News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Homma ja PS hyödyttömiä?

Started by kelloseppä, 28.01.2018, 23:03:21

Previous topic - Next topic

kgb

Quote from: kelloseppä on 30.01.2018, 10:19:46
Riippuu aivan siitä, mistä aiheesta jupistaan ja kenelle. Jos julkisesti esitetyistä Homma -jupinoista oli yllä kyse, tilanne on juuri niin kuin nim. kgb totesi. Mutta nim. kgb:n lainaamassa puheenvuoroni pätkässä en todellakaan tarkoittanut sellaista jupinaa, jota kukaan täysjärkinen kirjoittaisi julkisesti Hommaan.

Eli kyse on tavallaan vain luottamuksesta. Sen puutteesta tai olemassaolosta.

On aivan selvää, että luottamus tulee ansaita, mutta on myös selvää, että jossain kohtaa on otettava se ensimmäinen askel ja viedä asia hieman laajemman yleisön tietoisuuteen. Monesti "tuppukylässä" on kyse myös henkilökemiasta ja kuten esim. Helsingin ps:n seikkailuista on nähtävissä, ongelma ei rajoitu pelkästään tuppukyliin. Olen itse keskustellut Riikan kanssa näistä kommunikaatioasioista ja luulen tietäväni suurin piirtein miten tieto kulkee (tai on kulkematta) ylhäältä alaspäin. Toiseen suuntaan on kokemusta vain omista ympyröistä ja kuten jo mainittua, siihen meillä on oikoreitti. Pitäisi ehkä tutustua tuohonkin puoleen tarkemmin.
Toisaalta kun nyt on uuvatitsiniset poistuneet seasta niin pitäisi olla helpompi hengittää paikallistasollakin.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

ApuaHommmaan

Quote from: Brandis on 30.01.2018, 11:42:52
Homma voisi hyvin olla jopa tarpeellisempi kuin PS, totta. Mutta se vaatisi kyllä esiin nostamiesi ideoiden/käytänteiden täyttä hyödyntämistä. Tilanteessa, jossa sekä PS-puolue että Homma-alusta ovat näin epäsuosittuja, tulisi keksiä keinoja toimia tehokkaammin laajemmalla kentällä, tehostaa yhteistyötä ja pyrkiä muodostamaan uutta mielikuvaa. Tätä kautta saataisiin Tehoa kampanjaan, ja tuleviin kampanjoihin kaikkiin yhteensä!

Ruohonjuuritason työ ja vaikuttaminen ovat tärkeitä, mutta some tavoittaa ihmisiä valtakunnallisesti. Tänne kirjoitettu asia/tieto on vapaasti jokaisen saatavilla, joka tänne osaa etsiytyä. Somen rooli ei ole mikään pieni, ja se kasvaa jatkuvasti suuremmaksi.

Itse haluaisin sitä, että ihmiset pystyisivät tekemään yhteistyöprojekteja tiedon hankkimiseksi erityyppisistä asioista. Yksin on aikamoisen turha tehdä, koska tarvittava työmäärä ja tietotaito kasvavat usein massiivisen suuriksi.

Tiedon olemassaololla ja sen tiivistämällä kaikille selkeään muotoon saa muutoksia aikaan, koska päätöksentekijät joutuvat miettimään lähtevätkö tappelemaan faktoja vastaan vaikka massamedia heidän puolellaan olisikin.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

Uimakoulutettava

Quote from: kgb on 29.01.2018, 10:46:16
Millään täällä kirjoitetulla ei ole arvoa, jos sitä ei saada jalkautettua todelliseksi toiminnaksi. Molempia puolia tarvitaan, mutta suuren yleisön keskuudessa tärkeämpää on se näkyvä ja kuuluva toiminta turuilla ja toreilla.

Epäilemättä molempia tarvitaan, mutta en ole vakuuttunut siitä, että näin intterwebin aikana turut ja torit olisivat suhteessa Hommaan yksiselitteisen ensisijaisia, koska

-  Sampo Terho jakoi ämpäreitään turhaan (hompanssien enemmistö ei uskonut, vaikka Mestari uskoi)
- "Jämäkäksi" kiitetty Orpo-Petteri ja Puolueen kumppanit eivät käy toreilla ja turuilla kuulemassa vastakkaista mielipidettä
-  kauhistuneita poliittisia graduja ja väitöskirjoja ei tehdä turuista ja toreista
-  oikein tiedostavaiset kansanvalistustutkijat eivät käy henkilökohtaisesti saamassa turpaan turuilla ja toreilla

Lisäksi Homman ansiona se, että vaikka suhtautuminen euvostoliitolaiseen turvapaikkaspedeilyyn on rutinuivaa, se ei ole kritiikitön Mestarin vieraskirja eikä Perussuomalaisten puoluejulkaisu.

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Uimakoulutettava

Quote from: Risto A. on 29.01.2018, 10:54:24
End with a bang. Sopii mulle.

Valitettavasti Risto A. näyttää sitten pitäneen päänsä ja luovuttaneen miekan, mutta tämäkin valinta (monien tekemä) on täysin ymmärrettävä.

Quote from: Risto A. on 29.01.2018, 09:19:11
Ainoa rationaalinen vaihtoehto on keskittyä omaan napaan ja lähipiiriin. Eikä se ole väärin. Suomalaiset sen on nyt ihan itse todenneet, sellaisella tillikalla poskeen, että ei todellakaan jää epäselväksi.

Homman optimistisimpien hehkuttajien sijasta Risto A. saattaa myös valitettavasti olla oikeassa eli Suomen suuntaa kohti Sverigestaniaa ei ehditä kääntää.

Näkisin realistiseksi toiveeksi, että nuivat suomalaiset äänestävät eduskuntavaaleissa uskottavasti nuivia Perussuomalaisia, mutta tässäkin on jo kaksi edellytystä nuivuuden edustetuksi tulemiselle. Jos kannatuspotentiaali saadaan realisoiduksi, sillä on vaikutus valtakunnan politiikkaan, koska Puolueen on peräydyttävä.

Pelkäänpä, että tulevaisuuden kannalta ratkaisevaa on siltikin se, mitä Euvostoliitto ja muut muut maat päättävät tehdä, sillä Suomen arvopohjalainen nukketeatterihallinto on jatkossakin aapisen laidassa oleva "Ö". Venäjän ei suinkaan tarvitsisi edes hyökätä Suomeen, vaan riittää se, että Putin päättää vetää rajavalvonnan vessasta alas ja viheltää sipilöivästi pilliin. Se on siinä.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

sivullinen.

Homma -- eli tässä tapauksessa Hommaforum -- on monelle montaa eri asiaa. Yhdelle se on joukkoviestin, jolla yritetään kalastella ääniä persuille. Toiselle se on viihdettä muuten tylsään elämään -- ja vieläpä ilmaista viihdettä --. Kolmannelle se on parviäly eli ajatushautomo. Neljännelle se on jotain muuta. Minusta Hommaforum on kaikkea tätä, mutta se on lisäksi paljon muuta. Se on media. Se on tarkoitus itsessään. Se on osa somea. Some on taas nykyinen tapa ajatella ja elää. Se on itseasiassa itse se maailma, jossa elämme: nykyihminen käyttää enemmän aikaa somessa kuin virastoissa. Minusta Linda Liukas totesi todella viisaasti sanoessaan Mark Zuckerbergillä olevan enemmän valtaa kuin pääministerillä -- tai jollain vastaavalla --. Hänellä sitä on. Viettäisitkö sinä ennemmin yhden yön putkassa vai viikon banaanisaarilla Hommaforumista? Siinä aikamme kysymys.

Tietenkin moni toteaa, ettei some ole totta vaan virtuaalista. Se on aivan totta. Media ei materiaa. Some ei ole totta. Sanomalehti ei ole totta. Televisio ei ole totta. Edes Raamattu ei ole totta. Media on unelma, joka tulee todeksi tekojemme kautta. Some ei ole vielä Suomessa tullut todeksi. Amerikassa se jo alkaa olla. Siellä presidentinvaalit voitettiin jo somella: Trump hävisi kaikki kolme televisiovaaliväittelyä, joihin osallistui, mutta silti voitti vaalit selvästi. Amerikassa voitettiin ensimmäiset vaalit television avulla entisen radion sijaan noin vuonna 1960. Suomessa siirtymä tapahtui vasta 20 vuotta sen jälkeen; näin ovat viestintätutkijat todenneet. Minä en usko Suomen enää olevan niin paljoa amerikan jäljessä. Jo nämä vaalit olisi voitu voittaa somessa, jos vain olisi ollut edes yksi ehdokas, joka olisi somen ottanut ensisijaiseksi välineekseen. Sitä ei ollut. Persut ei ollut vaihtoehto.

Myöskin niille, jotka sanovat, että pitää liittyä puolueeseen ja mennä jakamaan kakkua torille, jos haluaa vaikuttaa, sanon minä: Menkää. Jos te uskotte torikahvittelun voimaan, tehkää sitä. Jos minä uskon somen voimaan, en minä torille mene vaan someen. Puolueohjelmistakaan en näe olevan mitään hyötyä. Eivätkä puolueet -- enkä tarkoita edes pelkästään eristettynä pidettyä Perussuomalaista-puoluetta -- ole pystyneet mitään muuttamaan pitkään aikaan. Halla-aho muutti paljon Scriptallaan -- ja sitä seuranneella lyhyellä sissimarkkinointitempauksellaan --. Puolueen jäsenenä -- tai edes europarlamentaarikkona tai Eduskunnan toiseksi suurimman puolueen puheenjohtaja -- ei hän ole saanut yhtään mitään aikaan. Jos minä haluan Mestaria seurata, niin seuraan kirjoittamalla Scriptaa enkä pyrkimällä kansanedustajaksi. Kunnanvaltuustoissa voi varmasti myös vaikuttaa joihinkin oman kotikuntansa asioihin. Menkää sinne, jos kotikuntanne asiat teitä kiinnostavat. Minun tietääkseni kunnanvaltuustot eivät päätä valtakunnan rajojen valvonnasta, Eurostoliiton hajoamisesta ja sellaista, ja niistä minä olen kiinnostunut, joten olen ennemmin täällä.

Monia muitakin somen muotoja ja paikkoja olen käynyt katsomassa. Minusta silti Hommaforum on näistä paras. Keskustelupalsta voittaa muotona blogit, twiitit ja sähköpostilistat -- ja tietenkin some voittaa ylivoimaisesti sanomalehdet, radion ja television --. Keskustelupalstalla on mahdollista puhua sopivan pitkästi silti olematta yksin ehdotuksen tekijä, jota muut vain arvostelevat. Hommaforum taas on keskustelupalstana varsin hyvä. Joskus tämä oli minusta parempi, mutta yhä tämä on tietämistäni paras. On täälläkin menty yks'rivisten huuteluiden suuntaan ja joukko on tullut varsin sisäänpäin kääntyneeksi. Jankkaustakin täällä on enemmän kuin tarpeeksi. Kaikkea muutakin tyhmää on paljon. Mutta verrattuna muihin paikkoihin, on tämä silti hyvä, ja siitä kuuluu iso kiitos hyvien keskustelijoiden lisäksi hyville keskustelun valvojille. Vain kännykkäkäytössä tämä on keskivertoa heikompi. Tämä on yhä Suomen ykkönen poliittisessa somessa.

Lopuksi vielä näkemyksiäni ja tutkimuksiani Suomessa tapahtuvista poliittisista muutoksista. Niitä täällä moni toivoo, ja kun niitä ei ole tullut, niin ollaan onnettomia. Minusta turha toivominen kertoo heikosta historian tuntemuksesta. Suomi ei ole demokratia eikä täällä ole demokraattisia perinteitä. Hetken kokeilimme demokratiaa Ensimmäisen ja Toisen Maailmansodan välillä. Sitä ennen hallitsi tsaari ja sen jälkeen Kekkonen. Tsaarien hallinto oli hyvin ailahtelevaa. 1800-luvun ensimmäisenä puolena vuosisatana ei tapahtunut oikeastaan yhtään mitään. 1860-luvulla sitten tapahtui. Seuraavan kerran tapahtui taas 1905 ja lopulta 1917. Kekkosen valtakausikin kesti 30 vuotta, ja sen ajan Kekkonen ja YYA-sopimus olivat vallalla. Neuvostoliiton hajottua sitten kaikki muuttui lähes päivässä. Meillä asiat etenevät näin. Ei ole mitään hallittuja suuntauksia, jotka johtavat lopulta tiettyyyn tulokseen, vaan on tasaista ja puuduttavaa odotusta, ja sitten eräänä pimeänä iltapäivänä kaikki muuttu toiseksi. Eurostoliiton hajoaminen voi olla jopa Kustaa III:nen valtauudistusta suurempi temppu -- ja Kustaa III sentään kumosi yhdessä hetkessä kaikki noin edeltäneen 50 vuoden aikana säädetyt lait ja otti käyttöön vanhat --. Joten vaikka ei taaskaan länsirintamalta kuulu mitään uutta, niin Saksan täydellinen romahdus voi olla edessä jo ennen kesää. Hommaforum on tässä mielessä tällä hetkellä ei-mitään, mutta se voi olla lähitulevaisuuden tiettynä yhtenä hetkenä kaikki. Se hetki taas erottaa voittajan hävijästä. Hommaforum on politiikan ydinase.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

IDA

Quote from: Uimakoulutettava on 31.01.2018, 21:24:42
- "Jämäkäksi" kiitetty Orpo-Petteri ja Puolueen kumppanit eivät käy toreilla ja turuilla kuulemassa vastakkaista mielipidettä

Kyllä ne käyvät. Itse asiassa yksi PS:n suuria saavutuksia on se, että PS pakotti kepudemarikokoomuksen taas ulkoilemaan kansan parissa ja muutenkin varpailleen. Se ei vielä ole näkynyt niiden politiikan järkevöitymisenä vaan enemmin keskittymisenä PS:n tukahduttamiseen; mikä ei onnistu. Onnistuivat ne hajottamaan puolueen eduskuntaryhmän, mutta lähtijöiden heikkouden huomioiden sekin oli PS:lle voitto.

Tämä kaikki tapahtuu sekä toreilla, että verkossa ( joka on eräänlainen tori sekin ). Ei näitä toimintatapoja ole mitään syytä asettaa vastakkain.
qui non est mecum adversum me est

Uimakoulutettava

Quote from: IDA on 01.02.2018, 02:57:32
Quote from: Uimakoulutettava on 31.01.2018, 21:24:42
Kyllä ne käyvät.

Hyvä niin, jos kinkkuvoileivän äärellä tulee juttua myös Perussuomalaisten kahviteltalla, mutta tokkopa tähän malliin tulee.

Quote from: writer on 11.06.2016, 14:25:49
Kokoomuksen puheenjohtajuuden ja samalla valtionvarainministerin salkun juuri voittanut Petteri Orpo muuten aloitti vaalipuheensa jolla siis voitti kokoomuksen puheenjohtajavaalin viittaamalla hommaan:

Quote10.34 Vitsillä sisään. Videolla komeita luonnehdintoja, mutta esimerkiksi Homma-forumilla minusta on kirjoitettu vähän erilaisia luonnehdintoja, Orpo aloittaa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016061121710702_uu.shtml

Nostan hattua kaikille niille poliitikoille ja äänestäjille, jotka sitting duck -tyyppisesti yhä seisovat turuilla ja toreilla ikään kuin sipilöity Suomi olisi vielä lintukoto.

Oi Euvostosuomi, on vasta kevät, katsellaan ja kuunnellaan.

Voiko riemullisempaa kevääntuojaa ollakaan kuin pellon päällä soidinhurmiossaan kieppuva ja tohkeissaan touhuava töyhtöhyyppä!

Töyhtöhyypät palaavat Länsi-Euroopasta varhaisimpien muuttolintujen joukossa peltoaukeiden ensimmäisille pälville, mutta takatalvet pakottavat ne monena keväänä perääntymään vielä kerran Suomenlahden taakse. Peltoaukeiden muuttoparvista pariskuntia hajaantuu pesimään myös avoimille soille sekä kosteille laitumille ja rantaniityille. Alle sadassa vuodessa töyhtöhyypät valtasivat elintilakseen koko Suomen...

http://www.suomenluonto.fi/sisalto/artikkelit/kuuntele-toyhtohyyppa-on-kevatpellon-akrobaatti/

Päälahjoittaja Sipilä

Dr. Kemppinen