News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2018-04-28 Poliisi ampui poliisia haavoittaneen kaaharin

Started by N. O. Hääppönen, 28.04.2018, 18:30:27

Previous topic - Next topic

foobar

Quote from: Elcric12 on 30.04.2018, 08:59:29
Quote from: foobar on 30.04.2018, 08:51:27
Pitänee alkaa asunnottomaksi, sitten laittomien aseiden rakentelu ja niillä poliisin ammuskelu on ihan okei, tai ainakin täysin ymmärrettävää?

Missä noin on annettu ymmärtää?

On hiukan ihmeellistä että lehdet syöksyvät kilvan selittelemään poliisin ampumistapausta poliisia ampuneen kannalta parhain päin, tai ainakin sympatiaa esiin kaivaen. Sekä Iltasanomat että Aamulehti nyt esimerkkinä. Poliisin ampuja onkin uhri. Edes mustalaisten osalta lehdistö ei sorru tuolle tasolle.

Koko tarina käy toki järkeen sillä sekunnilla kun paljastuu että kaveri onkin luonteeltaan "parempigeeninen" ihminen. Lehtien lukijat joutuvat vain ihmettelemään sitä miksi tätä antisankaria kehutaan ja myötäymmärretään, kun ainut asia joka lehteen asti ei päädy on kuva.

Kaipa tässä lehdistö odottaa näitä tapauksia tulevan enemmänkin, koska muutoin moisessa normalisoinnissa ei olisi mitään mieltä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Elcric12

Quote from: foobar on 30.04.2018, 09:06:15
Quote from: Elcric12 on 30.04.2018, 08:59:29
Pitänee alkaa asunnottomaksi, sitten laittomien aseiden rakentelu ja niillä poliisin ammuskelu on ihan okei, tai ainakin täysin ymmärrettävää?

Missä noin on annettu ymmärtää?

On hiukan ihmeellistä että lehdet syöksyvät kilvan selittelemään poliisin ampumistapausta poliisia ampuneen kannalta parhain päin, tai ainakin sympatiaa esiin kaivaen. Sekä Iltasanomat että Aamulehti nyt esimerkkinä. Poliisin ampuja onkin uhri. Edes mustalaisten osalta lehdistö ei sorru tuolle tasolle.

Koko tarina käy toki järkeen sillä sekunnilla kun paljastuu että kaveri onkin luonteeltaan "parempigeeninen" ihminen. Lehtien lukijat joutuvat vain ihmettelemään sitä miksi tätä antisankaria kehutaan ja myötäymmärretään, kun ainut asia joka lehteen asti ei päädy on kuva.

Kaipa tässä lehdistö odottaa näitä tapauksia tulevan enemmänkin, koska muutoin moisessa normalisoinnissa ei olisi mitään mieltä.

Jos iltalehdet haastattelee työnantajaa, ja kertoo että mitä se sanoi (mm. että oli pettynyt autettuaan vääränlaista ihmistä tms. ) niin ei se ole sympatiaa. Luet kuin piru raamattua.

Lahti-Saloranta

Jos oikein ymmärsin niin kaverilla ei ollut hakua päällä vaan homma läksi liikkeelle kilvettömällä autolla ajelusta. Siitä olisi saanut muutaman päiväsakon joka kaverin tuloilla olisi ollut jotain pari satkua. Tämä mukava, iloinen ja pidetty kaveri läksi sitten poliiseja pakoon ja lopuksi ampui heitä kohden. Minusta tuntuu että kaveria on viirannut pahasti. Tuo asunnottomuuskin voi johtua ihan kaverin omasta käyttäytymisestä. Mukava kaveri kun oli sitä mieltä että Suomen lait ei koske häntä.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

ikuturso

Hmmm.

Hieman mietityttää tuo "kaveripiiri". Tiedetään, että tyyppi ajelee kilvettömällä autolla aseita kyydissä. Kaverit vaan nousee matkaan, kun mukava poika. Tyypistä tiedetään, että toimi täällä laittomana aseseppänä.

Kuinkahan paljon tällaisissa "kaveriporukoissa" on suomessa taparikollisia, joita kukaan ei ilmianna, vaikka kaikki tietävät toisen halveksivan systeemiä ja olevan potentiaalinen riski läheisille. Huumediilerit, laittomien aseiden kanssa pelleilevät, taparattijuopot... Kaikki tuollaiset mukavat pojat ja tytöt voivat joko suoraan tai välillisesti toiminnallaan aiheuttaa monen viattoman kuoleman.

Kunhan ihmettelen. Itse tiedän yhden henkilön, joka pienessä sievässä toisinaan tarttuu auton rattiin. Mutta kun on kovin satunnaista tuo (onneksi). Olen päättänyt että jos tuon havaitsen, että pöhnässä pörrää, ilmoitan kyllä heti virkavallalle. Oma veljensä on sanonut samaa. Poliiseita on nykyään vaan niin vähän. Ennen (15 v. sitten) oli tässäkin käpykylässä paikallispoliisi, mutta nyt tsägä, että olisi partio lähimainkaan on todella pieni. Itse teosta kuitenkin pitäisi yhyttää.

Ehkä tuo Lempäälän aseseppäkin oli jo useampaan kertaan ilmoitettu, kun poliisi tiesi ratsata tämän potentiaalisesti vaarallisena, mutta jos on vuodenkin pörrännyt tuolla kaasunaamari kainalossa ja mutkapatteri perärontissa kilvettömällä autolla, niin kauan kesti joko ilmoituskynnyksen ylittäminen lähipiiriltä tai sitten itse ratsaus poliisilta.

Hyvä, että kuitenkin saatiin tuokin "aseseppä" pois laittomasta asebisneksestä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Paawo

Quote from: Elcric12 on 30.04.2018, 09:11:27
Jos iltalehdet haastattelee työnantajaa, ja kertoo että mitä se sanoi (mm. että oli pettynyt autettuaan vääränlaista ihmistä tms. ) niin ei se ole sympatiaa. Luet kuin piru raamattua.

Olisko linkkiä tuohon "pettymykseen"?

Epäluuloisuudelle on joskus, ei aina, syynsä. Useimpien sattumusten ja yksittäistapausten raportoinneissa media tapauksesta riippuen vaikenee, valkopesee, tai valehtelee.

Totuus on nykyajan Winston Smithien pakko muodostaa vertaamalla useita eri uutisointeja ja poissulkemalla kumpaankin suuntaan räikeimmät irtiotot todellisuudesta. Monet kerrat on kirotuista vaihtoehtomedioista löytynyt melkein heti "sattumuksen jälkeen" täsmälleen sama tieto kuin mikä on Bilderberg-median lööppeihin päätynyt vasta päivien päästä.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

törö

Mä en ole havainnut muuta kuin vähän normaalia ganstafiliaa uutisotsikoissa ja sen, että joissakin toimituksissa on kummallinen tarve luetella kaikki poliisin hengiltä ampumat tältä vuosituhannelta. Tuskin alkaa mikään lives matter riehua, koska kansankiihotus ei ole ihan sillä tasolla.

Elcric12

Quote from: Paawo on 30.04.2018, 09:23:37
Quote from: Elcric12 on 30.04.2018, 09:11:27

Olisko linkkiä tuohon "pettymykseen"?

Epäluuloisuudelle on joskus, ei aina, syynsä. Useimpien sattumusten ja yksittäistapausten raportoinneissa media tapauksesta riippuen vaikenee, valkopesee, tai valehtelee.

Totuus on nykyajan Winston Smithien pakko muodostaa vertaamalla useita eri uutisointeja ja poissulkemalla kumpaankin suuntaan räikeimmät irtiotot todellisuudesta. Monet kerrat on kirotuista vaihtoehtomedioista löytynyt melkein heti "sattumuksen jälkeen" täsmälleen sama tieto kuin mikä on Bilderberg-median lööppeihin päätynyt vasta päivien päästä.

Tässä ketjussa tuo oli. Eikö se ole ihan normi iltapäivälehdille, että rikoksentekijää taustoitetaan ja hahmoa avataan. Esim. koulusurmaajan koulutovereita haastatellaan, jotka toteaa esim. että vaikutti mukavalta tyypiltäja ja enpä olisi ikinä arvannut.

ikuturso

Quote from: Lahti-Saloranta on 30.04.2018, 09:21:12
Jos oikein ymmärsin niin kaverilla ei ollut hakua päällä vaan homma läksi liikkeelle kilvettömällä autolla ajelusta. Siitä olisi saanut muutaman päiväsakon joka kaverin tuloilla olisi ollut jotain pari satkua. Tämä mukava, iloinen ja pidetty kaveri läksi sitten poliiseja pakoon ja lopuksi ampui heitä kohden. Minusta tuntuu että kaveria on viirannut pahasti. Tuo asunnottomuuskin voi johtua ihan kaverin omasta käyttäytymisestä. Mukava kaveri kun oli sitä mieltä että Suomen lait ei koske häntä.

Ihan tuota avausviestin lehtiartikkelia lainatakseni:
QuotePoliisi ei kerro vielä, millaista asetta kuljettaja käytti ja miksi auto pysäytettiin. Autossa oli kuitenkin ensitietojen mukaan epäilyttäviä henkilöitä, jotka kiinnittivät poliisin huomion.

Eli henkilöitä ratsattiin, ei vain kilvetöntä autoa.

Hesari:
QuotePoliisin mukaan auto oli herättänyt partion huomion auton kunnon ja omistussuhteiden takia.

Toisaalta puhutaan rutiinitarkastuksesta, toisaalta omistussuhteista ja epäilyttävistä henkilöistä.

Luultavasti asiaan tulee joskus selvyys. Toivon todellakin ihan suomen kansalaisten oman turvallisuuden vuoksi, että tämmöisestä tikittävästä aikapommista olisi tehty useita ilmoituksia ja että olisi ollut vain ajan kysymys, että poliisi saa miehen itse teosta kiinni. Jos tämmöisiä suojellaan lähipiirissä, niin huh huh.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

törö

QuoteLempäälässä lauantaina kuolleen vuonna 1992 syntyneen nuoren miehen tuntenut ystävä ei voi käsittää tapahtunutta. Iäkkäämpi lempääläläinen mies kertoo tunteneensa nuoren noin viiden vuoden ajan. Hänen mukaansa englantilais-suomalaisen miehen isä oli alun perin Jamaikalta ja äiti suomalainen.

Ystävä kertoo nuoren miehen eläneen rankan lapsuuden, jossa hän näki huumeita ja väkivaltaa Englannin kaduilla. Ystävän mukaan mies itse ei käyttänyt alkoholia tai muitakaan päihteitä. Aikuisikää varjosti kuitenkin taloudellinen epävarmuus.

Nuorukainen oli työharjoittelussa lempääläläisessä autoalan liikkeessä ja miehet työskentelivät yhdessä.

- Hän ei käyttänyt alkoholia eikä huumeita tai tapellut. Tämä oli täydellinen shokki. En ymmärrä tapahtumaa.

Töitä olisi ollut luvassa ainakin kevätsesongiksi. Miehellä ei ollut omaa asuntoa. Hän sai tilapäisesti asua hallilla ja nukkui autossa.

- Hän oli erittäin avulias ja iloinen sekä erittäin fiksu ja taitava käsistään

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804302200911816_u0.shtml

Suomessa fiksuus on sitä, ettei väitä autisteille vastaan. Fiksun kaverin kanssa ei tarvitse riidellä politiikasta ja fiksu työntekijä pitää kohteliaasti omana tietonaan kaiken sen, mitä johtoporras ei halua kuulla, vaikutti se firman elinkelpoisuuteen tai ei.

guest14935

Onko mitään todisteita että ampui ensin? Onko poliisi sellainen jolla on oikeus viedä asunto, tässä tapauksessa auto, sekä toimeentulo? (Onhan sillä valtion mielestä, mutta miten sun mielestä?)
Quote from: Lahti-Saloranta on 30.04.2018, 09:21:12
Minusta tuntuu että kaveria on viirannut pahasti. Tuo asunnottomuuskin voi johtua ihan kaverin omasta käyttäytymisestä. Mukava kaveri kun oli sitä mieltä että Suomen lait ei koske häntä.
Lehdet sanoo että niin sanonut. Samaiset lehdet joista toisaalta tässäkin ketjussa sanotaan, jotta eivät kovin luotettavia olisi.
Quote from: törö on 30.04.2018, 09:29:41
Mä en ole havainnut muuta kuin vähän normaalia ganstafiliaa uutisotsikoissa ja sen, että joissakin toimituksissa on kummallinen tarve luetella kaikki poliisin hengiltä ampumat tältä vuosituhannelta. Tuskin alkaa mikään lives matter riehua, koska kansankiihotus ei ole ihan sillä tasolla.
Tuossa mennee vielä vuosia kun yllytettäviä ei ole vielä tarpeeksi.

multsi

Täytyy kyllä sanoa, että aikamoita mindfuckia tuli luettua; itseoppinut aseseppä oli samaan aikaan maailman ihanin, ystävällisin, rehellisin ja avoin maailman kansalainen, mutta toisaalta mikään yhteiskunnan laki ei velvoittanut häntä, ja poliisikin pitää koittaa tappaa. Tässäähän tulee ihan runopoika mieleen.

Mun mielestä on outoa, että Rengasliikkeen pomo tulee halimaan nuorta työntekijäänsä perjantaina ja toivottamaan hyvää viikonloppua näin. Ei oikein sovi siihen mielikuvaan, mikä mulla on korjaamoalan työntekijöistä...

guest14935

Quote from: multsi on 30.04.2018, 09:50:28
Täytyy kyllä sanoa, että aikamoita mindfuckia tuli luettua; itseoppinut aseseppä oli samaan aikaan maailman ihanin, ystävällisin, rehellisin ja avoin maailman kansalainen, mutta toisaalta mikään yhteiskunnan laki ei velvoittanut häntä, ja poliisikin pitää koittaa tappaa. Tässäähän tulee ihan runopoika mieleen.

Mun mielestä on outoa, että Rengasliikkeen pomo tulee halimaan nuorta työntekijäänsä perjantaina ja toivottamaan hyvää viikonloppua näin. Ei oikein sovi siihen mielikuvaan, mikä mulla on korjaamoalan työntekijöistä...
Lehti sanoi jotta hali. Ei siinä videota ollut.
Miksi korjaamoalan työntekijä ei halisi? Onko mielikuva syntynyt tavattuasi korjaamoalan työntekijöitä vaiko mediasta tai vaikkapa lukiosta jossa haukutaan amiksia tms.?
Jonkin lehden mukaan ei ollut itseoppinut. Yritti puolustaa kotiansa hyökkääjältä, ei onnistunut vaan hyökkääjä tappoi hänet.
Tai murhasi mikäli tarkoitus oli anastaa koti pois ja siis tiesi että siinä asuu.

törö

Kaikennäköisissä huoltohommissa on paljon rehellistä ja avointa porukkaa, koska niille kertyy eniten sitä tietoa, mitä tarvitaan ongelmatilanteissa. Kyllä herra, kiitos herra, saanko suudella persettäsi herra, ei toimi, vaan pitää olla sellainen tyyppi, joka ymmärtää, mitä tuotekehityksen inssit ja loppukäyttäjä ovat sekoilleet, koska muuten ei voi osata korjata sellaista, mikä ei vielä ole mennyt rikki.

Tää on yleistä myös lääkäreillä ja suomalaisittain autistinen potilas vetäisi takuulla herneet nenään jos se tietäisi, mitä kirurgit puhuvat silloin kun se makaa nukutettuna leikkauspöydällä.

TapsaT

Iltalehden juttua lukiessa tuli kyllä täysi WTF-olo. Jutussa syyllistettin ihan suoraan poliisit, ja lempääläisten some-vihapuhettakaan ei unohdettu. Itse tekiijä oli tietysti mitä ihanin, eikä hänessä ollut mitään vikaa.

Mitä minä oikein juuri luin?

multsi

Niin no mitä itse olin nuoremampana töissä erilaisilla pelti- ja muilla pajoilla, ja muistelen millaista rivoa työukkoa niissä johtajina oli, niin kyllä siitä aika friikki olo olisi tullut, jos joku niistä olisi koittanut halia.

Leijona78

Palasin lomalta enkä ole seurannut lainkaan näitä juttuja viikkoon, joten olen missannut tämänkin, mutta:

QuoteJuttua muokattu 29.4.2018 klo 22.26. Jutun alusta on poistettu lause, joka kuvaili virheellisesti luoteihin menehtynyttä miestä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005661647.html

Mitäs IS on mennyt "väärin" kuvailemaan "Jezaa" tuossa alkuperäisessä uutisessa?

"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

guest14935

Quote from: TapsaT on 30.04.2018, 10:01:15
Iltalehden juttua lukiessa tuli kyllä täysi WTF-olo. Jutussa syyllistettin ihan suoraan poliisit, ja lempääläisten some-vihapuhettakaan ei unohdettu. Itse tekiijä oli tietysti mitä ihanin, eikä hänessä ollut mitään vikaa.

Lehdethän yleensä ylistävät poliiseja, vaikka tietäisivät taustoista kaikenlaista. Tai noin ainakin ennen.
Autoritäärisissä lehtiyhtiöissä muita autoritäärisiä laitoksia siis. Samaiset lehdet haukkuvat suomalaisia ja totena ovat kertoneet esim. suomi ensin - leiristä tekaistuista ilmoituksista.

guest1783

Törön linkittämästä Iltalehden jutusta:

Aikaisempaa rikostaustaa miehellä ei ollut ainakaan Suomessa.

(...)

Poliisi pysäytti auton kiilaamalla sen kaiteeseen Turuntiellä Lempäälään menevän rampin 35 jälkeen. Tapahtumat tallentuivat videolle, jonka Iltalehden lukija kuvasi.

Nuoren miehen tuntenut työtoveri kertoo katsoneensa videota järkyttyneenä. Hän on viettänyt kaksi unetonta yötä ja hakee syitä tapahtuneelle myös poliisin toimista.

- Oli se tylyn oloinen. Olen vain miettinyt sitä, että hän on ajatellut, että nyt elämä meni uudestaan päin persettä, kun poliisi pysäyttää. Hänet pidätetään, kaikki menee ja elämä luisuu käsistä.

(...)

Ystävä kertoo nuoren miehen olleen ajoittain masentuneen oloinen. Hän tuskaili elämäntilanteensa kanssa. Asiat olivat huonosti, kun ei ollut asuntoa eikä säännöllistä toimeentuloa. Jonkinlainen ongelma auktoriteetteja kohtaan paistoi miehen käytöksestä.

- Juttelimme monesti siitä. Hän ei ymmärtänyt, miten Englannin kansalaisena joutuu maksamaan Suomeen autoveroja. Hän otti autostaan kilvet pois ja laittoi siihen omat tarrat. Hän sanoi, että ei poliisi tule häntä autosta repimään, jos pysäyttävät.

Jotakin nyt jää kertomatta. Vahva epäily tulee, että aikaisempaa rikostaustaa tältä maailman ystävällisimmältä ja avuliaimmalta hepulta löytyy sieltä toisesta kotimaasta. Miksi muuten edes on lähtenyt Suomeen sieltä? Semmoinen pershäröinen vailkutelma tyypistä tulee: piittaamattomuus auktoriteeteistä, ylimielinen asenne ("lait eivät koske minua"), loismainen elämäntapa, tarvittaessa osaa antaa miellyttävän vaikutelman. Näitä erilaisia -paatteja (psyko-, sosio-, jne.) on vankilat täynnä. Ajan kysymys oli vain, ennen kuin täällä Suomessa(kin) joutui törmäyskurssille järjestysvallan kanssa.

Emo

Quote from: TapsaT on 30.04.2018, 10:01:15

Luit rasistista mokupaskaa. Onneksi Suomen poliisi ei ole munaton, kun heitä ammutaan niin tietenkin poliisi ampuu jo itsepuolustukseksikin takaisin. Poliisitkin ovat aviomiehiä, jonkun poikia, veljiä, ja isiä, eikä heillä ole velvollisuutta kuolla työtehtävissään.
Kenttäpoliisit tuskin kaikki ovat mokuttajiakaan vielä tänä päivänä, eiköhän kulttuurimarxilainen mätä pesi pääosin poliisin johtohenkilötasoilla.

Mr.Reese

Huutista, kun lukee tuota Iltalehden "avulias, iloinen ja fiksu"-mantraa. Ei fiksu aloita tulitaistelua poliiseja vastaan. Ehkei teko myöskään tapahtunut hymy huulilla. Oliko Jeza nyt kovin avuliaskaan tuossa, kovasti työtä teetti toisilla?

QuoteEn ole toista niin iloista ja auttavaista kaveria tavannut.

- Näen hänen hymyilevät kasvonsa. Olisi vain pysäyttänyt ja saanut sakot.

Turun terroristista olisi saatu samanlaisia juttuja, jos eivät palleihin olisi poliisit sillä kertaa tähdänneet.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

guest14935

Quote from: sine qua non on 30.04.2018, 10:14:42
Miksi muuten edes on lähtenyt Suomeen sieltä? Semmoinen pershäröinen vailkutelma tyypistä tulee: piittaamattomuus auktoriteeteistä, ylimielinen asenne ("lait eivät koske minua"), loismainen elämäntapa, tarvittaessa osaa antaa miellyttävän vaikutelman. Näitä erilaisia -paatteja (psyko-, sosio-, jne.) on vankilat täynnä. Ajan kysymys oli vain, ennen kuin täällä Suomessa(kin) joutui törmäyskurssille järjestysvallan kanssa.
Josko ollut väärä kuva suomesta, katsellut vaikka työpaikkatilastoja tai lukenut lehtiä tai suomalainen nainen hakenut tms.
Enempi kuulostaa saksalaiselle tai ranskalaiselle tuon (nimenomaisen) artikkelin tekstin perusteella kuin englantilaiselle.
Melkoinen haukkuminen täällä käynnissä, vaikkei yksikään haukkuja taida tietää muuta kuin mitä luotettava media on kertonut.

Eikö se järjestysvalta voi olla niitä paatteja, sinun tekstisi ainakin antaa tietyn kuvan sinusta. Minkälainen ihminen on valmis viemään ainoan asunnon joka henkilöllä on, auton?

törö

QuoteJotakin nyt jää kertomatta. Vahva epäily tulee, että aikaisempaa rikostaustaa tältä maailman ystävällisimmältä ja avuliaimmalta hepulta löytyy sieltä toisesta kotimaasta. Miksi muuten edes on lähtenyt Suomeen sieltä? Semmoinen pershäröinen vailkutelma tyypistä tulee: piittaamattomuus auktoriteeteistä, ylimielinen asenne ("lait eivät koske minua"), loismainen elämäntapa, tarvittaessa osaa antaa miellyttävän vaikutelman. Näitä erilaisia -paatteja (psyko-, sosio-, jne.) on vankilat täynnä. Ajan kysymys oli vain, ennen kuin täällä Suomessa(kin) joutui törmäyskurssille järjestysvallan kanssa.

Siihen meni kuitenkin kauan, koska kukaan ei huomannut tyypissä mitään outoa. Se vain halveksi avoimesti lakia ja harrasti laittomien tuliaseiden tekemistä.

Sama kuin anarkistit uhoaisivat listivänsä pääministerin, koska ne ovat iloisia liimaillessaan tarroja ja julisteita. Eihän sellaisessa mitään pahaa voi olla.

Jos tähän maahan aletaan kyhätä ilmiantajajärjestelmää, niin kuin broilerit ovat haaveilleet, niin löydetään tuhansia MV-lehden lukijoita ja sellaisia, joilta on päässyt kirosana julkisella paikalla, mutta tällaiset yllätykset eivät lopu.

guest1783

Quote from: Alligaattori on 30.04.2018, 10:26:42
Eikö se järjestysvalta voi olla niitä paatteja, sinun tekstisi ainakin antaa tietyn kuvan sinusta. Minkälainen ihminen on valmis viemään ainoan asunnon joka henkilöllä on, auton?

Mitä ihmettä oikein selität?

Pkymppi

Quote from: Alligaattori on 30.04.2018, 09:53:37
... Yritti puolustaa kotiansa hyökkääjältä, ei onnistunut vaan hyökkääjä tappoi hänet.
Tai murhasi mikäli tarkoitus oli anastaa koti pois ja siis tiesi että siinä asuu.

Tuota tuota, tieliikenteessä noudatetaan tieliikennelakia.

Autossa asumiseen voitanee soveltaa kodin ja kotirauhasta annetuja lakeja, mutta autolla kun ollaan tieliikenteessä, kotirauhan piiriin ei tieliikenteessä oleva "asunto" enää kuulu.

"Kotirauha on Suomessa jokaiselle Perustuslain 10 §:ssä[1] taattu oikeus olla toisten häiritsemättä siinä piirissä, joka voidaan katsoa hänen kodikseen. Kotirauhan suojaamia paikkoja ovat asunnot, loma-asunnot ja muut asumiseen tarkoitetut tilat, kuten hotellihuoneet, teltat, asuntovaunut ja asuttavat alukset, sekä asuintalojen porraskäytävät ja asukkaiden yksityisaluetta olevat pihat niihin välittömästi liittyvine rakennuksineen". https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kotirauha

Tieliikennelaki:
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267

guest14935

Eipä autoa voi pitkää aikaa samassakaan paikkaa pitää, hinaisivat pois. Eikä tuo kotirauha poliisia koske koska voivat tekaista mitä tahansa.

Ja jos siinä näkyvästi alkaa pitempää aikaa olemaan yhdessä paikkaa, vaikka välillä paikka vaihtuisikin, äkkiä tulee ongelmia.
Toki romaneilla on erivapaus.

Lumiukko Jeti

"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

Ajattelija2008

Teksti-TV:n mukaan poliisi haavoittui ylävartaloon ja on yhä sairaalassa. Tämä suomalais-englantilainen mies oli vähällä syyllistyä murhaan ennen kuolemaansa.

Tapahtuma tosiaan vaikuttaa "suicide by cop"-caselta. Mies on ehkä etukäteen ajatellut rupeavansa tulitaisteluun poliisin kanssa, jos poliisi pysäyttää hänen laittoman autonsa. Onneksi mies ei onnistunut murhaamaan toisia tehdessään itsemurhan tällä tavalla.

Clint_Itäpuu

Quote from: Alligaattori on 30.04.2018, 09:53:37

Lehti sanoi jotta hali. Ei siinä videota ollut.
Miksi korjaamoalan työntekijä ei halisi? Onko mielikuva syntynyt tavattuasi korjaamoalan työntekijöitä vaiko mediasta tai vaikkapa lukiosta jossa haukutaan amiksia tms.?
Jonkin lehden mukaan ei ollut itseoppinut. Yritti puolustaa kotiansa hyökkääjältä, ei onnistunut vaan hyökkääjä tappoi hänet.

Meillä jotka teemme päivittäin työtä korjaamoalan ja rengasliikkeiden kanssa on varmasti vahva asiakastuntemus ja kosketuspinta toimialaan ja siihen ei kyllä halailu lähtökohtaisesti kuulu. Ei ainakaan noin 95% tapauksista. Useimmiten halailua katsottaisiin toimialalla jopa hiukan kieroon, ellei sitten kyseessä ole kossun avittama henkilökunnan virkistyspäivä ja illan viimeiset tunnit.

Kyllähän tästä laittomasta asesepästä saatiin tosiaan melkoinen mindfuck median toimesta käyntiin. Tavattoman mukava heppu, laiton aseseppä joka ajelee kaasunaamarin kanssa laittomalla kulkupelillä mutkat kontissa. Ja tietenkään nuori herra ei käyttänyt luotettavien lähteiden mukaan mitään päihteitä, sattumalta toki urkki.netin kuvassakin sieltä auton säilytyslokerosta miehen vierestä pilkistää lonkerotölkki(jep tiedän että voi olla kenen tahansa mutta kuitenkin).
"Valtioiden korjauksessa on sama periaate kuin siinä, että jos omassa autossasi on vika, niin et korjaa sitä menemällä istumaan naapurin mersuun, vaan viet autosi huoltoon. Valtioita ei huolleta tuomalla niiden asukkaat johonkin toiseen valtioon, vaan menemällä paikan päälle tekemään huoltotoimenpiteitä." -toumasho

Elcric12

Voihan se olla, ko. rengasliikkeen pomo vartavasten otti nuoria syrjäytyneitä firmaansa työkokeiluun yms., jotta ns. saisivat elämänsyrjästä kiinni. Eikö siiinä haastattelussa tuollaista vihjailtukin. Liittyiskö se halaaminenkin sitten tuohon, vaikka kyllähän tuo epäilyttävää ja homoa toki on.

törö

Quote from: Elcric12 on 30.04.2018, 10:55:33
Voihan se olla, ko. rengasliikkeen pomo vartavasten otti nuoria syrjäytyneitä firmaansa työkokeiluun yms., jotta ns. saisivat elämänsyrjästä kiinni. Eikö siiinä haastattelussa tuollaista vihjailtukin. Liittyiskö se halaaminenkin sitten tuohon, vaikka kyllähän tuo epäilyttävää ja homoa toki on.

Omistajasta ei kerrota mitään, joten se voi periaatteessa olla vaikka turkkilainen akka.