News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Uuvatit ovat nyt "Siniset rp" eikun Suomen Korjausliike eikun ei mitään

Started by törö, 19.06.2017, 12:17:04

Previous topic - Next topic

Roope2

Kristillisten sijaan Elostelija taitaa tehdä itseään tykö demaripiireihin. Sen verran ylisanoja käytti budjettia kehuessaan.

http://simonelo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/277539-kehuja-hallitukselle
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

l'uomo normale

Quote from: writer on 20.06.2019, 23:56:13
Ilman Torvisen sekoiluja Siniset olisi saattanut saada 1-2 kansanedustajaa ja jos olisivat saaneet muutaman vaaliliiton kristillisten kanssa niin ehkä 2-3.

Miten Torvinen alun alkaenkaan pääsi puoluesihteeriksi? Olihan hän antanut jo useita näytteitä tyylistään ennen puoluesihteerivaalia, jossa Pekka Sinisalon kai alunpitäen odotettiin tulevan valituksi.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

törö

Quote from: Roope2 on 21.06.2019, 07:07:15
Kristillisten sijaan Elostelija taitaa tehdä itseään tykö demaripiireihin. Sen verran ylisanoja käytti budjettia kehuessaan.

http://simonelo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/277539-kehuja-hallitukselle

Mä luulen, että demareille on tässä reilun sadan vuoden aikana käynyt ennenkin niin, että joku on yrittänyt liittyä niihin hyvinä aikoina päästäkseen kehumaan itseään.

Tässä vaiheessa kannattaisi näyttää, että puolueen eteen ollaan valmiita tekemään töitä huonoinakin aikoina, koska suurissa puolueissa on paljon sellaista väkeä, joka roikkuu mukana silloinkin kun oma ura ei ole nosteessa, mutta valitettavasti Sinisien puheenjohtajavaalit olivat jo.

sattuma

Quote from: l'uomo normale on 21.06.2019, 07:18:44
Ilman Torvisen sekoiluja Siniset olisi saattanut saada 1-2 kansanedustajaa ja jos olisivat saaneet muutaman vaaliliiton kristillisten kanssa niin ehkä 2-3.

Miten Torvinen alun alkaenkaan pääsi puoluesihteeriksi? Olihan hän antanut jo useita näytteitä tyylistään ennen puoluesihteerivaalia, jossa Pekka Sinisalon kai alunpitäen odotettiin tulevan valituksi.

1) Torvinen keräsi valtaosan puolueen kannatajakorteista. Kansanedustajat mökkeilivät.
2) Torviselle ei tarvinnut maksaa palkkaa puoluesihteeripestistä.

Yksi suurimmista Situt-hölmöistä oli Sinisalo.

Tommi Parkkosen tekemästä Iltalehden isosta jutusta käy ilmi, että loikkarit olettivat kentän loikkaavan perässä sekä hoitavan toreilla ja turuilla kannattajakorttien keräämisen. Eli elivät kusipääkuplassa, 

törö

Quote from: writer on 21.06.2019, 03:16:21
Siniset pyrki light-Kokoomukseksi ja siinä tilassa oli jo Kokoomus ja siihen samaan tilaan tuli myös Liike Nyt.

Sinisten olisi kannattanut pyrkiä Keskustan paikalle tai SDP:n paikalle mutta tekivät alussa päätöksen olla light-Kokoomus.

Kannattaa valita jotain, mikä on nosteessa, ja uuvatit olisivat päässeet luontevasti mukaan feminismibuumiin, koska ne syyttivät Persuja niistä samoista synneistä, joista naputtamalla moni feministi pärjäsi vaaleissa. Mitään muuta ei olisi tarvinnut tehdä kuin jättää puolueen linjan arpominen väliin, koska sitä oli jo sen verran, että sillä olisi päässyt alkuun, mutta kun ei ole mitään tuntumaa politiikkaan, niin voi tehdä näinkin tyhmiä virheitä.

Näillä tuntuu olevan aina tilaa sille, että joku pilaa kaiken sönköttämällä siitä, mitä on tullut jaloviinapäissään ajatelleeksi.

Uuno Nuivanen

Quote from: l'uomo normale on 21.06.2019, 07:18:44

Sinisalosta puheenollen, hänestä on tullut "uusvihreä", mitä se sitten tarkoittaakaan.   ;D

http://www.kirkkonummensanomat.fi/neo/?app=NeoDirect&com=6/159/48256/51f6224fe9

justustr

Quote from: writer on 21.06.2019, 03:09:41
Quote from: Outo olio on 21.06.2019, 00:22:56
Quote from: Jussi Niinistö Ilta-SanomissaTarinamme jäi heikoksi, koska puolueemme järjestelmällinen julkinen mustamaalaus sai ihmiset ajattelemaan, että olemme hillotolppapuolue.

Järjestelmällinen mustamaalaus? Itse ainakin muistan ihan toisin, Sinisiä ei ainakaan haukuttu tiedotusvälineissä, jos ei ehkä kehuttukaan. Ainakaan kukaan ei mennyt sanomaan ääneen että Sininen Tulevaisuus on perustettu turvaamaan senhetkinen hallitus ja omien jäsentensä tulevat hillotolpat. Mitään mustamaalausta ei muistaakseni tapahtunut, jos joku muistaa tällaista tapahtuneen ja antaa linkkejä niin myönnän muistavani väärin, mutta en muista että olisi mustamaalattu.

Parkkonen toimi niinkuin journalistin kuuluukin:

QuoteNäkökulma: Soini tuhoaa luomuksensa oman kivan hillotolpan vuoksi
06.05.2017 klo 8:01

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/201705052200122884

Myös Lauri Nurmi toimi samoin:

QuoteSipilän teatraalinen lento romahdutti keskustan suosion – Soinin hillotolpan pelastaminen maksoi hallituksen toimintakyvyn, eikä sotesta tullut enää mitään
08.03.2019 klo 13:49

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8fa93cc-8653-486f-85b2-3fc51d9c93c4

Muutenkin Iltalehdessä irvailtiin Sinisille hillotolppa-puolueena usein.

Hyviä muistuksia siitä että kyllä media toimi uuvattien kohdalla myös ihan oikein ja nosti esille niiden opportunistisia pyrkimyksiä. Uavattien hillotolppailu oli loppuvaiheessa eli vaalien aattona jo hyvin koko kansan tietoisuudessa ja siitä saadaan kiittää pääsosin nk. perinteistä mediaa. Itse antaisin tässä kohdin medialle loppuarvosanaksi 8. Kiitettävä jää antamatta siksi, että pitkään media tosiaan yritti nostaa uuvatteja jalustalle antamalla näille jopa suhteettomasti positiivista näkyvyyttä. Onneksi suunta kuitenkin kääntyi ja loppu on historiaa...

Uuvatit murskattiin 100-0, jopa itse Soini menetti kaiken mitä ylipäätään menetettävissä on(se että Soini saa nyt sopeutumisrahaa ei ole hänen omaa ansiotaan). Hieman paradoksaalista, että lopullisen niitin Soinin rankaisemisessa tekivät Orpo ja Sipilä jättämällä hänet ilman hillotolppaa. Se, että ulkoministerille ei anneta minkäänlaista palkkiovirkaa on ennenkuulumatonta. Ulkoministeri on sentään aivan valtion ylintä johtoa. Vähän sama jos suuren kv-yrityksen johtaja erotettaisiin ilman erorahaa (kultaista kädenpuristusta). Ihan rehellisesti sanottuna en uskonut, että niin voisi käytännössä tapahtua. 

Ylipäätään on vaikea keksiä yhtääkään detaljia, jossa uuvatteja (ketään heistä) olisi voitu nöyryyttää enempää.

Nuivanlinna

Quote from: Roope on 20.06.2019, 18:54:17

Ilta-Sanomat 20.6.2019

Taas tällä uuvatin mahdollisella paluulla spekuloidaan:

QuoteSittemmin perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho on julkisesti todennut, että kelpuuttaisi loikkareista takaisin puolueeseen ainoastaan Niinistön. Moni uskoo, että eduskunnasta putoamisen jälkeen Niinistö harkitsisi paluuta perussuomalaisiin.

– Tiedän, että Halla-aho on sanonut tuolla tavoin julkisuudessa. Tiedän hänen myös linjanneen, ettei ketään puolueesta lähtenyttä otettaisi takaisin. Asian todenperäisyyttä pitää kysyä Halla-aholta itseltään, Niinistö ruotii.

– Itse en ole koko asiaa miettinyt. En yhtään.

Olisiko Jussi Niinistö tervetullut takaisin perussuomalaisiin, Jussi Halla-aho?

– Tällä asialla on aivan turha spekuloida tilanteessa, jossa Niinistö itsekään ei välttämättä tiedä tulevaisuuden suunnitelmistaan. Jos Niinistölle ylipäätään syntyisi tällainen paluuajatus, hän varmasti ottaisi meihin yhteyttä, Halla-aho kommentoi IS:lle.

Ymmärtääkseni uuvattien paluun takaraja oli 30.6.2017 klo 24:00, eikö ollutkin?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

törö

^ Kehtaa vielä pitää kiinni siitä tarinasta, ettei suurta loukkausta suunniteltu ollenkaan.

QuoteTämä toteen käynyt toimittajan ennustus puhuttaa juuri nyt: "Hallituksessa suunnitelma Halla-ahon voiton varalle"

Lännen Mediassa työskentelevän Aamulehden toimittajan juttu julkaistiin 3.6. Timo Soini haukkui sen julkisesti, mutta nyt siinä kuvattu suunnitelma on toteutunut.

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/200183418

Sekin vähän mietityttää, että jos se oli loistava puolustusministeri, Sinisillä ja Persuilla ei pitäisi olla ihmeempää merkitystä, koska Kokoomuksella ja Keskustalla on aina käyttöä sellaisille miehille.

justustr

Quote from: Nuivanlinna on 21.06.2019, 15:20:39
Quote from: Roope on 20.06.2019, 18:54:17

Ilta-Sanomat 20.6.2019

Taas tällä uuvatin mahdollisella paluulla spekuloidaan:

QuoteSittemmin perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho on julkisesti todennut, että kelpuuttaisi loikkareista takaisin puolueeseen ainoastaan Niinistön. Moni uskoo, että eduskunnasta putoamisen jälkeen Niinistö harkitsisi paluuta perussuomalaisiin.

– Tiedän, että Halla-aho on sanonut tuolla tavoin julkisuudessa. Tiedän hänen myös linjanneen, ettei ketään puolueesta lähtenyttä otettaisi takaisin. Asian todenperäisyyttä pitää kysyä Halla-aholta itseltään, Niinistö ruotii.

– Itse en ole koko asiaa miettinyt. En yhtään.

Olisiko Jussi Niinistö tervetullut takaisin perussuomalaisiin, Jussi Halla-aho?

– Tällä asialla on aivan turha spekuloida tilanteessa, jossa Niinistö itsekään ei välttämättä tiedä tulevaisuuden suunnitelmistaan. Jos Niinistölle ylipäätään syntyisi tällainen paluuajatus, hän varmasti ottaisi meihin yhteyttä, Halla-aho kommentoi IS:lle.

Ymmärtääkseni uuvattien paluun takaraja oli 30.6.2017 klo 24:00, eikö ollutkin?

Median näkövinkkelistä on toki ihan loogista spekuloida Niinistön paluulla persuihin. Se seikka että Niinistö koetaan petturiksi ei ole mikään itsestään selvä asia muille kuin perussuomalaisille - eikä kaikille heistäkään. Ulkopuolisen on kovin vaikea tajuta miksi edelleen kohtuullista kansansuosiota nauttiva ja muissa puolueissa arvostettu Niinistö ei palaa puolueeseen jossa hänellä olisi mahdollisuus jatkaa poliittista uraansa.

Itse törmään tähän aiheeseen mm. työpaikan kahvipöydässä. Useampikin politiikasta kiinnostunut kolleega uskoo ihan tosissaan, että Niinistö loikkaa takaisin persuihin heti kun mahdollista. Ei auta vaikka kuinka koitan selittää asetelman mahdottomuutta. Ei se ulkopuoliselle noin vain avaudu.

Skeptikko

Quote from: koojii on 20.06.2019, 21:45:45
https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/il-sinisen-tulevaisuuden-entiselle-puoluesihteerille-matti-torviselle-kovaa-kritiikkia-puoluetovereilta-aarimmainen-narsisti/822354/

"Sinisen tulevaisuuden entinen puoluesihteeri, rovaniemeläinen Matti Torvinen saa puoluetovereiltaan kovaa kritiikkiä Iltalehden torstaina julkaisemassa lehtiartikkelissa.
...
– Äärimmäinen narsisti, joka toimi koko ajan puolueen etua vastaan, nimettömänä pysyneen sinisen kerrotaan sanoneen.

Matti Torvisen vastine
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/49d6d0a8-3144-4e95-ae61-c9c979a403ed

QuoteOlin erittäin suosittu jäsenten keskuudessa.

Toimittaja Parkkosen ja hänen "lähteensä" väite äärimmäisestä narsismista viittaa enemmänkin laajaan henkilöjulkisuuteeni, jota sain eduskunnassa kuin itse tieteelliseen käsitteeseen narsisti, moraalisesti tai lääketieteellisesti. Väite narsismista on sinällään äärimmäisen loukkaava, ja kun sen esittää nimetön "taho", sen voi jokainen jättää omaan arvoonsa. Kyse on kateudesta ja kertojan huonosta itsetunnosta. Jouduin voimakkaan julkisuuden kohteeksi, en puoluesihteerin tehtävän vuoksi vaan siksi, että minulle lakimiehenä ja yrittäjänä lankesivat isot ja merkittävät valiokunnat
...
Puolueen sisäisissä suosiokyselyissä olin aina kakkonen Terhon jälkeen, muut jäivät eri tasolle, hyvin kauas. Porukka ei koskaan kritisoinut minua, vaan kutsui maakuntaan. Kiersin satoja paikkakuntia ja tilaisuuksia, aina riemuiten otettiin vastaan.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Echidna

Johtava lakimies, suunnistaja, varatuomari, avautuu Kalevassa
https://www.kaleva.fi/lukijalta/mielipiteet/matti-torvinen-vastaa-saamiinsa-koviin-vaitteisiin-hanen-mukaansa-sisapiiri-tuhosi-sinisen-puolueen/822366/
Aika mielenkiintoista... "Puolueeseen saatiin ihmisiä lupaamalla, että Timo Soini on näkyvä veturi ja esikuva". Mutta olikin rivimies.

Quote from: Kaleva 2019-06-21
Matti Torvinen vastaa saamiinsa koviin väitteisiin, hänen mukaansa sisäpiiri tuhosi Sinisen puolueen

Sinisen puolueen perustaminen käynnistyi lähinnä aliupseeriliiton entisen toimitsijan, puolustusministerin avustajan Petteri Leinon ja valtiosihteeri Samuli Virtasen toimesta. He näkivät mitä tuleman pitää eli Halla-aholta potkut. Puolueeseen saatiin ihmisiä lupaamalla, että Timo Soini on näkyvä veturi ja esikuva. Vennamon linjalla noustaan varmasti. Sampo Terho olisi vahva taustan mies. Toisin kävi, Timo jätti meidät ja Terho joutui mahdottoman eteen.

Oma asemani puoluesihteerinä oli hyvä. Kaikissa puolueen sisäisissä mielipidemittauksissa sain erittäin hyvät arvostukset, kuten Sampo Terhokin. Minuun luotettiin ja kutsuttiin eri puolille maata.

Ainoastaan yhden ihmisen asenne puoluejohdossa ja hänen suhteensa pieneen ryhmään etäällä pääkaupungista nosti julkista painetta minua kohtaan. Muutoin olin aina mukana puolueen työvaliokunnassa aina siihen saakka, kunnes muutin Rovaniemelle. Minua ei syrjäytetty koskaan työvaliokunnasta. Erityisavustaja Leino yritti rajusti erottaa minua, mutta epäonnistui.

Puolueen sisällä, Terhon selän takana toiminut ryhmä hajotti puolueen ja rampautti sen. Terho ei nähnyt kuinka hänen avustajansa johtivat puoluetta. Euroehdokkuuteni estettiin, kun ministerien erityisavustajat Tiina ja Toni Ahva pyysivät vaalipäällikkö Pekka Sinisalon Sampo Terhon virkahuoneeseen, jossa Terho ei ollut. He ilmoittivat, että he eivät hyväksy Torvista ehdokkaaksi. Saman tien Sinisalo soitti minulle ja pyysi perumaan ehdokkuuden.

Sininen puolue epäonnistui koska ministerit keskittyivät ay-liikkeen alasajoon, taksiuudistukseen, viinan vapauttamiseen ja kokoomuksen valinnanvapauden tukemiseen. Kansa käänsi ylimielisille Sipilän ministereille selkänsä. Keskusta ja Siniset romahtivat. Suomen kansa ei hyväksynyt, että häviäjät houkutellaan hajottamaan suurin puolue ja jäämään kääpiönä Sipilän panttivangeiksi.

Joku sisäpiiriläinen väittää Iltalehden toimittajalle minua äärimmäisen narsistiseksi (Kaleva 21.6.). Väite on hyvin loukkaava, kun se esitetään anonyyminä. Minulla ei ole "sisäpiirin toimijan" väittämää persoonallisuushäiriötä diagnosoitunakaan, siksi väite on hyvin vakava. Toisaalta, olen aina kiinnittänyt huomiota pukeutumiseen. Käytän tyylikkäitä vaatteita ja kenkiä, se on osa minua, juristina ja ihmisenä.

Minua pidettiin Sinisissä aina liian perussuomalaisena ihmisenä, jopa myyränä. Sen vuoksi pieni ryhmä terrorisoi minua puolueen sisällä häikäilemättömästi. Nyt pääosa on onneksi eronnut puolueesta. Itse päätän kohtaloni lähiaikoina.

Matti Torvinen
Varatuomari

justustr

Quote from: Kaleva 2019-06-21
Matti Torvinen vastaa saamiinsa koviin väitteisiin, hänen mukaansa sisäpiiri tuhosi Sinisen puolueen
Sen vuoksi pieni ryhmä terrorisoi minua puolueen sisällä häikäilemättömästi. Nyt pääosa on onneksi eronnut puolueesta.

Mielenkiintoista. Nyt spekuloimaan keitä kuuluu tuohon torvista terrorisoineeseen ryhmään. He ovat siis eronneet jo puolueesta -> terho, pihvi, tiinuska, niinistö (lienee varma jos leino kerran on ajanut torvisen erottamistakin)?

ISO

Sisäpiiri tosiaankin tuhosi siniset, eli juuri se samainen porukka joka alunperin loikkas.

Torvista harmittaa kun tuli veikanneeksi häviävää hevosta, itse aikuinen mies puolensa valitsi.

Nyt sitten syyttelee muita, kun oma tulevaisuus ei enää näytäkään siniseltä, vaan synkältä.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Ernst

Quote from: Uuno Nuivanen on 21.06.2019, 21:00:46
Quote from: Torvi-MasaKäytän tyylikkäitä vaatteita ja kenkiä, se on osa minua, juristina ja ihmisenä.

;D

Touko Aalto, Ozan Yanar ja Matti Torvinen kävivät ahkerasti räätälillä. Eivät käyneet lääkärillä mikä olisi ollut jälkikäteen arvioituna parempi vaihtoehto.

Kukaan heistä ei uusinut  paikkaansa eduskunnassa. Dandyjä sentään.

Ajatella.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

petebe

Quote from: Torvi-MasaKäytän tyylikkäitä vaatteita ja kenkiä, se on osa minua, juristina ja ihmisenä.

;D

Tunnen useita, vastaavia ihmisiä ja en voisi kuvitella äänestäväni heistä ketään! Vaatteet ja kengät eivät tee kenestäkään parempaa, aivan kuten eivät tee oppiarvot tai itsekehuttu ihmisyys!
"Suomellahan on erittäin hyvä maine Afrikassa, meillä ei oo minkäännäköstä historiallista taakkaa...oikeestaan päinvastoin"  -Alexander Stubb-

Puoluekanta määrittää mielipiteen oikeellisuuden sekä syyttämis- että tuomitsemiskynnyksen. -oma-

koojii

Quote from: Ernst on 21.06.2019, 21:06:36

Touko Aalto, Ozan Yanar ja Matti Torvinen kävivät ahkerasti räätälillä. Eivät käyneet lääkärillä mikä olisi ollut jälkikäteen arvioituna parempi vaihtoehto.

Kukaan heistä ei uusinut  paikkaansa eduskunnassa. Dandyjä sentään.

Ajatella.

Stubidolla oli kuitenkin ehdottomasti hienoimmat puvut. Sehän näkyi takariviin saakka että kankaan laadusta ei ole säästellyt ja räätälikin ollut ammattilainen joka niitä mittatilauspukuja on tehnyt.

Ei tainnut sillekkään veijarille käydä kovin hyvin ainakaan kotimaan politiikassa.

Toista ääripäätä edustaa sitten joku Timo Soini pukuineen. Ei tainnut sillekkään surkimukselle edes niin kummoisesti käydä.

Ehkä poliitikkojen pukujen kanssa on joku keskitie noiden väliltä Suomessa hyvä. Eli silloin on hyvä kun siihen puvun surkeaan istuvuuteen ja olemattomaan laatuun tai toisaalta viimeisen päälle laadukkaaseen mittatilauspukuun ei kiinnitä mitään huomiota porukka vaan puku on sitä harmaata massaa joka ei erotu siitä sen enempää hyvässä kuin pahassa.

räsänen

Älkää moittiko auktorisoitua lakimiestä, hauska veikkohan tuo Torvinen on, minua ainakin nauratti kovin kuin luin tuota juttua.

QuoteMatti Torvisen vastine

Matti Torvisen vastine painetussa Iltalehdessä 20.6.2019 sivulla 6 julkaistuun juttuun.

Olin erittäin suosittu jäsenten keskuudessa.

Toimittaja Parkkosen ja hänen "lähteensä" väite äärimmäisestä narsismista viittaa enemmänkin laajaan henkilöjulkisuuteeni, jota sain eduskunnassa kuin itse tieteelliseen käsitteeseen narsisti, moraalisesti tai lääketieteellisesti. Väite narsismista on sinällään äärimmäisen loukkaava, ja kun sen esittää nimetön "taho", sen voi jokainen jättää omaan arvoonsa. Kyse on kateudesta ja kertojan huonosta itsetunnosta. Jouduin voimakkaan julkisuuden kohteeksi, en puoluesihteerin tehtävän vuoksi vaan siksi, että minulle lakimiehenä ja yrittäjänä lankesivat isot ja merkittävät valiokunnat. Sain osallistua jokaisessa vaiheessa sotesta tai valtion varojen käytöstä käytyihin julkisiin keskusteluihin. Ne toivat laajaa näkyvyyttä. Puolueen avustajat ministeriöissä olivat niin heikosti koulutettuja, että heidän toimiensa paikkailu joutui usein myös julkisuuden valokeilaan toimestani. Siellä myös syntyi hiertymiä, joita nyt paikataan nimettöminä. Puolueen sisäisissä suosiokyselyissä olin aina kakkonen Terhon jälkeen, muut jäivät eri tasolle, hyvin kauas. Porukka ei koskaan kritisoinut minua, vaan kutsui maakuntaan. Kiersin satoja paikkakuntia ja tilaisuuksia, aina riemuiten otettiin vastaan. Minua ei ole koskaan erotettu työvaliokunnasta, jota Parkkonen kutsuu johtoryhmäksi.

Matti Torvinen

auktorisoitu lakimies eli al, varatuomari

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/49d6d0a8-3144-4e95-ae61-c9c979a403ed

saint

Quote from: petebe on 21.06.2019, 21:13:11

;D

Tunnen useita, vastaavia ihmisiä ja en voisi kuvitella äänestäväni heistä ketään! Vaatteet ja kengät eivät tee kenestäkään parempaa, aivan kuten eivät tee oppiarvot tai itsekehuttu ihmisyys!
Juu juu, mutta siis onhan se hienoa että johtavalla suunnistajalla on tyylikkäät releet niskassaan... :)
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

Uuno Nuivanen

Jada jada jada, kaikki on Persujen syytä, ja vähän Terhonkin.

QuoteSisäpiiri paljastaa: Sininen tulevaisuus kaatui johtamisongelmiin ja perussuomalaisiin – "Soini ei tajunnut tekevänsä hallaa koko puolueelle"
Tänään klo 12:11 (muokattu klo 12:11)
Sinisen tulevaisuuden sisäpiirin vaikuttajat kertovat nyt ensimmäistä kertaa Iltalehdelle mikä uuden puolueen perustamisessa meni pieleen, kun siniset jäi prosentin kannatukseen ja menetti kaikki kansanedustajapaikkansa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8d84937d-b80a-4764-bc82-6455eb120528

Kim Evil-666

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.06.2019, 12:35:22
Jada jada jada, kaikki on Persujen syytä, ja vähän Terhonkin.

QuoteSisäpiiri paljastaa: Sininen tulevaisuus kaatui johtamisongelmiin ja perussuomalaisiin – "Soini ei tajunnut tekevänsä hallaa koko puolueelle"
Tänään klo 12:11 (muokattu klo 12:11)
Sinisen tulevaisuuden sisäpiirin vaikuttajat kertovat nyt ensimmäistä kertaa Iltalehdelle mikä uuden puolueen perustamisessa meni pieleen, kun siniset jäi prosentin kannatukseen ja menetti kaikki kansanedustajapaikkansa.

No himputti sentään. Ei sitä tarvitse kertoa kenellekään, ei edes kaikkein älyllisesti rajoittuneimmillekaan. Kaikki meni pieleen. Siis ihan kaikki, mitä kuviteltavissa on. Lähtölaukaus laukalle annettiin puoluekokouksessa.

Sanoisin, että tässä tehtiin poliittisen pieleenmenon epävirallinen maailmanennätys. Se on sikäli kummallista, kun etulinjoissa hääri kuitenkin auktorisoitu lakimies.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

ISO

Kyllä soini ymmärsi, että huonosti tulee käymään mutta ei välittänyt koska sai jatkaa ulkoministerinä.

Eihän se lähtenyt ehdollekaan, koska tiesi ettei tule valituksi, muut uuvatit sitten taas ihan oikeasti kuvitteli että mahdollisuuksia on, vaikkei niitä tosiasiassa ollut yhdelläkään uuvatilla.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

KTM

^ Johan oli roskaa tuo Sinisten vuodatus ja ulostulo.

Sinisille vaan ei ole mitään kysyntää, koska kukaan ei kaipaa mitään  light versiota persuista. Päinvastoin, osa kaipaisi vielä persujakin radikaalimpaa vaihtoehtoa, siis jos sellaisen saisi täysjärkisenä ilman hassuja öyhöttäjiä kuten SKEssa.

Skeptikko

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.06.2019, 12:35:22
Sisäpiiri paljastaa: Sininen tulevaisuus kaatui johtamisongelmiin ja perussuomalaisiin – "Soini ei tajunnut tekevänsä hallaa koko puolueelle"

Tässä vielä vähän lisää relevantteja lainauksia:

Quote– Vielä maaliskuussa uskoimme, että saamme läpi 3–5 kansanedustajaa. Mutta kun pari viikkoa ennen vaaleja ei vaalikentillä tullut minkäänlaista palautetta – negatiivista tai positiivista – tajusin, että nyt on jotain vialla, eräs sininen vaikuttaja muistelee.
...
Eräs sininen uskoo, että suurin uho hyytyi jo alkuhetkiin, jolloin alkuperäisiin loikkareihin kuuluneen kansanedustaja Kike Elomaan paluu perussuomalaisiin oli "kova henkinen isku" uuden puolueen perustamiselle.

Sinisen mukaan Elomaan paluu oli perussuomalaisten aktiivisen kampanjoinnin ansiota.

– Kun Jussi Halla-aho kokosi itsensä ja joukkonsa, alkoi aktiivinen sähköpostiviestittely. Elomaa sai toistatuhatta sähköpostia, samoin monet muut. Ja perussuomalaisten viestittely toimi: osa ryhmässämme kipuili, että onko hän pettänyt äänestäjänsä ja pitäisikö palata takaisin perussuomalaisiin.

– Perussuomalaisten aktiivinen kampanjointi ja suorastaan häiriköinti vei osalta porukkaamme mehut heti alkuunsa eivätkä he oikein koskaan toipuneet, sanoo toinen sininen.
...
Odotettiin, että kenttäväkeä siirtyy kansanedustajien mukana, mutta kun ei käyty siellä kentällä, niin eihän se siirtynyt, sininen taustahenkilö sanoo.

Hänellä kuitenkin riittää ymmärrystä kesän hengenvedolle.

– Kaikki olivat henkisesti niin loppu kahden vuoden riitaisan hallituskauden jälkeen. Lisäksi ei ollut kenttäorganisaatiota, joka olisi järjestänyt toritapahtumia.

– Eduskuntaryhmän perustaminen sekä kannattajakorttien kerääminen vei rajallisen porukan aikaa ja tarmoa, Elo puolestaan toteaa.

Yksi syy monen sinisen kansanedustajan laiskaan kampanjointiin saattoi olla sekin, että usea heistä oli jo tehnyt päätöksen, että ei aio asettua ehdolle enää vuoden 2019 eduskuntavaaleissa.

– Siksi olisi kaivattu puheenjohtajan (Sampo Terho) osallistuvaa näkymistä. Sitä ei tullut, eräs sininen sanoo.
...
Elo muistuttaa, että itse asiassa tuolloin heti kesällä 2017 sinisten suosio puoluekannatuskyselyissä oli puolueen olemassaolon korkein.

Mutta sitten tapahtui jotain, joka Elon mukaan oli ratkaisevaa sinisille: marokkolainen turvapaikanhakija puukotti Turussa kuoliaaksi kaksi ihmistä.

– Siihenhän puolue ei voinut mitenkään vaikuttaa. Mutta olimme hallituksessa, ja tapaus auttoi mentaalitasolla oppositiota – erityisesti perussuomalaisia. Tapaus tuli kannaltamme poliittisesti pahimpaan mahdollisen aikaan.

Elo uskoo myöhempien Oulun ulkomaalaisten tekemien seksuaalirikostapausten myös auttaneen perussuomalaisia ja laskeneen hallitusvastuussa olleen sinisten suosiota.
...
Sininen tulevaisuus -puolueen rekisteröintiin tarvittavien 5 000 kannattajakortin kerääminen oli tikkuista ja kesti paljon alun perin suunniteltua pitempään.

– Hidas kerääminen kertoo, että aktiivikannattajia ei ollut riittävästi. Jotain kertoo sekin, että Paavo Väyrynen ja Suomen Kansa Ensin saivat korttinsa kasaan lyhyemmässä ajassa, yksi sininen toteaa.
...
Elo sanoo, että sinisten etsikkoaika oli keväällä ja kesällä 2018.

– Meitä kohdeltiin ihan hyvin mediassa ja puolustusministerimme (Jussi Niinistö) oli suosittu. Siksi hämmästytti, miksi kannatuksemme ei vain nouse.

Vielä Tampereen puoluekokouksessa edellisvuoden joulukuussa oli Elon mukaan ollut "hyvä tunnelma ja hyvin ihmisiä".

– Uskoin, että homma lähtee hyvin lentoon. Mutta jostain syystä kelkka ei lähtenyt luistamaan.
...
Yksi asioista, jotka Elo olisi halunnut tehdä toisin, oli alkuvuoden 2019 keskustelu ulkomaalaisten seksuaalirikoksista. Hän olisi ollut valmis tuolloin jopa kyseenalaistamaan hallitusyhteistyön jatkumisen.

– Hallituksen olisi pitänyt toimia tiukemmin. Kokoomus, keskusta ja hieman mekin aliarvioimme ihmisten kiehumispisteen.
...
Sampo Terhon johtamistyyli saa puolueen sisäpiiriläisiltä kritiikkiä.

– Eduskuntaryhmän puheenjohtajana hän pärjäsi hyvin, mutta puolueen puheenjohtajana hänestä ei löytynyt samanlaista johtajuutta.

Kaikki kehuvat Terhon analyyttisyyttä ja älykkyyttä, mutta se ei enää nykypäivänä riitä nostamaan puolueen kannatusta.

– Puoluepolitiikka lähtee puolueen puheenjohtajan innostuksesta, habituksesta ja karismasta.
...
– Toki ymmärrettävää, että taustalla oli riitainen puheenjohtajataisto. Hänet oli ajettu henkisesti finaaliin.

Toinen sininen on vähemmän ymmärtäväisempi.

– Häntä olisi ehdottomasti tarvittu tuolloin. Kun näytti ulospäin siltä, että edes puheenjohtaja ei jaksa innostua puolueestaan, niin miksi kukaan muukaan olisi kiinnostunut.
...
– Itseäni harmittaa, että sinisten kansanedustajat eivät ottaneet riittävästi julkisesti kantaa ajankohtaisiin asioihin. Jokainen meistä voi pohtia tekikö riittävästi työtä kentällä. Minun omatuntoni on puhdas siinä suhteessa.
...
Sinisen mielestä myös Torvisen nettivideot olivat monille liikaa. Eräässä videossaan Torvinen makasi sängyllä ilman paitaa ja haukkui hallituskollega kokoomuksen puheenjohtajaa Petteri Orpoa.
...
Väitettään sinisten tien erilaisuudesta sininen vaikuttaja perustelee sillä, että hänen mielestään sinisillä olisi ollut hyvät mahdollisuudet saada vaaleissa läpi 1–2 kansanedustajaa, jos vaaliliitto kristillisdemokraattien kanssa olisi toteutunut.

Mutta sitten Torvinen kuvaili julkisuudessa nettikiusaajiensa olevan "Mooses-uskovaisia fundamentalisteja", joista moni on kristillisdemokraatteja. Tämä kaatoi vaaliliiton KD:n kanssa.

– Hän suututti sekä omat että kristillisdemokraatit.
...
Jos Elomaan paluu perussuomalaisiin jo heti alkuvaiheessa oli kova kolaus, niin vielä kovempi oli kansanedustaja Kaj Turusen loikkaus kokoomukseen huhtikuussa 2018. Turunen oli sinisissä tärkeissä vastuutehtävissä.

– Hän petti meidät kaikki istumalla kokouksissamme kokoomuslaisena. Tuollainen murensi yhteishenkeämme.
...
– Onhan se skandaali – ei siitä pääse mihinkään – jos Halla-aho kerää yksin enemmän ääniä kuin koko puolue koko maassa.

Puolustusministeri Niinistön erityisavustajan, puolueen perustamiseen aktiivisesti osallistuneen ja Sininen tulevaisuus -nimen keksineen Petteri Leinon kuultiin tuolloin toteavan: "vituiksi meni koko vallankumous".

– Nyt julkisuutta ei enää tule. Se hankaloittaa puolueen tulevaisuutta, yksi sininen sanoo.

Osa Iltalehden haastattelemista sinisistä antaa tunnustusta "arkkiviholliselleen" Jussi Halla-aholle ja hänen johtamalleen perussuomalaisille.

– Puolueen "Äänestä Suomi takaisin" -kampanja puhutteli kansaa.

– Samaan aikaan me yritimme hokea, että "Siniset turvaa". Turvaa mitä? Kampanjamme oli vaisu.
...
Sinisten virallinen perusselitys koko olemassaoloaikansa surkeille tuloksille puoluekannatuskyselyissä ja vaaleissa on ollut se, että ihmiset eivät osaa vieläkään erottaa sinisiä ja perussuomalaisia toisistaan, eikä sinisten olemassaoloa tunneta tarpeeksi.

Eräs sininen päättäjä tyrmää tämän.

– Kyllä ainakin vaalien aikaan ihmiset erottivat siniset ja persut toisistaan, eivät ihmiset tyhmiä ole.

– Tuo on ollut koko ajan huono tekosyy, toinen sininen sanoo.

Heti eduskuntavaalien jälkeen pieni joukko sinisiä oli sitä mieltä, että puolue pitäisi lakkauttaa Espoon puoluekokouksessa kesäkuussa, mutta Espoossa ei enää kukaan esittänyt sellaista virallisesti.

– Kyllä tässä katsotaan ainakin vielä vuoden 2021 kuntavaalit sekä 2023 eduskuntavaalit. Toki jo kuntavaalit antavat osviittaa mitä tuleman pitää.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

JoePoe

Sinisten perusvirheet:
  - Kuviteltiin, että äänestäjät siirtyvät loikkarien mukana. Tämä oli katastrofaalinen virhe, joka kaatoi koko hankkeen heti kättelyssä.
  - Puolueelta puuttui oma profiili. Se oli vain persujen halpaversio, joka yritti tyhjällä retoriikalla luoda hajurakoa the original perussuomalaisiin.

Iltalehden juttu on valkopesua. Mitään ei ole puhuttu kepun ja kokoomuksen roolista, vaikka nämä halusivat päästä persuista eroon ja säilyttää silti valtansa. Uuvateista saatiin vallan kainalosauva.
"Suvaitsevaiseksi" väitetty yhteiskunta ei ole vapaa, vaan se on yhteiskunta, jossa kantaväestöjä lähestytään vapauksia rajoittava vaatimuslista kädessä.
  - Jukka Hankamäki

Andy_81

Miksi molemmissa iltapäivälehdissä kirjoitellan uuvateista ja Niinistöstäkin pari juttua lyhyen ajan sisällä?

Kuvitteleeko edelleen joku siellä toimituksessa, tms., että sininen tulevaisuus olisi lyömäase persuja vastaan? Ei toiminut ennen vaaleja, eikä toimi nytkään.
Vai liekö uutisrintamalla hiljaista ja jonninjoutavista pitää uutisoida.

törö

Quote from: Kim Evil-666 on 22.06.2019, 12:45:05
No himputti sentään. Ei sitä tarvitse kertoa kenellekään, ei edes kaikkein älyllisesti rajoittuneimmillekaan. Kaikki meni pieleen. Siis ihan kaikki, mitä kuviteltavissa on. Lähtölaukaus laukalle annettiin puoluekokouksessa.

Sanoisin, että tässä tehtiin poliittisen pieleenmenon epävirallinen maailmanennätys. Se on sikäli kummallista, kun etulinjoissa hääri kuitenkin auktorisoitu lakimies.

Mä en ymmärrä sitä, että Torvinen piti valita puoluesihteeriksi, koska sen jälkeen koko puolue oli pelkkä vitsi. Jos sen lausuntojen sisältöä edes ymmärsi, niin niistä oli vain haittaa puolueelle, mutta kuitenkin puhui puolueen nimissä.

Koko hankkeesta paistaa läpi sellainen amatöörimäisyys, että jos joku olisi aikaisemmin väittänyt, että eduskunnasta löytyy moista, niin en olisi uskonut. Mitään ei onnistuttu tekemään oikein, vaikka porukka oli jotenkin onnistunut pääsemään eduskuntaan.

justustr

Joku poliittista historiaa tunteva voisi tehdä vertailun sinisten ja SKYP:in välillä. Suomen Kansan Yhtenäisyyden Puolue (SKYP) oli 70 luvun alussa vataavanlainen loikkariviritys kuin uuvatit. Sillä ei ollut mitään aatteellista pohjaa saatika ideologiaa vaan se kyhättiin vain tukemaan Kekkosen uudelleenvalintaa ilman vaaleja. SKYP ei tosin ollut ihan niin surkea viritelmä kuin uuvatit sillä se sentään sai seuraavissa EK vaaleissa yhden kansanedustajan. Kuoli sitten pois.

Vaikka uuvatit ovat surkeudessaan omassa luokassaan, niin silti olisi mielenkiintoista kuulla millaisia yhtymäkohtia näiden puoluehirvitysten taustalta löytyy. Esimerkiksi miten kävi SKYP:läisten hillotolppien, loppuiko kaikkien poliittinen ura siihen ymv.

Outo olio

Quote from: Jussi Niinistö Ilta-Sanomissa 20.6.2019Tarinamme jäi heikoksi, koska puolueemme järjestelmällinen julkinen mustamaalaus sai ihmiset ajattelemaan, että olemme hillotolppapuolue.

Quote from:  Simon Elo Iltalehdessä 22.6.2019Elo sanoo, että sinisten etsikkoaika oli keväällä ja kesällä 2018.

Meitä kohdeltiin ihan hyvin mediassa ja puolustusministerimme (Jussi Niinistö) oli suosittu. Siksi hämmästytti, miksi kannatuksemme ei vain nouse.

Niin miten se nyt meni? Julkista mustamaalausta vai hyvää kohtelua mediassa?

Lisäksi, erikoisena huomiona, kuten writer huomautti, Iltalehti oli ehkä ainoa tiedotusväline joka kommentoi Sinisiä kriittisesti. Nyt siis Simon Elo sanoi samassa lehdessä, että hyvin kohdeltiin. Ja toimittajana on juuri Tommi Parkkonen, joka keksi otsikon "Näkökulma: Soini tuhoaa luomuksensa oman kivan hillotolpan vuoksi". Jussi Niinistö taas avautui Ilta-Sanomien toimittajalle, että heitä kohdeltiin kurjasti, vaikka ainakaan IS ei näin tehnyt.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Jaakko Sivonen

Matti Torvinen lähetti Iltalehdelle vastineen, jossa kiistää olevansa narsisti: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/49d6d0a8-3144-4e95-ae61-c9c979a403ed

Huvittavaa on, että vastineen lopussa on Iltalehden "Lisää aiheesta"-osio, jossa ehdotetaan lukijalle muita juttuja otsikoilla "Tunnista narsistin asettamat ansat - 3 tyypillisintä koukkua, joilla narsisti nappaa uhrinsa" ja "Naisten ja miesten narsismi voi olla erilaista - 3 väitettä eroista".
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium