News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Tekijämiehet ja -naiset, miekkareiden ja skriimien historiaa

Started by K.L.O, 10.03.2018, 20:04:54

Previous topic - Next topic

K.L.O

Jaettu Puhos-miekkariketjusta

Quote from: internetsi on 10.03.2018, 19:47:34
...Silloin minä ainakin miettisin, etten todellakaan ala nyt tällaista epäonnistunutta kokonaisuutta näyttämään koko maailmalle, vaan jätän skriimaamatta.

...Pikkaisen tilannetajua pitäisi olla. ...

No joo, olihan se vähän nolon näköistä. Mutta yrittänyttä ei laiteta, sanotaan.
Nyt vähän floppasi, kuitenkin yritettiin ja varmasti kaikki oppivat jotakin.

Oikeastaan iso ongelma on se, ettei valtavasta maahanmuutoa vastustavasta joukosta löydy täyspäistä ja kannatettavaa henkilöä, joka koordinoisi homman kunnon tekemiseksi.
Ja ensimmäiseksi riisutaan asiasta kaikki merkit erilaisista ryhmittymistä. Aivan kaikki.
Kukaan tavallinen perheen äiti tai isä ei halua nähdä naamaansa missään arveluttavassa ryhmässä youtubesta.

MacGyver

Olin aiemmin käsityksessä ettei mielenosoituksiin osallistuta koska Marco de Wit on niin ällö ja kaikkee, mutta ongelmia on selvästi muitakin. Uusimpana striimaaminen. Harmillista kun selvästi jokunen homman kirjoittajista on lopettanut mielenosoituksiin osallistumisen kuvaamisen takia. Todellisuuden näkemin voi olla tuskallista.

Hakkapeliitta

Quote from: MacGyver on 10.03.2018, 20:15:44
Olin aiemmin käsityksessä ettei mielenosoituksiin osallistuta koska Marco de Wit on niin ällö ja kaikkee, mutta ongelmia on selvästi muitakin. Uusimpana striimaaminen. Harmillista kun selvästi jokunen homman kirjoittajista on lopettanut mielenosoituksiin osallistumisen kuvaamisen takia.

Minä en ole niissä koskaan käynytkään. Kunhan ihan noin rakentavana kritiikkinä.
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Pekka Kemppainen

Quote from: MacGyver on 10.03.2018, 20:15:44
Olin aiemmin käsityksessä ettei mielenosoituksiin osallistuta koska Marco de Wit on niin ällö ja kaikkee, mutta ongelmia on selvästi muitakin.

Marso kyllä aloitti ton "maidaamisen" l. järjestetään tapahtumia niin kiivaaseen tahtiin, ettei kenellekään muulle jää vapaata viikonloppua tms. sopivaa päivää.

Valinnalla oli niinqon valtapoliittinen funktio. Nyt on ilmeisesti ollut toisinaan parikin tapahtumaa samalla torilla käytännössä samaan aikaan: Marco ja marcottomat.

Tää peli ei ole oikein viisasta. Toisella paikkakunnalla asuvana en oikein voi tohon vaikuttaa.

Pekka Kemppainen

Quote from: MacGyver on 10.03.2018, 20:36:18
^Näillä mielenosoituksilla on pidempikin historia, syksystä 2015 lähtien.

Ensimmäinen oli Salon torilla, paikallista vokkia vastaan, 30.08.2015. Koollekutsujana joku paikallinen, tekniikan toin mm. minä.

15.09.2015 oli Helsingissä, Kemissä ja Torniossa. Lokakuun alkuun mennessä oli pidetty kymmenkunta mielenilmaisua, onnistuneimpana viikonloppuna usealla paikkakunnalla: Tampere, Helsinki, Lahti, ... -joku varmaan muistaa.

Nämä olivat marcottomia tilaisuuksia. Alussa oli jopa työrauha järjestää näitä.

Ant.v2

Osaisiko kukaan kirjoituksen tai kaavion avulla selvittää, mitkä ovat suhteet seuraavien porukoiden tai henkilöiden välillä:

1. Suomi Ensin
2. Suomen kansa ensin
3. Suomen kansan ensin -ryhmän oppositio (totuuskomissio)
4. Maidanin sotaveteraanit
5. Reformi
6. Rajat kiinni
7. Mario Argenta
8. Marco de Wit
9. Panu Huuhtanen

Ryhmiä ja johtajia on varmasti muitakin. Kaikilla on käsittääkseni samat maahanmuuttopoliittiset tavoitteet, mutta keskinäiset välit ovat hyvin huonot ja näiden keskinäisten välien käsittely on muodostunut keskimäärin kaikkein tärkeimmäksi tehtäväksi.
"Siniset jatkaa täysillä" (Sampo Terho)

MacGyver

Quote from: Pekka Kemppainen on 10.03.2018, 20:37:25
Marso kyllä aloitti ton "maidaamisen" l. järjestetään tapahtumia niin kiivaaseen tahtiin, ettei kenellekään muulle jää vapaata viikonloppua tms. sopivaa päivää.

Tämä se toinen asia striimaamisen ohella. Toivottavasti löytyy muillekin joku hyvä päivä välillä.

Pekka Kemppainen

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 10.03.2018, 20:42:38

Perheen isät ja äidit eivät näihin miekkareihin ole tulossa, eikä tarvitsekkaan. Jos haluaa vaikuttaa niin äänestäminen riittää.

Ei riittänyt syksyllä -15. Raja ei mennyt kiinni, vaikka hallituksessa oli 18.11. ministeri Hanna Mäntylän esitys länsirajan sulkemisesta paperittomilta l. Dublinin sopparin noudattamisesta.

Mielenilmaisutkaan eivät riittäneet tulokseen, mutta ei kantsi väittää että äänestäminen riittää.

Pekka Kemppainen

Quote from: Ant.v2 on 10.03.2018, 20:44:11
Osaisiko kukaan kirjoituksen tai kaavion avulla selvittää, mitkä ovat suhteet seuraavien porukoiden tai henkilöiden välillä:

1. Suomi Ensin
2. Suomen kansa ensin
5. Reformi
6. Rajat kiinni
7. Mario Argenta
8. Marco de Wit
9. Panu Huuhtanen

Ryhmiä ja johtajia on varmasti muitakin. Kaikilla on käsittääkseni samat maahanmuuttopoliittiset tavoitteet, mutta keskinäiset välit ovat hyvin huonot ja näiden keskinäisten välien käsittely on muodostunut keskimäärin kaikkein tärkeimmäksi tehtäväksi.

Ainakin minä olen pystynyt olemaan yhteistyössä kaikkien listattujen kanssa, mutta en yhtäaikaisesti: Ne ei oo väleissä keskenään.

Sillä aikaa kun joku väsää Sipilän Sote-kaavion veroista diagrammia, kysynkin: Mikä on "koalitio"? Missä sen voi nähdä, ja mitä se tekee?

Yst.vast.homm.foorumille.

vihapuhegeneraattori

Quote from: K.L.O on 10.03.2018, 20:04:54
Oikeastaan iso ongelma on se, ettei valtavasta maahanmuutoa vastustavasta joukosta löydy täyspäistä ja kannatettavaa henkilöä, joka koordinoisi homman kunnon tekemiseksi.

Kyllä on ollut useitakin henkilöitä, mutta ovat vittuuntuneet siihen vähemmän täyspäisten jatkuvaan draamaan kun eivät itse olleen tapahtumien keskipiste.

Ja kyllä vieläkin on enemmän tai vähemmän täyspäistä porukkaa juonimassa kesän kuvioita. Katsotaan nyt sitten mistä syystä niille nyrpistellään nenää.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

MacGyver

Minulla käsitys että menee näin;
1. Suomi Ensin. Mario Argenta puheenjohtajana. Keräsi tarvittavat kannattajakortit puolueeksi, osa korteista oli Argentan hallussa eikä suostunut luovuttamaan niitä koska ei ollut tyytyväinen muiden toimintaan yhdistyksessä. Nyt nämä muut poistuneet joten voi toimia rauhassa.
2. Suomen kansa ensin. Uusi puoluehanke edellisen jälkeen, tämä Marco de Wit johdolla. www.suomenkansaensin.fi
3. Suomen kansan ensin -ryhmän oppositio (totuuskomissio). Muutama striimi ja taisivat hajaantua.
4. Maidanin sotaveteraanit. Onkohan sama kuin edellä.
5. Reformi. Yksinäiset sudet, vahvoja persoonia joille puoluetoiminta on liian kurinalaista.
6. Rajat kiinni. Aikansa menestys ja oli erinomainen juttu. Toiminta loppunut. Nyt jollain tapaa katkerana ilmentymänä Pekka Kemppaisen toimesta.
7. Mario Argenta. Kohta 1.
8. Marco de Wit. Kohta 2. Sitkeästi jatkuu.
9. Panu Huuhtanen. Monia eri toimintanimiä joissa mukana. Vahva persoona ja innokas toimija, valitettavasti jossai kohtaa menee sitten kuppi nurin ja reset.

Pekka Kemppainen

Ongelmana eivät ole olleet niinkään henkilöiden välit, vaan joidenkin vaatimus estää joitakuita toisia käyttämästä puheenvuoroja tilaisuuksissa.

Mikä em. lapsellisuutta ei esiintyisi, henkilöriidat eivät vaikeuttaisi toimintaa.

kelloseppä

Quote from: Pekka Kemppainen on 10.03.2018, 21:08:01
Ongelmana eivät ole olleet niinkään henkilöiden välit, vaan joidenkin vaatimus estää joitakuita toisia käyttämästä puheenvuoroja tilaisuuksissa.

Mikä em. lapsellisuutta ei esiintyisi, henkilöriidat eivät vaikeuttaisi toimintaa.

Mitä perusteluita moiselle on esitetty?

Miksi se periaate, että jokainen halukas pitää esim. oman 5 minuuttisensa, ei käy kaikille?

guest14935

Eikös sitä voisi mennä takariviin seisomaan ilman puhumisia silti? Tietty joillakin saattaa olla tarve olla äänessä, itsekin kun olen juonut ensin viinaa ja sitten vielä useamman oluen baarissa, heti lähden laulamaan karaokea kun joku ehdottaa. Mutta ei se ihan yhdestä paukusta saati ihan yhdestä oluesta tapahdu, eikä joka vuonna.

Ja noitahan voisi olla sovittuna eri tilaisuuksia, ryhmä a kävisi ensin paikassa z, ryhmä b paikassa x jne. Ja kaikki muut keitä ei sovi puhua tms., niin sitten kuitenkin oisi siellä mukana hiljaa kuin hautajaiset olisi, mitä nämä tilaisuudet taitavat kansan osalta ollakin, ehkä maankin, riippuen siitä minkä nimeksi laittavat kalifaatille lopulta.

Pekka Kemppainen

Quote from: kelloseppä on 10.03.2018, 21:13:32

Mitä perusteluita moiselle on esitetty?

Miksi se periaate, että jokainen halukas pitää esim. oman 5 minuuttisensa, ei käy kaikille?

Tapa, että jokainen halukas voi käyttää 5-7min puheenvuoron sopii minulle, ja olen sitä suosinut. Kiistaa syntyy siitä, että joillakin on toiset prioriteetit ja ilmeisesti eri tehtävänasettelu.

Perustelujahan ei yleensä esitetä, vain vaatimuksia ja jänkkäämistä.

guest14935

Quote from: Pekka Kemppainen on 10.03.2018, 20:47:20

Perheen isät ja äidit eivät näihin miekkareihin ole tulossa, eikä tarvitsekkaan. Jos haluaa vaikuttaa niin äänestäminen riittää.

Ei riittänyt syksyllä -15. Raja ei mennyt kiinni, vaikka hallituksessa oli 18.11. ministeri Hanna Mäntylän esitys länsirajan sulkemisesta paperittomilta l. Dublinin sopparin noudattamisesta.

Mielenilmaisutkaan eivät riittäneet tulokseen, mutta ei kantsi väittää että äänestäminen riittää.
Kyllä minä olen vakuuttunut siitä että äänestäminen ei vaikuta yhtään mitään. Jos se vaikuttaisi, maa olisi vapaa ja demokraattinen.
Äänestäjät tarkoittavat hyvää mutta heitä eli meitä kusetetaan kun demokratiaa ei ole.

Pekka Kemppainen

Quote from: Alligaattori on 10.03.2018, 21:18:09

Kyllä minä olen vakuuttunut siitä että äänestäminen ei vaikuta yhtään mitään. Jos se vaikuttaisi, maa olisi vapaa ja demokraattinen.
Äänestäjät tarkoittavat hyvää mutta heitä eli meitä kusetetaan kun demokratiaa ei ole.

Tietty äänestäminen on kannattavampaa demokratiassa. Tälle Suomen nykyiselle systeemille ei ole vielä keksitty osuvaa nimeä. Miten ois #kleptokratia?

kelloseppä

Quote from: Pekka Kemppainen on 10.03.2018, 21:17:37
...
Tapa, että jokainen halukas voi käyttää 5-7min puheenvuoron sopii minulle, ja olen sitä suosinut. Kiistaa syntyy siitä, että joillakin on toiset prioriteetit ja ilmeisesti eri tehtävänasettelu.

Mielestäni ollaan eräässä käytännön yhteistoiminnan hidasteen ytimessä.

Siis, millaiset toiset prioriteetit, millainen toinen tehtävänasettelu?

Itse ole suosinut sellaista toimintaperiaatetta, että, ellei perusteluja yhdenmukaisuusperiaatteesta poikkeaville esityksille (no, vaatimuksista nyt puhumattakaan) löydy, annetaan sama kuin muille osallistujille. Jos ei kelpaa, niin voi voi ... ikioman tilaisuuden saa pitää aivan vapaasti.

Onko ongelma ihan oikeasti tämän tason yleisessä toisen kunnioittamisen kautta itsensä kunnioittamisen puutteista?

kelloseppä

Quote from: Pekka Kemppainen on 10.03.2018, 21:23:25
...

Tietty äänestäminen on kannattavampaa demokratiassa. Tälle Suomen nykyiselle systeemille ei ole vielä keksitty osuvaa nimeä. Miten ois #kleptokratia?

Ei mielestäni, emme ole lähelläkään esim. ryssälän kleptokratiaa - ei entistä, eikä nykyistä. Tosin sinne päin on vahvasti suunta.

K.L.O

Quote from: vihapuhegeneraattori on 10.03.2018, 20:58:20
... ovat vittuuntuneet siihen vähemmän täyspäisten jatkuvaan draamaan kun eivät itse olleen tapahtumien keskipiste.

Ja kyllä vieläkin on enemmän tai vähemmän täyspäistä porukkaa juonimassa kesän kuvioita. Katsotaan nyt sitten mistä syystä niille nyrpistellään nenää.
Ok, hyvä. Perheenisänä katson velvollisuudekseni osallistua jo lasteni vuoksi mielenosoituksiin mahdollisuuksien mukaan.
Kuka muu lastensa tulevaisuudesta huolehtisi kuin vanhemmat? 

Mölinä kadulla herättää kansan osallistumaan nykymenon vastustamiseen maahanmuuttopolitiikassa. Asiallinen mölinä.
Melko moni tapahtuma on jäänyt väliin siksi, että on joutunut nyrpistelemään nenää järjestäjän vedettyä pääasiaksi oman ryhmittymänsä näkyminen.
Miksi tänäänkin piti asettautua Odin-takkeineen riviin? Aivan.
Saattaisin olla vaikka valmis kulkemaan Odin-partiossa, en vastusta ennaltaehkäisevää partiotoimintaa, mutta asiat on pidettävä erillään.

guest14935

Muuten hyvä mutta osa niistä on niin tyhmiä etteivät saa kahmittua oikein mitään, vaikka lahjoittavatkin kaiken pois.
Idiokratiasta oli elokuva, mutta se kait vasta tulossa. Luuli monet vitsiksi sitäkin elokuvaa. Jostain luin että tuli telkkaristakin mutta tossa: Mitään piraattisaittien linkkejä ei levitellä täällä.
Minäkin luulin. Ja uskoin eu:seen kun sitä kusetettiin tyhmälle kansalle.

räsänen

Quote from: kelloseppä on 10.03.2018, 21:28:16
...

Ei mielestäni, emme ole lähelläkään esim. ryssälän kleptokratiaa - ei entistä, eikä nykyistä. Tosin sinne päin on vahvasti suunta.

Kyllä täällä on ihan sama meininki. Suomalainen versio on vain hienostuneempi ja se tehdään visummin piilossa.

Pekka Kemppainen

Quote from: kelloseppä on 10.03.2018, 21:26:19
Quote from: Pekka Kemppainen on 10.03.2018, 21:17:37
...

Mielestäni ollaan eräässä käytännön yhteistoiminnan hidasteen ytimessä.

Siis, millaiset toiset prioriteetit, millainen toinen tehtävänasettelu?

Itse ole suosinut sellaista toimintaperiaatetta, että, ellei perusteluja yhdenmukaisuusperiaatteesta poikkeaville esityksille (no, vaatimuksista nyt puhumattakaan) löydy, annetaan sama kuin muille osallistujille. Jos ei kelpaa, niin voi voi ... ikioman tilaisuuden saa pitää aivan vapaasti.

Onko ongelma ihan oikeasti tämän tason yleisessä toisen kunnioittamisen kautta itsensä kunnioittamisen puutteista?

Jostain tälläisestä on olluit kyse. Luulimme ensin, että vokki-bisnes on lähettänyt häirikköjä sotkemaan mielenosoituksia, -mikä saattaa olla osin tottakin. Riitoja näyttää myös tietoisesti lietsotun, kääntämällä ihmisiä toisiaan vastaan.

Toinen tehtävänasettelu liittyy henkilöiden omiin poliittisiin uratoiveisiin. Sanoimmekin deWitille, että jos hän hakee nostetta politiikkaan päästäkseen, ei se meitä haittaa. Jos Widdu olisi ollut yhteistyökykyinen, eikä sortunut alkeelliseen vedätykseen ja pikkuryhmien perustamiseen, hän olisikin jo ehkä jossakin puolueessa ja menossa ehdokkaaksi 2019.

Mutta omat oli valintansa. Syksy 2015 oli se hetki, jolloin piti tehdä. Se, että valepakolais-tulva oli niin massiivinen, ja että todella oli hallitustasolla hanke sen patoamiseksi, asetti projektin aikaperioidin: Syyskuulta joulukuulle -15.

Vuodenvaihteeseen 2015-16 mennessä isot ratkaisut oli tehty, eikä sen jälkeisellä toiminnalla ollut niin merkittävää funktiota. Poliittisen johdon taipumisesta oli kyllä joitain merkkejä. Esm. Saulin uudenvuodenpuhe 2016 sisälsi jopa tiettyjä positiivisia piirteitä. Käänne huonompaan voidaan nähdä tapahtuneen tammi-helmikuussa -16. Sen jälkeen oli nähtävissä, ettei hallitus taivu.

Se, että jänkkääjiä pyrittiin huomioimaan, johtui "scene"-tilanteesta: Siellä oli kaksi leiriä, jotka kumpikin halusivat kerätä hyödyn muiden tekemästä työstä. Ne riitelivät keskenään, ja oli vaara että yhdistyvät meitä vastaan.

Siksi tein helmikuussa -16 siirron, että noin kahdella keskustelulla sain Witin ymmärtämään, että hänen kannattaa tehdä sovinto Rajat-Kiinni-porukan kanssa välittömästi. 23.02.2016 tehtiin diili, mutta Widdun kantti ei kestänyt rehellistä peliä kuin 2-3 kk:tta.

Witin toiminta oli -valheiden levittämistä lukuunottamatta- siihen asti ollut paljon asiallisempaa, kuin viime aikoina. Hänet saattoi jopa päästää puhumaan.

Lyhyesti: Useat henkilöt asettavat omat poliittisen uran pyrkynsä päämäärän edelle. He omat mustasukkaisia kaikista esiintymisistä ja kiukuttelevat jos eivät saa tahtoaan lävitse.

Tavoite oli pitää kaikki toimijat jotenkin samassa porukassa, etteivät esm. ryhdy tekemään vahinkoa.

kelloseppä

Quote from: räsänen on 10.03.2018, 21:44:17
Quote from: kelloseppä on 10.03.2018, 21:28:16
...

Kyllä täällä on ihan sama meininki. Suomalainen versio on vain hienostuneempi ja se tehdään visummin piilossa.

Tenttitulosten ja tutkintotodistusten ostaminen. Terveydenhoitohenkilökunnan lahjominen, jotta potilas saa hoitoa. Omistusoikeuden siirrot poliittisella ja/tai viranhaltijapäätöksellä. Kaikkien mahdollisten viranomaislupien vauhdittaminen, torppaaminen tai hyväksyttäminen lahjomalla.

En tiennytkään, että tämmöinen meno on Savon ulkopuolella Suomessa nykyään jokapäiväistä arkipäivää perusjantterille.

kelloseppä

Quote from: Pekka Kemppainen on 10.03.2018, 21:57:24
...
Lyhyesti: Useat henkilöt asettavat omat poliittisen uran pyrkynsä päämäärän edelle. He omat mustasukkaisia kaikista esiintymisistä ja kiukuttelevat jos eivät saa tahtoaan lävitse.

Tavoite oli pitää kaikki toimijat jotenkin samassa porukassa, etteivät esm. ryhdy tekemään vahinkoa.

Vaikka ketjussa on osin sivuttu tämän puheenvuoron jälkeen mieleeni pullahtanutta, palaan tähän kyselyikäisen metodilla.

1
Onko puhumaan halukkailta kysytty heidän motiivejaan tulla puhumaan?

Tottakai poliittinen kunnianhimo on erittäin hyvä ja hyväksyttävä syy puhua mielenosoitustilanteessa ja tehdä siten omaa nimeään ja kasvojaan tunnetuksi. Mutta sellainen kunnianhimo ei suinkaan ole ainoa hyvä ja hyväksyttyvä syy käyttää ko. tilaisuuksissa puheenvuoroja. Löytyykö poliittista kunnianhimoa omaavilta riittävästi kunnoitusta ja ennen kaikkea osoittaa käytöksellään kunnoitustaan myös heitä kohtaan, jotka haluavat puhua, mutta eivät motivoi puhumistaan poliittisella kunnianhimollaan?

Onko siis eräs perusongelma se, että kaikki potentiaaliset puhujat syyttä kuvittelevat kaikkien puhujien olevan potentiaalisia kilpailijoitaan mielenosoitusten puhujakorokkeella? Ts. omien motiivien sokeuttamana kuvitellaan, että kaikilla on samanlaiset motiivit?

2
Onko systemaattisesti pohdittu sitä, että voisiko mielenosoitustapahtumat kertakaikkiaan rauhoittaa puoluepoliittisilta ylilyönneiltä?

Jokaisen puhujan sallittaisiin mainostaa omaa poliittista ryhmittymään puheessaan, mutta vain julkisessa puheessaan, mutta ei moittia muita puolueita. Muutoin läsnäolo mielenosoituksessa tapahtuisi yksinomaan mielenosoitukseen yhteisesti sovitun teeman ja mahdollisten yhteisten tunnuksien, sloganien tms. alla?

Tietenkin tälläinen vaatisi poliittisesti motivoituneilta ns. nuivilta/kansallismielisiltä puhujilta selkeää yksimielisyyttä siitä, että kaikkien ns. nuivien/kansallismielisten etu olisi sellaiset mielenosoitukset, joihin kokoontuisi Suomen olosuhteissa merkittävä määrä ihmisiä säännöllisesti.

3
Pitäisikö perustaa ns. nuivien/kansallismielisten yhteinen organisaatio mielenosoitusten järjestämiseen ja vain siihen?

Käytännön organisoinnin kokemus saataiisin hyödynnettyä maksimaalisesti, samoin ajan mittaan osaava perushenkilöstö olisi jo omasta takaa moniin erikoistehtäviinkin. Tälläinen takaisi myös sekä poliittisesti motivoituneille henkilöille keskittyä vain politiikkaan sen tekemiseen ja vailla poliittista kunnianhimoa oleville mahdollisuuden pysyä irti politiikasta, mutta auttaa taustalla monin eri käytännön tavoin. Samalla nämä kaksi ihmisryhmää eivät ainakaan ns. pakosta olisi päivittäisessä kosketuksissa toisiinsa.

Tarkempaa esitystä organisaation rakenteeksi en esitä julkisesti.

Lopuksi:

Toki olen idealistinen, mutta en todellakaan ymmärrä, miten kukaan täysipäinen poliittista kunnianhimoa omaava tyyppi voi kuvitella omaavansa jotain etuoikeuksia muiden poliittisesti motivoituneiden joukossa kuvittelematta a) osaavansa itse kaiken paremmin kuin kukaan muu ja b) olla tarvitsematta muiden samanmielisten apua?

Juuri siksi lähtisin ruotimaan näitä asioita aikaa kaukaa perusteista lähtien ennen minkäänläistä konkreettista yhteistyötä.

writer

Quote from: Pekka Kemppainen on 10.03.2018, 21:57:24

Mutta omat oli valintansa. Syksy 2015 oli se hetki, jolloin piti tehdä. Se, että valepakolais-tulva oli niin massiivinen, ja että todella oli hallitustasolla hanke sen patoamiseksi, asetti projektin aikaperioidin: Syyskuulta joulukuulle -15.

Vuodenvaihteeseen 2015-16 mennessä isot ratkaisut oli tehty, eikä sen jälkeisellä toiminnalla ollut niin merkittävää funktiota. Poliittisen johdon taipumisesta oli kyllä joitain merkkejä. Esm. Saulin uudenvuodenpuhe 2016 sisälsi jopa tiettyjä positiivisia piirteitä. Käänne huonompaan voidaan nähdä tapahtuneen tammi-helmikuussa -16. Sen jälkeen oli nähtävissä, ettei hallitus taivu.

Tämän käänteen huonompaan aiheutti se että Juho Eerola järjesti muistaakseni helmikuussa 2016 itsekehu-istunnon eduskunnassa jossa persut juhlivat kuinka tiukkaa turvapaikkapolitiikka nyt oli kun olivat saaneet humanitaarisen suojelun poistettua laista (jolla siis annettiin alle 2% myönteisistä turvapaikkapäätöksistä niinkuin minä ja Roope yritimme persuille kertoa) ja persut intoutuivat tuon istunnon järjestämään koska Suomen Kuvalehti oli kirjoittanut höpöhöpö-artikkelin kuinka nyt oli tosi tiukkaa turvapaikkapolitiikkaa ja kehui persuja tästä "aikaansaannoksesta".

Tuo SK artikkeli " Näin perussuomalaiset sanelivat Suomelle uuden pakolaispolitiikan" julkaistiin 12.02.2016 ja melkein kaikki persut jakoivat tuota Suomen Kuvalehden höpöhöpöä sosiaalisessa mediassa ja toistelivat sen väitteitä muissa medioissa ja kyseinen höpöhöpö-uutinen mainittiin toistuvasti Eerolan järjestämässä itsekehu-istunnossakin eduskunnassa joka tappoi yhdessä Suomen Kuvalehden höpöhöpö-uutisen kanssa kaiken paineen lisäkiristyksiin niin persujen kuin kokoomuksenkin sisällä.

ketju SK:n uutisesta:
https://hommaforum.org/index.php/topic,111014.0.html

Samaan aikaan kun persut juhli niin irakilaisille ja somaleille myönnettiin Helmikuussa 2016 melkein 100% myönteiset turvapaikkapäätökset käsitellyistä hakemuksista Maahanmuuttoviraston toimesta .

Jos kerrot että on kiristetty niin kauheasti (vaikka oikeasti on vielä todella löysää ja kiristykset ovat kosmeettista näpertelyä) niin on aika vaikea saada lisä-kiristyksiä läpi.

Persujen aiheeton juhlinta alkuvuonna 2016 oli pahempi virhe kuin se että syksyllä 2015 persut olivat aivan pihalla tai se että Timo Soini taulapäänä ei ottanut sisäministerin salkkua persuille kevään 2015 salkkujaossa.

Onneksi persut tokenivat juhlinnastaan ja alkoivat tekemään duunia lisäkiristysten saamiseksi maaliskuussa 2016 (myös Eerola) sen jälkeen kun moni, myös minä, oli antanut hyvin vihaista palautetta monille persuille.

Kokoomuksen osalta osa lisäkiristyspaineesta saatiin takaisin huhtikuussa 2016 kokoomuksen sisäisellä rivi-kokoomuslaisten vaikuttamisella ja tämä johti sitten suurimpiin kiristyksiin linjassa kun Maahanmuuttoviraston toimintaan toukokuussa 2016 saatiin aikaiseksi se että alkoivat noudattaa Suomen ulkomaalaislain sisäisen paon mahdollisuuden pykälää eli alkoivat hylkäämään turvapaikkahakemuksia jos sisäinen pako olisi ollut mahdollista.

Maahanmuuttovirastonhan olisi pitänyt hylätä suurin osa irakilaisten ja somalien hakemuksista sisäisen paon mahdollisuuden perusteella jo Lokakuu 2015 - Huhtikuu 2016 välillä koska Lokakuussa 2015 oli löytynyt laajoja turvallisia alueita molempien maiden maa-raporteissa mutta Maahanmuuttovirasto rikkoi Suomen ulkomaalaislakia härskisti kuukausien ajan.

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Rajat meni kiinni kun muualla ne laitettiin kiinni. Näillä miekkareilla ei siihen ollut vaikutusta. Ja se miksi ne laitettiin muualla kiinni olikin juuri äänestäjien tuoma paine.
Meillä nuivat joko narsistisuuttan tai pölkkypäisyyttään unohtaa aina äänestäjät ja vaaleissa tulee paska tulos, joka antaa mokuttajille vapaat kädet toimia.
Jos nuivilla olisi vähemmän kusta ja enemmän älyä päässä niin voisivat olla eduskunnassa pistämässä rajoja kiinni. Nämä miekkarit ovat tehotonta pelleilyä joilla ei ole mitään fokusta. Sääli  että kansallismieliset marssii umpipöljän Marco De Wittin johdolla. Toki De Witt voi olla jonkin tahon maksama myyrä ja mädättäjä.

writer

Mistä tämä varsinainen esitys on luettavissa?

Muistan että Hanna Mäntylä lupaili esittävänsä pikakäännytyksiä ainakin Suomen Uutisissa:
https://www.suomenuutiset.fi/ministeri-hanna-mantyla-vaatii-pikakaannytys-suomen-ja-ruotsin-valiselle-rajalle/

Pikakäännytyksessä otetaan ensin se turvapaikkahakemus vastaan ja sitten todetaan että ei käsitellä ja heivataan muualle eli nykyisellään lähinnä Albaniaan ja muihin euroopan maihin.
Eli siis pikakäännytyksillä ei olisi voinut ratkaista asiaa koska tulijat olivat irakilaisia ja somaleja eli siinä vaiheessa kun rajavartija otti turvapaikkahakemuksen vastaan tai järjestelykeskuksessa otettiin turvapaikkahakemus vastaan niin oltiin jo kusessa.

Norja ei tehnyt pikakäännytyksiä vaan:
Muutti lakinsa niin että Norjan rajavartijat LOPETTIVAT turvapaikkahakemusten vastaanottamisen kun Norjaan pyrittiin turvallisen maan kuten Venäjän kautta ja asylum-ruinaajaa ei päästetty Norjaan eikä otettu turvapaikkahakemustakaan vastaan rajalla.
Tätä samaa linjaa Norja aikoi käyttää myös Ruotsin suuntaan mutta tämä muuttui tarpeettomaksi koska Ruotsi ja Tanska aloittivat rajatarkastukset Norjan muutettua omaa lakiaan eikä asylum-ruinaajia enää siis päässyt Norjaan.

Jos poliitikko vaatii tomerasti kuusta juustoa niin poliitikolle voidaan todeta että ei kuussa ole juustoa ja asia on sillä käsitelty.

Pitää tietää mitä vaatii ja miten vaatii ja persujen ongelma oli juuri se että osaaminen oli liian heikkoa ja tämä koski myös Hanna Mäntylää.

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

-PPT-

Minä en ole ikinä vastustanut maahanmuuttajia, siis kollektiviisesti, vaan pelkkiä haittamaahanmuuttajia ja jokainen terveellä järjellä varustettu joka ei ole suvakkisairauteen sairastunut ymmärtää kyllä mikä ero on haittamuuhonmuutolla ja ihan ok maahanmuutolla.

Sen sijaan minä inhoan, suorastaan vihaan, ihan täysin kollektiivisesti ja ilman minkäänlaisia poikkeuksia tai lieventäviä asianhaaroja, kantasuomalaisia suvakkeja.

Heille minä en toivo mitään muuta kuin pahaa. Maahanmuuttajat, roistoja lukuunottamatta, ovat ihan ok ihmisiä. Kantasuomalaiset suvakit ovat vastenmielisiä ihmisen irvikuvia joille ei voi toivoa mitään hyvää.

Sepeteus Hiihtäjä

1. Suomi Ensin
2. Suomen kansa ensin
5. Reformi
6. Rajat kiinni
7. Mario Argenta
8. Marco de Wit
9. Panu Huuhtanen

Hehe joo tässä keskellä yötä, kun valveilla oon ja kun en käytä mitään päihteitä, niin on kiva saaha jotaki tekemistä yöllä, ni tulipas halu koittaa tuohon jotain kokkeilla.

1. Eli eli käsittääkseni Suomi Ensin -liikkeen perusti Mario Argenta, Panu Huuhtanen, Ranskalaismies ja vaimonsa. SE alkoi järkätä miekkareita ja muuta toimintaa ja alkoi tavoittella puolueeksi pääsyä. Josain kohtaa mukaan tuli Marco de Wit ja Katariina Salmimeri. Sitten alkoi vaikeudet ja lopulta Panu sai kenkää. tämän aikana ja jälkeen SE järjesti edelleen miekkareita, mutta SE johto alkoi olla eri leireissä, oli Marcon sakki, eli Marco, Katariina ja tukijat ja sitten turun porukka, eli Argenta, Ranskalaisperhe ja heidän liittolaiset. Marcon radikaalimpi katutoiminta ei kelvannut Argentalle ja tämä riitely kärjistyi huippuunsa Suomi Maidan miekkarin ja leirin alettua. Argenta vastusti näkyvästi Maidania ja halusi, että SE pidetään jyrkästi erossa siitä. Marcon porukka taas käytti SE nimeä hyväksi Maidania vetäessä, koska oman näkemyksensä mukaan niin moni SE jäsen ja tukija oli Maidanilla mukana ja myös SE hallituksessa puolet mukana. Myös Panu oli Maidanilla näkyvä hahmo, niin mielenosoittajana, järjestäjänä ja järjestyksen valvojana. Maidan keräsi suuren määrän kansallismielisiä osallistujia ja Maidanilla nähtiin paljon uutta skenen väkeä. Maidan oli pitkä reissu ja se sai aikaan paljon keskinäistä kärhämää, koska niin paljon eriporukoita saapui leirille ja kun Maidanin johtajalla Marcolla on oma tyyli hoitaa jutut, eli siis joko satanolla niin, kuin hän sanoo, muuten häipykää meiningillä, niin myös Maidanilla muodostui omia klikkejä.
Nämä klikit alkoi karttaa toisiaan, vaikka toimivatkin edelleen Maidanilla, mutta oli nähtävissä, että tämä sakki ei pysy kasassa loppuun asti. Kun Maidanin viereen järjestettiin muutaman kuukauden leireilyn jälkeen "Puhdistus" tapahtuma, niin se katkaisi kamelin selän ja Panu sai kenkää Maidanilta, kuuluisa Carlos veti draamaqueenit ja SE-nuoret porukan vetäjä Niko(muistaakseni) sai lähtöpassit myös Maidanilta.
Maidan jatkui puolisen vuotta ja sen aikana Marcon porukka veti miekkareita ja kortinkeräys keikkoja pitkin suomea. Maidanin loputtua SE -liikkeellä oli 5000 korttia kasassa, mutta koska riitely, niin ne meni hukkaan. Maidanin jälkeen oli siis kuihtunut Suomi Ensin -liike ja Marcon Maidanin hiilloksella paikkaansa etsivä porukka, sekä useita pienempiä klikkejä.

2. Marcon porukka keksi, että nyt tehdään uusi liike, valitaan erittäin hyvä nimi, joka erottuu, eli Suomen Kansa Ensin.  :D Marco de Wit perusti siis SKE -liikeen, josta alkoi heti puuhata puoluetta. Mukana toiminnassa oli puolisonsa Mari, Salmimeren pari, muutama Maidanilainen ja SE-liikkeen entinen jäsen ja jo Maidanin aikana mukaan oulusta tullut Ari Lindström, Aki Hoopee ja puolisonsa Ellu. SKE -liikkeen toimintaa varjosti heti aluksi Maidanilla tapahtuneet kärhämät ja Maidanilaisten toisiaan kohtaan huutelemat syytökset milloin mistäkin. No SKE alkoi kerätä kortteja ja järjestää mielenilmauksia, sekä osallistua oikeidenkäynteihin ja muu toiminta alkoi. SKE -liikkeen alettua kelkasta hyppäsi tunnettuja Maidanilaisia, mm. kuuluisa kongo-poliisivitsimies Jari, Carlos, Jallu ja moni muu, jotka kyllästyi riitelyihin. Kuuluisa grillimestari Toni otti lähdöt jo ennen Maidanin loppua, koska hänellä oli oikeudessa tulossa rikosjuttuja ja hän päätti erota porukasta. Tämän jälkeen Toni lähinnä keskittyi haukkumaan Marcoa, Maidanilaisia ja muita isänmaallisia ja alkoi kaveeraamaan Argentan kanssa. SKE -liikkeen kortin keruu alkoi mukavasti, oulun porukka sai mukavasti näkyvyyttä ja kannatusta ja homma näytti hetken hyvältä. Sitten koitti SKE -puolueen :D ensimmäinen kokous. Heti ensimmäinen kokous aiheutti erimielisyyksiä mm. hallituksen porukan valinnoista ja paimenkirjeistä ja kaikesta muusta ja eri klikeistä ja tämä kaikki sekoitti koko pakan taas kerran. Koko kokous meni sekoiluksi, joka huipentui ikävään satumukseen ja siihen, ettei mitään oikeastaan keretty usean tunnin kokouksen aikana päättämään ja taas oli yksi soppa valmis. Lopulta monien vaiheiden jälkeen SKE -liikkeestä lähti Jari, myöhemmin myös puolisonsa Laura, joka oli valittu hallitukseen, Erik, joka oli ollut Maidanilla mukana lähes alusta asti, Salmimeret ja heidän porukkansa.
SKE -liike oli siis heti alkuunsa menettänyt puolet porukasta. Oulun porukka Ari Lindströmin johdolla sensijaan oli noussut apumiehen roolista johtoryhmään ja alkoi saada sanan sijaa. SKE kerää edelleen kannatuskortteja ja hamuaa puolueeksi.

3. Kun SKE -liikkeen ensimmäinen puoluekokous  :D meni niin, kuin meni ja helsingin klikki lähti porukasta, niin Jallu, Jari ja Jussi Poikonen perusti Totuuskomissio nimisen porukan, johon liittyi heti mukaan myös Carlos. Totuuskomissio alkoi pitää youtubessa keskusteluohjelmia, joissa ruotivat SE, SKE ja Maidanin asioita, tuoden esille aiemmin vaiettua asioita ja kommentoimalla SKE porukan puheita, liittyen ensimmäisen kokouksen härdelliin ja väitteisiin. Heti alkuun Totuuskomission lähetyksissä näyttävästi käytiin röökillä 5 min välein ja kaljapurkit ja muu viinan juonti oli esillä. Totuuskomissio alkoi kuitenkin hienosti, mutta sekin sitten hajosi siihen, että osa halusi keskustella, kun aihetta on ja osa taas halusi vetää ohjelmia usein ja kiskoa kaljaa ja röökiä. Lisäksi ohjelmiin soitteli monet henkilöt, mm. edesmennyt turun konkari poliitikko ja kansallismielisen skenen vaari Olavi Mäenpää, Junes Lokka jne.
Totuuskomission varsinainen perustaja Jallu päätti, että nyt tämä humalaisten ja muiden häirikköjen ohjelmaan soittelu ja ryyppäilyksi mennyt lähetyksen teko riittää ja kenkää saa Jari ja Jussi. Jallu jatkoi Carloksen kanssa Totuuskomission nimen alla.

4. Maidanin sotaveteraanit tai oikeastaan Maidanin Jääkärit porukan perusti kait Jari, Jussi, Erik ja muutama muu Maidanilla puolivuotta viettäneet aktiivit. Maidanin Jääkärit porukka järjesti Maidanin muistelupäivän Maidanin 1v päivänä ja tarkoitus on ilmeisesti järjestää muutakin toimintaa Jääkärien nimellä, mm. katupartioita, toiminta päiviä ja osallistua ja mahdollisesti järjestää miekkareita. Maidanin Jääkärit on siis Maidanilaisten, jotka olivat pitkään leirillä, niin perustama tiivis porukka, mutta porukkaan kuuluu myös vähän niinkö ulkopuolisena, kuitenkin Jääkärin arvonimen saaneita useita Maidanilla leiriä ylläpitäneitä henkilöitä, mm. Carlos, Jallu, Miss V., kääpiö77, Harri jne. Mutta ydin porukka on siis Jarin, Jussin ja Erikin muodostama klikki muutaman muun kanssa.

5. Reformi on ilmeisesti uusi tapa tehdä politiikkaa, jossa ei ole puoluekuria, eikä puolueita, vaan kyseessä on jonkinlainen yhteislista, jossa on yksittäisiä ihmisiä, jotka kerää omat kannatuskortit tai nimet ja osallistuu sitten porukalla eri vaaleihin. Reformi on kästittääkseni James Hirvisaaren ja joidenkin muiden aivoriihen tulos ja mukana porukassa on James, Ilja Janitskin, Pertti Nykänen ja moni muu, myös muutama Maidanilainen, mm. lahden Pontus ja Pani Huuhtanen. En ihan tarkkaan tiedä Reformin koko systeemiä, siitä voit tietenkin kysyä tälläkin forumilla kirjoittavilta henkilöiltä, esim. James Hirvisaarelta.
Reformi on saanut myös haukkumista ja mustamaalaamista osakseen, johtuen esim. Janitskinin mukana olosta, josta jotkut tahot ei pidä, sekä eräästä länsirannikolla asuvasta tuomitusta rikollisesta. Lisää Reformista voi kysellä siihen kuuluvilta henkilöiltä ja lukea nettisivuilta, joita en nyt tähän jaksa linkitellä.

6. Rajat Kiinni porukka oli(on kait vielki?) mielenosoituksia järjestänyt porukka, joka alkoi kesällä 2015 miekkaroida haittamaahanmuuttua vastaan ja järjestää mielenosoituksia esim. VOKkeja vastaan. Rajat Kiinni porukka oli ainakin aluksi melko laaja porukka eri paikkakuntien kansallismielisiä henkilöitä. RK järjesti myös ison mielenosoituksen Torniossa, suomen rajalla, koska suomeen alkoi tulvia laittomia maahantunkeutujia ruotsista. RK porukassa suurelle yleisölle tuli tutuksi mm. Tuukka Kuru, Junes Lokka, Pekka Kemppainen, Susanna Kaukinen, Matti Simola ja monet muut nykyään kaikille tutut kansallismieliset. RK miekkareihin ja niihen liittyviin miekkareihin ja aktivismiin osallistui myös moni tuleva Maidanilainen ja mm. Marco de Wit. Rajat Kiinni hajosi myös useisiin eri klikkeihin, vaikka ilmeisesti myös RK on edelleen olemassa, jossain muodossa ainakin. Ihan tarkkaan en itse tiedä RK porukan johtoporukasta ja muista osallisista, koska en vielä 2015 seurannut sen kummemmin tätä skeneä. Lisää asiasta voi kysyä esim. tällä forumilla kirjoittelevilta RK aktiiveilta. Mutta sen voi sanoa, että Rajat Kiinni porukan miekkarit oli kohtuu onnistuneita, kerätän parhaimmillaan tuhansien osallistujien määrän ja porukka sai näkyvyyttä myös uutisissa ja muualla mediassa.

7. Mario Argenta on yhdysvalloista suomeen muuttanut henkilö, joka on asunut vuosikausia suomessa ja hän on Suomi Ensin -liikkeen perustaja ja yhdistyksen puheenjohtaja. Katso myös kohta 1.

8. Marco de Wit on tamperelainen aktivisti ja mm. entinen yrittäjä, joka oli mukana Rajat Kiinni porukassa, Suomi Ensin -liikkeessä ja on Maidan mielenosoitusleirin koollekutsuja ja järjestäjä, sekä Suomen Kansa Ensin -liikkeen perustaja ja puheenjohtaja. Katso myös kohta 2.

9. Panu Huuhtanen on Vihtiläinen aktivisti ja duunari. Panu on ollut mukana kaikenlaisessa miekkaroinnissa ja on aktiivinen myös järjestyspuolessa. Panu on myös poliitikko ja osallistui kuntavaaleihin ja aikoo osallistua tulevaisuudessa eri vaaleihin mm. Reformin porukoissa. Panu on kuuluisa mankkajäbä, jonka lempinimen sai forssan mielenilmauksessa, koska kannatteli mankkaa, eli toimi äänentoiston telineenä, luoden kuuluisan "taukojumpan". Panu perusti myös oman "kattilavallankumous" porukan, joka alkoi pitää pieniä miekkareita eduskuntatalon lisärakennuksen puistossa, tarkoituksenaan huipentaa "kattilavallankuomous" suomen 100v päivänä massiiviseen miekkariin ek-talon lisärakennuksen puistossa. Panu varautui pitkäaikaiseen miekkariin, myös ympärivuorokautiseen, jos kannatusta tulee ja väkeä paikalle. Lopulta varsinainen "kattilavallankumous" alkoi 6.12 -17 päivällä ja jatkui keskustelutilaisuutena, miekkarina ja puheiden pitoina aina ilta yhteentoista. Tilaisuudessa tarjoiltiin soppatykistä soppaa kansalle ja leipää ja muuta tarjoiltiin myös. Olikohan kotiinviemisiksi vähäosaisillekin jotain. Miekkariin osallistui Panun ja muiden järjestäjien mm. Tillasen Eeron lisäksi kansallismielisiä eri puolelta suomea ja eri klikeistä, mm. monet Maidanilaiset ja Maidanin Jääkärit ja muut isänmaalliset porukat. Tapahtumaan osallistui useita kymmeniä, jopa parisataa henkilöä. Tapahtuma ei kuitenkaan mennyt ihan niin, kuin alunperin piti, koska alkuperäisen ilmoituksen mukaan Panun miekkarin piti olla ainakin vuorokauden mittainen, mutta poliisi oli päättänyt, että tapahtuma saa olla vain ilta kymmeneen asti, jonka jälkeen oli kerättävä rojut ja pitää lähteä kotio, koska ei kuulemma ole resursseja turvata miekkaria sen pidempään. Panu ei päätöksestä pitänyt ja päätti, että määräajan koittaessa rojut kasataan ja soppatykit valmiiksi auton perään, mutta hän päätti itse jäädä osoittamaan mieltä senkin jälkeen. Panu jäi lopulta periaatteessa yksin vastustamaan poliisin käskyä, koska muut ei halunnut viettää suomen 100v päivän iltaa kopissa ja kun käsky tuli hajottaa miekkari, niin Panu sai lähdöt koppiin ja muut paikalla vielä olleet osallistujat päätyi huutelemaan poliisille ruokottomuuksia ja muuta mukavaa, koska polpon toiminta haise pashalle. Käsittääkseni muita ei otettu kiinni, eikä ollut edes tarvetta. Panu Huuhtanen on siis ollut todella monessa mukana, aikaisemmin mainittujen miekkareiden lisäksi ollut mukana järkkäämässä mm. Suomi itkee ja Suomi iskee tapahtumia, sekä pitämässä aktivistipoolia tai jotakin sen kuulosta juttua, mistä en sen enempää tiedä. Katso myös kohdat 1-9.

Käsittämätön on tapahtunut, olen saanut kirjoitettua tuollaisen litanjan, vaikka en ole SE jäsen, enkä aktiivi, en ole SKE aktiivi, enkä jäsen, en ole Totuuskomissiolainen, enkä Maidanin Jääkäri, enkä käynyt Maidanilla koskaan. En myöskään ole Reformin, enkä minkään muunkaan puolueen riveissä, enkä poliitikko.
En ole Rajat Kiinni aktivisti, enkä osallistunut yhteenkään RK miekkariin. Mario Argentaa, Marco de Witiä ja Panua en ole koskaan tavannut. Olen tosin kaksi ensin mainittua nähnyt turussa torilla, jossa pitivät jotain hässäkkää turun terroristi-iskun jälkeen, mutta en ole koskaan kummankaan kanssa jutellut.
On jopa pelottavaa, että kuinka paljon voi täysin tuntemattomista lukea somesta ja esim. tällaiselta forumilta, kuin Homma ja katsomalla sekä livenä, että tallennettuna tuntemattomien kuvaamaa materiaalia tuhansia tunteja. Niin ja tietenkin osallistuen netissä kirjoitteluun, niin kylläpäs sitä on tietoa tullut esille.

Joo ei täs mitään, se on mukavaa loppu yötä hommalaisille ja jos joku kahlaa tän mun kirjoituksen läpi kokonaan ja tekee sen nauramatta tai suuttumatta, ni tarjoon bissen.  :D

No niin rakkaat hommalaiset olen puhunut...ugh.
"Käteen sattuu, polttaa."
"Korostan, että se johtuu vain siitä, että kätesi on nuotiossa. Ei siis mitään syytä huoleen eikä toimenpiteisiin. Sanot vain napakasti, että ei saa polttaa."