News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Olemme ansainneet kohtalomme

Started by JulmaJuha, 18.01.2018, 22:45:23

Previous topic - Next topic

JulmaJuha

Nyt vaan on pakko laittaa tälläinen ajatus tänne.

Olin tänään käymässä kaupassa ja siinähän sitä näkee aina kaikenlaista. Silmääni pisti mm perhe jossa arvattavasti asui sijoituksella tälläinen reippaan ja terveen oloinen muukalais nuorukainen. Puhekieli oli Englanti. Meno oli vapautuneen iloista ja kaikenlaista tavaraa mätettiin kärryyn. Suomalaisena mietin, että miten tuo meno voikin olla noin mutkatonta.  Tätä selostustani voi olla vaikea ymmärtää. Yritan jotenkin sanoa, että ihmettelen sitä rentoutta mikä tilanteesta huokui. Itse olisin varmaan vaivautuneempi/varautuneempi vastaavassai tilanteessa. Minulle olisi aika vaikeaa olla toisten huolehdittavana. Ainakaan, jos olisin nuori riski mies. Päällisin puolin arvioituna ns elämäni kunnossa. Tai toisin sanoen  Minusta olisi myös melko noloa varata invaruutu itselleni, kun kuitenkin pystyn sentään itse vielä kävelemään.

Pöh en minä tätä kokemustani pysty nyt sanoiksi muuttamaan. No ei tästä enempää, mutta...

Hetkeä myöhemmin olin maitohyllyllä ja siihen viereen tuli muuan vanha mamma rollaattorillaan. Mamma oli pahasti vinkkelissä ylävartalo matalana rollaattorin päällä ja kurkisteli minua sieltä alhaalta ja anteeksi pyydelleen pyysi apua saadakseen purkkeja hyllyltä. En osannut olla mielestäni hänelle riittävän kohtelias tai ystävällinen joka harmittaa. Mutisin vain jotakin, että "kyllä nuo hyllyt ovatkin aika korkealla". Katsoin mummon perään hänen jatkaessa menoaan hiljaa hivuttamalla. Jalan ympärillä oli ilmeisesti harsoa. Helpolta ei hänen elämänsä näyttänyt.

En melkein tahtoisi edes ajatella miten mummo oli päässyt  sinne kauppaan ja miten hän mahtoi päästä takaisin kotiinsa. Tälläisiä mummoja ja pappoja Suomessa riittää, mutta eipä heille vain löydy tälläisiä "hyviä ihmisiä", kuten muukalaisille. Onnekkaimmat pääsevät vielä itse leipäjonoon saamaan sieltä vanhaksi mennyttä ruokaa. Loput saa vaikka sitten kuolla nälkään, kuten lehdistä saa lukea.

Hiljattain kuulin jostakin opiskelijoille tehdystä tutkimuksesta, että "pelastaisitko hädässä ensin koiran, vai Ihmisen?" Koira voitti ylivoimaisesti. On myös näitä jotka raijaavat mm jostakin Romaniasta jne raajarikkoja kulkukoiria Suomeen hoidettavaksi ja eläinlääkäreiden parannettavaksi. Mitäs jos vaikka auttaisivat jotakin mummoa ensin.

Kaikki tälläinen maailmassa näkemäni epäoikeudenmukaisuus saa minut ajattelemaan, että kyllä me olemme ansainneet arvattavan kohtalomme. Kunnon selkäsauna alkaisi taas olla ihan oikein tälle kansalle.

Edit: Lisätty täsmennystä sitä kaipaaville LIHAVALLA.
Ei tämä meno voi tästä ainakaan enää hullummaksi mennä!
Eihän? ööh siis, ettäkö voi? ettäkö hulluudella ei ole rajaa?

Aukusti Jylhä

Hedonismi, se täällä jyllää.

Matujen auttaminen on nyt muotia, ja ehdottomasti tehokkain keino hyvesignaloida lähiympäristöön omaa paremmuuttaan. Eläinten auttaminen on hyvin usein joko oman egon pönkittämistä tai vääristynyttä käsitystä ihmisten ja eläinten erilaisuudesta.

Ja ainakin eläimistä pääsee kohtalaisen helposti eroon 'piikillä', jos oma elämäntilanne niin vaatii. Ja onhan tuolla RHC:n porukoissakin nähty sitä vastuun siirtämistä hoidettavasta, milloin milläkin tekosyyllä.

Vanhuksista ei saa mitään pisteitä. Se on semmosta pyyteetöntä auttamista. Ei muodikasta.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

dothefake

Äitini pääsi/passitettiin tänään kotiin kolmen viikon sairaalareissun jälkeen. Tosin pirtein mielin ja aikoo taas nousta jaloilleen kunnolla. Onnistuihan se vuoden takaisen lonkkamurtuman jälkeenkin. Ei ole kuitenkaan Poksin toiminnasta mitään valittamista.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

diipadaapa

Viittaako aloittaja nyt siihen, että ensin halutaan pelastetaa apinat eikä ihmiset?
"Empä tiiä, mutta tämmöstä se on, ja kaiken maailman muslimit täällä hilluu ja kyykkii tuolla ja huutaa...ootahan kohta on minareetti tuossa ukko huutaa siellä tolpassa... öööaaaah! Aamusella viiden aikaa alottaa, sitä on mukava kuunnella."
-Teuvo Hakkarainen-

Vesa Heimo

Quote from: diipadaapa on 18.01.2018, 23:16:03
Viittaako aloittaja nyt siihen, että ensin halutaan pelastetaa apinat eikä ihmiset?

Aloittaja taisi viitata siihen että näki onnellisia ihmisiä ja häntä se vatutti.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Uimakoulutettava

Quote from: JulmaJuha on 18.01.2018, 22:45:23
kyllä me olemme ansainneet arvattavan kohtalomme

Ehdottomasti. Tässä mielessä demokratia toimii ja on aina oikeassa.

Suomi-neito, nyt laulamaan Svea-Mamman kanssa Euroopan hymniä, oodi ilolle!

[tweet]953961071349465088[/tweet]
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Mora

Vesa Heimolta oikein viimeisen päälle nollakommentti.

räsänen

Quote from: Vesa Heimo on 18.01.2018, 23:18:47

Aloittaja taisi viitata siihen että näki onnellisia ihmisiä ja häntä se vatutti.

Tarkemmin kun miettii niin aloittaja näki myös onnettoman ihmisen.

Vesa Heimo

Quote from: Mora on 18.01.2018, 23:23:37
Vesa Heimolta oikein viimeisen päälle nollakommentti.

No sori, aloittaja näki ja kuuli englantia puhuvia onnellisia ihmisiä ja sitten jonkun joka ei ollut onnellinen ja aloittajaa vatutti.

Eli ei saa olla iloinen väärällä kielellä koska joku muu voi jostain syystä olla vähempiosainen. Säkkiä ja tuhkaa kaikille päähän, varsinkin jos puhuu väärää kieltä, koska jossain nurkantakana voi olla ihminen joka ei ehkä ole onnellinen.

Pointti; Mitä hiton tekemistä näillä kahdella asialla on toistensa kanssa?
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Nikolas

Kari Suomalainen tiivisti asian tunnettuun Hölmölä -pilakuvaansa: Vieraat ensin. Oman kansan köyhistä, sairaista, vanhuksista ja lapsista ei sitten niin väliä. Suomalainen kelpaa veronmaksajaksi. Tästä kaikesta sitten ns. hyvät ihmiset ovat ylpeitä.

räsänen

Osa ihmisistä näkevät näemmä vain tuon kuvan oikeanpuolen ja ihmettelevät kovasti mikä siinä on niin väärin? Jos ei kykene hahmottamaan kokonaiskuvaa niin ei ihme että on huuli hiukan pyöreänä.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Mikä wattu siinä on että nuivien pitää aina syyttää tavallisia Suomalaisia siitä että hommat kusee. Tuo nuivien asenne äänestäjiä kohtaan on ihan yhtä perseestä kuin matu-hyysäreilläkin.
Laura olisi mennyt heittämällä toiselle kierokselle ellei olisi tyollainen ylimielinen bitch. Pahoin pelkään että persut ryssivät ihan narsistisuuttaan ja pölkkypäisyyttään mahdollisuuden nousta suurimmaksi puolueeksi. Ja tämä on tietysti äänestäjien syy.

dothefake

Niin aina. Ehdota parempaa, ehkä sinä itse?
-Tytti Tuppurainen

Supernuiva

Niin, se on hienoa kun on syntynyt parempaan kulttuuriin, jossa meno on synnynnäisesti letkeää. Mitä sitä kaikista liikennemerkeistä ja invaruuduista, jos kukaan ei sakota/kepitä/kivitä/yms. tuon parkkiruudun käyttämisestä, niin miksi siihen parhaaseen ruutuun ei voisi sitten pysäköidä, jos se on vapaa. Eihän siinä ollut ketään invalidia, my mään, relax.

Impiwaaralaisuuteen sisältyy sosiaalisia rajoitteita, jotka poistuvat monikulttuurin edetessä. Jos invapaikkoja käytetään väärin, eivätkä tarvitsevat saa, pitää jonkun ruveta pitämään väärinkäyttäjiä kurissa ja nuhteessa, jos he eivät oma-aloitteisesti anna invapaikkoja niitä tarvitseville. Työpaikoista on pulaa, joten pysäköinninvalvojia, vartiointia ja pysäköintiohjausta on ruvettava hoitamaan tulevassa monikulttuurisessa "onnelassa" enemmän siten, ettei enää luoteta ihmisten omatuntoon ja oikeaan toimintaan. Ei luottamus vaan kontrolli. Tämä on yksi tekijä, mikä heikentää monikulttuurisen yhteiskunnan tehokkuutta, mutta on välttämätön, koska monikulttuurisen yhteiskunta ei voi enää toimia aiemmilla luottamukseen perustuneen monokulttuurisen yhteiskunnan pelisäännöillä.

Invalupien myöntäminen on myös varsin fasistista, koska samassa tilanteessa olevista toisella on invalupa ja toisella ei. Tiedän yhden vanhuksen, joka sai invaluvan, koska tunsi armeijan kautta oikean lääkärin. Muutoin hän ei olisi sitä saanut ikinä omalta lääkäriltään.

Lääkäri: "Voi, kun ne kriteerit ovat niin tiukat."

Potilas: "En minä pääse kunnolla kävelemään ja selkäkin, lonkka ja se tapaturma ja lisäksi liikkumista haittaavat perussairaudet..."

Lääkäri: "On niin tiukkaa, etten voi millään kirjoittaa sinulle sellaista. Pitäisi myös pohtia, onko teillä enää edellytyksiä ajokorttiin..."

Myöhemmin hän kävi tämän keskustelun läpi tuntemansa toisen lääkärin kanssa, joka järjesti hänelle yhden toisen ylilääkärin avustuksella invaparkkiluvan. Hän liikkuu ihan oikeasti paljon huonommin kuin moni muu, jonka auton tuulilasilla on virallinen invalupa. Lisäksi hänen tuntema tuttu lääkäri oli jo vuosikaudet ollut siinä käsityksessä, että hänellä on invalupa. Yksi syy tähän väärinkäsitykseen voi olla se, että hän oli kerran nähnyt, kun tämä "vaivainen" oli lähtenyt liikkeelle invaruudusta. Todellisuus oli kuitenkin tuolloin sellainen, että hän oli ajanut invaruutuun omalla luvallaan ilman virallista lupaa. Hänenlaisensa kaltaisilla ihmisillä tulisi olla lupa käyttää invaruutuja, vaikka heillä ei olisi virallista lupaa. Jokainen joka näkee hänen liikkumisen, voi huomata liikuntakyvyn olevan heikon.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: dothefake on 19.01.2018, 00:19:10
Niin aina. Ehdota parempaa, ehkä sinä itse?

Niin aina. Eikö muita harmita koskaan että nuivat kusee puoluehankkeensa ja häviää vaalinsa kerta toisensa perään pelkästään ylimielisellä asenteella äänestäjiä kohtaan. Jos persuilla olisi talous ja työllisyysasiat paremmin hoidossa ja Lauraa olisi prepattu niin voisi touhu vaikuttaa vähemmän ylimieliseltä ja Laura edes jollain lailla pätevältä eikä miltää Sara palinin reinkarnaatiolta.

Ernst

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 19.01.2018, 00:12:53
Mikä wattu siinä on että nuivien pitää aina syyttää tavallisia Suomalaisia siitä että hommat kusee. Tuo nuivien asenne äänestäjiä kohtaan on ihan yhtä perseestä kuin matu-hyysäreilläkin.
Laura olisi mennyt heittämällä toiselle kierokselle ellei olisi tyollainen ylimielinen bitch. Pahoin pelkään että persut ryssivät ihan narsistisuuttaan ja pölkkypäisyyttään mahdollisuuden nousta suurimmaksi puolueeksi. Ja tämä on tietysti äänestäjien syy.

Pitääpä nyt vähän pienempää metakkaa siellä sen narsisminsa ja muun vittuilun kanssa hän.  Olen varsin nuiva, mutta en ole "joka sunnuntaki, väliin viikollaki" syyttämässä tavan ihmisiä. Ei moni muukaan nuiva.

Oikeastaan voisi syystä kysyä, että kuka tässä semmoiseen summittaiseen syyttelyoksennukseen oikein lähti. Ei kysymysmerkkiä, kun on taas sellainen retorinen kysymys.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Totuus EPT

QuoteHiljattain kuulin jostakin opiskelijoille tehdystä tutkimuksesta, että "pelastaisitko hädässä ensin koiran, vai Ihmisen?" Koira voitti ylivoimaisesti. On myös näitä jotka raijaavat mm jostakin Romaniasta jne raajarikkoja kulkukoiria Suomeen hoidettavaksi ja eläinlääkäreiden parannettavaksi. Mitäs jos vaikka auttaisivat jotakin mummoa ensin.

Kaikki tälläinen maailmassa näkemäni epäoikeudenmukaisuus saa minut ajattelemaan, että kyllä me olemme ansainneet arvattavan kohtalomme. Kunnon selkäsauna alkaisi taas olla ihan oikein tälle kansalle.
Täällä länsimaissa tosiaankin näkyy tuo hedoismi juuri tuonkaltaisena ilmiönä. Näillä RHC:n väelläkin ajatus kulkee tuota kautta. Mieltymyksen kohde vaan on eri. Vanha ja raihnainen ei saa näitä pisteitä.
Missä ******i siellä ongelma.

dothefake

Se parempi jäi ilmineerattama.
-Tytti Tuppurainen

Kyklooppi

^Olemme ansainneet kohtalomme veliseni, seuraavassa elämässä katsellaan Goalla vesipiipun polinaa
   Asia lienee sovittu?
Ihmisjäte.

Totuus EPT

Aika montaa kantista vatuttaa kela-gold kortin omaavat moniosaajat, joita käsitellään viranomaisten toimesta kultalusikalla. Mutta pitkän työrupeaman tekijöitä palkitaan vielä vähemmän.

QuoteOlin tänään käymässä kaupassa ja siinähän sitä näkee aina kaikenlaista. Silmääni pisti mm perhe jossa arvattavasti asui sijoituksella tälläinen reippaan ja terveen oloinen muukalais nuorukainen. Puhekieli oli Englanti. Meno oli vapautuneen iloista ja kaikenlaista tavaraa mätettiin kärryyn. Suomalaisena mietin, että miten tuo meno voikin olla noin mutkatonta.  Tätä selostustani voi olla vaikea ymmärtää. Yritan jotenkin sanoa, että ihmettelen sitä rentoutta mikä tilanteesta huokui. Itse olisin varmaan vaivautuneempi/varautuneempi vastaavassai tilanteessa. Minulle olisi aika vaikeaa olla toisten huolehdittavana. Ainakaan, jos olisin nuori riski mies. Päällisin puolin arvioituna ns elämäni kunnossa. Tai toisin sanoen  Minusta olisi myös melko noloa varata invaruutu itselleni, kun kuitenkin pystyn sentään itse vielä kävelemään.
Missä ******i siellä ongelma.

IDA

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 19.01.2018, 00:26:09
Niin aina. Eikö muita harmita koskaan että nuivat kusee puoluehankkeensa ja häviää vaalinsa kerta toisensa perään pelkästään ylimielisellä asenteella äänestäjiä kohtaan. Jos persuilla olisi talous ja työllisyysasiat paremmin hoidossa ja Lauraa olisi prepattu niin voisi touhu vaikuttaa vähemmän ylimieliseltä ja Laura edes jollain lailla pätevältä eikä miltää Sara palinin reinkarnaatiolta.

Sulla nuo talous- ja työllisyysasiat tuntuvat poliittisesti olevan tasolla, että ne ovat huonosti hoidettuja, mutta muuta et osaakaan niistä sanoa. Uskoisin persujen puoluetoimistossa olevan ihan otettuja ihmisiä, jos joku heille asiallisesti selittäisi miten se osa politiikasta pitää hoitaa oikein.

Ei tuollainen "kaikki on aina tehty ihan päin sitä itseään ja tehdään aina ihan päin itseään" ole mistään kotoisin, eikä kukaan saa siitä mitään otetta.

Sen verran voin itsekin kertoa, että ketjun aloitus ei luuloistasi huolimatta ole Perussuomalaisen puolueen avaus, joten purkautumisesi meni täysin ohi maalin, ellei jopa omaan maaliin, vaikka laukaus kipakka olikin.
qui non est mecum adversum me est

dothefake

Quote from: Kyklooppi on 19.01.2018, 00:39:07
^Olemme ansainneet kohtalomme veliseni, seuraavassa elämässä katsellaan Goalla vesipiipun polinaa
   Asia lienee sovittu?
Mistä nämä tietää, vaikka olisin jo sinua odottamassa. Sovittu!
-Tytti Tuppurainen

internetsi

QuoteMeno oli vapautuneen iloista ja kaikenlaista tavaraa mätettiin kärryyn. Suomalaisena mietin, että miten tuo meno voikin olla noin mutkatonta.  Tätä selostustani voi olla vaikea ymmärtää. Yritan jotenkin sanoa, että ihmettelen sitä rentoutta mikä tilanteesta huokui. Itse olisin varmaan vaivautuneempi/varautuneempi vastaavassai tilanteessa. Minulle olisi aika vaikeaa olla toisten huolehdittavana. Ainakaan, jos olisin nuori riski mies. Päällisin puolin arvioituna ns elämäni kunnossa. Tai toisin sanoen  Minusta olisi myös melko noloa varata invaruutu itselleni, kun kuitenkin pystyn sentään itse vielä kävelemään.
Huoleton meno voi johtua monesta asiasta, mutta tartun yhteen. Pienelle porukalle voidaan antaa isosti, mutta isolle porukalle ei. Tästä syystä matuiluun riittää aina loputtomasti rahaa, tästä on puhuttu ennenkin. Eli 30 000 matulle voidaan kyllä antaa kaikille satanen johonkin, koska se on kolme miljoonaa. Sellainen summa löytyy aina jostain. Jos suomalainen sitten vaatii samaa, suomalaiselle myös satanen kouraan, sitä ei voida antaa koska kokonaiskustannukset olisi 500 miljoonaa.

Jos joku yksittäinen vajakki haluaa auttaa matua, niin kauppaan vaan ja kärryyn tavaraa huoletta, ei tarvi paljon katsella summia. Jos menee parisataa euroa, niin menee. Jos samassa suhteessa sitten pitäisi auttaa kuvaamaasi mummoa, niin autettavia mummoja olisi kymmenen. Tekisi yhteensä 2000 euroa ja se nyt ei enää käy. (Ja mummoista ei saa moraalipisteitä.)

Suomalainen on vaatimaton. Monelle on iso kynnys pyytää apua ja jos sitä pyydetään, niin sitten vaan sen verran että juuri pärjää. Ei luxusta eikä ylimääräistä. Suomalaiselle on hieman häveliästä pyytää apua. Kehareilla ei tällaista kulttuurillista asennetta välttämättä ole. Samoin voi syntyä illuusio siitä, että tavaraa ja rahaa riittää länsimaissa loputtomiin. Osa sitten pitää valkoisia vaan "kävelevinä rahapusseina". Vaikkei pitäisikään, niin asenne voi olla se, että nyt kun on tilaisuus ottaa, niin ottaa kaiken sen minkä irti saa.

QuoteMinulle olisi aika vaikeaa olla toisten huolehdittavana
Takerrun vielä lisää tähän. Tämä on ihan totta suomalaisessa kulttuurissa ja niin sinä kuin minäkin olemme oman kulttuurimme tuotteita. Itselleni näitä tästä johtuvia "törmäyksiä" tulee Venäjällä useinkin. Siellähän ollaan todella vieraanvaraisia, varsinkin toisen kotona, mutta muutenkin. Suomalaiselle taas on vaikeaa olla ns. "passattavana". Minä olen saanut pakottaa kaveria tankille, kun ajeli koko päivän minun vuoksi. Minulle oli vaikeaa olla kokonaan vaan kuluttamassa toisen bensaa, mutta toisaalta kaverille taas oli vaikeaa suostua että vieras maksaa vieraanvaraisuudesta. (Onneksi kaveri tunsi kuitenkin suomalaista ajattelumallia.) Samoin kerran bussissa venäläinen tarjosi kaikkia mukana oleviaan eväitä, mutta kun taas minä tarjosin takaisin, niin ei ottanut. Asia johtui siitä, että minä olin vieras ja vieraille tarjotaan. Suomalaiselle tulee sellainen tunne, että "käytänkö minä nyt hyväksi jotakin ihmistä".

Muissa kulttuureissa tällaista taas ei välttämättä ole, kuten meillä suomalaisilla (pohjoismaalaisilla). Muistan jonkun jutun, missä joku pappi (ei punatulkku) oli käyttänyt romskuja kaupassa. Kärryyn oli ladattu sisäfilettä ja olisi vielä pitänyt tankata autokin seurakunnan piikkiin. Tämä on jo röyhkeää ja suomalaisessa kulttuurissa kontrastin huomioon ottaen erittäin röyhkeää.

Minä luulen, että @JulmaJuha tarkoittaa juuri tällaisia asioita.
Lohjan persut

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: IDA on 19.01.2018, 00:47:29
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 19.01.2018, 00:26:09

Sulla nuo talous- ja työllisyysasiat tuntuvat poliittisesti olevan tasolla, että ne ovat huonosti hoidettuja, mutta muuta et osaakaan niistä sanoa. Uskoisin persujen puoluetoimistossa olevan ihan otettuja ihmisiä, jos joku heille asiallisesti selittäisi miten se osa politiikasta pitää hoitaa oikein.

Ei tuollainen "kaikki on aina tehty ihan päin sitä itseään ja tehdään aina ihan päin itseään" ole mistään kotoisin, eikä kukaan saa siitä mitään otetta.

Sen verran voin itsekin kertoa, että ketjun aloitus ei luuloistasi huolimatta ole Perussuomalaisen puolueen avaus, joten purkautumisesi meni täysin ohi maalin, ellei jopa omaan maaliin, vaikka laukaus kipakka olikin.

No eiköhän esimerkiksi pörssin verotuksen ongelmat ole tuttuja, ja korjausehdotukset. Samoiten paska työllisyyden hoito, mutta kun ei vaan kiinnosta. Ei ole lehteä jossa joku rohvessori ei paasaisi mikä aktiivimallissa on pielessä. Ongelman & Korjauksen pitäisi olla selvillä mutta kun vaan ei kiinnosta. Talous yms lehdet on täynnä blogeja yms jossa on kerrottu mitä pitäisi tehdä.

Supernuiva

^Minua itseäni ihmetyttää se, miksi poliitikot eivät halua omistaa enemmässä määrin kotimaisia yrityksiä esimerkiksi pörssin kautta.

Ovatko suomalaiset niin kateellisia, että politiikasta saatujen rahapalkkojen ja -palkkioiden sijoittaminen osakkeisiin olisi kannatuksen kannalta poliittinen itsemurha?

Emo

Ei minulle jäänyt lukemastani käsitystä, että mummo mitenkään erityisen onnelliselta olisi vaikuttanut.

Quote from: Vesa Heimo on 18.01.2018, 23:31:43
Pointti; Mitä hiton tekemistä näillä kahdella asialla on toistensa kanssa?

Ketjun aloittaja-han selitti mitä tekemistä näillä kahdella asialla on toistensa kanssa.

IDA

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 19.01.2018, 01:19:07
No eiköhän esimerkiksi pörssin verotuksen ongelmat ole tuttuja, ja korjausehdotukset. Samoiten paska työllisyyden hoito, mutta kun ei vaan kiinnosta. Ei ole lehteä jossa joku rohvessori ei paasaisi mikä aktiivimallissa on pielessä. Ongelman & Korjauksen pitäisi olla selvillä mutta kun vaan ei kiinnosta. Talous yms lehdet on täynnä blogeja yms jossa on kerrottu mitä pitäisi tehdä.

PS on eduskunnassa vastustanut aktiivimallia ja esittänyt mikä siinä on vikana. Se, että hallituksen esitys ei kaadu opposition vastustukseen on ihan demokratiaa. Hallituksella on eduskunnan enemmistö.

Ellet itse ole perillä mitä puolue tekee, niin se ei tarkoita sitä, että puolue ei tekisi mitään. Voisit itse vaivautua ottamaan selvää, varsinkin kun jokaiselle jolla on edes alustavasti järkeä päässä on itsestään selvää, että media ei näistä asioista raportoi.
qui non est mecum adversum me est

guest14935

Quote from: Nikolas Ojala on 19.01.2018, 00:04:48
Kari Suomalainen tiivisti asian tunnettuun Hölmölä -pilakuvaansa: Vieraat ensin. Oman kansan köyhistä, sairaista, vanhuksista ja lapsista ei sitten niin väliä. Suomalainen kelpaa veronmaksajaksi. Tästä kaikesta sitten ns. hyvät ihmiset ovat ylpeitä.
Tuosta on kuitenkin jo edistytty.
Ennen suomalainen kuitenkin töissä maksoi veroja, palkastaan.

Nykyisellään ovat kehittäneet orjakansalle orjatyömallin jossa ei orjille tarvitse palkkaakaan maksaa, jotta entistä enempi riittää rahaa herroille sekä lemmikeilleen. Syntyvyyttäkin on saatu alennettua samalla, poistettavat suomalaiset alistettu palvelemaan, armeija pikkoloimaan jne.

DuPont

Hedonismi ja egoismi ovat asioita, joita meille tyrkytetään liberalismin siivellä (no, arvo-sellaisen), vaikkei klassinen liberalismi toki noita tarkoittanutkaan.