kanssa. Mutta en millään usko että olen sanonut Torssosen kannattavan avoimesti odineita. Voit jatkaa toki tuosta odin/etnokuviosta kuinka kauan tahansa, sillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Joten siinä vaiheessa kun kyllästyt niin käännä rohkeasti nokkasi niitä oikeita ongelmia päin...

Quote from: J. Lannan haamu on 13.04.2017, 13:05:17
Torssosta haastatellaan juuri nyt!

Juontaja sanoi, että kaveri ei kannata monikulttuurisuutta, tukee Halla-ahoa ja pitää Soldiers of Odinia hyvänä asiana. Juuri nyt Yö laulaa tuolla mutta biisin jälkeen pitäis lähtee tulemaan:

https://www.radiokompassi.fi/radiojutut

http://www.radiokompassi.fi/live

Edit. Kyllä Torssonen vetää hyvin livenä, selkeästi, päämäärätietoisesti ja väkevästi...
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

Kremppamestari

Quote from: duc on 06.06.2019, 21:45:28
Minä oletan, että persut, kuten nuivat muutenkin, hajoavat keskinäisiin riitoihin. Jos kuntavaalit eivät onnistu, syntyy kriisi, josta ei voi syyttää Soinia, vaan täytyy syyttää Halla-ahoa, mikä monille on mahdoton ajatus. Olen neljä vuotta yrittänyt luoda yhteishenkeä, mutta nyt tekee yksinkertaisesti mieli lyödän hanskat naulaan. Osa savustaa uuvatteja ulos persuista, toiset rotutenavia. Minä olen kulttuurinationalisti, joka on Halla-ahon viimeaikaiset kannanotot nähnyt oman näkemykseni mukaisina. Se ei tuo minulle iloa vaan tuntuu nyt yhdentekevältä. Olen pettynyt tähän tyyliin, ivaan, jolla omaa väkeä puhutellaan. Minä olen myös kokenut, että minua on yritetty savustaa nuivasta väestä pois. Pärjäilkää te, jotka tätä vittuilua jaksatte.

Uusi hajoaminenkin on mahdollista, jos asioita hoidetaan kuten puoluejohto nyt.

Puheenjohtajan olisi pitänyt yksinkertaisesti tarttua puhelimeen ja selvitellä asiaa Torssosen kanssa siinä tai tarvittaessa koota kiistan osapuolet saman pöydän ääreen. Varmasti olisi johtanut parempaan tulokseen kuin nyt tehty hajottava ratkaisu.

risto

Quote from: IDA on 07.06.2019, 08:58:01
Ja edelleenkään mitään "rotutenavia" ja "uuvatteja" ei ole. On vain muutamia kommentoijia, jotka yrittävät PS-nuorten mahdollisista sisäisistä kärhämistä rakentaa jotain puoluetta hajottavaa draamaa puolin ja toisin. Ja näyttävät siinä onnistuvankin, koska itseänikin välillä turhauttaa samalla tavalla. Ei kuitenkaan siis masennuta: me on hävitty tää peli, mutta kannattaa sitä silti pelata, koska se on hyvä peli ja toivoa aina on.

Uuvatteja oli. He vaihtoivat puoluetta. Jos sen silloisen melko rankan lakmustestin läpäisi, on ainakin minun papereissani nämä testin läpäisseet ovat 100% perussuomalaisia, myös esimerkiksi Pirkko Ruohonen-Lerner, vaikka aluksi horjuikin.

Rotutenaviakin on, mutta Halla-ahon mukaan pieni, "väärässä puolueessa" oleva joukko, joka ei toivottavasti vaikuta kokonaiskuvaan. Oletan ja ymmärrän, että kyseessä on (onneksi) pysyvästi poispotkitun Tuukka Kurun ohella väliaikaisesti poispotkitusta ja mm. juutalaislausunnoillaan puoluetta vahingoittaneesta Johannes Sipolasta, sekä näiden sankarien hännystelijöistä.

Minkäänlaiseen noitavainoon ei ole tarvetta niin uuvattien (joita ei määritelmällisesti enää edes ole PS:ssa) kuin rotutenavienkaan  (joita lienee vain muutamia) suhteen. Riittää, että järjestelmällisesti, ryhdikkäästi ja johdonmukaisesti potkitaan pois puolueesta ja puoleen nuorisojärjestöstä ne, jotka julkisilla lausunnoillaan vahingoittavat puoluetta. Esim. Sipolan jatkokommentit PS-nuorten onnettomasti muotoiltuun tviittiin olivat ehdottomasti puoluetta vahingoittavia.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

risto

Quote from: Histon on 07.06.2019, 09:28:40
Quote from: J. Lannan haamu on 07.06.2019, 08:19:35

Quote from: J. Lannan haamu on 13.04.2017, 13:05:17
Torssosta haastatellaan juuri nyt!

Juontaja sanoi, että kaveri ei kannata monikulttuurisuutta, tukee Halla-ahoa ja pitää Soldiers of Odinia hyvänä asiana. Juuri nyt Yö laulaa tuolla mutta biisin jälkeen pitäis lähtee tulemaan:

https://www.radiokompassi.fi/radiojutut

http://www.radiokompassi.fi/live

Edit. Kyllä Torssonen vetää hyvin livenä, selkeästi, päämäärätietoisesti ja väkevästi...

@J. Lannan haamu vedettiin ns. kölin ali.

S.o.O -kuviot ovat ihan pisara meressä muiden asioiden rinnalla. Toki nekin hiukan puoluetta vahingoittavat.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

IDA

Quote from: Kremppamestari on 07.06.2019, 09:33:51
Puheenjohtajan olisi pitänyt yksinkertaisesti tarttua puhelimeen ja selvitellä asiaa Torssosen kanssa siinä tai tarvittaessa koota kiistan osapuolet saman pöydän ääreen. Varmasti olisi johtanut parempaan tulokseen kuin nyt tehty hajottava ratkaisu.

Kiistan osapuolet oli koottu saman pöydän ääreen. Keskustelujen päätteeksi puoluejohto oli päättänyt, että se ei puutu Keski-Suomen ehdokasasetteluun.

J. Lannan haamu

Noh noh, kuten arvelinkin että tulkintamestarit ovat taas vauhdissa. Minä totesin kolmannen osapuolen sanoneen Torssosen pitävän odineita hyvänä asiana. Kuunnelkaa tuo haastattelu, se on uljasta keskustelua ja huomatkaa miten Torssonen puolustaa Halla-ahoa tuossa jälleen kerran...
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Supernuiva

Tässä vielä suora linkki Torssosen haastatteluun edellisten kuntavaalien jälkeen:

https://www.radiokompassi.fi/uutiset/jyvaskylan-uudesta-vihreasta-valtuustosta-loytyy-myos-toinen-aaripaa-tama-valtuutettu

Kuunnelkaa, niin kuulette Torssosen äänen ja voitte muodostaa hänestä käsityksen. Äänenpaine kertoo joskus paljon enemmän kuin sanat. Mitä tätä nauhoitetta kuuntelee, niin sanoisin Teemun olevan tässä omana itsenään. Hän ei vedä mielestäni mitään roolia, vaan on oma itsensä. 

Tuolla nettisivulla on kaksi äänitiedostoa, joista alemmassa ja myös pidemmässä alkaa noin kohdassa 7:00 keskustelu S.O.O.:n ja Torssosen välisistä suhteista. Torssosen mukaan kyse on lähinnä ollut siitä, että S.O.O. oli lähestynyt Torssosta vaaliteltalla ja he olivat keskustelleet politiikasta.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Tuo Odin juttu ihmetyttää.  Oodinit on melko mitätön poppoo niin hyvässä kuin pahassa. Mitä muuta he ovat tehneet kuin marssineet kadulla hupparit päällä. Ihan sama jos joku persu heitä tukee.

Veturinainen

Quote from: Supernuiva on 07.06.2019, 11:23:14
Kuunnelkaa, niin kuulette Torssosen äänen ja voitte muodostaa hänestä käsityksen. Äänenpaine kertoo joskus paljon enemmän kuin sanat.

Mitä se tässä mielestäsi siis kertoo?
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Supernuiva

Quote from: Veturihenkilö on 07.06.2019, 11:34:15
Kuunnelkaa, niin kuulette Torssosen äänen ja voitte muodostaa hänestä käsityksen. Äänenpaine kertoo joskus paljon enemmän kuin sanat.

Jokainen voi kuunnella itse ja muodostaa oman käsityksensä. Uskoisin, että aika moni muu osaisi ja pystyisi kirjoittamaan paremman luonnehdinnan kuin minä.

Kuitenkin voisi todeta, että eikö äänessä ole yhteistyökykyinen, järkevä ja aktiivinen poliitikko, joka haluaisi kehittää yhteiskuntaa paremmaksi perussuomalaisten arvojen kautta? Keskustelussa puhutaan myös sillanrakentamisen puolesta vihreitä kohtaan, vaikka se todetaan vaikeaksi.

Hän otti myös voimakkaasti kantaa Halla-ahon puolesta Terhoa vastaan tässä ennen kesän 2017 puoluekokousta käydyssä haastattelussa.

risto

Quote from: J. Lannan haamu on 07.06.2019, 10:13:50
Noh noh, kuten arvelinkin että tulkintamestarit ovat taas vauhdissa. Minä totesin kolmannen osapuolen sanoneen Torssosen pitävän odineita hyvänä asiana. Kuunnelkaa tuo haastattelu, se on uljasta keskustelua ja huomatkaa miten Torssonen puolustaa Halla-ahoa tuossa jälleen kerran...

Tulkintamestareita on todella nähty tässä ketjussa ja montakin ja erityisesti kruunaamaton tulkintakuningatar. Team TT:n puolella. Halla-ahon viestien rivivälitulkitsijat eivät toki ole mikään uusi ilmiö Halla-ahon, haittamaahanmuuttokriittisten ja PS:n vastustajien keskuudessa, vaan siellä on ihan ansiokkaita kavereita ihan Saska Saarikoskesta lähtien. Joku kirjakin on kirjoitettu siitä, mitä Halla-aho todella tarkoittaa.

Torssosen tapauksessa ei ole keskitytty sanomisten tulkintoihn, vaan itse sanomisiin, kuten etnonationalismin suhteen, loanheittoon puoluetta vastaan jne.

Tuossa Odin-keississä ei sen sijaan paljon tulkittavaa jää. On totta, että viittasit kolmannen osapuolen tulkintaan Odin-kuviossa, mutta väite oli viestissäsi, ja se oli pointti jäsenellä @Histon .

sattuma

Turhaa vatkaamista.  Asianomistaja voi halutessa riitauttaa erottamisen käräjäoikeudessa.
KKO:ssa ei näitä poliittisesta puolueesta erottamisia ole ennakkotapauksina. Jopa kommunistien keskinäiset eroriidat päätyivät lusikkojen jakoon ilman lainvoimaisia tuomioita. Toivottavasti saamme ennakkotapauksen.

Riidanalaiset tapahtumat ovat tapahtuneet aikana, jolloin persujen kannatus oli alle kymmenen prosenttia, eikä vaalivoitosta ollut mitään havaintoa. Ei ole yllätys, ettei puolue tykkää, jos ehdokasasettelu riitautetaan paikallisesti tilanteessa, jossa joukkueen jo pitäisi tehdä yhtenäistä vaalityötä.

Onko tämä ehdokasvatkaus tai sen arvosteleminen sitten peruste erottamiselle, sen selvittäminen kestänee oikeuslaitoksessa seuraavaan vaalikauteen.

Tämä riidanhaastaja ei minun silmissäni omaa nitä kykyjä, joita Persujen puoluesihteeriltä vaaditaan.
Kyllä, voin mennä Tampereelle äänestämään tästä henkilövalinnasta.

Muutama pitkän linjan puoluetoimija on yrittänyt vääntää rautalangasta, miten puoluedemokratia toimii.
Osa lukijoista on saanut hyvää oppia. Team-TT tuskin ottaa opiksi, vääntö on ollut sen verran fanaattista.

P.S. En kirjoittanut TT:tä tahalleen yhdellä s:llä, vaan nuoruuden lukihäiriö on vanhemmiten hiipimässä takaisin.  Kommentti tässä ketjussa, vaikka bannivalituksille on oma ketjunsa.  Viikon tauko teki ihan hyvää.

writer

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 07.06.2019, 03:19:42
Vauvapalstalla torssosketju
https://www.vauva.fi/keskustelu/3478799/torssonen-vai-halla-aho?page=2&changed=1559851258
Onkohan ihan vakavissaan noi kirjoittajat.

Oli kyllä absurdia keskustelua.

Oli niin innokkaita torssoslaisia ja rotutenavalaisia keskustelussa että aiempi huomioni että puolueeseen on liittynyt uusien jäsenien ryntäyksen myötä todennäköisesti myös paljon etno-nationalisteja vahvistui.

Ovatko kurulaiset ja etno-nationalistit kehitelleet suunnitelman jolla Persut yritetään kaapata?

Oliko Torssonen tietoisesti tai tietämättään yksi palanen tässä suunnitelmassa?

Toivottavasti puoluekokoukseen menee jokainen tavis-persu ja järkevästi maahanmuuttokriittinen joka pystyy sinne menemään.

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

IDA

ismolento

Quote from: Veturihenkilö on 07.06.2019, 11:34:15

Yli kaksi vuotta vanha haastattelu ei kerro mistään mitään. Mielipiteet vaihtuvat joillakin moneen kertaan paljon lyhyemmässäkin ajassa.

Supernuiva

Quote from: ismolento on 07.06.2019, 14:53:41
Yli kaksi vuotta vanha haastattelu ei kerro mistään mitään. Mielipiteet vaihtuvat joillakin moneen kertaan paljon lyhyemmässäkin ajassa.

Silti ilmeisesti ainoat Torssosen väitetyt yhteydet S.O.O.:n edustajiin olivat tapahtuneet kuntavaalien 2017 yhteydessä? Olen jäänyt siihen käsitykseen, että hyvin monet perustelevat hänen erottamista puolueesta juuri tämän syyn vuoksi.

Omasta mielestäni on hyvin huolestuttavaa, jos poliitikon mielipiteet vaihtuvat ilman uuden tiedon ilmaantumista. "Tuuliviiriys" kun kertonee usein siitä, että poliitikko on opportunisti, joka haluaa vain ääniä ja hilloa, eikä omaa lainkaan minkäänlaista aatteellista selkänojaa.

IDA

Eivät yhteydet johonkin järjestöön, etnonationalismiin, uuvattiuteen tai mihinkään muuhunkaan ole erottamisen syy. Siitä olen varma. Tässä keskustelussa sellaista on voitu spekuloida, mutta on tässä spekuloitu paljon muutakin.

Ruhvetti

Quote from: sattuma on 07.06.2019, 14:07:50
Turhaa vatkaamista.  Asianomistaja voi halutessa riitauttaa erottamisen käräjäoikeudessa.
Ei voisi vähempää kiinnostaa, onko Torssosta kohdeltu laillisesti vai laittomasti. Sen sijaan pistää silmään, että monien mielestä puolueesta pitää saada pois ihmisiä, jotka ovat liian innokkaita. Innokuus on voimavara, joka tulisi ohjata hyötykäyttöön ennemmin kuin pyrkiä erottamaan innokkaat puolueesta. Sitten on sekin, että jos puolueessa alkaa nyt levitä hysteria kansallismielisyyden suhteen, niin ei välttämättä kansallismielisenä kiinnosta jatkaa puhumista juuri perussuomalaisuuden puolesta. Odotan signaaleja sen puolesta, että kaltaiseni ovat edelleen tervetulleita.