News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Uuvatit ovat nyt "Siniset rp" eikun Suomen Korjausliike eikun ei mitään

Started by törö, 19.06.2017, 12:17:04

Previous topic - Next topic

Micke90

Quote from: Hohtava Mamma on 08.05.2018, 01:33:16
Mutta ei jää tyhjän päälle jatkossakaan.

Niin. Hänellähän on sopeutumiseläke.

Pullervo

@Kari Kinnunen ja @Micke90

Teiltä molemmilta on poistettu jo useampia viestejä tästä ketjusta keskinäisestä nokittelusta. Ei enempää sitä lajia.

Alaric

Simon jaksaa edelleen veisata virttä siitä miten ihmiset eivät erota uuvatteja ja persuja, mikä sitten taas vaikuttaa galluptuloksiin.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.234181 (7.5.2018)

QuoteSimon Elon mukaan kaikki eivät tiedä sinisten ja perussuomalaisten eroa: "Edelleen tulee paljon palautetta meidän johtoportaalle sillä ajatuksella, että he kuuluisivat perussuomalaisiin"

Sinisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja allekirjoittaa ajatuksen siitä, että sininen tulevaisuus on alkiolainen puolue.

Sinistä tulevaisuutta on kritisoitu siitä, että se on puolueena samankaltainen kuin keskusta.

Ulkoministeri Timo Soini (sin.) totesi aiemmin MT:n haastattelussa, että maalaisliitto on hyvä aate, kun häneltä kysyttiin, voisivatko nämä kaksi puoluetta yhdistyä alkiolaisen ajatusmaailman taakse. Soini ei lähtenyt ottamaan asiaan tarkemmin kantaa.

Sinisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Simon Elo allekirjoittaa ajatuksen siitä, että sininen tulevaisuus on alkiolainen puolue.

"Ilman muuta vähävaraisen puolella ja maaseudun puolella. Jos ne lasketaan siihen, niin kyllä siinä mielessä", hän sanoo.

Elon mukaan siniset jatkavat vennamolais- soinilaista linjaa.

Tulevia eduskuntavaaleja silmällä pitäen hän ei lähde pohtimaan, miten monta paikkaa siniset voisivat vaaleissa saada.

"Sinisten tehtävänä on vakiinnuttaa puolueen asema eduskuntapuolueena ja olla hyvässä iskussa seuraaviin hallitusneuvotteluihin, ja tarvittaessa myös jälleen hallitukseen", Elo sanoo.

(...)

"Jos galluppeja olisin katsonut kymmenen vuotta sitten, en olisi liittynyt silloiseenkaan puolueeseen. Eivät gallupit koko totuutta kerro, vaan se työ, joka tehdään nyt, vaikuttaa seuraaviin vaaleihin", hän korostaa.

Elon mukaan ihmiset eivät aina välttämättä tiedä, mikä ero sinisillä ja perussuomalaisilla on. Sekin vaikuttaa hänen mukaansa galluptuloksiin.

"Edelleen tulee paljon palautetta meidän johtoportaalle sillä ajatuksella, että he kuuluisivat perussuomalaisiin. Viimeksi nyt eduskunnan avoimissa ovissa perussuomalaisten kojulla käytiin kysymässä Sampo Terhoa", hän kertoo.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

foobar

Elo kertoo tuossa siis tahattomasti että suuri osa Sinisten potentiaalisista äänestäjistä on idiootteja. Median kaksijakoinen Siniset-Perussuomalaiset-hyvikset-pahikset-kohtelu on ollut niin alleviivaavaa, ettei muuta vaihtoehtoa varmaan ole.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

ISO

Jahas, nyt siniset on alkiolainen puolue.

Niillä tuo arvopohja muuttuu sitä mukaan kun tulee uutta ideaa missä vois olla äänestäjiä.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Uuno Nuivanen

QuoteElon mukaan ihmiset eivät aina välttämättä tiedä, mikä ero sinisillä ja perussuomalaisilla on. Sekin vaikuttaa hänen mukaansa galluptuloksiin.

Eli se 1,5% tulee niiltä hölmöimmiltä, jotka kuvittelevat Sinisten olevan Persut. Oma kannatus uuvateilla on pyöreä nolla.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: ISO on 08.05.2018, 08:34:45
Jahas, nyt siniset on alkiolainen puolue.

Niillä tuo arvopohja muuttuu sitä mukaan kun tulee uutta ideaa missä vois olla äänestäjiä.

pitäisi jonkun järkisällin sanoa että koittaisivat ajaa potentiaalisen äänestäjäryhmänsä etuja niin ääniä voisi vaikka tulla.

Kari Kinnunen

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 08.05.2018, 08:57:54
pitäisi jonkun järkisällin sanoa että koittaisivat ajaa potentiaalisen äänestäjäryhmänsä etuja niin ääniä voisi vaikka tulla.

Kyllä varmaan niin. Nyt kun sitten joku kertoisi ketkä ovat uuvattien potentiaalisia äänestäjiä. Uuvateilla kun ei oikein ole omaa aatetta. Mamukriittisinä heidät on aikoinaan äänetetty, mutta nyt kun on arvopohja, niin sekään ei oikein toimi.

Voisvathan he valita Tiinuskan johtoo ja ryhtyä kokeilemaan saisiko viherpuna osastolta kannatusta.

Mandula

Miksi äänestää kopiota Kokoomuksesta, kun voi äänestää sitä ihan oikeaa Kokoomusta jolla on jo valmiiksi jotain valtaa? Sama pätee kopioon Vihreistä, SDP:stä, Perussuomalaisista, jne. Toki saattaa sen muutaman prosentin gallupeihin saada naarattua niistä, jotka haluaisivat äänestää vähän jokaista puoluetta ja tähän rakoon uuvatit sopivat hyvin.
Klamydia - Suomi on sun

Pekka Kemppainen

Ei politiikassa olla sitä varten:

• Vihreissä ollaan vihaamassa europidista rotua,
  • Vasemmistossa ollaan vihaamassa Suomea,
  • Kokoomuksessa ollaan myymässä Suomea,
  • Kepussa ollaan täyttämässä kaverien ja sukulaisten firmojen taskuja,
  • ärkoopeessa ollaan varjelemassa privilegioita,
  • kommarit (jos löytyy) näkee unta luokkataistelusta,
  • kaikki haaaveilee palkkiovirasta, hulluimmat YK:sta,
  • pikkupuolueissa rinkirunkataan.

Unohtuk joku?

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Pekka Kemppainen on 08.05.2018, 09:24:52

Ei politiikassa olla sitä varten:

• Vihreissä ollaan vihaamassa europidista rotua,
  • Vasemmistossa ollaan vihaamassa Suomea,
  • Kokoomuksessa ollaan myymässä Suomea,
  • Kepussa ollaan täyttämässä kaverien ja sukulaisten firmojen taskuja,
  • ärkoopeessa ollaan varjelemassa privilegioita,
  • kommarit (jos löytyy) näkee unta luokkataistelusta,
  • kaikki haaaveilee palkkiovirasta, hulluimmat YK:sta,
  • pikkupuolueissa rinkirunkataan.

Unohtuk joku?

Höh
Nuohan ajavat justiinsa niitä asioita joista oma äänestäjäryhmä tykkää. Esim etippä vihreiden kannattaja joka ei vihaa eurooppalaista rotua tai vasemmistolainen joka ei haluaisi tehdä suomesta kommaripaskamaata. Kepulit ovat monissa paikoissa lestaadiolaisia jotka suosivat aina omiaan.  SDP:n fokus hukassa ja äänestäjät vanhoja ukkoja jotka ovat aina äänestäneet SDP:tä . Siniset taas puhuvat toista ja tekevät toista. Ovat kokoomuksen kynnysmatto ja myymässä isänmaata. mutta tällä sakilla on jo kokoomus. Pistäkääpä merkille että kaikki uuvatit ovat jotain byrokraatteja tai paperinpyörittäjiä. Mitään tuottavaa eivät ole tehneet koskaan. sinisillä ei ole omaa poliittista lokeroaan.
Persuilla on matu-kriittisyys. Jos ottaisivat isänmaallisen kansankapitalismin rinnalle niin vaalivoitto olisi varma. Kansankapitalisteja ei nimenomaan eduskunnasta löydy.

Micke90

QuoteSimon Elon mukaan kaikki eivät tiedä sinisten ja perussuomalaisten eroa: "Edelleen tulee paljon palautetta meidän johtoportaalle sillä ajatuksella, että he kuuluisivat perussuomalaisiin"

Ilmankos PS:n kannatus mataakin pohjamudissa.  >:(

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Micke90 on 08.05.2018, 09:55:09

Ilmankos PS:n kannatus mataakin pohjamudissa.  >:(

Tämä pitää muuten paikkansa. Aikas moni luulee että nykypersut oli niitä äänestäjiensä kusettajia. Tekisivätpä vaan selväksi mikä ero uuvateilla ja persuilla.

Nikolas

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 08.05.2018, 09:44:46

Pistäkääpä merkille että kaikki uuvatit ovat jotain byrokraatteja tai paperinpyörittäjiä. Mitään tuottavaa eivät ole tehneet koskaan. sinisillä ei ole omaa poliittista lokeroaan.

Tämäpä olikin erittäin hyvä huomio. Ehkä pitäisi tarkastella asiaa vähän syvällisemmin vielä.

Nikolas

Kari Kinnunen

"
– Samalla kokoomus on ollut oikeasti yrittäjäpuolue
"

Eppäilemättä. Yrityksiä ne on kansaiväliset korporaatiotkin. Ja joillekin yrityksille itäinen halpatyövoima on ihan eduksi.
Oikeassahan Kajtsu tuossa.

Vaan ihmeen kauan Kajtsu rasistisessa puolueessa viihtyi ja sittemmin AY porukassa. Jotenkin arvaan Kajtsun sote kannan. Eihän sitä muuten kokkariksi pääsisikään.

l'uomo normale

Quote from: Vellamo on 08.05.2018, 11:21:00
Ex-perussuomalainen, ex-uuvatti, nyk-kokoomuslainen 'Kajtsu' mielipidekirjoituksessa Länsi-Savossa:

Kaj Turusen mukaan hän joutui aika pian toteamaan, että "ay-liike kuitenkin ohjasi suurelta osin sinisten käytännön politiikkaa. Tämä oli havaittavissa pitkin matkaa, mutta kulminoitui kevään kehysriiheen...

https://www.verkkouutiset.fi/kokoomukseen-tullut-kansanedustaja-en-sulattanut-jussi-halla-ahon-kirjoituksia/

Siniset edelleen pitävät välejä demareihin. Ay-liikkeen etujen puolustus työpaikoilla (jutun mukaan luottamusmiehen pakko olla sinisten tahdosta aina Ay-liikkeen jäsen) on demareille tärkeämpää kuin pitkäaikaistyöttömien kurmottamisen vastustaminen. Ehkä Lindströmille löytyy vielä loppusijoituspaikka demareista, ei välttämättä edustuksellisesta politiikasta, mutta jokin virka.

"Samasta vanhasta Kaitsusta" on onnistunut kuva, kuin sielun peili.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

ämpee

Quote from: Uuno Nuivanen on 08.05.2018, 08:54:42
QuoteElon mukaan ihmiset eivät aina välttämättä tiedä, mikä ero sinisillä ja perussuomalaisilla on. Sekin vaikuttaa hänen mukaansa galluptuloksiin.

Eli se 1,5% tulee niiltä hölmöimmiltä, jotka kuvittelevat Sinisten olevan Persut. Oma kannatus uuvateilla on pyöreä nolla.

Millähän selityksellä vapputapahtuman riehakas tunnelma selitellään ?
Oliko kenties jäänyt PS-pinssit rinnuksiin vai oliko jo omat tunnukset erehtymisien välttämiseksi ?
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kumkvatti

Quote from: ämpee on 08.05.2018, 11:55:35
Oliko kenties jäänyt PS-pinssit rinnuksiin vai oliko jo omat tunnukset erehtymisien välttämiseksi ?
Vappu on vasemmiston päivä, mutta huominen on konservatiivien.

http://timosoini.fi/

anatall

Quote from: ämpee on 08.05.2018, 11:55:35
Quote from: Uuno Nuivanen on 08.05.2018, 08:54:42

SiniUupeloiden vapputapahtumasta ei puuttunut enää muuta kuin se, että paikalla ollut koira olisi käynyt vähäeleisesti ja verkkaisesti kusemassa puhetta pitäneen Sampo Terhon housuille, kävellyt takaisin omistajansa luokse ja siitä molemmat olisivat lähteneet hiljalleen kävelemään pois taakseen katsomatta.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Pullervo

Soini louskuttaa leukojaan tällä kertaa MTK:n pää-äänenkannattajassa, Maaseudun Tulevaisuus -lehdessä.

Quote from: Maaseudun TulevaisuusTimo Soini pitää Jussi Halla-ahoa kyvyttömänä johtamaan perussuomalaisia: "Hän on täysin hyödytön" (8.5.2018)

Timo Soinilla ei ole ollut enää viime kesän välirikon jälkeen yhteyksiä perussuomalaisiin.

"Sen haluan tehdä selväksi, että sillä ei ole mitään tekemistä minun kanssani", ulkoministeri Timo Soini (sin.) sanoo entisestä puolueestaan perussuomalaisista.

Viime kesän välirikon jälkeen yhteyksiä perussuomalaisiin ei enää ole. Letkut on irti.

"Kun tuli Halla-aho, Huhtasaari, Hakkarainen ja Eerola, niin sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä minä perustin", Soini sanoo MT:n haastattelussa.

Ei jää myöskään epäselväksi, mitä hän ajattelee perussuomalaisten puheenjohtajasta Jussi Halla-ahosta.

"Hän on täysin hyödytön. Tämän tyyppiset liikkeet vaativat johtajan, joka tietää mitä tekee ja uskaltaa tehdä sen."

Halla-aholla ei Soinin mielestä ole kumpaakaan kykyä.

Viime kesän tapahtumien jälkeen näyttää hieman kyseenalaiselta, kannattiko Halla-aho pitää puolueessa vaikka hän sai tuomion kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Soini oli luvannut tuomion saavien saavan potkut.

"He olivat vähemmistö. Kun olin keulassa, vaikutusvalta oli minun linjallani. Kun en enää ollut, tilanne muuttui. Isossa puolueessa on isot toleranssit ja perussuomalaiset oli minun aikana iso puolue. Nyt se en enää ole", Soini kommentoi viime kesän tapahtumia.

Soini toivoisi politiikkaan lisää pitkäjänteisyyttä. Nykyään puoluejohtajat tuomitaan yhden vaalitappion jälkeen. Aikaa kasvaa valtiomieheksi ei anneta.

"Vistbackan kanssa oltiin kahdestaan ja kesti kuusi vuotta päästä eduskuntaan."

lähde: https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.234165

Siirsin vastauksineen ketjusta 2016-12-13 Halla-aho palaa kotimaan politiikkaan. Sopivat paremmin tähän ketjuun.

Paju

Quote from: Kari Kinnunen on 08.05.2018, 09:19:15

Kyllä varmaan niin. Nyt kun sitten joku kertoisi ketkä ovat uuvattien potentiaalisia äänestäjiä. Uuvateilla kun ei oikein ole omaa aatetta. Mamukriittisinä heidät on aikoinaan äänetetty, mutta nyt kun on arvopohja, niin sekään ei oikein toimi.

Sinisiltä puuttuu brändi. Harkimon ja Jungnerin irtiotto onnistui tässä mielessä paremmin.

Jos ajatellaan riviäänestäjän mielikuvaa puolueista ja niiden stereotyyppisestä kannattajasta (ei siis mitä puolueet käytännössä tekevät tai mitä niiden ohjelmissa lukee), sinisillä ei näitä ole:

Kok: Kykypuolue, pukumiehet
Kesk: Maakunnat, maalaiset
Sdp: Ay-liike, duunarit
Ps: Protestipuolue, juntit
Vihr: Cityliberaali, hipsterit
Vas: sosiaalinen oikeudenmukaisuus, samettitakit
Kd: konservatiiviset perhearvot, seurakunta-aktiivit

Sinisten näkyvimmät hahmot ovat turhankin neutraaleja lukuunottamatta juristisuunnistajalakimiestä, johon taas on vaikea samastua. Aatteeksi on haalittu kaikkea kivankuuloista laidasta laitaan (ilo, toivo, verokapina, vähävaraiset, maaseutu, pieni ihminen..), mikä ei oikein vakuuta. Aitous puuttuu.

IDA

Quote from: Maaseudun TulevaisuusTimo Soini pitää Jussi Halla-ahoa kyvyttömänä johtamaan perussuomalaisia: "Hän on täysin hyödytön" (8.5.2018)
"He olivat vähemmistö. Kun olin keulassa, vaikutusvalta oli minun linjallani. Kun en enää ollut, tilanne muuttui. Isossa puolueessa on isot toleranssit ja perussuomalaiset oli minun aikana iso puolue. Nyt se en enää ole", Soini kommentoi viime kesän tapahtumia.

Soini toivoisi politiikkaan lisää pitkäjänteisyyttä. Nykyään puoluejohtajat tuomitaan yhden vaalitappion jälkeen. Aikaa kasvaa valtiomieheksi ei anneta.

Puolueen jäsenmäärä on kasvanut ja puolueesta on eronnut mitättömän vähän väkeä. Tämä on ihan puhdas fakta. Puolue on siis isompi kuin Soinin aikana ja siellä on edelleen mukana se sama jäsenistö, joka oli Soinin aikana. Gallupkannatus tippui jos Soinin aikana alemmas kuin missä se on nyt, mutta ennen vanhaan Soini oli sitä mieltä, että gallupit eivät äänetä.

Soini ei ole paras henkilö puhumaan pitkäjänteisyydestä, koska lähti puolueesta välittömästi kun menetti itse puheenjohtajuuden. Siihen asti hän sai toimia impulsiivisesti mielensä mukaan. Hän myös teki todella suuren karhunpalveluksen heikentämällä oleellisesti perussuomalaisten poliittisen linjan mahdollisuuksia vaikuttaa hallituksessa tulevaisuudessa. Jopa niin suuren, että epäilyttää onko Soini koskaan ajanutkaan sitä politiikkaa, joka on kirjattu perussuomalaisten ohjelmiin. Mikäli asiat menisivät huonosti on vanhojen puolueiden vallan ja enemmän ja huonompaa EU:ta - politiikaan yksi keskeisiä arkkitehteja Timo Soini. Toivotaan kuitenkin, että asiat eivät mene huonosti ja tehdään kaikki mahdollinen sen eteen.

Median huonoutta on muuten se, että toimittajat kirjoittavat mitä sanotaan eivätkä edes huomaa tällaisia asioita.
qui non est mecum adversum me est

guest15493

Mediallehan Soini oli jumalan lahja. Hajotti sen ainoan vastavoiman Suomessa. Mutta ei pitkäksi aikaa.

anatall

QuoteTimo Soini pitää Jussi Halla-ahoa kyvyttömänä johtamaan perussuomalaisia: "Hän on täysin hyödytön"

Timo Soinilla ei ole ollut enää viime kesän välirikon jälkeen yhteyksiä perussuomalaisiin.

"Sen haluan tehdä selväksi, että sillä ei ole mitään tekemistä minun kanssani", ulkoministeri Timo Soini (sin.) sanoo entisestä puolueestaan perussuomalaisista.

Viime kesän välirikon jälkeen yhteyksiä perussuomalaisiin ei enää ole. Letkut on irti.

"Kun tuli Halla-aho, Huhtasaari, Hakkarainen ja Eerola, niin sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä minä perustin", Soini sanoo MT:n haastattelussa.

Ei jää myöskään epäselväksi, mitä hän ajattelee perussuomalaisten puheenjohtajasta Jussi Halla-ahosta.

"Hän on täysin hyödytön. Tämän tyyppiset liikkeet vaativat johtajan, joka tietää mitä tekee ja uskaltaa tehdä sen."

Halla-aholla ei Soinin mielestä ole kumpaakaan kykyä.

Viime kesän tapahtumien jälkeen näyttää hieman kyseenalaiselta, kannattiko Halla-aho pitää puolueessa vaikka hän sai tuomion kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Soini oli luvannut tuomion saavien saavan potkut.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.234165

Jutun kommenteissa tuleekin "Vermon tanhupallolle" sitten aika kylmää kyytiä.  ;D
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

IDA

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 07.05.2018, 22:48:26
Uskooko joku että Jabba jäisi seuraavien vaalien jälkeen ilman mitään palkkiovirkaa? Minä en usko. Samoiten Sampo Terholle räätälöidään jokin duuni. Simon Elo vaikuttaa sen verta pöljältä että mihinköhän päätyy? Saarakkalat ja muut miinaan astuneet poliittiset broiskut kanssa arvoituksia.

Eikö Soini voi esittää itseään suurlähettilääksi? Juttujen perusteella vaikuttaa siltä, että se ei olisi hänelle mikään ongelma.

Shemeikka

Jos Jussi H-a on "hyödytön" niin kelpasi kuitenkin Jussin tuomat äänet hyvin Timo Soinille.

PS. Tästä ovat muut hommalaiset maininneet, mutta Timon puheissa on viime aikoina ollut punaisena lankana "minä". ^Minä perustin", "minä johdin", minä minä minä eri muodoissa, vaikka Perussuomalaisia oli perustamassa muitakin. "Me" on kadonnut Soinin sanavarastosta.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Hämeenlinnan Oraakkeli

Hyödyttömän Jussin aikana persujen kannatus on vakiintunut kymppiin Sinisillä se taas on virhemarginaalin sisässä. Eli voi olla vaaleissa alle prosentin. Soini puhuu menneestä ajasta minä minä minä. Kertoisi joskus että mitä minä teen jatkossa.

Emo

Quote from: ISO on 08.05.2018, 08:34:45Jahas, nyt siniset on alkiolainen puolue.

Ainoa ongelma, etten edes minä - ja minulla on hyvä mielikuvitus - pysty kuvittelemaan, mikä on siniuuvattien potentiaalinen äänestäjäryhmä.

IDA

Quote from: Dharma on 08.05.2018, 13:04:13
Sillä ei ole enää leveragea, joten ei pääse.

Eiköhän virkamiehet ole aika konservatiivisia, eli ministeriön ehdotus hyväksyttäisiin. Niinistökään tuskin poukkoilisi samalla tavoin kuin Halonen ja nimittäisi väkisin omaa suosikkiaan. Olisihan se todella härskiä nimittää itsensä, mutta se on jo testattu, että siinä mediamaailmassa missä ministerit elävät mikä härskiys tahansa menee läpi. Tämän vaihtoehdon puolesta puhuu sekin, että se ei ole ollut suomalaisessa mediassa esillä juuri lainkaan, vaan on puhuttu varmana jostain kehityspankista.