News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Musta barbaari yrittää katkaista suomalaisen neekeri­laulun perinteen

Started by Arkontti, 12.06.2018, 11:15:41

Previous topic - Next topic

P

Quote from: Blanc73 on 12.06.2018, 13:44:32
Quotesuomalaisen neekeri­laulun perinteen
Mikä tälläinen perinne on? Enpä ole ennen kuullutkaan. Suvakit ja rodullistetut lemmikkinsä kehittävät causteja vaikka tyhjästä, jos muuta ei ole tarjolla.

Jep. Sama mykistyminen iski itseeni, kun luin tuon. "Suomalainen neekerilaulu"? Mitä ihmettä se on? "Perinne"? Mikä helvetin perinne?

" Spotifyn valikoimista oli löydetty musiikkia liki 30 artistilta tai yhtyeeltä, jotka yhdysvaltalainen ihmisoikeusjärjestö on luokitellut valkoisen ylivallan kannattajiksi.    "

"Ihmisoikeusjärjestö"?  Siis joku geneerinen NGO,  "määrittelee" bändien "musiikkigenreä"?

Ei tätä olisi pahkasikaan voinut keksiä. Elämme postpahkasikalaista todellisuutta?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

flammee

Quote from: Ernst on 12.06.2018, 13:53:18
Quote from: Vaniljaihminen on 12.06.2018, 11:45:13
Eli "neekerilauluksi" kelvannee nyt mikä tahansa laulu, jossa kyseinen sana mainitaan?

Esim:

Kake Singers - Me halutaan olla neekereitä
Frederik - Tyttö kuin tiikeri
Leevi and the Leavings - Vasara ja nauloja
Mikko Alatalo - Kyllä sitä ollaan niin neekeriä, että...
Martti Innanen:

Neekeriäiteen kumipanaani.
Myöskin kuulokuvaelmassa Horolan Elinan ihmeelliset seikkailut Elinan sulhanen, betoniraudoittaja Aarne Pieriäinen, hermostui, kun tanssiorkesteri soitti vikkelää neekerijatsia eikä tangoa.

Liekö "Oranssi paska" ja kappale "neekeri" se mitä tässä haetaan..  :flowerhat:

"Pienenä poikana, sen huomasin.
Olin neekeri, näin tuumasin
Kaikki mua kiusaa (kiusaa)
Kaikki mua kiusaa (kiusaa, HEI KATTOKAA NEEKERI)

Neekeri,neekeri vitun ruma neekeri (mee pois)
Neekeri, neekeri vitun ruma neekeri (kimpuun)
Neekeri,neekeri vitun ruma neekeri (kimpuun)

Kaikki mulle nauraa, hakkaa ja popsii lakritsi nauhaa
*crying*
Kaikki mua kiusaa (kiusaa)
Kaikki mua kiusaa (kiusaa, HEI KATTOKAA NEEKERI)

Neekeri, neekeri vitun ruma neekeri (kimpuun)
Neekeri,neekeri vitun ruma neekeri (kimpuun) "

https://www.letssingit.com/oranssi-paska-lyrics-neekeri-7555l9r
LetsSingIt - The Internet Lyrics Database

P

Quote from: Arvoton on 12.06.2018, 17:38:25

E: nyt ostettava, kun vielä ehtii, Gato Negro-pulloja himaan. 15 vuoden päästä keräilyharvinaisuuksia, joita myydään vain tiskin alta ja tor-verkoissa.

Mulla oli muinoin Seat ajossa. Sen värikoodikyltissä luki "negro". Toivottavasti se rasistinen auto on jo paalattu?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Tunkki

Edelleen, toisten tavoin, haluaisin tietää mitä on suomalainen neekerilauluperinne? Ei kai vaan siihen kuulu kansantaiteilija M.A. Nummisen mainiot jats-musiikkisuoritukset?

Ernst

Antaisi Nikander jo olla. Enhän minäkään tykkää hänen ns. musiikistaan, mutta esittäköön ja myyköön hän levyjä ja keikkoja, jos joku haluaa ne kokea. Vaan Nikander on sen verran perillä ajan hengestä, että kieltämään pitäisi päästä, ja jos oikein hyvä tsägä käy, eliminoimaan tai leirittämään ne, jotka eivät nikandereilta kysy, mitä sanoja & puheenparsia saa käyttää. Ei ole poijaalla Ranskan vallankumouksen opit oikein sisäistyneet, jos nyt ylipäänsä ymmärsi kun niistä kansakoulussa puhuttiin.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Mr.Reese

Joo, muistan jo kun aina lapsena leirinuotiolla niitä neekerilauluja laulettiin. Koulussa musiikintunnilla. Kirkossa jouluna ja pääsiäisenä. Juhlapyhät kruunasi neekerilaulu. Juhannuksena savusaunan päälle. Ei ollutkaan tilannetta mihin ei reipas neekerilaulu sopinut... sitten mä havahduin suvakkipsykoosista.

"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

foobar

Uudempi neekerilauluperinne on sitä että huonompikin ralli pääsee valtakunnantason mediajulkisuuden kehun kohteeksi kunhan sen esittää tarpeeksi tummahipiäisempi henkilö ja siinä tarpeeksi tökitään (laadusta ei ole niin väliä) kantaväestöä siitä että ovat, no, kantaväestöä eivätkä paremmin tummaa syntyperää jota kuulemma sorsitaan aina. Kolmisanaisetkin virkkeet ovat tässä genressä korkeakirjallisuuden uusia huippuja.

Eli uusi perinne on kyllä syntymässä, vahvasti subventoituna. Ja sitä journalistit eivät voi vastustaa... (heiluvat lakut tähän)
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Kari Kinnunen

Se on mukava kun Jössen rosisjuttu tuntuu inspiroivan maamme musiikillisia? toivoja. Mainittakoon, että se Irwinin lakupellelaulu on kieltämättä hiukan suorasanainen. Siksi juuri minun ja rouvan pakkokuunnella osastoa sauna- ja olutiltaisin.

Aallokko

Quote from: RP on 14.06.2018, 16:41:54
Quote from: Lalli IsoTalo on 12.06.2018, 13:53:33
Neekeri ei ollut halventava sana ennen kuin somalit tulivat halventamaan sen.

...mutta eivätkö somalit itse perinteisesti pidä itseään jonkin sortin tummina arabeina. Neekereiden/bantujen soveliaan aseman ollessa herrakansan orjina?

Somalit eivät ole neekereitä, vaan eräänlainen neekerin ja arabin välimuoto (karttaa katsomalla ihan ymmärrettävää). Itse he tosiaan kokevat olevansa neekereiden yläpuolella. Neekerien ja somalien ei koskaan näe kaveraavan keskenään.

Toisinaan on sanottu, että somaleita pidetään jonkinlaisina "Afrikan mustalaisina" (ts. kaikkien muiden afrikkalaisten silmissä epätoivottuna ryhmänä), mutta mene ja tiedä.

Somaliaa joka tapauksessa pidetään maailman toisiksi epäonnistuneimpana valtiona 178 valtion listauksessa (Fragile States Index). Tällaisen porukan kanssa on nyt sitten Suomi mennyt solmimaan kohtalonyhteyden...

dothefake

Aikooko hallitus tehdä mitään neekerilauluperinteen säilyttämiseksi?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen