News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Mikä on perussuomalaisuuden sisältö tänään?

Started by Pentecost, 10.10.2017, 18:06:23

Previous topic - Next topic

Pentecost

Olen miettinyt jo pidempään äänestäväni Laura Huhtasaarta presidentiksi, jos en minkään muun takia niin vastustaakseni nykymenoa ja Niinistöä, joka osoittautui samanlaiseksi kuin moni muukin eli demokratiavastaiseksi kokkariksi.

Persujakin voisin äänestää nyt kun Jabba The Soinista on päästy eroon, mutta en vain oikein tiedä missä puolue on nykypäivänä. Holtittoman maahanmuuton vastustaminen on tietysti pääasia, mutta on aika paljon muitakin kysymyksiä, joita on herännyt viime aikoina.

Mitä puolue edustaa?

Soini markkinoi - vai kuka olikaan - persuja työväenpuolueena ilman sosialismia. Ookoo, mutta Terho ja Elo muiden Sinisten ohella asemoituivat välittömästi jonnekin KEPUn ja Kokoomuksen väliin tai jopa hieman oikealle näistä. Minua jäi vaivaamaan, että missä persut itseasiassa seisovat?

Itse haluaisin nähdä, että työttömien ja muiden kyykyttäminen lopetettaisiin välittömästi ja apua tarvitseville saataisiin mitä he tarvitsevat. Jos meillä on miljardikaupalla rahaa tänne "turvapaikkaa" hakemaan tulevien kestitsemiseen, niin luulisi jotain löytyvän omillekin kansalaisille.

Toisekseen, itse omalle puolisolle ja tyttärelle oleskelulupaa hakevana toivoisin systeemin muuttuvan hieman omia kansalaisia suosivaan suuntaan. Tällä hetkellä systeemi on todella hidas, kallis ja hankala (odottaa saa pelkkää oleskelulupaa jopa 9 kk). Viranomaiset eivät auta missään asiassa ja pelkkä kahden ihmisen lupien hakeminen kaikkine dokumentteineen maksaa helposti toistatuhatta euroa - siis ennen kuin edes pystyy jättämään hakemuksen ja se täytyy tietysti maksaa ennen kuin sen jättää.

Haluaisinkin persuilta jonkinlaisen vastauksen, jätetäänkö suomalainen edelleen selviämään yksin ja maksamaan kaikki omat ja perheensä kulut, vaikka periaatteessa asiaa käsittelevät virkamiehet ovat valtion palkkalistoilla. Samalla saa tuntea nahoissaan sen ihanuuden, miltä todella veemäiset virkamiehet pilkunnussimisellaan aiheuttavat. Suomalainen on kuin rikollinen kun yrittää saada perheensä kotimaahan. Ei ole kukaan tervetulleeksi toivottamassa eikä ole 5 kattausta päivässä eikä mitään muutakaan apua, jos ei itse ole HYVIN aktiivinen sitä hakemaan.

Miksi kaikki sosiaalipalvelut, TE -toimistot ja vaikka KELA kohtelevat asiakkaitaan kuin rikollisia? Miksei asiallisesti selvitetä mihin ihminen on oikeutettu elämäntilanteessaan ja tehdä siitä selvitystä viranomaisen puolesta? Ruotsissa näin ymmärtääkseni tehdään (Ruotsissa voi olla paljon vikaa, mutta tässä asiassa siitä voisi ottaa oppia). Suomessa saa kaivaa tietoa milloin mistäkin, omista oikeuksistaan (koskee siis suomalaisia, muut saavat apua todella ylivuotavasti). Aikovatko persut tehdä yhtään mitään tälle byrokratialle vai käykö taas niin, että status quo on se sama vanha kuin ennenkin?

Yrittäjien asema

Itse olen nyt joutunut työttömäksi ja ajatellut paluuta entiseen ammattiini eli yrittäjäksi. Yrittäjältä vain menee sosiaaliturva samalla, kun LY tunnuksen hankkii eli perheellisen täytyy miettiä todella tarkasti miten asiassa etenee. Aikovatko persut tehdä jotain tälle todella suurelle yrittämisen ja sitä kautta työllistymisen esteelle? Saadaanko yrittäjät työttömyysturvan piiriin? Mitä tekosyitä aiotaan taas esittää asian suhteen?

Minua on alkanut kalvaa sellainen epäilys, että Perussuomalaiset puolueena on kuin Soini. Paljon puhetta, vähän villoja. Mikä muuttuisi, jos he pääsisivät valtaan? Muuttuisiko yhtään mikään? Kun ajattelee, keitä sangen epämääräisiä tyyppejä on kansanedustajina (vaikka Kike Elomaa), niin miettii mitä he oikeasti ajavat? Jos ei ajeta omien kansalaisten asiaa, niin mitä ajetaan?

En ole täällä trollaamassa enkä persuvastainen todellakaan, mutta viime kuukausien tapahtumat Soinin petoksella höystettynä ovat jättäneet todella pahan jälkimaun.

Maahanmuutto on todella tärkeä aspekti, mutta esimerkiksi minulle se ei riitä. Jos olisin äänestänyt viime vaaleissa persuja (mitä en Soinin takia tehnyt) olisin todella pettynyt ja vihainen äänestäjä. Itseasiassa suhteessa siihen, mitä Jabba pettureineen teki, ovat he päässeet todella helpolla. Pettivät 500000 äänestäjää oman hillopurkkinsa takia. Niin halveksittavaa nimitystä ei ole, että yhdellä sanalla voisin tuntemuksiani kuvailla.

Toivoisin tietäväni ennen vaaleja muutakin perussuomalaisista kuin sen, että maahanmuutolle tarvitsee tehdä jotain. Ollaanko oikealla, keskellä, vasemmalla missäkin kysymyksessä. Ja sen, että todella seisottaisiin omien lupausten takana. Enkä aio lukea tyhjänpäiväisiä hölinöitä puolueohjelmasta vaan haluan, että perussuomalaisten johto tekee julkisuudessa selväksi linjansa.

Jos kävisi niin, että ollaan jossain kokoomuksen kanssa yhteistyössä sen linjoja myötäillen, niin minä en silloin kyllä persujen ehdokasta äänestä.

Ajatuksia?

KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Porcius

"On helvetin tyhmää mennä helvettiin, kun taivaaseenkin pääsisi"

-Jouko Piho

Pentecost

Vuoden 2015 jälkeiset tapahtumat oikeuttavat kysymään, missä perussuomalainen puolue seisoo? Erityisesti, kun sen merkittävät edustajat loikkasivat kokoomuksen ja kepun puudeleiksi.

Sanoin jo, etten jaksa lukea mitään julistuksia. Jokaisella puolueella on ohjelma, missä luvataan kahta kaunista ja kymmentä hyvää. Halla-aho saattaa olla mies paikallaan, mutta hänkään ei ole puolue.

Itsetutkiskelua tarvitaan. Siksi tämä aloitus.

Sisältö.
Tänään.

A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Pentecost

Esimerkiksi tuossa maahanmuuttopoliittisessa kannanotossa estettäisiin ilmeisesti suomalaisenkin maahanmuutto perheensä kanssa, jos ei ole juuri sillä hetkellä töissä ansaitsemassa. Tällä hetkellähän toimeentulovaatimus ei ole voimassa suomalaisen puolison kohdalla.

Miten muuten esimerkiksi ulkomailla pitkään asunut voi taata toimeentulotason Suomessa? Kaikilla - paitsi poliitikkojen kavereilla - kun ei ole sitä työtä valmiina odottamassa.

Tässä juuri ollaan niiden tärkeiden kysymysten äärellä. Onko suomalaisella oikeus perhe-elämään riippumatta varallisuudesta? Vastaus tähän kertoisi jo paljon puolueen ajattelutavasta.

Vapautus

Quote from: Pentecost on 10.10.2017, 18:06:23
Jos kävisi niin, että ollaan jossain kokoomuksen kanssa yhteistyössä sen linjoja myötäillen, niin minä en silloin kyllä persujen ehdokasta äänestä.

Minulle on erikoinen ajatus, että kokoomus olisi yrittäjävastainen puolue.

Quote from: Pentecost on 10.10.2017, 18:58:51
Onko suomalaisella oikeus perhe-elämään riippumatta varallisuudesta?

Jos tarkoitat tällä sitä, että tuleeko valtion rahoittaa perheen lisääntyminen mihin lapsilukuun tahansa, niin ei.

J. Lannan haamu

Tämä on Hommaforumin tärkein ketju.

Mestari ja Huhtasaari puhuvat kansallismielisyydestä, mutta mitä he tarkoittavat sillä??

Tällaisen suuren muutoksen kohdalla on todella tärkeää määritellä itsensä uudelleen, vaikka olisi samaa kuin ennen. Se, että toteaa tilanteen olevan sama kuin ennen on huono vastaus.

Mikä on Persujen hissipuhe?? Millä tavoin he määrittelevät funktionsa viidessä minuutissa?? Suuret linjat siis.

Tähän jokaisen forumilaisen tulee ottaa kantaa!
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Pentecost

Quote from: Vapautus on 10.10.2017, 19:58:47
Minulle on erikoinen ajatus, että kokoomus olisi yrittäjävastainen puolue.

Jos tarkoitat tällä sitä, että tuleeko valtion rahoittaa perheen lisääntyminen mihin lapsilukuun tahansa, niin ei.

Onko kokoomus vallankahvassa ollessaan koskaan puolustanut pienyrittäjyyttä tai yrittänyt saada yrittäjän sosiaaliturvaa kuntoon? Tai poistaa naurettavaa byrokratiaa? Tai alentanut ALV velvollisuuden alarajaa? Nyt porvarihallituksessa ollessa nämä olisi voinut hoitaa kuntoon, mutta kun ei niin ei.
Kokoomus on korporaatiokommunistinen puolue. Kaikki suuryrityksille. Muut nurin.

Minulla ei ole sinänsä suomalaisten lisääntymistä puolisoidensa kanssa yhtään mitään vastaan. Nythän perustellaan muiden rahtaamista maahamme, kun emme kuulemma lisäänny tarpeeksi. Elättämisen tulisi olla omalähtöistä, mutta aina ei siinä onnistu, kuten minä nyt työttömämä ollessani. Veroja olen maksanut yrittäjänä ja välillisesti aivan hemmetisti. Jotain kai kuuluisi saada takaisinkin?

Mutta kysymys kuuluu, mitä persut aikovat asioille tehdä? Mitään? Jotain? Muuttaa paljon?

Oma pointtini on tässä:
Kaikki suomalaisten hyvinvoinnin, toimeentulon ja onnellisuuden eteen! Tähän yhtälöön kuuluu myös tarpeellinen sosiaali- ja työttömyysturva, jota nyt avokätisesti jaetaan kaikille muille kuin suomalaisille.

Pentecost

Quote from: J. Lannan haamu on 10.10.2017, 20:06:40
Mestari ja Huhtasaari puhuvat kansallismielisyydestä, mutta mitä he tarkoittavat sillä??

Tällaisen suuren muutoksen kohdalla on todella tärkeää määritellä itsensä uudelleen, vaikka olisi samaa kuin ennen. Se, että toteaa tilanteen olevan sama kuin ennen on huono vastaus.

Mikä on Persujen hissipuhe?? Millä tavoin he määrittelevät funktionsa viidessä minuutissa?? Suuret linjat siis.

Tämä.
Juuri tätä yritin sanoa hieman eri sanoin.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Poliitikot politikoi ja äänestäjät äänestää. Persut eivät ole kovin hottia Jabban takinkääntöjen takia. Persujen pitäisi tehdä selkeä pesäero Jabbalaisiin ja tuoda omat talouspolittiset ja muut ohjelömat. Sanoa suoraan että kokkareiden kynnysmatoiksi loikanneet uuvatit olivat kaiken paskan takana ja kenkiä riveistää loput uuvatit pellolle.
Kun paskamyrsky uuvattien kenkimisestä alkaa niin voi vedota juurikin äänestäjien kusettamiseen.
Nyt tuntuisi siltä että kukaan ei oikein tiiä mitä pitäisi tehdä jotta kannatus nousisi.

J. Lannan haamu

Hiljaista on ketjussa...ilmeisesti pankolla on jotain seksiin viittaavaa...

Tulkaas nyt homman gurut kommentoimaan ettei tartte kutsuja erikseen laittaa ;). Tämä on oikeasti forumin top-3 topiceja tällä hetkellä.

Edit. Kiusataan hieman lisää. Mikä on kenenkin edustajan ydinosaaminen tai kompetenssi? Helvetti tässä on ollut monta vuotta aikaa määritellä se ja lisätä osaamistaan saralla. Minä tiedän ainoastaan että Arja Juvonen on sotejutuissa kova koska hänellä on alan koulutus. Mutta mitä muut osaavat? Tutustuiko Jussi Halla-aho koskaan kulttuurien väliseen viestintään ja kulttuuriteorioihin? Nykyään hän on pj joten tuskin enää tarvitsee. Olli Immoselta tulee juuri kirja, voisi kysyä että mitä vittua?

Mihin ja mitä asioita persut ovat profiloituneet ajamaan ja edustamaan yksilöinä sekä puolueena? Kai nyt jotain muutakin vähän edes häiritsee tämä käsittämätön alisuoriutuminen??

Minä äänestän kohta demareita...

Supernuiva

PS:n ongelmana on kaiketi se, että

-Suomi on oikeasti köyhempi maa kuin moni muu valtio Keski-Euroopassa, tästä johtuen kantaväestön suuri tarve sosiaaliturvalle
-työmarkkinat eivät toimi, koska suurtyöttömyys ja monien ihan oikea halu ylläpitää työvoiman ylitarjontaa
-mamutus ei ole kaikille PS:n poliitikoille henkilökohtaisesti tärkeä aihe, edelleenkään, vaikka pahimmat uuvatit lähtivät jo pois
-enemmistö suomalaisista on sydämeltään kyllä vähintään jonkin sortin sosialisteja, mutta silti he pelkäsivät Neuvostojen liittoa ja pelkäävät nyt Venäjää
-suomalaisten enemmistö on lopulta melko alistettua, se kasvatus alistamiseen alkaa koulussa ja huipentuu armeijassa, monet eivät kykene itsenäiseen ajatteluun.

Ainoa tehokas keino vähentää mamutusta olisi ajaa sosiaaliturva alas, mutta suomalaisten enemmistölle tämä ei sovi.

Pentecost

Quote from: Supernuiva on 10.10.2017, 22:04:46
Ainoa tehokas keino vähentää mamutusta olisi ajaa sosiaaliturva alas, mutta suomalaisten enemmistölle tämä ei sovi.

Minulle riittäisi, että kaikki sosiaaliturva koskisi ainoastaan ja vain suomalaisia ja heidän perheitään. Nythän saavat kansalaiset pelätä, että leipä viedään sananmukaisesti suusta ja otetaan vielä velkaa veronmaksajien ja tulevien kansalaisten piikkiin muiden takia.

Minua eniten häiritsee se, että kun meininki kävi kovaksi, niin myytiin heti joukolla perse (Soinin sanoin) kepulle ja kokoomukselle. Mikä se erottaa puolueen toisista, jos ei se että tehdään omaa ja omannäköistä politiikkaa. Muiden puolueiden talutuksessa oleminen ei sitä ole.

Onko persuilla mitään omaa annettavaa? Mitä oikeastaan ovat lupaukset, jos tulisivat valituksi? Neuvoteltais hiukka pikkasen tiukemmasta maahanmuutosta, mutta muuten kaikki jatkuisi ennallaan..?

Suomidemokratia haisee - ja pahalle.

Supernuiva

Quote from: Pentecost on 10.10.2017, 22:14:45

Minulle riittäisi, että kaikki sosiaaliturva koskisi ainoastaan ja vain suomalaisia ja heidän perheitään. Nythän saavat kansalaiset pelätä, että leipä viedään sananmukaisesti suusta ja otetaan vielä velkaa veronmaksajien ja tulevien kansalaisten piikkiin muiden takia.

Samaa mieltä, täsmälleen. Mutqu tuo sosiaaliturvan rajaaminen vain kantasuomalaisille ei ole mahdollista, koska WWII:n lopputulema.

Ihmisoikeudet ovat niin jakamattomat, että kantasuomalaiset saavat olla asunnottomia, mutta silti joillekin tulijoille annetaan ilmaiseksi hyvillä näköaloilla olevia suuria asuntoja, joista he ovat poissa pitkiäkin aikoja, koska lomailu entisessä kotimaassa. Näin ovat isot sedät ja tädit kertoneet.

Sitten toiset pelkäävät, että joku puhuu tuollaisesta ääneen tai kirjoittaa aiheesta jonkun pienen marginaalin tavoittavaan nettijulkaisuun. Onko yksikään "sandaalilehti" (Hessu Hopo käytti skandaali-sanan tilalla sanaa sandaali) kirjoittanut mitään kohujuttua mamujen tyhjillään olevista asunnoista? Mielestäni ei ole, joten asia vaietaan kaikessa valtamediassa.

Pahalta näyttää kyllä nyt tässä, todella pahalta. Kuinkahan paha suomalaisen hyvinvointivaltion kallistuma jo on?

J. Lannan haamu

Toinen asia mitä pohdin on tuo Riikka Purran nostaminen kuviohin. Hän on muistaakseni yhteiskuntatieteilijä ja kirjoittanut tosi kovia tekstejä, mutta mietin vaan että mikä hänen pointti on olla mukana jossain kiertueella?

IDA

Quote from: J. Lannan haamu on 10.10.2017, 23:07:23
Toinen asia mitä pohdin on tuo Riikka Purran nostaminen kuviohin. Hän on muistaakseni yhteiskuntatieteilijä ja kirjoittanut tosi kovia tekstejä, mutta mietin vaan että mikä hänen pointti on olla mukana jossain kiertueella?

Hän on poliittinen suunnittelija. Voisi olettaa, että kentän tunteminen olisi siinä mitä mainioin asia. Kuten on sanottu johdon taholta julkisesti pyritään puoluetoimiston työntekijöiden voimin luomaan poliittisia työkaluja, joiden avulla voitaisiin eri paikoissa vaikuttaa parhaiten siihen, että päästäisiin kohti haluttuja päämääriä.

Puolueen linja on jo aika selvä ja elää orgaanisesti hyvissä kehyksissä. Keskittyminen enää sen vatvomiseen olisi aika turhaa. On parempi keskittyä siihen miten tavoitteita saataisiin toteutettuja paikallisesti, maakunnallisesti, valtakunnallisesti ja eurooppalaisesti.
qui non est mecum adversum me est

Pentecost

Quote from: IDA on 10.10.2017, 23:26:40
Puolueen linja on jo aika selvä ja elää orgaanisesti hyvissä kehyksissä. Keskittyminen enää sen vatvomiseen olisi aika turhaa. On parempi keskittyä siihen miten tavoitteita saataisiin toteutettuja paikallisesti, maakunnallisesti, valtakunnallisesti ja eurooppalaisesti.

Huokaus...

Minä en oikein ole varma, mitä perussuomalaiset lupaavat. Pyydän jo etukäteen anteeksi.

Maahanmuuttoa vähemmän, mutta mitä konkreettista luvataan suomalaisille äänestäjille? Voidaanko vain ylläpitää toivoa, että heikossa kunnossa olevat kansalaisemme joskus saavat jotain konkreettista parannusta? Vai onko tämä vain sitä populismia tyyliin: "Äänestä minua, muutan kaiken!"

Tilaus oli ja Timo ei toimittanut. Jaksaako äänestäjäkunta taas uskoa samaan lupaukseen vai olisiko oikeasti aika sanoa, että näissä pysytään? Suomalainen demokratia kun on tunnettu vetoamisesta konseksukseen ja puoluekuriin (jota Soini halveksi, mutta muutti välittömästi mielensä kun hallitukseen päästiin).

Suomalaiset ovat totaalisen kyllästyneitä "vanhojen puolueiden" menettelytapoihin ja niin minäkin. Tuo ylläoleva kuulostaa hyvältä (niin kuin moni muukin asia teoriassa), mutta miten se käännetään konkretiaksi?

Uimakoulutettava

Quote from: J. Lannan haamu on 10.10.2017, 21:38:41
Minä tiedän ainoastaan että Arja Juvonen on sotejutuissa kova koska hänellä on alan koulutus. Mutta mitä muut osaavat?

Minä taas tiedän, että Arja Juvonen ei ole nuiva, koska hän oli itse sitä mieltä.

Nähtäväksi jää osaako hän ja Perussuomalaiset painaa "EI"-nappia eduskunnassa, kun seuraava mokutuspäätös on tehtävänä. Ei pitäisi olla vaikeaa.

Perussuomalaisten uskottavuuden ja sen myötä kannatuksen ainoa uhka on kompromissihakuisuus ja konsensuksen kanssa flirttailu - paradoksaalisesti lisäkannatuksen toivossa. Ks. edellinen kohta.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

IDA

Quote from: Pentecost on 10.10.2017, 23:42:00
Suomalaiset ovat totaalisen kyllästyneitä "vanhojen puolueiden" menettelytapoihin ja niin minäkin. Tuo ylläoleva kuulostaa hyvältä (niin kuin moni muukin asia teoriassa), mutta miten se käännetään konkretiaksi?

Perussuomalaiset esittää omat ohjelmansa. Elleivät ihmiset luota siihen, että Perussuomalaiset ajavat omia ohjelmiaan, niin ei se luottamus synny millään vakuutteluilla tai osuvalla propagandalla, vaan sillä, että Perussuomalainen puolue ajaa omia ohjelmiaan läpi tehokkaasti ja niin hyvin, kuin kannatus, Suomen yhteiskunnallinen järjestelmä ja kulloisetkin tilanteet mahdollistavat.

On täysin mahdotonta kirjoittaa jollekin paperille tai tähän mitä PS:n reilun 10 000 jäsenen pitäisi tehdä.
qui non est mecum adversum me est

Lalli IsoTalo

Minulle riittää toistaiseksi se, että Persut saavat rajavalvonnan voimaan ja vuosikerran 2015 ulos. Mielestäni kaiken pitää olla alisteilla tälle tavoitteelle, koska se on Suomen kohtalon kysymys. Jos sitä ei saada toteutettua, Suomi on mennettä ... ihan heti, mutta sukupolven kuluessa.

- Taloudesta voidaan keskustella myöhemmin.
- Pienempiä tehtyjä virheitä voidaan korjata myöhemmin.
- Kaikesta muusta voidaan keskustella myöhemmin, mutta ei siitä, että isänmaanpetturit haluavat täyttää maan jihadpoteitiaaleilla kehitysmaalaisilla. Jos se meno jatkuu, ei ole enää taloutta ja sosiaalipolitiikka josta keskustella.

On vain savuavat rauniot.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Uuno Nuivanen

Persujen sisäpiirien kuvioista en tietysti tiedä mitään, mutta itsekin olen sitä mieltä, että pj Halla-aho voisi lähestyä joukkojaan muuallakin kuin facebookissa sarkasmilla. Kun kerran nyt kannatus on vankka, äänestäjälauma sankka, ja potentiaalia olisi lisää-kin.  :-\

Lalli IsoTalo

Ostakoon persut uuvattimiljoonilla vaikka Milttonin lobbaamaan rajat kiinni, jos se on se mitään tarvitaan, ja maksu riippuu oleellisesti onnistumisesta, esim. bonuksen muodossa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

kelloseppä

Tämän ketjun tyyppisiä aloituksia ja puheenvuoroja on Hommassa jo esitetty useita vuosia; vastauksina on annettu milloin mitäkin. Soinin dumppaamisen onnistumisen jälkeen uutena åerusselitysmallina on ollut toistuvasti se, että PS:n ohjelma ja tavoitteet ovat luettavissa ties mistä aviisista ja että puheenjohtaja Halla-aho on aloittanut sangen tarmokkaasti ja innostavan mielialan vallitessa uusien polittiisten työkalujen kehittämisprosessin ja aidosti keskustelevan puolueen sisäisen ryhmätyötyöskentelyn johtamisen, joka ihan varmasti kantaa sitten aikanaan runsaasti hedelmää.

Ottamatta lainkaan kantaa eri selitysten totuusarvoon, äänestäjän kannattaa mielestäni pitää seuraavat seikat tiukasti mielessään:

- rajavalvonta pystyyn ja 2015 jälkeen tulleet matut ulos
- äänestäjälle poliitikkojen aikaansaamat käytännön tulokset ratkaisevat - eivät puheet tai poliittisten työkalujen väitetty nerokkuus

Halla-ahon ja Halla-ahon johtamien persujen olisi syytä sisäistää seuraava: heitä äänestetään vain niin kauan kuin he ovat aito ja todellinen vaihtoehto. Poliittisten työkalujen futuurimuotoiset kehittämispuheet eivät todellakaan esitä aidon ja todellisen vaihtoehdon olemassaoloa.

Halla-aho ja Halla-ahon PS: PS-uskovaisia lukuunottamatta teille annetaan äänestäjien riveistä yksi mahdollisuus ääniuurnilla. Vain yksi. 2019.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Supernuiva on 10.10.2017, 22:04:46
PS:n ongelmana on kaiketi se, että

-Suomi on oikeasti köyhempi maa kuin moni muu valtio Keski-Euroopassa, tästä johtuen kantaväestön suuri tarve sosiaaliturvalle
-työmarkkinat eivät toimi, koska suurtyöttömyys ja monien ihan oikea halu ylläpitää työvoiman ylitarjontaa
-mamutus ei ole kaikille PS:n poliitikoille henkilökohtaisesti tärkeä aihe, edelleenkään, vaikka pahimmat uuvatit lähtivät jo pois
-enemmistö suomalaisista on sydämeltään kyllä vähintään jonkin sortin sosialisteja, mutta silti he pelkäsivät Neuvostojen liittoa ja pelkäävät nyt Venäjää
-suomalaisten enemmistö on lopulta melko alistettua, se kasvatus alistamiseen alkaa koulussa ja huipentuu armeijassa, monet eivät kykene itsenäiseen ajatteluun.

Sosiaaliturvan alasajon vastapainoksi tulisi olla jotakin muuta ja jos näin ei ole niin vihreät mamutuksineen koorjaa pottin.
Ja sen jokin pitäisi olla jo toiminnassa ennen kuin sosiaaliturvan voi ajaa alas.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Lalli IsoTalo on 11.10.2017, 00:15:31
Minulle riittää toistaiseksi se, että Persut saavat rajavalvonnan voimaan ja vuosikerran 2015 ulos. Mielestäni kaiken pitää olla alisteilla tälle tavoitteelle, koska se on Suomen kohtalon kysymys. Jos sitä ei saada toteutettua, Suomi on mennettä ... ihan heti, mutta sukupolven kuluessa.

- Taloudesta voidaan keskustella myöhemmin.
- Pienempiä tehtyjä virheitä voidaan korjata myöhemmin.
- Kaikesta muusta voidaan keskustella myöhemmin, mutta ei siitä, että isänmaanpetturit haluavat täyttää maan jihadpoteitiaaleilla kehitysmaalaisilla. Jos se meno jatkuu, ei ole enää taloutta ja sosiaalipolitiikka josta keskustella.

On vain savuavat rauniot.

Paitsi että ei. Taloudesta on keskusteltava nyt sillä se on pääsylippu ajamaan tiukkaa matu politiikkaa. Jos talousjutut jätetään vihreille niin se on heille tiketti avointen rajojen politiikkaan.

VeePee

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 10.10.2017, 21:07:02
Poliitikot politikoi ja äänestäjät äänestää. Persut eivät ole kovin hottia Jabban takinkääntöjen takia. Persujen pitäisi tehdä selkeä pesäero Jabbalaisiin ja tuoda omat talouspolittiset ja muut ohjelömat. Sanoa suoraan että kokkareiden kynnysmatoiksi loikanneet uuvatit olivat kaiken paskan takana ja kenkiä riveistää loput uuvatit pellolle.

Persujen olisi pitänyt tehdä pesäero Jabbalaisiin jo 1,5 vuotta sitten, kun takinkääntö oli täysin kiistaton tosiasia. Mutta eipä tehty. Kuljettiin vain Soinin viitoittamaa hillotolppakujaa hiljaisina ja vastaan naputtamatta. Miten ryhdikästä ja aikaansaavaa toimintaa tältä samalta joukolta voidaan nykytilanteessa odottaa? Kasvoiko heille Halliksen myötä selkäranka vai miten? Uuvatit olivat persuissa pieni vähemmistö, joiden pillin mukaan muu poppoo tanssi tahdottomina sätkynukkeina.

Eli onko persuista nytkään mihinkään? Jos on niin sen osoittamisella alkaa olla jo hoppu. Facebook-kommentointi puolueen johtajalta ei ihan riitä ryhdistäytymisen asoittamiseen.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: VeePee on 11.10.2017, 13:41:02
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 10.10.2017, 21:07:02

Persujen olisi pitänyt tehdä pesäero Jabbalaisiin jo 1,5 vuotta sitten, kun takinkääntö oli täysin kiistaton tosiasia. Mutta eipä tehty. Kuljettiin vain Soinin viitoittamaa hillotolppakujaa hiljaisina ja vastaan naputtamatta. Miten ryhdikästä ja aikaansaavaa toimintaa tältä samalta joukolta voidaan nykytilanteessa odottaa? Kasvoiko heille Halliksen myötä selkäranka vai miten? Uuvatit olivat persuissa pieni vähemmistö, joiden pillin mukaan muu poppoo tanssi tahdottomina sätkynukkeina.

Eli onko persuista nytkään mihinkään? Jos on niin sen osoittamisella alkaa olla jo hoppu. Facebook-kommentointi puolueen johtajalta ei ihan riitä ryhdistäytymisen asoittamiseen.

Tuommoinen puolueen johtoa vastaan kapinointi tietää lähes aina kenkää. Enemmistö vaan ei uskalla moiseen ryhtyä. Voin sanoa tämän omasta kokemuksesta. Toki moni uskaltaa sanoa että olette oikeassa, mutta???

Hakkapeliitta

Ainoana varteenotettavana kansallismielisenä puolueena persujen on oltava mahdollisimman keskellä kaikkea, lukuunottamatta maahanmuutto- ja EU-kysymyksiä. Jos puolue profiloituisi selkeästi vasemmistoon tai oikeistoon, se olisi heti pois kannatuksesta.
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Hakkapeliitta on 11.10.2017, 14:04:19
Ainoana varteenotettavana kansallismielisenä puolueena persujen on oltava mahdollisimman keskellä kaikkea, lukuunottamatta maahanmuutto- ja EU-kysymyksiä. Jos puolue profiloituisi selkeästi vasemmistoon tai oikeistoon, se olisi heti pois kannatuksesta.
Tai olla järkevin vaihtoehto kaikkeen. Vasemmisto oikeisto on jo historiaa.

Vapautus

Yksi mahdollinen ratkaisu on olla määrittelemättä puolueen linjaa kysymyksissä, jotka jakavat kenttää ja jättää äänestyspäätös jokaisen edustajan itsensä päätettäväksi.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Vapautus on 11.10.2017, 14:19:49

Yksi mahdollinen ratkaisu on olla määrittelemättä puolueen linjaa kysymyksissä, jotka jakavat kenttää ja jättää äänestyspäätös jokaisen edustajan itsensä päätettäväksi.
Tai mallia hämeenlinnan persut elikkä tuodaan aina oma parempi vaihtoehto ehdolle.