News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Isänpäivästä läheisenpäivä osassa Helsingin päiväkoteja

Started by guest1783, 02.11.2017, 09:21:11

Previous topic - Next topic

guest1783

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711012200502821_u0.shtml
QuoteIsänpäivä korvataan neutraalimmalla läheisenpäivällä osassa Helsingin päiväkodeista - "Päiväkodin johtaja päättää"

Torstai 2.11.2017 klo 06.14

Helsingissä osa päiväkodeista luopuu isänpäivän vietosta. Tilalle tulee neutraalimpi läheisenpäivä.

Perinteikäs isänpäivä korvataan läheisenpäivällä ainakin Yliskylän ja Kulosaaren päiväkodeissa, apulaispormestari Pia Pakarisen (kok) erityisavustaja Pirre Seppänen vahvistaa Iltalehdelle.

Kulosaaren päiväkodissa päätöstä perustellaan lapsen edulla.

- Helsingissä on paljon erilaisia perheitä. Tässä lapsi on keskiössä. Lapselle on tärkeää, että meidän aamupaloille tulee aina joku läheinen. Katsomme nyt, miten tämä otetaan vastaan, päiväkodin johtaja Ria Sotka kertoo.

Kulosaaressa läheisenpäivää vietetään aamupalan merkeissä ensi viikon torstaina.

- Tavoitteena on kohdella kaikkia perheitä tasapuolisesti ja kaikki kokisivat olevansa tervetulleita.

Sotkan mukaan palautetta on jo tullut puolesta ja vastaan. Negatiivisia palautteita hän ei suostu kommentoimaan.

- Tätä on pidetty hyvänä juttuna.

Yksikin lapsi riittää"

Helsingin apulaispormestarin Pia Pakarisen mukaan päiväkotien johtajat voivat päättää asiasta itsenäisesti.

- Jos vanhemmilta tulee pyyntöjä. Päätös voidaan tehdä, vaikka vain yhden lapsen traumaattisten kokemusten vuoksi. Toisaalta lapsella voi olla kaksi isää tai äitiä.

Pakarinen tietää, että perinteistä luopuminen voi herättää myös vastareaktioita.

- En halua tästä yleisesti luopua perhetilanteiden vuoksi, mutta olin juuri päiväkodissa, jossa vietettiin juutalaisten lehtimajajuhlaa. Tehdään eri kulttuureja tutuksi.

Pakarinen muistuttaa, että kouluissakin rehtorit voivat päättää esimerkiksi joulujuhlien sisällöstä.

- Mitään yleistä ohjeistusta ei ole, eikä tule. Minusta on ihan hyvä, että tätä harkitaan päiväkotikohtaisesti.

....
Pakarinen myöntää, että tapauskohtaisesti perinteistä luopuminen voi liittyä sukupuolineutraaliin ajatteluun tai uusiin perhemuotoihin.

Tämä on ihan fuulaa, että isänpäivä muka pitää uudelleennimetä "lapsen edun" vuoksi. Isänpäivän traumatisoimat lapset - my ass! Analogia siihen, että rehtoreilla on päätösvalta joulujuhlien sisältöön, ontuu, koska kuitenkin koulujen joulujuhlissa juhlitaan nimenomaan joulua, ei vietetä"talvijuhlaa" - toivottavasti ainakin näin on vielä.

Muistan, että omien lasten päiväkotiaikana isän- ja äitienpäivänä päiväkodissa jos oli jotakin ohjelmaa tms., oli tervetullut paikalle kuka vain läheinen/huoltaja - isän/äidin puutteesta ei tehty numeroa, ja pystyttiin viettämään heille nimettyä juhlapäivää ilman, että kukaan olisi havaittavasti traumatisoitunut. Ei se trauma lapselle siitä tule, jos on tullakseen, että vietetään isän- tai äitienpäivää vaan siitä, että isää tai äitiä ei ole. Sitä ei isänpäivän kieltäminen muuksi muuta.

Punaniska

Odotan, että äitienpäivästäkin tehdään läheisenpäivä. Ai ei vai?
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

siviilitarkkailija

Tyypillistä poliittisesti suojeltua rasismia ja miesvihaa. Vähemmän yllättävästi maamme vihrevasemmistolaisesta (vihr.korp.komm.kok.sdp) pääkaupungista.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

foobar

Kun kerran tämä on taas se progressiivinen kanta, otan itse vastineeksi sen kannan että jokainen äiti jolla ei ole isän virkaa kunniallisesti hoitavaa miestä on kelvoton, ja tyypillisesti ihan omaa syytään. Odotan että äitienpäivänä aletaan haukkumaan näitä itsensä korokkeelle nostavia ihmisiä systemaattisesti ja yksilöiden. Haukutaanhan suomalaisia miehiäkin joka isänpäivänä vuolaasti ja kaikesta.

Ilmeisesti kuitenkin tälle linjalle on päiväkotien lähdettävä koska vähempi progressiivisuus olisi ristiriidassa radikaalin vasemmistolaisen feminismin (johon kuuluvat tietenkin myös jihad-sossu-yyhoot) kanssa. Tällä kertaa elämänlaadun minimitasolle tasapäistämisen kynsiin joutuu ylpeys omasta isästä, koska useimmat monikulttuuri-isät ovat kateissa. Sitähän ei saa mitenkään implikoida että a) isä joka lähtee livohkaan olisi ongelma tai b) äiti joka on tarkoituksella valikoinut moisen, tyypillisesti ulkomaisen rikollisen lapselleen isäksi on vastuuton. Ei missään tapauksessa, vaikka molemmat ovat sataprosenttisesti paikkansapitäviä faktoja. Seuraavaksi odotan tulevan isällisille lapsille syytöksiä VHM:n ylivallasta ja häpeää siitä, etteivät ole yh-äitien mulattipenskoja joilla on niin paljon paremmat geenitkin.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Emo

Kysytäänpä tulevan isänpäivän isänpäiväjuhlissa (kerhojen, koulujen, päiväkotien, kuorojen, musaopistojen ...) vastuuhenkilöiltä, että miten tällaisen "isänpäivän" viettäminen on mahdollista, kun kaikki sukupuoleen (onko sukupuolta edes?) viittaava on syrjivää ja luokittelee ihmisiä ja heidän seksuaalisia suuntauksiaan, ja lisää rakenteellista epätasa-arvoa ainakin sukupuolten ja seksuaalisten suuntautumisten välillä.

Ja kysymys niin kuuluvasti, että kaikki läsnäolijat kuulevat. Sitten tarkkailemaan suvakkihenkilöiden naamanilmeitä, kun kauhealla tohinalla on väsätty isänpäiväkorttia ja lauluja isälle, eikä yhtään ole huomioitu, että isät ovat Suomessa pääosin niitä ...tanan valkoisia rasisteja, jotka hakkaavat ja raiskaavat naiset, pieksävät ja traumatisoivat lapset ja kyykyttävät kehitysmaalaisia ja homoja ja fantasioivat lesboista sopimattomasti! Ja näitä juhlitaan!? Onko se joku kannanotto syrjimisen puolesta vai?

foobar

"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Reinhardt42

VMMP. Vittu mitä marxilaista paskaa taas jälleen. Mikä määrä oksennusta ja paskanheittoa oikeasti tarvitaan että sillä normaalilla perheensä elättävällä valkoisella äijällä lopulta naksahtaa ja se viheltää  tämän saatanan sairaan pelin poikki.
Ei jumalauta. On noilla kommareilla kyllä pokkaa hyppiä nenille. Ne ei aavistakaan mitä ylimielisyyttään sorkkivat ja koittavat vetää lokaan.
Lapsella on aina isä ja se äijä meidän tähänastisessa kulttuurissa on useimmiten varsin merkittävä hahmo. Se puolustaa ja hoitaa ja maksaa ja tekee kaiken että perheellä on siedettävät oltavat. Sitä ei millään virkamiespäätöksellä mitätöidä kommunistileikkejä leikkiessä.
Ja se äijä on vähintään ansainnut sen yhden päivän vuodessa että pidetään jonain.
Aika saatananmoista tiäksäämeininkiä.

Ernst

Quote from: siviilitarkkailija on 02.11.2017, 09:29:26
Tyypillistä poliittisesti suojeltua rasismia ja miesvihaa. Vähemmän yllättävästi maamme vihrevasemmistolaisesta (vihr.korp.komm.kok.sdp) pääkaupungista.

Työnnä nyt se korp.komm:si johonkin, mihin haluat, mistä nautit.

Kirjoita suomeksi. Älä keksi omia käsitteitä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

orientexpressen

Nykyisin on vallalla käsitys, että lapset saisivat traumoja vähän kaikesta mahdollisesta. Tosiasiassa nykypäivän lapsi kestää kyllä vahingoittumatta sen minkä entisaikojenkin lapsi, ainoa mikä on lisääntynyt on aikuisten hysteria kasvatuskysymyksissä.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

dothefake

Korvataan isänpäivä juhlimalla Lenin-setää. Hän on kaikkien yhteinen.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

SmallFish

Lapsistahan se aivopesu tosiaan historiallisestikin aloitetaan.

foobar

Quote from: orientexpressen on 02.11.2017, 10:15:43
Nykyisin on vallalla käsitys, että lapset saisivat traumoja vähän kaikesta mahdollisesta. Tosiasiassa nykypäivän lapsi kestää kyllä vahingoittumatta sen minkä entisaikojenkin lapsi, ainoa mikä on lisääntynyt on aikuisten hysteria kasvatuskysymyksissä.

Toisaalta nykyajan nuori aikuinen on hauras kuin lumihiutale. (Ainakin ne kaikki median hehkuttamat hyvät ihmiset ovat joko asioiden lähestymistavaltaan "lumihiutaleita" tai "rohkeita" - ja tyypillisesti samaan aikaan.) Itse veikkaisin syyksi nimenomaan sitä, ettei mitään negatiivista ole joutunut koskaan miettimään, edes pienintä mahdollista juttua. Sitten niistä tulee SJW:tä joka ei sinällään anna elämään mitään uusia eväitä, mutta luopahan joukkopsykoosin jonka puitteissa yksilö voi ulkoistaa oman kypsymättömyytensä niiden ongelmaksi jotka eivät sitä ihaile.

ISO

Quote from: sine qua non on 02.11.2017, 09:21:11
Sotkan mukaan palautetta on jo tullut puolesta ja vastaan. Negatiivisia palautteita hän ei suostu kommentoimaan.

Paitsi toki ne jotka on menneet kommentoimaan negatiivisesti, mutta niistähän ei tarvitse välittää, koska on itse oikeassa.

Tätä on feminismi, nykyään.

Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

dothefake

Sehän alkoi jo pari kolme vuosikymmentä sitten, kun koulussa ei saanut kenellekään tulla paha mieli, jos ei menestynyt kokeissa. Sitten päästyään yhteiskuntaan omilleen törmää ensimmäiseen oikeaan vastoinkäymiseen, niin ei kestä ollenkaan.
-Tytti Tuppurainen

Saturnalia

Itse olen isäni yksin kasvattama lapsi. Avioero tapahtui kun olin hyvin nuori.
Tuo feministien logiikkahan tarkoittaa, että äitienpäivä on minulle traumaattinen kokemus.
Täytyykin ottaa puheeksi seuraavana äitienpäivänä.
Vituttaa, kun asenteiden perusasetuksena on aina että lapset jäävät erossa äidille.
Eivät aina jää.

Totuus EPT

QuoteHelsingissä osa päiväkodeista luopuu isänpäivän vietosta. Tilalle tulee neutraalimpi läheisenpäivä.

Perinteikäs isänpäivä korvataan läheisenpäivällä ainakin Yliskylän ja Kulosaaren päiväkodeissa, apulaispormestari Pia Pakarisen (kok) erityisavustaja Pirre Seppänen vahvistaa Iltalehdelle.

Kulosaaren päiväkodissa päätöstä perustellaan lapsen edulla.

- Helsingissä on paljon erilaisia perheitä. Tässä lapsi on keskiössä. Lapselle on tärkeää, että meidän aamupaloille tulee aina joku läheinen. Katsomme nyt, miten tämä otetaan vastaan, päiväkodin johtaja Ria Sotka kertoo.

Kulosaaressa läheisenpäivää vietetään aamupalan merkeissä ensi viikon torstaina.

- Tavoitteena on kohdella kaikkia perheitä tasapuolisesti ja kaikki kokisivat olevansa tervetulleita.

Yksikin lapsi riittää"

Aika ihmeellisiä syitä tähän on, jos lapsen edulla tätä perustellaan. Eiköhän tässä asiassa kuuluisi yleistä perinnettä pitää yllä. Minusta päiväkodeissa kuuluu perinteitä ylläpitää, eikä yhden? ehdoilla mennä. Tälläinen ehdotus osoittaa taas, että mielistelijä punaviher korporaatio mädättäjät haluavat perinteisiä tapoja poistaa.

Negatiivisia palautteita kun ei haluta kommentoida, osoittaa henkilö selvää vastenmielisyyttä Isänpäivää kohtaan. Tässä on selvästi jonkinlainen poliittinen kanta taustalla.

Maassa kuuluu olla niin Äidin kuin Isän päivä. Tälläisellä läheisenpäivällä ei voi korjata näitä päiviä. Pitäköön muina päivinä näitä päiviä.
Missä ******i siellä ongelma.

Jouko

Ketkäs niitä traumoja lapselle aiheuttaa jollei epänormaalit vanhemmat! :o
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Skeptikko

Quote from: Saturnalia on 02.11.2017, 10:41:40
Tuo feministien logiikkahan tarkoittaa, että äitienpäivä on minulle traumaattinen kokemus.

Lisäksi voi ajatella, että tällainen isänpäivän poistaminen ja korvaaminen läheisenpäivällä alleviivaa näitä feministisiä oppeja siitä, että isä on lapselle arvottomampi kuin äiti. Isien kasvattamille lapsillehan voi tätä taustaa vasten tulla traumoja, kun päiväkodin feministitantta tällä tavoin verbaalisesti sylkäisee halveksuntansa lapsen naamalle siitä, että hänen kasvattajanaan on pelkkä isä.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Optimi

Quote from: Skeptikko on 02.11.2017, 11:06:37

Lisäksi voi ajatella, että tällainen isänpäivän poistaminen ja korvaaminen läheisenpäivällä alleviivaa näitä feministisiä oppeja siitä, että isä on lapselle arvottomampi kuin äiti. Isien kasvattamille lapsillehan voi tätä taustaa vasten tulla traumoja, kun päiväkodin feministitantta tällä tavoin verbaalisesti sylkäisee halveksuntansa lapsen naamalle siitä, että hänen kasvattajanaan on pelkkä isä.

Itse olen ollut isänä äitienpäiväaamiaisella (helsinkiläinen päiväkoti), kun vaimon työ ei sillä kertaa osallistumista mahdollistanut. Oudompaa minusta olisi ollut, jos lapset olisivat olleet paikalla ilman kumpaakaan vanhempaa. Eipä tuo mitään ongelmaa aiheuttanut, jos ei paikalla olleiden äitien hymyjä sellaiseksi lasketa :) Ja lapsillehan osallistumiseni oli todella tärkeää. Pointtina tässä raapustuksessa lienee se, että eihän näiden päivien viettämisessä mitään ongelmaa ole, ellei joku moniongelmatantta sellaista keksimällä keksi.
"Kukaan ei ole hyödytön,
aina voi olla edes
huonona esimerkkinä."

dothefake

-Tytti Tuppurainen

foobar

Kuinkakohan monta vakituista heteromiestä on mahtanut tuon päätöksen tekoon osallistua? Uskallan epäillä ettei vajaaedustusta sen suhteen olla suinkaan pidetty ongelmana vaan ratkaisuna.

Archaeopteryx

Täytyykin ottaa puheeksi seuraavana äitienpäivänä.
Vituttaa, kun asenteiden perusasetuksena on aina että lapset jäävät erossa äidille.
Eivät aina jää.

Minä olen 13:n ikävuoteen mennessä menettänyt isäni, isänisäni ja isänisänisäni. Trauma tuli isän kuolemasta, ei siitä että koulussa muut väkersivät kortteja omille isilleen. En olisi missään nimessä halunnut, että muut välttelevät minun takiani isänpäivän valmistelua tai viettoa, eikä se siihen aikaan ollutkaan millään tavalla harkinnassa.

Tällaistahan tämä on, kun aikuiset eivät kestä lapsen pettymystä (lapset kyllä kestäisivät), eivätkä osaa ja halua puhua vaikeista asioista. Sitten mennään takaperin puuhun ylisensitiivisyydellä ja aiheiden välttelyllä.

Kuten jäsen @Optimi , olen ollut miehenä äitienpäiväkahveilla päiväkodissa äidin sijaan, jolla oli välttämätön työmeno. Äitienpäiväkahvit ne silti olivat, ja lapsikin oli tyytyväinen, kun ehdin olla hetken paikalla aamupalaseurana. Tästä kun keskusteltiin kotona, ja lapsi ymmärsi miksi näin tällä kertaa.

JJohannes

Quote from: sine qua non on 02.11.2017, 09:21:11
Muistan, että omien lasten päiväkotiaikana isän- ja äitienpäivänä päiväkodissa jos oli jotakin ohjelmaa tms., oli tervetullut paikalle kuka vain läheinen/huoltaja - isän/äidin puutteesta ei tehty numeroa, ja pystyttiin viettämään heille nimettyä juhlapäivää ilman, että kukaan olisi havaittavasti traumatisoitunut. Ei se trauma lapselle siitä tule, jos on tullakseen, että vietetään isän- tai äitienpäivää vaan siitä, että isää tai äitiä ei ole. Sitä ei isänpäivän kieltäminen muuksi muuta.

Yleinen totuus näissä on se, että vanhemmat onnistuvat pilaamaan kaikki tällaiset juhlat ja perinteet. Esimerkiksi minun ala-asteaikoinani meillä oli koulussa lelupäiviä jolloin sai tuoda jonkin lempilelunsa näytille. Kaikki eivät tuoneet lelua, kaikki eivät tuoneet ainakaan mitään kallista lelua vaan vaikka rakkaan pehmonallen, kenellekään ei naurettu tai muiden leluja pilkattu. Lelupäivät on kuitenkin nykyään kouluista ja päiväkodeista pääsääntöisesti kielletty, koska lelupäivistä ilmeisesti tuli lasten vanhemmille jälleen yksi areena kilpailla varakkuudellaan. Kun vanhempien olisi pitänyt katsoa, että se Pirkka-Petteri ei vie kouluun 300 euron radio-ohjattavaa autoa ja leuhki sillä muille lapsille, jotka ovat tuoneet takkuisen nallen, vanhemmat pikemminkin kannustivat tällaiseen.

Ennen ei myöskään ollut tapana tuoda lasten opettajille mitään joululahjoja tai vastaavia, korkeintaan joku hillitty kukkapuska. Nyt vaimolleni, joka on pelkästään vain lastentarhanopettaja, kiikutetaan joka joulu rumaa ja kallista taidelasia, kosmetiikkatuotteita ja kylpylälahjakortteja. Tai siis ne kiikuttavat, joilla on siihen varaa. Muut hiipivät häpeissään ulos takaovesta. En edes halua kuvitella millainen kilpavarustelu on käynnissä peruskouluissa ja millaista häpeää se tuottaa niille, joilla ei ole varaa kalliisiin lahjoihin.

Voin siis hyvin kuvitella, että isänpäiväkin on nykyään ihan samanlainen. Viikkoja ennen isänpäivää aletaan askarrella isä-aiheisia kortteja, lauletaan isä-lauluja, leikitään isä-aiheisia leikkejä, koristellaan päiväkoti isä-teeman mukaan ja niin edelleen. Isänpäivänä kaikki isät ovat paikalla ja kertovat kilpaa, mitä kallista partavettä tai millaiset silkkibokserit he saivat vaimoltaan ja kuinka ihania isänpäiväkortteja lapset ovat tehneet ja miten he saivat "maailman paras isä" -mukin. Mitä muuta tämä on kuin sen tosiasian väkivaltaista hieromista vasten naamaa niille, joilla ei syystä tai toisesta ole isää?

Minä menetin yläasteella äitini eikä minua äitienpäivä silloin haitannut. Tosin ei äitienpäivää kukaan tullut tuolloin tuputtamaan kurkusta alas.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

Emo

Quote from: JJohannes on 02.11.2017, 11:50:43
Minä menetin yläasteella äitini eikä minua äitienpäivä silloin haitannut. Tosin ei äitienpäivää kukaan tullut tuolloin tuputtamaan kurkusta alas.

Jos on lapsena menettänyt äidin ja/tai isän, on jo kokenut sellaista, että mitkään juhlapäivät eivät voi järkyttää.

Kirjoituksesi oli ajatuksia herättävä muutoinkin kuin lainaamaltani osin, päätin sitä lukiessani etten tänä vuonna (enkä ehkä jatkossakaan) yritä keksiä mitään lahjoja jälkikasvun lukuisille opettajille, joita en kaikkia tunne edes naamalta. Olkoon.
Tähänkin asti olen hankkinut jotain nopeasti tuhoutuvaa, kuten marmorikynttilöitä tai jouluserveettejä, mutta nyt jääköön nekin paketoimatta.

Lisäys: Olisi varmasti opettajillekin helpotus, jos lahjusten antaminen loppuisi.

dothefake

Ei minullakaan ollut isää, se on jättänyt varmaan jälkensä, mutten muista, että olisin mitenkään kärsinyt siitä, että muilla oli isät.
-Tytti Tuppurainen

Saturnalia

Minä en ole fyysisesti menettänyt kumpaakaan vanhempaani, mutta valitsin erossa isän. Se on vähän erilainen kuvio psykologisesti.
Molemmat kysyivät minulta, kumman luokse haluat mennä? Sanoin, että isän. Isällä oli rahaa ja se lupasi ostaa kaikkea kivaa, kuten ostikin.
Siitä syystä tässä ollaan moottoripyöräilijöitä, muun muassa. Kirjoitin aiheesta aikanaan biisinkin, jonka levytimme myös.
Äiti vain poistui kuvasta takavasemmalle, ei taistellut minusta mitenkään. Tyytyi valintaani. Tähän ehkä vaikutti se, että hänellä oli jo uusi mies ja lapsi alulle pantuna. Siitä voi ehkä päätellä, miksi ero tapahtui. Ainoastaan arvelen, en ole koskaan suoraan kysynyt.

Don Nachos

Quote from: Reinhardt42 on 02.11.2017, 10:10:14
VMMP. Vittu mitä marxilaista paskaa taas jälleen.
Ei jumalauta. On noilla kommareilla kyllä pokkaa hyppiä nenille.
Kokoomus on nyt kommunistipuolue?
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

Kultti on uskonto jolla on vähän seuraajia. Uskonto on kultti jolla on paljon seuraajia.

Emo

Quote from: Saturnalia on 02.11.2017, 12:11:17
Minä en ole fyysisesti menettänyt kumpaakaan vanhempaani, mutta valitsin erossa isän. Se on vähän erilainen kuvio psykologisesti.
Molemmat kysyivät minulta, kumman luokse haluat mennä? Sanoin, että isän. Isällä oli rahaa ja se lupasi ostaa kaikkea kivaa, kuten ostikin.
Siitä syystä tässä ollaan moottoripyöräilijöitä, muun muassa. Kirjoitin aiheesta aikanaan biisinkin, jonka levytimme myös.
Äiti vain poistui kuvasta takavasemmalle, ei taistellut minusta mitenkään. Tyytyi valintaani. Tähän ehkä vaikutti se, että hänellä oli jo uusi mies ja lapsi alulle pantuna. Siitä voi ehkä päätellä, miksi ero tapahtui. Ainoastaan arvelen, en ole koskaan suoraan kysynyt.

Minä olisin taistellut sinusta ja tunkenut elämääsi, vaikka olisi ollut liuta sikiöitä  kasvamassa sisälläni. Sen tajuan että miestä vaihdetaan, sitä en tajua enkä hyväksy että äiti jättää lapsensa. Sillä ei ole väliä kenen luona lapsi asuu, mutta takavasemmalle ei poistuta. No jotkut ovat ehkä liian korrekteja käytökseltään ja alistuvaisia, ja ehkä äitisi häpesi omaa osuuttaan kuviossa ja ajatteli, että et tahdo hänen läsnäoloaan, koska ... Kannattaisi kysyä suoraan niin kauan kuin vanhempasi ovat molemmat elossa. Täytyy heidän kestää kysymyksesi, kestithän sinäkin heidän tekonsa.

On muuten tuttavapiirissä isä, joka on sanonut nyt 12v tytölleen, ettei välitä hänestä enää yhtään, ja tällä miehellä on uusi naisystävä joka odottaa kaksosia. Jonain päivänä sanonee saman kaksosille, kun taas löytää uuden akan.

Emo

Quote from: Don Nachos on 02.11.2017, 12:14:53

Niinhän se on, tietäen tai tietämättään. Jos ei olisi, olisin edelleen kokoomuslainen, mutta kulttuurimarxilaista kommunistipuoluetta en voi enää äänestää.

siviilitarkkailija

Quote from: Don Nachos on 02.11.2017, 12:14:53

Korporaatiokommunistinen. Perinteisesti kommunistipuolueet olivat olevinaan työläisten asialla, mutta todellisuudessa tekivät suunnitelmatalouden ja valtiokorporaatioiden avulla siitä työläisten helvetin. Kokoomus on olevinaan yrittäjien puolue, mutta todellisuudessa se tekee virkahallintonsa ja korporaatioita palvelevan politiikkansa avulla Suomesta pienyrittäjän helvetin.

Eurostoliiton palvonnan yksi vaatimus on omien arvojensa pettäminen ja tuhoaminen

Kansallinenkokoomus, koti Schengen, uskonto islam ja isän... henkilönmaa..eiku Eurostoliitto.

Kodin, vanhempien ja perheen hyvinvoinnin tuhoaminen on osa kaikkia valtiososialistisia hankkeita. Tämä tapahtui kansallissosialistisessa Saksassa (ja Weimarissa tosin ei niin suunnitelmallisesti), sosialistisessa neuvostotasavaltojen liitossa...ja näiden jatkumossa, eu:ssa. Luultavasti kunnes diktaattori ja diktatuuri tulee ja pysäyttää perhepoliittisen itsetuhon. Siis jos tai kun historia hieman eri versiossa toistaa itseään.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...