News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Olitko mukana 612-kulkueessa? Käy klikkaamassa äänestysnappia.

Started by ikuturso, 07.12.2017, 02:34:42

Previous topic - Next topic

Olitko mukana 612-kulkueessa?

Kyllä
69 (33.3%)
Olisin tullut, mutta kissaltani katkesi kynsi tai jotain...
24 (11.6%)
En, mutta tulen varmasti ensi vuonna
12 (5.8%)
En tullut koska natsit
21 (10.1%)
En
81 (39.1%)

Total Members Voted: 207

Voting closed: 17.12.2017, 02:34:42

ikuturso

Alkoi kiinnostaa, montako hompanssia kulkueessa oli mukana. Kun niin usein sanotaan, että hommalaiset eivät lähde peräkammareistaan minnekään, niin käykääpä klikkaamassa olitteko paikalla.

Koska äänestyksessä pitää olla vaihtoehtoja, niin lisäsin pari...

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Eino P. Keravalta

Menin nukkumaan kuudelta illalla.

Olen kiltti poika.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

guest8096

Quote from: Eino P. Keravalta on 07.12.2017, 02:56:47
Menin nukkumaan kuudelta illalla.

Olen kiltti poika.

Mutta kun nyt ei enää tiedä onko aamu vai ilta.

Sheo

Armonia metallica, concreta realtà
Videoclip elettronico, elogio di civiltà
Confusa progenia di cellule ribelli
Volo verso l'universo, l'attraverserò
Se sei stella fatti vedere, io mi fermerò

internetsi

Olin mukana, koska Suomi 100. Ensi vuonna en varmaankaan ole.
Lohjan persut

JDwg

I was there ekaa kertaa. Pistän kertomusta ja kuvia kunhan ehdin.
Talouselämä 11.5.2013:
Terrorismiin liittyvien riskihenkilöiden kasvu johtuu Supon mukaan maahanmuutosta, ghettoutumisesta, toisen mamusukupolven ongelmien syvenemisestä,Suomessa oleskelevien henkilöiden radikalisoitumisesta sekä konfliktialueilla väkivaltaiseen toimintaan osallistuvien henkilöiden palaamisesta Suomeen

Shemeikka

Kolmatta kertaa olin 612-kulkueessa mukana. Vantaalle jatkoihin en lähtenyt.

PS. Ylen ruotsinkieliset uutiset pari minuuttia sitten sanoivat kulkueessa olleen "knappt tre tusen" , kolmisen tuhatta kulkijaa. Uskon pitävän paikkansa, paljon meitä ainakin oli.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Kaarin M

Kaarin M ja Ressuupseeri64 osallistuivat nyt ensi kertaa. Tunnelma hyvä joten ensi vuonna uudelleen!
Tänään ei saa uskoa
tänään täytyy unohtaa
tänään ei saa tuntea tuskaa
tänään täytyy diskossa persettä heiluttaa

James Hirvisaari

Osallistuin kahteen kulkueeseen. Ensin opiskelijoiden kulkue ja sitten 612-kulkue. Hienoja olivat molemmat!
"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

Jauho

Quote from: internetsi on 07.12.2017, 07:16:06
Olin mukana, koska Suomi 100. Ensi vuonna en varmaankaan ole.

Samalleen täällä. Toin mukani myös yhden ensikertalaisen. Seuraavan kerran voin osallistua, kun tämä kasvaa vielä isommaksi. Toisaalta oli niin hieno tunnelma, että eihän sitä koskaan tiedä..
Kjell Westö kirjoittaakin, että nationalismi ja heimoajattelu ovat sitkeitä tauteja – niistä pääsee lukemalla ja matkustelemalla

Tabula Rasa

Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Pullervo

Olin nyt 612-kulkueessa mukana kolmatta kertaa. Oli hienoa nähdä tälläkin kertaa paljon eri ikäisiä miehiä ja naisia - niin nuorisoa kuin seniorikansalaisiakin (tällaisten kaltaisteni keski-ikäisten miesten lisäksi); ihmisiä pariskunnittain, joista osalla myös lapset mukanaan sekä myös yksin tulleita rohkelikkoja*. Juhlijoita oli taas sekä läheltä että kauempaakin saapunut ihailtavan paljon. En ole laskenut, montako hommalaista tuli tavattua, mutta pitkälti toistakymmentä ainakin niin, että tuli toivotettua hyvät itsenäisyyspäivät ja joitakin näin vain kauempaa kulkueessa, jolloin tuokin jäi valitettavasti tekemättä. Joidenkin hommalaisten kanssa oli sitten mahdollisuus keskustella pidempäänkin torilla ja kävellessä yhdessä torilta sankarihaudoille. Ja jälkeenpäin istahtaa hetkeksi puimaan niin kulkuetta kuin itsenäisyyttä ja Suomen tilaa yleisemminkin. Isommat etkot ja jatkot jäivät tälläkin kertaa minulta väliin.

* Yksin ensimmäistä kertaa osallistuminen on varmasti jonkinlaisen kynnyksen takana, kun median mustamaalaus on tätä luokkaa, kuin se on, joten yksin tulevat hommalaiset voivat täältä varmasti löytää halutessaan jonkun tutun nimimerkin seurakseen tuohon isänmaan syntymäpäiväjuhlaan osallistumisen helpottamiseksi. Tärkeintä olisi, ettei kenenkään tarvitsisi jättää tulematta seuran puutteen vuoksi. Toki yksinkin saa tulla ja olla halutessaan ja toisaalta jo siellä torilla on loistava mahdollisuus tavata uusia, entuudestaan tuntemattomia kansallismielisiä ja heittäytyä juttusille. Olen joka vuosi yrittänyt vaihtaa muutaman ystävällisen sanan ihan tuntemattomienkin kanssa. Siitä voi saada kaverin rinnalleen sitten marssin ajaksi ja juttuseuraksi, jollei sellaista ole muuten.

ikuturso

Haa, viidenkympin huitteilla mennään. Olisi ollut aika iso hommaosasto, jos oltaisi oltu hommaporukalla jossain kohtaa kulkuetta. Josko ensi vuonna kerättäisiin vähän hombanzeja nippuun ja tutustuttaisiin lisää IRL.

Ja nää kaikki ens kesänä Haltialaan niin saadaan kunnon kinkerit.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

hulaq

Quote from: ikuturso on 07.12.2017, 15:22:18
Ja nää kaikki ens kesänä Haltialaan niin saadaan kunnon kinkerit.

Siellähän oli kunnon kinkerit.  Niistä ei pidot parane.

Oon ite niin laiskaa sorttia, että ei noihin "pidetään hauskaa selvinpäin" -kekkereihin ei oikein kykene. Laiska paskiainen, sanos.
Iudex illius ero

S Hurtta

Tämä oli kolmas kerta. Vuonna 2015 olin järkkärinä marssilla. Viime ja tänä vuonna olin perus-marssiana. Ensi vuonna taas mukana.

Sheo

Quote from: Pullervo on 07.12.2017, 15:17:01
* Yksin ensimmäistä kertaa osallistuminen on varmasti jonkinlaisen kynnyksen takana, kun median mustamaalaus on tätä luokkaa, kuin se on, joten yksin tulevat hommalaiset voivat täältä varmasti löytää halutessaan jonkun tutun nimimerkin seurakseen tuohon isänmaan syntymäpäiväjuhlaan osallistumisen helpottamiseksi. Tärkeintä olisi, ettei kenenkään tarvitsisi jättää tulematta seuran puutteen vuoksi. Toki yksinkin saa tulla ja olla halutessaan ja toisaalta jo siellä torilla on loistava mahdollisuus tavata uusia, entuudestaan tuntemattomia kansallismielisiä ja heittäytyä juttusille. Olen joka vuosi yrittänyt vaihtaa muutaman ystävällisen sanan ihan tuntemattomienkin kanssa. Siitä voi saada kaverin rinnalleen sitten marssin ajaksi ja juttuseuraksi, jollei sellaista ole muuten.
No empä tiedä. Varmaan se kuva, minkä täältä foorumilta kulkueesta saa aika paljon auttaa tuohon mustamaalausongelmaan, ja tietysti tieto siitä, että moni hommalainen ja muuten tavallinen tallaaja siihen osallistuu. Itsehän olin niin tyhmä, että ajattelin löytäväni torilta muita hommalaisia. Mutta enhän minä sitä muistanut, että olen aivan onneton löytämään yhtään ketään ihmismassasta varsinkaan iltahämärässä. Pitäisi melkein päin kävellä. Kulkueessa ei oikeastaan haittaa, vaikka tuntemattomien vierellä menisi. Mutta näin ulkopaikkakuntalaisena ja julkisilla liikenevälineillä liikkuvana olisihan tuo ihan mukavaa ollut, jos olisin hommalaisia paremmin huomannut ja päässyt kuulumisia vaihtamaan ennen tai jälkeen marssin.

Pullervo

^ Tuo tuli vain mieleeni, kun ajattelin, että saattaa olla ihmisiä, jotka ovat kahden vaiheilla ensikertalaisen osallistumisensa suhteen ja lopulta jättävät osallistumatta, kun ei ole etukäteen seuraa tiedossa.

Tuohon toiseen ongelmaan eli siihen, kuinka halukkaat hommalaiset löytäisivät toisensa etukäteen tai viimeistään torilla ja voisivat kulkea yhdessä kulkueessa, löytyy kyllä ratkaisu ennen seuraavaa itsenäisyyspäivää. Sovimme vain ajan ja paikan. Palataan tähän n. 11 kuukauden kuluttua. Sitä ennen ovat vuorossa vielä ainakin Haltialan bakkanaalit.

Beenari

Quote from: Sheo on 07.12.2017, 18:27:40
Quote from: Pullervo on 07.12.2017, 15:17:01

No empä tiedä. Varmaan se kuva, minkä täältä foorumilta kulkueesta saa aika paljon auttaa tuohon mustamaalausongelmaan, ja tietysti tieto siitä, että moni hommalainen ja muuten tavallinen tallaaja siihen osallistuu. Itsehän olin niin tyhmä, että ajattelin löytäväni torilta muita hommalaisia. Mutta enhän minä sitä muistanut, että olen aivan onneton löytämään yhtään ketään ihmismassasta varsinkaan iltahämärässä. Pitäisi melkein päin kävellä. Kulkueessa ei oikeastaan haittaa, vaikka tuntemattomien vierellä menisi. Mutta näin ulkopaikkakuntalaisena ja julkisilla liikenevälineillä liikkuvana olisihan tuo ihan mukavaa ollut, jos olisin hommalaisia paremmin huomannut ja päässyt kuulumisia vaihtamaan ennen tai jälkeen marssin.

Lainaanpa molemmat tekstit tähän.

Itsekkin olin yksin liikenteessä. Olisihan se ollut mukavaa jos olisi törmännyt johonkin tuttuun. Olisi tavallaan enemmän kokenut semmoista kuulun porukkaan fiilistä. Sitten taas toisaalta, eipä tarvinnut kuin avata suunsa ja sinulla oli juttukaveri. Ja juttu ei lähtenyt luistamaan heti alkuun perinteisellä suomalaisella tavalla "mitä vittua sä urpo oikein sanoit" ja nujakkaa pystyyn. Ei lainkaan - ei edes sinnepäin. Ketään ei tarvinnut tuolla torilla tai kulkueessa pelätä. Suuta auki ja aina sait ystävällisen keskustelun aikaiseksi.

Mutta sen yksin osallistumisen kynnyksen madaltamiseen olisi hyvä loytää joku kikka kakkonen. Yhteinen Homma kokoontuminen ennen kulkuetta? Tai jotakin vastaavaa.
"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)

Beenari

"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)

Sheo

Quote from: Pullervo on 07.12.2017, 18:54:41
^ Tuo tuli vain mieleeni, kun ajattelin, että saattaa olla ihmisiä, jotka ovat kahden vaiheilla ensikertalaisen osallistumisensa suhteen ja lopulta jättävät osallistumatta, kun ei ole etukäteen seuraa tiedossa.

Tuohon toiseen ongelmaan eli siihen, kuinka halukkaat hommalaiset löytäisivät toisensa etukäteen tai viimeistään torilla ja voisivat kulkea yhdessä kulkueessa, löytyy kyllä ratkaisu ennen seuraavaa itsenäisyyspäivää. Sovimme vain ajan ja paikan. Palataan tähän n. 11 kuukauden kuluttua. Sitä ennen ovat vuorossa vielä ainakin Haltialan bakkanaalit.
Juu. Tarkoitinkin lähinnä sitä, että median mustamaalaus ei välttämättä ole se, mikä oleellisesti siihen osallistumiskynnykseen hommalaiselle vaikuttaa. Seuran puute on tietysti toinen juttu, mutta eiköhän siihen ratkaisut löydy ja hyvin tuolla pärjää tuntemattomienkin kanssa jutustellessa kulkueessa.

l'uomo normale

Quote from: Beenari on 07.12.2017, 18:55:56
Quote from: Pullervo on 07.12.2017, 18:54:41Haltialan albakkanaalit.

Korjasin vähän. ;)

Tekisipä mieli maistaa alpakanlihaa. Netistä katsoin että joku tila periaatteessa myy lihaa mutta teurastus pitää järjestää itse lähiteurastajalla tai kuten riistan kanssa.

Itse olin taas yleisönä seuraamassa. Vähän mietin osallistumista mutta päätin viime hetkellä jäädä hommamyönteisen tarkkailijan rooliin. Sivustakatsojan ominaisuudessa totean että on turha kohista natsihuiveista kun joku juoppo/provokaattori/ juopooprovokaattori uhittelee järjestyksenvalvojaa palavalla soihdulla. Kun yksi mokaa kaikkien pitää kärsiä, humalaisille ei ainakaan soihtuja tulisi antaa. Häiriköinti vaarantaa kulkueen tulevaisuuden tehokkaammin kuin anarkojen avoimet aktiot.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

ikuturso

Quote from: Sheo on 07.12.2017, 18:27:40

Itsehän huutelin tuolla chatissa tulijoita ja pullervo heitti yv:nä puhnon ja sovittiin törmäyspaikka. Myös JDwg saapui kohta huudeille. Muita tuttuja bongattiin sitten lähinnä Hietaniemessä. Haltialan tai jonkun muun häpeningin jäljiltä on myös hyvä pitää parin aktiivisen hommalaisen puhelinnumerot jemmassa. Ei tiedä koskaan koska tarvitsee toista hompancheeta.

-i-

Pullervo

Voi olla, että yritin tuossa edellä ratkaista ongelmaa, jota ei oikeasti ole olemassa. Tietysti Hommaa lukevat ovat soihtukulkueeseen liittyvistä tosiasioista tietoisia. Oikeaa tietoa pitäisikin saada levitettyä perinteisen median armoilla oleville, joiden kuva tuosta soihtukulkueesta on jäänyt asenteellisten toimittajien uutisiin ymppäämien mielikuvien, leimaavien sananvalintojen ja puhtaiden valheiden varaan. Paremman ja oikeellisemman tiedon jakamista voi jokainen tehdä omassa lähipiirissään asiasta kiinnostuneille. Se madaltaa ainakin sen ei-hommalaisen kaverin kynnystä osallistua, kun tällä on tasapuolista tietoa kantansa muodostamiseksi asiasta ja lisäksi se hommalainen kaveri seurana, tukena ja turvana, jos päättää osallistua.

Mutta tuo toinen kohta eli halukkaiden hommalaisten yhteistapaaminen ja yhdessä torilta hautausmaalle kulkeminen saadaan varmasti koordinoitua ensi kerraksi.

Sää suosi meitä eilen, koska tänään illalla on märempää ja liukkaampaa.

Lalli IsoTalo

Quote from: Pullervo on 07.12.2017, 20:47:54...Mutta tuo toinen kohta eli halukkaiden hommalaisten yhteistapaaminen ja yhdessä torilta hautausmaalle kulkeminen saadaan varmasti koordinoitua ensi kerraksi.

Muistaakseni ehdotin viime vuonna, että tänä vuonna hommalaiset kokoontuisivat hyvissä ajoin torin yhteen kulmaan , jollaiseksi ehdotin länsi-etelä-kulmaa, snagaria (lähelle Runeberginkatua, kohti keskuskustaa). Tai sitten "puhe-auton" eteläpuolelle, autosta katsottuna oikealle.

Jonkun pitää vain ottaa tämä hoidettavakseen. Ei ole kovin vaikea juttu. Ja ENNEN marssia voinee kai pitää esillä ^^^-kylttiä? :D
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

internetsi

Quote from: ikuturso on 07.12.2017, 20:26:18Itsehän huutelin tuolla chatissa tulijoita ja pullervo heitti yv:nä puhnon ja sovittiin törmäyspaikka.
Missä muumin chatissä?
Lohjan persut

Lalli IsoTalo

Quote from: internetsi on 07.12.2017, 22:18:36
Quote from: ikuturso on 07.12.2017, 20:26:18Itsehän huutelin tuolla chatissa tulijoita ja pullervo heitti yv:nä puhnon ja sovittiin törmäyspaikka.
Missä muumin chatissä?

Yleisohje:

Vaihtakaa prepaid puhelinnumeroita/anonyymeja sähköpostiosoitteita niiden hommalaisten kanssa, jotka vaikuttavat ehdottoman luotettavilta.

Niistä voi olla hyötyä tulevaisuudessa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Tabula Rasa

Quote from: Lalli IsoTalo on 07.12.2017, 22:23:07
Missä muumin chatissä?

Yleisohje:

Vaihtakaa puhelinnumeroita/anonyymeja sähköpostiosoitteita niiden hommalaisten kanssa, jotka vaikuttavat ehdottoman luotettavilta.

Niistä voi olla hyötyä tulevaisuudessa.

Sama se mikä yhteydenpitokeino. Muodostuu mahdottomaksi seurata kaikkia jos pelkästään ohjelmia on tuhansiin nouseva määrä. Mutta yhteystetoja kannattaa vaihtaa.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Tabula Rasa

Missä muumin chatissä?

http://webchat.quakenet.org/

Oisko tuolla?

#nuivat on kanava.

O. M. Hietamaa

En ollut mukana, koska marssitapahtuma järjestettiin syrjäisessä Helsingissä. Jos samanlainen tapahtuma olisi ollut myös Tanpereella, olisin voinut harkita osallistumista, vaikka todennäköisesti olisin sittenkin mieluummin marssinut yksin. Loppujen lopuksi en tosin marssinut yksinkään enkä ylipäänsä poistunut poterostani, koska minulla on meneillään rappiokausi.