News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Kuka määrää Ylen päätoimittajaa ja uutistoimitusta?

Started by pienivalkeapupu, 27.06.2017, 12:18:01

Previous topic - Next topic

pienivalkeapupu

Petri Ahoniemen blogi IL:n nettisivuilta:

Yleisradio etsii uutta päätoimittajaa erotetun Atte Jääskeläisen tilalle. Juuri julkaistu työpaikkailmoitus huolestuttaa: Uusi päätoimittaja raportoi toimitusjohtajalle. Ollaanko toimituksen, sen johdon itsenäisyyttä ja uskottavuutta murentamassa?
Vai tapahtuiko se jo aikoja sitten?

http://blogit.iltalehti.fi/petri-ahoniemi/2017/06/26/kuka-maaraa-ylen-paatoimittajaa-ja-uutistoimitusta/
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

jmk

Quote from: pienivalkeapupu on 27.06.2017, 12:18:01
... Uusi päätoimittaja raportoi toimitusjohtajalle.

Kenelle sen sitten pitäisi raportoida? Tasavallan presidentille? Journalistiliiton puheenjohtajalle? SDP:n muistosäätiön toiminnanjohtajalle?

Paawo

^Päätoimittaja on "journalistisessa vastuussa" ja toimitusjohtaja "taloudellisessa vastuussa".

Noista vastuista ja niihin liittyvistä jutuista voi sitten jokainen olla omaa mieltään, siksi eriytetty sitaatein.

Aivan toisistaan riippumatta ja tietämättä eivät voi nämä ihmiset omissa hommissaan toimia, ja taitaa kuitenkin olla parempi että toimitusjohtajalle raportoi päätoimittaja, kuin että toisinpäin.  ;D
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10