News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Maija Vilkkumaa on kyllästynyt talvisodan ja Suomen lipun ihannointiin.

Started by Totuus EPT, 01.12.2017, 10:54:21

Previous topic - Next topic

Totuus EPT

2017-11-29 Maija Vilkkumaa on kyllästynyt talvisodan ja Suomen lipun ihannointiin – "Kaipaan anti-isänmaallista meininkiä"

QuoteHENKILÖ Maija Vilkkumaa teki läpimurtonsa lähes 20 vuotta sitten, mutta pysyy yhä ajankohtaisena.
On kulunut jo melkein 20 vuotta siitä kun Maija Vilkkumaa murtautui rytinällä suomalaisen musiikin valtavirtaan.

Vaikka läpimurrosta on pitkä aika, muusikko on yhä tänä päivänä ajan hermolla. Siitä todisteena on Vilkkumaan uusin Joku muu, mikä -EP, jossa artistin kappaleet käsittelevät muun muassa tänä päivänä yhä suuremmaksi puheenaiheeksi nousevaa muunsukupuolisuutta.

Vilkkumaan laulaessa materiasta ja eteenpäin menemisen tarpeesta, joka orjuuttaa ihmisiä, on vaikea välttyä vetämästä mielleyhtymää julkisuudessa olevaan keskusteluun "ideologisesti työttömistä".

Artisti itse toteaa, että ajankohtaisuus oli vähän niinnkuin puolivahinko.

– Kirjoitin monet näistä kappaleita osaksi Suffragetti-musikaalia. Unisex-kappaleen tein esimerkiksi vuosi sitten, joskin se on EP:llä käytännössä uusi kappale. Vasta nyt olen alkanut heräilemään, että oho, tästähän tuli aika ajankohtainen, laulaja nauraa.

Sattumaa ei kuitenkaan ole se, että Vilkkumaa on yhä relevantti. Oman musiikin teon lisäksi hän auttaa muita artisteja ja tekee työtä toisen kiinnostuksen kohteensa, teatterin, parissa

Vilkkumaan filosofian mukaan menneitä ei kannata jäädä haikailemaan.

– Olen aina nauttinut nykyajasta. Ymmärrän nostalgian tarpeen, sillä onhan se sellainen peitto, joka lämmittää, mutta samalla se tukehduttaa, muusikko sanailee.

Vilkkumaa löytää nykyajasta paljon hyvää ja huonoa.

– Kun olin teini, oli olemassa sellaista tiettyä anti-isänmaallisuutta, joka vastusti sellaista jatkuvaa Suomen lipun salkoon nostamista. Sellaista olen viime vuosina kaipaillut kun meininki on ollut pitkälti sellaista kritiikitöntä Talvisodan ihannointia. Olen kuitenkin itse jo niin vanha, että en enää menisi mielenosoituksiin huutamaan, että pyyhin perseeni Suomen lipulla, hän nauraa.

Sosiaalinen media saa muusikolta myös kiitosta.

– Hyvä esimerkki somesta on meneillään oleva me too -kampanja. Ilman somea naiset eivät voisi kertoa näistä asioista tällä tavalla. Vuosien aikana vallassa olevat miehet ovat onnistuneet hiljentämään kertomukset ja toimittajat eivät ole voineet tai halunneet niihin tarttua ilman todisteita. Nyt kuitenkin on nähty, että kun tarpeeksi moni avaa somessa suunsa, se tuo asiat julki.

– Mitään perätöntä ei kenestäkään tietenkään pidä kertoa. Itse en Suomessa ole kokenut esimerkiksi levy-yhtiöiden pomoilta mitään tällaiseen viittaavaakaan.

Vilkkumaa on tällä hetkellä 44-vuotias. Hän myöntää jo pohtivansa aikaa ilman muusikon arkea.

– Tykkään hirveästi keikkailusta, mutta en halua heittää enää sataa keikkaa vuodessa 55-vuotiaana. Se on lopulta hirveän kuluttavaa ja haluan, että sellainen maailmanluomisen pilke pysyy silmäkulmassani, laulaja hymyilee.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/585141-maija-vilkkumaa-on-kyllastynyt-talvisodan-ja-suomen-lipun-ihannointiin-kaipaan-anti

Perinteisiä punikki taiteilijoiden Suomi vihaa tarjolla. Maija taitaa tosin olla jo vanha perseen pyyhkintään Suomen lipulla.
Tälläistä Suomi-kuvaa tarjolla medioilta.
Missä ******i siellä ongelma.

ISO

Säälittävintä on, että nämä maija vilkkumaat anarkismeineen olis olleet ensimmäisiä uhreja jos kommunismi olis päässyt valtaamaan tämän maan, eihän tuo porukka tahdo pärjätä edes meidän yhteiskunnassamme, jossa heitä tuetaan ja paapotaan kuin pieniä lapsia.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Niobium

Maija taitaa pikkuhiljaa aikuistua.Tajuta se, että ei se nyt enää vaan näytä ja kuullosta hyvältä, kun keski-ikäinen nainen yrittää edelleen elää Tarharyhmän raikakkaita punk-vuosia. Silloin Maijassa ja musiikissa oli edes jotain särmää. Nyt mennään wanna-be-tiedostavuus-kylki edellä. Ei se yhtälö vaan toimi, arvokas ikääntyminen on taitolaji.

Ja tuohon Maijan mainitsemaan / dissaamaan nostalgiankaipuuseen tulee, niin eiköhän se dissaaminen ole epämääräistä räpiköintiä että vielä pysyisi edes niissä pienissä otsikoissa

Mitä pahaa siinä on, että kunnioittaa edellisten sukupolvien työtä? Varmaan Maijan logiikalla hänen musiikkinsa haukkuminen paskaksi paatokseksi on sitten tulevaisuudessa huippukivaa ja niin ihanan raikas tuulahdus.
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

Pakkanen

Maija nosti lipun salkoon itsensä takaisin julkisuuteen.

Olinkin jo unohtanut koko Vilkkumaan olemassaolon ;D.

siviilitarkkailija

Quote from: ISO on 01.12.2017, 11:04:46
Säälittävintä on, että nämä maija vilkkumaat anarkismeineen olis olleet ensimmäisiä uhreja jos kommunismi olis päässyt valtaamaan tämän maan, eihän tuo porukka tahdo pärjätä edes meidän yhteiskunnassamme, jossa heitä tuetaan ja paapotaan kuin pieniä lapsia.

Tavallaan alleviivaavat sitä että varomaton toive voi toteutuessaan muuttua painajaiseksi. Tosin en usko että muusikkokommareille ja taidepaskasakille kävisi kovinkaan huonosti sosialistisessa diktatuurissa. Koska:

Kun tapetaan miljoonia ihmisiä, heidän kuolonkorina ja elämän loppumisen vinkuna vaatii peittämisekseen ammattimölyäjien tuottamaa ääntä. Et voi tehdä sosislistista kansanmurhaa ilman muusikoiden ja muun taidepaskasakin mölysuojaa. Mutta kun se on kunnossa, voit raiskata, vaikka näännyttää vanhukselle elävältä tai tukehduttaa lapsen kuoliaaksi ilman että kukaan huomaa muuta kuin että "Youtube esti musiikin suomalaisilta - kuinka kauheaa". Jo Goebbes huomasi ja painotti tätä massojen hallinnassa ja propagandassaan.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Linkster

Minä olenkin raikas ja uudistusmielinen äijänkäppänä, koska olen aina inhonnut ja kieltäytynyt kuuntelemasta tuota artistia.

Yhteistä meille kuin noillekin on kyllästyminen, toiset isänmaahansa ja sen arvoihin ja me toiset taas noita jaloja arvoja alituiseen häpäisevään paskasakkiin.
Erona meillä ainoastaan että paskasakki elää meidän kustantamassa yhteiskunnassa, nauttien erilaisista "yle-palkinnoista" touhuilunsa korvaukseksi.Miksei levyttämänsä älämölön myynnistäkin, jos sen joku on rahoillaan nostanut ensin soittolistalle.

K.L.O

Maijan ilkkumaa:
Quotemeininki on ollut pitkälti sellaista kritiikitöntä Talvisodan ihannointia. Olen kuitenkin itse jo niin vanha, että en enää menisi mielenosoituksiin huutamaan, että pyyhin perseeni Suomen lipulla, hän nauraa.

Maija ei nyt ymmärrä, ettei kukaan talvisotaa ole ihannoimassa, vaan sitä henkeä ja asennetta maamme puolustamisessa ja rakentamisessa, jonka ansiosta kaikki vilkkumaat saivat mahdollisuuden ja vapauden sanoa mitä tahansa. Millä tahansa taajuudella tai nuotilla.

Maija taitaa kivittää palomiehiäkin kun ajavat pois, pelastettuaan Maijan laulellen hankitun talon. Niillä paloletkuillahan voi hajottaa perseenpyyhkimismielenosoituksia.

Risto A.

Arvelen, että taustalla on sellainen kommunistien ongelma, että heidät on pienestä pitäen kasvatettu ulos suomalaisuudesta. Yksikään mies ei ole ottanut pientä Maijaa joskus kädestä kiinni ja osoittanut, että suomalaiset metsät ja järvet, jylhät maisemat jne. ovat perintö Maijalle. Että tämä on Maijan oma maa. Suomalaiset miehet kuoli Maijan puolesta sodassa, jotta Maija voisi elää ja nauttia vapaasti kaikesta siitä mitä vapaa maa voisi lapsilleen antaa. Tapio Rautavaara ei ikäänkuin koskaan laulanut Maijalle pienenä, vaan tämä lauloi joillekin muille lapsille.

Maija on kasvatettu taaperosta lähtien ulkopuoliseksi suomalaisesta yhteiskunnasta. Suomalaisuuden juhliminen ahdistaa Maijaa, koska siinä juhlitaan joitain muita kuin Maijaa ja vastauksena tähän ahdistukseen, puolustusmekanismina, Maija haluaa pyyhkiä perseensä suomalaisuudella.

premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Kim Evil-666

Maijalle vaan terveisiä: Uhrin ansiosta lippu liehuu! Ilman niitä uhreja, jotka puolustivat Suomen lippua ja itsenäisyyttä, ei Maija välttämättä olisi edes rääpimässä päätänsä tänä päivänä.

Suomen lippua ja sen eteen tehtyjä uhrauksia, on syytä kunnioittaa kaikella "ihanuudella" sukupolvista toiseen.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

ikuturso

Quote from: Uuno Nuivanen on 01.12.2017, 10:59:14
Kummallisinta on, että joku yleensä haluaa mennä Vilkkumaan keikalle.   :-\

Miten keikalla vilkutaan? Moshaamisen ja pokoamisen tiedän, mutta vilkkuminen?

Lienenkö onnellinen. En pysty nimeämään yhtään Vilkkumaan biisiä. Toki varmaan tunnen niitä monia, koska kuuntelen autossa lähes aina radiota, mutta jos joku pyytää: "nimeä joku vilkkumaan biisi", vastaan en tiedä, nope, nada.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Bordercollide

Quote from: Totuus EPT on 01.12.2017, 10:54:21

– Kun olin teini, oli olemassa sellaista tiettyä anti-isänmaallisuutta, joka vastusti sellaista jatkuvaa Suomen lipun salkoon nostamista. Sellaista olen viime vuosina kaipaillut kun meininki on ollut pitkälti sellaista kritiikitöntä Talvisodan ihannointia. Olen kuitenkin itse jo niin vanha, että en enää menisi mielenosoituksiin huutamaan, että pyyhin perseeni Suomen lipulla, hän nauraa.

Maija Vilkkumaa ei ansaitse Suomen kansalaisuutta. Edes koira ei pure kättä joka sitä ruokkii. Maija räkii ja paskoo niiden naamalle jotka ovat hänen mukavan elämänsä mahdollistaneet. Eikä tämä tyhjäpää edes sitä tajua. Luulee että kaikki on omaa ansiota. Maijalla ei uraa ja mukavaa elämää olisi ilman itsenäistä Suomea ja katso: tässä on kiitos. Mitähän tämä eistein mahtaa tarkoittaa kritiikittömällä Talvisodan ihannoinnilla?

Spesialisti

Paras kohta Vilkkumaan musiikissa on "Ingalsin Laura" -kappaleessa oleva lähes progemetallinen kitara/syntikka -soolo, toisin sanoen osa, missä viherkommunisti ei laula. Muutenhan koko tuotanto on liberaalivasemmistolaista roskaa.

Saturnalia

Venäjän informaatiovaikuttamisesta ovat nykyään eniten huolissaan henkilöt, jotka ilmoittavat pyyhkivänsä perseensä siniristilipulla.
Maija, ei tuossa ole mitään asennetta enää. Ilmoita pyyhkiväsi perseesi EU-lipulla, siinä olisi sentään jonkinlaista kapinaa.
Se Ismon biisi pääsi 80-luvulla radioon pienen kritiikin jälkeen. Miten olisi, pääsikö nyt primetimen voimasoittoon kappale, jossa henkilö ilmoittaisi pyyhkivänsä perseensä Euroopan Unionin lipulla ja huutaisi vaikkapa kertsissä, että keltaiset tähdet ovat kusta?
Idols, here i come.

Gleb

Onkohan täällä vieläkään hahmotettu, että kategorisoimalla kohdehenkilö mielivaltaisesti jonnekin haluttuun laariin, kuten vaikkapa kommunistilaariin, jota henkilö ei kuitenkaan missään nimessä ole, kategorisoijan sanomasta muodostuu pelkkää hölynpölyä?

Katmandu

Quote from: Gleb on 01.12.2017, 12:00:17
Onkohan täällä vieläkään hahmotettu, että kategorisoimalla kohdehenkilö mielivaltaisesti jonnekin haluttuun laariin, kuten vaikkapa kommunistilaariin, jota henkilö ei kuitenkaan missään nimessä ole, kategorisoijan sanomasta muodostuu pelkkää hölynpölyä?
Noin toimii insinöörin suunnittelema ideaali maailma. Oikeasti maailma toimii niin, että kannattaa leimata mahdollisimman jyrkästi ja epäloogisesti, koska se on hyvä työkalu demonisoida vastustaja. Heimoajattelu on meillä alitajunnassa.

ämpee

Vilkkumaa voisi edistyksellisesti muuttaa vaikka Ruotsiin, siellä ei ihannoida talvisotaa eikä nosteta Suomenlippua salkoon ja samalla voisi näyttää kaikille naapureilleen ettei ole juntti vaan pärjää aivan hienosti kouluruotsilla.
Turha täällä on kärvistellä kun liikkuvuus on vapaata.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Totuus EPT

Tiedätkö sanoa tarkemmin mihin "kategoriaan" tämä Suomi viha Vilkkumaan sanoma kuuluu?
Missä ******i siellä ongelma.

Katmandu

^ Ymmärrän Glebin pointin mitä hän hakee takaa. Vähän sama ilmiö kun kaikki erimieliset leimataan natseiksi, mutta olen eri mieltä siitä, etteikö sitä kannattaisi käyttää. Käydään keskustelua tasan sellaisessa viitekehyksessä, jonka vasemmistomedia on luonut.

Pöllämystynyt

En minäkään ihaile sotia ja lippuja, mutta arvostan demokratiaa, vapautta, turvallisuutta ja itsenäisyyttä, ja niiden rakentajia ja puolustajia. Itsenäisyyden ja demokratian eli paikallisväestön oman päätösvallan vaihtoehto on imperialismi, eli ylikansallisten valtarakenteiden ja mahtikulttuureiden ylivalta, joten valinta ei ole vaikea. Vilkkumaa vaikuttaa kuitenkin valinneen imperialismin.

Itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuosi on selvästi sopiva hetki vanhojen kummitusten ryömiä koloistaan julistamaan homoetnofobista, imperialistista ja antidemokraattista asennettaan.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Gleb

Quote from: Totuus EPT on 01.12.2017, 12:08:52

Tiedätkö sanoa tarkemmin mihin "kategoriaan" tämä Suomi viha Vilkkumaan sanoma kuuluu?

Mitään vihaa en haastattelusta huomannut. Huomasin ainoastaan kritiikkiä ylenmääräistä isänmaallisuudella mässäilyä kohtaan.

Ehkä yksi hahmotusharha täällä onkin se, että kaikki mikä ei ole Isänmaallista™, on kommunismia.

Risto A.

En tiedä oliko tämä "kuitti" minulle vai oliko tämä joku päivän mietelause tai jotain, mutta väitinkö Maijaa kommunistiksi? Aloitin kommenttini vieläpä sanalla "arvelen", mitä seurasi siis arvelu siitä, että Maija on kommunistisen kasvatuksen uhripoloinen.

Ei sillä, jos hieman penkoisi Maijan kannanottoja, en epäile, etteikö Maijaa voisi myös väittää ihan faktuaalisesti kommunistiksi.

Risto A.

Quote from: Gleb on 01.12.2017, 12:14:23

Mitään vihaa en haastattelusta huomannut. Huomasin ainoastaan kritiikkiä ylenmääräistä isänmaallisuudella mässäilyä kohtaan.

Ehkä yksi hahmotusharha täällä onkin se, että kaikki mikä ei ole Isänmaallista™, on kommunismia.

Mässäilyä? Miksi tuosta paistaa inho ja katkeruus?

Eikö yksikään mies ole myöskään pienelle Glebpoloiselle pienenä kertonut kädestä pitäen, että Suomi on myös Glebbin perintö?

Aukusti Jylhä

Ja seuraavaksi Maija voivottelee vihapuetta ja sen määrää. Tehokas keino pysyä median listoilla.

Kuinka moni isänmaallisuudesta valittava on muuttanut ulkomaille?
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Jepulis

Quote from: Anarko-kommunisti Maija Vilkkumaa– Kun olin teini, oli olemassa sellaista tiettyä anti-isänmaallisuutta, joka vastusti sellaista jatkuvaa Suomen lipun salkoon nostamista.
Olen kuitenkin itse jo niin vanha, että en enää menisi mielenosoituksiin huutamaan, että pyyhin perseeni Suomen lipulla, hän nauraa.
Suomeksi: Maija Vilkkumaa lähtee kiljuen pyyhkimään persettään Suomen lippuun, jos vain iän puolesta taipuisi.

Kaipaa, siis erikseen tosiaan ilmoittaa kaipaavansa tätä. Miksi? Onko entisiä kokemuksia Suomen lipun halveksimisesta? Mitä ihmettä Suomi on tälle huomattavan hyvätuloisellekin taiteilijalle jättänyt antamatta? Ei se ainakaan liian vähän radioaikaa voi olla. Tyyppihän on joka toisena päivänä haukkumassa suomalaisia viisaustenkerhoissa ja joka päivä soi joku kommunismia henkivä paatoksellinen musakkinsa Teoston kassakoneen kilistäessä tahtia.

Ilmeisesti nykyään olet kova sana suvaitsevissa piireissä, jos haukut vähintään Suomen miehet pataluhaksi ja mutta tarvitsee haukkua peräti kaikki suomea puhuvat ennenkun saa finlandiapalkinnon.   
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

pulikka

Quote from: Monialataiteilija Vinkumaa
– Olen aina nauttinut nykyajasta. Ymmärrän nostalgian tarpeen, sillä onhan se sellainen peitto, joka lämmittää, mutta samalla se tukehduttaa, muusikko sanaile
[...]

Taitaa Vilkkumaa nostalgiaa dissatessaan heittää romukoppaan kaihon tunteiden lisäksi myös sen tunteilemattoman osan kansallista historiaamme, jota ilman on helppo julistaa Suomen, sikäli kun sitä on edes olemassa, kuuluvan kaikille paitsi niille, joilla sattuu olemaan nostalgisoinnin mahdollistavia juuria ja henkilökohtaista sekä suvun historiaa, joka tälle maapläntille antaa muutakin kuin välinearvon. Historiamme unohtamalla ja kaiken sille rakennetun kieltämällä on helppo progressiivisen taiteilijan kiitää tulevaisuuteen, joka on perustettu tukevasti ilmaan upotetuille unelmapaaluille.

Ja heti perään onkin hyvä nostalgisoida omaa kapinallista nuoruutta, jolloin anti-isänmaallisuuskin oli parempaa.. :roll:  ..olkoonkin, että kyseinen sairas suuntaus on nykyään huomattavasti valtavirtaistunut ja salonkikelpoistunut. Takaisin jalallisen lasin äärelle, taiteilija Vinkkumaa.

Bordercollide

Quote from: ämpee on 01.12.2017, 12:07:50
Vilkkumaa voisi edistyksellisesti muuttaa vaikka Ruotsiin, siellä ei ihannoida talvisotaa eikä nosteta Suomenlippua salkoon ja samalla voisi näyttää kaikille naapureilleen ettei ole juntti vaan pärjää aivan hienosti kouluruotsilla.
Turha täällä on kärvistellä kun liikkuvuus on vapaata.

Rinkeby tai Malmö olisivat varteenotettavia vaihtoehtoja. Venäjä olisi myös yksi vaihtoehto. Jos sotia ei olisi jouduttu käymään olisimme tietysti venäläisiä ja sinnehän kriittisesti Talvisotaan suhtautuva Vilkkumaa haikailee.

Näinä aikoina huokaisen helpotuksesta ettei sotainvalidi- isoisäni ole enää hengissä todistamassa tätä syöpäistä irvokkuutta. Sodat pilasivat isoisäni loppuelämän yöunet ja aiheutti vuosikymmeniksi epilepsiakohtaukset ja loputtomat migreenit. Jotta näillä lahjattomilla raakkuvaäänisillä Maija Vilkkumaillakin olisi platformi jolta ponnistaa tähtitaivaalle. On mahdoton ymmärtää että tuon ikäinen aikuinen suomalainen nainen voi olla noin ignorantti maansa historiasta ja omasta ansaitsemattomasta etuoikeutetusta asemastaan.

Katmandu

QuoteMitään vihaa en haastattelusta huomannut. Huomasin ainoastaan kritiikkiä ylenmääräistä isänmaallisuudella mässäilyä kohtaan.
Oletetaan, että yleenmääräistä mässäilyä isänmaallisuutta kohtaan olisi. Kysymys kuuluu: Mitä haittaa siitä on? Mitä sitten? Kun Gleb lyttää isänmaallisuudella mässäilyn huonoksi asiaksi, niin hän voisi myös ilmaista että mitä huonoa siinä on. Kritiikillä ei ole mitään merkitystä jos ei perustele sitä.

Omat huomioni ovat täysin päinvastaiset kuiin Glebin. Nimenomaan kieriskellään itsevihassa, eikä kunnioteta suomalaisuutta. Nykyään tiedostava vasemmistolainen vihaa Suomea ja suomalaisuutta.

anatall

Quote from: ikuturso on 01.12.2017, 11:42:48
Quote from: Uuno Nuivanen on 01.12.2017, 10:59:14
Kummallisinta on, että joku yleensä haluaa mennä Vilkkumaan keikalle.   :-\

Miten keikalla vilkutaan? Moshaamisen ja pokoamisen tiedän, mutta vilkkuminen?

Lienenkö onnellinen. En pysty nimeämään yhtään Vilkkumaan biisiä. Toki varmaan tunnen niitä monia, koska kuuntelen autossa lähes aina radiota, mutta jos joku pyytää: "nimeä joku vilkkumaan biisi", vastaan en tiedä, nope, nada.

-i-

Minä olen kuunnellut radiota sellaiset 6-8 tuntia/joka ainoa arkipäivä + jonkin verran vkl. ainakin viimeiset 7 vuotta. Pääsääntöisesti suomalaista musiikkia soittavia kanavia. Musiikkia olen harrastanut aina jossain muodossa kouluikäisestä saakka.

Aloin miettimään tietämiäni Vilkkumaan kappaleita ja mieleen tuli ainoastaan kaksi. Ingalsin Laurasta kertova ja sitten se jossa lauletaan "...kerron viimeisen sanan ja se on ei".

Voihan niitä varmaan olla muitakin mutta ei tämä Vilkkumaa nyt mikään hittitehdas ole ollut.

Ja tosiaan, kuten yllä jo joku kirjoittikin, ei kai sitä varsinaista sotaa ihannoida vaan siihen osallistuneita suomalaisia, heidän tahtoaan, heidän tekojaan, heidän uhrauksiaan.

Minusta tuollainen "anti-isänmaallisuus" on juuri näiden sotaan tavalla tai toisella osallistumaan joutuneiden ihmisten uhrausten pilkkaamista ja väheksymistä. Se on niin kuvottavaa että oikein fyysisesti tekee pahaa edes lukea tuollaisesta, vaikkei näiden semijulkkisten mielipiteistä tietysti pitäisi välittää.

"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

anatall

Ei Vilkkumaa välttämättä ole kommunisti. Voihan hän olla ihan vain pelkästään kiittämätön ja omahyväinen kusipää.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-