News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Eduskuntavaaliehdokas Henna Kajavan keskusteluketju (Uusimaa)

Started by hennakajava, 03.02.2019, 18:21:27

Previous topic - Next topic

hennakajava

Moi!

Monet täällä ovat varmaan törmänneetkin mun blogikirjoituksiin Oikea Mediassa, Kansalaisessa tai US:ssä. Oon tosiaan jatkumona kansalaisaktivismille nyt politiikassa ja viime kunnallisvaaleista asti oon 1. varavaltuutettuna toiminut aktiivisesti valtuustossa. Vaikutan myös opetuslautakunnan jäsenenä. Valtuustossa olen puhunut suoraan haittamaahanmuuttoa vastaan, mutta aloitteet, joita oon tehnyt ovat olleet muista aiheista ja sellaisia, joiden uskon parantaneen suhtautumista perussuomalaisiin ja meidän maahanmuuttokriitiikkiin. Mielikuvilla pelaaminen on tärkeää politiikassa ja kaikessa muussakin.

Sanoisin itseäni vaikka ekopersuksi, koska luonnon monimuotoisuuden suojelu ja tuotantoeläinten olojen parantaminen ovat mulle myös tärkeitä. Nää teemat ovat samalla hyviä siltoja muihin puolueisiin ja julkituomani kasvissyöntihenkisyys aiheuttaa sopivasti ristiriitaisia tunteita muissa puolueissa. Ymmärtänevät nyt paremmin, että maahanmuuttokriittisyydessä ei ole kyse itsekkyydestä ja pahiksien puolella olemisesta - päinvastoin. Yritän korostaa moraalista/eettistä näkökantaa maahanmuuttokriittisyydessä. Meidän moraalinen velvollisuus on huolehtia ensisijaisesti omistamme, sekä myös huolehdittava tiikeriemon tavoin lastemme turvallisuudesta!

Mulla on myös muita kansalaisille tärkeitä vaaliteemoja, kuten törkeiden väkivalta- ja seksuaalirikosten minimirangaistusten kiristäminen, kaivoslainsäädännön uudistaminen vähintään yleiseurooppalaiselle tasolle, koulujen työrauhan palauttaminen ja pienyrittäjien aseman parantaminen. Näihin ja muihin mun teemoihin voi tutustua kotisivuillani www.hennakajava.fi .

Mulla ei ole intohimoja kansanedustajan aseman suhteen, mutta nyt olis ensiarvoisen tärkeää saada riittävän fiksuja kansanedustajia, joilla on myös tilannetajua, hyvää harkintaa ja jotka eivät taivu sosiaalisessa paineessa - olipa kyse maltillistumisesta muiden puolueiden kansanedustajakollegoiden vaikutuksesta tai oman puolueen sokeasta seuraamisesta ilman johtajuutta. Näen sinisten matkaan lähtemisen ex-persukansanedustajilla lammasmaisena laumakäytöksenä. Ei sellaisia ehdokkaita enää. Oma asema ei saa muodostua tärkeäksi, vaan täytyy pyrkiä jatkuvasti saamaan asioita eteenpäin eri tavoin.

Tässä linkki mun kotisivuille: www.hennakajava.fi   Facebookin päätili on 30 pv:n estossa, kuten jokaisella itseään kunnioittavalla PS-ehdokkaalla jossain vaiheessa poliittista kamppailua. Varatili kuitenkin säilynyt neitseellisenä synneistä  :P
Henna Kajava,
EK-ehdokas Uusimaa
1. varavaltuutettu
fil. maist, opetushommat

www.hennakajava.fi

n.n.

Miten näet, että Suomessa tai laajemmin Euroopassa pitäisi lähteä lähestymään tätä haittamaahanmuuttokysymystä?

Minkälaiset menetelmät mielestäsi olisivat realistiset tilanteen muittamiseksi Suomessa? Oletetaan taustaksi, että Perust saavat vaaleissa roiman kannatuksen, vaikkapa 18-20%. Minkälaisen keskustelun kautta asiaa pitäisi lähestyä muiden puolueiden suuntaan?
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

hennakajava

Täytyy osoittaa selkeästi, mitä muut Pohjoismaat ovat tehneet enemmän humanitaarisen maahanmuuton hillitsemiseksi. "Kuuluuko Suomi enää lainkaan Pohjoismaihin?" On realistista pyrkiä etenemään pienin, mutta jatkuvin askelin tiukennuksissa. Täytyy vedota siihen, että miten Suomi on muita Pohjoismaita jäljessä humanitaarisen maahanmuuton hillitsemisessä. Miksi meillä myönnetään yhä turvapaikan saaneille oleskelulupa neljäksi vuodeksi kerrallaan, kun Ruotsissa ja muissa verrokkimaissa vaan vuodeksi? Miksi meillä perheiden yhdistämiset eivät ole yhtä tiukkoja kuin Ruotsissa?

Somaliliiton puheenjohtajakin on jo varoittanut, kuinka Suomen koulujärjestelmä ja hyvinvointiyhteiskunta ovat vaarassa, jos maahanmuuttajaoppilaiden koulumenestystä ei saada kohenemaan. Muita puolueita tulee grillata tällä kysymyksellä, miten nämä ratkaisevat ongelman konkreettisesti ja uskottavasti?

Entä mitä muut puolueet sitten tekevät, jos kotouttaminen esim. työllistymisen ja maahanmuuttajien koulumenestyksen suhteen ei onnistukaan? Onko jossakin perumisnappula, jolla suunta voidaan kääntää? Eikö tällaisissa hyvin epävarmoissa, mutta hyvinvointivaltion olemassaolon kannalta ratkaisevan tärkeissä kysymyksissä ole noudatettava varovaisuusperiaatetta, jos toimitaan vastuullisesti kansalaisia kohtaan?

Ja miten poliitikot esittävät uskottavan ohjelman, jolla maamme tyttöjen turvallisuus, mutta samalla myös entisenlainen vapaus liikkua taataan, kun kerran tiettyjen maahanmuuttajaryhmien miesten raiskaavuus on jopa 17-kertainen suomalaismiehiin verrattuna? "Odotan tähän nyt suoraa, napakkaa vastausta!"

Ennen kaikkea tulee vedota kuitenkin muiden puolueiden moraaliin siinä, miten suosivat sillä, etteivät kiristä turvapaikkapolitiikkaa miesten tuloa kulttuureista, joissa naisilla on paljon heikommat oltavat. Feministiset perustelut vetoavat.

Myös siihen on pureuduttava, että miten on mahdollista, että Suomeen otetaan enää turvapaikanhakijoita maista, joihin kielteisen päätöksen saaneita ei kyetä palauttamaan. Suomi on tällä rapauttanut koko turvapaikkajärjestelmän toimivuuden ja uskottavuuden. On todella väärin suomalaisia kohtaan jatkaa tällaisen huippukalliin systeemin pyörittämistä, kun se ei toimi laisinkaan. "Te näännytätte vielä vanhuksemme sänkyihinsä riittävän hoidon puutteessa murentamalla hyvinvointivaltion rahoituspohjan jakamalla rahaa Suomeen tulijoille, jotka tulevat tänne mitä erilaisimmista syistä. Jopa palautettavia anellaan palaamaan tuhansien eurojen setelitukoilla, jotta nämä suostuisivat palaamaan. Onko teillä minkäänlaista selkärankaa?!"
Henna Kajava,
EK-ehdokas Uusimaa
1. varavaltuutettu
fil. maist, opetushommat

www.hennakajava.fi