News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Rikoksena suomenkieli

Started by Peltipaita, 29.08.2017, 02:12:36

Previous topic - Next topic

Peltipaita

Vihapuhetta/kirjoitusta löytyy internetissä pilvin pimein. Onko vihapuhe suomenkielellä raskauttavampaa kuin muut kielet. I killl you tomorrow - minä tapan sinut huomenna. Avatkaa vähän että miksi i kill you ei tuo syytettä mutta minä tapan sinut tuo? Onko kohteen kielitaidottomuus asia joka nostaa syytekynnystä? Voiko politikolle vittuilla sweitsiksi ilman seuraamuksia? [sarkasmi/]

"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

ikuturso

Quote from: Peltipaita on 29.08.2017, 02:12:36
Vihapuhetta/kirjoitusta löytyy internetissä pilvin pimein. Onko vihapuhe suomenkielellä raskauttavampaa kuin muut kielet. I killl you tomorrow - minä tapan sinut huomenna. Avatkaa vähän että miksi i kill you ei tuo syytettä mutta minä tapan sinut tuo? Onko kohteen kielitaidottomuus asia joka alentaa syytekynnystä? Voiko politikolle vittuilla sweitsiksi ilman seuraamuksia? [sarkasmi/]

Kun sarkasmia viljellään niin voi kai vastata kieli poskella.

Jos "kill you" olisi tuomion arvoinen, niin Kimmo Kill-you-nen olisi varmaan jo vankilassa. Lentäväthän ne linnutkin häkkiin aina joskus.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-