News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Onko Virossa vihaa Suomea/suomalaisia kohtaan? Jos on, miksi?

Started by Lalli IsoTalo, 22.04.2019, 11:41:54

Previous topic - Next topic

Onko Virossa vihaa Suomea/suomalaisia kohtaan?

Kyllä, olen kokenut sitä itse.
14 (9.5%)
Kyllä, olen kuullut puhuttavan siitä.
36 (24.5%)
En ole kuullut puhuttavan, tämä 1. kerta kun kuulen asiasta.
97 (66%)

Total Members Voted: 147

internetsi

Quote from: Eino P. Keravalta on 26.04.2019, 17:53:30
Eestiläiset vihaavat suomalaisia täysin samasta syystä kuin suomalaiset vihaavat ruotsalaisia.
Vihaavat? Eikka, nyt käsi sydämmelle. Mikä syy sinulla on vihata ruotsalaisia kollektiivisesti ryhmänä ja miksi virolaiset vihaisivat sinua koska olet kollektiivisesti suomalaisiin kuuluva?
Lohjan persut

skyuu

Quote from: Kari Kinnunen on 26.04.2019, 15:36:11
Quote from: no future on 26.04.2019, 15:23:46
Prioriteettinsa kullakin, mutta on aika paljon muitakin syitä matkustaa kuin halvan kaljan rahtaaminen tai huoriin pääseminen.  Niin Viroon kuin muihinkin rautaesiripun takaisiin maihin.

Itse kun en ole ja töissä jopa kieltäytynyt matkustamasta noihin kakkaslovakioihin, niin kertoisitki mikä se "muu" motiivi voisi olla?

Virossa käy aika paljon suomalaisia lapsiperheitä ja eläkeläisiä jotka pääsevät mm. Tartoon tai Pärnuun (perhe)lomalle halvemmalla kuin vaikka Kanarialle tai jonnekin Visulahden ryöstöleirintäalueille. Kustannuksia tulee esim. 2+2 perheellä hiukka muustakin kuin viinasta ja naisista. Esimerkkinä toimikoon lähikaupan itsejauhama sika-nauta sekoitus jonka kilohinta oli tänään 1,98€/kg eli ihan ok hinnoissa ja tuoretta. Eläkeläiset taas tykkää kylpylöistä jne. Ja ne Pärnun hiekkarannat on kyllä hiton hienot, suosittelen käymään.

Tosin turha sitä on jeesustelemaan ruveta etteikö Virossa ts. Tallinnassa eniten rampata juurikin sen viinan perässä. Virossa kirjoiteltiin viime kesänä lehdissä ettei ole eesti-pojilla nokankoputtamista suomalaisen viinarallista kun itse käyvät hakemassa viinansa Ainazista ja Valgasta kun se on siellä 5€/lava halvempaa. Niin ja muuten oli siinä samassa lehtijutussa hyvä kuva eräästä motellista siellä Ainazin nurkilla, niillä oli ihan laitettu tuntihintakin huoneelle joten ehkä viinahakijat vaan kävi vähän suihkuttelemassa vai oliskohan jotain muuta kenties ollut?  ???

Niin ja edelleen jatkaen siitä Tallinnasta, kuinka moni ihan oikeasti käy useasti vuodessa kulttuurimatkalla Tallinnassa ja vapaaehtoisesti kuuntelee sen 2,5h sitä karaokea tai muuta laivalla suuntaansa. Paluumatka varsinkin on aika ikävä jos ei ole sitä omaa hyttiä.

Niin joo, juttelin tossa ton puutarhakone(?)kaupan eukkojen kanssa kun vein moottorisahan keväthuoltoon niin olivat kauhistuneita kun on täällä vissiin oikeen paperilehteen levinnyt tuo uutisointi siitä kuinka suomalaisia vihataan. Ei pidä paikkaansa kertoivat, kassakoneen vieressä pahvilaatikossa nukkuva kissakin oli sitä mieltä.

Tulevaisuus

Turvaa höpinää jostain vihasta suomen ja viron välillä, jos menet toiseen maahan käymään niin silloin kannattaa olla kunnolla. Kyllä minuakin virolaisena vituttaisi katsella suomalaisia känniääliöitä, itse olen aina ollut selvinpäin ja käyttäytynyt kunnolla. Kas, ei ongelmaa niin minkäänlaista. Kohteliaisuudella ja hymyllä pääsee pitkälle se pätee ihan joka paikassa.
Ja kun sanovat meitä poroiksi... sekään ei haittaa koska mehän oikeasti ollaan vähän... noh, poroja.

Eino P. Keravalta

Quote from: internetsi on 26.04.2019, 18:04:53
Eestiläiset vihaavat suomalaisia täysin samasta syystä kuin suomalaiset vihaavat ruotsalaisia.
Vihaavat? Eikka, nyt käsi sydämmelle. Mikä syy sinulla on vihata ruotsalaisia kollektiivisesti ryhmänä ja miksi virolaiset vihaisivat sinua koska olet kollektiivisesti suomalaisiin kuuluva?

Enhän minä, mutta ne muut.

Kyse on kateudesta. Jos toinen kansa on menestyneempi, varakkaampi, sivistyneempi, hienostuneempi, edistyksellisempi, onnellisempi, kauniimpi ja fiksumpi niin ainahan ne perässätulevat kateelliset vihaavat ja haukkuvat homoksi tai jotain  :) Ja osoittavat halveksuntaansa aina kun vain voivat tai luulevat voivansa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Luotsi

Jos ruotsalaisvihaa tahtoo löytää, kannattaa matkata Norjaan!
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Tulevaisuus

Quote from: Luotsi on 26.04.2019, 18:48:08

Kannattaako ruotsalaisia enää vihata tai kadehtia. Maa on menossa sellaista kohtaloa kohti ettei ole enää yhtään syytä siihen.
Tuntuu hassulta että joskus suomi on katsonut ruotsia ylöspäin ja huokaillut miten hienoja ja fiinejä ne ovatkaan, sääli on ehkä oikea sana kuvaamaan tuntemuksia siihen suuntaan. Viro taas on pieni nouseva kansa ja ainakin minulle lähempänä sydäntä kuin länsinaapurin itseihailussa kylpevä kalifaatti koskaan.

Chiaroscuro

Quote from: Luotsi on 26.04.2019, 18:48:08

No löytyipä edes yksi syy mennä Norjaan!
Alma: "Mul on sellainen fiilis, että mä voin tehdä mitä mä vittu haluun!" Aleksi Kinnunen (HS): "Juuri tällaiset, kahlitsematonta vapautta julistavat ja juhlistavat räväkät kommentit ovat Alman konserttien piristys..." (Helsingin Sanomat, 4.11.2019).

Chiaroscuro

Quote from: Stobelius on 26.04.2019, 00:41:57
Voidaanko me tehdä asian eteen jotain, että Lotilan kirjoitusten julkaiseminen suomalaismedioissa lopetettaisiin?

Itse kannatan sananvapautta.
Alma: "Mul on sellainen fiilis, että mä voin tehdä mitä mä vittu haluun!" Aleksi Kinnunen (HS): "Juuri tällaiset, kahlitsematonta vapautta julistavat ja juhlistavat räväkät kommentit ovat Alman konserttien piristys..." (Helsingin Sanomat, 4.11.2019).

Chiaroscuro

On nähtävästi taas jälleen kerran muistutettava: maa on Viro ja kansa virolaiset.

internetsi

Quote from: Eino P. Keravalta on 26.04.2019, 18:32:04Enhän minä, mutta ne muut.

Kyse on kateudesta. Jos toinen kansa on menestyneempi, varakkaampi, sivistyneempi, hienostuneempi, edistyksellisempi, onnellisempi, kauniimpi ja fiksumpi niin ainahan ne perässätulevat kateelliset vihaavat ja haukkuvat homoksi tai jotain  :) Ja osoittavat halveksuntaansa aina kun vain voivat tai luulevat voivansa.
Ei tuo ole vihaa. Maailmassa on oikeaa vihaa etnisten ryhmien välillä, tyyliin hutut ja tutsit. Samoin vaikka serbit ja albaanit voivat vihata toisiaan. Siis kollektiivisesti. Pieni kateus ei ole sama asia Ruotsi-Suomi asetelmassa eikä Suomi-Viro asetelmassa.

Ero Sverigestanian ja Suomen välillä oli huomattavasti pienempi, kuin miehityksen aikaan Suomen ja miehitetyn Viron välillä. Kun miehitys päättyi, toki virolaisilla oli kateutta. Muttei se ollut mitään vihaa suomalaisia kohtaan. Jos tuo kateus kerran sitten otetaan mittapuuksi, niin se kateus vähenee jatkuvasti. Mitään kateudesta kumpuavaa porottelua ei enää ole, koska Viro on vaurastunut. Ajat muuttuu. 15 vuotta sitten oli ihan paikallaan kertoa vitsi "Tule Tallinnaan, autosi on jo täällä". Ajat muuttuu, Viro vaurastuu ja tekniikka kehittyy, niin tuota vitsiä ei enää kuule nykyisin. Eli kateuskin vähenee jatkuvasti, mitään vihaa ei koskaan ole ollutkaan.

Kannattaa poistaa yhtälöstä muuttujat. Suomalaiset ei tykkää, kun virolaiset polkevat raksamiesten palkkoja ja ajelevat kännissä Suomessa. Samoin virolaiset ei tykkää perkelettä huutavista kännituristeista Tallinnassa. Nuo ovat asioita, mitkä yhdistetään helposti kansallisuuteen, vaikka ne pitäisi yhdistää tilanteeseen. Kun asiaa katsoo laajemmin poistaen muuttujat, niin kyllä me suomalaiset tulemme parhaiten toimeen juuri virolaisten kanssa ja päinvastoin.

Lennart Meri puhui "vesilinnun kansasta". Nykyään vain Venäjästöliitossa olevat vesilinnun kansat ovat niin paljon venäläistetty, ettei niitä voi ehkä laskea samaan. Jäljelle jää siis suomalaiset ja virolaiset, veljeskansat. Nykyään Virossa elää sukupolvi, joka on syntynyt miehityksestä vapaassa Virossa ja käynyt koulunsa kun koululaitos on päässyt voimiinsa. He ovat aika vapaita historian painolastista (joka ei tarkoita tietämättömyyttä). Tuossa sukupolvessa ei ole edes sitä kateuttakaan jäljellä. Pientä kateutta palkkatasoon ja materialismiin on, mutta se taas ei edes voisi kohdistua pelkästään suomalaisiin.

Eli tilanne on nytkin erinomainen ja siitäkin se paranee jatkuvasti. Siksi Lotilan puheet tilanteen muuttumisesta naurettavalla tekosyyllä on ihan täyttä paskaa.
Lohjan persut

Chiaroscuro

Quote from: Stobelius on 26.04.2019, 19:16:06
Quote from: Chiaroscuro on 26.04.2019, 19:07:15
Quote from: Stobelius on 26.04.2019, 00:41:57
Voidaanko me tehdä asian eteen jotain, että Lotilan kirjoitusten julkaiseminen suomalaismedioissa lopetettaisiin?

Itse kannatan sananvapautta.

Niin että valheita saa julkaista totuuksina? Sitäkö on mielestäsi sananvapaus?

Tottakai Viroakin saa ja tuleekin arvostella, mutta olisi kiva jos se tehtäisiin edes asiallisesti. Eikä leimaamalla EKRE:n yhteydessä koko kansa rasisteiksi, tyhmiksi, haiseviksi... Tuohan juuri on sitä rasismia sanan varsinaisessa merkityksessä. Enkä nyt puhu rodusta, vaan etnisyydestä.

Sananvapaus tarkoittaa SANAN VAPAUTTA. Siis oikeutta esittää kaikkein idioottimaisempiakin väitteitä - niin että ne voidaan ampua alas järkiargumentein.

-PPT-

Lotila on siis asunut yli 20v Tallinnassa jossa kaikki on ihan perseestä kuten muuallakin Virossa verrattuna Suomeen. Eikö nyt kukaan hoksaa kysyä ilmeistä kysymystä?

Chiaroscuro

Quote from: no future on 26.04.2019, 15:23:46
Quote from: Kari Kinnunen on 26.04.2019, 13:59:30
Quote from: foobar on 26.04.2019, 08:00:38
Ja niin, vinkkinä niille jotka valittavat että "Virossa on kallista": ei virolaisilla ole mitään velvoitetta saada teitä tuntemaan itseänne kroisokseksi. Se miten rahanne riittävät on lähinnä teidän, ei muiden huoli, ei edes virolaisten kohdalla.

Tässä varmaan syynä se kun noihin itäeuroopan kaalimaihin on yleensä matkustettu vain ja koska halpa viina, rööki ja nai.... eikun kultuurihuvit.

Nyt kun hinta alkaa jossain nousta edes lähelle läntisten sivistysmaiden tasoa, niin onhan se kamalaa.
Prioriteettinsa kullakin, mutta on aika paljon muitakin syitä matkustaa kuin halvan kaljan rahtaaminen tai huoriin pääseminen.  Niin Viroon kuin muihinkin rautaesiripun takaisiin maihin.

Suomessa(kin) pääsee nykyisin paremmin huoriin kuin Virossa eikä kaljakaan siellä ole enää sen halvempaa, joten mikä ihme sinne enää vetäisi? Tallinnan harvat kulttuurikohteet tulee koluttua päivässä (aina ne samat) ja sen jälkeen uhkaakin hotellikuolema. Muutama hyvä ravintola kaupungissa on, mutta niin on Helsingissäkin. Entä Tartto - keksiikö joku edes yhden hyvän syyn, miksi siellä pitäisi käydä?

Chiaroscuro

Quote from: Stobelius on 26.04.2019, 20:04:52
Quote from: Chiaroscuro on 26.04.2019, 20:00:51
Entä Tartto - keksiikö joku edes yhden hyvän syyn, miksi siellä pitäisi käydä?

Tiedekeskus AHHAA, Viron upea uusi kansallismuseo, kylpylät & mahtava saunamaailma, Lõunakeskuksen suosittu luistelurata ja luisteluradan vieressä sijaitseva taivaallisen hyvä venäläinen buffet, A. Le Coqin tehdas... Siinä muutama.

Näistä ainoa, joka itseäni saattaisi kiinnostaa, on Viron kansallismuseo - taitaa senkin kanssa käydä niin kuin Kumulla: komeat on puitteet, mutta rahat eivät riitä kunnollisiin näyttelyihin.

foobar

Quote from: Tulevaisuus on 26.04.2019, 18:24:46
Turvaa höpinää jostain vihasta suomen ja viron välillä, jos menet toiseen maahan käymään niin silloin kannattaa olla kunnolla. Kyllä minuakin virolaisena vituttaisi katsella suomalaisia känniääliöitä, itse olen aina ollut selvinpäin ja käyttäytynyt kunnolla. Kas, ei ongelmaa niin minkäänlaista. Kohteliaisuudella ja hymyllä pääsee pitkälle se pätee ihan joka paikassa.

Liian monelle suomalaiselle ajatus ulkomaan lomamatkasta on kai oleellisesti sitä että kohde on huvipuisto jonka käytännössä ainoa olemassaolon tarkoitus on saada aikaan suomalaiselle matkaajalle kustannustehokas egotrippi. Siis oletan näin, koska en ole koskaan ollut tuollaisella matkalla, mutta olen antanut itseni ymmärtää että monelle se on aidosti se kuva maailmasta joka nimenomaan lomalla nähdään ja jota tavoitellaan. Etelän kohteissa tämä tarkoittaa lämpöä ja rajatonta määrää määrittelemätöntä viskikolaa hotellin uima-altaan baarissa. Tallinnassa koko kaupungin oletetaan olevan samanlainen kohde.

Pieni vihje: oikea maailma ei ole sellainen. Jotkin eurooppalaiset lomasaaret voivat olla tuollaisia mutta Tallinna on ihan oikea valtion pääkaupunki, ei mikään suomalaisten juoppojen elämyspuisto.

Käsittämättömintä on tässä mielestäni edelleenkin se että ensinnäkin ihmiset pahastuvat tuon huomaamisesta ja toiseksi että suomalaisella lehdistöllä riittää innostusta tukea tätä näkökulmaa. Tilanne on kuin Iltalehti myisi Lontoosta ideaa puoli-ilmaisena pubikonttauskohteena ja seuraavaksi pöyristyisi lontoolaisille siitä ettei se ole muuttunut pyynnöstä sellaiseksi.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

no future

Parastahan Tallinnassa ja koko Virossa on, että sinne voi poiketa koska tahansa vaikka vain päiväksi tai viikonlopuksi jos Helsinki alkaa kyllästyttämään. Ajallisesti melkein yhtä lähellä kuin Turku tai Tampere, eikä tarvitse hoitaa lentokenttämuodollisuuksiakaan.

Chiaroscuro

Quote from: foobar on 26.04.2019, 20:21:24
Quote from: Tulevaisuus on 26.04.2019, 18:24:46

Liian monelle suomalaiselle ajatus ulkomaan lomamatkasta on kai oleellisesti sitä että kohde on huvipuisto jonka käytännössä ainoa olemassaolon tarkoitus on saada aikaan suomalaiselle matkaajalle kustannustehokas egotrippi. Siis oletan näin, koska en ole koskaan ollut tuollaisella matkalla, mutta olen antanut itseni ymmärtää että monelle se on aidosti se kuva maailmasta joka nimenomaan lomalla nähdään ja jota tavoitellaan. Etelän kohteissa tämä tarkoittaa lämpöä ja rajatonta määrää määrittelemätöntä viskikolaa hotellin uima-altaan baarissa. Tallinnassa koko kaupungin oletetaan olevan samanlainen kohde.

Pieni vihje: oikea maailma ei ole sellainen. Jotkin eurooppalaiset lomasaaret voivat olla tuollaisia mutta Tallinna on ihan oikea valtion pääkaupunki, ei mikään suomalaisten juoppojen elämyspuisto.

Käsittämättömintä on tässä mielestäni edelleenkin se että ensinnäkin ihmiset pahastuvat tuon huomaamisesta ja toiseksi että suomalaisella lehdistöllä riittää innostusta tukea tätä näkökulmaa. Tilanne on kuin Iltalehti myisi Lontoosta ideaa puoli-ilmaisena pubikonttauskohteena ja seuraavaksi pöyristyisi lontoolaisille siitä ettei se ole muuttunut pyynnöstä sellaiseksi.

Ehkäpä mielikuva Tallinnasta on muodostunut tuollaiseksi osittain siitä syystä, että kaupungilla on niin vähän tarjottavaa - ollakseen ihan kohtuullisen kokoinen kaupunki ja vielä valtion pääkaupunki.

no future

Kulttuuritarjonta etenkin elävän musiikin suhteen on kyllä valitettavan heikkoa nykyään.

foobar

Quote from: Chiaroscuro on 26.04.2019, 20:41:11
Ehkäpä mielikuva Tallinnasta on muodostunut tuollaiseksi osittain siitä syystä, että kaupungilla on niin vähän tarjottavaa - ollakseen ihan kohtuullisen kokoinen kaupunki ja vielä valtion pääkaupunki.

Esim. Turkua syytettäisiin huonosta tarjonnasta helsinkiläisille (ja siitä pahastuttaisiin aktiivisesti) jos samaa logiikkaa sovellettaisiin tasapuolisesti (tai siis tasapuolisen ääliömäisesti). Normaalien ihmisten asuttamat, muunkin kuin turismin ympärille muodostuneet kaupungit tahtovat olla muuta kuin turistien elämyspuistoja. Tämä ei ole mikään tulijaan kohdistuva aktiivisen vihan muoto. Tästä huolimatta olen vuosikymmentenkin jälkeen löytänyt Tallinnasta uutta ihmeteltävää - pitää vain olla valmis toteamaan että sen sijaan että joku muu tarjoaisi sen minulle voin itse etsiä sen sieltä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Java

Quote from: Chiaroscuro on 26.04.2019, 19:11:00
On nähtävästi taas jälleen kerran muistutettava: maa on Viro ja kansa virolaiset.
Jaa, olen ollut siinä käsityksessä että maa on Eesti, ja Viro yksi sen maakunta.
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

l'uomo normale

Quote from: Java on 26.04.2019, 21:17:05
Jaa, olen ollut siinä käsityksessä että maa on Eesti, ja Viro yksi sen maakunta.

Neukkuaikana virolaisia venäläiset ja kommunistit vaativat käyttämään nimeä Eesti, jottei Suomen ja Viron perinteinen läheinen suhde tulisi mieleen. Erillinen nimi naapurimaalle kansainvälisesti tunnetun nimen sijasta on osoitus maitten pitkästä yhteisestä historiasta.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Chiaroscuro

Quote from: foobar on 26.04.2019, 21:02:32
Quote from: Chiaroscuro on 26.04.2019, 20:41:11

Esim. Turkua syytettäisiin huonosta tarjonnasta helsinkiläisille (ja siitä pahastuttaisiin aktiivisesti) jos samaa logiikkaa sovellettaisiin tasapuolisesti (tai siis tasapuolisen ääliömäisesti). Normaalien ihmisten asuttamat, muunkin kuin turismin ympärille muodostuneet kaupungit tahtovat olla muuta kuin turistien elämyspuistoja. Tämä ei ole mikään tulijaan kohdistuva aktiivisen vihan muoto. Tästä huolimatta olen vuosikymmentenkin jälkeen löytänyt Tallinnasta uutta ihmeteltävää - pitää vain olla valmis toteamaan että sen sijaan että joku muu tarjoaisi sen minulle voin itse etsiä sen sieltä.

Elävä, monipuolinen kulttuuritarjonta palvelisi myös - ja ennenkaikkea - tallinnalaisia.

Chiaroscuro

Quote from: l'uomo normale on 26.04.2019, 21:21:26
Quote from: Java on 26.04.2019, 21:17:05

Neukkuaikana virolaisia venäläiset ja kommunistit vaativat käyttämään nimeä Eesti, jottei Suomen ja Viron perinteinen läheinen suhde tulisi mieleen. Erillinen nimi naapurimaalle kansainvälisesti tunnetun nimen sijasta on osoitus maitten pitkästä yhteisestä historiasta.

Eräät meistä ovat nähtävästi edelleen niin suomettuneita, että haluavat käyttää Virosta virheellistä Eesti-nimitystä.

notmee

Eesti Vabariik on Viron omakielinen nimi, jota itse edelleen käyttävät, vrt. Suomi-Finland!

BarkAtTheMoon

Ei pidä paikkaansa, joskin minun ruotsalaisten vihaus onkin eeppistä ja toisaalta käsinkosketeltavaa eli kiusaus ja rääkkääminen saa vastineen-WTF?, Tallinnassa eri meno ja minulle kaikki eestiläiset ovat erityisen rakkaita, jos meikäläiset ja eestiläiset tajuaisivat kuinka harvinaisesta varsinkin kielellisestä sukulaissuhteesta on kyse niin siitä eteenpäin, en usko että näin kuitenkaan käy

MW

Tallinnassa käynyt isommin viimeksi vuonna 1999, ja asiakaspalvelu oli silloin tympeää ja jopa hillitöntä paskaa. Neukkukamaa. Paitsi tilausravintolassa.

En ole sittemmin tuntenut tarvetta käydä, mutta en pois sulje sitä, että asiat olisivat voineet parantua.

BarkAtTheMoon

Quote from: MW on 26.04.2019, 22:55:48
Tallinnassa käynyt isommin viimeksi vuonna 1999, ja asiakaspalvelu oli silloin tympeää ja jopa hillitöntä paskaa. Neukkukamaa. Paitsi tilausravintolassa.

En ole sittemmin tuntenut tarvetta käydä, mutta en pois sulje sitä, että asiat olisivat voineet parantua.

Ite viimeeksi 26.2.19 käynyt ja Saaremaalle ajoin ja aina ajeltu ns Eestin läpi, jos ei ns kansallismielisille kelpaa niin sitten ei vittuakaan kiinnosta, minulle rakkaita ovat heimoveljet kuten kaikki suomalaiset, meitä suomensukuisia on hemmetin vähän ja jos vielä meikäläisille irvistellään niin mitä pitäisi ajatella?

MW

Quote from: BarkAtTheMoon on 26.04.2019, 23:08:00

Ite viimeeksi 26.2.19 käynyt ja Saaremaalle ajoin ja aina ajeltu ns Eestin läpi, jos ei ns kansallismielisille kelpaa niin sitten ei vittuakaan kiinnosta, minulle rakkaita ovat heimoveljet kuten kaikki suomalaiset, meitä suomensukuisia on hemmetin vähän ja jos vielä meikäläisille irvistellään niin mitä pitäisi ajatella?

Samanmielinen, faijalta perittyä "Teretulemats kylla, vaivatonta viroa" -lätyskääkin selaillut, joskus.

Mutta paska asiakaspalvelu oli sitä itteensä, ja minä olen pitkävihainen.

BarkAtTheMoon

Quote from: MW on 26.04.2019, 23:42:20
Quote from: BarkAtTheMoon on 26.04.2019, 23:08:00

Samanmielinen, faijalta perittyä "Teretulemats kylla, vaivatonta viroa" -lätyskääkin selaillut, joskus.

Mutta paska asiakaspalvelu oli sitä itteensä, ja minä olen pitkävihainen.
No prkl ite myös oon pitkävihainen ja syystä ja ainoastaan liittyen ruotsalaisiin ja kaikkien suomalaisten kannattaisi huomioida em (en enää pyytele anteeksi keneltäkään kun olen suomalainen eikä kenenkään suomalaisen pitäisikään)
https://www.youtube.com/watch?v=7RJP_z--08Q

Luotsi

Minua ei palveltu riittävän hyvin >:( En mee enää iquna  :'(  :facepalm:
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***