News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2019-03-02 Pirkka-Pekka Petelius vihreiden ehdokkaaksi Uudellemaalle

Started by Golimar, 02.03.2019, 11:33:09

Previous topic - Next topic

Golimar

QuoteNäyttelijä Pirkka-Pekka Petelius on lupautunut vihreiden ehdokkaaksi Uudellemaalle.

Se, että suuren yleisön tuntema koomikko kertoo lähtevänsä ehdolle eduskuntavaaleihin, voi yllättää monet.

Toisaalta ne, jotka tuntevat Peteliuksen paremmin, saattavat ihmetellä miksi suurena luonnon ystävänä ja puolestapuhujana tunnettu mies päätti lähteä ehdolle vasta nyt.

– Olen aina seurannut politiikkaa, ja minua on pyydetty eri tahoilta ehdolle useana vuonna, Petelius pohjustaa.

Nyt aika ehdokkuudelle oli kypsä.

– Olen tietoisesti jättänyt töitä vähemmälle, ja olen alkanut harrastaa elämää. Minun kohdallani tämä tarkoittaa erityisesti sitä, että ympäristölle ja luonnolle on tullut enemmän tilaa.

Ilmastonmuutos oli lopulta se, joka sai Peteliuksen toimimaan.

– Vuosikausien ajan tutkijat ovat ennustaneet ilmastonmuutoksen vaikutuksia. Ennusteet yksi toisensa jälkeen ovat toteutuneet ja jotkut ennusteet menneet uusiksi.

– Itselleni tuli voimakas tunne siitä, etten voi katsoa tätä kehitystä vierestä, tekemättä mitään.

– Kun päätin asettua ehdolle, voin samalla sanoa itselleni, että ainakin yritin tehdä jotain maapallomme suhteen..................................

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/148dabc5-d100-4a74-be2f-e92fcfbf94e4

Petelius&Hietanen-Orvo Muusi ja pakolaisten vastaanottosuunnitelma 1
https://www.youtube.com/watch?v=DzutEYQ2qYo

Petelius&Hietanen-Orvo Muusi ja pakolaisten vastaanottosuunnitelma 2
https://www.youtube.com/watch?v=2JEbfXTo4TI

ikuturso

Peteliuksen äänestäjät voivat kirjoittaa äänestyslappuun Herra 47.

Giddap gedoudap!

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Peltipaita

QuoteToisaalta ne, jotka tuntevat Peteliuksen paremmin, saattavat ihmetellä miksi suurena luonnon ystävänä ja puolestapuhujana tunnettu mies päätti lähteä ehdolle vasta nyt.

Vaan mitä luonnonystävä tekee vihreässä puolueessa? Luontohan on tyypilliselle viherpolitiikoille kauhistuttava paikka, ja nämä pysyttelevät turvallisesti betoni-infran ympäröimänä.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Hiilivety

Quote– Vuosikausien ajan tutkijat ovat ennustaneet ilmastonmuutoksen vaikutuksia. Ennusteet yksi toisensa jälkeen ovat toteutuneet ja jotkut ennusteet menneet uusiksi.

Näinhän se homma toimii. Jotkut ennusteet toteutuvat ja jotkut menevät uusiksi. Siinä onkin hyvä syy lähteä ehdolle minkä asian puolesta hyvänsä.
"...voimme jatkaa eteenpäin merkittävistä yhteisistä saavutuksista huolimatta." ~ Brandis

alussaolisana

Quote from: Hiilivety on 02.03.2019, 11:52:36
Quote– Vuosikausien ajan tutkijat ovat ennustaneet ilmastonmuutoksen vaikutuksia. Ennusteet yksi toisensa jälkeen ovat toteutuneet ja jotkut ennusteet menneet uusiksi.

Näinhän se homma toimii. Jotkut ennusteet toteutuvat ja jotkut menevät uusiksi. Siinä onkin hyvä syy lähteä ehdolle minkä asian puolesta hyvänsä.

"Vuosikausien ajan kriitikot ovat ennustaneet massamaahanmuuton vaikutuksia. Ennusteet yksi toisensa jälkeen ovat toteutuneet eikä yksikään ennuste ole mennyt uusiksi."
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

Bellerofon

Edelleen kaipaisin luonto-puoluetta ilman vasemmistolaista ideologiaa. Jokainen tietää tuon idän ihmeen, joka on pitänyt luontoaan kuin kukkaa kämmenellä ja imperialistisikojen USAn jossa saa luontoa turmella miten haluaa. Jenkeissä on muuten aika kovat vaatimukset ympäristön osalta, mitä täällä Euroopassa ei ymmärretä. VW group kärähti tempuistaan yllättäen jenkeissä.
Nykyvihreät ymmärtävät luonnon päälle yhtä paljon kuin sika sinapista.

newspeak

Petelius korvaa siis Toivolan.

Aika kliseistä, että näyttelijä ilmastohörhöilee, vaikka siinä suuren maailman meininkiä onkin.

Peltipaita

Toivottavasti Petelius puhuu vihreille järkeä että väestönkasvu tuhoaa luontoa eikä väestön siirtelyä pidä edistää tai rohkaista.  Suurkaupungit joihin väestöä siirretään tuhoavat luontoa ja vihreät ovat ehkä innokkain puolue edistämään suurkaupunkielämäntapaa.

Perussuomalaisilta puolueena odottaisin luonnonsuojeluohjelmaa. Luonto on tuhoutumassa monilta osin sillä aikaa kun ilmastouskonto on vallannut muut puolueet.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Pentecost

No, yksi vitsihän Vihreät ovat. Kaikkea muuta paitsi vihreätä politiikassaan, joka on yhtä sosialistista paatosta, kommunistista kolhoosielämää ja luonnosta viis.

Linkola tuntee aiheen oltuaan virheiden kanssa tekemisissä riittävästi. Jotakin kertoo sekin, että sekä hän että Paloheimo jättivät puolueen, kun sen todellinen luonne kävi ilmi.

QuoteMoni kakku päältä kaunis

Sittenpä lähdin tutustumaan Vihreään liikkeeseen sisältä päin. Uskoin, että minun laillani sinne tulevat kaikki ne sadat tuhannet maapallon ja ihmisen tilasta huolissaan olevat ja elämänmenosta kauhuissaan olevat suomalaiset, joita yksinkertainen otantatutkimukseni jatkuvasti paljasti junissa, linja-autoissa, kaupunkiasunnoissa ja maataloissa ja jotka täyttivät valtakunnallisen sanomalehtien, maakuntalehtien ja pitäjänlehtien yleisänosastot toinen toistaan vihreämmillä hätäkirjoituksilla. Uskoin vastuuntuntoisten ihmisten vyörymäiseen yhdistymiseen, vihdoin, kahdennellatoista hetkellä.

Mutta, mutta. Niin. Tutustuin tosiaan Vihreisiin, olin kaikkiaan neljässä suuressa kokouksessa (auta armias) ja kymmenissä pienemmissä, kuuntelin satoja puheenvuoroja, tutustuin henkilökohtaisesti suureen määrään Vihreitä. Tilasin Vihreää lankaa ja luin läjittäin muuta tekstiä. Lopulta olin järjestämässä ja rahoittamassa yhden keskeisen Vihreän osayhdistyksen perustamista ja huomasin kuuluvani sen hallitukseen.

Kauan hieroin silmiäni, olen hidas luovuttamaan, hidas käänteissäni. Kokemus oli huikea, lamauttava, hirmuinen lisä lamaantumisten ketjuun.

Paloheimo ja Soininvaara eivät olleetkaan jäävuoren huippu, ei ollutkaan joukkoa rivikomseja ja rivikönkkölöitä eikä pikkupulliaisia. Nuo tunnetut julkisuuden kannanottajat olivatkin kenraaleita ilman joukkoja, he olivat ainoita. Tai tarkkaan ottaen piskuinen joukko muitakin oivaltajia oli, kourallinen biologeja ja geologeja, jokunen lääkäri ja opettaja, jokunen aniharva vakava nuori ihminen, kaikkiaan saatoin järjelliset ihmiset varmaan laskea omilla sormillani ja varpaillani.

Vihreän liikkeen kokous- ja paikallisyhdistysaktivistit osoittautuivat kummalliseksi joukkioksi. Ei ollut hajuakaan Rooman klubin raporteista, ei alkuperäisistä sen paremmin kuin "parannetuista painoksista" (sen jälkeen kun teollisuusmaiden talousjohto oli vikkelästi kaapannut Rooman klubin syliinsä). Ei tietoa global 2000 -raportista, ei kanadalaisista elossaololaskelmista, ei futurologeista ylipäätään. Ei mitään biologista näkemystä, ei käsitystä ihmisen asemasta elonkehässä ja evoluutiossa, ei kannansäätelyjärjestelmistä, ei paleontologiasta eikä sukupuuton mekanismeista, ei ylimalkaan mitään siitä, minkä minä olin otaksunut tässä viiteryhmässä sen tunnusten perusteella itsestäänselvyydeksi.

https://ikihonka.blogspot.com/2013/05/maailma-kaatoi-vihrean-liikkeen.html
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

akez

Quote from: Golimar on 02.03.2019, 11:33:09
Toisaalta ne, jotka tuntevat Peteliuksen paremmin, saattavat ihmetellä miksi suurena luonnon ystävänä ja puolestapuhujana tunnettu mies päätti lähteä ehdolle vasta nyt.

Wikipedian mukaan Petelius on syntynyt vuonna 1953 ja toukokuussa hänellä tulee ikää mittariin 66 vuotta. No, senkin ikäinen jaksaa vielä touhuta, jos viitsii.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

ikuturso

No tästä lähtien kun vihreät syyttävät persuja syrjinnästä ja vihapuheesta, niin voi vaan vastata:

"NUNNUKA NUNNUKA LAILAL LAILAA!"

tai

"TERVEEEEEeeeee, MITÄ VALDE?"

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

newspeak

^ Älkäämme unohtako myöskään tätä klassikkosarjaa:

QuoteOu nou! on suomalainen 15-osainen komediasarja, jossa miehet ja naiset ovat ikään kuin vaihtaneet rooleja keskenään. Sarja perustuu Kaverille ei jätetä -sarjan jaksoon "Jorma löytää tyylinsä".
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ou_nou!

Vihreyden kovaa ydintä!

justustr

Petelius on nk. vanhan koulukunnan luontoaktivisti ja mitä ohjelmia olen katsonut niin ihan aidosti huolestunut ympäristön tilasta.

Ehkä on hyvä että vihreisiin tulee mukaan oikeitakin vihreitä. Jospa PP veisi ääniä joltain cityvihreältä.

Leostoa

Nopeastipa youtubeen on laitettu Petelius-läppää. Nato ja Naima-Aslak... Näitä kelpaa linkitellä suvakkien iloksi nyt kun Petelius on leivissään.

https://www.youtube.com/watch?v=YVilzOP0ybo
Älä husuta lähimmäistäsi!

justustr

Quote from: Leostoa on 02.03.2019, 15:10:43
Nopeastipa youtubeen on laitettu Petelius-läppää. Nato ja Naima-Aslak... Näitä kelpaa linkitellä suvakkien iloksi nyt kun Petelius on leivissään.

https://www.youtube.com/watch?v=YVilzOP0ybo

Minä en lähtisi tuohon myrkyttämiseen. Eiköhän se ole vaan hyvä että vihreisiin liittyisi muutama täysipäinenkin ehdokas.

Eisernes Kreuz

Quote from: arpi on 02.03.2019, 14:59:52
Petelius on nk. vanhan koulukunnan luontoaktivisti ja mitä ohjelmia olen katsonut niin ihan aidosti huolestunut ympäristön tilasta.

Ehkä on hyvä että vihreisiin tulee mukaan oikeitakin vihreitä. Jospa PP veisi ääniä joltain cityvihreältä.

Itsekin näen niin, että Petelius edustaa enemmänkin sitä vihreyttä, jollaisena liike alun perin opittiin tuntemaan, eli ympäristö on ajattelussa etusijalla.

Ongelma on tietysti siinä, että nykyisille vihreille, tai ainakaan heidän puolueelleen, ympäristökysymys ei ole enää se tärkein, vaan erilaiset monikulttuurisuuteen ja feminismiin liittyvät ideologiset hullutukset ohjaavat toimintaa.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

ikuturso

^ ^^ jne.

Juuri noin. Toivottavasti Petelius syrjäyttäisi jonkun kuplansisäisen. Toivottavasti ei kuitenkaan vedä niitä kärryllistä perässään.

"James Potkukelkka Eduskuntaan"
APUVA APUVA AA-PUU-VA!

-i-

Ville Hämäläinen

Kyllä meni maku PPP:stä, vaikka on luontoihmisiä niin äänillään tukee kuitenkin vihreiden pelleilypolitiikkaa. Eli feminismiä, haittamaahanmuuttoa, kymmentä eri sukupuolta ja vastustavat kaikkia energiaratkaisuja sekä kannattavat elämäntapatyöttömyyttä.
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen

Pekka Kemppainen

Quote from: ikuturso on 02.03.2019, 15:41:41

"James Potkukelkka Eduskuntaan"
APUVA APUVA AA-PUU-VA!

Onhan sinne jo yx Dzeims menossa.

Firtu Fakkari

Petelius saa taatusti niin paljon ääniä, että heittämällä läpi. Sen jälkeen hän omaksuu kaikki vihreiden agendat, oli asioista oikeasti mitä mieltä tahansa ja toistaa niitä sitten kuin papukaija.aitojen luontoihmisten äänet ropisevat alas. Tyypillinen yhden kauden edustaja, kuten joku Juha Mieto.
Nyt tai joskus toiste.

newspeak

Ehdokasasettelu on nyt ajankohtaista, sillä hakemusten jättöpäivä (5.3.) lähenee. Ennakkoäänestyskin alkaa jo kuukauden päästä.

Petelius vaikuttaisi henkilönä sellaiselta, että hän saattaisi saada kohtuullisesti ääniä jo ennakkoäänestyksen aikana verrattuna vaalipäivän äänisaaliseen. Tuttu naama tässä vaiheessa saattaa myös galluppien kautta saada vihreiden vääjäämättömän alamäen tasaantumaan kriittisessä vaiheessa (tätä on tietenkin mahdoton todistaa).

JiM

Juurikin näin eli.. isolla osalla politiikkaa seuraamattomilla ihmisillä saattaa hyvinkin olla vielä se käsitys että Vihreillä olisi jotain tekemistä luonnonsuojelun kanssa?..

Mikä onkaan parempi keino .. jo ihan luonnonkin kannalta.. kuin se että ihan oikeat luonnonsuojelijat tulevat puolueeseen mukaan ja alkavat sisältä käsin puhdistaa puolueen toimintaa siihen alkuperäiseen ajatukseen?..

Supernuiva

Voi Vihta-Raappanan munat... (Radiosketsistä taisi alkaa PPP:n luontoura? Tuohan oli siis luontoiltojen parodia, yhdessä Pedro Hietasen kanssa.)

PPP teki hyvää viihdettä luontoiltojen soittajista, ja osui ihan asian ytimeen aina välillä.

Mietinpä nyt kuitenkin sitä, että kuinka pitkälle hän on hyväosaisen eliitin edustajana valmis menemään tavallisen ihmisen elämän haittaamisessa, maailman pelastamisen nimissä. Jos hän nyt haluaisi näyttää esimerkkiä, niin muuttaisi itse ensin hienosta palatsistaan asumaan neukkukuutioon sekä jättämään lentämisen sekä yksityisautoilun kokonaan pois. (Ai ei onnistu?) Aha, eli älkää tehkö niin kuin minä, vaan tehkää kuten minä sanon.

Pian elämme henkisessä sekä fyysisessä Pohjois-Koreassa, jossa eliitillä on lomamatkat, liharuoat, yksityisautot ja hienot talot. (Noita kaikkia virheät olisivat ottamassa tavallisilta pois, jotta maailma pelastuisi.) Eliitille joku parin sadan lento- tai tienkäyttövero ei tunnu missään, mutta jo keskituloiselle se tuntuu ja paljon. Puhumattakaan pienituloisista.

PPP elää aivan eri todellisuudessa kuin hänen radiokuuntelijansa, eivätkä heidän maailmat kohtaa. Toki on myönnettävä, että PPP kommentoi ihan järkevästi AA-puu-va kohua korkeintaan pari vuotta sitten. Muistetaan kuitenkin se, että PPP:n sketsiohjelmien uusintoja ei ole televisiosta näkynyt, eikä taida enää koskaan näkyä - koska nykyinen poliittinen korrektius.

JiM

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat.. ja jos PPP ihan oikeasti on vain rikkaan eliitin asialla.. 'luontoa pelastamassa' ..niin mehän kuulemme siitä välittömästi.. heti sillä samalla hetkellä kun hän julkisesti kertoo tavoitteensa ja ajatuksensa..

Itse en ole vielä nähnyt tai kuullut..

JoKaGO

Quote from: Golimar on 02.03.2019, 11:33:09
QuoteNäyttelijä Pirkka-Pekka Petelius on lupautunut vihreiden ehdokkaaksi Uudellemaalle.

Se, että suuren yleisön tuntema koomikko kertoo lähtevänsä ehdolle eduskuntavaaleihin, voi yllättää monet.

– Olen aina seurannut politiikkaa, ja minua on pyydetty eri tahoilta ehdolle useana vuonna, Petelius pohjustaa.

Nyt aika ehdokkuudelle oli kypsä.

– Olen tietoisesti jättänyt töitä vähemmälle, ja olen alkanut harrastaa elämää. Minun kohdallani tämä tarkoittaa erityisesti sitä, että ympäristölle ja luonnolle on tullut enemmän tilaa.

Ilmastonmuutos oli lopulta se, joka sai Peteliuksen toimimaan.

– Vuosikausien ajan tutkijat ovat ennustaneet ilmastonmuutoksen vaikutuksia. Ennusteet yksi toisensa jälkeen ovat toteutuneet ja jotkut ennusteet menneet uusiksi.

– Itselleni tuli voimakas tunne siitä, etten voi katsoa tätä kehitystä vierestä, tekemättä mitään.

– Kun päätin asettua ehdolle, voin samalla sanoa itselleni, että ainakin yritin tehdä jotain maapallomme suhteen..................................

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/148dabc5-d100-4a74-be2f-e92fcfbf94e4

Petelius&Hietanen-Orvo Muusi ja pakolaisten vastaanottosuunnitelma 1
https://www.youtube.com/watch?v=DzutEYQ2qYo

Petelius&Hietanen-Orvo Muusi ja pakolaisten vastaanottosuunnitelma 2
https://www.youtube.com/watch?v=2JEbfXTo4TI

Älä puhu paskaa, PPP! Tai näytä yksikin ennuste, joka pitäisi paikkansa! Kaikki ilmaston lämpenemisen seuraukset ("ihmisen aiheuttamat") on huomatut muutokset maailmassa, jotka JÄLKEENPÄIN on selitetty todistavan ilmaston muutosta:

"Kesien lämpeneminen" (Kesä 2018) "kesien kylmeneminen" (kesä 2017) "lumeton Helsingin talvi" -> Pekka Sauri hävitti aurauskaluston, runsaslumiset talvet 2009-2012 ...  Mitään näistä ei ole voitu ennustaa, jollei "säiden ääri-ilmiöiden lisääntymistä" lasketa.
Tosin, tuokin on kuin vihapuhe, sitä ei ole määritelty mitenkään, joten se sopii höpö-höpö-argumentiksi kaikille ilmastohörhöille.

[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JiM

Haluan kuitenkin vielä nähdä hänet ja hänen silmänsä.. kun hän kertoo välittävänsä luonnosta.. ja tietysti myös siitä mitä mieltä hän on väestönsiirtojen vaikutuksesta vaikkapa meidän omaan luontoomme..

Roope2

Jospa hänelle ikä ja maine olisivat tuoneet sen verran itsetuntoa, ja kun nykyinen ja eduskunnan jälkeinen taloudellinen tilannekin lienee ok,  että ajaisi aitoja luontoasioita, mutta huuhaan osalta kulkisi omia teitään. Jos valituksi tulee, niin sitten nähdään, muuttuuko TV-pelleily todelliseksi pelleilyksi.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

DuPont

Quote from: JiM on 03.03.2019, 01:19:20
Haluan kuitenkin vielä nähdä hänet ja hänen silmänsä.. kun hän kertoo välittävänsä luonnosta.. ja tietysti myös siitä mitä mieltä hän on väestönsiirtojen vaikutuksesta vaikkapa meidän omaan luontoomme..

Homma ry siis laittakoon haasteen PPP:lle. Pieni haastattelu ympäristöasioista, väestönkasvusta ja siirtolaisuudesta, tokihan tyrkky ehdokas siihen suostuu?

l'uomo normale

Kansanedustajaehdokkuus, ei olisi ollut mahdollista hänen pulttibois-aikoinaan. Peteliuksesta on kehittynyt oikea näyttelijä, vaikka kasvot ovat liiaksi leimautuneet vanhemmalle katsojapolvelle sketsiajoista. Nyt Peteliuksesta voi tulla myös yhteiskunnallinen vaikuttaja. Onko kukaan vakavampien roolien näyttelijä tai oopperalaulaja ryhtynyt koskaan poliitikoksi missään päin maailmaa? Mitä minä muistan, ne ovat kaikki olleet b-filmien tähtiä tai viihdelaulajia.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.