News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Siniristin Liitto

Started by Jouko Piho, 16.06.2018, 19:57:46

Previous topic - Next topic

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Jouko Piho

Siniristin Liitto Tuusulassa

Olin tänään 23.9.2018 teltan kanssa keräämässä kannattajakortteja Hyrylän torilla Tuusulassa, jossa pidettävillä Keski-Uudenmaan Suurmarkkinoilla oli runsaasti väkeä ja sääkin oli mitä parhain eli mukavaa pilvipoutaa.

Olin yksin, mutta Veli-Matti Mars pääsi auttamaan pariksi tunniksi puolen päivän aikaan. Veli-Matti onkin erittäin tehokas korttien kerääjä. Niinpä saimme koko päivän saaliiksi lopulta peräti 45 korttia, mikä on uusi ennätys. Tällä hetkellä Siniristin Liitolla on koossa 447 kannattajakorttia.

Sen lisäksi Mikko Reijola oli auttamassa sekä teltan pystytyksessä aamulla että teltan purkuhommissa iltapäivällä. Mikko teki jälleen myös videostriimin suoralähetyksenä, joka on katsottavissa osoitteessa https://www.youtube.com/watch?v=kzR8AKWejgs .

Myös Nykysuomi-nettilehden päätoimittaja Petri Perta tuli paikalle ja teki meistä videohaastattelun. Mikko Reijola kuvasi tilanteen, joka on nähtävissä Youtubessa https://www.youtube.com/watch?v=HnmmkVxkSR0 .

Kerronpa kolmesta erikoisemmasta tilanteesta. Eräs mies tuli kertomaan siitä, että monet puolueet ovat jättäneet nimestään pois ruotsinkielisen osan. Laitoin miehelle käteen Siniristin Liiton ruotsinkielisen ohjelman, jolloin mies täytti kortin heti.

Toisessa tapauksessa eräs mies empi kortin täyttämistä, mutta huomattuani ristin hänen kaulassaan kerroin, että Siniristin Liitto kannattaa kristillisiä arvoja ja mukana on paljon uskovia. Silloin mies täytti kortin.

Kolmas tilanne oli se, kun eräs mies Janakkalasta tuli sanomaan minulle, että hän oli ollut minun Riihimäellä kolme vuotta sitten pitämässäni hengellisessä kokouksessa. Eilen hän oli mennyt Hyvinkään Suurmarkkinoille täyttääkseen kortin siellä, mutta koska minä olin poistunut huonon sään takia paikalta, mies tuli tänään Tuusulaan voidakseen täyttää kannattajakortin siellä.

Jouko Piho

Siniristin Liitto Hämeenlinnassa

Olen Siniristin Liiton teltan kanssa keräämässä kannattajakortteja Hämeenlinnan torilla lauantaina 29.9.2018 klo 9-15.

Tervetuloa käymään teltalla tervehtimässä meitä ja täyttämässä kannattajakorttia, jos et ole sitä vielä tehnyt!

Ilmoita minulle, jos voit tulla teltalle auttamaan korttien keräämisessä vaikka osaksikin aikaa.

Jouko Piho

Nykysuomi-lehti haastattelee Jouko Pihoa ja Veli-Matti Marsia

Mikko Reijola kuvasi tilanteen, kun Nykysuomen päätoimittaja Petri Perta haastatteli Jouko Pihoa ja Veli-Matti Marsia Tuusulassa. Video on nähtävissä Youtubessa https://www.youtube.com/watch?v=HnmmkVxkSR0 .

Jouko Piho

Sunnuntailapsi

Lupaan käydä koko vaalikauden sunnuntait ehtoollisella, mikäli Siniristin Liitto saa vähintään yhden vaaleilla valitun kansanedustajan eduskuntaan.

Jouko Piho

Lopunaika 2 ja Profetioita 2 ilmestyneet

Kaksi uusinta kirjaani Lopunaika 2 ja Profetioita 2 ovat ilmestyneet tänään 25.9.2018

Lopunaika 2 (206 sivua) on jatkoa keväällä 2016 ilmestyneelle Lopunaika-kirjalleni. Myös tässä kirjassani on kirjoituksiani ja kannanottojani hyvin erilaisista aiheista sekä lopussa 25 kirja-arviota ja kolme elokuva-arviota.

Käsittelemiäni aiheita on laidasta laitaan kansallismielisyydestä maahanmuuttoon, Trumpista Venäjään, mafiasta Antikristukseen, mediasta pankkeihin, populismista kreationismiin ja islamista johtajuuteen sekä monia muita kiinnostavia teemoja.

Profetioita 2 (132 sivua) on jatkoa keväällä 2016 julkaisemalleni kirjalle Profetioita.

Eniten on eri ihmisten näkemiä unia, näkyjä ja profetioita Suomelle, mutta paljon on myös sanomia Amerikalle, Venäjälle ja Israelille.

Sen lisäksi on yksityisiä henkilöitä, kuten Donald Trumpia, Hillary Clintonia, Barack Obamaa, Vladimir Putinia, Paavo Väyrystä ja minua koskevia profetioita.

Vanhempia kirjojani Outo tie, Ihmeellinen Israel, Ihmeellinen Israel 2, Ihmeellinen Israel 3, Profetioita, Lopunaika, Sanalastuja, Jouko Pihon psalmeja ja Puhuttelevia raamatunkohtia on edelleen saatavissa.

Molemmat kirjat ovat nidottuja ja maksavat saman verran eli 25 euroa postikuluineen. Jos ostat enemmän kuin yhden, saat loppusummasta 10 %:n alennuksen. Myyn vanhempia kirjoja alennushintaan 15 euroa postikuluineen. Ihmeellinen Israel 3 maksaa 25 euroa, koska se on uudempi tänä vuonna ilmestynyt kirja.

Kirjoja voi tilata osoitteesta Jouko Piho Valkolammentie 26 c F 47 07910 Valko, lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected], puhelinnumerosta 040-8281759 tai Facebookin yksityisviestin kautta.

Shemeikka

lisäksi on yksityisiä henkilöitä, kuten Donald Trumpia, Hillary Clintonia, Barack Obamaa, Vladimir Putinia, Paavo Väyrystä ja minua koskevia profetioita.

Hittovie @Jouko Piho, oletpa seuraan nimesi laittanut. Ei sinua ainakaan liika vaatimattomuus vaivaa.

Nojoo, kukapa kissan hännän nostaa, ellei kissa itse.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Jouko Piho

Quote from: Shemeikka on 25.09.2018, 20:14:28
lisäksi on yksityisiä henkilöitä, kuten Donald Trumpia, Hillary Clintonia, Barack Obamaa, Vladimir Putinia, Paavo Väyrystä ja minua koskevia profetioita.

Hittovie @Jouko Piho, oletpa seuraan nimesi laittanut. Ei sinua ainakaan liika vaatimattomuus vaivaa.

Nojoo, kukapa kissan hännän nostaa, ellei kissa itse.
Minkäs tosiasioille mahtaa.

Jouko Piho

Siniristin Liitto Espoon Leppävaarassa

Olen Siniristin Liiton teltan kanssa kannattajakortteja keräämässä tiistaina 2.10.2018 klo 11-18 Espoossa Leppävaaran Sellon edustalla Ratsutorilla, Leppävaarank. 3.

Tervetuloa käymään teltalla tervehtimässä meitä ja täyttämässä kannattajakorttia, jos et ole sitä vielä tehnyt!

Ilmoita minulle, jos voit tulla teltalle auttamaan korttien keräämisessä vaikka osaksikin aikaa.

Halukkaat voivat myös ostaa teltalla Jouko Pihon kirjoja.

Jouko Piho

https://www.nykysuomi.com/2018/09/26/haastattelussa-uuden-kansallismielisen-puoluehankkeen-karkimiehet-mika-erottaa-siniristin-liiton-ja-perussuomalaiset/

QuoteNykysuomi tavoitti kansallismieliseksi itseään kutsuvan Siniristin liitto nimisen puoluehankkeen kärkimiehet Tuusulan Hyrylässä viime sunnuntaina. Puheenjohtaja Jouko Piho ja hallituksen jäsen Veli-Matti Mars vastailivat avoimin mielin kysymyksiin ja oheisen videon myötä Siniristin liiton tarkoitus avautunee sellaisillekin, jotka eivät hankkeesta kenties aiemmin ole kuulleet.

Lisätty lainaus. Ei pelkkiä linkkejä.

Supernuiva

Quote from: Jouko Piho on 25.09.2018, 22:57:07
Quote from: Uuno Nuivanen on 25.09.2018, 21:52:05
Voiko sinulta tilata profetian?

Ei.

Toivottavasti ei mene liikaa sivuraiteille, mutta jotkut kiertävät saarnaajat eivät enää puhu Jeesuksen pikaisesta paluusta, vaan he puhuvat suuresta ja vaikeasta talouslamasta, joka johtaa siihen, että ihmiset eivät saa enää rahojaan pankista.

Millaisia ovat Pihon kirjoissa käsitellyt profetiat koskien taloutta ja tulevaa uutta lamaa? (Jos tätä asiaa nyt saa kysyä?)

Jouko Piho

Suora striimauslähetys

180927 Jouko Piho teologian ylioppilaiden haastattelussa to 27.9.2018 klo 17.00

Helsinki Livestream YouTube https://www.youtube.com/watch?v=CCIix48-99w

Hegesippus YouTube https://www.youtube.com/chann.../UCI-nuYHOovsjdv9yWXZVsLw/live

Helsinki Livestream Facebook https://www.facebook.com/livestream.helsinki

Hegesippus Kanava VK https://vk.com/hegesippus

Jouko Piho

Quote from: Supernuiva on 26.09.2018, 23:03:40
Quote from: Jouko Piho on 25.09.2018, 22:57:07
Quote from: Uuno Nuivanen on 25.09.2018, 21:52:05
Voiko sinulta tilata profetian?

Ei.

Toivottavasti ei mene liikaa sivuraiteille, mutta jotkut kiertävät saarnaajat eivät enää puhu Jeesuksen pikaisesta paluusta, vaan he puhuvat suuresta ja vaikeasta talouslamasta, joka johtaa siihen, että ihmiset eivät saa enää rahojaan pankista.

Millaisia ovat Pihon kirjoissa käsitellyt profetiat koskien taloutta ja tulevaa uutta lamaa? (Jos tätä asiaa nyt saa kysyä?)

Suuri lama ja talousromahdus tulevat. Asia tulee esille kirjoissani Profetioita, Profetioita 2, Lopunaika ja Lopunaika 2. Kirjoja voi tilata minulta.

Jouko Piho

Olin teologian ylioppilaiden tentattavana

Olin tänään 27.9.2018 Helsingin yliopistossa teologian opiskelijoiden haastateltavana.

Teol. kand. Rasmus Tillander Teologian Ylioppilaiden Tiedekuntayhdistyksestä lähetti minulle 17.8.2018 seuraavanlaisen kyselyn: "Toimin tällä hetkellä Helsingin yliopiston teologian opiskelijoiden opiskelijajärjestössä ja järjestämme kuukausittaista keskustelusarjaa, jossa kutsumme jonkun alan asiantuntijan puhumaan jostakin enemmän tai vähemmän ajankohtaisesta aiheesta ja etsinkin tälle syksylle tällaisia henkilöitä. Kysyisinkin olisiko sinulla mahdollisuutta tulla Helsingin yliopistolle haastateltavaksi kokemuksistasi Suomen tunnetuimpana profeettana? Profetiat ja erilaiset näyt kun ovat selkeästi osa kristinuskoa, mutta vain harvakseltaan meillä tiedekunnalla enää keskustelun aiheena. Olisi myös kiinnostava kuulla, millaista on elää tuollaisen kutsumuksen kanssa."

Vastasin, että otan kutsun vastaan. Haastattelu menikin ihan mukavasti, kun sekä haastattelijan että yleisön kysymykset olivat asiallisia ja kiinnostavia.

Mikko Reijola oli mukana tekemässä tapahtumasta suoraa striimauslähetystä, joka on katsottavissa Youtubesta osoitteessa: https://www.youtube.com/watch?v=CCIix48-99w. Joten en kuvaile haastattelua sen enempää, koska se on nähtävissä kokonaan videolla.

Yleisön joukossa oli kaksi yllätystä, kun eräs teologian opiskelija tuli luokseni ja sanoi, että hän on entinen oppilaani Munkkiniemen ala-asteelta, ja toinen teologian opiskelija oli tuttu Suomen Yhteiskristillisen Raamattukoulun ajoilta 1980-luvun alusta.

Perustamani Siniristin liitto ja poliittinen toimintanikin mainittiin, mutta en voinut kuitenkaan kerätä kannattajakortteja Yliopiston tiloissa.

Jouko Piho

Siniristin Liitto Hämeenlinnassa

Olin tänään 29.9.2018 Siniristin Liiton teltan kanssa kannattajakortteja keräämässä Hämeenlinnan torilla.

Mukana olivat Timo Könönen Janakkalasta aamusta alkaen sekä Vesa Porkola Hämeenlinnasta parisen tuntia iltapäivällä.

Mukana oli myös enimmäistä kertaa A-stand -teline, jossa on tiivistettynä Siniristin Liiton arvot ja tavoitteet sekä selitys siitä, että olemme keräämässä kannattajakortteja.

Ihmisiä ei liikkunut torilla runsaasti, mutta kuitenkin sen verran, että saimme kokoon 18 korttia. Siniristin Liitolla on nyt koossa yhteensä 467 kannattajakorttia.

Ihmisten vähyyden lisäksi myös henkinen vastustus oli Hämeenlinnassa kovempaa kuin missään muualla tähän asti. Oli kivikovia ateisteja ja agnostikkoja sekä todella paljon kaiken toivonsa menettäneitä ihmisiä, jotka eivät enää usko politiikan mahdollisuuksiin eivätkä yhteenkään puolueeseen. Osa heistä sanoi jopa, että he eivät enää äänestäkään, koska mitään ei ole enää tehtävissä.

Oli siinä olemista vihaisten syytösten ryöpytessä niskaan yrittäen vakuuttaa, että me olemme toisenlainen ja moraalinen puolue. Kukaan ei usko eikä kuuntele. Kaikki nykyisten puolueiden ja poliitikkojen väärinteot kohdistetaan armotta myös meihin, vaikka olemme vasta aloittamassa poliittista taivalta. Ajatus kulkee vain itsepintaisesti, että kyllä te olette samanlaisia roistoja kuin kaikki muutkin, koska toisenlaisia ei vain voi olla.

Onneksi oli sitten ne 18, jotka uskoivat meihin ja halusivat täyttää kortin innokkaasti.

Tein jälleen myös vaihtokaupan, kun ostin eräältä torimyyjältä hänen leipomansa mustikkapiirakan (maistui muuten tosi hyvältä) ja hän täytti kannattajakortin.

Sen voisin vielä mainita lopuksi, että hämmästyin, kun eräs nainen sanoi kuulleensa meistä radiossa. Ihmettelin, koska Siniristin Liitto ei ole vielä ollut mukana missään radio-ohjelmassa. Mutta kävikin ilmi, että kyseessä oli Yle Suomen paikallinen Hämeenlinnan lähetys, joka oli mainostanut Siniristin Liiton toritapahtumaa ilmeisesti Hämeen Sanomiin lähettämäni puffijutun perusteella, minkä jutun kyseinen lehti julkaisi viime tiistaina.

Kun olimme jo purkamassa telttaa, Timo sanoi yhtäkkiä, että mehän unohdimme ottaa valokuvia. Päätin silloin, että otetaan kuvat kuitenkin kesken purkuhomman ja vaikka Vesa Porkola oli ehtinyt jo lähteä pois.

Jouko Piho

Siniristin Liitto Espoon Leppävaarassa

Olin tänään 2.10.2018 Siniristin Liiton teltan kanssa kannattajakortteja keräämässä Espoon Leppävaarassa kauppakeskus Sellon edustalla Ratsutorilla.

Anne Löytönen Kyyjärveltä oli auttamassa ja hän olikin varsinainen tehopakkaus.

Emme kuitenkaan päässeet huipputulokseen, koska paikka oli huono sen takia, että se olikin hyvin kiireisten ihmisten läpikulkutori, ja sen takia, että suurin piirtein joka neljäs ohikulkija oli maahanmuuttaja, joista suurin osa ei ole Suomen kansalaisia, mitä kortin täyttäminen edellyttää.

Saimme kuitenkin kokoon 22 korttia ja kun Anne toi mukanaan Keski-Suomesta keräämänsä 17 korttia, oli päivän kokonaissaldo 39 korttia. Siniristin Liitolla on tällä hetkellä koossa 515 kannattajakorttia.

Tämän päivän erikoisuus oli se, että kolme Turkista ja Syyriasta kotoisin olevaa maahanmuuttajaa täytti kortin. He olivat hyvin huolestuneita liian avoimien rajojen vaaroista ja kannattivat täysin maahanmuuttopolitikkamme linjauksia.

Olen tästä iloinen, koska olen koko ajan ajatellut, että meidän tulee saada joukkoomme paljon ahkeria, työtä tekeviä ja maahamme hyvin sopeutuneita maahanmuuttajia. He ovat meidän kanssamme samassa rintamassa laitonta elintasopakolaisuutta ja radikaalin islamin leviämistä vastaan.

Jouko Piho

Olen Turun Kirjamessuilla 5.-7.10.2018

Olen näytteilleasettajana Turun Kirjamessuilla 5.-7.10.2018. Kirjamessut ovat auki perjantaina ja lauantaina klo 10-18 ja sunnuntaina klo 10-17.

Paikka on Turun Messukeskus, Messukentänkatu 9-13.

Minulla on oma osasto, joka on tällä kertaa pöytäpaikka B-hallissa paikka B 67. Nimenä on Neos/Jouko Piho.

Esittelen ja myyn 11 kirjaani sekä kerään samalla kannattajakortteja Siniristin Liitolle.

Mukaan on lupautunut useita avustajia.

Tervetuloa osastolleni tekemään kirjakauppoja, täyttämään kannattajakorttia tai muutoin vain tervehtimään meitä!

Jouko Piho

Siniristin Liitto Turun Kirjamessuilla

Olen mukana näytteilleasettajana Turun Kirjamessuilla 5.-7.10.2018. Esittelen ja myyn kirjoittamiani ja toiminimeni Neoksen kustantamia kirjojani, joita on tällä hetkellä 11.

Useita avustajia on lupautunut tulemaan mukaan auttamaan.

Kerromme samalla Siniristin Liitosta ja koetamme saada paljon kannattajakortteja puoluehankkeellemme.

Messut pidetään Turun Messukeskuksessa, Messukentänk. 9-13 perjantaina ja lauantaina 10-18 ja sunnuntaina 10-17. Neoksen osasto löytyy B-hallista paikasta B 67.

Olin tänään rakentamassa osastoa yhdessä turkulaisen Sanna Suinilan kanssa, joka olikin erittäin hyvä ja tehokas apuri.

Tervetuloa Turun Kirjamessuille tekemään kirjakauppoja, täyttämään kannattajakorttia tai muutoin vain tervehtimään meitä!

Jouko Piho

Siniristin Liitto Turun Kirjamessuilla perjantaina

Ensimmäinen kirjamessupäivä Turussa ei mennyt ihan odotusten mukaan. Kirjoja meni yllättävän vähän eli vain kaksi myytyä kirjaa Ihmeellinen Israel 3 ja Puhuttelevia raamatunkohtia.

Sen lisäksi vaihdoin kirjoja Sami Sundströmin kanssa niin, että minä sain Samilta hänen runokirjansa "Elämän juoksuhaudoissa" ja annoin hänelle kirjani Profetioita 2.

Vaihdoin kirjoja myös Luther-divaria pitävän Hannu Halosen kanssa niin, että minä sain John R. Stephensonin kirjan "Eskatologia" ja Hannu sai kirjani "Lopunaika" ja "Ihmeellinen Israel".

Siniristin Liiton kannattajakortteja kertyi 21, mikä ei ole hyvä eikä huono tulos vaan keskitasoa. Koska posti oli tuonut kotiini Loviisaan kaksi korttia, on Siniristin Liiton kannattajakorttien kokonaismäärä tällä hetkellä 546.

Mukana auttamassa olivat Waltteri Jokinen koko päivän sekä osan aikaa Tuula Hiltunen sekä Suvi ja Tuomas Levänen.

newspeak

Videoidaanko esityksiäsi? Kun kerran maata kiertelet, olisihan siitä varmasti itsestäkin hienoa jäädä jotain muutakin kuin muistoja käteen.

Jouko Piho

Quote from: newspeak on 05.10.2018, 21:20:52
Videoidaanko esityksiäsi? Kun kerran maata kiertelet, olisihan siitä varmasti itsestäkin hienoa jäädä jotain muutakin kuin muistoja käteen.

Turun Kirjamessuilla ei videoida, mutta muutamilta torikäynneiltä on tehty videoita, jotka löytyvät Youtubesta.

Uuno Nuivanen

Ai jaa. Sepä hienoa, alankin heti etsimään. Miksi tämä ketju on olemassa Hommaforumilla?

'Antaa kaikkien kukkien kukkia' -periaate ei enää oikein tue, leimaa vaan meikäläisiä. Pitäiskö häipyä?  ???

Kari Kinnunen

^
Leimaa miten?

Minusta Pihon hanke on tomeruudessaan kokolailla hellyttävä. Oikeasti hienoa, että joku jaksaa uskoa aatteeseensa noin vakavasti tässä kyynisen kylmässä maailmassa.

Kaikkea hyvää Piholle.

Uuno Nuivanen

No siten leimaa, kun hellyttävä (ja toivoton) hanke elää täällä ja saa palstatilaa. Ihan kuin olisin mukana vaikka en ole.

Mutta jos se olenkin minä joka olen väärässä?! Onhan se mahdollista.  :)

Kari Kinnunen

^

Tuota tuota, Pihon puuhailu on osiossa puolueet ja kansalaisvaikuttaminen. Eli täällä Hommalla on ihan oma paikkansa näille.
Onhan täällä ketjuja marcun hoito-ohjeista, wallinilaisen demokratiakäsityksen kautta marokkolaiseen sauhuamiseen.

En usko, että ihan niitäkään kaikkia vilpittömästi kannustat?

Piho-tyyppinen jeesustelu varmasti rassaa aikuista agnostikkoa. Vaan mahtuu hänkin tänne, semminkin kun Piho öyhöttää varsin maltillisesti.

Jouko Piho

Siniristin Liitto Turun Kirjamessuilla lauantaina

Tämä lauantaipäivä Turun Kirjamessuilla oli todella hyvä. Tosin kirjojani ei mennyt kuin neljä, mutta saimme 38 kannattajakorttia kerätyksi, joten Siniristin Liitolla on nyt koossa 584 korttia.

Tänään olivat mukana auttamassa Waltteri Jokinen koko päivän sekä osan aikaa Esa Ajanti, Seija Pajatie ja Tuomas Levänen.

Päivän aikana oli myös useita mielenkiintoisia tapaamisia ja keskusteluja, joista päällimmäisenä oli tietysti presidentti Sauli Niinistön pysähtyminen osastomme kohdalla. Kerroin Niinistölle kirjoistani ja uudesta puoluehankkeesta, josta kuullessaan presidentti myhäili myönteisesti. Kuvaa ei kuitenkaan voinut ottaa, minkä ymmärrän, koska puolueiden yläpuolella oleva presidentti ei voi leimautua minkään puolueen kannattajaksi. Pois lähtiessään Sauli Niinistö sanoi mielenkiintoisesti: "Palataan!" Se oli kuin profetia. Tiedän, että näin tapahtuu.

Osastolla käväisi myös arkkipiispa Tapio Luoma, jolle esittelin kirjojani ja puoluehanketta.

Päivän pisimmät ja syvällisimmät keskustelut kävin osastollamme käyneen näytelmäkirjailija, käsikirjoittaja, dramaturgi, ohjaaja, näyttelijä ja tuottaja Jussi Parviaisen kanssa. Puhuimme lähinnä hengellisistä asioista, hengen merkityksestä ja Jumalan olemassaolosta. Jussi osti yhden kirjani ja sovimme tapaamisesta paremmalla ajalla, asia, jota olen odottanut jo pitkään, koska olen kokenut, että me olemme samalla aaltopituudella.

Yksi yllättävimmistä tapaamisista oli Alex Anttila, joka sanoi olevansa se mies, joka pyysi minulta muutama vuosi sitten lupaa siihen, että tekemääni laulua "Only in my dream" saadaan laulaa erään ravintolassa tapahtuneen musiikkitapahtumaan lopussa. Suostuin tietysti ja olen nähnyt tilaisuudesta tehdyn videon, jossa yleisö laulaa Suomen euroviisukarsintaan tekemääni laulua.

Tänään tuli sitten kyllä luntakin tupaan. Yksi hyvin nuori mies sanoi minulle, että minä en ole sivistynyt, kun en ole samaa mieltä hänen kanssaan. Toinen vähän vanhempi mies totesi, että häneltä ei liikene meille kuin myötähäpeää. Ja kolmas mies sanoi: "Minulla on teille ehdotus: menkää meren rantaan, hukuttautukaa ja häipykää pois Suomesta!"

No, ei se mitään. Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu. Jokainen tekee sitten tiliä aikanaan sanoistaan.

Mutta kaiken kaikkiaan tämä lauantaipäivä oli varsin antoisa ja monella tapaa mielenkiintoinen. Kiitos Jumalalle!

Jouko Piho

Siniristin Liitto Turun Kirjamessuilla sunnuntaina

Tänään 7.10.2018 oli Turun Kirjamessujen viimeinen päivä, joka olikin kaikkein huonoin. Kirjoja ei mennyt kaupaksi yhtään ja kortteja kertyi vain 13.

Kustannusyhtiö Savukeitaan Juha Hytösen kanssa tein sentään vaihtokaupat, kun hän valitsi minulta kolme kirjaa ja minä vastaavasti kolme heidän kirjaansa.

Olin tänään kahdestaan Waltteri Jokisen kanssa, joka myös ihmetteli ihmisten nihkeyttä ja totesikin, että ovat taitaneet kaikki isänmaalliset jäädä tänään kotiin.

Sen sijaan oli paljon ihmisiä, joille jo sana "isänmaallinen" tuntui olevan kuin kirosana. Eräskin mies tokaisi, että on liian sinistä eli liian isänmaallista. Kuitenkaan me emme ole mitään hurraaisänmaallisia emmekä kiihkokansallismielisiä, vaan tavallisia ja maltillisia omaa maataan rakastavia Suomen kansalaisia.

Mieleeni tulikin, että Suomessa tarvitaan uusi kansallinen herääminen 1880-luvun tyyliin. Ja kun samanaikaisesti Suomessa syttyy myös hengellinen herätys, niin Suomi tulee kokemaan koko kansaa ravisuttavan uskonnolliskansallisen heräämisen ajan.

Lisäksi tänään oli hyvin paljon epäpoliittisia ihmisiä, jotka eivät halua olla missään tekemisissä politiikan kanssa. Nukkuvien puolue oli siis hyvin edustettuna messuilla.

Vaikka tämä päivä ei ollutkaan kovin hyvä, niin olen kokonaisuutena tyytyväinen Turun Kirjamessujen tapahtumiin. Saimme kuitenkin kokoon yhteensä 72 korttia, joten Siniristin Liitolla on tällä hetkellä koossa 597 kannattajakorttia.

Olen iloinen myös monista mielenkiintoisista kontakteista ja tapaamisista, joita kaikkia en ole edes raportoinut näissä pikku tiedotuksissani.