News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2018-06-01 Espoolaislukio poisti Suvivirrestä viittaukset kristinuskoon muslimien vuoksi

Started by simppali, 01.06.2018, 21:30:09

Previous topic - Next topic

simppali

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806012200986759_u0.shtml

QuoteEspoolaislukio muokkasi Suvivirren sanat: Kaikki viittaukset kristilliseen Jumalaan poistettiin - "Myös eikö maailmaansa kansatkin kiittäisi..."

Iltalehteen otti yhteyttä nimettömänä pysyttelevä nainen, joka kertoo törmänneensä kaverinsa Facebook-seinällä koulun kevätjuhlaohjelmaan.

Huomio kiinnittyy ohjelman lopuksi laulettavan Suvivirren sanoihin. Virrestä on poistettu Jumalaan ja uskontoon liittyvät sanat, mutta nimi on kuitenkin Suvivirsi.

Esimerkiksi ensimmäisen säkeistön*"Nyt siunaustaan suopi"* on muodossa*"Kaikille voimaa suopi".*

Toisessa säkeistössä taas lehtiverhossa huminoivat puut muistuttavat*"mahdollisuudesta"*, ei " Jumalan hyvyydestä", kuten alkuperäisessä virressä.

Normaalisti Suvivirren kolmannen säkeistön loppu kulkee*"myös eikö Herran kansa Luojaansa kiittäisi! Mun sieluni, sä liitä myös äänes' kuorohon ja armon Herraa kiitä, kun laupias hän on."* Tämä on käännetty muotoon " Myös eikö maailmaansa kansatkin kiittäisi. Mun ääneni sä liitä myös rauhan kuorohon, se julmuutta ei kiitä, vaan laupias se on."

- Mielestäni tuo menee överiksi. Minusta se olisi pitänyt laittaa toisenlaiseksi, vaikka kevätlauluksi, tai jättää kokonaan pois, hän kertoo oman näkemyksensä.

- Eihän nykyään saa mitään tehdä, ettei kenellekään tule paha mieli. Ei saa edes Jumalaa ääneen sanoa. En kuulu kirkkoon, mutta Suvivirsi on ollut koulujen juhlassa niin pitkään kuin tiedän. Jos minä muuttaisin jonkun toisen uskontokunnan hallitsemaan maahan, en olettaisi että he muuttavat tapojaan, nainen sanoo.

"Ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta"

Kyseessä on Espoon Viherlaakson lukio. Rehtori Jussi Rekilä ei ole ollut mukana juhlatyöryhmässä, joka on Suvivirren uuteen uskoon sanoittanut, mutta seisoo kuitenkin sanojen muokkauksen takana.

Koulussa on jo useamman vuoden ajan vietetty päätösjuhlana myös "keväthetkeä", joka on siis eri asia kuin varsinainen kevätjuhla. Myös siellä on leikitelty Suvivirren sanoilla.

- Tänä päivänä keväthetkessä laulettiin niin, että oli ensimmäinen säkeistö perinteisesti, toinen säkeistö ilman uskontoa ja kolmas versio stadin slangilla. Sitä on vietetty kouluyhteisön yhteisenä päätösjuhlana kaikille, ettei tarvitse erotella väkeä. Sitä otetaan sisällöksi, että se lisäisi ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta, Rekilä sanoo.

Rekilän mukaan taustalla vaikuttaa myös halu ottaa islaminuskoiset oppilaat huomioon.

- Meiltä valmistuu islaminuskoisia. Sitä kuuluu kunnioittaa. Se on meidän linjamme mukainen. He ovat meidän hienoja opiskelijoita ja tehneet hienon opiskelutyön. Se toimii näin.

Onko teillä paljon opiskelijoita muista kulttuureista tai uskonnoista?

- Viherlaakson lukio on ollut Espoossa se viimeinen, jossa on ollut eri uskontokuntien edustajia. Meillä heitä on aika vähän, mutta se on tervetullutta.

(...)

Olen jo vanhahko ukko, mutta muistan viellä alakoulun ensimmäisen luokan ja suvivirren...perinteisiin ja traditiohin puuttuminen, vain siksi ettei kukaan loukkaannu on saanut käsittämättömät mittasuhteet.

Lainausta ja ketjun otsikkoa muokattu.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

no future

Jeesustelu perinteiden takia, ihan vain että vanhukset eivät loukkaantuisi, se se vasta käsittämätöntä onkin.

Pölhökustaa

Islam otti taas hienosti kulttuurisen niskaotteen suvaitsevaisen rehtorin myötävaikutuksella. Islamialaisia kuuluu "kunnioittaa" riisumalla omista perinteistä islamilaisia "loukkaavat" elementit. Hienoa.

QuoteRekilän mukaan taustalla vaikuttaa myös halu ottaa islaminuskoiset oppilaat huomioon.

- Meiltä valmistuu islaminuskoisia. Sitä kuuluu kunnioittaa. Se on meidän linjamme mukainen. He ovat meidän hienoja opiskelijoita ja tehneet hienon opiskelutyön. Se toimii näin.

simppali

En ole vuosikausiin kuulunut mihinkään ns. kirkkoon, nuorimman tyttären konfirmaatio on ensi kuussa, voisiko joku ohikulkija loukkaantua,jos kirkossa lauletaan virsiä?

"Jeesustelu perinteiden takia".

ismolento

Quote from: Pölhökustaa on 01.06.2018, 21:43:58
Islam otti taas hienosti kulttuurisen niskaotteen suvaitsevaisen rehtorin myötävaikutuksella. Islamialaisia kuuluu "kunnioittaa" riisumalla omista perinteistä islamilaisia "loukkaavat" elementit. Hienoa.

QuoteRekilän mukaan taustalla vaikuttaa myös halu ottaa islaminuskoiset oppilaat huomioon.

Kuinkahan paljon nuo islaminuskoiset kunnioittavat meitä suomalaisia? Vähän on tihkunut tietoa sieltä ja täältä, että se kunnioitus ei kovin kummoista ole. Eikä näiden edessä nöyristely ole ainakaan omiaan lisäämään sitä.

Tulituki

Siihenhän tämä menee, että kirkko liukenee osaksi islamia, "koska sama jumala". Kohta kukaan ei ihmettele, kun kirkoissa ei lauleta virsiä vaan tehdään jotain muuta lampaitten kera tai ilman. Siihenhän tämä menee jos  johdonmukaisesti ajattelee ja noita irja askoloita sun muita allahin papittaria katselee.
Nostalgiaa: Koulu päättyi taas suvivirteen, reksi huusi: "Kommarit hirteen!"

Maskit uuniin

Eino P. Keravalta

Voisiko joku nyt ystävällisesti osoittaa, missä kohtaa Suvivirttä esiintyy uskontoa?

Väitän, että sitä ei ole.

Todistakaa, että olen väärässä.

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

no future

Eihän tässä missään kirkossa ole oltu, vaan lukiolaisten oma tapahtuma ollut. Mutta väärinhän ne nuoret siellä lukiossa näitä asioita tietysti tekevät ja järjestävät, enemmän pitäisi raamatulla ja talvisodan perinteillä lyödä päähän.

no future

Quote from: Eino P. Keravalta on 01.06.2018, 21:58:22
Voisiko joku nyt ystävällisesti osoittaa, missä kohtaa Suvivirttä esiintyy uskontoa?

Se meille muistuttaapi
hyvyyttäs, Jumala,
ihmeitäs julistaapi

Ja säkeistöt 3-6 sitten ihan sitä itteään.

törö

Jo joutui armas aika
ja suvi suloinen.
Kauniisti joka paikkaa
koristaa kukkanen.
Nyt siunaustaan suopi
taas lämpö auringon,
se luonnon uudeks' luopi,
sen kutsuu elohon.

Taas niityt vihannoivat
ja laiho laaksossa,
puut metsän huminoivat
taas lehtiverhossa.
Se meille muistuttaapi
hyvyyttäs', Jumala,
ihmeitäs' julistaapi se vuosi vuodelta
Taas linnut laulujansa
visertää kauniisti,
myös eikö Herran kansa
Luojaansa kiittäisi!
Mun sieluni, sä liitä
myös äänes' kuorohon
ja armon Herraa kiitä,
kun laupias hän on.

Oi Jeesus Kristus jalo
ja kirkas paisteemme,
sä sydäntemme valo,
ain asu luonamme.
Sun rakkautes liekki
sytytä rintaamme,
luo meihin uusi mieli,
pois poista murheemme.

Ei vertaistasi sulle,
sä lilja Saaronin.
Suo armos lahjat mulle
ja kaste Siionin.
Kun Henkes virvoituksen
vain sielu saanut on,
keväisen kaunistuksen
se saa kuin Libanon.

Maan, meren anna kantaa
runsaasti lahjojas,
tarpeemme meille antaa
sun siunauksestas.
Suo suloisuutta maistaa
myös sielun sanassas,
ain armos sille paistaa,
niin on se autuas.

http://lyrics.fi/virsi/suvivirsi

https://www.youtube.com/watch?v=VHj-s1nKUoQ

Tulituki

Quote from: no future on 01.06.2018, 21:59:15
Eihän tässä missään kirkossa ole oltu, vaan lukiolaisten oma tapahtuma ollut. Mutta väärinhän ne nuoret siellä lukiossa näitä asioita tietysti tekevät ja järjestävät, enemmän pitäisi raamatulla ja talvisodan perinteillä lyödä päähän.

Joo koulussapa hyvinkin. Johtui vaan asiayhteydestä mieleeni, että mihin suuntaan on kirkkokin menossa. Eikös siellä jo kutsuttu jotakin imaamiakin puhumaan.

No, minun lukioaikanani vuonna kivi ja keppi suvivirsi kuului keskusradiosta ja kaikki hiljaa kuuntelivat. Sitten jaettiin todistukset ja mentiin saamaan selkäsauna isältä.
Nostalgiaa: Koulu päättyi taas suvivirteen, reksi huusi: "Kommarit hirteen!"

Maskit uuniin

simppali

Quote from: no future on 01.06.2018, 21:59:15

Sinun kommentissa ja rehtorin lausumassa "Rekilän mukaan taustalla vaikuttaa myös halu ottaa islaminuskoiset oppilaat huomioon.

- Meiltä valmistuu islaminuskoisia. Sitä kuuluu kunnioittaa. Se on meidän linjamme mukainen. He ovat meidän hienoja opiskelijoita ja tehneet hienon opiskelutyön. Se toimii näin".   On pieni ristiriita rehtori sanoo jotain kunnioituksesta, ilmeisesti rehtori haluaa kunnioittaa joitain sillä perusteella mihin jotkut uskovat?

"Mutta väärinhän ne nuoret siellä lukiossa näitä asioita tietysti tekevät ja järjestävät". kyseessä on rehtorin kommentti, ei yhdenkään lukiolaisen tai nuoren.

Aukusti Jylhä

Quote from: törö on 01.06.2018, 22:07:09

Jo joutui armas aika
ja suvi suloinen.
Kauniisti joka paikkaa
koristaa kukkanen.
Nyt siunaustaan suopi
taas lämpö auringon,
sen kutsuu elohon.

Taas niityt vihannoivat
ja laiho laaksossa,
puut metsän huminoivat
taas lehtiverhossa.
Se meille muistuttaapi
hyvyyttäs', Jumala,
ihmeitäs' julistaapi se vuosi vuodelta
Taas linnut laulujansa
visertää kauniisti,
myös eikö Herran kansa
Luojaansa kiittäisi!
Mun sieluni, sä liitä
myös äänes' kuorohon
ja armon Herraa kiitä,
kun laupias hän on.

Oi Jeesus Kristus jalo
ja kirkas paisteemme,
sä sydäntemme valo,
ain asu luonamme.
Sun rakkautes liekki
sytytä rintaamme,
luo meihin uusi mieli,
pois poista murheemme.

Ei vertaistasi sulle,
sä lilja Saaronin.
Suo armos lahjat mulle
ja kaste Siionin.
Kun Henkes virvoituksen
vain sielu saanut on,
keväisen kaunistuksen
se saa kuin Libanon.

Maan, meren anna kantaa
runsaasti lahjojas,
tarpeemme meille antaa
sun siunauksestas.
Suo suloisuutta maistaa
myös sielun sanassas,
ain armos sille paistaa,
niin on se autuas.

http://lyrics.fi/virsi/suvivirsi

https://www.youtube.com/watch?v=VHj-s1nKUoQ

Olen 100% uskonnoton hengenmies, enkä pidä laulua uskonnollisena. Hengellinen on eri asia.

Noinhan muslimitkin ton jutun kelaa, että Herra Jumala on kaikki luonut. Muslimithan tässä on se pointti.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Tavan

Myös usein neutraaliksi tulkittu ensimmäinen säkeistö on ihan hihhuli.

Nyt siunaustaan suopi
taas lämpö auringon,
sen kutsuu elohon.

Tuossa on taustalla ajatus, että luonto ei ole vain materiaa, vaan kyse on luomakunnasta, jota hallitsee kaitselmus, Jumalan tahto.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Eino P. Keravalta

Minä olin näemmä väärässä, sillä laulussa mainittiin Jeesus Kristus. Sitä en muistanut - ajattelin, että laulussa puhutaan vain Jumalasta eikä pelkkä jumalan mainitseminen ole vielä uskontoa: itsekin uskon Jumalaan, mutta en tunnusta mitään uskontoa.

Voihan tuon Jeesus-säkeen jättää laulamatta, mutta kyllä sen luulisi muslimeille kelpaavan, koska he tunnustavat hänet. Ateisteja jo onkin muistettu luonnon kauneutta ylistämällä, joten laulu sopii kaikille, paitsi Saatanan palvojille.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Aukusti Jylhä

Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Jorma Teräsrautela

QuoteMeiltä valmistuu islaminuskoisia. Sitä kuuluu kunnioittaa. Se on meidän linjamme mukainen. He ovat meidän hienoja opiskelijoita ja tehneet hienon opiskelutyön. Se toimii näin. ILTALEHTI  1.6.2018 .

Vuosittainen suvivirsi -keskustelu on taas päällä. Sitaatti osoittaa, että toisin kuin pari vuotta sitten, nyt on luopumisen aika.

Meillä on hienoja opiskelijoita, joita ei voi loukata. Sitä tulee kunnioittaa, totta kai.  Good bye, suvivirsi, welcome Muhammed.

"Meiltä valmistuu islaminuskoisia." Mistäpä ei valmistuisi?

Univormu päälle, riviin järjesty ja kumarrus Mekkaan.

BarkAtTheMoon

Irvokasta. Yritetään myötäillä kierotunutta kivikautista uskontoa terrori-iskujen ym vihan perässä ja kielletään samalla maalta sen omia vanhoja tapoja, ja ohjataan maata ja kansaa nöyristelyyn.
Oma poitsu huomenna kevätjuhlassa, hoilaan prkl suvivirren vaikka ei sitä siellä edes soitettaiskaan (no tarvittaessa kotona, koska täällä päin Suomea ei asia vielä kait ongelma ja biisi menee kuten aiemminkin)

Kun aloittaa nöyristelyn, ja varsinkin tietyn porukan edessä loppua ei tule, tämmöiselle kannattaisi laittaa Suomessa ihan selvä stoppi ja nyt ennenkuin menee oikeaasti vaikeaksi...tai taisi mennä jo

Vaniljaihminen

Quote from: no future on 01.06.2018, 22:02:15

Se meille muistuttaapi
hyvyyttäs, Jumala,
ihmeitäs julistaapi

Ja säkeistöt 3-6 sitten ihan sitä itteään.

Säkeistöjä 3-6 en muista ylipäänsä laulettaneen ja eikö Allah aivan samalla tavalla ole luoja? Ei tuolla tavalla ainakaan muslimeja palvella.

Poistukoot salista sitten kaikki ketkä eivät suostu sensuuria tukemaan. Niin ainakin itse tekisin.

Quote from: Eino P. Keravalta on 01.06.2018, 22:15:14
, joten laulu sopii kaikille, paitsi Saatanan palvojille.

Minun mielestäni juuri heitä tuossa liehakoidaankin.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Totuus EPT

QuotePuhos: Tulihan sieltä mielenkiintoinen pointtikin jonkinlaisen  kebabyrittäjän suusta videopätkässä.
''Me elettäis ihan rauhassa täällä, ellei teitä suomalaisia olisi''

Vai kunnioittaa musulmaaneja, kun musujen sanomisia Suomalaisista kuulee toisaalla kaduilla, niin tämän nuoleskelijan mielistely tulee ihan uuteen valoon.

Hyödyllinen idiootti.
Missä ******i siellä ongelma.

Veikko

Aina joku tyhmä saatana on loukkaantumassa verisesti, kun julkisesti lauletaan virsi, tai mainitaan Jeesus, tai Kristus, tai Jumala, joka on muu kuin Allah.

Toisaalta, kun mainitaan "Allāhu akbar", niin täytyy sanoa, että kyllä silloinkin joku loukkaantuu verisesti, loukkaantuu useitakin, ja monesti jopa kuolee.

Jokaisella uskonnolla on omat suvivirtensä - ja loukkaantumisen ja loukkaamisen asteensa.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Maastamuuttaja

Jos todella hartaasti haluttaisiin juhlistaa siirtymistä vuodenajasta toiselle, kaunein ja samalla jyhkein ilmoitus olisi imaamin rukousjoiku presidentinlinnan parvekkeella. Tämänkaltainen menettely loisi uutta uskoa monikulttuurisuuteen erityisesti niille kansalaisille, joiden omaiset ovat menehtyneet tai rampautuneet satunnaisten tapahtumien yhteydessä.

Maahanmuuttajatahot ja heidän edustajansa näyttävät todella arvostavat piskuisen maan asukkaiden hankkimia euroja. Suomi näyttää myös selviytyvän hyvin valkoisen miehen taakan maksuvelvoitteesta. Jäljellä on enää 18 mrd. euron velka, joka tulee hoidettua seuraavan kymmenen vuoden kuluessa YK:n ihmisoikeuskomission alustavan laskelman mukaan. Antti Rinne, Petteri Orpo ja Touko Aalto ovat tarkistaneet laskelman ja hyväksyneet sen.

no future

Eiköhän Espoossakin järjestetä kirkollisia bileitä valmistuville ja koulunsa päättäville, sinne voivat kaikki loukkaantuneet mennä sitten kuuntelemaan ihan aitoja virsiä ja sanaa.

Ernst

Islaminuskoisille tekisi ihan hyvää kuulla Suvivirttä veisattavan, alkuperäisillä teksteillä. Tiedä vaikka yksi sadasta hoksaisi irtisanoutua ja luopua taantumuksellisesta väkivaltaideologiastaan.

Islam merkkaa alistumista ja sen kääntöpuolena alistamista. Espoon lukiolaiset eivät tätä vielä tajua. Hengellisiin kysymyksiin en tässä ota kantaa, mutta musuille olisi hyvä havainto, kun kokisivat, että kantis ei alistu eikä nuole musun & muhammedien persettä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Jouni Tirkkonen

Jälleen kerran heikompi länsimainen kulttuuri taipuu ja antaa tilaa vahvemmalle kulttuurille. Tässä tapauksessa tätä elettä ei toisella puolella tulkita kohteliaisuudeksi vaan heikkoudeksi.

Nuiva kansalainen

Ensi vuonna sitten säkitetään tytöt, etteivät muslimit loukkaantuisi liian paljastavista kesävaatteista. Meillähän kuitenkin suvaitaan.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Paawo

Quote from: no future on 01.06.2018, 21:40:55
Jeesustelu perinteiden takia, ihan vain että vanhukset eivät loukkaantuisi, se se vasta käsittämätöntä onkin.

Suvivirren laulaminen on vanha perinne jolla kesä alkaa. Minä muistan sen olleen kiitoksen hetki jolloin vuoden ahkeroinnit  ja/tai lusmuilut tulivat lihaksi ja vereksi. Minä koin ja koen nuo hetket kauniina muistoina ja edelleen saa tuo kaunis virsi silmän kostumaan. Haluan mahdollisuuden tuon hyvän olon kokemiseen jättää perinnöksi rakkaille lapsilleni. Monikulttuurissa ei taida tämäkään onnistua, siltä näyttää - taas vuosi vuodelta.

Mikä saa sinut näkemään tässä jeesustelua tai tarpeen miellyttää jotakuta muuta? Minäkään en tuolloin nyrkillä tapettavana perinteistä perustanut enkä virsiä veisannut. Perinteistä minäkin viis veisasin. Aikuisen roolin ottaminen tässä elämässä on vaan muuttanut näkemyksiä moniin asioihin ja tuonut monia sellaisia merkityksiä joista ei tuolloin kapinallisena edes tiennyt. Kandee kokeilla, itse kunkin. :)
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

no future

Sehän on nimenomaan nuorten juhla, ja silti kaikki vanhukset itkevät perinteiden perään ja yrittävät tuputtaa virsiä kouluun, mikä on onneksi sekularisoitunut omista 1980-90 -lukujen ajoistanikin. Oli meillä lukiossa kirkot ja vastaavat, sujuvasti ne tuli yleensä skipattua. Ei ole koulun tehtävä järjestää uskonnollisia tapahtumia, saati että oppilaita velvoitettaisiin niihin osallistumaan. Ei edes minkään perinteiden nimissä.

flammee

Eli siis suvaitsevaisuuden nimissä tehdään asioita maailman suvaitsemattomimman uskonnon eteen.  :facepalm:

Oho

Quote from: no future on 01.06.2018, 21:40:55

No paljon kannatettavampi vaihtoehto olisi ollut pudottaa virsi liian hapokkaana ohjelmasta kokonaan.

https://www.youtube.com/watch?v=I9TeVdW8sYA