News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Keskustakirjasto Oodi - maahanmuuttajien olohuone

Started by WinstonSmith, 09.12.2018, 14:01:16

Previous topic - Next topic

kivimies

Tuon HS:n jutun kommenteissa useat vaativat, että EU:lle annettaisiin lisää valtaa, jotta voisi pistää "kerjäläisten olot kuntoon", joku jopa kritisoi Perussuomalaisia siitä, että vastustavat tätä.

Kenellekään ei juolahtanut mieleen, että EU on koko tämän ongelman juurisyy. Kerjäläiset eivät pääsisi Suomeen ilman EU:n ns. vapaata liikkuvuutta.

Ilman sitä kaikki Romaniasta/Bulgariasta tulevat joutuisivat hakemaan viisumia lyhytaikaiseen oleskeluun. Kerjäläiset eivät sitä saisi, koska turistin tulee maksaa majoituksensa itse, eikä kuluttaa kodittomille tarkoitettuja palveluita/varoja.

Eino P. Keravalta

Quote from: kivimies on 10.05.2019, 17:38:02
Tuon HS:n jutun kommenteissa useat vaativat, että EU:lle annettaisiin lisää valtaa, jotta voisi pistää "kerjäläisten olot kuntoon", joku jopa kritisoi Perussuomalaisia siitä, että vastustavat tätä.

Ei ole tämän ketjun aihe enkä jatka tästä enempää, mutta olisi mielenkiitoista kuulla, mitä on tämä 'kerjäläisten olojen kuntoonpistäminen'.. arvatenkin se käytännössä tarkoittaa, että EU rahoittaa romaniväestöä miljardeilla ja miljardeilla: tarjoaa ilmaiseksi asunnon, vaatteet, terveydenhuollon, liikkumisen ja jokakuukautisen käteisrahan, eli 'palkan' - töihin noista ei taida olla kun ei ole koulutusta eikä kai kouluttautumishalujakaan joitakin poikkeusyksilöitä lukuunottamatta.

No, kun tämä on saavutettu ja kun sitä ylläpidetään joka vuosi miljardeilla, mitä sitten, onko kaikki hyvin? Eipä ole: romaniväestö on ilmaiset asunnot ja ilmaiset rahat saatuaan tietysti tuplannut populaationsa sukupolvessa, joten edessä on sama ongelma kuin alussakin, mutta tällä kertaa vain kaksi kertaa isompana.

Ainoa siis, kuka voi romaneita auttaa ovat romanit itse. Kaikki ulkopuolinen apu on vain veden kantamista kaivoon ja alkuperäisen ongelman kasvattamista.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Jorma M.

Kauan sitten varhaisteinityttäreni kävi usein Pasilan silloisessa keskuskirjastossa. Etsi luettavaa, teki muistiinpanoja, yritti lukea. Ja sitten tuli kotiin ja valitti että mistään ei taaskaan tullut mitään. Ei voinut keskittyä kun "ruskeat teinipojat riehuu ja metelöi koko ajan".

Laitoin meiliä kirjaston johtajalle, Osmon rouvalle. Kysyin että miksei kirjasto tee mitään ja antaa riehumisen jatkua. Rva Soininvaara vastasi närkästyneesti ja tyyliin että "kannattaisi olla vähemmän ennakkoluuloinen ja enemmän avoin".

Soininvaara ei pidä perinteisistä kirjaston käyttäjistä. Hänellä on tärkeämpiä tehtäviä kuin antaa helsinkiläisten viihtyä kirjastoissa.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Kari Kinnunen

Sanat muuttavat merkitystään aikojen kuluessa. Ehkäpä tulevaisuudessa sana "kirjasto" tarkoittaa tilaa joka varattu romaneille, eikä romaaneille.

Kukko

Aivan mainio anekdootti Jussilta!  ;D

Quote from: Jussi Halla-aho FacebookissaTulee mieleen Helsingin kaupunginhallituksen opintomatka erääseen italialaiseen suurkaupunkiin vuosia sitten. Ajoimme bussilla puiston ohi. Delegaatioon kuuluneet punavihreät ihastelivat italialaiselle oppaalle, miten siistiä, viihtyisää ja idyllistä puistossa oli. Lapsiperheitä piknikillä jne.

Opas vastasi ylpeänä, että kerjäläiset ja muu epäsosiaalinen aines oli määrätietoisin keinoin heitetty puistosta pois, jolloin lapsiperheet olivat palanneet sinne.

Sitten oli hetken aivan hiljaista ja vaihdettiin puheenaihetta.
https://www.facebook.com/jussi.hallaaho/posts/2254784317975083
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

Elemosina

Niin sivistysmaissa toimitaan.
Toisin kuin täällä mukasivistyneessä wannabeeuroopanytimessä-maassa, jossa annetaan kerjäläisten riekkua missä he haluavat ja palveluitakin järkätään.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

törö

#336
Quote from: Jorma M. on 10.05.2019, 17:54:15
Kauan sitten varhaisteinityttäreni kävi usein Pasilan silloisessa keskuskirjastossa. Etsi luettavaa, teki muistiinpanoja, yritti lukea. Ja sitten tuli kotiin ja valitti että mistään ei taaskaan tullut mitään. Ei voinut keskittyä kun "ruskeat teinipojat riehuu ja metelöi koko ajan".

Laitoin meiliä kirjaston johtajalle, Osmon rouvalle. Kysyin että miksei kirjasto tee mitään ja antaa riehumisen jatkua. Rva Soininvaara vastasi närkästyneesti ja tyyliin että "kannattaisi olla vähemmän ennakkoluuloinen ja enemmän avoin".

Soininvaara ei pidä perinteisistä kirjaston käyttäjistä. Hänellä on tärkeämpiä tehtäviä kuin antaa helsinkiläisten viihtyä kirjastoissa.

Kirjastossa metelöiminen on suomalaiseen ns. yhteiskuntaan integroitumista. Mä olen käsitellyt tätä aihetta tuolla luvussa Seita Runebergin patsaan kuvien tienoilla.

https://yadi.sk/i/Hitmx8O2VZSfHQ

Maastamuuttaja

Suomi, sellaisena kuin sen tunsimme, oli ei-suomalaistenkin olohuone. Kohta se on kaikkien yhteinen wc-tila. 

Mika

Oodin ylläpito tulee varmasti kalliiksi. Kun Keski-Euroopan mannet ja paskat housuissa olevat juopot kuluttavat aikaansa Oodin pehmeillä sohvilla, sohvat pitäisi desinfioida vähintään kerran päivässä.  Eiväthän tuollaiset paikat houkuttele enää tavallisia veronmaksajia.  Onneksi siistejä ja hiljaisiakin kirjastoja sentään vielä löytyy. 
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

l'uomo normale

Quote from: valkovuokko on 10.05.2019, 16:00:54
(Kantasuomalaiset) narkkarit ja alkoholistit pitäisi ohjata Oodiin. Suhtautuisikohan Soininvaara  heihin yhtä suopeasti kuin romanikerjäläisiin.

Vartijat tulevat siellä nopeahkosti tsekkaamaan epäilyttävät tyypit. (Kokemusta on.)
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Chiaroscuro

Quote from: endorphine on 10.05.2019, 06:40:02
Poikkesin itsekin jokin aika sitten Oodissa, vaikken asukaan Helsingissä. Arkkitehtuurisesti upea rakennus ulkoa. Sisältä katsottuna myös hieno, tosin osin käytännöllisyyden kustannuksella. Paljon ihmisiä ja hälinää. Vaikutti suositulta.

Kirjastoksi tuota ei voi tietenkään kutsua. Kirjasto on ainakin minulle paikka, jossa on hiljaista ja rauhoitutaan etsimään kirjoja (tms.) tai lukemaan. Sellaisia paikkoja on aika vähän nykyisin.

Tietääkseni Helsingissä on oikeitakin kirjastoja. Käyttäisin itse niitä mielummin, koska Oodissa minulle ei ole mitään muuta kuin hieno rakennus. Koska Suomessa on maailman korkeimpiin kuuluva veroaste, kansansivistykseen olennaisesti vaikuttavat kirjastot pitäisi sillä pystyä säilyttämään. Kirjaston ei tarvitse olla hieno, kunhan siellä on paljon kirjoja missä muodossa tahansa.

Valtaosa niistä harvoista, jotka vielä lukevat KIRJOJA, vaatii, että niissä pitää olla paljon kuvia - eikä kovin montaa sivua.
Alma: "Mul on sellainen fiilis, että mä voin tehdä mitä mä vittu haluun!" Aleksi Kinnunen (HS): "Juuri tällaiset, kahlitsematonta vapautta julistavat ja juhlistavat räväkät kommentit ovat Alman konserttien piristys..." (Helsingin Sanomat, 4.11.2019).

Outo olio

Quote from: Mika on 10.05.2019, 20:21:41
Onneksi siistejä ja hiljaisiakin kirjastoja sentään vielä löytyy.

Ehkä kyseessä onkin juoni houkutella kaikki häiriöaines samaan paikkaan, jolloin muut kirjastot jäävät rauhaan, ja monimuotoisuus saadaan mahdollisimman näkyvälle paikalle, Eduskuntataloa vastapäätä.

Itäkeskuksen kirjasto muuten on ainakin minun kokemusteni mukaan rauhallinen, ehkä juuri siksi kun siinä on nuorisotila, Puhos ja Itis vieressä, niin on muitakin paikkoja joissa viettää aikaa.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

mikkoellila

Quote from: Jorma M. on 10.05.2019, 17:54:15
Kauan sitten varhaisteinityttäreni kävi usein Pasilan silloisessa keskuskirjastossa. Etsi luettavaa, teki muistiinpanoja, yritti lukea. Ja sitten tuli kotiin ja valitti että mistään ei taaskaan tullut mitään. Ei voinut keskittyä kun "ruskeat teinipojat riehuu ja metelöi koko ajan".

Laitoin meiliä kirjaston johtajalle, Osmon rouvalle. Kysyin että miksei kirjasto tee mitään ja antaa riehumisen jatkua. Rva Soininvaara vastasi närkästyneesti ja tyyliin että "kannattaisi olla vähemmän ennakkoluuloinen ja enemmän avoin".

Soininvaara ei pidä perinteisistä kirjaston käyttäjistä. Hänellä on tärkeämpiä tehtäviä kuin antaa helsinkiläisten viihtyä kirjastoissa.

Vastaavanlaista kulttuurimarxilaista käsitystä kirjastojen olemassaolon tarkoituksesta edustaa Espoon kirjastopalvelujohtaja Sunniva Drake:

Sunniva Drake teki kirjastoista maahanmuuttajien olohuoneita
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Eino P. Keravalta

KALJALLA OODISSA

( rabortti )

Olipa sana kiirinyt meidän vähäiseen maalaiskyläämmekin, että Helsingin kaupunkiin on pystytetty ihmeellisen suuri ja komea rakennus. Ja että vallan ulkomaanpelletkin sitä matkustivat katsomaan ja kummastelemaan. Piti siis minunkin sinne matkustaman ja sitä ihmettelemään varsinkin kun julkisuudessa kerrottiin, että paikka on avoin kaikille.

Niin saavuin suureen Helsingin kaupunkiin. Aurinko paistoi ja kadut olivat mustanaan ( pun int ) ihmisiä. Kiersin Postitalon kulmalta Kiasman kylkeä pitkin kohti Oodia päästäkseni näkemään sen kehutun fasadin. Istuin penkille Musiikkitalon viereiselle rinteelle ja tarkastelin näkemääni. Yritin katsoa taloa tuorein silmin ja antaa sille mahdollisuuden. Pettymyksekseni Oodin fasadi oli kuitenkin surkea näky. Yläosan lasipinta oli kuin jostain elähtäneestä teollisuushallista. Talon alaosan taas muodosti 1970-luvun keltaisella maalattu ja saunapanelilla päällystetty 'lerppa', joka aaltoili kuin vesivahingon saaneena ja lumikinosten painamana.

Lähdin kävelemään rakennusta kohti. Talo kasvoi silmissäni. Näky oli surullinen: aukealle oli yritetty rakentaa jotain mahtipontista, mutta vastassa oli jotakin, jota voisi kuvailla jättimäiseksi ja hylätyksi lippakioskiksi. Vasta 20 metrin päässä ulko-ovesta aaltoileva lerppa alkoi näyttää mittasuhteidensa vuoksi mielenkiintoiselta, joskaan ei kauniilta sittenkään. Sisääntullessa ihmettelin: tässäkö tämä oli? Kapea, pitkulainen tila, pieni kahvila jossain. Kohta löysin liukuportaat ja tulin toiseen kerrokseen. Se oli ensimmäistäkin surkeampi. Taas ahdas käytävä ja tällä kertaa näkyvillä olivat myös rakennusta tukevat, massiiviset puupalkit. Niitä yritettiin käyttää arkkitehtuurisen muotoilun osina. Jälleen ehkä hieman erikoista ja mielenkiintoista, mutta ei taaskaan esteettisesti hyväksyttävää.

Menin saman tien kolmanteen kerrokseen. Nyt alkoi jo näyttää paremmalta: tila oli avara ja valoisa. Länsiseinällä pitkä ikkunarivi, katto aaltoileva ja vaalea. Hämmästelin, miten vähän kirjoja tilassa oli. Kävin läpi matalia kirjahyllyjä ja löysin filosofia-hyllyn. Ajattelin katsoa, josko siinä olisi jotakin mielenkiintoista. Näin kommunisti Esko Seppäsen kirjoittaman kirjan, joka lojui hyllyssä kansi ylöspäin. Käännyin pois.

Minulla oli reppu selässäni ja repussa oli yksi olut, 0,568 litran kokoinen tölkki lager-olutta. Ajattelin, että juon sen oluen täällä kirjastossa, sopiihan eurooppalainen olutkulttuuri hyvin tiedon ja kirjojen maailmaan: kuinka monet kirjailijat, taiteilijat, ajattelijat ja tutkijat ovatkaan istuneet viinituvissa turisten ja asioita pohdiskellen, milloin joukolla, milloin yksinään. Samalla saattaisin kokeilla, onko tämä kirjasto todella avoin kaikille, kuten kirjaston johtaja on sanonut sen olevan.

Hakeuduin läntiselle lasiseinälle. Aurinko paistoi ikkunaan kuumasti. Ikkunan vieressä oli tuoleja ja pieniä, pyöreitä pöytiä. Istuin eräälle tuolille ja kaivoin kaljan repusta. Poksautin kaljatölkin auki kuuluvasti. Mitään ei tapahtunut, minua ei ajettu ulos. Vieressä olevat pojat vähän töllistelivät. Istuin tuolissa, suljin silmäni.. annoin auringon kuumentaa kasvojani. Välillä otin huikkaa oluttölkistä, jonka annoin olla vierelläni olevalla pikkupöydällä. Takaani kulki ihmisiä, mutta kukaan ei sanonut mitään. Olin valmistautunut, jos henkilökunta tulisi valittamaan oluenjuonnista. Silloin olisin sanonut: 'Mutta rouva hyvä, tämä voi näyttää oluenjuonnilta, mutta tämä ei ole sitä - tämä on taideperformanssi, joka tutkii yksittäisen elämysasiantuntijan sisäisen kokemusmaailman suhdetta yhteisön arvofunktioihin'.

Aloin jo kummastella: eikö kukaan reagoi? Ehkä vähän villiinnyinkin.. nousin ylös, laitoin repun selkääni ja aloin kävellä pitkin kirjastotilaa oluttölkki kädessäni. Jotain pahennustahan tässä olisi jo kokeen vuoksi saatava aikaan! Vastaan tuli mummolauma ja heidän kohdallaan röyhtäisin kovaäänisesti kaljatölkkiä kädessäni pitäen. Mummot vähän hätkähtivät, mutta mitään valituksia ei tullut. Join kaljan loppuun, mutta pitelin urheasti tyhjää tölkkiä niin kuin se olisi ollut täynnään jumalten juomaa. Kuljin infopisteen ohi. Ja viimeinkin: 'Ei alkoholeja tänne', huudahti nuori virkailijamies minut nähdessään ja häntäkin kyllä hymyilytti. Sanoin, että tämä on tyhjä ja että olin löytänyt sen tuolta hyllyistä ja että olen viemässä sitä kaupan pullopalautukseen. En alkanut esittää mitään olutperformanssia, koska tyhjän tölkin kanssa on kehno elvistellä..

Laskeuduin ensimmäiseen kerrokseen ja siitä vielä kellarikerrokseen vessaan. Silloin hämmästyin: vessa oli todella komea, kuin jotain vaaleanruskeaa, massiivista marmoria, jolla niin lattia kuin seinätkin oli päällystetty. Tässä vessassa kyllä kelpaisi liruttaa kuset, jos toisetkin. Jos joskus kuljen tästä ohi ja on kusihätä, käyn kyllä täällä kusella. Vessa oli Oodin tiloista kaikkein komein, toiseksi komein oli ylin kirjastokerros, vaikkei se nyt mitenkään kaunis ollut, omalla tavallaan erikoinen ja valoisa kylläkin.

Olutkokeiluni oli nyt paljastanut räikeän kaksoisstandardin Oodin moraalikäytännöissä: kiertelevät, ulkomaalaiset rikollisjoukkiot kyllä saavat käyttää kirjastoa sellaisiin tarkoituksiin, joita varten kirjastoa ei olla rakennettu, kuten sen käyttämiseen ilmaisena päivähotellina ja nukkumispaikkana. Ulkomaalaiset mafian jäsenet saavat kyllä sotkea paikkoja, häiritä ja metelöidä, levittää tauteja ja hajuja, pelotella ihmisiä. Vessoissa saa nukkua, pestä pyykkiä, paskoa lattialle, runkata, käyttää ja myydä huumeita ja nussia, tyttölapsia saa ahdistella eikä se ketään kiinnosta. Mutta jos ikänsä Suomeen veroja maksanut, valkoinen, lihaasyövä ja Perussuomalaisia äänestävä heteromies istuu yksinäisessä tuolissaan hetken ja juo siinä sivistyneesti ja ainuttakaan sielua häiritsemättä muutaman kulauksen olutta janoonsa, hänet kyllä ollaan valmiita heittämään ulos heti.

Perustelu on se, että kirjastossa ei saa juoda olutta. Mutta kirjastoa ei myöskään saa käyttää ilmaisena päivähotellina tiloja vallaten ja muita asiakkaita häiriten. Mutta koska jälkimmäiseen syyllistyvät vain ulkomaalaiset mafian jäsenet, se on sallittu. Sen sijaan ketään häiritsemätön janojuoman nauttiminen selvänä on ehdottomasti kielletty. Kaikki eivät ole yhtä tervetulleita eikä kaikilla ole samoja sääntöjä.

Näin Oodissa, joka on kaikille avoin.

Päätän raborttini täältä tähän, täällä Eino P. Keravalta.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Uuno Nuivanen

Oluenjuonnin sijaan sinun olisi pitänyt kokeilla sotkea paikkoja, häiritä ja metelöidä, levittää tauteja ja hajuja, pelotella ihmisiä, nukkua vessassa, pestä pyykkiä, paskoa lattialle, runkata, käyttää ja myydä huumeita ja nussia, sekä ahdistella tyttölapsia. Sitten vasta hyvin naamioitu kaksoisstandardi olisi voinut paljastua.

Eino P. Keravalta

Quote from: Uuno Nuivanen on 24.05.2019, 19:31:07
Oluenjuonnin sijaan sinun olisi pitänyt kokeilla sotkea paikkoja, häiritä ja metelöidä, levittää tauteja ja hajuja, pelotella ihmisiä, nukkua vessassa, pestä pyykkiä, paskoa lattialle, runkata, käyttää ja myydä huumeita ja nussia, sekä ahdistella tyttölapsia. Sitten vasta hyvin naamioitu kaksoisstandardi olisi voinut paljastua.

Sinulla on hieno vaatimus tieteellisestä metodista, veliseni.

Kaikkeen muuhun yllämainittuun voisin vielä pystyäkin, mutta en halua käyttää tai myydä huumeita tai ahdistella tyttölapsia  :)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Chiaroscuro

Quote from: Uuno Nuivanen on 24.05.2019, 19:31:07
Oluenjuonnin sijaan sinun olisi pitänyt kokeilla sotkea paikkoja, häiritä ja metelöidä, levittää tauteja ja hajuja, pelotella ihmisiä, nukkua vessassa, pestä pyykkiä, paskoa lattialle, runkata, käyttää ja myydä huumeita ja nussia, sekä ahdistella tyttölapsia. Sitten vasta hyvin naamioitu kaksoisstandardi olisi voinut paljastua.

No tämän perusteella herää kyllä kova houkutus testata Oodi, vaikka jo ehdin luvata itselleni, etten astu kyseiseen laitokseen - petyn kyllä kovasti, jos mainos on katteeton.
Alma: "Mul on sellainen fiilis, että mä voin tehdä mitä mä vittu haluun!" Aleksi Kinnunen (HS): "Juuri tällaiset, kahlitsematonta vapautta julistavat ja juhlistavat räväkät kommentit ovat Alman konserttien piristys..." (Helsingin Sanomat, 4.11.2019).

l'uomo normale

Quote from: Eino P. Keravalta on 24.05.2019, 19:41:02
Quote from: Uuno Nuivanen on 24.05.2019, 19:31:07
Oluenjuonnin sijaan sinun olisi pitänyt kokeilla sotkea paikkoja, häiritä ja metelöidä, levittää tauteja ja hajuja, pelotella ihmisiä, nukkua vessassa, pestä pyykkiä, paskoa lattialle, runkata, käyttää ja myydä huumeita ja nussia, sekä ahdistella tyttölapsia. Sitten vasta hyvin naamioitu kaksoisstandardi olisi voinut paljastua.

Sinulla on hieno vaatimus tieteellisestä metodista, veliseni.

Kaikkeen muuhun yllämainittuun voisin vielä pystyäkin, mutta en halua käyttää tai myydä huumeita tai ahdistella tyttölapsia  :)

Vartijat ovat kuin petoeläimiä. He kiinnittävät huomiota liikkeeseen. Narkit ja muut epäilyttävät kulkevat aineitten vaikutuksesta joko liian nopeasti ja äkkinäisesti, tokkuraisesti tai kompuroiden, luultavasti käytön vaikutus verensokeriin on osasyynä tähän. Kokeile juoda oluesi yhdellä huikalla parin vuorokauden paaston jälkeen ja lähde sitten kiertelemään hyllyjä; ehkä sitten sinuun kiinnitetään huomiota.

Muutoin olisin halunnut lukea Oodissa yhden vanhan sanomalehtiartikkelin. Mutta virkailija kertoi minulle, että paperisia sanomalehtiä säilytetään Oodissa vain viikko. En mennyt tutkimaan, olisiko nettipäätteitten kautta saanut vanhempiakin lehtiä luettavakseen elektronisina versioina. Ei mikään varsinainen kansakunnan muisti tämä Oodi
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

pesi

Quote from: Eino P. Keravalta on 24.05.2019, 18:24:33
KALJALLA OODISSA

( rabortti )

Minulla oli reppu selässäni ja repussa oli yksi olut, 0,568 litran kokoinen tölkki lager-olutta. Ajattelin, että juon sen oluen täällä kirjastossa, sopiihan eurooppalainen olutkulttuuri hyvin tiedon ja kirjojen maailmaan: kuinka monet kirjailijat, taiteilijat, ajattelijat ja tutkijat ovatkaan istuneet viinituvissa turisten ja asioita pohdiskellen, milloin joukolla, milloin yksinään. Samalla saattaisin kokeilla, onko tämä kirjasto todella avoin kaikille, kuten kirjaston johtaja on sanonut sen olevan.

Hakeuduin läntiselle lasiseinälle. Aurinko paistoi ikkunaan kuumasti. Ikkunan vieressä oli tuoleja ja pieniä, pyöreitä pöytiä. Istuin eräälle tuolille ja kaivoin kaljan repusta. Poksautin kaljatölkin auki kuuluvasti. Mitään ei tapahtunut, minua ei ajettu ulos. Vieressä olevat pojat vähän töllistelivät. Istuin tuolissa, suljin silmäni.. annoin auringon kuumentaa kasvojani. Välillä otin huikkaa oluttölkistä, jonka annoin olla vierelläni olevalla pikkupöydällä. Takaani kulki ihmisiä, mutta kukaan ei sanonut mitään. Olin valmistautunut, jos henkilökunta tulisi valittamaan oluenjuonnista. Silloin olisin sanonut: 'Mutta rouva hyvä, tämä voi näyttää oluenjuonnilta, mutta tämä ei ole sitä - tämä on taideperformanssi, joka tutkii yksittäisen elämysasiantuntijan sisäisen kokemusmaailman suhdetta yhteisön arvofunktioihin'.

Aloin jo kummastella: eikö kukaan reagoi? Ehkä vähän villiinnyinkin.. nousin ylös, laitoin repun selkääni ja aloin kävellä pitkin kirjastotilaa oluttölkki kädessäni. Jotain pahennustahan tässä olisi jo kokeen vuoksi saatava aikaan! Vastaan tuli mummolauma ja heidän kohdallaan röyhtäisin kovaäänisesti kaljatölkkiä kädessäni pitäen. Mummot vähän hätkähtivät, mutta mitään valituksia ei tullut. Join kaljan loppuun, mutta pitelin urheasti tyhjää tölkkiä niin kuin se olisi ollut täynnään jumalten juomaa. Kuljin infopisteen ohi. Ja viimeinkin: 'Ei alkoholeja tänne', huudahti nuori virkailijamies minut nähdessään ja häntäkin kyllä hymyilytti. Sanoin, että tämä on tyhjä ja että olin löytänyt sen tuolta hyllyistä ja että olen viemässä sitä kaupan pullopalautukseen. En alkanut esittää mitään olutperformanssia, koska tyhjän tölkin kanssa on kehno elvistellä..

Laskeuduin ensimmäiseen kerrokseen ja siitä vielä kellarikerrokseen vessaan. Silloin hämmästyin: vessa oli todella komea, kuin jotain vaaleanruskeaa, massiivista marmoria, jolla niin lattia kuin seinätkin oli päällystetty. Tässä vessassa kyllä kelpaisi liruttaa kuset, jos toisetkin. Jos joskus kuljen tästä ohi ja on kusihätä, käyn kyllä täällä kusella. Vessa oli Oodin tiloista kaikkein komein, toiseksi komein oli ylin kirjastokerros, vaikkei se nyt mitenkään kaunis ollut, omalla tavallaan erikoinen ja valoisa kylläkin.

Olutkokeiluni oli nyt paljastanut räikeän kaksoisstandardin Oodin moraalikäytännöissä: kiertelevät, ulkomaalaiset rikollisjoukkiot kyllä saavat käyttää kirjastoa sellaisiin tarkoituksiin, joita varten kirjastoa ei olla rakennettu, kuten sen käyttämiseen ilmaisena päivähotellina ja nukkumispaikkana. Ulkomaalaiset mafian jäsenet saavat kyllä sotkea paikkoja, häiritä ja metelöidä, levittää tauteja ja hajuja, pelotella ihmisiä. Vessoissa saa nukkua, pestä pyykkiä, paskoa lattialle, runkata, käyttää ja myydä huumeita ja nussia, tyttölapsia saa ahdistella eikä se ketään kiinnosta. Mutta jos ikänsä Suomeen veroja maksanut, valkoinen, lihaasyövä ja Perussuomalaisia äänestävä heteromies istuu yksinäisessä tuolissaan hetken ja juo siinä sivistyneesti ja ainuttakaan sielua häiritsemättä muutaman kulauksen olutta janoonsa, hänet kyllä ollaan valmiita heittämään ulos heti.

Perustelu on se, että kirjastossa ei saa juoda olutta. Mutta kirjastoa ei myöskään saa käyttää ilmaisena päivähotellina tiloja vallaten ja muita asiakkaita häiriten. Mutta koska jälkimmäiseen syyllistyvät vain ulkomaalaiset mafian jäsenet, se on sallittu. Sen sijaan ketään häiritsemätön janojuoman nauttiminen selvänä on ehdottomasti kielletty. Kaikki eivät ole yhtä tervetulleita eikä kaikilla ole samoja sääntöjä.

Näin Oodissa, joka on kaikille avoin.

Päätän raborttini täältä tähän, täällä Eino P. Keravalta.

Tää on aivan huippu!! Hyvä että kaksoisstandardit nyt näin räikeästi paljastuivat!!

Seuraavalla kerralla vielä video pls.

pesi

nimierkki

Quote from: l'uomo normale on 24.05.2019, 20:00:16

Muutoin olisin halunnut lukea Oodissa yhden vanhan sanomalehtiartikkelin. Mutta virkailija kertoi minulle, että paperisia sanomalehtiä säilytetään Oodissa vain viikko. En mennyt tutkimaan, olisiko nettipäätteitten kautta saanut vanhempiakin lehtiä luettavakseen elektronisina versioina. Ei mikään varsinainen kansakunnan muisti tämä Oodi

Epressillä olisit voinut lukea vanhemman artikkelin, se on kätevä.

Lalli IsoTalo

Quote from: valkovuokko on 09.05.2019, 11:10:28
Samoin toisen kerroksen oleskelutiloissa vierasta kieltä puhuvat nuoret pelleilevät, kisailevat, hyppelevät, tekevät kärrynpyöriä. Kuin Hoplopissa tai laivan pallomeressä.

Vähänpä helsinkiläiset tajusivat, että kirjaston sijaan he saivat Ruotsinlaivan ydinkeskustaan.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Eino P. Keravalta

Quote from: Lalli IsoTalo on 24.05.2019, 21:36:01
Quote from: valkovuokko on 09.05.2019, 11:10:28
Samoin toisen kerroksen oleskelutiloissa vierasta kieltä puhuvat nuoret pelleilevät, kisailevat, hyppelevät, tekevät kärrynpyöriä. Kuin Hoplopissa tai laivan pallomeressä.

Vähänpä helsinkiläiset tajusivat, että kirjaston sijaan he saivat Ruotsinlaivan ydinkeskustaan.

Taisivat saada oikein ruotsinvaivan.. itse satuin käymään paikalla noin iltakuuden aikaan päivänä, jolloin oli aurinkoinen ja suhteellisen lämmin keli. Siksi kehitysmaalaiset olivatkin ulkona häiriköimässä sen sijaan, että olisivat sisätiloissa häiriköimässä: ihmettelinkin paikan suhteellista hiljaisuutta. Mutta sade- tai pakkaskeli varmaan tuo kaislahameiset, voodoo-henkiset, ihmissyöjät ja ikuiset vaeltajat jälleen keskuuteemme sisätiloihin.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Chiaroscuro

Quote from: Eino P. Keravalta on 24.05.2019, 21:42:39
Quote from: Lalli IsoTalo on 24.05.2019, 21:36:01
Quote from: valkovuokko on 09.05.2019, 11:10:28
Samoin toisen kerroksen oleskelutiloissa vierasta kieltä puhuvat nuoret pelleilevät, kisailevat, hyppelevät, tekevät kärrynpyöriä. Kuin Hoplopissa tai laivan pallomeressä.

Vähänpä helsinkiläiset tajusivat, että kirjaston sijaan he saivat Ruotsinlaivan ydinkeskustaan.

Taisivat saada oikein ruotsinvaivan.. itse satuin käymään paikalla noin iltakuuden aikaan päivänä, jolloin oli aurinkoinen ja suhteellisen lämmin keli. Siksi kehitysmaalaiset olivatkin ulkona häiriköimässä sen sijaan, että olisivat sisätiloissa häiriköimässä: ihmettelinkin paikan suhteellista hiljaisuutta. Mutta sade- tai pakkaskeli varmaan tuo kaislahameiset, voodoo-henkiset, ihmissyöjät ja ikuiset vaeltajat jälleen keskuuteemme sisätiloihin.

Ja mikä parasta, ei tarvitse enää matkustaa Ruotsiin kohdatakseen monikulttuurisen helvetin paratiisin. Säätiedotuksen mukaan huomenna olisi taas mahdollisuus nauttia Oodissa kansainvälisestä tunnelmasta - yritän ehtiä paikalle!
Alma: "Mul on sellainen fiilis, että mä voin tehdä mitä mä vittu haluun!" Aleksi Kinnunen (HS): "Juuri tällaiset, kahlitsematonta vapautta julistavat ja juhlistavat räväkät kommentit ovat Alman konserttien piristys..." (Helsingin Sanomat, 4.11.2019).

l'uomo normale

Quote from: Chiaroscuro on 24.05.2019, 21:49:51
Ja mikä parasta, ei tarvitse enää matkustaa Ruotsiin kohdatakseen monikulttuurisen helvetin paratiisin. Säätiedotuksen mukaan huomenna olisi taas mahdollisuus nauttia Oodissa kansainvälisestä tunnelmasta - yritän ehtiä paikalle!

Mitä olen katsonut pikaisesti, Tukholman kantakaupungin kirjastoissa ja Kulturhusetissa on rauhallista. Vartijoina niissä on ainakin yksi lihaksikas arabi.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Lalli IsoTalo

Quote from: Chiaroscuro on 24.05.2019, 21:49:51Ja mikä parasta, ei tarvitse enää matkustaa Ruotsiin kohdatakseen monikulttuurisen helvetin paratiisin.

Jollekin SDP:n tyypille voisi vinkata, että ehdottaisi tax free -oikeuksia Oodille.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Eino P. Keravalta

Quote from: Lalli IsoTalo on 24.05.2019, 22:11:18
Quote from: Chiaroscuro on 24.05.2019, 21:49:51Ja mikä parasta, ei tarvitse enää matkustaa Ruotsiin kohdatakseen monikulttuurisen helvetin paratiisin.

Jollekin SDP:n tyypille voisi vinkata, että ehdottaisi tax free -oikeuksia Oodille.

Nythän siellä on jo fax free - oikeudet.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Supernuiva

Quote from: Eino P. Keravalta on 24.05.2019, 22:55:51
Quote from: Lalli IsoTalo on 24.05.2019, 22:11:18
Quote from: Chiaroscuro on 24.05.2019, 21:49:51Ja mikä parasta, ei tarvitse enää matkustaa Ruotsiin kohdatakseen monikulttuurisen helvetin paratiisin.

Jollekin SDP:n tyypille voisi vinkata, että ehdottaisi tax free -oikeuksia Oodille.

Nythän siellä on jo fax free - oikeudet.

Faxit ovat väistyvää teknologiaa, kuten edeltäjä telex. Vai mihin tuo fax free viittaa?

Eino P. Keravalta

'Fax free' tarkoittaa 'fucks free'. You see?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Supernuiva

Quote from: Eino P. Keravalta on 25.05.2019, 11:58:13
'Fax free' tarkoittaa 'fucks free'. You see?

I'm afraid I do not see it. Do you mainly mean causing damage or sexual intercourse? Or both?

Eino P. Keravalta

Quote from: Supernuiva on 25.05.2019, 12:05:02
Quote from: Eino P. Keravalta on 25.05.2019, 11:58:13
'Fax free' tarkoittaa 'fucks free'. You see?

I'm afraid I do not see it. Do you mainly mean causing damage or sexual intercourse? Or both?

Anteeksi epäselvyyteni: tarkoitan, että grooming-ringit bylsivät vapaasti ja yhteiskunnan tuella pikkutyttöjä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.