News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Itsetyydyttäjät valtasivat Sompasaunan – Naissaunojia ahdisteltu ja kourittu

Started by Golimar, 26.07.2017, 13:40:40

Previous topic - Next topic

P

Quote from: valla_valla on 27.07.2017, 09:26:37
Quote from: Pölhökustaa on 26.07.2017, 15:10:36
Sompasaarisaunan tapauksessa ja sen uutisoinnissa lienee tosiaankin kyse poliittisesta mielikuvavaikuttamisesta, sillä käsittääkseni uudet ystävämme lähi-idästä eivät suomalaiseen saunaan alasti mene, ellei kyse sitten vokkien vapaaehtoisrouvien tms. kanssa.

Lisäksi tosiaan tuo "suomalaiset sitä ja tätä" on valitettavan useinkuultua kotikutoista marinaa jostain.

En ole koskaan kuullut saatika nähnyt mitään saunahäiriköintiä missään. Kerta se on ensimmäinen, ja toivottavasti viimeinenkin.

Ihan vain oli pakko tuohon lisätä mitä olen nähnyt arabiinojen ameriikassa Ruotsissa. Kuntosali, jossa kävin, niin kehikset tuli suoraan salista kalsarit jalassa saunaan. Käymättä suihkussa. Sen jälkeen mölyttiin saunassa - tai itse kutsun näitä pieniä kohtaamisia myös energiavarkauksiksi. Ne huutaa kiljuu rääkyy mölisee ja sitten kun se lauma lähtee, jää sellainen tyhjä, apea ja hengetön olo. "Ne tuli ja vei kaiken energian lähtiessään". Sen jälkeen vituttaa tunnin heti siinä jotain 100 prossan pintaan. Ja henkilkohtainen rasismitaso nousee asteella.

Yrjönkadulla joskus 90-luvun puolivälissä läski homo sukelsi ja puristi jalastani. Tervehdin veden alla nyrkillä. Toinen homo tuli tuijottamaan ja räpläämään muniaan,kun olin suihkussa. Sekin pervo hintti sai kyytiä.

90-luvulla tuo olo Yrjönkadulla jossain vaiheessa ongelmana. Nämä "vähemmistön edustajat" pitivät julkista kunnallista uimahallia omana leikkikenttänään. Siitä seurasi sitten ihan asiallinen puhdistus liikuntaviraston toimesta ja meno siistiytyi.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

junakohtaus

QuoteNooh, yrittäjiähän ne tavallaan kulttuurintuottaja hipsteritkin.

Eikä pelkästään tavallaan, koska jos sä nyt vaikka järjestät jotkin katuruokafestarit, siinä on pirun monta liikkuvaa osaa ja yllättävän iso taloudellinen riski.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Risto A.

Quote from: junakohtaus on 27.07.2017, 08:53:49

Näiden tällaisten puuhaajat hyvin tyypillisesti ovat jo yrittäjiä. Eivät kaikki, mutta se on todella tavallinen tausta tämän sortin aktivisteilla.

Juu, sellaisia Riku&Tunna yrittäjiä. Tunnen itsekin vastaavia lukuisia. Ei ne markkinataloudessa kyllä pärjäisi päivääkään. Liikeidea näillä on roikkua valtion tississä ja toimenkuva on täyttää rahoitushakemuksia. Itse tuotteella ei ole mitään väliä, se voi olla tosiaan vaikka designtuotteena "myyty" kaarnalaiva. 

Oma moraalini ei sellaiseen antaisi periksi.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

junakohtaus

Koska tosiaan tunnen tota ton sortin aktivistiskeneä kohtalaisesti, joudun väittämään vastaan. En kuitenkaan tätä enempää taida jatkaa tästä asiasta.

Kari Kinnunen

Quote from: junakohtaus on 27.07.2017, 09:54:29
Tässä on vähän tämä kaupungin ja muiden juttujen ero, että jos mulla olisi oma piha jonka ympärillä olisi orapihlaja-aita ja mä istuisin siinä juomassa kaljaa, mä olisin lähinnä sitä mieltä että mitä pahaa mä olen tehnyt kun mut on suljettu tänne ja kaikki muut saa istua porukalla puistossa.

Tässäpä se taitaakin ero ihmisissä olla. Minua ...tuttaisi suunnattomasti jos syystä toisesta joutuisin sinne porukkaan.
Varmastikin samasta syystä jotkut tykkää urbaanista yhteisöllisyydestä ja toiset viihtyy ihan oman pihasaunan tuvassa juomassa kaljaa.

Kumpikin ryhmä pitää toista pikkasen pöljänä.

jka

Tässä on vähän tämä kaupungin ja muiden juttujen ero, että jos mulla olisi oma piha jonka ympärillä olisi orapihlaja-aita ja mä istuisin siinä juomassa kaljaa, mä olisin lähinnä sitä mieltä että mitä pahaa mä olen tehnyt kun mut on suljettu tänne ja kaikki muut saa istua porukalla puistossa.

Miten orapihlaja-aita sulkee toisen vaihtoehdon pois? Sinne aidan sisään on mukava kutsua kaikki kaverit joiden kanssa oikeasti viihtyy jos ylipäätään viihtyy kenenkään kanssa. Eikä tarvitse tuntemattomien runkkareiden kanssa saunoa.

Orapihlaja-aita on nimenomaan vapaus valita ihan miten haluaa. Toinen vaihtoehto ei tätä vapautta anna.

Lasse

Quote from: Risto A. on 27.07.2017, 10:16:23
Quote from: junakohtaus on 27.07.2017, 08:53:49

Näiden tällaisten puuhaajat hyvin tyypillisesti ovat jo yrittäjiä. Eivät kaikki, mutta se on todella tavallinen tausta tämän sortin aktivisteilla.

Juu, sellaisia Riku&Tunna yrittäjiä. Tunnen itsekin vastaavia lukuisia. Ei ne markkinataloudessa kyllä pärjäisi päivääkään. Liikeidea näillä on roikkua valtion tississä ja toimenkuva on täyttää rahoitushakemuksia.

Saunatoiminta näyttää olevan melkoisen organisoitua, taustalla rekisteröity yhdistys pankkitileineen:

http://www.sompasauna.fi/?page_id=8

Jos puuhailijoiden maailmankatsomus ei osuisi 1:1 kaupungin vihervassaridirikoiden näkemyksiin,  olisivat vanerinpalat siirtolavalla ennen huomista.

Mulle ihan sama. Mahtuisihan tuolle joutomaalle myös Suomi Saunoo Ensin -sauna. *vink* *vink*
NOVUS ORDO HOMMARUM

nimierkki

Quote from: Java on 26.07.2017, 22:42:00
Onneksi minulla on oma sauna sekä kotona että mökillä, ei tarvitse tuolla käydä, ei mulla muuta!

Olen katsellut aiemmin kuvia sompasaunasta ja katselin taas. Mietiskelin samalla, että olen viimeisen viidentoista vuoden aikana viettänyt aikaa pääkaupunkiseudulla ehkä kaksi vuorokautta. Koen eläväni ihan jossain eri todellisuudessa kuin mitä sompasaunalaiset. En tahdo kieltää sompasaunaa, en paheksu sitä tai mitään vastaavaa, mutta en myöskään pysty ymmärtämään. Miten kukaan haluaa saunoa tuollaisessa miljöössä, ja vielä tuntemattomien ihmisten kanssa?

Minun ikioma omalla työllä rahoitettu (ja ennallistettu) saunamiljöö sisältää kukkaniittyjä, riukuaitoja, hakamaata, perinneperennoja, näkyy oma suojelualuekin kun vähän päätään kääntää. Mikä tärkeintä, ei yhtään taloa parin sadan metrin säteellä, mitä nyt pienellä hiekkatiellä silloin tällöin joku kulkee. 

Toiset ihmiset kaipaavat yhteisöllisyyttä, toiset omaa rauhaa ja elintilaa. Tällaisen syrjäänvetäytyneemmän ihmistyypin on aika vaikea ymmärtää puheita sosiaalisempien kulttuurien hienouksista ja siitä, miten meillä olisi paljon opittavaa. En pysty käsittämään ajatusta, että kyllä meille mahtuu lisää ihmisiä, kun minusta täällä on jo nyt liikaa ihmisiä.

Haluaisin vaan olla rauhassa ja tuntea verovarojani käytettävän järkevämmin.

junakohtaus

Sompasaunaan tosiaan ei ole laitettu verorahoja jeniäkään.

Noin muuten tässä on tämä elämäntapojen ero, johon ylempänä jo viittasinkin.

nimierkki

Quote from: junakohtaus on 27.07.2017, 10:58:24

Noin muuten tässä on tämä elämäntapojen ero, johon ylempänä jo viittasinkin.

Kommentti verorahoista liikkui yleisemmällä tasolla. Elämäntapaeroista tässä on tosiaan kyse. Kuten totesin, en toki tahdo olla moista saunaa kieltämässä. Otsallaankin näkee, että monille ihmisille tuo on upea juttu. Yhtä ymmärrettävänä pidän sitä, että osa suomalaisista arvostaa suuresti muiden kulttuurien tiettyjä piirteitä. Maahanmuutto ja monikulttuurisuus tekee monen suomalaisen elämästä paremman ja mukavamman, ajatus jostain omalla mökillä möllöttämisestä on monelle kauhistus.

Mehud

Itsetyydyttäjät ovat vallanneet itseasiassa kaikki paikat, mutta normaalit itsetyydyttäjät tekevät sitä omissa oloissaan, eikä häiritse muita.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

JoKaGO

Tämä lankahan käsitteli uutista, että "rutun vinkkarit" ovat vallanneet Sompasaunan. Olen samaa mieltä kuin Heimo Vesa ja uskon hänen väitettään "-ttu siellä mitään runkata".
Koko juttu on puhallettu tyhjästä kasaan, jotta puhe kääntyisi pois järkyttävistä (meille ihan odotetuista) raiskaustilastouutisista. Ei täällä ole enää mitään nähtävää!

Jos joku nyt pahoittikin mielensä ulospäin nuhruisesta kulttuurisaunasta tai sen oikeutuksesta olla tuolla, kannattaisi valittaa asian päättäneelle viranomaiselle. Ihan vaan, jos joku tosiaan keksii jotain Sisu-Sauna-meininkiä vastaavalla konseptilla vaikkapa spurguille, että myös se onnistuu samoin ehdoin.

Paljonko tuollaisen rantatontin käypä vuokra on ja paljonko yhdistys siitä maksaa? Erotus on "verojeneistä" pois.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Mehud

Paikka vaikuttaa ulkoisesti sellaiselta missä käy "tiedostavia" naisia. He saivat hyvän idean uutisesta ja ahdistelutapauksesta, joka on mahdotonta toteen näyttää, mutta sillä saadaan kivasti tahrittua Suomalaismiehen mainetta. Sodassa ja monikulttuurisuudessa on kaikki keinot sallittuja.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Billy Hill

Ja edelleen, toiset ovat yhteisöllisiä ja toiset viihtyvät pienemmässä porukassa tai yksikseen, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Suurin osa sosiaalisista ja yhteisöllisyydestä pitävistä kuitenkin viihtyy kauniissa ja viihtyisissä paikoissa eikä jätteiden seassa. Makuasioita toki, jonkun mielestä spraylla rikkinäiseen vaneriin töhritty kirkkovene suorastaan hivelee silmiä ja sointuu hyvin yhteen jätesäkkikasojen kanssa.

anatall

Quote from: Billy Hill on 27.07.2017, 11:25:50
Ja edelleen, toiset ovat yhteisöllisiä ja toiset viihtyvät pienemmässä porukassa tai yksikseen, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Suurin osa sosiaalisista ja yhteisöllisyydestä pitävistä kuitenkin viihtyy kauniissa ja viihtyisissä paikoissa eikä jätteiden seassa. Makuasioita toki, jonkun mielestä spraylla rikkinäiseen vaneriin töhritty kirkkovene suorastaan hivelee silmiä ja sointuu hyvin yhteen jätesäkkikasojen kanssa.

Anarkistien spray-töherrykset sun muu hippi-schaiba hökkelin seinässä kertonee asiakaskunnan koostumuksen.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Pullervo

Quote from: JoKaGO on 27.07.2017, 11:09:25
Paljonko tuollaisen rantatontin käypä vuokra on ja paljonko yhdistys siitä maksaa? Erotus on "verojeneistä" pois.

Yhdistys maksaa tuosta tontista vuokraa kaupungille 400 € per vuosi. Käypää vuokraa tuon kaaoksen keskellä tuskin voi oikein laskea, eikä toisaalta kyse ole tuottavasta liiketoiminnasta vaan omakustanneyhdistystoiminnasta.

Vaihtoehtokulttuuria. Pitää suvaita. Kuplia on moneksi.

Kari Kinnunen

Heh, totas.
"
Sompasauna on stadilaisille olemattoman kesämökin puusauna ja unohtumaton kulttuurielämys.
"
Lainaus on ko. hökkelikerhon sivuilta. Täytyy myöntää, että minulla on pikkaisen toisenlainen näkemys kesämökin saunasta. Niiku vaikka tämmönen.

Lasse

Quote from: Pullervo on 27.07.2017, 11:48:42
Yhdistys maksaa tuosta tontista vuokraa kaupungille 400 € per vuosi.

Onko tuosta jossain mustaa valkoisella? Kuinka suuri tontti?

Minuutin etsimisellä ainakin 2015 rapsahti 5000 euroa. Mutta tosiaan ei jenin jeniä.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Mehud

Tuolla 400 euron tonttivuokralla olisi satoja yrityksiä tulossa kyseiselle tontille tekemään tulosta, mutta kun eihän sitä tuottavaan toimintaan tuolla hinnalla vuokrata. Tulonsiirto rupusakille on tärkeämpää, kuin yrittäjyyden tukeminen. Tuolla on mukava pössytellä ja pikkaisen vaikka myydä "kaverille" yhteisöllisyyden nimissä.

Nanfung

Muistaako kukaan 1950-luvun merimieslaulun sanoja: Runkatessa reumatismin ranteisiini sain...
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

junakohtaus

Quote from: Mehud on 27.07.2017, 12:20:47
Tuolla 400 euron tonttivuokralla olisi satoja yrityksiä tulossa kyseiselle tontille tekemään tulosta, mutta kun eihän sitä tuottavaan toimintaan tuolla hinnalla vuokrata. Tulonsiirto rupusakille on tärkeämpää, kuin yrittäjyyden tukeminen. Tuolla on mukava pössytellä ja pikkaisen vaikka myydä "kaverille" yhteisöllisyyden nimissä.

Ei olisi. Se on rakentamista odottavaa jättömaata, jolla on kaava jo voimassa, mutta työmaa ei ole edennyt sinne asti.

junakohtaus

QuoteMinuutin etsimisellä ainakin 2015 rapsahti 5000 euroa. Mutta tosiaan ei jenin jeniä.

Elin siis väärässä käsityksessä. Kiitän korjauksesta.

pienivalkeapupu

Arman A. on päässyt taas otsikoihin (myös somessa):

Arman Alizad vitsaili Twitterissä helsinkiläisessä sekasaunassa tapahtuneesta seksuaalisesta häirinnästä. Twitterissä vitsi tuomittiin mauttomana.

– Pyydämme @Perusvarma'n kanssa tapahtunutta anteeksi, ei tule toistumaan, Alizad twiittasi.

http://www.is.fi/viihde/art-2000005304147.html

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005303369.html (alkuperäinen HS:n uutinen)
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Pullervo

Vuosina 2014-2015 (n. puoli vuotta) kertakaikkinen vuokra oli 100 € ja ala n. 100 m2[1] , mutta jossain Sompasaunan ystävien ryhmän postauksessa tuli vastaan maininta 400 €:n vuosivuokrasta. En löydä nyt pikaisesti etsimällä kommenttia/lähdettä tähän tuoreempaan tietoon.

[1] https://www.hel.fi/static/public/hela/vipa601140VH5_Elinkeinotoimiston_toimistopaallikko/Suomi/Paatos/2014/Kv_2014-11-03_119_Pk/0F6B153A-B7E9-4F5F-88C7-91A455EBEA37/Sompaseura_ryn_vuokrauksen_jatkaminen_Sompasaaress.html

Lasse

Quote from: Lasse on 27.07.2017, 12:13:02
Quote from: Pullervo on 27.07.2017, 11:48:42
Yhdistys maksaa tuosta tontista vuokraa kaupungille 400 € per vuosi.

Onko tuosta jossain mustaa valkoisella? Kuinka suuri tontti?

Itse itselleni vastaten:

Alkujaan sata neliömetriä.
https://dev.hel.fi/paatokset/asia/hel-2013-010528/601140vh5-2014-119/

Lisää elintilaa, 200m2.
https://dev.hel.fi/paatokset/asia/hel-2017-000895/
NOVUS ORDO HOMMARUM

Ida Sofia Arvopohja

Jutussa mainittiin jotakin siitä, että yksi ahdistelijoista oli pitänyt monologia aiheesta suomalaisten ongelmallinen kehosuhde tms. Niin, jos ei halua joutua ahdistelluksi kärsii varmaan ongelmallisesta kehosuhteesta (tai ainakin ongelmallisesta suhteesta jonkun toisen lähelle änkäytyvään kehoon)  :facepalm:. Voin olla väärässä, mutta tuollaisiin monologeihin on yleensä taipumusta niillä, jotka ovat valmistuneet (tai miltei valmistuneet) humanistisesta tiedekunnasta tai valtsikasta ja kuvittelevat sen perusteella olevansa koviakin älykköjä. Käytetty terminologia ja se, että kaikki ongelmat liitetään nimenomaan suomalaisuuteen viittaa siis minun mielestäni johonkin suvakkitehtaaseen tai media-alaan. Niiden edustajat eivät oikein osaa suhtautua jos parikymppiset eivät lämpene iskuyrityksille. Tulee mieleen eräs proffa, joka iski naisia argumenttinaan se, että "minun kanssani sinut huomataan!" Tämä proffa ei kuitenkaan varsinaisesti ahdistellut naisia. Voin olla väärässäkin, tämä on vaikutelmani, ei tieto.     

Billy Hill

Quote from: Ida Sofia Arvopohja on 27.07.2017, 13:10:10
Tulee mieleen eräs proffa, joka iski naisia argumenttinaan se, että "minun kanssani sinut huomataan!" Tämä proffa ei kuitenkaan varsinaisesti ahdistellut naisia.
"mitähän tuo nainen näkee tuossa ukossa" :D

Faidros.

Tyylillä tehtyjä saunaratkaisuja ja runkkarit voi omistaja poistaa.
www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/matkalla/928/Siirrettavien-saunojen-kokoontomisajot-Teuvalla---mielenkiintoinen-nahtavyys.htm

En ole yhteissaunomisen kannattaja, perhepiirissä kyllä, jopa lemmikkieläinten kanssa. Meillä oli käytössä takavuosina ISON saunan lauteet kurssikeskuksessa. Exän gorgi nuoli Faidroksen aina päästä jalkoihin, hiuksetkin, kun olin suihkun jälkeen potslojoona lauteilla.
Testikkeleihin ei vahingossakaan koskenut, koska tiesi olevansa laumassa vasta kolmas lauman arvojärjestelmässä(emäntänsä oli kakkonen), mutta teki kaikkensa pitääkseen paikkansa, uuden nuoremman nartun vuoksi.
Koskaan näiden kahden narttukoiran välit ei olleet hyvät ja eräänä päivänä nuorempi "pöllytti" vanhemman.
Pian sen jälkeen gorgi sairastui ja kuoli. :-\

Että tällaisia eläimiinihmisiinsekaantujia meillä on ollut saunassa! ;D Ja hei, koirat on tulleet vapaaehtoisesti saunaan ja päässeet sieltä vapaaehtoisesti myös pois.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

anatall

Quote from: Kari Kinnunen on 27.07.2017, 10:38:55

Tässäpä se taitaakin ero ihmisissä olla. Minua ...tuttaisi suunnattomasti jos syystä toisesta joutuisin sinne porukkaan.
Varmastikin samasta syystä jotkut tykkää urbaanista yhteisöllisyydestä ja toiset viihtyy ihan oman pihasaunan tuvassa juomassa kaljaa.

Kumpikin ryhmä pitää toista pikkasen pöljänä.

Se on juuri näin. Minua ei saisi edes kirveellä uhkaamalla saunomaan tuohon koppiin. Luultavasti kovinkaan moni tuon puljun käyttäjistä ei vastaavasti suostuisi lähtemään samalla toimenpiteellä uhkailemala kanssani itärajalle telttamajoituksella kalaan ja hyttysten ruoaksi, jossa taas minä viihtyisin vaikka puolet joka vuodesta.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-