News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Timo Soinin nousu ja tuho

Started by Tragedian synty, 17.04.2019, 23:05:00

Previous topic - Next topic

kannibaalikani

Quote from: Ajatolloh on 21.12.2019, 01:11:44

Saattaa olla, verbaalisestihan Timo on kohtalaisen lahjakas.

valuvikainen (=euro)
[/quote]

Eikös tämä valuvika ole ihan yleinen nimitys Euron heikkoudesta? Mietin vaan sitä, että ongelma oli tiedossa jo 90-luvulla.

Ajatolloh

Quote from: kannibaalikani on 21.12.2019, 09:42:01
Eikös tämä valuvika ole ihan yleinen nimitys Euron heikkoudesta? Mietin vaan sitä, että ongelma oli tiedossa jo 90-luvulla.

Saattaa olla. Soinin suusta minä kuitenkin sen ensimmäisen kerran muistan kuulleeni.

Huulipunamultahallituskin näyttää olevan jonkin muun keksintöä mutta ei se verbaalista lahjakkuutta vähennä. Soini näköjään imee ja muistaa sattuvat termit matkan varrella. Se on lahjakkuutta eikä minulla ole mitään vaikeuksia myöntää sitä.

En suhtaudu ihmisiin on/off, musta/valkoinen, täyspahis/täyshyvis tyylisesti, dualistisella otteella. Timpassakin on jotain hyvää vaikka aika rotta mielestäni onkin.

Lahti-Saloranta

Soini kieltämättä on verbaalisesti hyvin lahjakas. Ilman sitä taitoa äänestäjien kusetus tuskin olisi edes onnistunut.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

ämpee

Quote from: Lahti-Saloranta on 21.12.2019, 10:41:36
Soini kieltämättä on verbaalisesti hyvin lahjakas.

Kuten sittemmin ilmeni, siihen se lahjakkuus rajoittui.
Paluuta näyttämölle ei ole, joten entinen esiintyvä taiteilija on ja pysyy entisenä.

Hyviä eläkepäiviä kaikesta huolimatta.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

l'uomo normale

Quote from: Ajatolloh on 21.12.2019, 01:11:44
Quote from: Shemeikka on 14.12.2019, 12:50:03
"Huulipunamultahallitus" on oikeastaan näppärä nimitys. Voi vaikka ottaa tulta nurkan alle ja yleistyä. Onkohan Minä mies itse keksinyt?

Saattaa olla, verbaalisestihan Timo on kohtalaisen lahjakas.

Hillotolpat, "Rikkaiden Neuvostoliitto"  (=EU), valuvikainen (=euro), Jytky (=veretseisauttava vaalivoitto) ja niin edelleen.

"Veret seisauttava vaalivoitto" oli mielestäni Keskustan silloisen puoluesihteerin Seppo Kääriäisen keksintöä vuoden 1991 vaaleissa, kun Keskusta otti revanššin tiputtamisestaa presidentti Koiviston toimesta hallituksesta neljä vuotta aiemmin.

Kuvittelen että vuoden 1970 šokkivaaleillekin oli annettu joku vastaava nimitys, mutta en onnistunut sitä Googlella löytämään.

Jusula oli kai monien soinismien takana.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

ikuturso

Quote from: Shemeikka on 14.12.2019, 12:50:03
"Huulipunamultahallitus" on oikeastaan näppärä nimitys. Voi vaikka ottaa tulta nurkan alle ja yleistyä. Onkohan Minä mies itse keksinyt?

Plokiteksti on kirjoitettu 14.12.

Muistaakseni käsiini osui 13.12. tai 14.12. Savon sanomat ja joku Rautavaaran seudulla ilmestyvä paikallislehti. Jomman kumman pilakuvassa tuo "huulipunamultahallitus" oli laitettu Jussi Halla-ahon (tökerösti piirretyn sellaisen) suuhun. Kuvassa myös Purra ja Tavio.

Katsokaahan sen seudun hompanssit, jos kiinnostaa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

ikuturso

Quote from: l'uomo normale on 09.12.2019, 22:12:55
QuotePOPULISMI- KIRJA ON KUSTANTAJALLA
9.12.2019 TIMO SOINI
Populismi- kirjani on nyt valmis ja kustantajalla.

Julkaisupäivä on maanantaina 13. tammikuuta 2020.

Nautin kirjoittamisesta.

Tiedän ja tunnen populismin.

Olen vennamolainen populisti, soinisti.

...

Lisää kirjassa. Kannattaa lukea.

http://timosoini.fi/2019/12/populismi-kirja-on-kustantajalla/

The Kirja.

Soinisti.

Nisti mikä nisti. Narsinisti keksii itse omaa nimeänsä kantavan aatteen.

Jos ihminen on riittävän merkittävä, kyllä kansa sitten keksii näitä aatteita, kuten Marxismi, Leninismi, Stalinismi tai sitten jonkun henkilön fanikerhonimityksiä kuten Putinisti.

Sanasta soi-nisti tulee lähinnä mieleen laulava narkkari. Tai sitten jos ryssii itse kasvattamansa puolueen, voi sanoa että homma taisi mennä silleen soinisti päin seiniä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Lalli IsoTalo

Quote from: ikuturso on 21.12.2019, 14:25:08
Soinisti.

Soinismi = puheenjohtajan valmius, halukkuus ja kyky antaa Saatanan mennä itseensä, ja sitten kavaltaa oma puolueensa, sekä pettää äänestäjänsä, kaikki vain olemattoman hillotolpan tähden.

Quote from: https://fi.wikipedia.org/wiki/Juudas_IskariotKavalluksen jälkeen Juudas katui tekoaan kuultuaan, että Jeesus oli tuomittu kuolemaan. Apostolien teoissa Juudas "suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos" ja Matteuksen evankeliumissa "hän paiskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi".
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

antero

Quote from: Ajatolloh on 21.12.2019, 10:19:17
Saattaa olla. Soinin suusta minä kuitenkin sen ensimmäisen kerran muistan kuulleeni.

Huulipunamultahallituskin näyttää olevan jonkin muun keksintöä mutta ei se verbaalista lahjakkuutta vähennä. Soini näköjään imee ja muistaa sattuvat termit matkan varrella. Se on lahjakkuutta eikä minulla ole mitään vaikeuksia myöntää sitä.

En suhtaudu ihmisiin on/off, musta/valkoinen, täyspahis/täyshyvis tyylisesti, dualistisella otteella. Timpassakin on jotain hyvää vaikka aika rotta mielestäni onkin.
Tai ehkä olisi parempi sanoa että joissakin asioissa Timo on parempi kuin muut keskimäärin. Eikä niinkään että hänessä olisi jotain hyvää. Nimittäin sen hyvän osuus on niin minimaalisen pieni, mutta hyvän esittämisessä hän on parempi kuin muut.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

l'uomo normale

QuoteSIUNATTUA KRISTUKSEN SYNTYMÄJUHLAA
24.12.2019 TIMO SOINI
Siunattua Kristuksen syntymäjuhlaa kaikille plokin lukijoille.

Yritän tehdä parannusta ja olla hieman aktiivisempi kirjoittaja, kun sitä paljon toivotaan.

Valtakunnan politiikka on mennyttä maailmaa ja olen antanut uusille voimille mahdollisuuden näyttää kykyjään.

Seuraan kyllä ja Populismi- kirjassani tuuletan nykymenoa ja itsensä ylentäjiä vanhaan malliin.

Kun nykymenoa katsoo, oma ura näyttää hyvältä.

Se, joka kiviä louhii, se niihin loukkaantuu.

Joululomat kelpaa kaikille. Pakanoillekin.

Kristus syntyi talliin ja kapaloitiin seimeen.

Hän on tänään ja huomenna. Uskoit tai et.

Antaa Joulun yhdistää. Sitä se rakkaus tekee.

http://timosoini.fi/2019/12/siunattua-kristuksen-syntymajuhlaa/
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

törö

Mun mielestä voitaisiin hiljentyä ajattelemaan, kuinka mahtava voima yhden asian liikkeellä on tällaisena aikana, jolloin politiikassa ei muuten ole mitään jatkuvuutta kun takit kääntyvät vähän väliä. Joka vaaleja varten keksitään uudet teemat kunnes vaikutetaan vain periaatteettomilta tuuliaivoilta.

Kirkkolaitoksellakin oli yhteiskunnassa joskus muinoin muutakin virkaa kuin kirkollisverojen kerääminen, mutta politisoitumisen takia sekin on jäänyt yhden asian liikkeiden jalkoihin. Kansa ei ole luopunut kristinuskosta, mutta kirkko on vain paikka, jossa voi pitää häät, ristiäiset ja hautajaiset, eikä kirkkolaitoksen taholta kuuluva poliittinen ulina näy vaikuttavan mihinkään.

Lahti-Saloranta

Soini kun sanoi että missä EU siellä ongelma. Joku keksi sille matemaattisen esitystavan
[tweet]1209576595125686279[/tweet]
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

l'uomo normale

QuoteEN OLE HENKILÖ
5.1.2020 TIMO SOINI
Olen mies.

Suomalainen mies.

Olen ollut pikkumies, luottomies, varusmies, varapuhemies.

Olen automies, aviomies, heteromies, kalamies, hevosmies.

En ole avainhenkilö enkä toimihenkilö.

Olen populisti, en puppulisti.

Mikä erottaa populistin puppulistista? Sen kerron kirjassani.

http://timosoini.fi/2020/01/en-ole-henkilo/

QuoteKEPU ON HUONOSSA SEURASSA
7.1.2020 TIMO SOINI
Politiikassa on erilaisia mielipiteitä. Se on hyvä ja hyväksyttävä.

En tunne Katri Kulmunia riittävän hyvin, jotta lausuisin hänen johtajuudestaan mitään vallankumouksellista.

Sen sanon, että Kepun vaikeuksien kippaaminen yhden naisen syyksi on pakoa todellisuudesta ja suorastaan halpamaista.

Kepu on hallituksessa huonossa seurassa.

Se on alamäen jyrkkenemisen syy. Itse alamäen syyt ovat syvällä.

En sure vanhojen puolueiden kohtaloa. Ne ovat aikansa eläneet.

Kepu ei ole niistä huonoin, mutta on huonoimmassa seurassa.

Pidot paranee, kun väki vähenee. Myös hallituksessa.

http://timosoini.fi/2020/01/kepu-on-huonossa-seurassa/

Pannaan tuplapakkaus.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

l'uomo normale

QuotePOPULISTINEN PERHEKÄSITYS
11.1.2020 TIMO SOINI
Kelan uusi pääjohtaja Outi Antila oli antanut haastattelun liberaalille päivälehdelle. Perinteinen perhekäsitys on kuulemma vanhentunut.

Ei se näin ole. Kuka sen on vanhentanut? Todellisuus tällä hetkellä ei vastaa perinteistä perhekäistystä.

Abortit, avoliitot, avioerot,  isättömyys, yksinhuoltajuus ja lapsiluvun pienentyminen on luonut uuden tilanteen, jonka seurauksena entistä harvemmalla lapsella on tulevaisuudessa laaja sukulaisten muodostama turvaverkko, jossa häntä rakastetaan ehdoitta.

Tämä ei ole moite. Tämä on nykyisyyttä ja tulevaisuutta.

Lapset eivät ole vastuussa vanhempiensa valinnoista, mutta kantavat niistä seuraukset; kropassaan ja mielessään.

Jos lapselta kysyttäisiin, luulen, että hän haluaisi populistisen perheen. Mutta kun ei kysytä.

Populismi ei piittaa poliittisesta korrektiudesta.

http://timosoini.fi/2020/01/populistinen-perhekasitys/
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

törö

QuoteTimo Soinin kirja julki – seuraa suorana kello 9.45 alkaen

Soini astuu julkisuuteen seitsemän kuukauden hiljaiselon jälkeen.

Valtakunnanpolitiikasta vetäytyneen Timo Soinin kirja Populismi julkaistaan tänään.

ISTV näyttää kirjan julkistamistilaisuuden suorana lähetyksenä kello 9.45 alkaen.

Soini alkaa kertoa kirjastaan ja sen sisällöstä kymmenisen minuuttia myöhemmin.

Ex-puheenjohtaja, ex-kansanedustaja ja ex-ulkoministeri Soini on ollut pois julkisuudesta kesäkuun 6. päivän jälkeen, jolloin Sipilän hallituskausi päättyi.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006370852.html?ref=rss

ikuturso

ˆ Kymppi vetoa, toimittajia kiinnostaa oikeastaan vain mitä mieltä Soini on perussuomalaisten suosiosta ja siitä miten Halla-aho on hänen mielestään onnistunut puheenjohtajana. Soini joutuu kääntämään keskustelun kirjaansa useamman kerran.

-i-

Leostoa

Quote from: ikuturso on 13.01.2020, 08:07:28
ˆ Kymppi vetoa, toimittajia kiinnostaa oikeastaan vain mitä mieltä Soini on perussuomalaisten suosiosta ja siitä miten Halla-aho on hänen mielestään onnistunut puheenjohtajana. Soini joutuu kääntämään keskustelun kirjaansa useamman kerran.

-i-

Muuten näin, mutta jos kirjassa paljastettaisiin reilusti herrojen kansanvaltaa ja kansallista turvallisuutta pilkkanaan pitämät kuprut (Soinin sekä sinisten omaa roolia silottelematta), niin kirja itsessään kiinnostaisi mediaa ja lisäksi siitä tulisi myyntimenestys.
Älä husuta lähimmäistäsi!

ikuturso

Quote from: Leostoa on 13.01.2020, 08:29:20
Quote from: ikuturso on 13.01.2020, 08:07:28

-i-

Muuten näin, mutta jos kirjassa paljastettaisiin reilusti herrojen kansanvaltaa ja kansallista turvallisuutta pilkkanaan pitämät kuprut (Soinin sekä sinisten omaa roolia silottelematta), niin kirja itsessään kiinnostaisi mediaa ja lisäksi siitä tulisi myyntimenestys.

Mutta eihän tuo kirja sinisistä kerro. Sen sisältö on:
-Populismi, mitä se on
-Miksi minä tiedän populismista kaiken
-Soinin populismi, oikeaa populismia
-Mitä minä tein oikein.
-Mitä minä en tehnyt väärin.
-Mitä Jussi Halla-aho teki väärin
-MIksi kansa ymmärsi populismin väärin ja äänesti Halla-ahon persuja
-Miksi populismi elää vielä, muttei persuissa.
-Minä
-Minä
-Minä

Nuo kolme viimeistä kappaletta kertovat siitä, keitä kaikkia Timo tuntee tai on nähnyt sadan metrin päästä. Nigel Farage, Boris Johnson, Donald Trump ja Paavi. Todennäköisesti nämä on kuitenkin sotkettu tuonne tekstiin aina sellaiseen kohtaan, missä on tullut tarve paukuttaa vähän henkseliä, eikä mieleen ole tullut yhtään Vennamo-sitaattia.

-i-

törö

^ Mä veikkaan, että se on kehittänyt uuvattien pelastukseksi uudenlaisen populismin, jossa hyödynnetään kaikkea sitä, mistä täysin yhdentekevät tyypit vetävät herneet nenään.

Viljami

Muistaakseni Soini on loikkauksensa jälkeen sanonut, ettei hänen suosionsa ole kansan keskuudessa mihinkään kadonnut. Jännä nähdä, onko kirjan julkistamistilaisuudessa monituhatpäinen kansanjoukko hurraamassa messiaalleen  :roll: Vai käyneekö kuten uuvattien vappupuheelle, eli itse ja pari kaveria + 10 toimittajaa, mutta yleisöä ei lain  ;D

Uuvattien vappupuhe 2018:

https://www.youtube.com/watch?v=xe6MeuGnxos
For thirty years, Germans lectured Ukrainians about fascism. When fascism actually arrived, Germans funded it, and Ukrainians died fighting it - Timothy. D. Snyder

Beef Supreme

Quote from: Viljami on 13.01.2020, 08:54:15
Muistaakseni Soini on loikkauksensa jälkeen sanonut, ettei hänen suosionsa ole kansan keskuudessa mihinkään kadonnut. Jännä nähdä, onko kirjan julkistamistilaisuudessa monituhatpäinen kansanjoukko hurraamassa messiaalleen  :roll: Vai käyneekö kuten uuvattien vappupuheelle, eli itse ja pari kaveria + 10 toimittajaa, mutta yleisöä ei lain  ;D

Uuvattien vappupuhe 2018:

https://www.youtube.com/watch?v=xe6MeuGnxos

Jos ei uskalla/kehtaa mittauttaa kannatustaan vaaleissa, saa kuvitella ja väittää mitä tahansa. Caveat emptor.

Sinisilläkin on laaja kannatus Ylilaudan paskapostaajien keskuudessa.

törö

Se onkin yhdentekevä muistelmaläpyskä, joka menee kuin sattumalta siihen kategoriaan, jota säätiö voi tukea. Seuraavaksi on yllättäen luvassa lisää sitä samaa.

ikuturso

Missasin tämän tilaisuuden kokonaan, kun aloin lukea Ilmastopaniikki -nimistä kirjaa.

Klikkasin IS sivulle, jossa tilaisuus oli loppumassa ja toimittaja veti yhteen, että Soinia kiinnostaa seuraavat presidentinvaalit ja jos joku tarvitsee konsulttia, hän on käytettävissä. Siinä oli kait tilaisuuden viesti kirjan ohella.

-i-

l'uomo normale

Quote[...]Populismiopit ovat pysyneet tiukasti mielessä, sillä Soini kertoo kirjassa lukeneensa gradunsa noin kerran vuodessa kuluneen 30 vuoden aikana.

[...]

Soini kertoo kirjassa ottaneen koville, ettei hän tullut valituksi eduskuntaan vuoden 1999 vaaleissa.

– Populistimaisteri osasi hommat teoriassa, mutta ei käytännössä, hän päätteli.

[...]

Presidentinvaalien 2006 kampanjan kynnyksellä Soini ymmärsi, että nyt olisi mahdollista tehdä perussuomalaisten ja oma lopullinen läpimurto.

– Presidentinvaaleissa käytin populismin keinoja häpeilemättä hyväkseni, Soini kertoo kirjassa.

[...]

Kuntavaaleissa 2008 Soini hyödynsi käytännössä populismin oppia siitä, että pitää olla ennakkoluuloton ja tehdä asiat eri tavalla kuin vanhat valtapuolueet.

Aluksi Soini tyrmäsi idean siitä, että ihmiset voisivat käydä ilmoittautumassa kuntavaaliehdokkaaksi hänelle henkilökohtaisesti Salon torilla. Tämä osoittautui kuitenkin toimivaksi keinoksi ehdokkaiden saannille ja kuntavaaleissa pärjäämiselle.

– Jos pelaat vanhojen puolueiden ehdoilla ja säännöillä, häviät varmasti. Omat lelut, oma leikki, Soini kuvailee.

[...]

– Oli luotu kaksinapainen vaali: joko äänestät jotakin vanhaa puoluetta, mitä tahansa tai perussuomalaisia.

[...]

– Vuoden 2011 jytkyä tuskin olisi tapahtunut sillä voimakkuudella, millä se lopulta toteutui, ellen olisi tuolloin lähtenyt Eurooppaan, Soini arvelee kirjassaan.

Soini perustelee arviotaan sillä, että hän tutustui EU-parlamentissa moniin euroskeptikkoihin ja sai uusia ajatuksia. Kirjassaan Soini ylistää etenkin Britannian itsenäisyyspuoluetta pitkään johtanutta, brexit-puolueen perustanutta Nigel Faragea, jonka kanssa hän on populistisia suunnitelmiaan pallotellut jo 10 vuotta.

Soini pitää perussuomalaisten suosion syynä osaltaan sitä, että puolue on ottanut kantaa asioihin, joita muut puolueet ovat vältelleet ja jotka jakavat mielipiteitä. Tämäkin on populistin oppikirjasta.

[...]

– Minun populismissani maahanmuutto ei ole ollut ykkösasioita, Soini sanoo.

Soini kehuu kirjassa perussuomalaisten nykyisen puheenjohtajan Jussi Halla-ahon "nuivaa manifestia" vuodelta 2011.

– Nimi oli osuva ja osoitti selvästi kylmäkiskoisen suhtautumisen maahanmuuttoon.

Soini toteaa kirjassaan, ettei populistin pidä käyttää poliittisesti korrekteja ilmaisuja, vaan sellaisia sanoja, jotka heijastelevat selkeää mielipidettä asiasta.

Nuiva manifesti sai paljon mediahuomiota, joten Soinin mukaan "markkinointi nollabudjetilla onnistui täydellisesti".

Sinisistä ei mainintaa

Soini ei mainitse kirjassa sanallakaan sinistä tulevaisuutta, jonka hän muodosti yhdessä muiden perussuomalaisten eduskuntaryhmästä eronneiden kansanedustajien kanssa vuonna 2017. Heti kirjan alussa Soini kiittää "suomalaisia matkakumppaneitaan SMP:ssä ja perussuomalaisissa".

[...]

Soini mainitsee kirjassaan, että "hallitusvastuu on populistin sudenkuoppa" ja "kompromissit syövät terävyyttä ja uskottavuutta". Hän ei kuitenkaan käsittele kirjassa perussuomalaisten suosion sulamista hallitusvastuussa silloin kun hän toimi puolueen puheenjohtajana ja ulkoministerinä.

Perussuomalaisista Soini puhuu uudessa kirjassaan pelkästään myönteisesti. Aiemmin Soini on arvostellut hyvin voimakkaasti Halla-ahon johtamia perussuomalaisia.

– Puolue on kolmissa eduskuntavaaleissa kyennyt hyvään vaalitulokseen. Puolue onnistui uudistumaan ja osin muuttamaan SMP:n perintöä. Tulevaisuudessa kaikki on mahdollista, Soini kirjoittaa kirjassaan.[...]

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ef28b7e1-7d7f-4bbc-9900-b90a8db4695e

Ennustettavaa.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Kni

Nykyinen gallup-suosio onkin Soinin ansiota.  :o

QuoteTimo Soini julkaisi kirjan populismista – "Perustin niin hyvän puolueen että kyllä sitä Halla-ahokin pystyy johtamaan"

PERUSSUOMALAISTEN nykyistä puheenjohtajaa Jussi Halla-ahoa hän ei halunnut tiedotustilaisuudessa arvioida.

"Katson olevani jäävi arvioimaan häntä. En häntä sen enempää kannata kuin vastusta."

Soini sanoi, ettei aio kertoa muille puolueille, mitä "Jussille pitäisi tehdä".

Hänen mukaansa perussuomalaiset on nyt hieman erilainen kuin minkä hän perusti ja menee eri suuntaan. "Perustin niin hyvän puolueen että kyllä sitä Halla-ahokin pystyy johtamaan."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006370914.html
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Jaakko Sivonen

Quote from: IltalehtiSoini ei mainitse kirjassa sanallakaan sinistä tulevaisuutta, jonka hän muodosti yhdessä muiden perussuomalaisten eduskuntaryhmästä eronneiden kansanedustajien kanssa vuonna 2017. Heti kirjan alussa Soini kiittää "suomalaisia matkakumppaneitaan SMP:ssä ja perussuomalaisissa".

Kiittää perussuomalaisia ja smp:läisiä, mutta ei sinisiä. Pakkohan tuon on olla tietoista piilokettuilua. Soini on katkera Terholle siitä, että Terho vakuutti äänestäjien siirtyvän perussuomalaisista sinisiin?
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Lahti-Saloranta

QuoteTimo Soini julkaisi kirjan populismista – "Perustin niin hyvän puolueen että kyllä sitä Halla-ahokin pystyy johtamaan"
Osittain Soini on oikeassa, perussuomalaiset on hyvä puolue ja Soini oli yksi sen perustajista. Tavallaan Soini myöntää että edelleen perussuomalaiset on hyvä puolue, niin hyvä että jopa Halla-aho pystyy sitä johtamaan. Mikä sitten tekee puolueesta hyvän kun sillä ei ole väliä kuka sitä johtaa, jäsenet ja kannattajat tietenkin. Soinin aikaan puolue oli hyvä ainoastaan hänen ansiostaan, nyt se on hyvä Halla-ahosta huolimatta. Tosin Soini jätti sen hyvän puolueen ja vei mukanaan sen parhaan aineksen kun puolue vallattiin. Valtauksesta huolimatta se pysyi hyvänä.
Oikeasti Soinia vituttaa suunnattomasti Halla-ahon persujen suosio.

Roope

Quote from: ikuturso on 13.01.2020, 10:54:44
Missasin tämän tilaisuuden kokonaan, kun aloin lukea Ilmastopaniikki -nimistä kirjaa.

Klikkasin IS sivulle, jossa tilaisuus oli loppumassa ja toimittaja veti yhteen, että Soinia kiinnostaa seuraavat presidentinvaalit ja jos joku tarvitsee konsulttia, hän on käytettävissä. Siinä oli kait tilaisuuden viesti kirjan ohella.

Soini kieltäytyi vastaamasta toimittajien PS/Halla-aho-kysymyksiin, koska piti neuvomista epäsopivana (hah!), mutta ei sittenkään malttanut olla näpäyttämättä Jussia korostamalla omaa osuuttaan puolueen nykyisessä menestyksessä ja kohottamalla Matias Turkkila PS:n aivoiksi ja todelliseksi johtajaksi.

"Perustin niin hyvän puolueen, että Halla-ahokin pystyy johtamaan sitä.", "Perussuomalaisten aivot on Matias Turkkilalla. Hän on ylivoimainen siinä.", "Perussuomalaiset Turkkilan johdolla on ylivoimainen!"

Tilaisuudessa saattoi aistia toimittajien pettymyksen, kun Soinilla ei ollut kerta kaikkiaan mitään uutta sanottavaa, ei edes juoruja, vaan samaa väsynyttä vanhan kierrätystä. Vain 111-sivuista kirjaa ("Olisin voinut tehdä myös 300-sivuisen tai 500-sivuisen kirjan!") ei julkaista kuin e-kirjana eli turha odottaa alennuslaareihin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Tragedian synty

Quote from: Timo SoiniPerustin niin hyvän puolueen että kyllä sitä Halla-ahokin pystyy johtamaan.

Vasta syksyllä Soini tarinoi Risto Uimosen Sipilä-kirjassa, jossa kaikki Soinin puheet nieltiin kakistelematta, että olisi vuonna 2016 pyytänyt Halla-ahoa ottamaan puolueen johdettavakseen. Niin tuskin tehdään, jos pidetään tyyppiä täysin epäpätevänä. Nyt Halla-aho onkin taas niin huono johtaja, että onnistuu vain, koska Soini hoiti omana kautenaan kaiken täydellisesti. Sääli, ettei medioissa kukaan vaadi Soinilta johdonmukaisuutta.

Iltalehti: Timo Soinilta yllättävä väite: Maanitteli Halla-ahoa useasti perussuomalaisten puheenjohtajaksi – "Vastaus oli aina kielteinen".

QuoteEhdotin ennen puoluekokousta Halla-aholle, että hän ryhtyisi puheenjohtajaksi. Hän vastasi, ettei ole puheenjohtajatyyppi. Pyysin monta kertaa Jussia ottamaan puolueen johdettavaksi. Vastaus oli aina kielteinen, Soini sanoo kirjassa.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

ikuturso

Kuuntelin koko ylen live-taltioinnin läpi ja pitää sanoa, että Soini kyllä loisti.

Lepo ja painonpudotus ja irtiotto politiikasta oli tehnyt hyvää. Jos keskittyy vain siihen asiaosuuteen populismista, niin tottahan se oli joka sana. Sivuutan tarkoituksella tässä median lypsämän nykyisen perussuomalaisen puolueen vaarallisuuden, koska se tulee nousemaan otsikoihin sanat suuhun -menetelmällä. Vastatessaan tähän, näki Soinin silmäkulmasta, että hän tietää ne otsikot, mitä Halla-aho saa taas mikrofoni kurkussa selitellä.

Mutta populismiluento oli loistava.

Eniten minua harmitti kohta, jossa Soini piirsi jotain fläppitaululle. Sitä ennen mies oli käyttänyt tyhjää fläppitaulua diagrammina, maailmankarttana, ties minä. Oliko tietämätöntä vai tahallista? Jos olisi ollut tahallista, ei olisi kirjoittanut siihen missään vaiheessa sanaakaan. Monessa kohtaa viittasi kädellä taululle ja osoitti siinä olevia kuvitteellisia otsikoita, palkkeja, karttakohtia tms. Kyllä siitä joku firma oivan konsultin saa, kunhan jättää henkilökohtaiset saavutuksensa käsittelemättä. Jos on vain muutaman lyönnin golfissa Kim Jong Iliä kauempana jumalasta, niin ne osuudet voi jättää pois.

Minäminäosiota lukuunottamatta täyttä asiaa ja kyllä jokaisen persun pitää miettiä, miten populistina oma asema säilytetään. Teki Soini sitten minkä tempun tekikin, niin kyllä hän tietyn dynamiikan ymmärtää. Sinisissä hänen roolinsa oli tiedostetusti rivimies, koska Siniset oli hänelle henkilökohtainen irtiotto persuista, mutta jättäytyessään taka-alalle hän jätti epäonnistumisen ja häpeän kantamisen muille.

Jos Halla-aho toimii fiksusti, niin kehuu Soinin tietämystä populismista, mutta kysymyksiin nykyisistä perussuomalaisista, pitäisi vastata vaan, että siihen liittyy niin paljon henkilökohtaista, vaikka ripillä Soini kertoi käyneensä, että Soinina pitäytyisi kommentoimasta perussuomalaisten nykytilanteesta mitään.

-i-

Muoks: Joissain kärkevissä välihuomautuksissa Soini kuulosti ihan Jari Tervolta. Ihan alussa ja pari kertaa luentonsa keskellä...