News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Perussuomalaiset eurovaaleissa 2019

Started by Siili, 27.01.2019, 09:32:43

Previous topic - Next topic

Alaric

Junes Lokka ei liity tähän ketjuun mitenkään (viestejä poistettu).

Yleinen eurovaaliketju on tuolla -> https://hommaforum.org/index.php/topic,128195.0.html
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Olli Kotro

Jos puoluejohto ei pidä Legaa, AfD:tä tai RN:ää sellaisina, ettei niiden kanssa voisi mennä samaan ryhmään, niin ei kait tätä sooloiluksi voi kutsua? Yritin selostaa tätä kokonaistilannetta eri näkökulmista ja on aika erikoista, että tämäkin kääntyy nyt Venäjä-keskusteluksi.

Olli Kotro

Asiasta kukkaruukkuun.

Tein blogitekstin uuteen Suomeen 14.4. ennen vaalitulosten julkistamista.

Kauppalehden Kaija Ahtelan reaktio oli tänään 23.4 aika hauska.

törö

Quote from: Olli Kotro on 23.04.2019, 16:04:56
Asiasta kukkaruukkuun.

Tein blogitekstin uuteen Suomeen 14.4. ennen vaalitulosten julkistamista.

Kauppalehden Kaija Ahtelan reaktio oli tänään 23.4 aika hauska.

Se on varmaan ihan vaan sattumaa, että perskeko-hallituksen aikaan tulleesta pakolaistsunamista syytetään netissä punavihreitä. Ei ole korporaatiokommunisteilla mitään osuutta asiaan.

Näissä asioissa pätee sellainen sääntö, että jos aliarvioi kusetettavia liian paljon, niin jää kiinni. Mä en ihan varmasti ole ollut ainoa, joka on ollut hiljaa tästä asiasta vaaleihin saakka sen takia, että tokihan nilkin pitää antaa ampua omaan jalkaansa. Turha osoittaa sormella sellaista, minkä näkee puolisokea mummokin.

Olli Kotro

Pointtini oli tämän toimittelijan puheet 30-luvusta,jotka ovat niin passé.

Pullervo

Venäjä-vääntöä voi käydä ihan omissa ketjuissaan, kun tämänkin päähänlyöntikilpailun tulos on jo etukäteen tiedossa. Siirretty kommentteja tänne: Venäjän uhka?

qwerty

Iät ja tittelit PS omasta tiedotteesta. (twitter & facebook seuraajien määrä postaushetkellä) Vaalisivu linkit > perussuomalaiset.fi/eu-vaalit
QuoteTwitter (577) Facebook (1 385) Vaalisivu Simo Grönroos, 36, Espoo. Filosofian maisteri, toiminnanjohtaja.
Twitter (415) Facebook (1 140) Vaalisivu Ilpo Heltimoinen, 45, Lappeenranta. Levikkipäällikkö, Euroopan alueiden komitean jäsen.
Twitter (906) Facebook (2 610) Vaalisivu Arto Luukkanen, 55, Järvenpää. Dosentti, tutkija.
Twitter Facebook ? Vaalisivu Teuvo Hakkarainen, 59, Viitasaari. Kansanedustaja.
Twitter (14 921) Facebook (17 286) Vaalisivu Laura Huhtasaari, 40, Pori. Kansanedustaja, KM.
QuoteTwitter (453) Facebook (695) Vaalisivu Asseri Kinnunen, 21, Joensuu. Opiskelija, PS-Nuorten puheenjohtaja.
Twitter (1 436) Facebook (ei avoin) Vaalisivu Laura Korpinen, 55, Helsinki. Asianajaja, varatuomari.
Twitter (1 610) Facebook (1 060) Vaalisivu Olli Kotro, 37, Helsinki. Virkamies.
Twitter (suojattu) Facebook (ei avoin) Vaalisivu Mira Nieminen, 43, Urajärvi. Rikoskomisario, hallintotieteiden maisteri.
Twitter (19) Facebook ? Vaalisivu Karri Ollila, 49, Askola. MMM, yrittäjä.
QuoteTwitter (105) Facebook (458) Vaalisivu Minna Partanen, 26, Kajaani. Restonomi (AMK).
Twitter (1 224) Facebook (7 656) Vaalisivu Mauri Peltokangas, 49, Kaustinen. Yrittäjä, kansanedustaja.
Twitter (1 008) Facebook (ei avoin) Vaalisivu Mika Raatikainen, 58, Helsinki. Rikosylikonstaapeli.
Twitter (91) Facebook (212) Vaalisivu Minna Reijonen, 49, Nilsiä. Farmaseutti, kansanedustaja.
Twitter (1 671) Facebook (127) Vaalisivu (ei toimi) Pirkko Ruohonen-Lerner, 62, Porvoo. Euroopan parlamentin jäsen.
QuoteTwitter Facebook (765) Vaalisivu Samuli Sibakoff, 42, Kotka. Vanhempi konstaapeli.
Twitter (7 985) Facebook (27 132) Vaalisivu Sebastian Tynkkynen, 30, Oulu. Opiskelija, kansanedustaja.
Twitter (407) Facebook (ei avoin) Vaalisivu Tanja Vahvelainen, 47, Vantaa. Kaupunginvaltuutettu.
Twitter (1 513) Facebook (ei avoin) Vaalisivu Veikko Vallin, 57, Tampere. Yrittäjä, kansanedustaja.
Twitter (9) US blogi Vaalisivu Matti Viren (sit.), 70, Riihimäki. Taloustieteen professori.

Facebook - ei avoin - tarkoittaa että viestit eivät näy jos ei ole rekisteröitynyt.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

repo

https://beta.oikeamedia.com/o1-106800

QuoteBlogi: Laura Huhtasaari, ke 24.04.2019 10:45

Miksi europarlamenttiin?

Siskoni perheineen tuli pääsiäiseksi Sveitsistä vanhempieni luokse Kokemäelle kylään. Kysyin, että jos hän voisi muuttaa takaisin Suomeen. Hän hymyili ja sanoi: "Takaisin? Ei sitä Suomea enää ole, mistä aikoinani muutin pois. Tämän päivän Suomihan häpeää perinteitään, eikä edes Pekkaa ja Pätkää voida kokonaisuudessaan televisiossa esittää." Muutos ei aina ole hyvä, eikä ole kansainvälisyyttä ilman elinvoimaisia kansallisia kulttuureja. Perussuomalaisille suomalaisen ja eurooppalaisen kulttuuriperinnön ja arvomaailman puolustaminen ovat tärkeitä asioita.

Puolue nimitti minut ehdolle europarlamenttiin. Koen velvollisuudekseni auttaa perussuomalaisia saamaan mahdollisimman vahvan edustuksen Euroopan parlamenttiin nyt, kun kansallismieliset puolueet nousevat lähes jokaisessa EU-maassa. Kansallismielisten puolueiden edustuksen kasvu mahdollistaa Brysselin lainsäädäntöprosessiin vaikuttamisen entistä vahvemmin isänmaallisesta näkökulmasta.
[...]

(Korostus minulta, kirjoitus kokonaan linkistä.)
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

U-käännös

Jussi Halla-aho näytti Työmiehen tuumaustunnilla 18.4.2019 punavihreälle sektorille esimerkkiä, kuinka ympäristönsuojelua voidaan toteuttaa järkevästi ja laajamittaisesti EU-tasolla: määrätään EU-alueen ulkopuolelta tulevalle (halpa)tavaralle hiili- tai ilmastotullit, joilla ohjataan kuluttajia hankkimaan ympäristön kannalta kestävämmin valmistettuja tuotteita. Ohessa aihetta koskeva katkelma Tuumaustunti-videolta.

Quote from: Jussi Halla-aho, Tuumaustunti, 18.4.2019
Teollisuuden osalta ajamme eurovaaliohjelmassamme samoja tavoitteita ja periaatteita kuin kansallisessakin politiikassa. Jo ilmastosyistä tehtaan piiput on pidettävä siellä, missä päästöt ovat vähäisimmät. Teollisuutta ei pidä ajaa sinne, missä se saastuttaa eniten.

Suomen pitää EU:n jäsenenä ajaa hiili- tai ilmastotulleja. Tulleilla nostettaisiin ekologisesti huonoimpien vaihtoehtojen hintaa ja ohjattaisiin kulutusta ilmastoystävällisempiin vaihtoehtoihin. Samalla sillä suojeltaisiin suomalaista ja eurooppalaista tuotantoa.

Linkki videoon: https://www.youtube.com/watch?v=BGPb0b7FJ1o&pbjreload=10 (siteerattu kohta ajassa 15:23)

Muualla valtamediassa:

SDP:n Miapetra Kumpula-Natri ehdotti ilmastoteemaisessa EU-vaalipaneelissa 6 euron "vaaratonta" lentoveroa Suomeen (mm. Uusi Suomi 24.4.2019). Samassa paneelissa perussuomalaisten Olli Kotro toppuutteli, että lentoliikenne tuottaa kokonaisuudessaan vain noin 5 % EU:n päästöistä. Noiden seikkojen perusteella kansallinen lentovero on turhaa näpertelyä ja hyvesignalointia SDP:n osalta. Ei siis ihme, että Kumpula-Natria aiemmin päivällä harmitti (US 24.4.2019) Perussuomalaisten järeämmät ympäristönsuojelulinjaukset, jotka hän keksi nimetä oikeistopopulististien harjoittamaksi "tuuban soittamiseksi".

Bellum

Olen kiikkunut tässä ehkä hieman yllättävällä akselilla, Olli Kotro/Laura Huhtasaari :o  Kotro on kaikilla (minun käsittämilläni) järkisyillä hommaan selkeästi paras ja kokenein, Huhtasaari taas ehkä toisi sitä mediaseks...medianäkyvyyttä, voisi tulla semmonen EU-supertähti (en kyllä ole varma onko se aina hyväksi)

Toivottavasti PS saa aikaan hyvän kampanjan ja hurmoshengen, äänestysprosenttihan on kuitenkin aina aneeminen ja nyt tarvittais kansaa uurnille, vähintäänkin yhtä kipeästi kuin edellisissä vaaleissakin... harmittavan vähän ihmiset sitä tajuaa >:(

DuPont

Iltasanomilta vähän nolla-pääkirjoitus Halla-ahosta:
https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000006082418.html
QuoteTärkeä syy voi olla Suomen ulkopuolella. Halla-aho aikoo jatkaa heinäkuun alkuun asti mepin tehtäväänsä Brysselissä, jotta voi osallistua neuvotteluihin EU-parlamenttiryhmien muodostamisesta eurovaalien jälkeen.

Perussuomalaiset ovat mukana hankkeessa nimeltä "Eurooppalaisten kansalaisten ja kansakuntien allianssi". Sen isä on Italian Lega-puolueen johtaja, sisäministeri Matteo Salvini. Merkittävistä puoleista mukana ovat ainakin Saksan AfD ja Tanskan kansanpuolue. Idea on koota parlamentin eri ryhmissä vaikuttaneet populistipuolueet yhteen.

Varmasti on pyrkimystä tuoda kansallismielisiä ryhmiä EU-parlamentissakin yhteen, ja muutenkin. Eikös se ole järkevä ajatus?
Muuten teksti on aika tyhjänjauhamista.

Simo Grönroos

Helsingin Perussuomalaiset järjestivät eilen eurovaaliehdokkaille vaalikeskustelun, jossa vaaleista jutustelamassa allekirjoittaneen lisäksi Laura Korpinen, Arto Luukkanen, Karri Ollila ja Mika Raatikainen. 

https://www.youtube.com/watch?v=c_HZ9CdVVV0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2xA879MD5t4ZDJ_BnjbQBA3hicFI_DWnNYjg5qUzx2qTiR8DEp7p_vxcQ

ääni kentältä

Jos harrastaisin rahapelejä, niin laittaisin roponi Hakkaraisen valinnan puolesta. Soini on näköjään ruvennut tekemään Teukalle vaalityötä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006084891.html

QuoteMutta Brysselin ja Strasbourgin käytävät ovat väärät käytävät hänelle. Oikeat ovat eduskunnan ja sahan käytävät.

ikuturso

Heippa vaan kaikille.

Jos Persuilla pitää olla "kosmopoliitti" joka näyttää närhen munat Stubbeille ja muille, puhuu sujuvasti saksaa, ranskaa ja englantia ja on toiminut kolmen eri MEP:in avustajana sekä poliittisena neuvottelijana mm. uutta kansallismielistä ryhmää rakennettaessa, hän on Olli Kotro.

Kuvakaappaus vuoden 2015 Apu/Image -lehdestä kertoo enemmän kuin siinä olevien sanojen lukumäärä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Taikakaulin

Mika Raatikainen kertoo työhistoriastaan facessa:

QuoteLaitan tähän hiukan CV:n tynkää niin tiedätte hiukan enemmän kansainvälisestä taustastani EU-vaaleja silmällä pitäen. Pistäkää ihmeessä jakoon niin sana leviää - minulla ei ole rikkaita liikemiehiä taustallani saati isoja firmoja, AY-liikkeitä tai muita muiden rahoilla pelaavia. Eli:

Olen Mika Raatikainen, s. 1961, Helsinki, naimisissa ja kahden kauden ex-kansanedustaja (yksi vajaa, yksi täysi kausi ja kohta tuuraan Jussia vielä pari kukautta tälläkin kaudella tänään julkaistun uutisen mukaisesti), päällystötutkinnon suorittanut poliisi ja kansainvälisen oikeustieteen opiskelija Turun yliopistossa. Kansainvälistä kokemusta erittäin laajasti alkaen rauhanturvaamisesta (UNIFIL, Libanon 1986-87), YK:n sihteeristön palveluksessa (Field Service, Israel, Länsiranta ym.) 1993-1995, YK:n apulaispääsihteerin suorana alaisena 1995-1997 (UNSCO, Gaza), UNMIK Special Operations (YK:n poliisioperaatio, Kosovo) 2000-2001, Europol Hollanti 2002 (Suomen poliisin yhdysmiehenä poliisin päällystökurssin aikana), Irakin poliisien koulutusoperaatio 2003-2007 (JIPTC, Jordan International Police Trainiing Center, Suomen kontingentin päällikkönä, kouluttajana ja koulun varajohtajana, Jordania). EU-komission korruptiontorjuntaohjelman vetäjänä 2011-2013, (JACC, Jordan Anti-Corruption Commission, Jordania). Eduskunnan Euroopan Neuvoston valtuuskunnan varajäsen 2014-2015, Eduskunnan ETYJ-valtuuskunnan jäsen 2015-2019, Pohjoismaiden Neuvoston jäsen 2017-2019, Välimeri-unionin parlamentaarisen yleiskokouksen Suomen puheenjohtaja 2015-2019 Eduskunnan kansainväisten asioiden foorumi 2016-2019., Eduskunnan ulkoasiainvaliokunnan varajäsen 2015-2016. Luennoinut mm. Italiassa (IIHL, International Institute of Humanitarian Law), Kazakstanissa (Nato-Russia Council), Keniassa (YK) jne.jne. 2018 kävin tekemässä EU:lle korruptioselvityksen Makedoniassa ja lisäksi noin 10 ETYJ-vaalitarkkailua viime eduskuntakaudella eri viikonloppuina eri maissa. Olen pitänyt kansainvälisen osaamiseni siis varsin hyvin päivitettynä myös kansanedustaja-aikanani. Kaikella on tarkoituksensa.

Kansainvälinen ura on kulkenut poliisiuran ja poliittisen uran rinnalla. Yli kymmenen vuotta ulkomaantehtävissä on opettanut, miten kansainvälisillä pelikentillä toimitaan - olen toiminut suoraan YK:n apulaispääsihteerin alaisuudessa pari vuotta ns. Oslo-neuvottelujen aikaan, tavannut usemman kerran niin Arafatin kuin Peresinkin, USA:n neuvottelijoista ja muista viskaaleista puhumattakaan jne. jne. eli ns. lihapatajannujen kanssa ei tule kylmä hiki tai vapina jatkossakaan. Rikostutkijan kokemuksella pärjää niin herrojen kuin narrienkin porukoissa kotuullisen hyvin. Hermo pitää.

Tulevan Europarlamentin päätökset seuraavan parin vuoden ovat ehkä tärkeimpiä päätöksiä koskaan ja oma viiteryhmämme parlamentissa tulee olemaan vahvempi kuin aikaisemmin kertaakaan. Kyse on Euroopan tulevaisuudesta. Olen valmiina - tulin Jussi Halla-ahon tilalle 2014 kun Jussi lähti Brysseliin. Nyt Jussi palaa eduskuntaan. Vahdinvaihto etenee suunnitellusti aikataulussa ja varakansanedustajana kehtaan lähteä, jos kansainvälisesti ehkäpä kokenein perussuomalainen ehdokas valitaan europarlamenttiin Suomen etua ajamaan.

https://www.facebook.com/mika.raatikainen.5/posts/10158870542608973

Mika Raatikainen kutsui tanskalaisen pilapiirtäjä Lars Vilksin Suomeen vuoden 2015 eduskuntavaalien alla. Aihetta käsittelevä ketju Hommalla: https://hommaforum.org/index.php/topic,99968.0.html

Äänestäkää siis 155
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Olli Kotro

Sen palautteen perusteella, jonka eilen sain, ajattelin tarttua härkää sarvista.
Kirjoitus julkaistu Facebookissa myös ja aiheena on "Minä". Älä pelkää, laitostumisesta ei ole kyse ;)

MINÄ-kirjoitus
28.4.2019

Yleensä politiikassa sanotaan pärjäävän narsististen ja luonnehäiriöisten henkilöiden. He rakentavat itselleen ja ympärilleen minä-keskeisen henkilökultin, joka tekee heistä korvaamattomia johtajia. En enää lähde nimiä mainitsemaan, mutta varmaan kaikki tietävät keneen erityisesti viittaan.

Sain mielenkiintoisen yhteydenoton eilen, jossa minua kannustettiin. Olin siitä iloinen, sillä se tuli henkilöltä ja taholta, jolla on maahanmuuttokriittisissä ja kansallismielisissä piireissä kulttimaine.

En lähde avaamaan asiaa enempää, sillä henkilö tuskin itse sitä haluaa. Hän näki kampanjani ongelmana sen, että osaamiseni ja kielitaitoni ei riittävästi välity. Hän sanoi, että minun tulisi olla "PS:n Stubb", tottakai siis kansallismielisillä mielipiteillä.

Olen siinä mielessä "old school", että minusta politiikassa itsensä korostaminen ei saisi ohittaa sisältöjä. Pelkkä meloneista ja omenoista puhuminen ja röhönauru on mielestäni sisällötöntä. Yritän enemmän vakuuttaa ihmiset siten, että he itse oivaltaisivat, millainen olen ja millaisia asioita edistän. Saattaa olla, että olen epäonnistunut tässä. Peiliin katsomisen paikka?

Myönteisen kritiikin (jota todella arvostan, kiitos !) jälkeen päätin tarttua härkää sarvista ja kertoa listauksen omaisesti, mitä osaan ja mitä olen tehnyt. Toivon sen auttavan sinua arvioimaan, olenko sopiva henkilö kyvyiltäni ja osaamiseltani Euroopan parlamenttiin:

KIELITAITO

Saksa: natiivitaso (ylioppilas Pariisin saksalaisesta koulusta)
Ranska: erittäin hyvä. Kotikielenä avovaimon kanssa ranska.
Englanti: erittäin hyvä
Ruotsi: hyvä
Opiskelen lisäksi venäjää Venäjän kulttuuri-instituutissa Brysselissä

KOULUTUS

Kauppatieteiden maisteri, Turun kauppakorkeakoulu, 2009 (pääaine talousmaantiede)

Kavaku 35 eli 35 kansainvälisten asioiden valmennuskurssi, ulkoasiainministeriö, 2010-2012.
Hakijoita on vuosittain satoja, n. 20-30 valitaan, sieltä aukeaa tie diplomaattiuralle. (en jatkanut laitoksessa)

TYÖKOKEMUS

2010-2012 Ulkoasianministeriö

2012 lyhyt määräaikainen työsuhde yksityisetsivätoimistossa

2013-2014 EFD-ryhmän palveluksessa Euroopan parlamentissa (PS kuului EFD-ryhmään, kunnes meni ECR:ään 2014). Kyseessä oli aloittevan poliittisen neuvonantajan tehtävä. Image-lehden Riku Siivonen kävi silloin tekemässä jutunkin: Europersu-juttu

2014-2015
Jussi Halla-ahon avustaja Euroopan parlamentissa

2016
Työskentelin amerikkalaisessa asianajotoimistossa Lontoossa saksalaisen asianajajan alaisuudessa. Valmistelin asiakirjoja Saksan viranomaisille, asianajotoimistolla oli asiakkaana suuryrityksiä, joiden huippuosaajat tarvitsivat maahantulo- ja oleskeluluvat Saksasta

2017
(helmikuu-lokakuu) Pirkko Ruohonen-Lernerin avustaja Euroopan parlamentissa.

10/2017- nykyhetki
ECR:n (eli PS:n nykyinen ryhmä) ryhmäkansliassa poliittisena neuvonantajana Euroopan parlamentissa.

* * *
Minulla on siis rutkasti relevanttia kansainvälistä kokemusta ja kielitaitoa ja Euroopan parlamentin osalta en työhönperehdytystä tarvitse, tunnen talon ja tavat.

Äänestäminen on aina yksityisasia ja siihen liittyy monia seikkoja. Olen toki iloinen, jos olet kirjoitusteni ja erityisesti tämän esittelyn perusteella tullut siihen tulokseen, että voit raapustaa 149 lappuun.

Vaalilupauksia en tee, koska niitä tekevät vain meppiehdokkaat, jotka a) valehtelevat ja /tai b) eivät tiedä, mitä meppi tekee.

Aion omassa toiminnassani edistää Suomen ja suomalaisten asiaa ja toimia EU-liittovaltiota ja EU-integraatiota sekä haittamaahanmuuttoa vastaan sen minkä kerkiän. Sille on hyvät edellytykset uudessa ryhmässä, jonka perustamiseen liittyvässä tiedotustilaisuudessa Milanossa sain kunnian edustaa puoluettamme. https://yle.fi/uutiset/3-10728226

* * *
Kysy ja ota yhteyttä, vastaan mielelläni.
[email protected]

Tavattavissa olen seuraavan kerran Oulussa tänään 28.4 Rotuaarilla klo 12.30-14.40 ja Vaasassa maanantaina 29.4 klo 11-13 Vaasan torilla.

Ystävällisesti,
Olli

Puskistahuutelija

Tein vaalikoneen ja tykästyin @Olli Kotro n mielipiteisiin. Olivat myös hyvin perusteltuja ja punnittuja näkemyksiä, eikä mitään sinne päin heitettyjä. Hänen oma avauksensa Hommalle ja itsestään kertominen sinetöi päätökseni. Tuossa on CV sen verran vakuuttavassa kunnossa, että minun valintani on Olli Kotro.

Toivotan hänelle runsaasti menestystä vaaleissa ja yritän puhua kavereita myös hänen äänestäjiksi.

anatall

Eurovaalien suhteen on aika positiivinen ongelma, hyviä ehdokkaita on paljon. Kotro, Ruohonen-Lerner, Luukkanen, Viren, Huhtasaari, Raatikainen, Peltokangas...

Valintani on hyvin luultavasti Kotron ja Virenin välillä.

Tai sitten jos sattuu sille päälle, niin voisihan sitä vihervasemmistolaisille vittuillakseen äänestää Teuvoa.  ;D
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Tuomas Tähti

Perussuomalaisilla on näissä europarlamenttivaaleissa useampiakin erittäin hyviä ehdokkaita, mutta vain yhdelle voin äänen antaa. Minun ääneni saa @Simo Grönroos. Tunnen Simon ja tiedän hänen olevan sivistynyt, ahkera, yhteistyökykyinen ja halukas oppimaan uutta. Uskon, että Simolla on paljon annettavaa politiikassa.

Uuno Nuivanen

Juuri valittuja kansanedustajia en äänestä, joten arvontaani osallistuvat Kotro ja Grönroos.

Tuomas3

Hemmetisti hyviä ehdokkaita, joista vaikea valita. Viren on yksi Suomen taitavimpia taloustieteen osaajia. Luukkanen pärjäisi Brysselissä niin tietopohjallaan, sosiaalisuudellaan ja ystävällisyydellää  hienosti ja loisi verkostoa. Raatikaista tuolla jo hehkutettiinkin...

Tabula Rasa

Sama kun eduskuntavaaleissa, puolue helppo löytää, puolueen sisältä ehdokas, hankalampi. Pitäisiköhän listata kunkin ehdokkaan hyviä ominaisuuksia niin että voisi vertailla? Hommalla kun on melko hyvin parviälyn voimasta tietoa ehdokkaista.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

jmk

Quote from: Tuomas3 on 29.04.2019, 13:12:07
Hemmetisti hyviä ehdokkaita, joista vaikea valita.

Juuri näin.

Ja miettikää, sitten on jengiä, jonka mielestä jokaisessa ehdokkaassa on joku yksi anteeksiantamaton vika. "Muuten pätevä ja luotettava kaveri ja osaa soittaa pianoakin yhdellä jalalla. MUTTA mä en voi mitenkään äänestää miestä, joka ei kannata Sonkajärven ohitustietä. Tästä ei tingitä"

hamppari

Viime viikon keskiviikkona, kun kuulin että Hakkarainen on ehdokkaana, niin ensireaktio oli "Hakkarainen europarlamenttiin häsläämään ihan v!ttuilun vuoksi". Tarkemmin asiaa harkittuani, kannattaa asia ottaa tosissaan ja päädyin minäkin Kotroon. Ei pahalla Hakkaraista kohtaan. Olen ehdottomasti fani.
70-luvulla jännitimme 'kuuden miljoonan dollarin miehen' seikkailuja.
Nyt seuraamme kauhulla 'seitsemän miljardin euron naisen' sekoiluja.

Roope2

Kaappauksen jälkeen, kun prosentit olivat pitkään alle kymmenen, mietin että onkohan se nyt siinä. Nyt kun katsoo vaalilistaa, niin näyttäisi, että sinne on ollut kovatasoinen skaba eikä suinkaan jouduttu ympäripuhumaan kaljakavereita Esson baarista.

Hienoa työtä on Persujen eteen nämä kaksi vuotta puurrettu. Kiitos niille, joiden työllä puolue on tullut tällaiseen tilanteeseen.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

ikuturso

Jos ette halua PRL:iä takaisin itseänne edustamaan, niin pistäkäähän hiljaiseen levitykseen:
https://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Pirkko-Ruohonen-Lerner-Jos-olisin-kansanedustaja-liittyisin-Uusi-vaihtoehto-ryhm%C3%A4%C3%A4n/1001514?fbclid=IwAR2iETfmv2yrlPpHjXKACfNA7Gy5v93gOqq9J_CNJyo_sdNaKAiIYx76wRg

QuoteRuohonen-Lerner sanoo, ettei hän ole kansanedustaja, joten hän ei voi olla uuden tai vanhan eduskuntaryhmän jäsen. Jos hän kuitenkin olisi kansanedustaja, liittyisi hän Uusi vaihtoehto -ryhmään, Ruohonen-Lerner viestitti.

Omien muroihin ei saisi kusta, mutta PRL olisi kussut omien muroihin jos olisi ollut kansan edustelija.

Ja perähikiän somea seuraamattomilta mummoilta PRL saa kerätä äänet. Istuva meppi saa aina tietyn peruspotin, kampanjoi tai ei. Kokonaispotilla sinne mennään läpi.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

DuPont

Luukkanen, Kotro, Huhtasaari tai Viren (joka on kai sitoutumattomana?). Hyviä ehdokkaita on. Näkisin Luukkasen ja Virenin parhaimpina.
Hieman himottaa toki myös Eija-Riitta Korhola (kok). Mutta se puolue!

Olli Kotro

Arvon hommalaiset,

Pari ilmoitusluonteista asiaa.

1) Ensin toki suuret kiitokset kaikista myönteisistä kommenteista. On mukava kuulla, että saan vastakaikua. Sitten lyhyt varoituksen sana: vaikka kuinka kokoomuksesta löytyisi hyviä ehdokkaita, ei sillä ole isossa kuvassa väliä. Ääni kokoomukselle on ääni EU-liittovaltiolle ja haittamaahanmuutolle. Kokoomus on näyttönsä antanut. Jos minun naamani ei miellytä, äänestä jotain muuta persua. Pienpuolueissa löytyy varmaan hyvää porukkaa, mutta yhteen paikkaan tarvitaan 100.000 ääntä laskennallisesti. Ääni menee hukkaan. :(

2) Junge Freiheitissa (saksalainen kansalliskonservatiivinen lehti) julkaistu haastattelu löytyy nyt suomennettuna Kansalaisesta. Kiinnittäkää huomiota erityisesti siihen, miten kerron ECR-ryhmän kutsuneen Soinin joulujuhliin 2017 joulukuussa. Aikamoinen keskisormi PS:lle.

3) Aion osallistua PS:n vapputapahtumaan Hesperian puistossa huomenna 1.5 klo 12.00-13.30 (en voi aikataulusyistä olla loppuun asti). Jos haluatte tulla juttelemaan, tulkaapa vetäisemään hihasta. Muu aikataulu päivittyy Facebookiin.

4) Flaijerit (A6, postikorttikoko) ovat saapuneet. Jos joku haluaa jakaa, ottakaapa yhteyttä.

5) Olisiko kiinnostusta, että järjestäisin erillisen hompanssi-tapahtuman ja olisin tyrkyllä jossain baarissa vaikka?

EDIT: korjattu kirjoitusvirheet

Heikki Luoto

Quote from: Olli Kotro on 30.04.2019, 18:42:32
2) Junge Freiheitissa (saksalainen kansalliskonservatiivinen lehti) julkaistu haastattelu löytyy nyt suomennettuna Kansalaisesta. Kiinnittäkää huomiota erityisesti siihen, miten kerron ECR-ryhmän kutsuneen Soinin joulujuhliin 2017 joulukuussa. Aikamoinen keskisormi PS:lle.

Haastattelussasi kerroit myös mielenkiintoisen epäilyn koskien perussuomalaisten 2017 puoluekokouksen jälkeisiä tapahtumia:
Quote... Kun keväällä 2017 selvisi, että Jussi Halla-aho voi tulla valituksi puheenjohtajaksi, suunnittelivat vanha puoluejohto ja muut epäluotettavat loikkarit salakavalan operaation ja toteuttivat sen. Olen varma, että emme tiedä siitä vieläkään kaikkea. Uskon, että Ranska ja Saksa kiristivät tuolloin Suomea ja kertoivat Suomen hallitukselle, mitä sen tulee tehdä, jos Halla-aho tulee valituksi. ...
Sananvapauden vastaiselle Facebookille korvaava vaihtoehto: MeWe
mewe.com/i/heikkiluoto

Olli Kotro

@Heikki Luoto kiitos kommenteista.

Vaikka puoluekokous 2017-teeman vatvominen kannattaisi viimeistään nyt lopettaa, kun eduskuntavaalit kertoivat missä mennään, halusin tuoda esiin sen, että aika monista eri lähteistä Brysselissä tätä esitetään. Tottakai aina supsutellen. On mielestäni muutoinkin täysin uskottavaa, että Orpon ja Sipilän toimet olivat täysin ulkoa ohjailtuja.

Mepeillä on aika iso valta siitä, kuka ryhmään virkamieheksi nimitetään ja Soini myös käytti tätä ruuvia, eli hänelle uskollisia toimijoita (eli hänen ryhmäänsä nimittämiä toimijoita) oli varmasti hiekoittamassa meidänkin tietämme EP:ssä.