News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2018-05-31 Selvitys: Vihapuhe on suuri yhteiskunnallinen ongelma Suomessa

Started by Alaric, 31.05.2018, 09:22:57

Previous topic - Next topic

foobar

Quote from: Fiftari on 21.06.2021, 13:29:47
Olisiko syynä se että viharikosta ei varsinaisesti löydy lakikirjassa vaan se menee ajatusrikoksien puolelle joita ei taas ole varsinaisesti kriminalisoitu muuten kuin että niitä ilmestyy aina silloin kanttis huuhtelee mamulle. Syrjintää ynnä muuta sitten löytyykin ihan tekstimuodossa.

Viharikokselle ja tai viharikosmotiivilla koventamisperusteelle löytyy kohtuullisen selkeä pohja, siis periaatteessa. Vihapuheen osalta tilanne on toinen, eikä oikeastaan kukaan väitä että he tietäisivät miten käsite on rajattu, edes kovimmat sen tuomioissa käytön lobbarit. Tämän tutkimuksen ongelma taas on se että se pyrkii tunnistamaan viharikosmotiiveja ihan ihmeellisillä avainsanahauilla. Nämä kolme asiaa voidaan onneksi erottaa toisistaan jos halua löytyy.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Näkkileipä

Quote
...Viharikoksilla tarkoitetaan rikosta, jonka motiivina on ennakkoluulo tai vihamielisyys uhrin oletettua tai todellista ominaisuutta kohtaan. Rikokset voivat liittyä esimerkiksi etniseen tai kansalliseen taustaan, uskonnolliseen vakaumukseen, seksuaaliseen suuntautumiseen tai vammaisuuteen.

POLIISILLA on ongelmia tunnistaa rikosten vihamotiivia, selviää tuoreesta Poliisiammattikorkeakoulun selvityksestä...
Onko Poliisilla edes pätevyyttä, arvioida kenenkään oletettuja ennakkoluuloja tai vihamielisyyttä motiivina? Luulisi että siihen tarvitaan ainakin telepatiaa tai muita yliluonnollisia kykyjä lukea ihmisten ajatuksia.
Toisaalta, tuo mahdollistaa valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaisen syyttämistä, viharikoksesta Päivi Räsäsen uskonnollista vakamusta kohtaan...

JoKaGO

Quote from: Näkkileipä on 21.06.2021, 18:44:14
Onko Poliisilla edes pätevyyttä, arvioida kenenkään oletettuja ennakkoluuloja tai vihamielisyyttä motiivina?

No ihan varmasti on, niinkuin meillä kaikilla. Aina kun muualta tullut tekee rikoksen kantasuomalaista kohtaan, on kyseessä viharikos. Mikä muu kuin viha saa el...ollisen puremaan ruokkivaa kättä?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Melbac

Rasismi on pesiytynyt suomalaiseen koulu­maailmaan, sanoo tutkija: "Koulu voi olla tosi pelottava paikka"
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008065892.html

"HELSINKI on alkanut kouluttaa opettajia ja muita kasvatuksen ja koulutuksen toimialalla työskenteleviä rasismin vastaiseen työhön.

Kaikkiaan 4 500:lle kasvatuksen ammattilaiselle pyritään opettamaan "antirasistista" työotetta.

Koulutuskokonaisuuden rahoittavat Opetushallitus ja Helsingin kaupunki.Kouluttajina toimivat Rauhankasvatusinstituutin asiantuntijat

Taustalla on ajatus siitä, että niin koulujen kuin muiden yhteiskunnan instituutioiden toimintaan piiloutuu rakenteellista rasismia. Opettajia koulutetaan havaitsemaan rasismia muun muassa työpajojen avulla. Opettajien on puututtava rasismiin jo yhdenvertaisuuslain ja opetussuunnitelmien linjaustenkin nojalla.

Koulutukseen osallistuvat myös koulujen ja päiväkotien johtajat.

HANKKEEN projektipäällikkönä työskentelevä Elina Tuusa kertoo, että syksyllä alkaa 41 antirasistista työpajaa. Toiminta jatkuu myös vuonna 2022.

Koulutus on saanut tähän mennessä hyvää palautetta. Tuusan mukaan osallistujat ovat kertoneet oppineensa muun muassa rakenteellisen rasismin tunnistamista ja rasismin eri muotojen moninaisuutta."


Taitaa olla sama p*skaa mitä toi "vihapuhe" juttu on?.Tulee ihan joku uuno turhapuro leffa mieleen kun lueskelee näitä juttuja.Olisi kiva tietää mitä mieltä nämä koulutettavat oikeasti on näiden rauhankasvatusinstituutin asiantuntijoiden jutuista.:D

Herranro47

Sääliksi käy opettajia. Siellä sitä taas saavat larpata ja leikkiä olevansa 110% innostuneita tästäkin spedeilystä - pienikin epäilyksen siemen tai väärä ilme kun vääjäämättä todistaa sinun vähättelevän rasismia ja olevan osa ongelmaa. Lähinnä tulee jonkun sairaan uskonlahkon touhuilu mieleen tästä askartelusta taas.

Tabula Rasa

Tuo rauhankasvatusinstituutti kuulostaa samalta kuin kommunistien rauhanohjusjärjestöt neuvostoaikana. Ilmeisesti sisältökin on sama?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Eino P. Keravalta

QuoteKoulutus on saanut tähän mennessä hyvää palautetta. Tuusan mukaan osallistujat ovat kertoneet oppineensa muun muassa rakenteellisen rasismin tunnistamista ja rasismin eri muotojen moninaisuutta."

No tottakai 'koulutus' on saanut hyvää palautetta: jos annat paskaa palautetta tai kritiikkiä, olet yksi v-tun rasisti, fasisti, natsi ja vihaaja. Kaikkien pitää taputtaa käsiään kuin Neuvostoliitossa Stalinille, että itselle ei tule hankaluuksia.

Ja mitä on tuo 'rakenteellinen rasismi'? Kun kehitysmaalainen omaa heikommat kognitiiviset kyvyt eikä sen vuoksi pärjää, se on noille hulluille todiste siitä, että kehareita kohtaan ollaan rasisteja - muutoinhan ne pärjäisivät ainakin yhtä hyvin kuin me.

Mutta on sitä koulumaailmassa oikeaakin rasismia. Keharijengit hakkaavat valkoisia poikia ja kourivat valkoisia tyttöjä. Ongelma pahenee koko ajan koska keharimaalaisia tuotetaan maahan joka päivä lisää siinä, missä suomalaisten lukumäärä vähenee.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

foobar

Quote from: Tabula Rasa on 27.06.2021, 06:26:47
Tuo rauhankasvatusinstituutti kuulostaa samalta kuin kommunistien rauhanohjusjärjestöt neuvostoaikana. Ilmeisesti sisältökin on sama?

Rauhankasvatusinstituutti oli vuoteen 1989 asti nimeltään Yrjö Kallisen rauhanopiston kannatusyhdistys. Kallinenhan oli itse varsin pasifistinen, bernsteiniläiseksi kuvailtu demari, vaikka toimi myös puolustusministerinä ja oli mukana SKDL:nkin perustamisessa. Hän kuitenkin kuoli jo vuonna 1976, joten on ilman parempaa tietoa paha sanoa kuinka paljon totalitäristinen militanttisiipi on on instituutin vallannut.

Suoraa kytköstä neuvostototalitärismin ajamaan "rauhanaatteeseen" ei ilmeisesti ole, mutta varmasti tuokin "asiantuntijajärjestö" vähitellen alkaa näyttää rahoittajiensa ja agressiivisimpien pyrkyri"asiantuntijoidensa" näköiseltä. Eli alkuperäinen pyrkimys henkilökohtaiseen vakuuttuneisuuteen perustuneesta rauhanaatteesta laimenee ja tilalle tulee jotain muuta.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Lucce

Ei ole olemassa mitään sellaista käsitettä kuin "rakenteellinen rasismi"
Kulttuurimarxisti paskaa koko ohjelma.
Muuten voisi pistää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos mutta kun tässä tapauksessa kyseessä opettajat ja muu henkilöstö joka on tekemisissä päivittäin lasten kanssa, eli Teidän Lastenne niin kannattaa seurata tarkasti mitä ne siellä kouluissa heille opettaa vai onko homma mennyt kouluissa jo aivan pelkäksi ideologia valmennukseksi.

Samaa kulttuuriradikaali häröilyä mitä Jenkeissä tällä hetkellä.

Kannattaa Vastustaa ja vanhempien olla tiiviissä yhteydessä kouluihin jos alkaa opetuksen taso epäilyttää tai lapset alkaa kotona puhua sekavia juttuja jotka saattaa johtua aivopesusta.

Punaniska

Kiitos Ohisalo tästäkin koulutuksesta. Taas tuli aateveljille ja - siskoille vastikkeetonta rahaa mätetyksi miljoonakaupalla.

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Eino P. Keravalta

Jo nyt tuhannet valkoiset suomalaislapset menevät kouluihinsa pelokkaina, koska rasistiset kehitysmaalaisjengit vainoavat, hakkaavat ja ryöstävät heitä.

Miltä noista lapsista mahtaa tuntua kun he kuulevat, että nuo jengisiat ovat kuulemma uhreja, joita pitää auttaa ja ymmärtää ja että he itse valkoisina ovat syyllisiä johonkin mystiseen ja selittämättömään 'rakenteelliseen rasismiin'?

Saammeko tällä kulttuurimarxilaisella propagandalla ja aivopesulla menetetyn suomalaislasten sukupolven, joka ei usko Suomeen, viranomaisiin, lakiin, oikeuteen? Mitä tämä valehtelu, suomalaisiin kohdistuva rasismi ja hulluus tekee kasvavien lasten mielenterveydelle, heidän kyvylleen ja halulleen rakentaa tätä maata?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Fiftari

Tuon koulutuksen sisällön voi arvata. Pitää hymyillä ja ymmärtää. Kaikki negaatio on rasismia. Sen nyt arvaa että maailmaa halaavat opettajat eivät puutu ja ne jotka puuttuisivat hiljennetään.

Ei voi ymmärtää sitä että miten kuri voi löystyä. Kouluissa viimeistään kuuluu asettaa rajat. Jos se ei onnistu niin pitäisi edelleen olla ne tarkkisluokat. Kaikilla vanhemmilla ei ole kiinnostusta asettaa rajoja muksuilleen mutta kyllä valtion ylläpitämässä instanssissa sellaiset pitäisi olla. Muistan kuinka meillä yläasteella joutui porukkaa jälki-istuntoon ihan vain siitä että kutsui opettajaa epäkunnioittavalla nimellä.

Nyt jos koulussa tapahtuu jotain mihin liittyy monikulttuurisuutta niin kanttis on se joka häviää siinä kun koko juttu halutaan vain vaieta kuoliaaksi. Tilausta yksityiskouluille alkaa olla. Tosin ongelmana taitaa olla vain se että sinne pamahtaa sitten näitä nykyisen hallituspuolueen ynnä muun eliitin pilttejä.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

sancai

Quote from: Melbac on 27.06.2021, 03:09:22
Rasismi on pesiytynyt suomalaiseen koulu­maailmaan, sanoo tutkija: "Koulu voi olla tosi pelottava paikka"
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008065892.html

"HELSINKI on alkanut kouluttaa opettajia ja muita kasvatuksen ja koulutuksen toimialalla työskenteleviä rasismin vastaiseen työhön.

Kaikkiaan 4 500:lle kasvatuksen ammattilaiselle pyritään opettamaan "antirasistista" työotetta.

Koulutuskokonaisuuden rahoittavat Opetushallitus ja Helsingin kaupunki.Kouluttajina toimivat Rauhankasvatusinstituutin asiantuntijat

Taustalla on ajatus siitä, että niin koulujen kuin muiden yhteiskunnan instituutioiden toimintaan piiloutuu rakenteellista rasismia. Opettajia koulutetaan havaitsemaan rasismia muun muassa työpajojen avulla. Opettajien on puututtava rasismiin jo yhdenvertaisuuslain ja opetussuunnitelmien linjaustenkin nojalla.

Koulutukseen osallistuvat myös koulujen ja päiväkotien johtajat.

HANKKEEN projektipäällikkönä työskentelevä Elina Tuusa kertoo, että syksyllä alkaa 41 antirasistista työpajaa. Toiminta jatkuu myös vuonna 2022.

Koulutus on saanut tähän mennessä hyvää palautetta. Tuusan mukaan osallistujat ovat kertoneet oppineensa muun muassa rakenteellisen rasismin tunnistamista ja rasismin eri muotojen moninaisuutta."


Taitaa olla sama p*skaa mitä toi "vihapuhe" juttu on?.Tulee ihan joku uuno turhapuro leffa mieleen kun lueskelee näitä juttuja.Olisi kiva tietää mitä mieltä nämä koulutettavat oikeasti on näiden rauhankasvatusinstituutin asiantuntijoiden jutuista.:D
Kommenttiosio yllättävän nuiva ja järkevä. Olen sitä sanonut jo jonkun aikaa, että tämä Amerikasta tuleva syöpä, "kriittinen rotuteoria" on eurooppalaisille erittäin vaikea sulattaa. Britanniassa, Ranskassa jne. oikeisto-keskusta, joka on yleensä täysin passiivinen kulttuuriasioissa, on jo asettautunut tukevasti tätä aatetta vastaan. Suomi tietysti tulee jälkijunassa ja Kokoomuksen mielestä kulttuurimarxismi on salaliittoteoria  :roll:

Euroopassahan on perinteisesti kannatettu rotuneutraaliuden ideologiaa, siksi useimmat maat eivät edes tilastoi rotua. Kriittinen rotuteoria on täysin päinvastainen aate ja rakenteellisen rasismin torjumisen nimissä vaatii täydellistä rotusegregaatiota etenkin kouluihin. Lisäksi vaaditaan luopumista esim. pääsykokeista ja kaikesta siitä, mikä Euroopassa on koettu tärkeäksi "tasavertaisuuden" toteutumiseen.

Leostoa

Pk-seudun opettajien ja ohjaajien näkökulmasta tuo antirasismi-hössötys on täyttä tuubaa ja ajanhaaskuuta, jonka tarkoitus on lähinnä ohjata rahaa tietyille intressiryhmille. Artikkelissa seurataan perusteettomiin tulkintoihin perustuvaa narratiivia jossa rasismia nähdään kaikkialla. Vihervasemmistosta löytyy kyllä toimittajia, tutkijoita ja erityiskohtelua toimivia oppilaita jotka yhdessä kyllä aikaansaavat kertomuksen umpirasistisesta yhteiskunnasta ja koulusta.

Kestosuosikkini on tuo, että opinto-ohjaajien normaali työnkuva nähdään rasismina, koska he esittelevät erilaisia vaihtoehtoja kaikille oppilaille. Rasismiksi opon työ muuttuu kuin salamaniskusta rassismi-itkua hyödyntämään oppineiden henkilöiden kohdalla, jotka eivät tietenkään ymmärrä opon työn luonnetta. Toisaalta valkoisetkin lapset voivat olla näreissään siitä että heille esitellään myös jotain muuta kuin niitä "eliittitöitä". Miksikähän toimittajat eivät kykene näitä kokemuksia yhyttämään, mutta mielensäpahoittaneen somalin tuska nousee otsikoihin...?

Kouluissa ei tarvita antirasismi-hössötystä, joka kiinnittää tarpeetonta huomiota ihonväriin. Se mitä tarvitaan, on riittävät resurssit (opetus, ohjaus, kuraattorit, koulupsykologit...). Jos resurssipuoli on kunnossa peruskoulutasolta alkaen, asiat sujuvat paremmin eivätkä oppilaat putoa kelkasta.
Älä husuta lähimmäistäsi!

valtakunnanpärkhele

Käykääpä tutustumassa ihan itse.
https://rauhankasvatus.fi/

QuoteKäytännössä teemme työtä kolmen pääteeman alla, joita ovat antirasismi, tasa-arvo ja yhdenvertaisuus sekä globaali vastuu. Koulutamme ammattilaisia näistä teemoista sekä kehitämme ja tuomme Suomeen metodologiaa, osaamista ja käytännön työkaluja esimerkiksi inklusiivisemmasta ja turvallisemmasta tilasta kouluissa ja nuorisotyön alalla, antirasismista kouluyhteisöissä, dialogin rakentamisesta ja deep democracy -ajattelusta. Yhteiskehitämme myös koulujen toimintakulttuuria ja tuemme rehtoreita ja koulutusjohtoa kestävän kehityksen tuomisesta osaksi kaikkea koulun työkulttuuria. Toimintaamme ohjaa turvallisemman tilan periaatteet sekä positiivinen erityiskohtelu

Suomalainen koululainen on se ainoa, joka tarvitsisi nykyään turvallisen tilan koulussa, kaikki nämä vammaisten tasolla olevat väkivaltaiset kehitysmaalapset voisi ja pitäisi työntää johonkin omiin tarkkisluokkiinsa tai mieluiten omiin kouluihinsa viimeistään ylä-asteikäisinä. Muutama parhaiten integroitunut voisi jatkaa suomalaisten joukossa.  lisäksi on ihan yhtä tyhjän kanssa ja resurssien tuhlaamista näitä on enemmästi kouluttaa, kun tytöistä tulee kuitenkin sossumassilla loisivia synnytyskoneita ja pojista lorvailevia katugänstereita, huumekauppiaita lahjakkaammista jopa taksikuskeja tai wolt-lähettejä. Kun oppimishaluja ei vaan ole eikä oikein lahjojakaan.

Miten tätä kommunistista rauhankasvatuspaskaa intersektionaalisella feminismi twistillä on saatu ujutettua tuonne? Miten tämä hanke on kilpailutettu, kuka on tilannut jne... olisi mukava tietää. Suomessa ei ole korruptiota.
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Kela_Platinum

Onneksi en ryhtynyt opettajaksi. Näyttää siltä että nuo jutut on ihan 100% jenkeistä kopioitu. Lopputulokset tulevat olemaan myös samat

Lalli IsoTalo

Quote from: Eino P. Keravalta on 27.06.2021, 09:39:08
Ja mitä on tuo 'rakenteellinen rasismi'?

- Rakenne on "jonkin kokonaisuuden osien yhteen liittämiseen sovellettujen keinojen yhdistelmä". (https://fi.wiktionary.org/wiki/rakenne)

- Rakenne on "jonkin kokonaisuuden koostumistapa, -muoto ...". https://www.suomisanakirja.fi/rakenne

Tuosta jo selviää, että yksittäinen ihminen ei voi olla rakenteellisesti rasistinen. Vain "kokonaisuus" - esimerkiksi kunta, kaupunki, valtio, organisaatio tai yritys - voi olla rasistinen.

Koska yksityiset yritykset saavat sanktioita - raha- ja mainehaittoja - rakenteellisesta rasismista, ne välttävät sitä, ja paras tapa siihen on välttää kosketusta rasismoitaviin. Tämän yksityiset yritykset ovat jo oppineet kantapään kautta.

Rakenteellisen rasismin pesäkkeiksi jäävät julkishallinnolliset organisaatiot, jotka rakennerasismoivat nimittämällä sitä positiiviseksi erikoiskohteluksi. Käytännössä se tarkoittaa vutkaleiden suosimista kantaväestön kustannuksella.

Alkuperäinen ajatus oli pitää huolta kehitysvammaisia, jotta he saisivat kohtuullisen elämän ja mielekkäitä töitä esimerkiksi kaupan hyllyjen täyttäjinä. Maamme pervertikot ovat sittemin perversoineet tämän ajatuksen päälaelleen, uusrasismiksi kantaväestöä kohtaan. Se ilmenee esimerkiksi Helsingissä siten, että vutkale ohittaa jonossa kantaväestön vähäosaiset. Kärsijöitä tässä perversiossa ovat kaikkein heikoimmassa asemassa olevat suomalaiset.

Rakenteellinen rasismi tarkoittaa käytännössä sitä, että kaupunki, kunta tai valtio suosii ei-suomalaisia suomalaisten kustannuksella.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: Eino P. Keravalta on 27.06.2021, 11:50:01
Miltä noista lapsista mahtaa tuntua kun he kuulevat, että nuo jengisiat ovat kuulemma uhreja, joita pitää auttaa ja ymmärtää ja että he itse valkoisina ovat syyllisiä johonkin mystiseen ja selittämättömään 'rakenteelliseen rasismiin'?

Punavihreä sisäministeri viittaa kintaalla uhrien kärsimyksille, ja palkitsee perseilevät syylliset. Varmaan tuntuu hyvältä puukotusten kohteilta!

Quote from: https://yle.fi/uutiset/3-11917339Helsingissä alaikäisten yleistynyt vakava väkivalta kertoo sisäministeri Maria Ohisalon (vihr.) mukaan osattomuudesta, jota koronakriisi on pahentanut. Ohisalon mukaan nuorten palveluihin on harkinnassa kymmenien tai jopa satojen miljoonien eurojen lisärahoitus.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

sancai

Suomalaisten pitäisi ottaa Amerikasta mallia, miten tähän kouluihin hiipivään "anti-rasismi"-koulutukseen tulee reagoida. Amerikassa vanhemmat ovat nyt aktivoituneet ympäri maata Esimerkiksi Virginian osavaltiossa, Loudounin piirikunnan opetuslautakunnan kokouksessa nähtiin voimallinen mielen ilmaisu, kun sadat vanhemmat ilmaantuivat protestoimaan kriittisen rotuteorian opetusta alueen kouluissa.

Klippi Fox Newsistä, vanhemmat pistivät kerrankin aikaan kunnon ätäkän:
QuoteVirginia parents vow to stop critical race theory after school board meeting explodes
https://youtu.be/mg7J8AYhi0A

Suomalaisten vanhempien ja suomalaisten koulutuksesta välittävien poliitikkojen on aktivoiduttava. Uusien PS-valtuutettujen on vastustettava tätä kaikin laillisin keinoin kunnanvaltuustoissa ja opetuslautakunnissa. Tämä on ruohonjuuritason työtä.

Lalli IsoTalo

Quote from: sancai on 27.06.2021, 15:34:04
Klippi Fox Newsistä, vanhemmat pistivät kerrankin aikaan kunnon ätäkän:
QuoteVirginia parents vow to stop critical race theory after school board meeting explodes
https://youtu.be/mg7J8AYhi0A

Stop rasism. Stop hate. Stop critical race theory.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Skeptikko

Quote from: sancai on 27.06.2021, 12:11:27
Rasismi on pesiytynyt suomalaiseen koulu­maailmaan, sanoo tutkija: "Koulu voi olla tosi pelottava paikka"
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008065892.html

Jaahas, nyt sitten ilmeisesti sekin on olevinaan rasismia tai ainakin ongelmallista, että suomalaisessa kouluissa oppikirjat ovat "Eurooppa-keskeisiä":

Quote"Koulussa rodullistetut oppilaat eivät saa samaistumisen kokemuksia opettajakunnasta, koska siellä ei juurikaan ole opettajia näkyvistä vähemmistöistä. Koulukirjojen sivuillakin näkyy eurosentrinen (Eurooppa-keskeinen) käsitys maailmasta sekä kuvastoissa että sisällössä."

Rasismi ei ole vain vihapuhetta tai väkivaltaa. Eid huomauttaa, että se piileskelee rakenteellisesti sisällytettynä eri instituutioihin ja ideologioihin.

Hän toivoo, että oppilaita kohdeltaisiin kouluissa yksilöinä – eikä ryhmän tai kategorian kautta. Jokaisella on ennakkoluuloja, mutta ne eivät saisi vaikuttaa oppilaiden kohteluun. Opettajien on Eidin mukaan tärkeää tunnistaa omat tiedostamattomat ennakkoluulonsa.

Mielenkiintoisesti toisaalta opettajia nämä "antirasistit" käsittelevät surutta etnisen taustan perusteella luokittelemalla ja pitävät huonona, ettei opettajissa ole juurikaan väkeä näkyvistä vähemmistöistä, mutta sitten oppilaiden kohdalla kääntyvätkin 180 astetta ja vaativat, että oppilaita pitäisi kohdella yksilöinä eikä "ryhmän tai kategorian kautta". Toisaalta eivät nämä oppilaidenkaan kohdalla noudata loppuun asti tätä mantraansa, koska vaativat, että etno-oppilaille pitäisi tarjota etno-opettajia, mikä tarkoittaa sitä, että nämä luokittelevat etnoja juuri etnisen taustan perusteella, eikä yksilöinä.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Kela_Platinum

Quote from: Skeptikko on 27.06.2021, 15:49:41
Quote from: sancai on 27.06.2021, 12:11:27
Rasismi on pesiytynyt suomalaiseen koulu­maailmaan, sanoo tutkija: "Koulu voi olla tosi pelottava paikka"
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008065892.html

Jaahas, nyt sitten ilmeisesti sekin on olevinaan rasismia tai ainakin ongelmallista, että suomalaisessa kouluissa oppikirjat ovat "Eurooppa-keskeisiä":

Quote"Koulussa rodullistetut oppilaat eivät saa samaistumisen kokemuksia opettajakunnasta, koska siellä ei juurikaan ole opettajia näkyvistä vähemmistöistä. Koulukirjojen sivuillakin näkyy eurosentrinen (Eurooppa-keskeinen) käsitys maailmasta sekä kuvastoissa että sisällössä."

Rasismi ei ole vain vihapuhetta tai väkivaltaa. Eid huomauttaa, että se piileskelee rakenteellisesti sisällytettynä eri instituutioihin ja ideologioihin.

Hän toivoo, että oppilaita kohdeltaisiin kouluissa yksilöinä – eikä ryhmän tai kategorian kautta. Jokaisella on ennakkoluuloja, mutta ne eivät saisi vaikuttaa oppilaiden kohteluun. Opettajien on Eidin mukaan tärkeää tunnistaa omat tiedostamattomat ennakkoluulonsa.

Mielenkiintoisesti toisaalta opettajia nämä "antirasistit" käsittelevät surutta etnisen taustan perusteella luokittelemalla ja pitävät huonona, ettei opettajissa ole juurikaan väkeä näkyvistä vähemmistöistä, mutta sitten oppilaiden kohdalla sitten kääntyvät 180 astetta ja vaativatkin, että pitäisi kohdella yksilöinä eikä "ryhmän tai kategorian kautta". Toisaalta eivätt oppilaidenkaan kohdalla noudata loppuun asti tätä mantraansa, koska vaativat, että etno-oppilaille pitäisi tarjota etno-opettajia, mikä tarkoittaa sitä, että nämä luokittelevat etnoja juuri etnisen taustan perusteella, eikä yksilöinä.

Ihan samaa rataa menee mitä ruotsissa. Tulee sellaisia asuinaluita jossa asuu pelkkiä matuja ja kouluissakaan ei ole enää kantisopettajia, koska kukaan järkevä ei sinne halua mennä. Se on sellainen kuolemanspiraali. Jostain syystä länsimaissa ei oikein haluta ymmärtää tätä asiaa.

valtakunnanpärkhele

Tässä on taas Keijo tullut lihaksi ja todeksi. 

Keijo speksasi tämänkin jo vuosi sitten.
[tweet]1409066146171662337[/tweet]
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Lalli IsoTalo

Quote from: valtakunnanpärkhele on 27.06.2021, 18:08:52
Tässä on taas Keijo tullut lihaksi ja todeksi.  Keijo speksasi tämänkin jo vuosi sitten.

Kuvasta varakopio.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

zupi

Quote from: valtakunnanpärkhele on 27.06.2021, 14:08:53
Käykääpä tutustumassa ihan itse.
https://rauhankasvatus.fi/

QuoteKäytännössä teemme työtä kolmen pääteeman alla, joita ovat antirasismi, tasa-arvo ja yhdenvertaisuus sekä globaali vastuu. Koulutamme ammattilaisia näistä teemoista sekä kehitämme ja tuomme Suomeen metodologiaa, osaamista ja käytännön työkaluja esimerkiksi inklusiivisemmasta ja turvallisemmasta tilasta kouluissa ja nuorisotyön alalla, antirasismista kouluyhteisöissä, dialogin rakentamisesta ja deep democracy -ajattelusta. Yhteiskehitämme myös koulujen toimintakulttuuria ja tuemme rehtoreita ja koulutusjohtoa kestävän kehityksen tuomisesta osaksi kaikkea koulun työkulttuuria. Toimintaamme ohjaa turvallisemman tilan periaatteet sekä positiivinen erityiskohtelu
(...)

Tuo pulju on kyllä suoraan sieltä wokeismin syvästä päästä. On se nyt perkele, kun tuota hulluutta tuputetaan Suomessakin opettajien kautta lapsille.

QuoteRauhankasvatusinstituutin antirasistisen työn tavoitteena on vahvistaa kasvattajien valmiuksia tunnistaa ja puuttua rasismiin ja purkaa yhteiskunnassa vallitsevia rakenteellista rasismia ylläpitäviä käytänteitä ja toimintamalleja. Haluamme tukea kasvattajia tunnistamaan oma roolinsa muutoksen mahdollistajana yhteiskunnassa ja löytämään uusia tapoja tuoda antirasistinen työote osaksi jokapäiväistä kasvatustyötä. 

Rasismi perustuu historialliseen sorron järjestelmään, jota edelleen ylläpitävät ja uusintavat yhteiskunnassa vallitsevat valkoisuuden normin ympärille muodostuneet valtarakenteet. Tutkimukset ( :facepalm: :silakka:) ovat tuoneet toistuvasti esille erilaisia tapoja, joilla rasismi on läsnä suomalaisten koulujen ja oppilaitosten toiminnassa ja miten koulujärjestelmämme ylläpitää rasistisia rakenteita ja malleja. Oppilaitokset, nuorisotyö ja kansalaisjärjestöt eivät ole vapaampia rasismista kuin muutkaan yhteiskunnalliset instituutiot ja toimijat, vaan osaltaan ylläpitävät epätasa-arvoisia yhteiskunnallisia valta-asetelmia

Rasismin rakenteellinen ja historiallinen ulottuvuus unohdetaan liian usein antirasistisessa työssä ja huomio kiinnitetään yksinomaan rasismin ilmenemiseen yksilöiden ja ryhmien välisessä vuorovaikutuksessa. Rauhankasvatuksen näkökulmasta on tärkeää pureutua rasismia ylläpitäviin rakenteisiin ja muuttaa niitä kestävällä tavalla, sillä sitä kautta saamme aikaan todellista yhteiskunnallista muutosta ja rakennamme yhteiskuntarauhaa ( :facepalm:*1000)

Antirasistinen työ edellyttää valtarakenteiden, normien ja toimintatapojen tarkastelua uusista näkökulmista ja valmiutta tarkastella myös omaa ajattelua ja toimintaa kriittisesti. Alkaessamme ymmärtää, että eriarvoisuuden suhteen ei ole pahoja tai hyviä ihmisiä, vaan tekoja, jotka edistävät yhdenvertaisuutta tai heikentävät sitä – olemme ottaneet ensimmäisen askeleen rasismin vastustajina (Ibram X. Kendi).   

https://rauhankasvatus.fi/antirasismi/#

Vielä lainailevat tuota rotuhuijaria, jota ilmeisestikin kovasti arvostavat ja ihailevat. No, lainaillaan vähän lisää:

https://newdiscourses.com/2020/07/defining-racism-ibram-kendi-weird-definition-antiracism/

Quote from: Ibram X. KendiThe opposite of "racist" isn't "not-racist." It is "anti-racist." What's the difference? One endorses either the idea of a racial hierarchy as a racist, or racial equality as an anti-racist. One either believes problems are rooted in groups of people, as a racist, or locates the roots of problems in power and policies, as an anti-racist. One either allows racial inequities to persevere, as a racist, or confronts racial inequities, as an anti-racist. There is no in between safe space of "not racist." The claim of "not racist" neutrality is a mask for racism.

Quote from: Ibram X. KendiA racist policy is any measure that produces or sustains racial inequity between racial groups. An antiracist policy is any measure that produces or sustains racial equity between racial groups. By policy, I mean written and unwritten laws, rules, procedures, processes, regulations, and guidelines that govern people. There is no such thing as a nonracist or race-neutral policy. Every policy in every institution in every community in every nation is producing or sustaining either racial inequity or equity between racial groups.

Itse New Discoursesin jutusta:

QuoteIt is this definitional shift of racism upwards—from a belief or an attitude that projects antipathy towards an identifiable Other to any explanation of a racial disparity that doesn't explicitly name and blame "racist" policies and ideas—that is significant about his writing. This shift flows naturally from the underlying assumptions that disparities are always a consequence of racism. The principle of colorblindness is therefore not just wrong in Kendi's and similar thought, but it is actually racist in this telling. Kendian logic insists that it is impossible to look beyond race, and the effort to do so can only be a guise for maintaining the "racist" status quo.

Moreover, discrimination by itself is not necessarily racist in this view, so long as it is used to create racial equity. Kendi explains thusly: "The only remedy to racist discrimination is anti-racist discrimination. The only remedy to past discimination is present discrimination. The only remedy to present discrimination is future discrimination."

Tuo on siis täsmälleen sama asia kuin Rauhankasvatuksen mainitsema "positiivinen erityiskohtelu", Kendi sen tuossa vain sanoo rehellisemmin: Se on syrjintää, niitä kuuluisia sortajia kohtaan. Että sellainen "rauhanedistämisjärjestö"...

Tämä on mielestäni hyvä yhteenveto tuosta antirasismi-sonnasta:

QuoteSo long as racial disparities exist, anti-racists can reflexively ascribe them to racism and justify any and every measure deemed necessary to eliminate them while anyone who questions this approach can be labeled racist and swiftly thrown out of polite society, and this occurs as we gradually veer towards an increasingly dystopian culture of fear. It doesn't take an ethnic studies major to recognize the danger of this approach. Even Kendi acknowledges that his "secular strivings to be an anti-racist" are inseparable from his "parents religious strivings to be Christian." The difference is that one is an inward journey of the spirit and the other is an outward project meant explicitly to attain power. Anti-racism is a totalizing religion disguised as politics.

Tuo "antirasistinen pedagogiikka" on muuten käytännössä lähes sama asian kuin feministinen pedagogiikka, jota on käsitelty jonkin verran CSJ-ketjussa. Ja tuohan on siis käytännössä sama asia kuin intersektionaalinen feminismi.

QuoteAntirasistinen pedagogiikka

Antirasistisen pedagogiikan näkökulmasta on tärkeää kysyä, millaisiin käsityksiin ja oletuksiin yhteiskunnallisista eroista tapamme opettaa perustuvat. Kuka opettaa ja mitä oppijoilta odotetaan? Entä keitä opiskelijoiden odotetaan olevan? Antirasistinen pedagogiikka kytkeytyy laajempaan feministiseen käänteeseen pedagogisessa ajattelussa. Siinä fokus on yhtäältä sosiaalisten erojen huomioimisessa opetuksessa ja toisaalta siinä, miten ja mitä opetetaan. Pääpiirteittäin samaa pedagogista ajattelua tarkoitetaan, kun puhutaan erojen pedagogiikasta, sortoa vastustavasta pedagogiikasta, moninaisuuden pedagogiikasta tai normikriittisestä pedagogiikasta.

Antirasistinen opettaminen edellyttää antirasismin omaksumista pedagogiseksi asenteeksi. Tavoitteena on purkaa yhteiskunnassa vallalla olevaa tietoa, joka estää rasismin näkemisen. Antirasistinen pedagogiikka on vallan ja etuoikeuksien analyysia käytännössä. Se esimerkiksi kyseenalaistaa ja haastaa meille opetettua käsitystä, jonka mukaan yhteiskunnassa ei olisi systemaattista rasismia.

Quote(...) Antirasismin näkökulmasta tämä tarkoittaa esimerkiksi värisokeudesta irti pääsemistä, sillä hierarkiat pitää tuoda esiin, että niitä voidaan purkaa. Lue Anne-Mari Souton (mainittu Hyysärin jutussa) teksti arjen rasismin tunnistamisesta ja siitä, miten rasistisia hierarkioita tulisi purkaa peruskoulussa (pdf).

Erilaisissa opetustilanteissa läsnä olevat opiskelijat ja oppijat tulevat todennäköisesti moninaisista taustoista, jotka poikkeavat opettajan omasta taustasta. Sen vuoksi opettajalta vaaditaan intersektionaalista herkkyyttä tunnistaa omat etuoikeutensa ja pohtia, kuinka ne ohjaavat hänen toimintaansa. Olennaista eivät ole erot sinänsä, vaan hierarkiat, joita niiden varaan rakennetaan: meidän kaikkien yhteiskunnallinen asema rakentuu esimerkiksi sukupuolen, iän ja alkuperän perusteella. (...)

https://digicampus.fi/mod/page/view.php?id=16218

Eipä siis olekaan yllätys, että niin jutussa mainittu Mona Eid, kuin myös Rauhankasvatuksen johtava asiantuntija Mari-Anne Okkolin (https://rauhankasvatus.fi/tasa-arvo-toimintakulttuurin-keskioon/) ovat olleet mukana kirjoittamassa mestariteosta nimeltä "Feministisen pedagogiikan ABC". Mona Eid oli siinä mukana kirjoittamassa juuri antirasistisesta koulusta. Otetaan lyhyt lainaus, kun tämä kuvaa mielestäni Hyysärin juttua paremmin sitä, mistä on kyse.

Quote from: Feministisen pedagogiikan ABCFeministinen ja antirasistinen pedagogiikka: vallan ja intersektionaalisuuden analyysiä käytännössä

(...)

Nykyisin vallitseva monikulttuurinen viitekehys, jossa erilaisuus tunnustetaan ja sitä suvaitaan, jossa sitä ehkä juhlistetaan teemaviikoin tai juhlapäivin, ei ole riittävä keino taata yhdenvertaisuutta koulumaailmassa. Sen kautta oppilaat laitetaan helposti ennalta määrättyihin lokeroihin ja kulttuureiden kohtaamisesta tehdään käsikirjamaista toimintaa. Kulttuurikäsitys on usein staattinen: kulttuurit ja niitä edustavat ihmiset ovat muuttumattomia ja yhdenmukaisia. Monikulttuurinen viitekehys on kritiikitön tapa katsoa yhdenvertaisuutta. Nykyinen lähestymistapa ei sisällä yhteiskunnallista analyysiä tai vallan analyysiä. Kuvitellaan kaikkien yhteisöjen ja ihmisten olevan yhteiskunnassa samalla viivalla, vaikka näin ei tosiasiassa ole. Oletetaan myös, että koulut ja opettajat toimivat automaattisesti tasa-arvon ja sosiaalisen yhdenvertaisuuden näkökulmasta.

Ei siis riitä, että toteamme oppilaiden tulevan erilaisista taustoista. Meidän pitää antaa opettajille työkaluja kohdata erilaisuudesta kumpuavaa syrjintää. Etnisyyden tai ihonvärin vaikutusten kieltäminen on silmien sulkemista yhteiskunnalliselta todellisuudelta.

Valta... Käytännössä tuo vain tarkoittaa sitä, että "antirasistit" haluavat yhteiskunnassa kaiken vallan itselleen. Kun ei sitä "tasa-arvoista yhteiskuntaa" muuten synny kuin totalitarismilla. Sekavuudessaan nuo feministien jutut ovat sinänsä aikamoisia taidonnäytteitä, mutta tuossa siis nähdäkseni valitetaan siitä, että opettajat eivät kohtele oppilaita sillä tavoin, että saavutettaisiin eri ryhmien ja rotujen välinen lopputulosten tasa-arvo. Mikä käytännössä tarkoittaa tietenkin kaikki intersektionaaliset risteymät huomioiden sitä, että kaikkien ihmisten "lopputulokset" ovat samat. Siis kommunismia.

Tuohon kommunismiin liittyen voisi vielä ottaa yhden lainauksen Mari-Anne Okkolinin osuudesta. Okkolin muuten kirjoitti tuon osuuden yhdessä mm. Hommalaisille erittäin tutun Tuija Saresman kanssa. Tuo osuus siis liittyy siihen, kun kaikille Suomen yhdeksäsluokkalaisille jaettiin muutama vuosi sitten "Meidän kaikkien pitäisi olla feministejä" kirja.  :facepalm: Mika Raatikainen teki tuosta kirjallisen kysymyksen eduskunnassa, ja tätä asiaa Okkolin ja kumppanit tässä käsittelee:

Quote from: Feministisen pedagogiikan ABCRaatikaisenkin mielestä tasa-arvoa tulee opettaa lapsille ja nuorille, ei kuitenkaan feminismiä, jonka hän näkee olevan poliittista ohjausta ja propagandaa. Nyt hänen mielestään opetus- ja kulttuuriministeriön päätöksellä "kiistanalaista ideologiaa tyrkytetään kaikille yhdeksäsluokkalaisille" ja vieläpä verovaroin.

Raatikaisen argumentaatiossa kiinnittää huomiota erikoinen näkemys feminismistä. Lähtökohtaisesti feminismi pyrkii edistämään tasa-arvoa kiinnittämällä huomion yhteiskunnan sukupuolittuneisiin epätasa-arvoistaviin rakenteellisiin sekä taloudellisiin, sosiaalisiin, kulttuurisiin ja kielellisiin käytänteisiin ja toimii kaikkien hyväksi. Raatikaisen kysymyksessä se näyttäytyy poliittis-ideologisena propagandana, jollaista ei tulisi "tyrkyttää". Samanaikaisesti esimerkiksi yrittäjyyskasvatus on osa nykyistä opetussuunnitelmaa, vaikka se kiinnittyy erittäin vahvasti uusliberaaliin poliittiseen ideologiaan. Raatikainen myös asemoi itsensä luotettavammaksi feminismin ja tasa-arvon asiantuntijaksi kuin hankkeen toteuttajat.

Asiaan perehtymättömien tahojen vastustus kertoo siitä, että feminismi-sanan pohdinta todellakin on suomalaisessa yhteiskunnassa tarpeen.

Jep, tuohan on täysin selvää, että intersektionaalinen feminismi, ja luonnollisesti varmaankin myös antirasismi, toimii kaikkien hyväksi. Ja näiden mielestä yrittäjyyskasvatus on siis ilmeisesti "uusliberaalisen poliittisen ideologian" opettamista? Kertoisiko tuo jotain siitä, mikä on kyseisten henkilöiden poliittinen ideologia... Ja niin, "asiaan perehtymättömät tahot" pitäköön päänsä kiinni.

Näkkileipä

Quote from: Ruhankasvatus.fi

https://rauhankasvatus.fi/

Käytännössä teemme työtä kolmen pääteeman alla, joita ovat antirasismi, tasa-arvo ja yhdenvertaisuus...
...Toimintaamme ohjaa... ...positiivinen erityiskohtelu
Yrittäkää nyt päättää kumpi ohjaa Rauhankasvatuksen toimintaa: tasa-arvo ja yhdenvertaisuus, vaiko syrjivä erityiskohtelu?

Eikös tuo "positiivinen erityiskohtelu" ole juuri sitä täysin tuomittavaa "rakenteellista rasismia" joka vain lisää niitä ennakkoluuloja, joita täytyy vastustaa kaikin mahdollisin keinoin?

Positiivinen erityiskohtelu, antaa erittäin negatiivisen leiman ihmisille, jotka joutuvat sen kohteeksi. Koska loogisesti se tarkoittaa etteivät tietyt yksilöt pärjää ilman erityisiä toimenpiteitä. Tuo tarkoittaa myös sitä, että tietyt ihmiset eivät ole psyykkisesti muiden ihmisten tasolla, koska he tarvitsevat erityisen positiivisia toimenpiteitä.

Golimar

 :facepalm: x 1 000 000


Quote

Yhdessä vihaa vastaan- työkalu on kehitetty vihatapausten seurantaan
Napsauta alla olevaa painiketta ilmoittaaksesi kokemastasi tai todistamastasi vihateosta tai -rikoksesta ja auta meitä keräämään tietoa vihatapauksista

Työkaluun ilmoituksen tekeminen ei korvaa kuitenkaan rikosilmoituksen tekemistä viranomaisille. Jos olet hätätilanteessa soita 112. Jos epäilet että sinuun on kohdistunut rikos, tee rikosilmoitus viranomaisille.

Yhdessä vihaa vastaan vihatapausten seurantatyökalu:

Yhdessä vihaa vastaan– työkalu on kehitetty vihatapausten monitorointiin Tiedolla vihaa vastaan hankkeessa. Yhdessä vihaa vastaan työkalun tarkoitus on antaa ihmisille mahdollisuus raportoida kokemansa tai todistamansa vihatapaukset. Keräämme tietoa seurataksemme vihatapausten määrää ja laatua Suomessa.

Miten työkalu toimii?

Kuka vain voi tehdä ilmoituksen esimerkisksi jos olet kokenut tai todistanut vihatapauksen, voit myös tehdä raportin jonkun puolesta.
Työkalu ei korvaa kuitenkaan rikosilmoituksen tekemistä viranomaisille Jos olet hätätilanteessa soita 112. Jos epäilet että sinuun on kohdistunut rikos, tee rikosilmoitus viranomaisille.

X

Tiedolla vihaa vastaan -hanke saa rahoitusta Euroopan Unionin perusoikeus-, tasa-arvo- ja kansalaisuus -ohjelmasta. Sivuston ylläpitäjä vastaa sivun sisällöstä, eikä sisältö edusta Euroopan komission näkemyksiä.


https://www.yhdessavihaavastaan.fi/

https://www.yhdessavihaavastaan.fi/report-racist-incidents/

Näkkileipä

Vaikuttaa vahvasti siltä, ettei suomalaisten "vihapuhe" ei ole riittävän vihaista ja aggressiivista, siksi tarvitaan erilaisia hankkeita, jotta voidaan löytää sitä vihapuhetta, jota täytyy vastustaa kaikin mahdollisin hankkin, jotka tietysti tarvitsevat paljon rahaa hankkeen ylläpitoon.

Jos vihapuhe on erittäin maltillista, kuten se Suomessa vaikuttaisi todellisuudessa olevan, niin silloin ei ole pienintäkään tarvetta, mihinkään erityisiin hankkeisiin ja sehän ei todellakaan käy, koska se ei tue virallista mielikuvaa, vihapuheesta suuresta yhteiskunnallisesta ongelmasta, joka tarvitsee paljon lisää rahaa.

Vihapuheen puuttuminen on suuri yhteiskunnallinen ongelma Suomessa, koska sen nimissä tehdyt mielipiteiden rajoitukset, eivät olisi lainkaan perusteltuja!

zupi

Quote from: zupi on 28.06.2021, 13:49:33
(...)

Tuo pulju on kyllä suoraan sieltä wokeismin syvästä päästä. On se nyt perkele, kun tuota hulluutta tuputetaan Suomessakin opettajien kautta lapsille.

QuoteRauhankasvatusinstituutin antirasistisen työn tavoitteena on vahvistaa kasvattajien valmiuksia tunnistaa ja puuttua rasismiin ja purkaa yhteiskunnassa vallitsevia rakenteellista rasismia ylläpitäviä käytänteitä ja toimintamalleja. Haluamme tukea kasvattajia tunnistamaan oma roolinsa muutoksen mahdollistajana yhteiskunnassa ja löytämään uusia tapoja tuoda antirasistinen työote osaksi jokapäiväistä kasvatustyötä. 

Rasismi perustuu historialliseen sorron järjestelmään, jota edelleen ylläpitävät ja uusintavat yhteiskunnassa vallitsevat valkoisuuden normin ympärille muodostuneet valtarakenteet. Tutkimukset ( :facepalm: :silakka:) ovat tuoneet toistuvasti esille erilaisia tapoja, joilla rasismi on läsnä suomalaisten koulujen ja oppilaitosten toiminnassa ja miten koulujärjestelmämme ylläpitää rasistisia rakenteita ja malleja. Oppilaitokset, nuorisotyö ja kansalaisjärjestöt eivät ole vapaampia rasismista kuin muutkaan yhteiskunnalliset instituutiot ja toimijat, vaan osaltaan ylläpitävät epätasa-arvoisia yhteiskunnallisia valta-asetelmia

Rasismin rakenteellinen ja historiallinen ulottuvuus unohdetaan liian usein antirasistisessa työssä ja huomio kiinnitetään yksinomaan rasismin ilmenemiseen yksilöiden ja ryhmien välisessä vuorovaikutuksessa. Rauhankasvatuksen näkökulmasta on tärkeää pureutua rasismia ylläpitäviin rakenteisiin ja muuttaa niitä kestävällä tavalla, sillä sitä kautta saamme aikaan todellista yhteiskunnallista muutosta ja rakennamme yhteiskuntarauhaa ( :facepalm:*1000)

Antirasistinen työ edellyttää valtarakenteiden, normien ja toimintatapojen tarkastelua uusista näkökulmista ja valmiutta tarkastella myös omaa ajattelua ja toimintaa kriittisesti. Alkaessamme ymmärtää, että eriarvoisuuden suhteen ei ole pahoja tai hyviä ihmisiä, vaan tekoja, jotka edistävät yhdenvertaisuutta tai heikentävät sitä – olemme ottaneet ensimmäisen askeleen rasismin vastustajina (Ibram X. Kendi).   

https://rauhankasvatus.fi/antirasismi/#

Vielä lainailevat tuota rotuhuijaria, jota ilmeisestikin kovasti arvostavat ja ihailevat. No, lainaillaan vähän lisää (...)

Pistetäänpä vielä yksi lainaus Kendiltä, joka kertonee siitä, mistä tuossa "antirasismissa" (ja kaikissa muissa woke-hulluuksissa) on pohjimmiltaan kyse: Vallasta ja totalitarismista.

QuoteTo fix the original sin of racism, Americans should pass an anti-racist amendment to the U.S. Constitution that enshrines two guiding anti-racist principals: Racial inequity is evidence of racist policy and the different racial groups are equals. The amendment would make unconstitutional racial inequity over a certain threshold, as well as racist ideas by public officials (with "racist ideas" and "public official" clearly defined). It would establish and permanently fund the Department of Anti-racism (DOA) comprised of formally trained experts on racism and no political appointees. The DOA would be responsible for preclearing all local, state and federal public policies to ensure they won't yield racial inequity, monitor those policies, investigate private racist policies when racial inequity surfaces, and monitor public officials for expressions of racist ideas. The DOA would be empowered with disciplinary tools to wield over and against policymakers and public officials who do not voluntarily change their racist policy and ideas.

https://www.politico.com/interactives/2019/how-to-fix-politics-in-america/inequality/pass-an-anti-racist-constitutional-amendment/

zupi

Quote from: Melbac on 27.06.2021, 03:09:22
Rasismi on pesiytynyt suomalaiseen koulu­maailmaan, sanoo tutkija: "Koulu voi olla tosi pelottava paikka"
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008065892.html

"HELSINKI on alkanut kouluttaa opettajia ja muita kasvatuksen ja koulutuksen toimialalla työskenteleviä rasismin vastaiseen työhön.

Kaikkiaan 4 500:lle kasvatuksen ammattilaiselle pyritään opettamaan "antirasistista" työotetta.

Koulutuskokonaisuuden rahoittavat Opetushallitus ja Helsingin kaupunki.Kouluttajina toimivat Rauhankasvatusinstituutin asiantuntijat

Tuo sekopäisyys taisi alkaa jo vuosi sitten:

https://yle.fi/uutiset/3-11396797 (12.6.2020)

QuoteEnsimmäisenä Suomessa: koulujen ja päiväkotien työntekijöille rasisminvastaista koulutusta Helsingissä

(...)

Tänä syksynä antirasistinen koulutus laajenee varhaiskasvatuksesta peruskouluihin ja lukioihin, vapaaseen sivistystyöhön sekä ruotsinkielisen palvelukokonaisuuden henkilökunnalle.

Helsingin kaupungin kasvatuksen ja koulutuksen toimialan tavoitteena on kouluttaa puolet henkilöstöstä rasismin tunnistamisesta ja siihen puuttumisesta. Ensi syksyn ja vuoden 2021 aikana järjestetään yhteensä 165 rasismiin puuttumisen työpajaa. Koulutukset koostuvat ennakkotehtävistä, lähiopetuksesta ja jatkotyöskentelymateriaalista.

Kaikkien Helsingin suomenkielisten lukioiden henkilöstö on mukana koulutuksessa. (...)

Kouluttajina ovat Rauhankasvatusinstituutin (siirryt toiseen palveluun) asiantuntijat. (...)

Mutta asiaan.

Quote from: zupi on 28.06.2021, 13:49:33
(...)
QuoteAntirasistinen pedagogiikka

(...)

Quote(...) Antirasismin näkökulmasta tämä tarkoittaa esimerkiksi värisokeudesta irti pääsemistä, sillä hierarkiat pitää tuoda esiin, että niitä voidaan purkaa. Lue Anne-Mari Souton (mainittu Hyysärin jutussa) teksti arjen rasismin tunnistamisesta ja siitä, miten rasistisia hierarkioita tulisi purkaa peruskoulussa (pdf).

(...)

Pitipä oikein lukaista tuo Souton kirjoitus, taattua laatukamaa...

QuotePelko on monella tavalla läsnä koulun monikulttuurisessa arjessa ja oppilaiden ryhmäsuhteissa ja vaatii siksi tulla huomioiduksi ja käsitellyksi. myös rasismi ymmärretään usein ikään kuin ihmisille luonteenomaiseksi peloksi erilaisuutta kohtaan. Kysyn tässä kirjoituksessa, mistä ja kenen peloista monikulttuuristuvan koulun yhteydessä puhutaan ja mistä vaietaan. Kirjoitus perustuu väitöskirjaani (souto 2011), jossa tarkastelin arkipäivän rasismia koulussa, ja useimmat esittämäni näkemykset pohjautuvat tutkimukseni koulussa tekemiini havaintoihin.

(...)

Rasismin ja muukalaisvihan tuottamisessa pelolla ja pelottelulla on olennainen asema. monet ulkomaalaisiin ja maahanmuuttajiin kohdistetuista stereotypioista sisältävät pelkoa ja turvattomuutta ruokkivia uhkakuvia. myös koulussa näillä mielikuvilla tehdään eroa meidän ja muiden, joukkoon kuuluvien ja kuulumattomien välille. erilaisuuden uhkaavuudella ja pelottavuudella puolustetaan myös "tavallisen suomalaisuuden" kulttuurista asemaa ja vedotaan "maassa maan tapoihin". toisin sanoen ja hieman kärjistäen: kieltäydytään kulttuurisesta muutoksesta ja suomalaisuuden avaamisesta myös toisenlaisille tavoille ja ihmisille.

nuorten tapa vedota erilaisuuden pelottavuuteen arjen kohtaamisissa muistuttaa siitä, että pelkopuhe ei ole koskaan viatonta ja seurauksetonta. Pelko on tehokas väline kääntää kulttuurinen ero erilaisiksi miellettyjä vastaan. (...)

(...)

Pelko ja pelottelu ovat tehokkaita vallankäytön välineitä. Koulun nuorten kulttuurissa pelon herättäminen on vahva voimakeino, jolla voi kamppailla koulutilan hallinnasta. esimerkiksi joensuulaisessa yläkoulussa (...)

Joensuulaisessa yläkoulussa oli "tuimia katseita" ja kaikenlaisia muita hirveyksiä... ei helvetti... Ei tietenkään tarvi tuoda mitenkään esiin joidenkin Helsingin koulujen tilannetta...

Quotemonikulttuurisuutta puolustavien hiphopparipoikien sivareiksi nimittely ja heidän miehisyytensä kyseenalaistaminen, samoin kuin maahanmuuttajapoikien kanssa seurustelevien suomalaistyttöjen huorittelu ja seksuaalisuuden häpäisy (jota tapahtuu myös heidän kotonaan) osoittavat, kuinka rasismi vaikuttaa myös suomalaisnuorten arkeen, sosiaalisten suhteiden muodostamiseen ja poikana/tyttönä olemiseen. näiden toisin toimivien nuorten uhkailu tekee näkyväksi, kuinka pelottelemalla puolustetaan "tavallista suomalaisuutta". tähän viittaa myös se, että passiivinen suvaitsevaisuus (pidättäytyminen aktiivisesta vuorovaikutuksesta maahanmuuttajien kanssa) näyttää olevan varsin yleistä suomalaisnuorten keskuudessa. aloitteellisuus ja suomalaisuuden rajojen avaaminen näyttävät siis vaativan epätavallista rohkeutta ja erottautumiseen kuuluvan riskin ottamista.

Missä maailmassa tää jengi oikein elää... Ja mikä ihme on se aivopesu, mikä saa henkilön vihaamaan omaa taustaansa ja omaa kulttuuriaan niin paljon, että mikä tahansa kurkunleikkaajameininki on hänen mielestään parempi kuin koko maailmanhistorian sivistynein, valistunein ja tasa-arvoisin kulttuuri.

Quoterasismin seurauksena koulu on paikkana erilainen niille, jotka joutuvat karttamaan tiettyjä paikkoja ja tilanteita turvallisuutensa takia, kuin niille, joiden ei tarvitse tehdä sitä. maahanmuuttajanuorten koulussa liikkumista voivat varjostaa kokemus ja epäilys siitä, että aina jostain saattaa saada osakseen solvaavia sanoja, halveksivia katseita, ivallista naurua ja fyysisen välimatkan ylläpitoa. Kokemus ja tietoisuus tiettyjen paikkojen turvattomuudesta saavat monet maahanmuuttajanuoret paitsi välttelemään näitä paikkoja, myös liikkumaan enimmäkseen toistensa seurassa ja eristäytymään fyysisesti: istumaan vierekkäin tunneilla ja viettämään välitunteja toistensa seurassa. tällöin myös esimerkiksi omalla äidinkielellä puhuminen on riskittömintä.

Siis ihan oikeasti, kirjoittaja on sitä mieltä, että ressukat maahanmuuttajanuoret joutuvat pelkäämään kiusaavia väkivaltaisia suomalaisia... Ja sekin, että matut pitäytyvät omissa porukoissaan, jengiytyvät ja kusevat suomalaisen kulttuurin ja lakien päälle, on myös suomalaisten vika. Minkä vitun takia suomalaisten veronmaksajien pitää rahoittaa tällaisten ihmisten toimintaa, joiden tarkoituksena ilmiselvästi on suomalaisuuden ja Suomen kulttuurin tuhoaminen.

Quotemaahanmuuttajanuorten kokemuksissa rakentuva "pelon koulumaantie" osoittaa, että maahanmuuttajatausta on yksi niistä rakenteellisista tekijöistä, jotka lisäävät riskiä joutua ulossulkemisen ja väkivallan kohteeksi ja jotka asettavat oppilaita koulun arjessa eriarvoisiin asemiin. monikulttuurisia kohtaamisia käsittelevää keskustelua on kuitenkin leimannut enemmän kulttuuriseen erilaisuuteen kohdistuva pelko kuin maahanmuuttajaoppilaiden kokema pelko. tämä ei alenna maahanmuuttajaoppilaiden kynnystä ottaa aihetta puheeksi, vaan pikemminkin se lisää aiheesta vaikenemista – asettaahan erilaisuuden pelko heidät "erilaiset" pelon syiksi ja aiheuttajiksi.

Kulttuuriseen erilaisuuteen liittyvä pelko... Tarkoittaakohan tuo esim. sitä, että suomalaiset on vähän ennakkoluuloisia sellaisen porukan suhteen, joka raiskaa 40-kertaisesti suomalaisiin nähden? Ilmeisesti pitäisi vain juhlistaa tällaista kultturellista erityispiirrettä, ja toimia heidän kanssaan ihan yhtä luottavaisesti kuin vanhojen lapsuudenystävien kanssa. Montakohan suomalaista tyttöä on joutunut raiskatuksi tällaisten kirjoitusten vuoksi? Ja siis se suomalaisten rasismi on se asia, mistä vaietaan...  :o

Quotetällöin pelko ja ennakkoluulot lisääntyvät kuin itsestään, puolin ja toisin. tilanteen kärjistyessä nuorten keskinäinen pelottelu estää puuttumisen. on ymmärrettävää, että muut oppilaat pelkäävät mennä väliin ja apuun. huolestuttavaa kuitenkin on, että suomalaisten koulujen nuorten kulttuureissa näyttää valitsevan "hiljaisuuden koodi", jonka nimissä oppilaat pikemminkin vaikenevat kuin ottavat puheeksi syrjintä- ja kiusaamistilanteita opettajien edessä.

Jep jep, oppilaat vaikenevat rasismista, luultavasti myös kaikki opettajat ja poliisikin vielä, ei siitä että väkivaltaiset matujengit pieksevät suomalaisia lapsia. Selvä.

Quotemerkitsevää on myös, miten kouluissa ymmärretään ja määritetään rasismi: mitä siis pidetään rasismina ja puuttumisen arvoisena. ongelmallista on, että rasismi nähdään liian usein ja kyseenalaistamattomasti ihmisten vierasta ja erilaista kohtaan tuntemana myötäsyntyisenä pelkona, pysyvänä ja yleisinhimillisenä piirteenä. tämä käsittelemistapa ei tunnista pelon kulttuurista, rodullistettua ja sukupuolitettua logiikkaa eikä anna nuorille välineitä purkaa muukalaispelon takana olevia historiallisia toisen näkemisen ja kohtaamisen tapoja.

Voi hellantuuteli sentään... En oikein tiedä, viittaako kirjoittaja tuossa ihmisen luontaiseen skeptisyyteen vieraiden ihmisten suhteen, vai siihen, että suomalaiset ovat mahdollisesti hieman varovaisia sellaisen matu-porukan suhteen, kuka tekee monikymmenkertaisesti rikoksia suomalaisiin nähden ja elävät jonkin 600-luvun moraaliperiaatteen mukaisesti, mutta se kuitenkin lienee selvää, että kirjoittajan mielestä ainoa taho, jonka pitää ymmärtää, suvaita ja korjata käyttäytymistään on suomalaiset. Matut ovat sorrettuja, joten he voivat tehdä ihan mitä tykkäävät.

QuotePelko kulkee usein käsikkäin vihan kanssa; onhan viha pelon tärkein moottori (Koskela 2009).

Vai onkohan kirjoittaja katsellut vain liikaa Tähtien sotaa ja Yodan juttuja... Vähän sama juttuhan tuo sinänsä on, Tähtien sodassa "voima" leijuu kaikkialla ja hallitsee kaikkea, wokeisteillä "valta" leijuu kaikkialla ja hallitsee kaikkea... Ja ainoastaan todelliset wokeismin jedi-mestarit pystyvät hallitsemaan sitä...

Ja tämä:

QuoteKohtasin paljon vihaa kiertäessäni tutkijana kouluja ja suomen kymmenen suurimman kaupungin nuorisotaloja (ks. honkasalo, souto & suurpää 2007).

Siis Veronika Honkasalo, kirjoittaja, ja Leena Johannan "somaleja Suomeen" sisko Suurpää... Ja tietenkin Tuija Saresma, Emilia Palonen, Anne-Mari Okkolin... Ihan vitun järjetöntä, millaisen vaikutusvallan mitättömät vasemmistofanaatikot ovat saaneet suomalaisessa yhteiskunnassa.

Quotemyös itse rasismin käsittely näyttää pelottavan kouluja. "meidän koulussa ei ole rasismia" tai "meidän koulussa ei ole kuin muutama pikkuskini tai mikä lie" ovat esimerkkejä tavoista, joilla rasismi asetetaan joko muiden koulujen tai vain pieneneristetyn ja marginalisoidun joukon ongelmaksi. jos rasismia kieltäydytään tarkastelemasta sekä rakenteellisen että arkisen tason moniulotteisena yhteisöllisenä ilmiönä, ongelman käsittely ja jälkipuinti jäävät nuorten keskinäiseksi kamppailuksi.

Jep, rasismista ei puhuta. Tosin se rasismi on rasismia suomalaisia lapsia kohtaan, piittaamattomuutta heidän kärsimyksistään ja pahoinpitelyistään. He kun pyrkivät kunnioittamaan suomalaisen yhteiskunnan lakeja ja välttämään tappeluita / väkivaltaa, toisin kuin joku toinen porukka. Ikävä kyllä osa suomalaisista lapsistakin on alkanut jo perseilemään, kun ovat havainneet, että tiettyjä aatteita kumartamalla voit tehdä ihan mitä tahansa.

QuotePelon kierteen katkaisussa ja arjen rasismin tunnistamisessa on tärkeää, että koulussa luodaan jatkuvasti tilanteita, jotka mahdollistavat vähemmistöjen äänten kuulumisen. Käytännössä tämä merkitsee muun muassa sitä, että rasismin määrittelyssä huomioidaan uhrien kokemukset ja ennen kaikkea sitä, ettei rasismin läsnäoloa lähtökohtaisesti kiistetä.

Toisin sanoen koulussa luodaan jatkuvasti tilanteita, joissa syrjitään ja halvennetaan suomalaisia lapsia.

https://digicampus.fi/pluginfile.php/83061/mod_page/content/7/Anne-Mari%20Souto%20%E2%80%93%20Rasismista%20ja%20pelosta%20koulussa.pdf