News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Eduskunnan äänestyskone rikki, tai muunneltua totuutta?

Started by Peltipaita, 25.09.2018, 01:20:18

Previous topic - Next topic

Peltipaita

Soinin luottamusäänestys
QuoteMarin sanoo Uudelle Suomelle olevansa varma, että painoi "ei"-nappia.
"Olen tuohtunut", Marin sanoo ja kertoo juuri kuulleensa, että hänen äänensä on rekisteröitynyt väärin.
Marin sanoo selvittävänsä eduskunnasta, miksi äänestysjärjestelmä ei ole toiminut oikein.
___

Myös vihreiden Emma Kari kertoo samasta ongelmasta.
"Nyt suututtaa. Olin paikalla äänestyksessä. Äänestin EI. Jostain syystä tätä ei kirjattu ylös. Asia nyt selvitetty. Äänestyspaneelini tarkistetaan ja asia korjataan pöytäkirjaan", Emma Kari tviittaa.

Tämä on skandaali. Eduskunnan äänestyskone antaa päinvastaisen tuloksen kuin edustaja on tarkoittanut. Ajatelkaapa jos kysymys olisi sodasta tai rauhasta ja kone tekisi mitä tykkää. Asian täydellisestä vaikenemisesta päätellen lienee kuitenkin niin että kyseiset edustajat vain töpeksivät, (painoivat väärää nappia vahingosssa) tai äänestivät toisin kuin väittivät tehneensä.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Viljami

^Tulee ennemminkin mieleen yksi Fingerpori-strippi, jossa Fingerporin kansanedustaja nauraa toisen edustajan esitystä ja päättää jakaa sen kavereilleen. Ja painaa Jaa-nappia  ;D En nyt löydä ko. strippiä tähän hätään.
For thirty years, Germans lectured Ukrainians about fascism. When fascism actually arrived, Germans funded it, and Ukrainians died fighting it - Timothy. D. Snyder

SuperSaatana

Jätän tämän vain tähän..

guest12632

Uuvattiketjusta:

Quote from: Hohtava Mamma on 21.09.2018, 15:16:56
Demareille, vasureille ja vihreille riittäisi ihan hyvin sellaiset napit, joissa valo syttyy ja äänikin tulee mutta ei ole yhdistetty mihinkään. En tiedä, kuka niiden asennuksesta vastaa mutta olisi kyllä isänmaallinen teko.  Jaa - Ei -ristiinkytkentä olisi vielä isänmaallisempi.

Tämä nauratti, koska siinä on mukana niin iso totuuden siemen. Tuo ristiinkytkentä tosiaan säästäisi maailman monelta pahalta. ;D

ismolento

Quote from: Peltipaita on 25.09.2018, 01:20:18
Soinin luottamusäänestys
QuoteMarin sanoo Uudelle Suomelle olevansa varma, että painoi "ei"-nappia.
"Olen tuohtunut", Marin sanoo ja kertoo juuri kuulleensa, että hänen äänensä on rekisteröitynyt väärin.
Marin sanoo selvittävänsä eduskunnasta, miksi äänestysjärjestelmä ei ole toiminut oikein.
___

Myös vihreiden Emma Kari kertoo samasta ongelmasta.
"Nyt suututtaa. Olin paikalla äänestyksessä. Äänestin EI. Jostain syystä tätä ei kirjattu ylös. Asia nyt selvitetty. Äänestyspaneelini tarkistetaan ja asia korjataan pöytäkirjaan", Emma Kari tviittaa.

Tämä on skandaali. Eduskunnan äänestyskone antaa päinvastaisen tuloksen kuin edustaja on tarkoittanut. Ajatelkaapa jos kysymys olisi sodasta tai rauhasta ja kone tekisi mitä tykkää. Asian täydellisestä vaikenemisesta päätellen lienee kuitenkin niin että kyseiset edustajat vain töpeksivät, (painoivat väärää nappia vahingosssa) tai äänestivät toisin kuin väittivät tehneensä.

Eikä olleet ainoita. Vartiainenhan pomppasi ylös heti äänestyksen jälkeen ja tunnusti itse painaneensa väärää nappia.

newspeak

Tämä heikentää luottamustani edustukselliseen demokratiaan. Seuraavaksi "POISSA" voi varmasti tarkoittaa mitä vain jälkikäteen.

"Oli tarkoitus tuhota tämä maa, mutta jäinkin kotiin nukkumaan, kun en jaksanut tilata taksia. Nyt ärsyttää, joten muutan ääntäni."

P.S. Oijoi, kun pääsee kunnolla hyvesignaloimaan näissä hyvesignalointiäänestyksessä jälkikäteen kun äänesti mukamas väärin. Ensin voi hyvesignaloida ennen äänestystä monta kuukautta, hyvesignaloida tuloksen tultua julki ja vielä jälkikäteen voi "väärin" äänestettyää hyvesignaloida kuinka sai äänensä vaihdettua jälkikäteen hyvesignaloivammaksi. Eihän sitä kansanedustaja malta varmasti mennä edes nukkumaan tuossa tilassa, kun hohtaa pimeässä kaikesta hyvesignaloinnista.

"Kyllähän MINÄ eläinten asiaa EDUSTAN, mutta järjestelmä laski MINUN ääneni VÄÄRIN. Eläimet TYKKÄÄVÄT, että niitä RAPSUTETAAN tietyistä paikoista ja erään ystäväni koira tulee nyt KUOLEMAAN ikänsä takia, eikä pääse naimisiin KOVASTI RAKASTAMANSA omistajansa kanssa. Tässä NAISIA SORRETAAN."

ikuturso

Quote from: ismolento on 25.09.2018, 17:57:33
Eikä olleet ainoita. Vartiainenhan pomppasi ylös heti äänestyksen jälkeen ja tunnusti itse painaneensa väärää nappia.

Kuuntelin radiosta tämän Vartiaisen puheenvuoron. Hän siis ei osunut edes äänestysnappeihin, vaan painoi uudelleen "LÄSNÄ"-nappia. Tuon asian selvittely veltto-alaleuka-äänellä vahvisti kyllä käsitystäni siitä, että tuo ukko ei käy ihan täysillä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Lasse

Miksei voi äänestää kännyllä jollain appsilla?

Ihan dorkaa dinosaurustenaikaista menoo...
NOVUS ORDO HOMMARUM