News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Vihreiden entinen puheenjohtaja ja ympäristöministeri Maria Ohisalo

Started by Don Nachos, 12.05.2019, 11:34:28

Previous topic - Next topic

Don Nachos

QuoteVihreiden puheen­johtajaksi nousemassa Maria Ohisalo, kisaan ei ilmoittautunut yhtään vasta­ehdokasta

Varsinainen konservatiivi-kansankyykyttäjien vihollinen:
QuoteHelsinkiläinen 34-vuotias köyhyystutkija ja yhteiskuntatieteiden tohtori on toiminut vihreiden varapuheenjohtajana vuodesta 2015 lähtien. Viime syksynä Ohisalo tuurasi sairauslomalle joutunutta puolueen puheenjohtajaa Touko Aaltoa, ja hänen suoritustaan pidettiin onnistuneena.

Ohisalo on työskennellyt kohtuuhintaisia asuntoja pienituloisille tarjoavassa ja asunnottomuutta poistavassa Y-säätiössä.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006102797.html

On se perkele että joku kehtaa tehdä töitä köyhien ja asunnottomien puolesta!
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

Kultti on uskonto jolla on vähän seuraajia. Uskonto on kultti jolla on paljon seuraajia.

Joker

Quote from: Don Nachos on 12.05.2019, 11:34:28

On se perkele että joku kehtaa tehdä töitä köyhuen ja asubnottomien puolesta!

Loistava postaus, toveri! Näytetään niille!
Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

Kaaoskeisari

Onko tuo Ohisalo miten järkipoliitikko näin vihreässä mittakaavassa, en ole syvemmin tutustunut.

Supernuiva

Quote from: Kaaoskeisari on 12.05.2019, 12:23:52
Onko tuo Ohisalo miten järkipoliitikko näin vihreässä mittakaavassa, en ole syvemmin tutustunut.

Julkisuuden kautta välittyvä kuva voi olla suodatettu ja väärä. Tietääkseen poliitikon "järjen" olisi päästävä keskustelemaan hänen kanssaan ja lukemaan kirjoituksia.

Politiikassa muodostetaan aivan liian usein pitkälle meneviä johtopäätöksiä ihmisen persoonasta muutamien lyhyiden esiintymisten ja lausuntojen perusteella. Haavisto tiedetään luonteeltaan sovittelevaksi, mutta lopulta tiukasti periaatteistaan kiinni pitäväksi ihmiseksi. Monella voi olla kuva todellisuutta leppoisammasta ihmisestä. On sanottu, että tärkeistä asioista Haavisto ei anna periksi millään. Moni tiukan maineessa oleva on kuulemma peruuttanut helpommin kuin Haavisto.

Tavja-täti on myös yksi esimerkki siitä, miten mielikuva voi poiketa todellisuudesta.

Vaniljaihminen

Quote from: Joker on 12.05.2019, 12:02:00
Quote from: Don Nachos on 12.05.2019, 11:34:28

On se perkele että joku kehtaa tehdä töitä köyhuen ja asubnottomien puolesta!

Loistava postaus, toveri! Näytetään niille!

Se että kirjoittaa vielä väärin niitä autettavia kuvaavat sanatkin, kertoo kyllä enemmän halveksunnasta kuin auttamisenhalusta.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

n.n.

Quote from: Supernuiva on 12.05.2019, 12:34:32
Haavisto tiedetään luonteeltaan sovittelevaksi, mutta lopulta tiukasti periaatteistaan kiinni pitäväksi ihmiseksi. Monella voi olla kuva todellisuutta leppoisammasta ihmisestä. On sanottu, että tärkeistä asioista Haavisto ei anna periksi millään. Moni tiukan maineessa oleva on kuulemma peruuttanut helpommin kuin Haavisto.
Minulla on vailea mieltää Haavistoa sovittelevaksi, miehen olemus viestii lähinnä pientä ylimielisyyttä tyyliin 'kyllä minä tiedän paremmin'. Haavisto vaikuttaa henkilöltä, jonka kanssa olisi äärimmäisen rasittava keskustella, koska hänelle mahtuu vaim yksi mielipide - oma. Hän saattaa kuunnella mitä toinrn sanoo ja nyökytellä toisen hölmöydelle kun on eri mieltä kuin Haavisto itse. Sympaattista ulkokuvaa toki haluaa antaa.
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Antti Moisander

QuoteOhisalo on ainoa kisaan ilmoittautunut ehdokas, vihreät tiedottaa. Jäsenäänestykseen ilmoittautumisen takaraja oli lauantai. Vastaehdokkaiden puutteen vuoksi jäsenäänestystä ei järjestetä.

Vahva mandaatti tehtävään.
Kuntavaalit Kerava | Aluevaalit Vantaa-Kerava

https://www.anttimoisander.fi/

Alaric

Nappasin tämän omaksi ketjukseen, kun ei liity Touko Aaltoon mitenkään. Järkeä saa käyttää ja tehdä uusia ketjuja.

---

Näppärästihän tämä vihreiden puheenjohtajakisa näköjään käytiin. Omalla ilmoituksellaan Ohisalo nousee myös todennäköisesti ministeriksi.

Hieman kyllä ihmetyttää, ettei puolueen kokeneemmasta kaartista kukaan lähtenyt edes yrittämään, kun Ohisalo on kuitenkin vasta äsken valittu ensimmäiselle kansanedustajakaudelleen, mutta kaipa tämä on kulisseissa taputeltu.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Mr.Reese

^Minusta haiskahtaa siltä, että se valitaan, jonka silmät vähiten kiiluvat. Kannatus tippuu silleen normivauhtia, ykköstykki Emma Karilla kannatus huitelisi nopeasti RKP-Krisu akselilla.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

ISO

Maria ohisalo on kovan luokan kommunisti ja feministi.

Nuo asiat kertoo kaiken olennaisen nykyvihreistä.

Myös entinen pj touko-housu oli kovan luokan kommunisti, eikä nämä ole mitään rautakourakommunistejä, vaan ehtaa taistolaisuutta edustavia kaahoja.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

anatall

Quote from: ISO on 12.05.2019, 13:30:30
Maria ohisalo on kovan luokan kommunisti ja feministi.

Nuo asiat kertoo kaiken olennaisen nykyvihreistä.

Myös entinen pj touko-housu oli kovan luokan kommunisti, eikä nämä ole mitään rautakourakommunistejä, vaan ehtaa taistolaisuutta edustavia kaahoja.

Minusta puolueen nimen voisi vaihtaa paremmin agendaa kuvaavaksi, vaikka Suomen Seta r.p.  Tai Kansalliset FemiNatsit r.p.

Vihreyden kanssa tuolla kilipääporukalla on aika vähän tekemistä, ehkä P.P. Petelius, ei muuta.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

kivimies

Laitan tänne toiseen ketjuun aiemmin kirjoittamani huomion Ohisalosta.

Quote from: kivimies on 26.01.2018, 13:42:53
Vihreiden varapuheenjohtaja, Helsingin kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen Maria Ohisalo valittaa asumisen hintaa pääkaupunkiseudulla, mutta ei halua mainita, että hintojen nousun takana on alueen väkiluvun kasvu, josta 75% tulee ulkomaalaistaustaisista.

Vihreät eivät halua hidastaa tätä kehitystä, vaan kiihdyttää maahanmuuttoa entisestään: Helsinkiin on heidän mielestä saatava tätäkin enemmän turvapaikanhakijoita ja laittomasti maassa olevatkin on saatava pidettyä kaupungissa tarjoamalla heille laajempia palveluita ja Helsinkiin on saatava ELY-keskuksen poikkeuksilla rajattomasti halpatyövoimaa, koska "työvoimapula".

ismolento

Quote from: Alaric on 12.05.2019, 13:11:13
Nappasin tämän omaksi ketjukseen, kun ei liity Touko Aaltoon mitenkään. Järkeä saa käyttää ja tehdä uusia ketjuja.

---

Näppärästihän tämä vihreiden puheenjohtajakisa näköjään käytiin. Omalla ilmoituksellaan Ohisalo nousee myös todennäköisesti ministeriksi.

Hieman kyllä ihmetyttää, ettei puolueen kokeneemmasta kaartista kukaan lähtenyt edes yrittämään, kun Ohisalo on kuitenkin vasta äsken valittu ensimmäiselle kansanedustajakaudelleen, mutta kaipa tämä on kulisseissa taputeltu.

Ministerin posteja jaellaan nykyään puolihuolimattomasti parin viikon mittaisen kansanedustajauran jälkeen. Joskus oli tapana, että siihen tarvittiin jopa parikin kokonaista nelivuotiskautta.

No - ennen oli ennen...

ismolento

Quote from: Mr.Reese on 12.05.2019, 13:18:22
^Minusta haiskahtaa siltä, että se valitaan, jonka silmät vähiten kiiluvat. Kannatus tippuu silleen normivauhtia, ykköstykki Emma Karilla kannatus huitelisi nopeasti RKP-Krisu akselilla.

Toinen varsinainen kiilusilmä Marin saattaa sen sijaan olla jossain vaiheessa vaikka pääministeri.

-PPT-

Olisi mielenkiintoista tietää että savustettiinko toukohousu pois johtajan paikalta. Kun puolueen kannatus alkoi laskemaan ja hän ei kuulu puolueen pk-seudun eliittiin niin hän ei ollut enää hyödyllinen.

Kari Kinnunen

Voi pahus.

Ohisalohan vaikuttaa ihan ajattelevalta oletetulta.

Meidän kämyjen kannalta Emma olisi ollut toivottava. Emma on niin tomerakin. :D

anatall

Quote from: Kari Kinnunen on 12.05.2019, 14:10:05
Voi pahus.

Ohisalohan vaikuttaa ihan ajattelevalta oletetulta.

Meidän kämyjen kannalta Emma olisi ollut toivottava. Emma on niin tomerakin. :D

Eiköhän tämä Ohisalokin kohta paljasta oikean luonteensa. Ei nämä ihan sattumalta Virheissä vaikuta. Emma kyllä olisi ollut varsinainen jackpot.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

räsänen

Quote from: n.n. on 12.05.2019, 12:40:04
Minulla on vailea mieltää Haavistoa sovittelevaksi, miehen olemus viestii lähinnä pientä ylimielisyyttä tyyliin 'kyllä minä tiedän paremmin'. Haavisto vaikuttaa henkilöltä, jonka kanssa olisi äärimmäisen rasittava keskustella, koska hänelle mahtuu vaim yksi mielipide - oma. Hän saattaa kuunnella mitä toinrn sanoo ja nyökytellä toisen hölmöydelle kun on eri mieltä kuin Haavisto itse. Sympaattista ulkokuvaa toki haluaa antaa.

Aika vaikea kuvitella, että ihminen pääsisi siihen asemaan missä Haavisto on ellei hänellä olisi luonteenlujuutta ja tahtoa puolustaa omia mielipiteitään. Haaviston sovittelevuuttaa kannattaa verrata toiseen vihreään, vaikkapa Niinistöön. Niinistöön verrattuna Haavisto on varsin rauhallinen, ei juuri syyttele tai heitä lokaa muiden päälle ja on valmis keskustelemaan rakentavasti. Tuollaisia ominaisuuksia kutsuisin sovittelevaksi.

Viimeinen suomalainen

Köyhyyttä Maria on käynyt tutkimassa ihan Japanissa, Kuubassa, Costaricassa, Ranskassa, Britanniassa, Portugalissa, Kroatiassa ja Unkarissa saakka. Sitten koko maapallon pari kertaa ympäri lennettyään tyttösemme on ehtinyt Ilmastomarssille Helsinkiin (olisiko omatunto soimannut). Notta sellasia ilmastoaktivisteja nämä Vihreät:
https://ylilauta.org/sekalainen/95727321

Linkissä aikamoisia matkakertomuksia muiltakin palavan ilmastoaatteen tunnustajilta.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Luotsi

Quote from: Viimeinen suomalainen on 12.05.2019, 15:44:36
Köyhyyttä Maria on käynyt tutkimassa ihan Japanissa, Kuubassa, Costaricassa, Ranskassa, Britanniassa, Portugalissa, Kroatiassa ja Unkarissa saakka. Sitten koko maapallon pari kertaa ympäri lennettyään tyttösemme on ehtinyt Ilmastomarssille Helsinkiin (olisiko omatunto soimannut). Notta sellasia ilmastoaktivisteja nämä Vihreät:
https://ylilauta.org/sekalainen/95727321

Linkissä aikamoisia matkakertomuksia muiltakin palavan ilmastoaatteen tunnustajilta.

Sieltähän sitä kelpaa ammentaa oppia Suomessakin sovellettavaksi:
QuoteKuuban viranomaiset ovat ilmoittaneet aloittavansa muun muassa kanan, kananmunien, riisin, papujen ja saippuan säännöstelyn.
https://yle.fi/uutiset/3-10778758

Montako riisinjyvää olisi perunanenälle sopiva annos?

*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

n.n.

Quote from: räsänen on 12.05.2019, 14:43:52
Aika vaikea kuvitella, että ihminen pääsisi siihen asemaan missä Haavisto on ellei hänellä olisi luonteenlujuutta ja tahtoa puolustaa omia mielipiteitään.
Tätä en missään nimessä kyseenalaista.
QuoteHaaviston sovittelevuuttaa kannattaa verrata toiseen vihreään, vaikkapa Niinistöön. Niinistöön verrattuna Haavisto on varsin rauhallinen, ei juuri syyttele tai heitä lokaa muiden päälle ja on valmis keskustelemaan rakentavasti. Tuollaisia ominaisuuksia kutsuisin sovittelevaksi.
En menisi niin pitkälle, että normaaliin sivistyneeseen keskusteluun kuuluva käyttäytyminen merkitsisi sovittelevuutta. Aggressiivinenkin oman tontin puolustaminen voi tapahtua sivistyneesti. Ehkä nykymaailmassa asiallinen käytös on jonkinlaista alistumista, en tiedä.

Mielestäni sovittelevuus tarkoittaa halua hakea kompromissia, jonka kautta viedään omaa näkökulmaa eteenpäin. Tiedän kuitenkin useampiakin ihmisiä, jotka kuuntelevat mitä toisella on sanottavaa ja sen jälkeen ilmoittavat kuinka homma menee; luulen, että Haavisto kuuluu näihin henkilöihin. Siksi en pidä häntä sovittelevana.
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Roope

Quote from: anatall on 12.05.2019, 14:25:59
Eiköhän tämä Ohisalokin kohta paljasta oikean luonteensa. Ei nämä ihan sattumalta Virheissä vaikuta. Emma kyllä olisi ollut varsinainen jackpot.

Ohisalo yritti eilisissä ruotsinkielisissä tv-uutisissa kai ottaa hajurakoa emmakareihin, kun lupasi, että "aion tehdä sellaista politiikkaa, joka perustuu aina tutkimustietoon" (alltid baserad på forskning).

Katsotaan, mutta epäilen, että Vihreiden uutta puheenjohtajaa pääsisi muistuttamaan tästä lausunnosta kirjaimellisesti satoja kertoja seuraavan neljän vuoden aikana. Esimerkiksi Vihreiden huuhaa-ajatteluun perustuva maahanmuutto-ohjelma lentäisi välittömästi roskikseen.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

akez

Iltasanomat tänään:

QuoteVihreiden uusi puheenjohtaja Ohisalo ei aio vältellä keskustelua maahanmuutosta: "Mä en pelkää natseja"

Vihreiden puheenjohtajaksi on tänään lauantaina valittu sisäministeri Maria Ohisalo, joka kertoi ottavansa tehtävän kiitollisena ja nöyränä vastaan.

Ohisalo iloitsi linjapuheessaan muun muassa siitä, että Suomessa kenestä tahansa voi tulla tohtori, tai ministeri. Ohisalo on itse puhunut julkisuudessa eläneensä köyhän lapsuuden lähiössä Itä-Helsingissä. Köyhyystutkijana profiloitunut Ohisalo on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden tohtori.

– Minä tiedän, mitä eriarvoisuus on, minä tiedän mitä köyhyys on. Olen kokenut sitä, olen nähnyt sitä, olen tutkinut sitä.

Ohisalo myös muistutti, että sisäministeriön raporteissa on jo kauan lukenut, että Suomen suurin sisäisen turvallisuuden uhka on syrjäytyminen.

– Olemme nyt mukana hallituksessa, joka vahvistaa hyvinvointivaltiota. Perusturvaa ja pienimpiä eläkkeitä korotetaan, pienituloisten verotusta kevennetään ja lapsiperheiden asemaa parannetaan. Asunnottomuus puolitetaan yhdessä ja poistetaan kahdessa hallituskaudessa, ympärivuorokautiselle hoivalle tulee hoitajamitoitus.

Ohisalo kertoi haluavansa ministerinä kääntää paitsi turvapaikkapolitiikan suuntaa, myös tapaa, jolla ihmiset aiheesta puhuvat.

– Me voimme torjua vihapuhetta. En pelkää puhua näistä teemoista vihreiden puheenjohtajana. Mä en pelkää trolleja, mä en pelkää natseja. Sillä tiedän, että en ole yksin, hän totesi
.

Ohisalon mukaan hänellä on tukenaan koko vihreä puolue.
(...)

Mielenkiintoista ajatella näiden vihreiden ajamaa maahanmuuttopolitiikkaa, sillä se nimenomaan edustaa ääripään politiikkaa: Kaikki rajat nurin ja samalla menevät nurin valtiot ja demokratia. Kyse on silloin joukkotuhontaan liittyvistä rikoksista, jotka on sanktioitu ja kirjattu jo rikoslakiin. Natsit ovat näiden vihreiden rinnalla kevyttä kamaa.   
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Echidna

Quote from: IS 2019-06-15
Vihreiden uusi puheenjohtaja Ohisalo ei aio vältellä keskustelua maahanmuutosta: "Mä en pelkää natseja"

Vihreiden puheenjohtajaksi on tänään lauantaina valittu sisäministeri Maria Ohisalo, joka kertoi ottavansa tehtävän kiitollisena ja nöyränä vastaan.
Ohisalo iloitsi linjapuheessaan muun muassa siitä, että Suomessa kenestä tahansa voi tulla tohtori, tai ministeri. Ohisalo on itse puhunut julkisuudessa eläneensä köyhän lapsuuden lähiössä Itä-Helsingissä. Köyhyystutkijana profiloitunut Ohisalo on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden tohtori.

– Minä tiedän, mitä eriarvoisuus on, minä tiedän mitä köyhyys on. Olen kokenut sitä, olen nähnyt sitä, olen tutkinut sitä.

Ohisalo myös muistutti, että sisäministeriön raporteissa on jo kauan lukenut, että Suomen suurin sisäisen turvallisuuden uhka on syrjäytyminen.

– Olemme nyt mukana hallituksessa, joka vahvistaa hyvinvointivaltiota. Perusturvaa ja pienimpiä eläkkeitä korotetaan, pienituloisten verotusta kevennetään ja lapsiperheiden asemaa parannetaan. Asunnottomuus puolitetaan yhdessä ja poistetaan kahdessa hallituskaudessa, ympärivuorokautiselle hoivalle tulee hoitajamitoitus.

Ohisalo kertoi haluavansa ministerinä kääntää paitsi turvapaikkapolitiikan suuntaa, myös tapaa, jolla ihmiset aiheesta puhuvat.

– Me voimme torjua vihapuhetta. En pelkää puhua näistä teemoista vihreiden puheenjohtajana. Mä en pelkää trolleja, mä en pelkää natseja. Sillä tiedän, että en ole yksin, hän totesi.

Ohisalon mukaan hänellä on tukenaan koko vihreä puolue.

Hän totesi myös iloitsevansa hallitusohjelman painotuksia tasa-arvokysymyksissä.

– Naisiin kohdistuvaan väkivaltaan puututaan aiempaa tiukemmin. Raiskauksen määritelmä muutetaan suostumuksen puutteeseen perustuvaksi, perhevapaat uudistetaan tasa-arvoisiksi ja translakia uudistetaan. Hallituksen 19 ministeristä 11 on naisia.

– Lasikatot murtuvat nyt ryminällä. Ja se on oikein.

Ohisalon mukaan nuorten tulee myös täytyä voida luottaa siihen, että Suomi torjuu ilmastonmuutosta politiikalla tänään, eikä vasta tulevaisuudessa.

Vihreät on hänen mukaansa hallituksessa varmistamassa muun muassa sitä, että luontoa suojellaan. Hän muistutti, että luonnonsuojeluun panostetaan tällä hallituskaudella huomattavasti enemmän.

 Ystävät, 100 miljoonaa euroa. Tämä summa on elintärkeä hömötiaiselle ja peltosirkulle.

Laskua ilmastonmuutoksen torjumisesta eivät saa hänen mukaansa kuitenkaan maksaa ne, joilla on jo nyt vaikeuksia toimeentulon kanssa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006143765.html, mutta uutisteksti lainattu kokonaisuudessaan. Lihavoinnit minun.

Eipä Suomessa nyt natseja tarvitsekaan pelätä, mutta tuollaisia fanaatikkoja kyllä.
Ohisalo kertoo kuka ei maksa laskua, mutta ei kerro kuka maksaa.

anatall

Quote from: IS 2019-06-15
Vihreiden uusi puheenjohtaja Ohisalo ei aio vältellä keskustelua maahanmuutosta: "Mä en pelkää natseja"

Hienostipa alkaa Ohisalon "keskustelu" maahanmuutosta, heti alkuun leimataan vastapuoli natseiksi ja trolleiksi. Keskustele näiden kanssa nyt sitten.  :facepalm:

Pentecost

QuoteOhisalo kertoi haluavansa ministerinä kääntää paitsi turvapaikkapolitiikan suuntaa

Tarkoittaa mitä tarkalleen?

Minusta suunta on ollut Suomeen ja hyvinvointivaltioihin päin jo pitkään. Jos suuntaa käännettäisiin, niin ihmiset palaisivat sinnepäin, mistä ovat tulleetkin.

Tässä kohtaa ministeri suoraan valehtelee...eiku...puhuu niin totta kuin osaa.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

pienivalkeapupu

Miten muka poliittisesti salonkikelpoinen vihernatsi voisi natseja vihata? Epäkelpo yhtälö, natsi kuin natsi. Ohisalo on älymystöpelle  :P
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Vaniljaihminen

Minä ainakin pelkään natseja. Pelkään myös vihreitä - koko ajan enemmän.

Vihreät eivät sitten ehkä pelkääkään niitä, keille eläinsuojelulait, julkisten tilojen tupakointikiellot, joukkoliikenne, kasviruokavalio, identiteettipolitiikka, edistyksellinen kollektivismi sekä erityisesti 'antisionismi' ja juutalaisviha, ovat sydämen asioita.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

ÄmTeeAa

Quote– Olemme nyt mukana hallituksessa, joka vahvistaa hyvinvointivaltiota. Perusturvaa ja pienimpiä eläkkeitä korotetaan, pienituloisten verotusta kevennetään(1 ja lapsiperheiden asemaa parannetaan. Asunnottomuus puolitetaan yhdessä ja poistetaan kahdessa hallituskaudessa(2, ympärivuorokautiselle hoivalle tulee hoitajamitoitus.

Ohisalo kertoi haluavansa ministerinä kääntää paitsi turvapaikkapolitiikan suuntaa(3, myös tapaa, jolla ihmiset aiheesta puhuvat (4.

– Me voimme torjua vihapuhetta. En pelkää puhua näistä teemoista vihreiden puheenjohtajana. Mä en pelkää trolleja, mä en pelkää natseja. Sillä tiedän, että en ole yksin, hän totesi.

(1 Tarkoittaa suomeksi sitä, että kaikki muut maksavat enemmän. Nami nami, lisää veroja keskiluokalle.

(2 Se on kovin helppoa sanoa, että asunnottomuus puolitetaan, jos asunnottomuus johtuu lähtökohtaisesti asujista itsestään. Spurguja ei jaksa kukaan seinänaapureina, joten heidät häädetään joka tapauksessa. Pidän Ohisalon puheita tästä aiheesta lähinnä vittuiluna oikeasti köyhille, joita maailmassa Suomen ulkopuolella kyllä riittää, ja niille harvoille oikeasti asunnottomille ihmisille Suomessa. Yllättäen Ohisalo ei kaikesta matkustamisestaan huolimatta tiedä todellisesta köyhyydestä yhtään mitään. Tiedän täältä pohjoisesta yhden oikeasti asunnottoman, joka asustelee sillan alla kritisoituaan sosiaalitoimen hommia (toivon mukaan aiheesta, en ole perehtynyt tarkemmin). Hänet siirrettiin jonon hännille, ja nyt saapii joka ikinen Mahmutti Afganistanista asunnon ennen häntä. MItähän Ohisalo aikoo näissä tapauksissa tehdä?

(3 Onpas ihanan epäselvä ilmaus toimittelijalta ja tai sisäministeriltä. Mitä Ohisalo aikoo konkreettisesti tehdä?

4) Kuulostaa epämääräiseltä ajatusrikoksen määrittämiseltä tai sananvapauden rajoittamiselta. Onhan Ohisalo nyt ymmärtänyt, että purnaaminen asiasta on parempi, kuin se että ei purnata? Porukka voi siirtyä vihapuheesta vihatekoihin hyvinkin nopeasti, mikäli demokraattisen vaikuttamisen keinot otetaan pois.

Mikä ihmeen pakonomainen tarve vasemmistolla on aina pyrkiä rajoittamaan tai ohjaamaan ajattelua ja mielipiteenilmaisua? Ollaan kovasti olevinaan tieteellisiä, mutta todellisuudessa esimerkiksi kansanedustaja Suomela on jo blokannut tieteentekijöiden mielipiteenilmaisua ihan omakätisesti. Kannattaa kiinnittää myös huomiota siihen, että mediassa on viime aikoina näkynyt kannanottoja, joissa ns. kovat tieteet muodostaisivat populismin pohjan. Lieneekö seuraavaksi sitten tarkoituksena heikentää matemaattisloogista ajattelua yliopistotasolla? Miksikäs korkeakoulutettujen puolestapuhujat Vihreät eivät ole puuttuneet näin räikeään väittämään millään tavalla?

Tässä on kyse siitä, että vasemmistolainen argumentointi ei kestä todellisuutta. Siksi väärät mielipiteet sekä väärät ihmiset pitää kieltää. Sitä en kylläkään käsitä, miten tämä porukka saa vuodesta toiseen duunaritasolta sellaisen kannatuksen kuin saavat? Toisaalta, on tässä se, että tuosta saakin toimarit helpon konstin kenkiä sakkia ulos firmoista YT-menettelyn lisäksi. Työpaikan pahin änkyrä laitetaan pellolle vihapuheiden perusteella :D