News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Pohjalainen: Poliittisen parodian mahdottomuus

Started by zhlobik, 05.09.2009, 11:29:37

Previous topic - Next topic

zhlobik

QuoteParodia (suomeksi ivamukaelma) on nykyään mahdotonta, he tekevät sen itse. Nämä Paavo Haavikon sanat tulevat mieleen, kun kuuntelee Suomen poliittisen johdon puheita.

Valtionvarainministeri Kataisen mukaan Suomi on ajautumassa vaarallisille vesille talouden suhteen. Siis ajautumassa, kun Katainen itse on ollut Suomi-laivan komentosillalla kaksi ja puoli vuotta. Mitä hän on siellä tehnyt paitsi jatkanut valtion omaisuuden myyntiä polkuhintaan ulkomaille ja taannut eriarvoisuuden lisääntymisen rikkaimpia suosivalla veropolitiikalla?

Maatalousministeri Anttila on "pöyristynyt" siitä, että suomalaisille koululaisille syötetään puolalaisia perunoita. Samaan aikaan suomalainen perunanviljelijä saa 8 senttiä kilolta, ei puoltakaan tuotantokustannuksista. Anttilan puolue on aiheuttanut nykyisen tilanteen lupaamalla kaikkea hyvää EU-jäsenyyden myötä. Onko lähiruokaa puheissaan kannattava pääministeri yhtä pöyristynyt?

Ministeri Väyrynen on sanonut, että euroon siirtyminen oli virhe. Väyrynen oli itse Ahon hallituksen ministerinä käännyttämässä suomalaisia EU-jäsenyyteen. Sittemmin hän on vastustanut EU-jäsenyyttä ja myöhemmin kannattanut, kunhan EU:sta tehdään hajautettu liittovaltio.

Eduskuntapuolueiden saama raha antaa aiheen kysyä, onko Suomen ns. edustuksellinen demokratia itsessään parodia. Kun äänestäjien veroina maksamat 40 miljoonaa euroa puoluetukia eivät riitä äänten ostamiseen, tarvitaan lisäksi hämäräliikemiesten, suuryritysten ja etujärjestöjen rahaa.

Haavikko oli tarkkanäköinen.

Antti Pesonen Itsenäisyyspuolueen puheenjohtaja Alajärvi

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=445413