News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Itsetyydyttäjät valtasivat Sompasaunan – Naissaunojia ahdisteltu ja kourittu

Started by Golimar, 26.07.2017, 13:40:40

Previous topic - Next topic

no future

Quote from: JoKaGO on 26.07.2017, 21:16:20
Quote from: Vesa Heimo on 26.07.2017, 21:01:39
Quote from: anatall on 26.07.2017, 20:59:22

Pitäisikö siinä ärsyttää jokin tai olenko jossain ilmaissut ärtymystäni sitä kohtaan? Minähän juuri äsken kerroin että on pelkästään positiivinen asia että pervo-runkkareillekin on olemassa oma harrastuspaikkansa.

Miksi pidät sitä pervo-runkkareiden harrastuspaikkana?

Et kysynyt minulta mulkulta, mutta vastaan silti. Kysymyksellä.

Kysyisit pravdan Liisa Niemeltä, joka uskoo jonkun Liila Jokelinin vitseihin.

Tai no, voin vastatakin. Koska raiskausten määrä on kasvanut paljon ja erityisesti ulkomaalaistaustaisten tekemät raiskaukset.   8)
Miten tämä nyt liittyy taas yhtään mihinkään?

Jutussahan mainittiin että järjestyshäiriöihin puututaan mahdollisuuksien mukaan. Aivan kuten kaikissa julkisissa paikoissa. Porttikieltoja oli jaettu muutama, poliisitehtäviä paikka ei ollut tänä kesänä aiheuttanut, aiemmin pari vääryyttä kokenutta oli soittanut itse itselleen poliisikyydin.

no future

Raiskaukset lisääntyneet >> Runkkari Sompasaaressa? 

Vesa Heimo

" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

anatall

Quote from: Vesa Heimo on 26.07.2017, 21:45:31
Quote from: anatall on 26.07.2017, 21:24:45

ööö...No tuota esimerkiksi tuon lehtijutun perusteella, jossa asiasta kerrotaan?

Eli jos jossain paikassa on järjestyshäiriö, niin se on automaattisesti väkivaltaisten/narkkareiden/raiskareiden/juoppojen tms. kokoontumispaikka. Vähän niinkuin perussuomalaisten puoluekokous on raiskareiden ja pahoinpitelijöiden kokoontumisajot?

Ei, vaan tuolla saunalla vaikuttaa kokoontuvan pervo-runkkarit, ainakin jos lehtijuttuun on uskomista.

Älä nyt ala hysteerisenä sotkemaan asiaan mitään persujen puoluekokouksia.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Kari Kinnunen

Sompasaaren yleisessä, ilmaisessa talkoosaunassa on ollut järjestyshäiriöitä vähäisiä määriä. Mitä tästä pitäisi päätellä ja pitäisikö sille tehdä jotain?

Et kysynyt minulta mutta vastaan silti.
Asia kai kuuluu lähinnä tälle yhteisölliselle pahvisaunapoppoolle. Minua ja tuskin muitakaan kiinnostaa yhteisöllinen masturbaattoori muuta kuin viihdearvoltaan.

Minua hiukan vain ihmetytti, että tuokin hökkeli on kovasti kultturellia. Mutta minähän en ymmärrä yhteisöllisyyttä, kulttuuria enkä etenkään yleisiä saunoja.

Skeptikko

Quote from: Golimar on 26.07.2017, 13:40:40
QuoteHelsinkiläinen Liila Jokelin kertoo vieneensä sunnuntai-iltana tamperelaisen ystävänsä kokemaan "Helsingin hienoimman asian", Sompasaaressa sijaitsevan yleisen Sompasaunan.

Mitäköhän niin hienoa muka on olevinaan kehitysmaiden hökkelikylät ja lasten majat mieleen tuovassa rötiskössä? Kas kun eivät kehu jotain romanileirejä tai laitapuolenkulkijoiden metsämajoja. Samaa kategoriaa tuo edustaa.

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

jka

Pahvisauna Helsingissä on kulttuuria. Pahvisauna impivaarassa on ... no impivaaralaisuutta. Helsinkiläinen pahvisaunominen on vaan parempaa saunomista. Sitä ei saa pilkata toisin kuin kuin impivaaralaista saunomista.

anatall

Quote from: Kari Kinnunen on 26.07.2017, 21:55:46
Sompasaaren yleisessä, ilmaisessa talkoosaunassa on ollut järjestyshäiriöitä vähäisiä määriä. Mitä tästä pitäisi päätellä ja pitäisikö sille tehdä jotain?

Asia kai kuuluu lähinnä tälle yhteisölliselle pahvisaunapoppoolle. Minua ja tuskin muitakaan kiinnostaa yhteisöllinen masturbaattoori muuta kuin viihdearvoltaan.

Minua hiukan vain ihmetytti, että tuokin hökkeli on kovasti kultturellia. Mutta minähän en ymmärrä yhteisöllisyyttä, kulttuuria enkä etenkään yleisiä saunoja.

Kyseessä on mitä ilmeisemmin korkeakulttuuri. Ainakaan tällainen perus-maalaisjuntti ei vain millään ymmärrä mitä hienoa ja kyldyyrillisesti ainutlaatuista tuollaisessa vanerista kyhätyssä ryhmä-vemputuskopissa on.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

no future

Quote from: anatall on 26.07.2017, 22:00:48
Quote from: Kari Kinnunen on 26.07.2017, 21:55:46

Kyseessä on mitä ilmeisemmin korkeakulttuuri. Ainakaan tällainen perus-maalaisjuntti ei vain millään ymmärrä mitä hienoa ja kyldyyrillisesti ainutlaatuista tuollaisessa vanerista kyhätyssä ryhmä-vemputuskopissa on.
Kovasti tuntuu se runkkailu yleisessä saunassa sinua kiihottavan ja kiinnostavan. Me muut kuitenkin käydään niin tuolla kuin muissakin yleisissä ja yksityisissä saunoissa ihan vaan saunomisen vuoksi. Ja uimisen.

anatall

Quote from: no future on 26.07.2017, 22:10:48
Kovasti tuntuu se runkkailu yleisessä saunassa sinua kiihottavan ja kiinnostavan.

No jaa...Sinulla on tässä yleisessä saunassa tapahtuvaa runkkailua käsittelevässä ketjussa tuplasti enemmän postauksia kuin minulla, joten... :roll:

Hankala Tapaus

Quote from: Vesa Heimo on 26.07.2017, 22:12:26
...Olitko mukana Jyväskylän raiskarikoontumisessa? ...

Onko suvakkitoimittajilla ollut kokous Jyväskylässä, vai mistä tässä puhutaan?

Beenari

Somppusauna - kulturelli pala kaupunkia.

Aika saman oloinen paikka kun liitteen kuvassa.
"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)

anatall

Quote from: Vesa Heimo on 26.07.2017, 22:12:26
Quote from: anatall on 26.07.2017, 21:54:50

Ei, vaan tuolla saunalla vaikuttaa kokoontuvan pervo-runkkarit, ainakin jos lehtijuttuun on uskomista.

Älä nyt ala hysteerisenä sotkemaan asiaan mitään persujen puoluekokouksia.

Lehtijutussa oli, että vähäisiä määriä järjestyshäiriöitä on ollut, mikä tarkoittaa sinun sanojen mukaan perovo-runkkareiden kokoontumista.

Otsikko kyllä kertoo ihan muuta: "Itsetyydyttäjät valtasivat Sompasaunan"

Quote from: Vesa Heimo on 26.07.2017, 22:12:26Olitko mukana Jyväskylän raiskarikoontumisessa? Ja jos olit, niin miksi sitä persujen puoluekokousta sitten pitäisi nimittää? Aviorikkojapahoinpiteiljöiden kokoontumiseksi jossa joskus on raiskareitakin?

Olitko mukana tässä raiskauskokouksessa?

En minä osallistu mihinkään rinkirunkkailuihin enkä käy sellaisissa paikoissa jossa sitä harrastellaan. Vaikka sinun vapaa-ajanviettoosi moinen ilmeisesti kuuluukin niin älä nyt erehdy luulemaan että se on mitenkään normaalia käytöstä.

Ja ei, tähänkään asiaan ei liity millään tavalla persut vaikka kuinka hysteerisesti yritätkin sotkea heidät mukaan.

jka

Suomessa on muuten aika helvetin tiukat rakentamismääräykset rantarakentamiselle ylipäätään ja etenkin rantasaunoille, puhumattakaan rantasaunoista jotka on vielä yleisessä käytössä.

Ilmeisesti samat säännöt ei päde kun kyse on helsinkiläisestä "spurgukulttuurista". Saat mennä melkoisen byrokratiaviidakon läpi jos meinaat rakentaa samanlaisen "kulttuurisaunan" impivaarassa rantaan vaikka omistaisit yksin koko järven.

Java

Onneksi minulla on oma sauna sekä kotona että mökillä, ei tarvitse tuolla käydä, ei mulla muuta!
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Risto A.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201707262200288476_u0.shtml

QuoteKäyttäjät valvovat toisiaan

Sompasauna on vapaassa käytössä ympäri vuorokauden, eikä mikään viranomainen valvo toimintaa. Joel ja Saara korostavat molemmat käyttäjien sosiaalista kontrollia ja sitä, että häiriökäyttäytymisestä kerrotaan, jos sellaista ilmenee. Turvallisuushenkilökunnan värvääminen ei saa kovin suurta kannatusta.

- En tiedä olisiko siitä paljon apua, jos turvamies seisoo liivit päällä saunan pihalla ja samaan aikaan saunassa puhutaan rivoja, Joel miettii.

Louhensalon mukaan häiriökäyttäytymisestä huomautellaan saunojia silloin tällöin ja muutamille käyttäjille on jouduttu antamaan porttikielto.

Heh, ainoastaan kommunistit vapautuu byrokratian raskaasta ikeestä.

Tokihan tämä todistaa osaltaan, että suomalaisessa byrokratiassa ensisijaisesti kyse on vain yksityisen elinkeinon marxistisesta sabotoimisesta. Jos sille sabotaasille ei ole tarvetta ja sabotoimatta jättäminen edistää kommunismia, byrokraatti hymyilee ja antaa lasten leikkiä.

Toisaalla, jos 10-vuotias pistää isänsä avustuksella leikkikioskin pystyyn, mikä "myy mehua" naapureille, byrokraatilla ei kestä aamukahvin keittämistä kauempaa tehdä päätös toiminnan välittömästä lakkauttamisesta.

Uskokaa pois. Suomessa on kommunistit vallassa, eikä ne aio lähteä koskaan pois. Uusi sukupolvi vain seuraa edeltäjiään.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Joutilas

Julkiset sekasaunat on tarkoitettu runkkausta varten. Valitettavasti muutama häiriörunkkari pilaa kaikkien maineen. Rohkenen väittää, että ne häiriörunkkarit eivät tule scenestä tai ovat vähintäänkin sen ulkoreunamilta.

Oikeinsuoritettu saunarunkkaus jättää kaikille hyvän mielen ja syyn käyttää laudeliinoja.

Alarik

Quote from: Joutilas on 26.07.2017, 23:54:14
Julkiset sekasaunat on tarkoitettu runkkausta varten. Valitettavasti muutama häiriörunkkari pilaa kaikkien maineen. Rohkenen väittää, että ne häiriörunkkarit eivät tule scenestä tai ovat vähintäänkin sen ulkoreunamilta.
Oikeinsuoritettu saunarunkkaus jättää kaikille hyvän mielen ja syyn käyttää laudeliinoja.

Runkkaus on juntteilua. Kun itseakti suoritetaan sivistyneesti, tätä korkeakulttuuria harrastavat piirit käyttävät kuvaavampia ilmaisuja, kuten vaikka "julkipiiloinen masturbeeraus" taikka innostuessaan "kiihotus kansanosaa vastaan" joka voi olla laadultaan jopa törkeää.

Supernuiva

Tarina ei kerro sitä, pitääkö Sompasaaren sekasaunassa käyttää uima-asua?

Tähän liittyen muistan pukukoodin muutamien vuosikymmenien takaa Impiwaarasta: tuolloin jokaisen teinipojan piti pukea alasuojus uimahousujen sisään ennen sekasaunaan menoa. Tarkoituksena oli kaiketi pitää huoli siitä, ettei kenenkään erektio ole näkyvä. Jostain syystä pojat ja tytöt haluttiin tuolloin saunottaa samalla kertaa.

Histon

Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

Kari Kinnunen

Quote from: no future on 26.07.2017, 22:10:48
Kovasti tuntuu se runkkailu yleisessä saunassa sinua kiihottavan ja kiinnostavan. Me muut kuitenkin käydään niin tuolla kuin muissakin yleisissä ja yksityisissä saunoissa ihan vaan saunomisen vuoksi. Ja uimisen.

No jaa, tässä iässä ei enää oikein kiihota mikään.

Kun tuota yhteisöllisyyttä katselee mielenkiinnosta, vähän samalla tavalla kuin vaikkapa avaraa luontoa, niin tottakai yhteisöllisyyden erikoisuudet herättävät uteliaisuutta.

junakohtaus

Quote from: no future on 26.07.2017, 20:33:51
Tämähän tässä on älyttömintä: järjestetään talkoilla jotain ilmaista ja ihanan hyödytöntä kivaa ketään häiritsemättä, niin ensimmäisenä huudetaan että väärin järjestetty, paljonko tuottaa vientituloja, kulttuurimarssismi, minkä kuvan tämäkin antaa Suomesta, ei kuulu kaupunkiin moinen, eikä oikeastaan kuulu tuollainen irvokas saunominen ja hauskanpito Suomeenkaan.

Meinasin kirjoittaa jotain, mutta tässähän tämä tuli.

Lisäksi yhtään minkään tiedon mukaan saunarunkkailu ei ole ollut ns. hommarelevantti ongelma, ihan pelkkä ongelma vain.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

junakohtaus

Quote from: Risto A. on 26.07.2017, 20:41:54
Huvittavaa, kun elämässään ilmeisesti ensimmäistä kertaa hörhöt on mukana jossain tekemässä jotain itse, siitä halutaan pitää erittäin mustasukkaisesti kiinni, ja pitää mm. valtion byrokraatit ulkona valvomasta, että lauteet ja kiukaat täyttää direktiivien vaatimukset.

Mun puolesta se on hienoa. Tehkää lisää jotain omia projekteja, joista ei ole kenellekään mitään haittaa. Vaikka yksi iso kommuuni ämmässuon kaatopaikalle. Olisi sielläkin työmiehet paljon iloisempia, jos jätekasat olisi koristeltu joillain psykedeelisillä taideteoksilla, tai jotain.

Ehkä jonain päivänä oivallatte miten hienoa se on, kun voi katsella omien töiden hedelmiä. Töiden, jotka on ihan itse keksinyt, suunnitellut ja valmistanut.

Siitä se ura aukeaa lopulta yrittäjänä ja kapitalistina. Uskon vahvasti porttiteoriaan tässä yhteydessä.

Näiden tällaisten puuhaajat hyvin tyypillisesti ovat jo yrittäjiä. Eivät kaikki, mutta se on todella tavallinen tausta tämän sortin aktivisteilla.

Faidros.

Quote from: junakohtaus on 27.07.2017, 08:53:49
Näiden tällaisten puuhaajat hyvin tyypillisesti ovat jo yrittäjiä. Eivät kaikki, mutta se on todella tavallinen tausta tämän sortin aktivisteilla.

Onko sulla jotain perustelua väitteellesi?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Kari Kinnunen

Quote from: Faidros. on 27.07.2017, 09:19:50
Onko sulla jotain perustelua väitteellesi?

Nooh, yrittäjiähän ne tavallaan kulttuurintuottaja hipsteritkin.
Ja oikeassahan noi hommankin hipsterit on. Ei tuosta hökkelisaunasta ole kellekään mitään haittaa. Päinvastoin, meille muille jonkinverran hupia.

valla_valla

Quote from: Pölhökustaa on 26.07.2017, 15:10:36
Sompasaarisaunan tapauksessa ja sen uutisoinnissa lienee tosiaankin kyse poliittisesta mielikuvavaikuttamisesta, sillä käsittääkseni uudet ystävämme lähi-idästä eivät suomalaiseen saunaan alasti mene, ellei kyse sitten vokkien vapaaehtoisrouvien tms. kanssa.

Lisäksi tosiaan tuo "suomalaiset sitä ja tätä" on valitettavan useinkuultua kotikutoista marinaa jostain.

En ole koskaan kuullut saatika nähnyt mitään saunahäiriköintiä missään. Kerta se on ensimmäinen, ja toivottavasti viimeinenkin.

Ihan vain oli pakko tuohon lisätä mitä olen nähnyt arabiinojen ameriikassa Ruotsissa. Kuntosali, jossa kävin, niin kehikset tuli suoraan salista kalsarit jalassa saunaan. Käymättä suihkussa. Sen jälkeen mölyttiin saunassa - tai itse kutsun näitä pieniä kohtaamisia myös energiavarkauksiksi. Ne huutaa kiljuu rääkyy mölisee ja sitten kun se lauma lähtee, jää sellainen tyhjä, apea ja hengetön olo. "Ne tuli ja vei kaiken energian lähtiessään". Sen jälkeen vituttaa tunnin heti siinä jotain 100 prossan pintaan. Ja henkilkohtainen rasismitaso nousee asteella.

junakohtaus

Billy Hill

Quote from: Kari Kinnunen on 27.07.2017, 09:26:04
Ei tuosta hökkelisaunasta ole kellekään mitään haittaa. Päinvastoin, meille muille jonkinverran hupia.
Juuri näin. Jotain "tämähän on kiellettävä" -olkiukkoa  tuossa yritettiin rakentaa mutta ei sellaista ole kukaan vaatinut. Siinähän saunovat, en minä ainakaan ole vaatimassa spurgujen metsäleirejäkään hävitettäväksi. Sitä vaan ihan aidosti ihmettelen että kehitysmaaslummilta näyttävissä olosuhteissa saunomista pidetään upeana kulttuurikokemuksena.

junakohtaus

Tässä on vähän tämä kaupungin ja muiden juttujen ero, että jos mulla olisi oma piha jonka ympärillä olisi orapihlaja-aita ja mä istuisin siinä juomassa kaljaa, mä olisin lähinnä sitä mieltä että mitä pahaa mä olen tehnyt kun mut on suljettu tänne ja kaikki muut saa istua porukalla puistossa.