News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2018-04-01 IS: Vantaalaispari antoi puolison etsimisen vanhempiensa käsiin

Started by Outo olio, 02.04.2018, 16:24:50

Previous topic - Next topic

Outo olio

Kyseessä ei ole lapsi- eikä pakkoavioliitto, joten en laita tätä siihen ketjuun, vaan teen oman.

Ilta-Sanomat kutsuu Bangladeshista tulleita maahanmuuttajia ensisijaisesti "vantaalaispariksi", ikään kuin olisi normaalia tai uusi normaali että vantaalaiset tekevät näin. :roll: Itsekin Vantaalla asuvana olen tästä propagandasta vähän huvittunut.

QuoteVantaalaispari antoi puolison etsimisen vanhempiensa käsiin – Hazera ja Ashfaqur löysivät rakkauden järjestetystä avioliitosta

Julkaistu: 1.4. 9:05

Suhteet

Vantaalaiset Hazera ja Ashfaqur viettävät 10-vuotishääpäiväänsä onnellisen odotuksen merkeissä: Arham-poika saa toukokuussa sisaruksen. Ei uskoisi, että säteilevä pariskunta tapasi vasta pari päivää ennen häitään – ja karkasi kahvilaan kahdestaan.

Ensimmäisenä avioliiton järjestämistä ehdotti Ahsfaqur Rahmanin New Yorkissa asuva äiti. Ashfaqur ei ehdotuksesta yllättynyt. Hän oli osannut sitä odottaa ja halusi noudattaa synnyinmaansa perinnettä.

Ashfaqur oli muuttanut Bangladeshista Suomeen vuonna 2003. Hänen setänsä oli asunut Suomessa pitkään, ja 23-vuotiasta nuorta miestä kiehtoivat sedän tarinat eksoottisesta Pohjoismaasta. Työpaikkakin luvattiin sedän yrityksessä. Toinen vaihtoehto olisi ollut New York, mutta Vantaa vei voiton.

Bangladeshissa asuva veli sai tehtäväkseen vaimon etsimisen Ashfaqurille 2008. Hän keskusteli sukujen vanhimpien kanssa ja otti tarkasti selvää ehdokkaista.

Chowdhuryn perheen vanhin tytär, 23-vuotias Hazera, oli valmistunut tietokoneinsinööriksi ja avioituminen oli ajankohtaista.

HAZERA ja Ashfaqur haluavat tehdä selvän eron järjestetyn avioliiton ja pakkoavioliiton välillä.

– Me lähdimme mukaan omasta tahdostamme. Meillä olisi ollut mahdollisuus kieltäytyä, mutta luotimme vanhempiemme haluun järjestää elämämme hyvin, Hazera painottaa.

He kertovat, että pakkoavioliitot ovat edelleen yleisiä Bangladeshin köyhimmillä alueilla. Tämä on suuri ihmisoikeusongelma. Suurin osa avioliittoon pakotetuista tytöistä on alaikäisiä.

Helmikuussa 2008 Ashfaqur matkusti Bangladeshin pääkaupunkiin Dhakaan kihlajaisiin. Naimisiin mentiin jo kolmen päivän kuluttua perinteisin menoin.

--

HÄIDEN jälkeen Ashfaqur oli Bangladeshissa viisi viikkoa ennen paluuta Suomeen. Hazera jäi Dhakaan. Hän pääsi muuttamaan aviomiehensä luo vasta vuotta myöhemmin.

--

– Soitin joka viikko Maahanmuuttovirastoon ja yritin nopeuttaa prosessia. Vaikka olimme päivittäin Hazeran kanssa puhelin- tai Skype-yhteydessä, oli ikävä kova.

Vihdoin Hazera sai luvan muuttaa Suomeen 2009 ja avioparin yhteiselämä alkoi. Yhdeksän vuotta myöhemmin perhe on kotoutunut Suomeen.

Hazera on suorittanut merkonomin tutkinnon suomen kielellä ja päässyt työelämään. Nyt hän on äitiyslomalla. Vauvan laskettu aika on toukokuussa.

--

Pasi Karppi
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005621723.html

Loput linkistä.

Toimittaja Pasi Karppi on varmaan tosi innoissaan kun sattui jättipotti kohdalle, "perinteinen" järjestetty avioliitto jossa kaikki osapuolet ovat ilmeisen tolkuissaan ja korkeakoulutettuja, mahdollisesti jopa nettoveronmaksajia. Tästä on mukavaa tehdä juttu. Toisenlaisiakin järjestettyjä liittoja on, mutta kirjoittaako siitä kukaan, vähemmän. Kun raportoitavat faktat valitaan sopivalla painotuksella, todellisuus vääristyy mutta sitä on hankala havaita.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

alussaolisana

Minulla on ollut oppilaana läjäpäin muslimityttöjä. Olen ollut sellaisessa etuoikeutetussa tilanteessa, että monet heistä ovat kertoneet huoliaan minulle. Havaintoni on, että näitä tyttöjä tuntuu ahdistavan juurikin tuo, hyvin yleinen, järjestetty avioliitto, joka oli useinkin sovittu jo kun tyttö oli vielä ala-asteella ja useimmiten juurikin serkun tai pikkuserkun kanssa. Itse asiassa minulle kerrotun perusteella se ahdistaa heitä yhtä paljon kuin ahdistaisi tavallista suomalaista 12-13 vuotiasta tyttöä.
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

Outo olio

Quote from: Micke90 on 02.04.2018, 16:36:43
Lisääntyminenkin sujuu ja tuottaa lisää huippuosaajia maahamme.

Onkohan tuo se syy miksi Vantaa oli kivempi valinta kuin New York. Suomessa lapsiperheet saavat enemmän julkista tukea, maksuttomat koulut ovat paremmat, jne.

Minkäköhänlainen muuten oli/on tuo sedän firma, ja sieltä luvattu työpaikka? Bangladeshilainen ravintola? Ja oliko työpaikka luvattu jotta maahantulo järjestyy?
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Tavan

Tämä tapaus herätti ristiriitaisia tunteita.

Siltä varalta, että Suomen islamisoiminen toteutuu, lienee viisasta miettiä myös tilanteen hopeareunuksia. Seksuaalimoraalin tiukentuminen on hyvä puoli. Samoin tietty ihmisten maailmankuvaan liittyvä vertikaalitaso, pyhyys, puhtaus, hartaus. Kovemmat tuomiot rikoksista epäilemättä myös. Edessä olisi paluu perinteisiin sukupuolirooleihin.

Naistutkimus ym. mädätys lakkautettaisiin samalla, kun yliopistot muutettaisiin koraanikouluiksi. Toimittajia ja hienohelmaista kulttuuriväkeä päätyisi kilometritehtaalle massoittain.

Minä ja kaltaiseni epäilemättä sopeutuisimme islamisioituun Suomeen paremmin kuin kulttuurimarxilaiset.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Outo olio

Quote from: Vellamo on 02.04.2018, 17:44:52
Vantaalaisten Ashfaqur Rahmanin ja Hazera Chowdhuryn ihmeellinen rakkaustarina on kerrottu Me Naisissa jo viisi vuotta sitten (alla pieni pätkä pitkästä jutusta).

Sellaista se on kun on himo kirjoittaa näitä juttuja, mutta vain suunnilleen yksi pariskunta josta kirjoittaa. :-\ Kuinkahan monta eri juttua vielä näemmekään, ja kuinka monen eri toimittajan kirjoittamana. Nyt on jo kaksi eri toimittajaa tehnyt heistä jutun.

Quote from: Vellamo on 02.04.2018, 17:44:52Alunperin Ashfaqur päätyi Suomeen työskennelläkseen setänsä kebab-ravintolassa.

Arvasin. Tule töihin ravintolaan, ja tuo vaimosikin tänne, ja perustakaa perhe. Tämä maahanmuutto ainakaan ei pelasta Suomen taloutta.

Arvoton

Quote from: Tavan on 02.04.2018, 17:57:01
...

Minä ja kaltaiseni epäilemättä sopeutuisimme islamisioituun Suomeen paremmin kuin kulttuurimarxilaiset.

Puhut ihan mun suulla. Pistin lähes samaa joskus vuosi sitten tuol muualla. :)

sattuma

Quote from: Vellamo on 02.04.2018, 17:44:52
Vantaalaisten Ashfaqur Rahmanin ja Hazera Chowdhuryn ihmeellinen rakkaustarina on kerrottu Me Naisissa jo viisi vuotta sitten (alla pieni pätkä pitkästä jutusta). Alunperin Ashfaqur päätyi Suomeen työskennelläkseen setänsä kebab-ravintolassa. Suomesta eivät halua lähteä, kun on neljä vuodenaikaakin.

QuoteJos Ashfaqur Rahmanille ja Hazera Chowdhurylle tulee riitaa, he voivat pyytää sukulaisensa selvittämään asiaa – nämä kun ovat avioliiton sopineetkin. Riitaa tulee kuitenkin harvoin, sillä nuorenparin järjestetty liitto on onnellinen.

Kun Ashfaqur Rahman, 33, ja Hazera Chowdhury, 28, tapasivat ensimmäistä kertaa dhakalaisessa ravintolassa Bangladeshissa viisi vuotta sitten, molempien vatsassa lepatteli perhosia.

https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/elamaa_jarjestetyssa_avioliitossa_haissani_olin_innoissani_mutta_myos

Ilta-Sanomat ja Me Naiset ovat samaa konsernia.

Hieman ihmettelin, kun google ei oikein löytänyt tietoja mallipariskunnasta.

Suomi on siis saanut taas yhden kebabpaikan pyörittäjän lisää.

MW

Espoolaismiestenkin kotiovia on Mogadishussa asti, että kyllä on maailma pienentynyt, tai Espoo suurentunut.

ämpee

Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Arvoton

Quote from: alussaolisana on 02.04.2018, 16:40:41
Minulla on ollut oppilaana läjäpäin muslimityttöjä. Olen ollut sellaisessa etuoikeutetussa tilanteessa, että monet heistä ovat kertoneet huoliaan minulle. Havaintoni on, että näitä tyttöjä tuntuu ahdistavan juurikin tuo, hyvin yleinen, järjestetty avioliitto, joka oli useinkin sovittu jo kun tyttö oli vielä ala-asteella ja useimmiten juurikin serkun tai pikkuserkun kanssa. Itse asiassa minulle kerrotun perusteella se ahdistaa heitä yhtä paljon kuin ahdistaisi tavallista suomalaista 12-13 vuotiasta tyttöä.

Vantaalaispari ei valitettavasti ollut samasta suvusta, mikä vähän pilaa monikulttuurin voittokulkua.

Emo

MW

Quote from: Arvoton on 02.04.2018, 20:51:18
Quote from: alussaolisana on 02.04.2018, 16:40:41

Vantaalaispari ei valitettavasti ollut samasta suvusta, mikä vähän pilaa monikulttuurin voittokulkua.

Kyllä nyt muutaman vapaan serkun olisi luullut löytyvän.

Blanc73

QuoteParin rakkaustarina on silti suomalaisittain poikkeuksellinen, sillä he elävät järjestetyssä avioliitossa.
Huomatkaa toimittelijan ihannoiva sävy, hän ei edes peittele sitä. Mitä järjestetyllä avioliitolla on tekemistä rakkauden kanssa? 
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Spesialisti

Quote from: Blanc73 on 03.04.2018, 09:40:26
QuoteParin rakkaustarina on silti suomalaisittain poikkeuksellinen, sillä he elävät järjestetyssä avioliitossa.
Huomatkaa toimittelijan ihannoiva sävy, hän ei edes peittele sitä. Mitä järjestetyllä avioliitolla on tekemistä rakkauden kanssa?

Jos pakkoparitettava nainen on hyvännäköinen ja aluksi hymyilee ja puhuu mukavia, niin kyllähän mies kuin mies siihen ihastuu nopeastikin. Sehän on kuin värikäs lahjapaketti, asetettu tarjolle korkattavaksi heti hääyönä. Naisella se ei ole noin yksinkertaista, ei vaikka olisikin komea ja fiksu. "Sitä sielujen sympatiaa, mistä isoisä kertoi sitä tarvitsee maa" lauloi Lumpeen Sonja.