News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2018-11-17 Jada Pinkett Smith kertoo rasistisesta kohtaamisestaan

Started by Hevonen, 17.11.2018, 14:29:27

Previous topic - Next topic

Hevonen

https://www.msn.com/fi-fi/viihde/julkkikset/jada-pinkett-smith-kertoo-rasistisesta-kohtaamisestaan-en-tule-koskaan-unohtamaan-niit%c3%a4-kahta-poliisia/ar-BBPNUZO?li=BBr5MK1

Koska rasismilla ratsastaminen on muotia, pitää kaivaa kokemuksia jostain vuosikymmenten takaa.  :roll: Ja silti myöntää, että luokittelee ihmisiä ulkonäön mukaan itsekin. :P

QuoteNäyttelijä  kertoi hiljattain Facebook-keskustelusarjassaan Red Table Talk, ettei hän unohda koskaan kohtaamistaan kahden poliisin kanssa, joka tapahtui hänen nuoruudessaan.

– Muistan olleeni menossa Virginia Beachille, muistatko kun heillä oli mellakoita? Pinkett Smith kysyi ohjelmassa äidiltään .

– Olin siellä itsekseni, kauhuissani, yrittäen päästä takaisin hotellilleni. En tule koskaan unohtamaan niitä kahta valkoihoista poliisia. Sanoin heille, että "Yritän päästä kadun päähän jotta pääsisin hotellilleni". Ja he vastasivat: "Sinun on parasta raahata n******n p****esi pois tältä kadulta heti".

Banfield-Jones jakoi myös omia kokemuksiaan liittyeen rasismiin. Hän kertoi muun muassa kasvaneensa aikana, jolloin hän ei voinut esimerkiksi mennä kaupungille kokeilemaan hattuja, tai että hänen omilla kotikulmillaan oli paikkoja, jonne hänen ei ollut sallittua mennä.

Pinkett Smith kertoi samassa jaksossa myös omista ennakkoluuloistaan, joita hänellä on erityisesti valkoihoisia, vaaleahiuksisia naisia kohtaan.

– Blondit hiukset naisilla vaan laukaisee minut ja minun on ollut pakko pidätellä itseäni.

Näyttelijä muisteli tapausta, jolloin hän oli jättää väliin haastattelun erään naisen kanssa tämän ulkonäön takia.

– Ajattelin, etten tiennyt halusinko tehdä niin. Se oli ensireaktioni, joka perustui siihen, miltä hän näytti! Ja sitten ajattelin, että se ei ole yhtään eri asia. Se ei anna minulle oikeutta niputtaa kaikki blondit naiset yhteen.

Lähde: People

"Olisi virhe uskoa, että kansa voisi poistaa jaottelun ystävään ja viholliseen julistamalla ystävyyttään koko maailmalle tai vapaaehtoisesti riisumalla itsensä aseista." — Carl Schmitt 1927

18.8.2017 - Emme ikinä unohda.

Khalifatta

Pinkett Smith kertoi samassa jaksossa myös omista ennakkoluuloistaan, joita hänellä on erityisesti valkoihoisia, vaaleahiuksisia naisia kohtaan.
– Blondit hiukset naisilla vaan laukaisee minut ja minun on ollut pakko pidätellä itseäni.
...
oli jättää väliin haastattelun erään naisen kanssa tämän ulkonäön takia

Eli syyllistyy samaan, mistä syyttää muita!? Eipä yllätä. Avointa rasismia tuo on, eikä se "pidättelyillä" muuksi muutu.
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

Alapo

QuoteMuistan olleeni menossa Virginia Beachille, muistatko kun heillä oli mellakoita? Pinkett Smith kysyi ohjelmassa äidiltään .

– Olin siellä itsekseni, kauhuissani, yrittäen päästä takaisin hotellilleni. En tule koskaan unohtamaan niitä kahta valkoihoista poliisia. Sanoin heille, että "Yritän päästä kadun päähän jotta pääsisin hotellilleni". Ja he vastasivat: "Sinun on parasta raahata n******n p****esi pois tältä kadulta heti".

Rasistinen kohtaaminen vai rumasti annettu ohjeistus? Jos on mellakoita, silloin harvemmin kovin nätisti nuorille kerrotaan että painukaa nyt muualle, tai syytönkin saa kuonoonsa, väristä välittämättä.