News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Varusmiesten käyttö feissaajina lopetettava

Started by hoxpox, 02.09.2009, 15:12:41

Previous topic - Next topic

MMA

Quote from: zxcv1 on 02.09.2009, 22:26:21
Quote from: MMA on 02.09.2009, 19:01:42
Aika pienestä on näemmä sulla kiinni se onko Suomi puolustamisen arvoinen.

Se, että minut sukupuoleni vuoksi alistetaan tykinruoaksi, jotta esim. naiset ja maahanmuuttajat saavat elää turvassa, vie kyllä kevyesti maanpuolustusmotivaationi. Miksi minun pitää olla pois opiskelu- tai työelämästä ankeissa oloissa henkisesti sekä fyysisesti alistettuna orjuuden tunnusmerkit täyttävässä pakkotyössä, minkä jälkeen minun pitää niinikään olla valmis menemään rintamalle, kun maassa on ryhmiä, joita sama velvollisuus ei koske ja joita minä velvollisuudellani palvelen?

Jos sota nyt oikeasti tulisi, niin ei Suomessa enää elätettäisi yhtään turvapaikanhakijaa. Todennäköisesti tajuaisivat itse vaihtaa maisemaa. Sotatilassa valtio voi määrätä työvelvollisuuden kaikille Suomessa asuville henkilöille. Asevelvollisuus koskee Suomen miespuolisia kansalaisia ja niitä naisia, jotka ovat vapaaehtoisesti käyneet armeijan. Eli yhtäläillä asevelvollisuus koskee sivareita, aseistakieltäytyjiä ja toki myös Suomen kansalaisuuden saaneita maahanmuuttajia.

Sotatilassa niskoittelusta tai karkuruudesta voi tulla kuolemantuomio.

repslolman

Ei Suomessa.

dothefake

Se, että minut sukupuoleni vuoksi alistetaan tykinruoaksi, jotta esim. naiset ja maahanmuuttajat saavat elää turvassa, vie kyllä kevyesti maanpuolustusmotivaationi. Miksi minun pitää olla pois opiskelu- tai työelämästä ankeissa oloissa henkisesti sekä fyysisesti alistettuna orjuuden tunnusmerkit täyttävässä pakkotyössä, minkä jälkeen minun pitää niinikään olla valmis menemään rintamalle, kun maassa on ryhmiä, joita sama velvollisuus ei koske ja joita minä velvollisuudellani palvelen?

Lähestytään asiaa vertauskuvan kautta. Jos lautalla on kymmenen henkilöä, mutta se kannattelee vain yhdeksän, miksi juuri minun on hypättävä veteen kuolemaan muiden vuoksi? Ei heidän (naisten & maahanmuuttajien yms.) henki tai ihmisarvo ole minun arvoani korkeampi, joten se, että vain minut velvoitetaan hyppäämään ja hengelläni palvelemaan muiden turvallisuutta, on epäoikeudenmukaista ja vie kevyesti motivaationi hypätä.

Asiasta lisää täällä: http://hommaforum.org/index.php/topic,10091.0.html

Sinun olisi pitänyt syntyä eläimeksi, ne eivät pohdi noin vaikeita eettisiä kysymyksiä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Simo Hankaniemi

Quote from: dothefake on 03.09.2009, 00:12:35

Lähestytään asiaa vertauskuvan kautta. Jos lautalla on kymmenen henkilöä, mutta se kannattelee vain yhdeksän, miksi juuri minun on hypättävä veteen kuolemaan muiden vuoksi? Ei heidän (naisten & maahanmuuttajien yms.) henki tai ihmisarvo ole minun arvoani korkeampi, joten se, että vain minut velvoitetaan hyppäämään ja hengelläni palvelemaan muiden turvallisuutta, on epäoikeudenmukaista ja vie kevyesti motivaationi hypätä.

Sinun olisi pitänyt syntyä eläimeksi, ne eivät pohdi noin vaikeita eettisiä kysymyksiä.

Näin on. Luulisi että nuorta miestä, normaalia nuorta miestä, kiinnostaa saada hieman sotilaskoulutusta ja oppia käsittelemään aseita. Ihan jo oman itsensä takia. Sitä ei tiedä koskaan, mihin mitäkin taitoa lopulta tarvitaan. Perinteisesti aseettomia miehiä ovat vain orjat ja hullut.

finiteinfinity

Quote from: Simo Hankaniemi on 03.09.2009, 00:31:24
Näin on. Luulisi että nuorta miestä, normaalia nuorta miestä, kiinnostaa saada hieman sotilaskoulutusta ja oppia käsittelemään aseita. Ihan jo oman itsensä takia. Sitä ei tiedä koskaan, mihin mitäkin taitoa lopulta tarvitaan. Perinteisesti aseettomia miehiä ovat vain orjat ja hullut.

Pitäisikö ottaa sanasta miestä ja tehdä tästä seuraavat loogiset johtopäätökset teidän eläimellisyydestä sen perusteella, ettei asian eettinen problematiikka näytä selvästikään olevan teille merkityksellistä?

Mutta siis ihan vapaasti te voitte antaa orjuuttaa itseänne ja hypätä lautalta mm. minun henkeni vuoksi. Jos teistä on normaalia alistua orjaksi, ei se minulle ole ongelma. Ongelmaksi asia muodostuu vasta, kun tehdään laki, joka velvoittaa minut tuollaiseen hulluuteen vain sukupuoleni perusteella, jos kaikkia muita ei koske samat velvoitteet.

Minulle vuoden palkasta tai vuoden edistymisestä opinnoista on 2000-luvun maailmassa enemmän hyötyä kuin sotilas- ja aseenkäsittelytaidoista. Kun maassa on ryhmiä, jotka saavat näin valita perusoikeutenaan, on epäoikeudenmukaista, että minua syrjitään sukupuoleni johdosta. Se, että te vapaaehtoisesti luovutte tästä oikeudesta ja alistutte epäoikeudenmukaisuuteen ei poista käsillä olevaa epäoikeudenmukaisuutta millään muotoa.

dothefake

Minulle vuoden palkasta tai vuoden edistymisestä opinnoista on
2000-luvun maailmassa enemmän hyötyä kuin sotilas- ja aseenkäsittelytaidoista.

Epäilemättä, mutta tällä palstalla ollaankin maan etua valvomassa ja kuten hyvin
olet asian esiintuonut, ei sinulla ole maatamme kohtaan muuta, kuin vaaatimuksia,
olet siis elämäntapasomali.
-Tytti Tuppurainen

Uljanov

Eipä nuo ainakaan Helsingin keskustassa kovin tehokkaasti feissaa. Aneemisesti vain seisovat kadun kulmassa, kertaakaan en kuullut heidän sanovan mitään, saati sitten pysäyttävän ohikulkijoita. Ja miksi ihmeessä näitä kerääjiä on samoilla kaduilla kahdenkymmenen metrin välein? Vaikuttaisi tosiaan siltä että se katukuvassa näkyminen on keräämistä tärkeämpää. Ymmärtäähän toisaalta sen että kerjääminen ei ole kovin mieltä ylentävää puuhaa, mutta koska kukaan näkemistäni kerääjistä ei siihen panostanut, täytyy olettaa että heitä on ohjeistettu seisomaan paikoillaan ja hiljaa. Meitä sentään aikoinaan ohjeistettiin pysäyttämään ohikulkijoita ja kierrettiin myös ovelta ovelle. Kyllä sitä useampi satanen karttuikin.

Itse aiheeseen.. ymmärrän kyllä aloittajan kannan. Näiden keräysten järjestäminen on hyvä asia, mutta varusmiespalvelustaan suorittavien pakottaminen kerjääjiksi on hieman kyseenalaista. Monille kun etenkin ovelta ovelle kiertäminen on varsin vastenmielistä kotirauhan rikkomista, hyvästä päämäärästä huolimatta. Näkisin parempana jos kerääjät houkuteltaisiin vapaaehtoisina esim. kuntsareiden avulla (joita itse en oikein hyvästä tuloksesta huolimatta saanut. Eipä siinä, meidän komppaniassa myöskään saatuja kuntsareita ei saanut käyttää, joten olivat korkeintaa moraalisena tukena. Suurimmalta osalta jäi kuntsareita käyttämättä. Oikeastaan kaikilta niiltä jotka niitä olivat ylipäätään saaneet.)

LambOfGod

Itse vuoden reippaasti palvelleena pääsin kahteen keräykseen. Kaikilla oli kivaa, eikä kukaan laittanut niitä rahoja omiin taskuihinsa.

Eli kaikin puolin ihan hyvä juttu.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

hoxpox

Quote from: LambOfGod on 03.09.2009, 08:12:42
Itse vuoden reippaasti palvelleena pääsin kahteen keräykseen. Kaikilla oli kivaa, eikä kukaan laittanut niitä rahoja omiin taskuihinsa.

No oliskos se vielä parempi juttu jos sinut pakotettaisiin kerääjäksi tämänsyksyiseenkin keräykseen?

Jos laitat yhteystietosi yksityisviestillä niin voin tulla voimakeinoin pakottamaan.

EL SID

Quote from: hoxpox on 03.09.2009, 09:16:48
Quote from: LambOfGod on 03.09.2009, 08:12:42

No oliskos se vielä parempi juttu jos sinut pakotettaisiin kerääjäksi tämänsyksyiseenkin keräykseen?

Jos laitat yhteystietosi yksityisviestillä niin voin tulla voimakeinoin pakottamaan.

itse olin ainakin aikoinaan vapaaehtoisesti keräämässä. Ketään ei pakotettu.

Nationalisti

Quote from: hoxpox on 02.09.2009, 15:12:41
Kaduilla näkee varumiehiä keräämässä rahaa Sotainvalidien Veljesliitolle. Ihmetyttää, että eikö varusmiehille tosiaan ole parempaa käyttöä kuin laittaa tienvarteen kerjäämään? Pakollista asevelvollisuuttaan suorittavien alentaminen tämmöiseen touhuun palkatta on mielestäni törkeää. Amnestylle ja Unicefille rahaa keräävät feissaajatkin ovat sentään valinneet työnsä ja saavat siitä palkkaa.

Varusmiespalveluksen tarkoitus on opettaa maanpuolustuksessa tarvittavia taitoja, ei seisottaa tyhjän panttina kerjäämässä.

Antakaa palautetta keräyksen järjestäjälle sekä puolustusvoimille: http://www.sotainvalidit.fi/
http://www.mil.fi/

Itse osallistuin armeija-aikoina mielelläni sotaveteraanikeräykseen. Oli todella mukava nähdä, kuinka myötämielisiä ihmiset olivat asialle, muistaakseni kukaan ei ollut lahjoittamatta ainakin pientä summaa. Monet jäivät turisemaan pidemmäksi aikaa, varsinkin vahnemmat ihmiset. Arvokasta työtä.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

finiteinfinity

Quote from: dothefake on 03.09.2009, 01:09:17

Epäilemättä, mutta tällä palstalla ollaankin maan etua valvomassa ja kuten hyvin
olet asian esiintuonut, ei sinulla ole maatamme kohtaan muuta, kuin vaaatimuksia,

Se, että kannan huolta verorahojeni käyttökohteista ei ole ristiriidassa tai poissulkevaa sen kanssa, että vastustan epätasa-arvoista ja epäoikeudenmukaista ihmisten arvottamista sukupuolen perusteella. Sanottu maan etu (maanpuolustus) saadaan järjestettyä oikeudenmukaisestikin, jos myös naiset ja maahanmuuttajat revitään pois työ- ja opiskeluelämästä joihinkin ankeisiin olohin hajoilemaan ja tekemään ruumiillista ja ikävää pakkotyötä siinä missä miehet. Kaikki maanpuolustuksen nimessä.

Otetaan toinen esimerkki. Tehdään laki, joka nostaa sinun dothefake veroprosentin 90% ilman oikeutta työttömyystukeen. Joudut tekemään hirveästi töitä elääksesi, mutta se on maan edun mukaista, koska veroja kertyy enemmän kuin jos maksaisit vain sanotaan 20%. Sinä et varmasti pitäisi järjestelystä, jos tällainen veroprosentti ei koskisi muita kanssasi yhtä paljon tienaavia. Saattaisit jopa pitää sitä epäoikeudenmukaisena. Loppujen lopuksi, mikä velvollisuus vain sinulla on raataa enemmän muiden hyväksi? Sitten minä voisin tulla ja sanoa sinua elämäntapasomaliksi, jos vaadit järjestelyn lakkauttamista, koska sinulla on vain vaatimuksia, eikä maan etu ole sinulle tärkeintä.

Se, että täällä suhtaudutaan asepalvelukseen hyvällä asenteella ja uskotellaan itselle, että se on hyvä ja mukava asia ei poista sanottua epäoikeudenmukaisuutta. Se, että teillä oli kivaa orjuudessa on asian vierestä, eikä liity mitenkään palveluksen yleiseen epäoikeudenmukaisuuteen. Korkeintaan tuo armeijan hyvyyden ja mukavuuden tuominen esille aina vain korostaa sitä näkökulmaa, että vankilan uhka pitäisi poistaa, koska kaikki teidän mukaanne kävisi tämän palveluksen vapaaehtoisestikin, koska siellä on niin kivaa ja ne ase- sekä sotilastaidot ovat niin kauhean hyödyllisiä 2000-luvun maailmassa.

EL SID

Quote from: zxcv1 on 03.09.2009, 00:54:37
Quote from: Simo Hankaniemi on 03.09.2009, 00:31:24

Pitäisikö ottaa sanasta miestä ja tehdä tästä seuraavat loogiset johtopäätökset teidän eläimellisyydestä sen perusteella, ettei asian eettinen problematiikka näytä selvästikään olevan teille merkityksellistä?

Mutta siis ihan vapaasti te voitte antaa orjuuttaa itseänne ja hypätä lautalta mm. minun henkeni vuoksi. Jos teistä on normaalia alistua orjaksi, ei se minulle ole ongelma. Ongelmaksi asia muodostuu vasta, kun tehdään laki, joka velvoittaa minut tuollaiseen hulluuteen vain sukupuoleni perusteella, jos kaikkia muita ei koske samat velvoitteet.

Minulle vuoden palkasta tai vuoden edistymisestä opinnoista on 2000-luvun maailmassa enemmän hyötyä kuin sotilas- ja aseenkäsittelytaidoista. Kun maassa on ryhmiä, jotka saavat näin valita perusoikeutenaan, on epäoikeudenmukaista, että minua syrjitään sukupuoleni johdosta. Se, että te vapaaehtoisesti luovutte tästä oikeudesta ja alistutte epäoikeudenmukaisuuteen ei poista käsillä olevaa epäoikeudenmukaisuutta millään muotoa.

Siinä mielessä kirjoitat asiaa, että on käsittämätöntä, miten yksi ryhmittymä, eli Jehovat, välttyvät asevelvollisuudelta. Perustelu, että heidän mukaansa raamattu kieltää tappamisen ei toimi, koska armeijan voi suorittaa myös aseettomana ja viime maailmansodassa jenkit käyttivätkin Jehovia yleisesti lääkintämiehinä.

Et kuitenkaan ole ajatellut asiaa tarpeeksi pitkälle: armeija on vakuutus sodan varalla. Jos nyt syntyisi sota, niin asevelvollisuuden suorittaneet lähtisivät rintamalle ensimmäisenä. Pian sinne lähetettäisiin myös muut, oli armeija käytynä tai ei. Meikäläisen ikäiset reservijullit kouluttaisimme teidät pikapikaa ja parhaamme mukaan, mutta tulos ei olisi yhtä hyvä kuin rauhan aikana. Edellisistä sodista voidaan nähdä, että myöhemmin rintamalle joutuvat ovat, johtuen pitkälti puutteellisesta koulutuksesta, lähinnä tykinruokaa, joten parhaiten selviää käymällä armeijan jo rauhan aikana.

Tänne tulleet pakolaiset joko olisivat myös rintamalla tai luikkisivat sitten kolmanteen maahan. Jos suomi olisi kuitenkin sodassa, niin eiköhän sodassa olisi sitten koko EU, joten joten suomesta paenneet, asekuntoiset miehet joutuisivat tekemään todella pitkän karkumatkan, elleivät sitten joutuisi muualla selkä seinää vasten...

En minä sinun vuoksesi ole valmis tappamaan vihollisia, vaan itseni ja perheeni. Sodissa on nimittäin sellainen juttu, että ne loppuvat vain sotimalla. Jos juokset karkuun, saat tehdä sitä jatkuvasti, vihollinen kyllä seuraa perässä.

Muutenkin ajatusmaailmasi on jotenkin outo. Jos vihollinen tulee ja kaappaa naisesi/toy-boysi, ja alkaa tehdä sille tuhmia, kuten raiskata, niin seuraatko vierestä ja ilmoitat, ettet ala vaarantamaan henkeäsi kenenkään puolesta, vai yritätkö mieluummin pysäyttää vihollisen sotimalla armeijan rivissä rintamalla, ennen kuin se ehtii rakkaittesi luo?

EL SID

Quote from: repslolman on 02.09.2009, 23:45:35
Ei Suomessa.

lait on muuttamista varten. Vuonna 1944 laki muuttui aika radikaalista, kun haluttiin padota joukkopakoa. Sodan syttyessä kävisi samoin.

EL SID

Quote from: zxcv1 on 03.09.2009, 11:24:59
Quote from: dothefake on 03.09.2009, 01:09:17

Se, että kannan huolta verorahojeni käyttökohteista ei ole ristiriidassa tai poissulkevaa sen kanssa, että vastustan epätasa-arvoista ja epäoikeudenmukaista ihmisten arvottamista sukupuolen perusteella. Sanottu maan etu (maanpuolustus) saadaan järjestettyä oikeudenmukaisestikin, jos myös naiset ja maahanmuuttajat revitään pois työ- ja opiskeluelämästä joihinkin ankeisiin olohin hajoilemaan ja tekemään ruumiillista ja ikävää pakkotyötä siinä missä miehet. Kaikki maanpuolustuksen nimessä.

Otetaan toinen esimerkki. Tehdään laki, joka nostaa sinun dothefake veroprosentin 90% ilman oikeutta työttömyystukeen. Joudut tekemään hirveästi töitä elääksesi, mutta se on maan edun mukaista, koska veroja kertyy enemmän kuin jos maksaisit vain sanotaan 20%. Sinä et varmasti pitäisi järjestelystä, jos tällainen veroprosentti ei koskisi muita kanssasi yhtä paljon tienaavia. Saattaisit jopa pitää sitä epäoikeudenmukaisena. Loppujen lopuksi, mikä velvollisuus vain sinulla on raataa enemmän muiden hyväksi? Sitten minä voisin tulla ja sanoa sinua elämäntapasomaliksi, jos vaadit järjestelyn lakkauttamista, koska sinulla on vain vaatimuksia, eikä maan etu ole sinulle tärkeintä.

Se, että täällä suhtaudutaan asepalvelukseen hyvällä asenteella ja uskotellaan itselle, että se on hyvä ja mukava asia ei poista sanottua epäoikeudenmukaisuutta. Se, että teillä oli kivaa orjuudessa on asian vierestä, eikä liity mitenkään palveluksen yleiseen epäoikeudenmukaisuuteen. Korkeintaan tuo armeijan hyvyyden ja mukavuuden tuominen esille aina vain korostaa sitä näkökulmaa, että vankilan uhka pitäisi poistaa, koska kaikki teidän mukaanne kävisi tämän palveluksen vapaaehtoisestikin, koska siellä on niin kivaa ja ne ase- sekä sotilastaidot ovat niin kauhean hyödyllisiä 2000-luvun maailmassa.

hyödyllisyydestä vastasinkin sinulle jo aikaisemmin. Veroesimerkkisi on aika naivi, eikä sovi tilanteeseen. Pikemminkin sinulta pitää kysyä, että otatko sinä vakuutusta, koska kaikki eivät kuitenkaan ota?
pitää ihmetellä ajatuksenjuoksuasi. Pidät siis puolustautumisen opettelua orjuutena?

pääsitkö sinä edes kutsunnoissa armeijaan asti vai saitko sieltä heti paperit, joissa sinut vapautettiin asepalveluksessa rauhan aikana?

finiteinfinity

Quote from: EL SID on 03.09.2009, 11:41:00
hyödyllisyydestä vastasinkin sinulle jo aikaisemmin. Veroesimerkkisi on aika naiv, eikä sovi tilanteeseen. Pikemminkin sinulta pitää kysyä, että otatko sinä vakuutusta, koska kaikki eivät kuitenkaan ota?
pitää ihmetellä ajatuksenjuoksuasi. Pidät siis puolustautumisen opettelua orjuutena?

pääsitkö sinä edes kutsunnoissa armeijaan asti vai saitko sieltä heti paperit, joissa sinut vapautettiin asepalveluksessa rauhan aikana?

En ymmärrä, miksei veroesimerkki sovi tilanteeseen. Selitätkö tätä tarkemmin? En myöskään ymmärrä vakuutusesimerkkiäsi. Selitätkö myös sitä tarkemmin, että miten se liittyy tilanteeseen?

En pidä puolustautumisen opettelua orjuutena. Orjuus on sitä, että on pakkotyössä, josta ei voi vapaaehtoisesti poistua. Tässä tapauksessa muuten joutuu vankilaan, josta tunnetusti ei voi vapaaehtoisesti poistua. Pidän epäoikeudenmukaisena sitä, että puolustautumisen opettelu on pakollista vain sukupuolen perusteella. Mikäli kaikki ikäryhmään kuuluvat vedettäisiin pois työ- ja opiskeluelämästä samalla tavalla vaikka sivariin tai armeijaan kukin valintansa mukaan, asiassa ei olisi epäoikeudenmukaisuutta. Orjuutta se silti olisi, jos velvollisuus olisi samalla tavalla pakollista, mutta kun se koskisi kaikkia siitä hyötyviä, voisin hyvin elää sen kanssa.

EL SID

Quote from: zxcv1 on 03.09.2009, 11:49:26
Quote from: EL SID on 03.09.2009, 11:41:00
hyödyllisyydestä vastasinkin sinulle jo aikaisemmin. Veroesimerkkisi on aika naiv, eikä sovi tilanteeseen. Pikemminkin sinulta pitää kysyä, että otatko sinä vakuutusta, koska kaikki eivät kuitenkaan ota?

En ymmärrä, miksei veroesimerkki sovi tilanteeseen. Selitätkö tätä tarkemmin? En myöskään ymmärrä vakuutusesimerkkiäsi. Selitätkö myös sitä tarkemmin, että miten se liittyy tilanteeseen?

En pidä puolustautumisen opettelua orjuutena. Orjuus on sitä, että on pakkotyössä, josta ei voi vapaaehtoisesti poistua. Tässä tapauksessa muuten joutuu vankilaan, josta tunnetusti ei voi vapaaehtoisesti poistua. Pidän epäoikeudenmukaisena sitä, että puolustautumisen opettelu on pakollista vain sukupuolen perusteella. Mikäli kaikki ikäryhmään kuuluvat vedettäisiin pois työ- ja opiskeluelämästä samalla tavalla vaikka sivariin tai armeijaan kukin valintansa mukaan, asiassa ei olisi epäoikeudenmukaisuutta. Orjuutta se silti olisi, jos velvollisuus olisi samalla tavalla pakollista, mutta kun se koskisi kaikkia siitä hyötyviä, voisin hyvin elää sen kanssa.

Koska olet käsittänyt asian väärin. Armeija on eräänlainen vakuutus, joka käydään sodan varalta. Aivan kuten vakuutus otetaan onnettomuuden varalta.

Minä kannatan naisten asevelvollisuutta, mutta kaikkea ei vois saada, joten olen opetellut ampumaan vihollisia, keitä ne sitten lienevätkään, vaimonkin puolesta. Vaimo pitäkööt minut leivässä, jos joudun vielä rintamalle.

näetkö myös opintovelvollisuuden orjuutena? myös siihen pakotetaan: jos et käy koulua, sinut laitetaan koulukotiin, joka vastaa myös eräänlaista vankilaa.
Onko kaikki velvollisuus sinusta orjuutta?

ja viimeisenä kysymys, johon jätit vastaamatta: pääsitkö kutsunnoissa edes armeijaan asti, vai saitko suosiolla vapautuspaperit?

Sikanez

Saisit pitää tuon tasa-arvokysymyksen tuossa ketjussa. Eivätköhän naispuolisetkin varusmiehet pääse halutessaan keräämään. Omana aikanani keräämään lähdettiin vasta illalla, kun äivällä oltiin olut normaalisti palveluksessa.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

finiteinfinity

Quote from: EL SID on 03.09.2009, 11:56:53
Koska olet käsittänyt asian väärin. Armeija on eräänlainen vakuutus, joka käydään sodan varalta. Aivan kuten vakuutus otetaan onnettomuuden varalta.

Ahaa. Sinulla ei siis ole mitään sitä vastaan, että otan itselleni kaiken korvaavan vakuutuksen, johon laitan vakuutusmaksujen maksajaksi sinut? Koska itse käytit tätä vertauksena puolustellaksi menettelyä, sinulla ei voi mitenkään olla mitään tuollaista menettelyä vastaan. Kerrohan yhteystietosi, niin pistetään sinut maksamaan minun vakuutuksia!

Teknisesti oppivelvollisuus on myös orjuutta, mutta sitä ei kohdisteta ihmisiin sukupuolen tai hiustenvärin perusteella. Ei minulla sen suhteen ole ongelmaa.

Lisäys: Jätit selittämättä, miksei veroesimerkkini vastannut tilannetta.

EL SID

Quote from: zxcv1 on 03.09.2009, 12:19:20
Quote from: EL SID on 03.09.2009, 11:56:53

Ahaa. Sinulla ei siis ole mitään sitä vastaan, että otan itselleni kaiken korvaavan vakuutuksen, johon laitan vakuutusmaksujen maksajaksi sinut? Koska itse käytit tätä vertauksena puolustellaksi menettelyä, sinulla ei voi mitenkään olla mitään tuollaista menettelyä vastaan. Kerrohan yhteystietosi, niin pistetään sinut maksamaan minun vakuutuksia!

Teknisesti oppivelvollisuus on myös orjuutta, mutta sitä ei kohdisteta ihmisiin sukupuolen tai hiustenvärin perusteella. Ei minulla sen suhteen ole ongelmaa.

käsitit jälleen väärin. Vakuutus otetaan itselle, aivan kuten armeija käydään itse henkilökohtaisesti.

jos se helpottaa oloasi, niin voithan aina muuttaa sukupuolta. sen jälkeen sinun ei tarvitse mennä armeijaan. Leikkaus on nopea ja kivuton.

niin, pääsitkö kutsunnoissa armeijaan asti, vai saitko kättelyssä vapauttavat paperit?

finiteinfinity

Quote from: EL SID on 03.09.2009, 12:23:23
käsitit jälleen väärin. Vakuutus otetaan itselle, aivan kuten armeija käydään itse henkilökohtaisesti.

Itse et taida ymmärtää. Kuvailemaasi vakuutusta ei oteta suinkaan itselle. Yhteiskunta on ottanut maanpuolustusvakuutuksen, jotta mahdollisen vihollisen uhatessa täällä voidaan puolustautua. Maksumiehiksi on pantu pelkästään miehet, jotka alistetaan ja aivopestään sotilaiksi poissa opiskelu- ja työelämästä.

dothefake

Arvoisa xxcv1, näyttää siltä, että elämäsi suurin tragedia
on ollut syntyä mieheksi. Jos ihminen ei voi ymmärtää miehen
ja naisen välisiä fyysisiä eroavaisuuksia esim. raskaissa taistelutehtävissä,
niin eihän siihen voi mitään enää sanoa. Sinä päivänä kun miehetkin synnyttävät,
ollaan jo lähempänä tasa-arvoa, tätäkö haet? Luonnossakin eri sukupuolilla
on omia tehtäviään ja myös yhteisiä. Evoluutio ja henkiinjäämisen tavoittelu on
ohjannut jommankumman niihin tehtäviin, joissa toisella sukupuolella vain on
paremmat mahdollisuudet onnistua yrityksessään. Halumaasi tasa-arvoa luonto
kokeilee esim. etanoiden parissa, nehän voivat parittelun yhteydessä päättää,
kumpi on nais- ja kumpi miesetana.

Veroesimerkkisi oli siitä hauska, että onnistuit kuvailemaan arkeni niinkin hyvin.
Olen nimittäin yrittäjä ja vieläpä osittain pakotettuna, sillä 90-luvun (olitko jo silloin syntynyt?)
alussa Viinasen "kuolleen" ruumiin yli tehdyt devalvaatiot veivät yrityksemme konkurssiin, josta
minulla vieläkin on n. 300.000 velkaa. Kun silloin v. 1994 soitin työvoimatoimistoon, oli ivallinen vastaus,
etteivät entiset yrittäjät pääse työttömyyskortistoon ja sehän on uravalinnasta kiinni, olisit mennyt alunperin
töihin, ei voi mitään hehe... Noin sanottiin, joten ei ollut muuta mahdollisuutta, kuin perustaa uusi yhtiö,
jolla nyt on jotenkuten tultu toimeen. Kuvaasi työmäärä on myös hyvin tuttu.
Tuosta veroprosentista vielä senverran, että silloin verottaja (1992-4) määräsi parin aiemman hyvän vuoden perusteella
maksamaan 8.000 tuhannen markan palkasta veroa 12.500 markkaa, joten olit hiukan ylivarovainen tuon 90% kanssa.

Olen mukana Lions-toiminnassa ja kuljetamme noita varusmieskerääjiä autoilla eri kaupunginosiin, odotamme, kunnes pojat ovat kierroksensa tehneet ja viemme takaisin palvelukeskukseen, johon heidät on varuskunnasta omin kuljetuksin tuotu. Koskaan ei ole kukaan kerääjistä voivotellut osaansa, vaan päinvastoin olleet iloisia antamastaan panoksesta. Keräystä on tosiaan jo muutamana vuotena sanottu viimeiseksi kerraksi ja miksi kuitenkin on vielä kerätty, en tiedä.

Sanoisin lopuksi, että ei elämä ole pelkkää lystikästä oman edun tavoittelua, eikä siinä ole mitään takuuta. Joku voi sairastua vakavasti, muttei voi valittaa siitä mihinkään. Pitäisikö silloin kaikkien sairastua tasa-arvon nimessä? Elämisestä yhtaiskunnan jäsenenä joutuu maksamaan "jäsenmaksua" verojen ja velvollisuuksien muodossa. Jos se ei sinulle sovi, tulee sinun muuttaa autiolle saarelle, muttei sekään nykyään ole aivan ilmaista.
-Tytti Tuppurainen

EL SID

Quote from: zxcv1 on 03.09.2009, 12:26:19
Quote from: EL SID on 03.09.2009, 12:23:23

Itse et taida ymmärtää. Kuvailemaasi vakuutusta ei oteta suinkaan itselle. Yhteiskunta on ottanut maanpuolustusvakuutuksen, jotta mahdollisen vihollisen uhatessa täällä voidaan puolustautua. Maksumiehiksi on pantu pelkästään miehet, jotka alistetaan ja aivopestään sotilaiksi poissa opiskelu- ja työelämästä.

Älä suotta anna ajatustesi harhailla globaalille tasolle, jos kysymys on yksilön valinnasta. Asia on näin yksinkertainen: Jos vihollinen hyökkää, ja haluaa tappaa/orjuuttaa/ryöstää sinut, niin alistutko vai puolustaudutko?

niin, pääsitkö kutsunnoissa armeijaan asti, vai saitko kättelyssä vapauttavat paperit?

finiteinfinity

Quote from: dothefake on 03.09.2009, 12:26:43
Arvoisa xxcv1, näyttää siltä, että elämäsi suurin tragedia
on ollut syntyä mieheksi. Jos ihminen ei voi ymmärtää miehen
ja naisen välisiä fyysisiä eroavaisuuksia esim. raskaissa taistelutehtävissä,
niin eihän siihen voi mitään enää sanoa. Sinä päivänä kun miehetkin synnyttävät,
ollaan jo lähempänä tasa-arvoa, tätäkö haet? Luonnossakin eri sukupuolilla
on omia tehtäviään ja myös yhteisiä. Evoluutio ja henkiinjäämisen tavoittelu on
ohjannut jommankumman niihin tehtäviin, joissa toisella sukupuolella vain on
paremmat mahdollisuudet onnistua yrityksessään. Halumaasi tasa-arvoa luonto
kokeilee esim. etanoiden parissa, nehän voivat parittelun yhteydessä päättää,
kumpi on nais- ja kumpi miesetana.

Veroesimerkkisi oli siitä hauska, että onnistuit kuvailemaan arkeni niinkin hyvin.
Olen nimittäin yrittäjä ja vieläpä osittain pakotettuna, sillä 90-luvun (olitko jo silloin syntynyt?)
alussa Viinasen "kuolleen" ruumiin yli tehdyt devalvaatiot veivät yrityksemme konkurssiin, josta
minulla vieläkin on n. 300.000 velkaa. Kun silloin v. 1994 soitin työvoimatoimistoon, oli ivallinen vastaus,
etteivät entiset yrittäjät pääse työttömyyskortistoon ja sehän on uravalinnasta kiinni, olisit mennyt alunperin
töihin, ei voi mitään hehe... Noin sanottiin, joten ei ollut muuta mahdollisuutta, kuin perustaa uusi yhtiö,
jolla nyt on jotenkuten tultu toimeen. Kuvaasi työmäärä on myös hyvin tuttu.
Tuosta veroprosentista vielä senverran, että silloin verottaja (1992-4) määräsi parin aiemman hyvän vuoden perusteella
maksamaan 8.000 tuhannen markan palkasta veroa 12.500 markkaa, joten olit hiukan ylivarovainen tuon 90% kanssa.

Olen mukana Lions-toiminnassa ja kuljetamme noita varusmieskerääjiä autoilla eri kaupunginosiin, odotamme, kunnes pojat ovat kierroksensa tehneet ja viemme takaisin palvelukeskukseen, johon heidät on varuskunnasta omin kuljetuksin tuotu. Koskaan ei ole kukaan kerääjistä voivotellut osaansa, vaan päinvastoin olleet iloisia antamastaan panoksesta. Keräystä on tosiaan jo muutamana vuotena sanottu viimeiseksi kerraksi ja miksi kuitenkin on vielä kerätty, en tiedä.

Sanoisin lopuksi, että ei elämä ole pelkkää lystikästä oman edun tavoittelua, eikä siinä ole mitään takuuta. Joku voi sairastua vakavasti, muttei voi valittaa siitä mihinkään. Pitäisikö silloin kaikkien sairastua tasa-arvon nimessä? Elämisestä yhtaiskunnan jäsenenä joutuu maksamaan "jäsenmaksua" verojen ja velvollisuuksien muodossa. Jos se ei sinulle sovi, tulee sinun muuttaa autiolle saarelle, muttei sekään nykyään ole aivan ilmaista.
Eli koska voi sattumanvaraisesti sairastua, voidaan tehdä keinotekoisesti laki, joka orjuuttaa epäoikeudenmukaisesti. Hassu logiikka.

Eli armeija on miesten jäsenmaksu? Missä on naisten jäsenmaksu?

Synnytysargumentti on myös jo monet kerrat ammuttu alas, etten ota siihen sen enempää kantaa.

EL SID

Quote from: zxcv1 on 03.09.2009, 12:32:05
Quote from: dothefake on 03.09.2009, 12:26:43

Eli armeija on miesten jäsenmaksu? Missä on naisten jäsenmaksu?

kyllä sinä sen sitten sotatilanteessa tulet huomaamaan. ellei sinua ole sitä ennen rintamakarkurina ammuttu.

hoxpox

Quote from: EL SID on 03.09.2009, 12:30:00

Tämä ei liity mitenkään itse asiaan joten voisit lopettaa jankkaamisesi.

Ks. kohta 1 oheisesta listasta http://keskustelu.skepsis.fi/html/virhelista.htm

EL SID

Quote from: hoxpox on 03.09.2009, 12:37:05

kyse on henkilön tarkoitusperistä, eli mikä on hänen motivaationsa. Jos poika ei ole kelvannut edes armeijaan, niin hänen katkeruutensa voi johtua siitä ahdistuksesta, joka syntyy ajatuksesta, miksi vain hän epäonnistui ja miksei myös hänen siskonsa saa epäonnistua.

dothefake

Hyvä xxcv1, vastauksesi olivat kuin kärpäsen surinaa korvissani,
mutta miksi et ottanut veroasiaan mitään kantaa, veikö kissa kielesi?
-Tytti Tuppurainen

EL SID

Quote from: dothefake on 03.09.2009, 12:41:47
Hyvä xxcv1, vastauksesi olivat kuin kärpäsen surinaa korvissani,
mutta miksi et ottanut veroasiaan mitään kantaa, veikö kissa kielesi?

kuin myös kysymykseen armeijan käymisestä

hoxpox

Quote from: EL SID on 03.09.2009, 12:39:56
Quote from: hoxpox on 03.09.2009, 12:37:05

kyse on henkilön tarkoitusperistä, eli mikä on hänen motivaationsa. Jos poika ei ole kelvannut edes armeijaan, niin hänen katkeruutensa voi johtua siitä ahdistuksesta, joka syntyy ajatuksesta, miksi vain hän epäonnistui ja miksei myös hänen siskonsa saa epäonnistua.

Mikäli henkilö armeijavastaisuus johtuu vaan katkerista kokemuksista eikä niille ole järkiperusteita, niin ole hyvä ja osoita tämä perusteettomuus asiallisesti argumentoiden.