News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

LIDL sensuroi ristit kirkkokuvista - ”kunnioittaa monikulttuurisuutta”

Started by Uimakoulutettava, 03.09.2017, 21:18:13

Previous topic - Next topic

Uimakoulutettava

Kun LIDL poisti ristit pakkausten kirkkokuvista, kysyisin, kuka kummassa voisi länsimaissa asuessaan ko. symbolista pahoittaa mielensä - uskontoon, elämänkatsomukseen tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta?

Esim. itse en kuulu Suomen valtiokirkkoon, mutta ei kuva Helsingin tai Turun tuomiokirkosta minua mitenkään loukkaa.

Vastuullinen valtamedia vaikenee, mutta kiitokset jälleen MV-lehdelle pilliin viheltämisestä. Eurostoliittolainen matka Monikulttuuriin jatkuu LIDL:n toimiessa matkanjärjestäjänä.

Lidl poisti ristit pakkausten kirkkokuvista – "kunnioittaa monikulttuurisuutta"

Lidl poisti kreikkalaisbrändin pakkauksista Santorinin saariryhmän Oia-kylän Pyhän Anastasis-kirkon kuvista ristit. Maailmankuulun kirkon kuvia oli käytetty kreikkalaisessa Eridanous-brändin pakkauksissa.

03.09.2017

Lidl on poistanut Pyhän Anastasis-kirkon ristit ainakin Belgiassa, Iso-Britanniassa, Ranskassa ja Alankomaissa sekä Suomessa myydyistä tuotteista. Ilmeisesti Lidl on tehnyt yleiseurooppalaisen ratkaisun.

https://mvlehti.net/2017/09/03/lidl-poisti-ristit-pakkausten-kirkkokuvista-kunnioittaa-monikulttuurisuutta/

Edit.
Täsmennän, että symbolin käyttö ei loukkaa, mutta sensurointi säälittää.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Vaniljaihminen

Hävytöntä matelua Lidliltä.

Minä ainakin laitan ristin kaulaani heti kun sen kantaminen kielletään.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Vaniljaihminen

Quote from: Uuno Nuivanen on 03.09.2017, 21:28:39
Taitaa olla aika sensuroida Lidl kauppavalikoimastani.

Onko sensuroitu tuotteista myös mahdolliset puolikuut?

Meinasin kysyä samaa, mutta ainoa puolikuutuote, joka tuli mieleeni, oli Pepper Drops -nimellä Lidlissä myydyt Turkin pippuri -salmiakit.

Micke90

Spesialisti

Jos kuvassa olisi moskeijoita joista olisi katkottu puolikuut, niin parissa Liiterissä olisi jo rauhanpommi posahtanut.

Nyt puhutaan tuotevalikoimasta, jota markkinoidaan kreikkalaisella kuvastolla ja maisemalla.
Mitähän kreikkalaiset itse tästä ajattelevat? Heille tärkeitä ja pyhiä asioita sensuroidaan muslimien - kyllä, myös turkkilaisten - perseennuolemiseksi.

Supernuiva

Monikulttuuri tarkoittanee tältä osin nyt todistetusti sitä, että heikompi kulttuuri väistyy symboleineen pois vahvemman kulttuurin tieltä.

Java

Hienoa, ei tarvitse enää miettiä meneekö lidliin vai cittariin, saksan siwa jäi juuri pois...
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

qwerty

Quote from: Uimakoulutettava on 03.09.2017, 21:18:13
... mutta kiitokset jälleen MV-lehdelle pilliin viheltämisestä.

... joka kopioi uutisensa Breitbartilta
http://www.breitbart.com/london/2017/09/01/lidl-doctored-packaging-erase-crosses-pics-greek-churches-respects-diversity/

...tai sitten Prison Planetilta. Joka taas löytää uutiset jostain paikallisista...
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Alaric

Edes saudiarabialainen matkatoimisto ei sensuroi kyseisiä ristejä.

Lidl on saavuttanut dhimmiydessä täysin uuden tason. Vastenmielistä muslimien nuolemista.

[tweet]904218972450676737[/tweet]

Lainaus MV:n jutusta:

QuoteLidl tarjoaa useita Halal-sertifioituja tuotteita, jotka on teurastettu islamilaisten uskomusten vaatimusten mukaisesti. Joissakin näissä tuotteissa on minareetteja ja islamilaista uskonnollista arkkitehtuuria, symboleja ja rukouksia.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Aukusti Jylhä

Quote from: Supernuiva on 03.09.2017, 21:43:31
Monikulttuuri tarkoittanee tältä osin nyt todistetusti sitä, että heikompi kulttuuri väistyy symboleineen pois vahvemman kulttuurin tieltä.

Sitä tosiaankin on reaalimonikulttuuri. Tämän on historia opettanut, mutta tyhmät ihmiset eivät halua oppia, vaan elää unelmaa. Herätys tulee olemaan julma ja verinen, jos se tapahtuu kovinkin myöhään.

Aikaisen heräämisen suuri etu on, että ehtii hieman valmistautumaan romahdukseen. Ainakin henkisesti.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Jepulis

Alkaa mennä ruokien ostaminen hankalaksi. Vaikka Lidl on tavallaan ilo lisätä listaan, niin missä perhanassa sitä kohta enää käy. Pienessä kaupungissa ei ole kovin montaa elintarvikeketjua tai kauppaa.

Tuollainen alhainen matelu nostaa LIDL:n jokatapauksessa hyväksi kakkoseksi boikottilistalla. SOK on edelleen ykkönen tässä monikulttuurisuuden ja mädänvihreyden kumartelussa.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

Vaniljaihminen

Quote from: Java on 03.09.2017, 21:44:34
Hienoa, ei tarvitse enää miettiä meneekö lidliin vai cittariin, saksan siwa jäi juuri pois...

Pitäisiköhän Siwan vaihtaa nimensä myös, koska Siwahan on hindulainen jumaluus. Ei Siwa toki muslimeja loukkaa, mutta joku poliitikko voisi saada irtopisteen. Vihjeex vaan.

Uimakoulutettava

Quote from: Uuno Nuivanen on 03.09.2017, 21:28:39
Taitaa olla aika sensuroida Lidl kauppavalikoimastani.

Myönnän välttämättömäksi.

Olen "antanut pelolle valtaa" jne. karttamalla kaupunkikeskustojen myymälöitä, mutta Lidl on ryhtynyt tarjoamaan palveluja myös uuden konseptin upskaalatuissa myymälöissä, joissa asioimista olen pitänyt mielekkäänä. Hinta-laatusuhde on usein ollut paras ja tarjolla on ollut erikoisiakin tuotteita, joita ei muualla ole. Sääli, että joudun toistaiseksi olemaan ilman niitä.

Äänestäminen tapahtuu tässä tapauksessa jaloilla ja euroilla, mutta monikulttuuristavaa palveluntarjoajaa kannattaa informoida syy-seuraussuhteista:

https://www.lidl.fi/fi/ota-yhteytta.htm
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Supernuiva

Quote from: Vaniljaihminen on 03.09.2017, 21:58:47
Quote from: Java on 03.09.2017, 21:44:34

Pitäisiköhän Siwan vaihtaa nimensä myös, koska Siwahan on hindulainen jumaluus. Ei Siwa toki muslimeja loukkaa, mutta joku poliitikko voisi saada irtopisteen. Vihjeex vaan.

Siwojahan ei enää nykyään ole. Kyseessä on katukuvasta poistunut kauppaketju. Kesko osti Suomen Lähikaupan ja muutti Valintatalot ja Siwat K-marketeiksi. (Jos tämä asia on jollekin vielä tuntematon.)

Spesialisti

Yleensäkin kannatan liittymistä paikallisiin lähiruokaympyröihin ja suoraan tuottajalta ostamiseen mikäli siihen vain on taloudellisia ja käytännöllisiä mahdollisuuksia.   

Kim Evil-666

Voi tätä nöyristelyn määrää. Taitaa olla parempi alkaa hakea kaikki syötävät metsästä itse, sillä mokutusvapaita kauppoja ei kohta enää ole. Onneksi täällä päin on pientuottajia, joilta saa kaiken tarpeellisen, vaikka hieman lompakossa tuntuukin.

Hullu, hullumpi, mokutus!
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Khevonen

"Thank god leftards are more self-destructive than any other group."

Rantasalmen Sulttaani

Jaa, enpä ole koskaan kiinnittänyt huomiota noiden epinandous tms. tuotteiden etikettien mahdollisiin risteihin tai niiden puuttumiseen ja tuskin ovat muslimitkaan, koska niitähän tällaisilla muutoksilla pyritään miellyttämään. Liekö ollut joku puolestaloukkaantuja keksimässä tätäkin typeryyttä.

Pöllämystynyt

Olen toisinaan suosinut hieman kauempana muista kaupoista sijaitsevaa LIDLiä, koska olen hatarasti olettanut, että sen kautta päätyy enemmän rahaa ulkomaille kuin suomalaisista kaupoista. (Oletukseen kuuluu tietysti, että kaupasta kuin kaupasta valitaan aina ulkomaalaiset tuotteet, kun mahdollista.) Tämä siis osana boikottia ja järkeistys-kuuria Suomen äärimmäistä maahanmuuttopolitiikkaa vastaan. Boikotin tavoitteena on siis vähentää verottajalle päätyvää rahaa, jota totalitaristinen valtaeliitti voisi käyttää väestönvaihtoon, islamistamiseen, toisinajattelijoiden vainoihin ja sairaiden genosidaalisten "unelmiensa" ylläpitoon.

Mistä nyt pitäisi ostella? Moraalisesti katsoenhan ei pitäisi ostaa Suomesta mitään, mutta sitä ei voi jokapäiväisessä elämässä välttää, joten jostain kaupasta on ostettava.

Sanokaahan joku, että miten paljon enemmän LIDListä ostaminen oikeasti siirtää rahaa pois Suomen verottajan, ja siten väestöä vaihtavan suomalaisen valtaeliitin ulottuvilta? Vai onko tämä vain kuvitelmaa? Haluan jonkinlaisen karkean arvion voidakseni tehdä moraalisia "laskelmia" siitä, mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä. LIDLin hyökkäys eurooppalaista kulttuuriperintöä kohtaan on kieltämättä rujo kuohinta ja natsistisen ääriuskonnon mielistelyä, mutta se ei ole äärettömän kauhea siinä mielessä, etteikö LIDLiä voisi edelleen tukea, jos sitä kautta voisi siirtää selvästi enemmän rahaa pois tätä pientä maatamme tuhoavilta rikollisilta.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

l'uomo normale

Sama käydä sitten turkkilaisten etnokaupoissa suoraan, eipä tule välttämättä veroilla rahoitettua mokutusta. Tutustuu samalla kiintoisin tuotteisiin, kuten erittäin hyvin hajustettuihin pesuaineisiin ja saippuoihin. 🙂

Muutoin jos on rahaa ja aikaa, kannattaa hankkia Lidlin puolivalmisteitten sijaan monipuolisesti perusruoka-aineita, lihaa, kalaa ja kasviksia ja tehdä ruokansa itse. [/itsestäänselvyys]
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Shemeikka

Miten uuvatissa kulttuurin merkkien/ symbolien poisto lisää monikulttuurisuutta? Kauppaneuvos von Lidl on nyt antanut (terroristin)pelolle vallan.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Pöllämystynyt

Quote from: l'uomo normale on 03.09.2017, 22:22:43
Sama käydä sitten turkkilaisten etnokaupoissa suoraan, eipä tule välttämättä veroilla rahoitettujen mokutusta. Tutustuu samalla kiintoisin tuotteisiin, kuten erittäin hyvin hajustettuihin pesuaineisiin ja saippuoihin. 🙂
Turkin tukeminen on vähintään siinä ja siinä. Turkin valtaeliitti suhtautuu eurooppalaisuuteen hyväksikäyttävästi ja jopa vihamielisesti. Monille Turkin tukeminen on itse asiassa aivan mahdotonta.

Rahojen siirto pois Suomen fasistieliitin käsistä saattaa kuitenkin olla kaikkein tärkeintä ja mennä kaikkien muiden boikottien ohi.

Parasta olisi kai ostella kaukoitäläisten kaupoista kaikki sellainen, mitä käyttökelpoista niistä vain saa. Tosin en tiedä, ovatko nämä maksamatta veroja niin tunnollisesti, kuin eräät turkkilaiset kaupat.
Muutoin jos on rahaa, kannattaa hankkia Lidlin puolivalmisteittrn sijaan monipuolisesti perusruoka-aineita, lihaa, kalaa ja kasviksia ja tehdä ruokansa itse. [/itsestäänselvyys]
Tämä on tosiaan itsestäänselvyys minulle. Einekset eivät maistu.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

törö

Aloittaisivat omista symboleistaan jos kerran sensuroimaan pitää ruveta.

Vaniljaihminen

Quote from: törö on 03.09.2017, 22:32:25

Näkyy vielä mainoksessa, sekä heijastuu auton ikkunoista.  :D

Uimakoulutettava

Quote from: Spesialisti on 03.09.2017, 22:07:54
Yleensäkin kannatan liittymistä paikallisiin lähiruokaympyröihin ja suoraan tuottajalta ostamiseen mikäli siihen vain on taloudellisia ja käytännöllisiä mahdollisuuksia.

Kun katsoo Suomen/Euroopan menoa, josta Lidl on jälleen osuva esimerkki, päivä kohti mummonmökkiä keskellä metsää taitaa olla aina vain lähempänä ja lähempänä.

Olen nähnyt monia survival-ohjelmia, joissa ihan oikeasti ja rakentavasti selvitään erilaisissa korvissa tiedoin ja taidoin, mutta se ei taida riittää. Löysin äsken 9 mustikkaa, pari aika isoakin, mutta...

Oh, well. Jos Monikulttuuri on sivilisaatio, en tiedä, kauanko haluan olla osa sitä.

Päälahjoittaja Sipilä

Dr. Kemppinen

theOwl

Quote from: Pöllämystynyt on 03.09.2017, 22:21:53
Olen toisinaan suosinut hieman kauempana muista kaupoista sijaitsevaa LIDLiä, koska olen hatarasti olettanut, että sen kautta päätyy enemmän rahaa ulkomaille kuin suomalaisista kaupoista. (Oletukseen kuuluu tietysti, että kaupasta kuin kaupasta valitaan aina ulkomaalaiset tuotteet, kun mahdollista.) Tämä siis osana boikottia ja järkeistys-kuuria Suomen äärimmäistä maahanmuuttopolitiikkaa vastaan. Boikotin tavoitteena on siis vähentää verottajalle päätyvää rahaa, jota totalitaristinen valtaeliitti voisi käyttää väestönvaihtoon, islamistamiseen, toisinajattelijoiden vainoihin ja sairaiden genosidaalisten "unelmiensa" ylläpitoon.

Mistä nyt pitäisi ostella? Moraalisesti katsoenhan ei pitäisi ostaa Suomesta mitään, mutta sitä ei voi jokapäiväisessä elämässä välttää, joten jostain kaupasta on ostettava.

Sanokaahan joku, että miten paljon enemmän LIDListä ostaminen oikeasti siirtää rahaa pois Suomen verottajan, ja siten väestöä vaihtavan suomalaisen valtaeliitin ulottuvilta? Vai onko tämä vain kuvitelmaa? Haluan jonkinlaisen karkean arvion voidakseni tehdä moraalisia "laskelmia" siitä, mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä. LIDLin hyökkäys eurooppalaista kulttuuriperintöä kohtaan on kieltämättä rujo kuohinta ja natsistisen ääriuskonnon mielistelyä, mutta se ei ole äärettömän kauhea siinä mielessä, etteikö LIDLiä voisi edelleen tukea, jos sitä kautta voisi siirtää selvästi enemmän rahaa pois tätä pientä maatamme tuhoavilta rikollisilta.

Huutonaurua tälle ulkomaalaisen suosimiselle. Saksa ei sitten mokutakaan yhtään vai?
Everybody rise!

törö

Quote from: Vaniljaihminen on 03.09.2017, 22:37:17
Quote from: törö on 03.09.2017, 22:32:25

Näkyy vielä mainoksessa, sekä heijastuu auton ikkunoista.  :D

Periaate tulee kumminkin selväksi.

Edit: Ehkä mä häpäisin jotain pyhää, koska virustutka päätti näköjään poistaa kuvankäsittelyohjelman.

Rosebud

Itse en näe tätä niin isona juttuna. Miksi jugurttipurkissa pitäisi olla uskonnollisia symboleja?

Lidlissä käy paljon muslimeja, jotka voivat jättää tuotteen hyllyyn jos siitä löytyy risti. On yrittäjän näkökulmasta ihan järkevää jättää risti pois, jos sen pystyy tekemään noin siististi ja melkein huomaamatta. En ehkä tekisi niin itse, mutta en myöskään näe ratkaisua pöyristyttävänä.

Tilanne olisi eri, jos kyseessä olisi vaikka peruskoulun oppikirja tai joku muu vastaava, jossa kuvalla on jotain arkkitehtuurillista tai historiallista merkitystä. Siinä muutettaisiin todellisuutta vastaamaan monikulttuurillista unelmaa. Nythän se on vain tuotteen markkinointia. Ristin poistaminen on minulle aivan yhtä suuri rikos kuin esimerkiksi saman rakennuksen katon muuttaminen punaiseksi olisi.

Onko kyseisellä valmistajalla jotain muita tuotteita, joissa näkyy muiden uskontojen symboleja? Jos sellaisia on, sitten tilanne on tietenkin toinen, koska siinä tapauksessa sensuroidaan vain vääriä uskontoja. Mutta jos kaikki uskonnot sensuroidaan, mikä tässä on ongelma? Tässä myydään jugurttia, ei kirjoiteta historiaa.

Emo

Quote from: Rosebud on 03.09.2017, 22:45:22
Itse en näe tätä niin isona juttuna. Miksi jugurttipurkissa pitäisi olla uskonnollisia symboleja?
...

Itsekään en näe tätä niin isona juttuna. Miksi jugurttipurkissa ei pitäisi olla uskonnollisia symboleja?
Jos kreikkalainen jugurttitehtailija perinteisesti on tykännyt laittaa jugurttitörppöihinsä kuuluisan paikallisen kirkon kuvan, niin millä oikeudella Lidl sorkkii valmistajan brändiä? Ainoa minkä Lidl saa tehdä on lakata myymästä ko. jugurttia. Haastaisin jugurttitehtailijana Lidlin oikeuteen purnukoitteni tärvelemisestä!