News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Timo Soinin nousu ja tuho

Started by Tragedian synty, 17.04.2019, 23:05:00

Previous topic - Next topic

l'uomo normale

TYÖMARKKINAOSAAMISTA
25.11.2019 TIMO SOINI
Toverit ovat vallassa.

Yksityisautolla pääsee, kun bussit seisoo.

Työmarkkinaosaamista.

Kulttuuriosaamista.

Yhdestä asiasta voit olla varma – Sinä maksat.

http://timosoini.fi/2019/11/tyomarkkinaosaamista/

Populisti vanhasta muistista.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Jonkun toimittajan pitäisi koittaa pyrkiä haastattelemaan jabbaa ja kysellä tyhmiä. Esimerkiksi olisi hyvä kysyä että jos johtaisit persuja olisiko kannatus suurempi tällä hetkellä. Ja mielipide siitä että onko Jussi onnistunut hyvin puolueen johtamisessa, kun puolue ei enään ole kynnysmatto. yleensäkin kysellä sellaisia kysymyksiä jotka näyttää millainen narsisti hän on.

Sakari

Quote from: Mika on 25.11.2019, 15:29:02
Quote from: Uuno Nuivanen on 25.11.2019, 14:48:40
Timppahan keskittyi lähinnä lounastamiseen erilaisissa kissanristiäisissä ja rukousaamiaisiin siellä sun täällä, eikä häirinnyt virkamiehiä millään hankalilla virkatehtävillä kuten palautussopimusten laadinnalla. Että siinä mielessä voipi olla hyvinkin kaivattu piällysmies.

Näin varmaan on, mutta turha niitä sopimuksia on laatia, jos ei ole mitään millä painostaa.  Suomellehan on tietenkin aivan mahdoton ajatus se, että Irakin saama rahavirta pannaan poikki saman tien, jos sopimusta ei saada aikaan ja palaukset ala sujua.

Painostamisen sijaan on käytettävä lahjontaa. Se on sitä aitoa kansainvälisyyttä jossa ei yritetä pakottaa toisen valtion kulttuuria meidän mukaiseksi. On suorastaan loukkaus paikalliselle olla lahjomatta tuollapäin maailmaa poliitikkoa, tai muuta vokaalia kylän pamppua.
Ooh lalaa...

l'uomo normale

QuoteHITONMOINENSOTKU
4.12.2019 TIMO SOINI
Saatanan tunarit.

Suomen rahayksiköksi voidaan nimetä Demari.

Yksi Demari on sata tunaria.

Näin käy, kun rengit johtaa maata.

Hitonmoinensotku.

Olin ulkoministerinä neljä vuotta.  Sitä ennen Eduskunnan ulkoasianvaliokunnan puheenjohtaja niin ikään neljä vuotta.

Tiedän, mistä puhun ja tunnen asiat.

Nyt kaikki kelluu.

Se on huono tilanne.

Heikot johtajat polkevat alaisiaan.

http://timosoini.fi/2019/12/hitonmoinensotku/
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

pienivalkeapupu

^ Entäpä kuinka monta demaria tarvitaan yhden €uron muodostamiseen - tai toisinpäin...?
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

ämpee

Quote from: Timo SoiniHeikot johtajat polkevat alaisiaan.

Miten olen kuulevinani tästä lausahduksesta kokemuksen syvän rinta-äänen.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ikki

Olenkohan vain minä muuttunut vaativammaksi, vai ovatko nuo toisistaan irtonaiset lausahdukset plokirjoituksissa muuttuneet entistä irtonaisemmiksi ja suorastaan tragikoomisiksi? Vai onko se vaan itse itse setä jonka henkinen maailma on lässähtäny ja siten kirjallinen tuotos samoin lässähtäny?

törö

^ Soini haluaa olla mukana isojen poikien pelissä kasvamatta isoksi pojaksi. Kokoomuksessa putoilee päitä jos sen pitää yrittää päästä Halla-ahon hallitukseen, koska siinä tapauksessa arvopohjasta on pakko päästä eroon, mutta Soini ei ihan käsitä näitä asioita. Se haluaisi pelailla riskipitoisessa politiikassa ottamatta riskejä, vaikka täähän on se kaikkein pahin vaihtoehto. Arvopohjaan sitoutuminen oli huono siirto, mutta jos siitä irtisanoutuu, niin sitten on täysin epäluotettava kelmi.

l'uomo normale

QuotePOPULISMI- KIRJA ON KUSTANTAJALLA
9.12.2019 TIMO SOINI
Populismi- kirjani on nyt valmis ja kustantajalla.

Julkaisupäivä on maanantaina 13. tammikuuta 2020.

Nautin kirjoittamisesta.

Tiedän ja tunnen populismin.

Olen vennamolainen populisti, soinisti.

Populisti saa muut ymmärtämään, siksi hän pärjää.

Asioiden yksinkertaistaminen on vaikeaa.

Siis päinvastoin kuin yleensä luullaan.

Populismi osaa oikean tarinan. Tajuaa tunteen arvon. Sanoittaa ajatukset ja viitoittaa moraalin. Tykkäsit tai et.

Vaalit voitetaan kolmella sanalla, mutta pitää olla oikeat sanat.

Sanat ovat sydäntä varten.

Lisää kirjassa. Kannattaa lukea.

http://timosoini.fi/2019/12/populismi-kirja-on-kustantajalla/

The Kirja.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Beef Supreme

QuotePopulisti saa muut ymmärtämään, siksi hän pärjää.

Missä universumissa Soini pärjää? Lasketaanko huipulla oleminen jos se perustuu petokseen ja alastulo tapahtuu ryminällä?

newspeak

Kyse ei siis olekaan trilogian päätöksestä vaan välikirjasta?

Päättyykö tarina sittenkin massiivisessa kokoomateoksessa "Ploki"?

Viljami

En usko kirjaa lukevani, mutta jos kumminkin niin tulee tehtyä (ei ilman ämpärillistä närästyslääkkeitä), niin voisi yrittää laskea, montako kertaa siinä esiintyy sana "minä" johdannaisineen. Uskon, että enemmän kuin missään aiemmin suomeksi kirjoitetussa kirjassa.
For thirty years, Germans lectured Ukrainians about fascism. When fascism actually arrived, Germans funded it, and Ukrainians died fighting it - Timothy. D. Snyder

Kni

QuoteVaalit voitetaan kolmella sanalla, mutta pitää olla oikeat sanat.

Mitkä vaalit Soini aikoo seuraavaksi voittaa?
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Sakari

Quote from: Kni on 10.12.2019, 07:39:30
QuoteVaalit voitetaan kolmella sanalla, mutta pitää olla oikeat sanat.

Mitkä vaalit Soini aikoo seuraavaksi voittaa?

Soinin kolmensanan vaalivoitto teema on mystiikkaa, johon hän itse haluaa uskoa. Eli Soini ei ole koskaan hyväksynyt sitä oikeaa syytä miksi 2011 ja 2015 PS sai jytkyt, hänelle on henkilökohtaisesti tärkeää selittää asia omaksi erinomaisuudekseen. Muutenkin raviihmisenä häntä kiehtoo tuurilla voittoon maailma. Soini dissasi äänestäjiään jo tuolloin ja ei ole luopunut kantavasta ajatuksesta, jossa äänestäjät on typeryksiä, jotka menevät kaikkeen kolmensanan juksaukseen. Soinille huippuhetkiä oli median hänen lausumien Jusulan kirjoittamien typeryyksien esittäminen primetime aikaan suomalaisten naamalle. Medialle sopi täydellisesti tukea Soinin esittämää ajatusta miten typerät äänestäjät uunotetaan muutamalla mystisellä taikasanalla ja hokemalla. Aivan kuin sisällöllä ja vaihtoehdolla ei olisi ollut mitään tekemistä kannatuksen kanssa.

Ooh lalaa...

törö

Tuosta tulee varmaan best seller ympäri maailmaa, koska kaikki poliitikot haluavat tietää, kuinka pääsee lähes nollakannatussarjaan huolimatta siitä, että joutuu jonkun aikaa johtamaan isoa puoluetta protestiäänien paljouden takia.

justustr

Se, joka jaksaa lukea Soinin kirjan kannesta kanteen ja tehdä siitä kunon referaatin, on saava kosolti mainetta ja kunniaa.

Sakari

Quote from: törö on 10.12.2019, 10:24:25
Tuosta tulee varmaan best seller ympäri maailmaa, koska kaikki poliitikot haluavat tietää, kuinka pääsee lähes nollakannatussarjaan huolimatta siitä, että joutuu jonkun aikaa johtamaan isoa puoluetta protestiäänien paljouden takia.

Oikein. Lukematta kirjaa voin jo tietää sen sisältävän runsaasti virhepäätelmiä itsestään ja kansalaisista. Tämä taas kertoo sen miksi kannatus häviää, eli jos johtajana et käsitä ja ymmärrä tapahtumien todellisia syyseurausketjuja, tulet tekemään lopulta sellaisia virheitä jotka aiheuttaa kannatuksen häviämisen. Tai et ikinä saa kaan kannatusta.

Vielä kolmensanantaikauskoon palatakseni, Soini vetää lyhtnäköisesti lopputuloksen ja sloganin välille yhtäläisyysmerkin. Todellisuudessa tapahtuu siten että on puolueella on sisältöä, eli agenda,ratkaisukeinoja, yms., tai äänestäjät kuvittelevat sisällön puolueelle miten vain. Mutta tämä sisältö monesti kiteytyy helpommin viestittäväksi sloganiksi, joko tarkoituksella puolueen taholta, tai vaikka jonkun puolueen valovoimaisen jäsenen yksittäiseen lauseeseen, tai median keksimään leimaamiseen. Muutenkin maailmassa laajoja kokonaisuuksia sisältäville asioille keksitään joku termi kuvaamaan ilmiötä/asiaa. Mutta Soinin hellimä ajatus sloganin itsessään tuottavan vaalivoiton on ääliömäistä äänestäjien aliarvioimista. Soini joko A. uskoo iskulauseen tuovan voiton antavan myöhemmin vallassa ollessaan tekijöilleen sisällön, B. uskoo vielähurjemmin, eli sloganin itsessään mystisesti luovan sisällön tekijöilleen, tai C. uskoo ihmisten olevan kerta toisensa jälkeen niin tyhmiä että menevät iskulauseharhaan, vaikka olisivat jo aikaisemmin tajunneet ettei Timo Soinilla ole mitään sisältöä politiikassa, kuin oma napa.

2011 jytkyssä äänestäjät luulivat Soinilla olevan sisältöä. 2015 äänestäjillä ei ollut vaihtoehtoa. 2019 äänestäjien luottamus sisällölliseen PS:n alkoi palautua.
Ooh lalaa...

törö

^ Nykyaikainen poliitikko luottaa siihen, että kannatus on saavutettu etu, josta voi pitää kiinni kitisemällä ja vinkumalla. Niin kannattajia sopii sitten komennella sopimaan paremmin poliitikon fiiniin imagoon, joka on ihan ammattilaisilta ostettu. Eihän sillä karvalakkimallilla, millä oli pakko aloittaa, voi lähteä tavoittelemaan huippuvirkoja, vaan siinä vaiheessa on tehtävä selvä pesäero tavallisiin juntteihin ja kannattajienkin on siten aika kehittyä paremmiksi.

Tää on muuten ihan kuin Keisarin uudet vaatteet, paitsi että totuuden lausuminen ääneen halutaan kieltää vihapuheena.

l'uomo normale

QuoteGET BREXIT DONE – ONNITTELUT BORIS
13.12.2019 TIMO SOINI
Karismaa ei saa kaupasta.

Vaalit voitetaan kolmella sanalla.

Pitää olla oikeat sanat.

Populismia? Totta kai.

http://timosoini.fi/2019/12/get-brexit-done-onnittelut-boris/

Kuuluisia kolmia sanoja: "Linjoja ei jätetä."
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

IDA

En nyt näkisi konservatiivipuoluetta kovinkaan populistisena. Ja ainakin Rees-Mogg voitti vaalipiirinsä useammalla kuin kolmella sanalla :)
qui non est mecum adversum me est

Shemeikka

QuoteNykyaikainen poliitikko luottaa siihen, että kannatus on saavutettu etu, josta voi pitää kiinni kitisemällä ja vinkumalla.

OT: muuan SMPn poliitikko (ei Soini) sanoikin aikoinaan "kukaan ei ole politiikassa yhtä epäluotettava kuin äänestäjä". Tämä eduskunnasta putoamisen jälkeen.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

törö

Quote from: IDA on 13.12.2019, 12:38:34
En nyt näkisi konservatiivipuoluetta kovinkaan populistisena. Ja ainakin Rees-Mogg voitti vaalipiirinsä useammalla kuin kolmella sanalla :)

Soinilainen populismi on lähinnä naamio, jolla peitellään sitä, että kaikkein tärkeintä on suuren johtajan ego ja sen hännystelijät tekevät tärkeitä päätöksiä umpikännissä. Sininen tulevaisuus on itse asiassa "ei vittu me oltiin lärvit" -tyypin liikehdintä, koska populismi ei liittynyt sen syntymiseen ollenkaan vaan kyse oli vain kännisestä juonittelemisesta.

l'uomo normale

QuoteHUULIPUNAMULTA
14.12.2019 TIMO SOINI
Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Olkoon tämä hallitus huulipunamulta.

Alku on ollut surkea, mutta siitä on vara parantaa.

Anteeksi ei pidä pyydellä kaiken aikaa, eikä paeta  typeriäkään kysyviä toimittajia ilman aikaa. Politiikka on vaikeaa.

Lasten oikeus elämään. Sitä on hoettu nyt huulipunamultahallituksesta  viikon verran. Alkaa mennä perille. Vuoden viiveellä.

Runsas vuosi sitten puolustin väkevästi  syntymättömien lasten oikeutta elämään  hokijat puuhasivat minulle henkilökohtaista  epäluottamuslausetta  ja potkuja ulkoministerin tehtävästä.

Elämä voitti ja niin se voittaa nyt.

Äiti Teresa sanoi: " Abortti on syvästi naisia vastaan. Kolme neljästä uhrista on naisia. Puolet lapsista ja kaikki äidit. "

xxx

Olen sitä mieltä, että jälkikristillinen aika muuttuu esikristilliseksi ajaksi. Yhteiskunnassamme on jo kaikki Rooman rappion merkit. Divaanilla löhöävä henkisesti veltto liberaali kuolee yksin.

Se on nujerrus ja armo. Tässä ja vain tässä järjestyksessä.

http://timosoini.fi/2019/12/huulipunamulta/

Al-Holin Suomeen palautusten takana lienee koko poliittinen luokka täällä, ulkomailta käskytettynä.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Shemeikka

"Huulipunamultahallitus" on oikeastaan näppärä nimitys. Voi vaikka ottaa tulta nurkan alle ja yleistyä. Onkohan Minä mies itse keksinyt?
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

HMV

Quote from: Shemeikka on 14.12.2019, 12:50:03
"Huulipunamultahallitus" on oikeastaan näppärä nimitys. Voi vaikka ottaa tulta nurkan alle ja yleistyä. Onkohan Minä mies itse keksinyt?

Pikainen googletus kertoi että sanaa on käyttänyt ainakin Aimo Massinen kolumnissaan Turun Sanomissa vuonna 2003, Anneli Jäätteenmäen hallituksesta.
https://www.ts.fi/mielipiteet/paakirjoitukset/1073894251/Aimo+Massisen+kolumni+1942003+Mediaseksikkyys+syrjaytti+asiantuntemuksen

Lisään lainauksen kolumnin alusta:

Tasavalta on saanut uudet valtiaat. Anneli Jäätteenmäen huulipunamultahallitus on aloittanut piinaviikon päättyessä työnsä.
Aika menee arvellessa, päivä päätä käännellessä.

Ajattelija2008

Sisäministeriö pyytää kuntia varautumaan 80 000 turvapaikanhakijan tuloon

Esa Niemi
26.5.2015 12:53
päivitetty 26.5.2015 12:53

Sisäministeriö pyytää kuntia etsimään 80 000 majoituspaikkaa turvapaikanhakijoiden tuloa varten.  Näistä halutaan myös tehdä sopimukset ELY-keskusten kanssa kertoo Kuntalehti.

Huomenna keskiviikkona EU-komissio  pyrkii aktivoimaan hätilan, jonka varjolla EU-jäsenmaat Iso-Britanniaa, Tanskaa ja Irlantia lukuunottamatta pakotettaisiin taakanjakoon ja mm. Suomi luopuisi kansallisesta itsemääräämisoikeudesta maahanmuutto- ja turvapaikkapolitiikassa.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/esaniemi0/195802-sisaministerio-pyytaa-kuntia-varautumaan-80-000-turvapaikanhakijan-tuloon/

Sipilän hallitus oli Suomen tasavallan 74. hallitus. Se muodostettiin vuoden 2015 eduskuntavaalien jälkeen ja nimitettiin tehtäväänsä 29. toukokuuta 2015.[1] Pääministerinä toimi Suomen Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä.
Vuoden 2015 vaalien jälkeen hallituksen muodostivat keskusta, kokoomus ja perussuomalaiset, joiden yhteenlaskettu paikkamäärä eduskunnassa oli 124 paikkaa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sipilän_hallitus

Postaan tämän yhteensattuman tähän ketjuun. Arvaan, että Kokoomus ja Keskusta tiesivät suunnitellusta laittomien siirtolaisten tulvasta jo keväällä 2015 ja sen takia ottivat perussuomalaiset hallitukseen. Tarkoitus oli romahduttaa perussuomalaisten kannatus.

Suunnitelma toimi hyvin ja yhdistyi kesäkuussa 2017 tapahtuneeseen perussuomalaisten hajottamiseen Sipilän, Orpon ja Soinin toimesta.

Mutta kieroilu ärsytti äänestäjiä ja saattaa johtaa Keskustan katoamiseen puoluekartalta.

Taikakaulin

Quote from: Ajattelija2008 on 16.12.2019, 14:58:33Postaan tämän yhteensattuman tähän ketjuun. Arvaan, että Kokoomus ja Keskusta tiesivät suunnitellusta laittomien siirtolaisten tulvasta jo keväällä 2015 ja sen takia ottivat perussuomalaiset hallitukseen. Tarkoitus oli romahduttaa perussuomalaisten kannatus.

Matuvyöryn mahdollistajat syömässä. Varmaan tässä isännät tarjoavat rengille palkinnoksi apetta urhoollisesta toiminnasta Suomen paskomisessa vuosina 2015-2019.

[tweet]1206537980770471936[/tweet]
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

ISO

Onkohan soini penäämässä hillitolppansa perään.

Palkinto oman puolueen tuhoamisesta on vielä saamatta.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

antero

Quote from: ISO on 19.12.2019, 21:39:55
Palkinto oman puolueen tuhoamisesta on vielä saamatta.
Yritti tuhota. Teki parhaan mahdollisen palveluksen puolueelle mitä vaan voi tehdä, eli vei kaikki muutkin rotat mukanaan.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Ajatolloh

Quote from: Shemeikka on 14.12.2019, 12:50:03

Saattaa olla, verbaalisestihan Timo on kohtalaisen lahjakas.

Hillotolpat, "Rikkaiden Neuvostoliitto"  (=EU), valuvikainen (=euro), Jytky (=veretseisauttava vaalivoitto) ja niin edelleen.