News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2017-09-26 IL: Video rasistisesta laboratoriohoitajasta leviää

Started by Gleb, 27.09.2017, 08:48:05

Previous topic - Next topic

MiljonääriPlayboy

Quote from: migri on 27.09.2017, 10:17:29
Quote from: Gleb on 27.09.2017, 10:12:40
Quote from: MiljonääriPlayboy on 27.09.2017, 10:05:51
Eiköhän tässäkin ole todistustaakka käännetty toisinpäin: jos kehis väittää jotain, niin se on sitten vääräuskoisten homma todistaa väite vääräksi. Muutoin se kehiksen esittämä väite on totta by default. Eli sama homma kuin turvapaikkasaduissakin.
Mitäs todistelemista tässä enää vaaditaan, kun hoitaja on jo itse rehennellyt asialla?
Ehkä jutellut lämpimikseen nostaakseen profiiliaan.

Joo, ja onHAN minuakin piikitetty paksulla neulalla...

On voinut jutella lämpimikseen, tai sitten jos onkin oikeasti pistänyt matuja paksummalla neulalla, niin jokaista OIKEASTI pistettyä kohtaan tullee julkisuuteen 3000 muuta, jotka eivät ole ikinä nähneetkään kyseistä hoitajaa, mutta vaativat siitä huolimatta korvauksia ja turvapaikkaa tämän neulakaustin seurauksena. Lisäksi: en tunne alaa niin tarkkaan, mutta tuskinpa yhtä ainoaa oikeaa neulakokoa (kulloiseenkin tilanteeseen) on olemassakaan. Tai edes pakottavaa ohjetta sille. Eiköhän neula valita sekä näytteenantajan, ETTÄ näytteenottajan (=eli tilanteen) mukaan, ja siinäkin lienee reilusti liikkumavaraa suuntaan jos toiseenkin. Mielenkiintoinen oikeusjuttu tulossa siis.

Tosin en kyllä sekunttiakaan uskonut, että foorumin ammattimaiset väärinymmärtäjät olisivat näitä pointteja tajunneet. Ja siksi väärinymmärtäjät ovatkin hylkäyslistallani. Säästäkää väärinymmärtäjät sähköä ja näppäilyä silti osin siis... :roll:

e:typo
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

internetsi

Quote from: Gleb on 27.09.2017, 10:12:40Mitäs todistelemista tässä enää vaaditaan, kun hoitaja on jo itse rehennellyt asialla?
Aivan. Minä muuten nyt voin tässä ja nyt kertoa asioita, jotka olen pitänyt kauan sisälläni. Oswald oli syytön, se olin minä joka ammuin JFK:tä Dallasissa. Samoin minä sieppasin Jimmy Hoffan ja hautasin hänet kesämökkini kukkapenkkiin. Viimeisin paha tekoni ole se, kun 30 vuotta sitten ammuin yhtä punikkia Tukholmabadissa.

Mitäs todistelemista tässä enää vaaditaan, kun olen jo itse rehennellyt asialla?

Soita Gleb fobballe, että tulee hakemaan minut asemalle...
Lohjan persut

Pentecost

Kohtaamisteoria tuntuu toimivan.

Itselläni on muutama tuttu töissä sekä lääkärinä että sairaanhoitajina. Eivät nyt ilmaise asiaa aivan noin suoraan, mutta viesti on sama. Mikä mahtaa olla, kun rasisteja suorastaan vilisee niissä ammateissa, joissa RikkauttaTM kohtaa päivittäin?

Muistaakseni se verinäyte tosiaan otetaan isommalla neulalla...
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Gleb

Quote from: internetsi on 27.09.2017, 10:40:44
Quote from: Gleb on 27.09.2017, 10:12:40Mitäs todistelemista tässä enää vaaditaan, kun hoitaja on jo itse rehennellyt asialla?
Aivan. Minä muuten nyt voin tässä ja nyt kertoa asioita, jotka olen pitänyt kauan sisälläni. Oswald oli syytön, se olin minä joka ammuin JFK:tä Dallasissa. Samoin minä sieppasin Jimmy Hoffan ja hautasin hänet kesämökkini kukkapenkkiin. Viimeisin paha tekoni ole se, kun 30 vuotta sitten ammuin yhtä punikkia Tukholmabadissa.

Mitäs todistelemista tässä enää vaaditaan, kun olen jo itse rehennellyt asialla?

:) Onneksi et sentään esitä tosissasi tätä vertailukelpoisena hoitajan avautumisen kanssa. Niitäkin kun varmaan löytyy, jotka eivät näe tarinassasi ja hoitajan avautumisessa eroa.

vihapuhegeneraattori

Mitäs todistelemista tässä enää vaaditaan, kun hoitaja on jo itse rehennellyt asialla?

Oli juuri joku puhaviherpoliitikko joka rehenteli huumeiden kaytollaan. Poliisia ei kiinnostanut, koska ei tarpeeksi nayttoa.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Paju

Quote[Huslabin]Aarnisalon mukaan aina arvioidaan tapauskohtaisesti, mikä on oikea kurinpidollinen tapa kussakin tilanteessa. Hän korostaa, että laki edellyttää terveydenhuoltoammattihenkilöstöltä ihmisten tasavertaista kohtelua ja toimintaa potilaan eduksi.

- Kerta kaikkiaan rasistista puhetta ei hyväksytä missään muodossa.

Luulin, että ongelma oli potilaiden epäasiallinen kohtelu. Mutta ei, se olikin hoitajan rasistinen puhe.

(Työnantajan kannalta videoitu puhe on toki helpommin toteennäytettävä kurinpitoperuste, jos potilailta ei ole tullut palautetta.)

internetsi

Quote from: Gleb on 27.09.2017, 10:47:35
Quote from: internetsi on 27.09.2017, 10:40:44

:) Onneksi et sentään esitä tosissasi tätä vertailukelpoisena hoitajan avautumisen kanssa.
Voin esittää. Tässä kuussa eräänä yönä steissin nakkikioskilla löin erästä miestä turpaan. Asia on sillä selvä, koska olen rehennellyt asialla. Mitään muuta ei sinun mukaan tarvita. Soita nyt sille fobballe, koska asia on selvä kuin pläkki, suoraan vaan käräjille ja Siperiaan.

Lisäksi, ryöstin muuten kerran pankin. Sano fobballe, että lisää tämän Siperiassa oleviin reippailuvuosiini.
Lohjan persut

aethanol

Quote from: Nuivanlinna on 27.09.2017, 10:19:14
Mikään neulahan laboratoriossa ei kaiketikaan ole laiton, koska neula välineistöön kuuluu.

Hoitaja ei siis ota normaalia paksumpaa neulaa, vaan paksuimman. Ei mitään laitonta tässä.

Terveydenhoidossa yksi tärkeimmistä säännöistä on että ei aiheuteta tarpeetonta kipua tai haittaa. Verikokeen ottamiseen on olemassa ihan tietyt neulat jotka on mitoitettu riittäävän suuriksi että veri tulee sujuvasti läpi mutta riittävän pieniksi ettei aiheuteta turhaan kipua ja vaurioita suonessa. Vaihtoehtoja löytyy mutta tyypillisesti lähinnä normaalia pienempään suuntaan vaihdetaan, esim. lasten verinäytteiden otoissa tai vanhukset joilla on perin surkeat suonet.

Hoitaja (tai lääkäri) joka aiheuttaa jollekin ihmisryhmälle tarpeetonta kipua tarkoituksellisesti ei kuulu alalle. Ammattilaisen pitää pystyä hoitamaan myös ihmisiä joista ei pidä.

nimierkki

Quote from: aethanol on 27.09.2017, 10:56:23
Hoitaja (tai lääkäri) joka aiheuttaa jollekin ihmisryhmälle tarpeetonta kipua tarkoituksellisesti ei kuulu alalle. Ammattilaisen pitää pystyä hoitamaan myös ihmisiä joista ei pidä.

Hyvin tiivistetty olennainen tästä keissistä.

Nuivanlinna

Quote from: aethanol on 27.09.2017, 10:56:23
Quote from: Nuivanlinna on 27.09.2017, 10:19:14
Mikään neulahan laboratoriossa ei kaiketikaan ole laiton, koska neula välineistöön kuuluu.

Hoitaja ei siis ota normaalia paksumpaa neulaa, vaan paksuimman. Ei mitään laitonta tässä.

Terveydenhoidossa yksi tärkeimmistä säännöistä on että ei aiheuteta tarpeetonta kipua tai haittaa. Verikokeen ottamiseen on olemassa ihan tietyt neulat jotka on mitoitettu riittäävän suuriksi että veri tulee sujuvasti läpi mutta riittävän pieniksi ettei aiheuteta turhaan kipua ja vaurioita suonessa. Vaihtoehtoja löytyy mutta tyypillisesti lähinnä normaalia pienempään suuntaan vaihdetaan, esim. lasten verinäytteiden otoissa tai vanhukset joilla on perin surkeat suonet.

Eikös myös paksummalla neulalla nopeuteta näytteenottoa, jolloin potilaan kärsimys pienenee?
Videolla 1 tulee esille se seikka, että matusta otetaan kymmenkertainen määrä näytteitä verrattuna normaaliin potilaaseen.
https://mvlehti.net/2017/09/27/iltalehden-sensuroimat-videot-rasistisesta-laboratoriohoitajasta-ne-vinkuu-kun-niita-piikitetaan/

Kielenkäyttö on roisia, mutta minkäänlaista laittomuutta videoilla ei tule esille.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Faidros.

Saatan olla väärässäkin(oikaiskaa heti), mutta mielestäni noita "verenottoneuloja" on vain yhtä "paksuutta".
Voihan tietysti olla, että kaheli on käyttänyt tarkoituksella väärää neulaa.

Ot. Firmani on ollut alalla yli 30 vuotta ja neulojen teroitus oli joskus parasta bisnestä. Tuntiansiot niista olivat huimaavia. Jos vain neulanteroitusta olisi ollut 8h/vrk, olisin tienannut miljoonia vuodessa. ;D
Hinnastossani:
-Neulat, teroitus(sternaali ym.)14,99€
-Neulat, teroitus(ENG)19.10€
+ALV
Ja uskokaa huviksenne, näitä tuli, osasyynä tietysti sairaaloiden budjettien sekavuus.
EU "tappoi" tämänkin alan instrumenttivalmistajien lobbauksen ansiosta. Nykyään ostetaan aina uutta ja maksatetaan kaikki verommaksajilla.
Jos joku luulee, että tehtaasta ostettu instrumentti on kaikkein paras, niin yksi ortopedi itäsuomesta laittoi uuden leikkaussetin firmaani teroitettavaksi.
Osa oli luonnollisesti huippukunnossa, mutta yli puolta fiksattiin. 8)

Pisin  offtopickini koskaan, saa poistaa. ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Nuivanlinna

Quote from: Faidros. on 27.09.2017, 11:17:56
Saatan olla väärässäkin(oikaiskaa heti), mutta mielestäni noita "verenottoneuloja" on vain yhtä "paksuutta".

Ot. Firmani on ollut alalla yli 30 vuotta ja neulojen teroitus oli joskus parasta bisnestä. Tuntiansiot niista olivat huimaavia. Jos vain neulanteroitusta olisi ollut 8h/vrk, olisin tienannut miljoonia vuodessa. ;D
Hinnastossani:
+ALV
Ja uskokaa huviksenne, näitä tuli, osasyynä tietysti sairaaloiden budjettien sekavuus.
EU "tappoi" tämänkin alan instrumenttivalmistajien lobbauksen ansiosta. Nykyään ostetaan aina uutta ja maksatetaan kaikki verommaksajilla.
Jos joku luulee, että tehtaasta ostettu instrumentti on kaikkein paras, niin yksi ortopedi itäsuomesta laittoi uuden leikkaussetin firmaani teroitettavaksi.

29€/100kpl
https://surmet.fi/verinaytteenottoneulat.html
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Mursu

Politiikka ja työ on pidettävä erillään. Vaikka on kuinka maahanmuuttokriittinen, työssä tulee asiakkaita kohdella tasavertaisesti. Jos syntyy kuva, että maahanmuuttokriittiset syrjivät maahanmuuttajia, ei heille pian löydy töitä mistään.

Mursu

Quote from: vihapuhegeneraattori on 27.09.2017, 10:52:45

Oli juuri joku puhaviherpoliitikko joka rehenteli huumeiden kaytollaan. Poliisia ei kiinnostanut, koska ei tarpeeksi nayttoa.

Rehentely rikoksesta ei riitä tuomioon, mutta rehentely väärinkäytöstä töissä kyllä riittää potkuihin.

aethanol

Quote from: Nuivanlinna on 27.09.2017, 11:16:26
Eikös myös paksummalla neulalla nopeuteta näytteenottoa, jolloin potilaan kärsimys pienenee?
Videolla 1 tulee esille se seikka, että matusta otetaan kymmenkertainen määrä näytteitä verrattuna normaaliin potilaaseen.

Kipu ja kärsimys liittyy lähinnä nahkan läpäisemiseen, mitä isompi neula, sen isompi kipu. Ja vaurioriski on isommalla neulalla myös vähän suurempi. Toimenpiteen kesto ei yleensä ole ongelma, odottelu on suht kivutonta.

Turviksista otetaan paljon verikokeita tullessa kun etsitään hepatiitteja ja hivejä sun muita. Ja sitten tietty jos on jotain sairauksia niin harava on laajempi kun pottunokalla, TPH:lta voi löytyä mitä kummallisimpia eksoottisia sairauksia näihin kotimaisiin verrattuna.

aethanol

Lähtökohtaisesti käytetään yhtä ja samaa kokoa, varsinkin tyhjiöputkissa mutta eri kokoja kyllä löytyy runsaastikin.

Kerkko

Eli onko kyse siitä että otetaan koeputkeen verta? Eihän se pistos tunnu miltään... Itse tosin käytän vain ja ainoastaan yksityistä terveydenhuoltoa.

Nuivanlinna

Quote from: aethanol on 27.09.2017, 11:34:19
Quote from: Nuivanlinna on 27.09.2017, 11:16:26

Kipu ja kärsimys liittyy lähinnä nahkan läpäisemiseen, mitä isompi neula, sen isompi kipu. Ja vaurioriski on isommalla neulalla myös vähän suurempi. Toimenpiteen kesto ei yleensä ole ongelma, odottelu on suht kivutonta.

Turviksista otetaan paljon verikokeita tullessa kun etsitään hepatiitteja ja hivejä sun muita. Ja sitten tietty jos on jotain sairauksia niin harava on laajempi kun pottunokalla, TPH:lta voi löytyä mitä kummallisimpia eksoottisia sairauksia näihin kotimaisiin verrattuna.

Neulat ovat tämän mukaan 18G 1,2mm tai 19G 1,1mm. Tuo 0.1mm ero voi ymmärtääkseni olla merkittäväkin lyhentämään odotusaikaa suhteessa piston aiheuttamaan kipuun.

QuoteIsokokoisimmat neulat (18G ja 19G) sopivat parhaiten verinäytteenottoon
https://www.hoivatarvike.fi/neula-injektio-18g-12x40mm-100kpl

Kysymys on yksinomaan vittuuntuneen ihmisen profiilinnostatuksesta kuulijalle, ei mistään potilaiden väärinkohtelusta.
Jos olisin neekeri, niin huoletta uskaltaisin mennä kyseisen naisen piikitettäväksi.

aethanol

Quote from: Nuivanlinna on 27.09.2017, 11:51:26
Neulat ovat tämän mukaan 18G 1,2mm tai 19G 1,1mm. Tuo 0.1mm ero voi ymmärtääkseni olla merkittäväkin lyhentämään odotusaikaa suhteessa piston aiheuttamaan kipuun.

Rutiiniverikokeet otetaan ns. tyhjiöputkeen eli koeputkessa on huomattava alipaine. Kun on saatu neula suoneen, se kytketään koeputkeen joka sitten alipaineella imaisee veren putkeen. Neulan halkaisijan merkitys ei ole niin olennainen kun veri tulee suihkuna alipaineen vuoksi. 22G on se mitä itse eniten käytän (sikäli kun näytteitä joudun ottamaan, harvemmin), 18G yleensä tulee käytettyä jos on jostain syystä avoputki eli tiputtamalla otetaan verta koeputkeen (harvemmin enää nykyään näin). 22G ja 18G välinen ero on kyllä huomattava. Esim. puudutuksissa ei tulisi mieleenikään käyttää 18G neulaa koska se sattuu ihan eri tavalla kuin 22G. Pienemmissä puudutuksissä vaihdan sitten vielä sievempään neulaan, 24-26G esim.

Ja edelleenkin, kipu syntyy lähinnä ihon läpäisystä, ei siitä että odotellaan putken täyttymistä. Mitä isompi neula, sen suurempi kipu ja kudosvaurio.

Faidros.

Quote from: Nuivanlinna on 27.09.2017, 11:22:34

Hinnastossani:
+ALV

29€/100kpl
https://surmet.fi/verinaytteenottoneulat.html

Niinpä. Takavuosina käytettiin  järkeä. Nykyään ostetaan EU:lta  instrumenntitehtaiden kokonaispaketti sairaanhoitoon.
Kyllä neulojen hinta on mitätön kansantalodellisesti, mutta oletko ajatellut mitä aiheuttaa myös muiden sairaalaintsrumenntien korjausten ja huoltojen deletoiminen pelkästään omien tehtaiden huoltoon ilman pienyritysten kilpailua?

EU tappaa pienyritykset, joko direktiiveillä, tai verotuksella.

Jos kuka haluaa tulla väittämään vastaan neulojen teroituksien hinnoista, mulla on koko yrityksen kirjanpito paperilla tallella toistaiseksi.
Liian vähän tai paljon, palveluitani kuitenkin ostettiin, oli neulojen hinta yks tai kaks.

Nuivanlinnaa olisi muutenkin kiva tavata! :)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Emo

Quote from: Gleb on 27.09.2017, 09:00:47
Joku tuollainen tausta sopisi tietenkin hyvin kuvaan. Tai sitten jotain mielenterveysongelmia. Kukaan tervehän ei lähde a) vahingoittamaan potilaita tarkoituksella tai b) tekemään siitä vielä videon.

En ole tapausta seurannut, mutta joko rasistinen hoitaja on julistanut olevansa maahanmuuttokriittinen persu? Tai onko joku muu taho väittänyt hoitajan olevan maahanmuuttokriittinen persu?

Jos on niin c)  mustamaalausvideo tehtynä tarkoituksella väittää yleisölle, että tätä ovat Halla-ahon persut, tämän vuoksi uuvatit pakenivat puolueesta kesäkuun pj-vaihdoksen jälkeen.

Jos ei ole, niin c) onhan ihan käsittämätön juttu! Mitä tuo hoitsu oikein ajattelee? Ketä muita se on kostomielessä piikittänyt isolla neulalla ja miksi?

internetsi

Quote from: Mursu on 27.09.2017, 11:31:05
Quote from: vihapuhegeneraattori on 27.09.2017, 10:52:45

Rehentely rikoksesta ei riitä tuomioon, mutta rehentely väärinkäytöstä töissä kyllä riittää potkuihin.
Juuri näin, kuten Mursu sanoo. Potkut voi tulla, mutta rikosta ei ole tapahtunut. Paljon on ollut juttua ympärisilpomisista, jossa KKO totesi että koskemattomuuteen puututtiin poikien osalta vain vähän kun sukuelimiä leikeltiin. Potkut ja Valviralta varoitus, muuten case closed. Mutta tottakai tästä viedään nyt asia käräjille, koska kyseessä on matut. Toisinpäin ei tapahtuisi mitään, jos matuhoitaja kertoisi pistävänsä vääräuskoisia isommalla neulalla.
Lohjan persut

Nuivanlinna

Quote from: aethanol on 27.09.2017, 12:04:00
Quote from: Nuivanlinna on 27.09.2017, 11:51:26

Rutiiniverikokeet otetaan ns. tyhjiöputkeen eli koeputkessa on huomattava alipaine. Kun on saatu neula suoneen, se kytketään koeputkeen joka sitten alipaineella imaisee veren putkeen. Neulan halkaisijan merkitys ei ole niin olennainen kun veri tulee suihkuna alipaineen vuoksi. 22G on se mitä itse eniten käytän (sikäli kun näytteitä joudun ottamaan, harvemmin), 18G yleensä tulee käytettyä jos on jostain syystä avoputki eli tiputtamalla otetaan verta koeputkeen (harvemmin enää nykyään näin). 22G ja 18G välinen ero on kyllä huomattava. Esim. puudutuksissa ei tulisi mieleenikään käyttää 18G neulaa koska se sattuu ihan eri tavalla kuin 22G. Pienemmissä puudutuksissa vaihdan sitten vielä sievempään neulaan, 24-26G esim.

Ja edelleenkin, kipu syntyy lähinnä ihon läpäisystä, ei siitä että odotellaan putken täyttymistä. Mitä isompi neula, sen suurempi kipu ja kudosvaurio.

QuoteInjektioneulat ovat kertakäyttöisiä ja sopivat useaan eri käyttötarkoitukseen koon ja muiden ominaisuuksien perusteella.
•Isokokoisimmat neulat (18G ja 19G) sopivat parhaiten verinäytteenottoon
•keskikokoiset neulat (20G—23G) lihas- ja suonipistoksiin
•pienet neulat (23G—27G) ovat erinomaisia pistoksiin ihon alle ja ihoon

Tuossa nyt on aivan selkeästi, että 18G ja 19G verinäytteenottoon ja muut muuhun.
Eikä se ole mitään mukavaa istua pitkään kyynärpää "väännettynä" luonnottomaan asentoon.

JJohannes

Quote from: Emo on 27.09.2017, 12:14:35
Quote from: Gleb on 27.09.2017, 09:00:47
Joku tuollainen tausta sopisi tietenkin hyvin kuvaan. Tai sitten jotain mielenterveysongelmia. Kukaan tervehän ei lähde a) vahingoittamaan potilaita tarkoituksella tai b) tekemään siitä vielä videon.

En ole tapausta seurannut, mutta joko rasistinen hoitaja on julistanut olevansa maahanmuuttokriittinen persu? Tai onko joku muu taho väittänyt hoitajan olevan maahanmuuttokriittinen persu?

Paukkurauta-Annea pääsee kuuntelemaan erinäisissä viimeisen vuoden aikana tehdyissä Suomi Ensin -mielenosoitusten taltioinneissa, joissa hän esiintyy pääsääntöisesti umpihumalassa.

Tässä pari:
https://www.youtube.com/watch?v=gpt1cYUynJs&feature=youtu.be&t=16m56s
https://www.youtube.com/watch?v=jC8eUz1MJw8&feature=youtu.be&t=33m33s
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

Emo

Eikö tämä ole se sama firma HusLab, jossa matu(?)hoitaja käytti näytteenotossa likaisia, jo käytettyjä neuloja?

Jos pakko valita, minua saa piikittää isollakin neulalla kunhan neula on puhdas ja ennestään käyttämätön.

Nuivanlinna

Quote from: Faidros. on 27.09.2017, 12:11:01
Niinpä. Takavuosina käytettiin  järkeä. Nykyään ostetaan EU:lta  instrumenntitehtaiden kokonaispaketti sairaanhoitoon.
Kyllä neulojen hinta on mitätön kansantalodellisesti, mutta oletko ajatellut mitä aiheuttaa myös muiden sairaalaintsrumenntien korjausten ja huoltojen deletoiminen pelkästään omien tehtaiden huoltoon ilman pienyritysten kilpailua?

EU tappaa pienyritykset, joko direktiiveillä, tai verotuksella.

Jos kuka haluaa tulla väittämään vastaan neulojen teroituksien hinnoista, mulla on koko yrityksen kirjanpito paperilla tallella toistaiseksi.
Liian vähän tai paljon, palveluitani kuitenkin ostettiin, oli neulojen hinta yks tai kaks.

Nuivanlinnaa olisi muutenkin kiva tavata! :)

Kyllä mulla jokin haju näistä "palvelupaketeista" on.

Impi Waara

Iltasonta:

"Hoitaja parjasi maahanmuuttajia videolla – asiakas hämmästyi: "Hän oli terveysaseman paras pistäjä" "

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005384399.html

Tuon videoklipin taustoista sen verran, mitä kuvaaja on kertonut: satunnainen tapaaminen, josta kuvattu video poistettu heti kotiin päästyä (videolla siis matkalla kotiin). Videon kopioinut ja julkaissut Member Berry YouTubessa (vilkaiskaapa videolistaa) ja sieltä lähtenyt levitykseen. Sattumoisin kuvaajaa puhelinhäiriköidään, mistä on kerrotun mukaan tehty rikosilmoitus.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

aethanol

Quote from: Nuivanlinna on 27.09.2017, 12:24:34
QuoteInjektioneulat ovat kertakäyttöisiä ja sopivat useaan eri käyttötarkoitukseen koon ja muiden ominaisuuksien perusteella.

Tuossa nyt on aivan selkeästi, että 18G ja 19G verinäytteenottoon ja muut muuhun.
Eikä se ole mitään mukavaa istua pitkään kyynärpää "väännettynä" luonnottomaan asentoon.

Hoivatarvike Oy onkin juuri se auktoriteetti johon minäkin aina luotan kun tulee jotain lääketieteellistä ongelmaa. Useimmat multi sample -neulat joita Suomessakin käytellään ovat 20-22G luokkaa, selvästi pienempiä.

Kun verinäytettä otetaan, on tarkoitus käyttää puhkottavaan suoneen sopivaa neulaa. Ei liian pientä mutta ei liian suurta. Tämä kyseinen hoituri ilmoitti käyttävänsä aina suurinta jotta aiheuttaisi maksimaalisesti kipua. 16G on jo aika kiva jötkylä kun sen suoneen tökkäisee.

En tiedä missä olet käynyt verikokeissa mutta ainut luonnoton asento mitä muistan verinäytteen otossa oli se kun väkivaltaiselta nistiltä otettiin väkisin verikoetta poliisin avulla, se oli luonnoton asento kyllä. Istuen, käsi kyynärnojalla ja kyynärvarsi ulkorotaatiossa on kyllä ihan anatominen asento jos ei ole mitään erityisiä fyysisiä rajoitteita.

Nuivanlinna

Quote from: aethanol on 27.09.2017, 12:39:29
Quote from: Nuivanlinna on 27.09.2017, 12:24:34

Hoivatarvike Oy onkin juuri se auktoriteetti johon minäkin aina luotan kun tulee jotain lääketieteellistä ongelmaa. Useimmat multi sample -neulat joita Suomessakin käytellään ovat 20-22G luokkaa, selvästi pienempiä.

Kun verinäytettä otetaan, on tarkoitus käyttää puhkottavaan suoneen sopivaa neulaa. Ei liian pientä mutta ei liian suurta. Tämä kyseinen hoituri ilmoitti käyttävänsä aina suurinta jotta aiheuttaisi maksimaalisesti kipua. 16G on jo aika kiva jötkylä kun sen suoneen tökkäisee.

En tiedä missä olet käynyt verikokeissa mutta ainut luonnoton asento mitä muistan verinäytteen otossa oli se kun väkivaltaiselta nistiltä otettiin väkisin verikoetta poliisin avulla, se oli luonnoton asento kyllä. Istuen, käsi kyynärnojalla ja kyynärvarsi ulkorotaatiossa on kyllä ihan anatominen asento jos ei ole mitään erityisiä fyysisiä rajoitteita.

Nyt Hoivatarvike olkoon auktoriteettini tässä, koska neulakoot selkeästi esillä.

Mutta jos kerran yleisemmät neulat ovat 22-20G, eli 0,7-0,9mm, niin voidaanko olettaa,että myös HusLabin näytteenottopaikalla neulat ovat nämä samat?
Eli mikä on näytteenottopaikan suurin käytettävissä oleva neula? Onko se on tuo 20G 0,9mm?

Eikä edelleenkään ole mikään mukavin asento vääntää kyynärpäätään tuohon asentoon ja jännittää neulaa suonessaan. Hyi. Ja kyseinen hoitaja paksummalla neulalla lyhentää myös sitä aikaa minkä potilas joutuu näyttämään paljasta ihoaan vieraalle, eli minimoi kulttuurisen loukkaantumisen aikaa.

ämpee

Quote from: Emo on 27.09.2017, 12:28:39
Eikö tämä ole se sama firma HusLab, jossa matu(?)hoitaja käytti näytteenotossa likaisia, jo käytettyjä neuloja?

Jos pakko valita, minua saa piikittää isollakin neulalla kunhan neula on puhdas ja ennestään käyttämätön.

Itselläni on jonkinlainen piikkikammo, mutta kun intissä aikanaan 70-luvun alkupuolella varuskunnan sairaalassa otettiin verikoetta niin neula oli lyhyt ja paksu tumppi.
Ulkonäöstään huolimatta neula ei aiheuttanut erityisempää kipua, mutta koeputki tuli täyteen ennätyksellistä vauhtia.
Olin tyytyväinen käytettyyn menetelmään, siinä ei edes ehtinyt vingahtelemaan, joten stoori stoorina.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."