News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Hallituksella oli suunnitelma valmiina Halla-ahon valinnan varalle jo 3.6.2017

Started by Impi Waara, 13.06.2017, 23:18:48

Previous topic - Next topic

Luka

Quote from: nollatoleranssi on 16.06.2017, 15:18:41
Quote from: Titus on 16.06.2017, 14:46:56

Joku PS:myönteinen oikeusoppinut voisi nyt suurennuslasilla ruotia tätä touhua ja katsella jos olisi mahdollisia oikeudellisia seuraamuksia.

Omaan silmään ei mitään laitonta sinänsä ole tarttunut, ihan normi päinnaamaa valehtelua ja asioiden vääristämistä.

Ei tämä laittomalta vaikuta, mutta kenttää kusetettiin pahemmin kuin kukaan olisi uskonut. Toki ei kaikesta voi syyttää yhtä miestä.

http://www.nykysuomi.com/index.php/2017/06/16/psn-tavio-hallituksen-laillisuus-kyseenalainen/
QuoteTämä loikkarihallitus on tosiasiallisesti eri kuin se, jolle kansalaiset ovat vaaleissa antaneet mandaatin. Perussuomalaisista loikanneiden muodostama eduskuntaryhmä Uusi vaihtoehto ei ole saanut eduskuntavaaleissa yhtään ääntä, eikä sillä ole olemassa selkeää linjaa tai puolueohjelmaa

Vaikuttaa laittomalta tai ainakin on demokratian vastainen. Ja vaikka olisi teknisesti laillista, voi tästä tehdä tulkinnan mikä antaa oikeutuksen toimia laitonta hallitusta vastaan.
Tämän tulkinnan voi tehdä pieni joukko "patriootteja" mikä antaa mahdollisuuden perustaa väkivaltaisen vastarintaliikkeen taitelemmaan laitonta hallitusta vastaan.

Jos hallitus aikoo istua loppukauden voi tästä tulla matkanvarrella epämiellyttäviä sivuoireita.
Oikeiston ja vasemmiston ääripäissä on joukkoa jotka voivat jossakin vaiheessa käyttää hyväksensä tämän Sipilän juntan kultaisen kädenpuristuksen.

Islamistit saavat Koraanin tulkinnoista oikeutuksen toimia väkivaltaisesti. Loppuvaiheessa ei ole merkitystä mitä todellisuudessa on kirjoitettu ja tarkoitettu.

nollatoleranssi

Näytelmällä oli jatko-osatkin. Moni ei taida tajuta Soinin olevan täyskusetusukko yhdessä avustajiensa kanssa.

Halla-aho piti saada aisoihin hinnalla millä hyvänsä. Kaikki vaihtoehdot puoluehuijauksista käytiin läpi. Jopa varasuunnitelmia oli tehty, että Halla-ahon valinnan jälkeen valta saataisiin palautettua takaisin ja puolueesta potkittua väärät tahot.

Lehdistössä puhuttiin erikoista logiikkaa käyttäen "Halla-ahon marttyyriudesta", vaikka tosiasiassa ainoa marttyyrin roolin ottanut on Soini.

Soini ja soinilaiset ovat valitelleet viime päivinä niin junttaamisesta kuin Soinin unohtamisesta. Ensinnäkin ainoa junttaaja oli Soini itse. Toisekseen Matti Putkonen paljasti halunneensa Soinille läksiäisjuhlat, joita Soini ei tietysti halunnut tietäessään mitä tuleman piti.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

ISO

Erittäin vaikea uskoa että tämä nykyhallitus tulis onnistumaan, jossain vaiheessa uuvateista osalla menee kuppi nurin kun huomaavat olevansa valtakunnanpellejä, pelkkiä kumileimasimia, äänestäjiltä tulee postia ja puheluita joissa kysellään uudesta poliittisesta suunnasta joka poikkeaa kovasti siitä mitä on luvattu, lehdistö on kimpussa ja kaikki pilkkaavat.

Ei kai sellasta kestä kovin pitkään yksikään poliitikko, vaikka sais leikkiä soinin kanssa.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

qwerty

Näyttää siis siltä että salaliiton keskiössä ovat Soini ja Orpo. Risikko pelattiin heti mukaan höperehtimään pakolaiskiintiön nostosta, jonka Terho näyttävästi ampui alas. Kun kysytään miksi uv saa pitää salkkunsa, vaikka voimasuhteet muuttuivat radikaalisti, niin syy on se että se neuvottelu käytiin jo salkkujen uudelleenkohdentamisessa.

Näyttää myös siltä että se joka tässä on eniten vietävissä on Sipilä. Hänelle luodussa käsikirjoituksessa kun on tuo eropaperin polttaminen. Millainen luotto on pääministerillä joka sen kummempia miettimättä tuhoaa asiakirjan? Tässä voi herätä varteenotettava epäily siitä onko tämä ainoa kerta.

Maanantaina sitten nähdään kuinka hampaaton oppositio maassa on. Sehän se vasta olisikin erikoista jos yrittäisivät näennäisesti horjuttaa hallitusta, todellisena tarkoituksena pitää se kasassa. Ville Niinistö ei tavoistaan poiketen ole raivonnut kuvion suunnitelmallisuus arvelusta. Hesarin artikkelin on jakanut, mutta siinä kai se. On mennyt pienemmästäkin täysin sekaisin. Rinne yrittää edes vähän, joten luotetaan että demarit tekisivät jotain asian pohjia myöden selvittämiseen. Kukaan muuhan ei sitä näytä tekevän. Ei varsinkaan puolueeton media.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Luka

Quote from: qwerty on 17.06.2017, 10:11:14

Maanantaina sitten nähdään kuinka hampaaton oppositio maassa on. Sehän se vasta olisikin erikoista jos yrittäisivät näennäisesti horjuttaa hallitusta, todellisena tarkoituksena pitää se kasassa. Ville Niinistö ei tavoistaan poiketen ole raivonnut kuvion suunnitelmallisuus arvelusta. Hesarin artikkelin on jakanut, mutta siinä kai se. On mennyt pienemmästäkin täysin sekaisin. Rinne yrittää edes vähän, joten luotetaan että demarit tekisivät jotain asian pohjia myöden selvittämiseen. Kukaan muuhan ei sitä näytä tekevän. Ei varsinkaan puolueeton media.

Sietäisi pistää hieman yritystä peliin. Tämä muutos toimintatavoissa mahdollistaa Halla-aholaisten yhden puolueen hallituksen. Jos hillotulpalla voidaan rakentaa eduskuntaryhmä. Mikä estää isoimman puolueen ostamasta tarvittavat edustajat taaksensa.

Tämän puhdistuksen ansiosta perusuomalaiset ovat todennäköisesti suurin puolue vuoden 2019 vaaleissa.
Terroriteot Euroopassa vahvistavat perusuomalaisten maahanmuuttokriittistä viestiä, ja jokainen isku tuo äänestäjiä persuille.

Luulisi että kokoomuksen ryhmässä olisi vielä hieman itsesuojeluvaistoa jäljellä.

Lahti-Saloranta

Quote from: qwerty on 17.06.2017, 10:11:14
Näyttää siis siltä että salaliiton keskiössä ovat Soini ja Orpo. Risikko pelattiin heti mukaan höperehtimään pakolaiskiintiön nostosta, jonka Terho näyttävästi ampui alas. Kun kysytään miksi uv saa pitää salkkunsa, vaikka voimasuhteet muuttuivat radikaalisti, niin syy on se että se neuvottelu käytiin jo salkkujen uudelleenkohdentamisessa.
Tosiaankin. Se oikeusministerin salkun vaihtaminen kulttuuriministerin salkkuun saa selityksensä. Kyse ei ollutkaan Terhon imagon korotuksesta vaan todellinen syy oli painoarvojen muuttaminen. Terhon imagon kohotus oli sivuseikka. Junailun teki todennäköisesti Orpo ja Soini, Sipilälle ei taidettu kertoa todellista syytä vaan markkinoitiin Terhon puheenjohtajuuden tukemisena.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Petri_Petri

Tiedättehän Mastermind-pelin https://fi.wikipedia.org/wiki/Mastermind_(lautapeli)

Siinä tehdään arvauksia ja loogisia päättelyitä oikeasta rivistä. Pelissä toinen kertoo moniko palikka on oikea valinta oikella paikalla ja moniko palikka on oikein mutta väärässä paikassa. Eli toinen tietää oikean rivin mutta antaa vain epämääräisiä vinkkejä oikeasta rivistä.

Jos tämä on joidenkin suunnittelema kuvio tiettyyn tarkoitukseen pääsemisestä, niin sen ratkaiseminen onnistuu vain yksinkertaisilla loogisilla päättelyillä Mastermind-pelin tavoin. Jos tuo asia X ja asia Y pitää paikkaansa, niin asia Z ei voi pitää paikkaansa. Jos KAIKKI palikat sopivat kohdalleen, niin silloin asia avautuu selkeänä.

Minusta tämä näyttää selkeältä. Pelin yksi henkilö tietää kuvion ja se on Soini. Hän on jatkuvasti myös antanut epämääräisiä vinkkejä muille. Mutta myös harhauttanut, jotta hän itse näyttäisi vain sivustaseuraajalta. Soini: "Olen nyt vain tavallinen rivikansanedustaja."

Soinin kuvion tarkoitus on selkeä: kaaos minun jälkeeni.

Jotta ihminen voi olla vapaa, hänen täytyy olla rehellinen itselleen. Suurin osa poliitikassa mukana olevista ei ole rehellisiä itselleen, he eivät ole vapaita. Kun ihminen on mieleltään vapaa, ei hänellä ole mitään muita auktoriteetteja kuin oma itsensä. Kaikki muu on asioiden tekemistä itsekkäästi oman onnellisuutensa vuoksi. Myös narsistit toimivat vain täysin itsekkäästi oman onnellisuutensa vuoksi, mutta koska he eivät ole rehellisiä itselleen, niin eivät voi olla oikeasti onnellisia. Epärehelliselle ihmiselle onnellisuus on muiden määritelmä onnellisuudesta. Ja kun muut määräävät Sinun oman onnellisuuden tien, niin olet tiellä jossa mikään ei riitä. Silloin Sinä olet muuttunut narsistiksi. Tällä tiellä ovat olleet Hitler, Stalin ja Saddam Hussein. Tällä tiellä ovat nyt Sipilä ja Orpo, ja heidän tien pää on se joka tulee kun kohtaavat todellisuuden, oman itsensä. Sen jälkeen jää vain narsistinen romahdus ja uhriasema.

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html
...
Valehtelen sinulle päin naamaa ilmeenkään värähtämättä, etkä voi sille yhtään mitään. Itse asiassa valheeni eivät ole valheita. Ne ovat totuus, minun totuuteni. Ja sinä uskot ne, koska sinä uskot, koska ne eivät tunnu eivätkä kuulosta valheilta, koska muussa tapauksessa kyseenalaistaisin järkesi, mitä sinä teet jo itsekin, koska aivan suhteemme alusta asti laitoit luottamuksesi ja toivosi minuun, sait energiasi minusta, ja annoit minulle vallan itseesi.
...
Rakentelen faktoja, tuotan illuusioita, esittelen niitä, ja siten luon oman todellisuuteni. Se on epävakaa tapa olla olemassa, ja niinpä valitsen illuusioihini huolella tarpeeksi tosiseikkoja, jotta ne olisivat uskottavia. Ja testaan koko ajan niiden uskottavuutta muiden ihmisten reaktioiden avulla. Onneksi minun todelliset ominaisuuteni ja saavutukseni ovat tarpeeksi runsaita ruokkimaan minun illuusioitani lähes loputtomiin. Ja moderni yhteiskunta, siunattu/kirottu moderni yhteiskunta, arvostaa eniten sitä mitä teen parhaiten, ja siten toimii minun rikostoverinani. Jopa minäkin katoan omiin illuusioihini, niiden taian houkuttelemana.
...
Olen täysin hämmentynyt ja tietämätön. En ole tehnyt mitään väärää. Tämä epäoikeudenmukaisuus on liian suuri. Se vain pahentaa minun sekaannustani. Vai onko tämäkin vain toinen illuusio?

Kuinka paljon kaltaisiani on? Enemmän kuin luulet, ja lukumäärämme lisääntyy koko ajan. Poimi kaksikymmentä ihmistä kadulta ja saat yhden jonka mieli tikittää niin samalla tavoin kuin minun, että pitäisit meitä klooneina. Mahdotonta, sinä sanot. Ei yksinkertaisesti ole mahdollista että niin monet ihmiset - niin etevät, kunnioitetut ja näkyvät ihmiset - korvaavat todellisuuden illuusioilla, jokainen heistä samalla tavoin, syistä joita he eivät tiedä. Ei yksinkertaisesti ole mahdollista, että niin monet sekasorron ja kaaoksen robotit, kuten nimitän heitä, toimivat muiden sivistyneiden, älykkäiden ja kokeneiden ihmisten keskellä, ja näyttävät normaaleilta. Ei yksinkertaisesti ole mahdollista, että tällainen ihmisyyden ja käyttäytymisen vääristymä soluttautuu ihmisten joukkoon tässä määrin, eikä mielenterveysalan ammattilaisten tutka sitä juurikaan tunnista. Ei yksinkertaisesti ole mahdollista, että niin suuri osa näennäisesti positiivista sisältää niin paljon salassa olevaa negatiivista. Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista.

Mutta se on. Se on Tämän Sam Vakninin kirjan sanoma.
...
Lue hänen kirjansa. Ota paikkasi mikroskoopin takana ja anna Samin johdattaa sinut tähän analyysiin. Kuin itseään leikkaava aivokirurgi, Sam paljastaa keskellämme elävän muukalaisen, epätoivoisesti toivoen löytävänsä jonkin kokoisen kasvaimen, mutta sen sijaan huomaten vain löytävänsä jokaikisestä solusta saman vastustuskykyisen viruksen. Operaatio on pitkä ja vaativa, ja toisinaan pelottava ja vaikea uskoa todeksi. Jatka lukemista. Osaset tulevat valoon sellaisina kuin ne ovat, siitä huolimatta että ne saattavat näyttää liioittelevilta tai keinotekoisilta. Niiden todenperäisyys saattaa paljastua vasta myöhemmin, muistikuvien ja menneiden kokemusten selittäminä.

Olen, kuten sanoin, itse pahin painajaiseni. On totta että maailma on täynnä saavutuksiani, ja olen monesti hauskaa seuraa. Ja on myös totta, että monet samankaltaiset saavutukset eivät ole levottomien sielujen aikaansaamia. Mutta paljon useammat ovat kuin haluaisit uskoa. Ja jos sattumalta joutuisit Verkkooni, voisin tehdä sinun elämäsi helvetiksi. Mutta muista tämä. Minäkin olen siinä verkossa. Ainoa ero meidän välillämme on, että sinä voit päästä siitä pois.

Soinin ploki 15.6.2017 http://timosoini.fi/2017/06/agenttitarinoita/
...
Juudas meni ja hirtti itsensä. Minä kävelin ulos vallatusta kodistani. Omin jaloin, taakseni katsomatta.

Mielestäni pitää paikkansa ettei Soini pettänyt itseään. Monien mielestä Soini on pettänyt itsensä, mutta minusta se vain näyttää siltä, eikä Soini itseään pettänyt. Kuinka rehellinen Soini on tuossa itselleen on eri asia. Mutta hän on pitänyt linjastaan kiinni lopppuun asti. Sanoin tässä ketjussa aikaisemmin, ettei Soinin tarkoitus tässä kuviossa ole tuhota Halla-ahoa ja persuja. Vedän sen verran takaisin, että Soinin tarkoitus on tuhota MYÖS Halla-aho ja persut, mutta samalla tuhota myös Kepu ja Kokoomus. Hajottaa kaikki ja aiheuttaa totaalinen sekasorto. Jotta Soini itse pysyisi kasassa, niin sekasorto täytyy siirtää oman pään ulkopuolelle. Tätä samaa tekee Sipilä ja Orpokin. He eivät ole rehellisiä itselleen.

Soinin kuviossa näkisin ainoana epäonnistumisena sen, että KUN persut jatkavat, niin tämä sataa persujen laariin. Niiden laariin, jotka pelissä ovat ainoita, jotka ovat rehellisiä itselleen. Muut tulevat tuhoamaan itsensä. Eikä persujen tarvitse tehdä muuta kuin pitää kiinni omasta tiestä. Yhteinen vihollinen yhdistää. Se yhdisti Sipilän ja Orpon presidentti Niinistöä myöten. Se yhdistää persut. Kuka tulee voittamaan? Ne jotka ovat rehellisiä itselleen eli persut. Ne samat, jotka ovat rehellisiä totuudelle.

Soini 16.6.2018 plokissaan http://timosoini.fi/2017/06/yle-voisi-korjata-faktansa/
...
Jos Kummisetä- juttuja kaipaa, niitä löytyy leffoista: " Just when I thought I was out, they pulled me back in."
...

Soini tarkoittaa tuota. Soini ymmärsi vuoden alussa että hänen on syrjäytetty, hän ei ole enää kukkulan kuningas. Kuten lapsuuden pelissä. Mutta silloin Soini ilmeisesti päätti tuhota persut. Sen jälkeen hänet vedettiin takaisin ja Soini sai tuhannen taalan paikan tuhota samalla Sipilän ja Orpon, sekä siinä sivulla vielä presidentti Niinistön. Ja he tekivät sen itse. Soini tajusi sen. Siksi tämä draamakäsikirjoitus. Sipilän täytyi lentää presidenttiä tapaamaan vaikka Helsingistä pääsee Naantaliin autollakin kahdessa tunnissa. Soinille on nyt tärkeää vain se, että hän ei paljastuisi kuvion aikaansaajaksi. Soini tajusi alkuvuonna, että hän ei voisi voittaa. Jos Halla-ahosta ei olisi tullut puheenjohtajaa, niin persut olisi kuihtunut pois, koska persujen johtoon olisi tullut narsistikertymä joka olisi jatkanut kokoomuksen ja keskustan puudeleina. Soini hyväksyi tämän tosiasiana. Sitten kepu ja kokoomus veti Soinin takaisin pelintekijäksi, ja Soini sai tilaisuuden lähteä marttyyrina. Mutta pelissä tuli se ongelma, että se meni vikaan Halla-ahon ja persujen kohdalla, joista tulee pelin voittajia. Vastustaja saneli säännöt ja niillä voitettiin. Voiko hienompaa voittoa ollakaan. Itse ei tehty mitään muuta kuin pidettiin kiinni omasta jutusta ja vastustaja tuhoaa itsensä.

Peltipaita

Sipilältä ja Orpolta pitää kysyä eduskunnassa näistä etukäteissuunnitelmista Halla-ahon varalle. Tietysti kieltävät mutta ovat kyllä kusessa jos joku suostuu todistamaan myöhemmin asian todeksi.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Lasse

Quote from: Luka on 17.06.2017, 11:58:56
Sietäisi pistää hieman yritystä peliin. Tämä muutos toimintatavoissa mahdollistaa Halla-aholaisten yhden puolueen hallituksen. Jos hillotulpalla voidaan rakentaa eduskuntaryhmä. Mikä estää isoimman puolueen ostamasta tarvittavat edustajat taaksensa.

Rikoslaki?
40 luku (8.9.1989/792)
Virkarikoksista (12.7.2002/604)

4 a § (10.6.2011/637)

Törkeä lahjuksen ottaminen kansanedustajana

Jos lahjuksen ottamisessa kansanedustajana

1) kansanedustaja asettaa lahjan tai edun toimintansa ehdoksi taikka toimii tai hänen tarkoituksenaan on toimia edustajantoimessaan lahjuksen antajaa tai toista huomattavasti hyödyttäen tai toiselle tuntuvaa vahinkoa tai haittaa aiheuttaen taikka

2) lahjan tai edun arvo on huomattava

ja lahjuksen ottaminen kansanedustajana on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, kansanedustaja on tuomittava törkeästä lahjuksen ottamisesta kansanedustajana vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.
NOVUS ORDO HOMMARUM

repo

Quote from: Petri_Petri on 17.06.2017, 15:01:53
... Soinin tarkoitus on tuhota MYÖS Halla-aho ja persut, mutta samalla tuhota myös Kepu ja Kokoomus. Hajottaa kaikki ja aiheuttaa totaalinen sekasorto. Jotta Soini itse pysyisi kasassa, niin sekasorto täytyy siirtää oman pään ulkopuolelle. Tätä samaa tekee Sipilä ja Orpokin. He eivät ole rehellisiä itselleen.

Tätä kuviota olen myös yrittänyt selvittää pääni sisällä ja heitellyt foorumille epäilyksiäni, miten pitkään Soini ja uuvatit ovat hallituksen takuumiehinä.

Kaikki ei nyt todellakaan ole sitä, miltä asiat on saatu näyttämään. Jos edellinen peliskenaario olisi totta, niin Orpo ja Sipilä varmasti taistelevat Soinia vastaan. Tämä tukee omaa näkemystäni ettei Soinilla ole pitkään paikkaa hallituksessa ja pelissä. Soini haluaa kuninkaaksi, vaikka hänen peliasetelma näyttää nyt toisten mielestä selvältä (uuvatit hallituksessa ja Soinilla hillotolppa) ja minusta heikolta (Soinin PS:n takaisinvaltaus ei ole mennyt niin kuin Strömsössä). Taistelu ei ole ohi ja Soini ei ole saanut vielä lopullista iskua.

Mutta sitten on myös annettava tilaa sille ettei pelin juoni ole näin kompleksinen, kuten jäsen Petri_Petri esittää ja komppaan esitystä.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Melba

Eikö tuosta virallisen(?) asiakirjan eli eroilmoituksen hävittämisestä saisi mitään juridista irti?? Todistusaineiston tuhoaminen???

Onhan se nyt mahdoton tilanne, että siinä hetkessä tilanteen ollessa päällä Sipilä päättää, että minäpäs polttelen tämän, ei tätä enää tarvita, kun ilma on täynnänsä historian siipien havinaa ja kaikki asiakirjat tulevat varmuudella kiinnostamaan  myöhempiä tutkijoita. Vai oliko niin, että tätä asiakirjaa ei kuitenkaan ollut olemassakaan ja piti keksiä medialle vetävä hätävalhe. Mikäpä sen somempaa, kuin saunojen luvatussa maassa poltella kiukaan pesässä virallisia papereita oman ällinsä johdattamana.

Historiaan tulee tällä menolla Sipilän kohdalle jäämään nk. musta aukko (monessakin mielessä),  Jeesuksen tekemisetkin on kattavammin dokumentoitu kuin hänen 8) 8) 8)!

duc

Tasavallan presidentti on alkanut esittää katumusta:
QuotePresidentti Niinistö hallituskriisistä: Eronpyyntö olisi ehkä ollut paikallaan:
- -
– Tämä on enempi minun yksinajattelua, mutta ehkä siinäkin tilanteessa olisi ollut paikallaan hallituksen eronpyyntö. Lähteä sitten pikatahtia nyt syntyneeltä pohjalta neuvottelemaan, presidentti Niinistö pohdiskeli.
- -
Yksityishenkilönä mikäkin pohdin, että katumisesi ei ole läheskään riittävän tehokasta. Olet sotkeutunut touhuun, jonka yhteiskunnallisia riskejä et näytä ymmärtävän. Tätä puheenvuoroa tuskin koskaan luet, mutta sanonpahan arvostelukyvystäsi oman mielipiteeni.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

duc

Tässä Eero Paloheimon mielipide. Paloheimo
Quote(s. 14. kesäkuuta 1936 Helsinki) on suomalainen poliitikko ja tekniikan tohtori. Paloheimo hoiti Teknillisen korkeakoulun puurakentamisen professuuria vuosina 1995–2000. Hän oli vihreiden kansanedustaja vuosina 1987–1995 ja eduskunnan tulevaisuusvaliokunnan puheenjohtaja vuosina 1994–1995. Paloheimo oli Tuusulan kunnanvaltuuston jäsen vuosina 1984–1992.[1] Paloheimo on kirjoittanut yhdeksän ympäristöä ja tulevaisuutta käsittelevää kirjaa ja lukuisia artikkeleita lehtiin ja kokoomateoksiin.
http://www.eeropaloheimo.fi/tekopyhaa-huijausta/:
QuoteTämän viikon tapahtumat ovat suuri riemu hurskastelijoille ja huijareille. Tarkoitan tietysti perussuomalaisten kokousta, hallituksen hajoamista, perussuomalaisten hajoamista ja hallituksen hajoamisen perumista. Kuinka hienolta näytti, kun arvot eikä pyrkyryys ohjasivat päättäjiä! Sukeltakaamme tekopyhän klovnin sisimpään.

Otetaan ensin pari askelta taaksepäin. Vuosikaudet hoilattiin "monikulttuuri, monikulttuuri"- virttä, kunnes oivaltavimmille valkeni, että veisaajat palvoivat tehosekoittimella vatkattua mössöä, joka on oikean monikulttuurin irvikuva ja vastakohta.

Tämä "ihmisarvo, ihmisarvo" – virsi ansaitsee saman kohtalon. 

Etiikka olkoon politiikan perusta. Laajasti ajatellen – siis ei puolilaajasti – kuuluu eettiseen ajatteluun muitakin kuin nykyihminen. On tarkasteltava koko maapallon tulevaisuutta ja sitä pitkällä aikavälillä. Ei riitä pohtia, miten kivaa on istua Pohjois-Espan katukahvilassa tai mikä on maan kilpailukyky rahasta. Jos tarkastelu on tuolla tasolla, ei pidä sotkea argumentiksi arvoja. Vielä ällöttävämpää, jos ilmeinen syy ratkaisuille on oman puolueen tai henkilön itsensä poliittinen menestys.

Pitkän tähtäyksen kokonaistavoite voisi olla maapallo, jonka väkiluku on vakiintunut nykyistä olennaisesti pienemmäksi, jossa kymmenet sukupolvet voivat elää ahdistumatta tulevaisuudesta, jossa luonnolla on itseisarvonsa välinearvon asemesta ja jossa eri kulttuurit kukoistavat rikkaina ja sovussa keskenään. Sellaisen planeetan kauneus ja sen ihmiskunnan viisaus olisivat ylpeyden aiheita sen jokaiselle asukkaalle. Mahdettiinko puolueiden palaverissa maanantaina tai perussuomalaisten ryhmissä tiistaina pohtia näitä asioita?

Epäilen, ettei pohdittu. Niissä studeerattiin, mitä Halla-aho on tullut sanoneeksi ja saatiin veruke – arvot – ratkaisuille. Todellinen syy oli poliittisen tappion pelko. Pelättiin, että valta kapenee ja kannatus putoaa. Henkilöiden ja puolueiden etu vaati ensin hallituksen hajottamista, sitten päätöksen perumista. En arvioi itse ratkaisuja. Mutta niiden perustelu – ihmisarvo – on valhetta tai ainutkertaista höpertelyä.

Näin kirjoittaa siis Halla-ahon poliittisen vastustajan arkkityypin Vihreiden eläkkeellä oleva kansanedustaja. Närkästys tähän farssiin ei ole vain nuivien tai hompanssien yksinoikeutta. Poliittinen johtomme ei näytä tätä tajuavan (ajoissa).

guest1783

Quote from: duc on 17.06.2017, 21:24:57
Tasavallan presidentti on alkanut esittää katumusta

Hehee. Onpa läpinäkyvää. Sale pelästyi, että kaikkoaako nyt äänestäjät, kun hänen kekkostelunsa ja osuutensa KeKosoinilaiseen paskanäytelmään on myös mainittu medioissa!

Rehellinen ja ainoa oikea tapa tomia olisi nyt, Sauli, seuraava: tee pohjamutia myöten selkoa osallisuudestasi Soinin, Sipilän ja Orpon junailemaan vastenmieliseen kuplettiin, pyydä anteeksi Perussuomalaisille osoitettuja puheitasi "tehokkaan katumisen" puutteesta ja myönnä olleesi väärässä esittäessäsi, että presidentillä on enemmän valtaa ulkoministerin kuin muiden ministerien nimittämisessä.

Mutta et sinä sitä tee.

justustr

Quote from: duc on 17.06.2017, 21:35:04
Tässä Eero Paloheimon mielipide. Paloheimo
Quote(s. 14. kesäkuuta 1936 Helsinki) on suomalainen poliitikko ja tekniikan tohtori. Paloheimo hoiti Teknillisen korkeakoulun puurakentamisen professuuria vuosina 1995–2000. Hän oli vihreiden kansanedustaja vuosina 1987–1995 ja eduskunnan tulevaisuusvaliokunnan puheenjohtaja vuosina 1994–1995. Paloheimo oli Tuusulan kunnanvaltuuston jäsen vuosina 1984–1992.[1] Paloheimo on kirjoittanut yhdeksän ympäristöä ja tulevaisuutta käsittelevää kirjaa ja lukuisia artikkeleita lehtiin ja kokoomateoksiin.
http://www.eeropaloheimo.fi/tekopyhaa-huijausta/:
QuoteTämän viikon tapahtumat ovat suuri riemu hurskastelijoille ja huijareille. Tarkoitan tietysti perussuomalaisten kokousta, hallituksen hajoamista, perussuomalaisten hajoamista ja hallituksen hajoamisen perumista. Kuinka hienolta näytti, kun arvot eikä pyrkyryys ohjasivat päättäjiä! Sukeltakaamme tekopyhän klovnin sisimpään.

Otetaan ensin pari askelta taaksepäin. Vuosikaudet hoilattiin "monikulttuuri, monikulttuuri"- virttä, kunnes oivaltavimmille valkeni, että veisaajat palvoivat tehosekoittimella vatkattua mössöä, joka on oikean monikulttuurin irvikuva ja vastakohta.

Tämä "ihmisarvo, ihmisarvo" – virsi ansaitsee saman kohtalon. 

Etiikka olkoon politiikan perusta. Laajasti ajatellen – siis ei puolilaajasti – kuuluu eettiseen ajatteluun muitakin kuin nykyihminen. On tarkasteltava koko maapallon tulevaisuutta ja sitä pitkällä aikavälillä. Ei riitä pohtia, miten kivaa on istua Pohjois-Espan katukahvilassa tai mikä on maan kilpailukyky rahasta. Jos tarkastelu on tuolla tasolla, ei pidä sotkea argumentiksi arvoja. Vielä ällöttävämpää, jos ilmeinen syy ratkaisuille on oman puolueen tai henkilön itsensä poliittinen menestys.

Pitkän tähtäyksen kokonaistavoite voisi olla maapallo, jonka väkiluku on vakiintunut nykyistä olennaisesti pienemmäksi, jossa kymmenet sukupolvet voivat elää ahdistumatta tulevaisuudesta, jossa luonnolla on itseisarvonsa välinearvon asemesta ja jossa eri kulttuurit kukoistavat rikkaina ja sovussa keskenään. Sellaisen planeetan kauneus ja sen ihmiskunnan viisaus olisivat ylpeyden aiheita sen jokaiselle asukkaalle. Mahdettiinko puolueiden palaverissa maanantaina tai perussuomalaisten ryhmissä tiistaina pohtia näitä asioita?

Epäilen, ettei pohdittu. Niissä studeerattiin, mitä Halla-aho on tullut sanoneeksi ja saatiin veruke – arvot – ratkaisuille. Todellinen syy oli poliittisen tappion pelko. Pelättiin, että valta kapenee ja kannatus putoaa. Henkilöiden ja puolueiden etu vaati ensin hallituksen hajottamista, sitten päätöksen perumista. En arvioi itse ratkaisuja. Mutta niiden perustelu – ihmisarvo – on valhetta tai ainutkertaista höpertelyä.

Näin kirjoittaa siis Halla-ahon poliittisen vastustajan arkkityypin Vihreiden eläkkeellä oleva kansanedustaja. Närkästys tähän farssiin ei ole vain nuivien tai hompanssien yksinoikeutta. Poliittinen johtomme ei näytä tätä tajuavan (ajoissa).

Syvä kumarrus viimeiselle oikealle ympäristönsuojelijalle.

Eero Paloheimo sopisi niin persujen kuin vihreidenkin riveihin opettamaan junteille ja typeryksille oikeita arvoja. Valitettavasti Paloheimo on vaan jo liian iäkäs toimimaan politiikassa.

Reich

Jos loikkarit olisivat avoimesti kertoneet ennen puheenjohtajanvaalia perustavansa oman ryhmän Halla-ahon voittaessa, niin tilanne olisi ollut reilu eikä puoluekokousväkeä olisi petetty. En tiedä tiesikö Halla-aho loikkauskuvion etukäteen vai ei, eikä sillä ole merkitystä siihen, että puoluekokoukseen kokoontunut jäsenistö petettiin törkeästi. Sampo Terholta ja Simon Elolta en tätä odottanut.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

L.N

Quote from: duc on 17.06.2017, 21:24:57
Tasavallan presidentti on alkanut esittää katumusta:
QuotePresidentti Niinistö hallituskriisistä: Eronpyyntö olisi ehkä ollut paikallaan:
- -
– Tämä on enempi minun yksinajattelua, mutta ehkä siinäkin tilanteessa olisi ollut paikallaan hallituksen eronpyyntö. Lähteä sitten pikatahtia nyt syntyneeltä pohjalta neuvottelemaan, presidentti Niinistö pohdiskeli.
- -
Yksityishenkilönä mikäkin pohdin, että katumisesi ei ole läheskään riittävän tehokasta. Olet sotkeutunut touhuun, jonka yhteiskunnallisia riskejä et näytä ymmärtävän. Tätä puheenvuoroa tuskin koskaan luet, mutta sanonpahan arvostelukyvystäsi oman mielipiteeni.
Lukekaas ihmisten kommentteja. Ai että miten noita on mukava lukea! Kiva huomata, ettei suomalaiset ole tyhmiä, joille voi syöttää ihan mitä sattuu. Harmi vaan, että tämä sattui niin kaukana tulevista eduskuntavaaleista, poliittinen muisti, juu nou.

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005258882.html

Ps. Koko kansan pressa, ei olekaan enää välttämättä koko kansan pressa. Meidän perheen äänet meneekin nyt johonkin toiseen osoitteeseen. Tuskin olemme ainoita, jotka reagoimme. Sitä saa mitä tilaa, myös muuallakin, kuin persuissa.

ilmaveivi

Presidentti Niinistö mokasi lujaa puuttuessaan yhden puolueen henkilöiden sopivuuteen hallitusvastuuseen. Huomattavaa on, että hän ei esimerkiksi puuttunut väkivalta-, ryöstö- ja rattijuoppousrikollisen sopivuuteen Helsingin pormestariksi. Paha, paha moka "koko kansan" Saulilta.

Eero Paloheimo puolestaan ymmärtää, missä on aikamme kansainvaellusvitsauksen juurisyy: hillittömässä liikakansoituksessa. Jota hillittömät liikakansoittajat nyt ratkaisevat pyrkimällä kohti pohjoista, jossa ei ole liikakansoituttu. Mielestäni kehitysmaiden väestöräjähdyksestä puhutaan ylipäänsä aivan liian vähän tämän "pakolais"kriisin yhteydessä. Kaipaan enemmän raakaa realismia ja linkolalaisia puheenvuoroja kaiken jakamattoman ihmisoikeushötöntötön keskelle.

Luka

Quote from: Lasse on 17.06.2017, 15:13:38

Rikoslaki?

Ei estä, kysy vaikka Soinilta.

Rikoslaki on pelkkää vessapaperia kunnes oikeuslaitos tekee ennakkopäätöksen ja tulkitsee lakia.
Tulkinta saattaa olla täysin päinvastainen kirjoitettuun tekstiin nähden.
Kun tämä tulkinnan ristiriita päätyy median riepoteltavaksi. Korjataan tätä ristiriitaa säätämällä uusi laki, mikä vastaa sen hetkistä lain tulkintaa.

Ei ollut Saulin konvehdit suklaata, ja nyt käryää koko kämppä.

duc

Harry Harkimo bloggaa:
No niin. Politiikan kummat viikot ovat jatkuneet, enkä nyt tarkoita niinkään viime aikojen erikoisia sattumuksia ja juonenkäänteitä, vaan politiikkaan pesiytyneitä toimintatapoja, joita minun on välillä todella vaikea ymmärtää.
Viime viikollahan meillä oli hallituskriisi, joka oli hallituskriisi kaikille muille paitsi Soinille, Orpolle ja Sipilälle. He tiesivät koko ajan, että kyse on vain silmänlumeesta. Tästä seurasi sentään jotain hyvää: saimme toimintakykyisen halllituksen.

Sitä minä en ymmärrä, miksi syntyneellä uudella "puolueella" on sama määrä ministereitä kuin ennen, vaikka kansanedustajien määrä ryhmässä melkein puolittui. Jos ajatusleikkinä kuvittelemme, että Uusi vaihtoehto saisi vaaleissa puolet perussuomalaisille gallupeissa luvatuista ääniosuuksista, sillä olisi 8–10 kansanedustajaa – melkein joka toinen ministerinä!

Miksi siis näin? "Kuuluu diiliin", minulle sanottiin. Eikä nyt – eikä yleensäkään – ole kysymys mistään sellaisesta, että kokoomuksen kaikki kansanedustajat pohtisivat yhdessä, mitä nyt kannattaisi tehdä. Ei, sellaista politiikan tekeminen ei ole.
Jos joku kuvittelee, että puolueen eduskuntaryhmällä on jonkinlaista valtaa, se kannattaa unohtaa nyt. Oikeasti puolueen puheenjohtaja avustajineen tekee isot päätökset, nämä syötetään ministereille ja eduskuntaryhmän puheenjohtajille – ja näin pikku hiljaa tieto päätöksistä valuu kansanedustajille, kun eduskuntaryhmä kumileimasimena hyväksyy päätökset. Saattavat he joutua lukemaan puolueensa isoista päätöksistä vasta lehdestäkin.

Viime viikon näytelmästä jäi minulle paha maku. En näköjään vieläkään ymmärrä politiikkaa.
Aika monta syötyä sanaa ja puolitotuutta ehdimme kuulla, kun kaikki vain "aavistelivat", että jotain on tekeillä. Höpöhöpöä. Hyvin suunniteltu oli taas puoliksi tehty.
Tämä sotku vähentää taas politiikan uskottavuutta. Mutta näin tehtiin, koska kaikki yhtäkkiä säälivät Timo Soinia Jussi Halla-ahon saatua voiton. Ymmärrän motiivit, mutta tuskin missään muualla saa tehdä näin likaisia diilejä kuin politiikassa.

ISO

Loikkariryhmä tulee menettämään viidestä ministeristään kolme vähintään, jäljellä jää vain Soinin ulkoministeriys ja joku naurettava kulttuuriministerin salkku.

Tämä tapahtuu viimeistään syksyllä, ja minä nauran ääneen silloin.
Roslan M Salih:

Vapaaoksa

Orpolle ja Sipilälle luotettavampia peesaajia, kuin omat joukot. Ei kai siinä tilanteessa oteta ketään sellaista, jolla olisi omia ajatuksia hallituksen riveihin.

Alaric

Quote from: ISO on 18.06.2017, 11:16:31
Loikkariryhmä tulee menettämään viidestä ministeristään kolme vähintään, jäljellä jää vain Soinin ulkoministeriys ja joku naurettava kulttuuriministerin salkku.

Tämä tapahtuu viimeistään syksyllä, ja minä nauran ääneen silloin.

Ennustan itsekin vähän tuon suuntaisia tapahtumia. Jossain vaiheessa KeKo kiristää taatusti ruuvia, kun alkaa omista ryhmistä tulla tarpeeksi painetta ja ihmettelyä uuvattien suhteettoman suuresta vaikutusvallasta.

Veikkaan, että Mattila ja Lindström lentävät silloin hallituksesta ja pettureille jää kolme salkkua.

Soini hohottelee silti edelleen tyytyväisenä Audin takapenkillä ja riviuuvatit nielevät kaiken kiltisti, koska sillat on poltettu.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Titus

Quote from: Lasse on 17.06.2017, 15:13:38

Rikoslaki?

Nähdäksen ei koska soinille on asetettu sipilän taholta raamit joissa toimia ( = irti Halla-ahosta oli mikä tahansa )
eikä imo ole voinut omalla toiminnallaan kiristää hallitusta omaan jatkoonsa = ministeriksi valintaan.
that's a bingo!

Mok

Quote from: Melba on 17.06.2017, 15:38:40
Eikö tuosta virallisen(?) asiakirjan eli eroilmoituksen hävittämisestä saisi mitään juridista irti?? Todistusaineiston tuhoaminen???

Onhan se nyt mahdoton tilanne, että siinä hetkessä tilanteen ollessa päällä Sipilä päättää, että minäpäs polttelen tämän, ei tätä enää tarvita, kun ilma on täynnänsä historian siipien havinaa ja kaikki asiakirjat tulevat varmuudella kiinnostamaan  myöhempiä tutkijoita. Vai oliko niin, että tätä asiakirjaa ei kuitenkaan ollut olemassakaan ja piti keksiä medialle vetävä hätävalhe. Mikäpä sen somempaa, kuin saunojen luvatussa maassa poltella kiukaan pesässä virallisia papereita oman ällinsä johdattamana.

Tuskin tuosta juridista prosessia saadaan; eroilmoituksen teko oli pääministerin päätös,  tilanteen muuttuttua hän päättikin, ettei syytä eroilmoituksen jättämiseen ole. 

Mutta miten totta lienevät jutut siitä, että Sipilä sai tiedon muuttuneesta tilanteesta kesken lentoaan suihkukoneella Helsingistä Turkuun ja paperin polttamisesta saunan uunissa.  Lentoon lähdöstä oli onnistuttu saamaan toimittaja ja kuvaaja tekemään juttua.  Kesken lennon Sipilä saa soiton ja kääntyy heti takaisin ehtien kuitekin soittaa tasavallan presidentille.  Jossakin välissä hän ehtii vielä varmistaa valtiosääntöjöasiantuntijoilta, että menettely on ok. Illalla Sipilä poltti erokirjeen ilman todistajia. Jos paperi oli olemassa, siitä on kyllä tallenne jonkun tietokoneella - luultavasti jollakin Sipilän lukuisista avustajista. 

Haplotaxida

Harkimo joutuu harjattavaksi liiallisesta rehellisyydestään:

QuoteHarkimo kirjoittaa sunnuntaina julkaistussa Savon Sanomien blogissa, että "näytelmästä jäi paha maku". Hän kritisoi erityisesti eduskuntaryhmän sivuuttamista ratkaisuissa.

"Jos joku kuvittelee, että puolueen eduskuntaryhmällä on jonkinlaista valtaa, se kannattaa unohtaa nyt. Oikeasti puolueen puheenjohtaja avustajineen tekee isot päätökset, nämä syötetään ministereille ja eduskuntaryhmän puheenjohtajille – ja näin pikku hiljaa tieto päätöksistä valuu kansanedustajille, kun eduskuntaryhmä kumileimasimena hyväksyy päätökset."

"Saattavat he joutua lukemaan puolueensa isoista päätöksistä vasta lehdestäkin", Harkimo jatkaa.

Quote"Kyllä tämä on nyt yksilötason purkaus kaukaa takarivistä", Kopra kuittaa.

"Ja olen hämmästynyt: jos näin kovasti harmittaa, olisi korrektimpaa keskustella asiat ryhmän sisällä. Ehkä taustalla on joitain pettymyksiä, joita Harkimo tällä tavalla purkaa. Asiasta täytyy nyt keskustella 'Hjalliksen' ja ryhmän johdon kesken."

- Harry Harkimo haukkuu kokoomusta hallitusdiilistä: "Kaikki säälivät Soinia" – ryhmäjohto pitää ulostuloa purkauksena takarivistä (HS,  18.6)

Tosin Harkimolle ei ilmeisesti vieläkään ole kerrottu koko kuviota, diiliä, kun ja jos uskoo kysymyksen olleen säälistä.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

ISO

Harkimo on tottunut omiss yrityksissään olemaan koko ajan johdossa ja huipulla, politiikassa hänelle on jäänyt vähäinen rivikansanedustajan rooli, se varmaan tuntuu kummalliselta, mutta, vinkuminen ei asiaa auta.

Eteenpäin pääsevät ne jotka jaksavat peesata kärkinimiä vuodesta toiseen nöyrästi ja takapuolta nuollen.

Tuskinpa moinen sopii hjallikselle.
Roslan M Salih:

repo

Harkimolle ja muille kansanedustajille muistutan, että heillä on valta päättää myös olla luottamatta hallitukseen ja/tai sen päälliköihin. Olen tätä jankannut foorumillakin erityisesti Perussuomalaisten ehdottoman hillotolppapolitiikan noudattamisesta. Kansanedustajat ovat viimekädessä jarru, joihin tämä poliittinen sirkus tulisi pysähtyä.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Huppupelikaani

Quote from: Mok on 18.06.2017, 12:11:58
Tuskin tuosta juridista prosessia saadaan; eroilmoituksen teko oli pääministerin päätös,  tilanteen muuttuttua hän päättikin, ettei syytä eroilmoituksen jättämiseen ole. 

Mutta miten totta lienevät jutut siitä, että Sipilä sai tiedon muuttuneesta tilanteesta kesken lentoaan suihkukoneella Helsingistä Turkuun ja paperin polttamisesta saunan uunissa.  Lentoon lähdöstä oli onnistuttu saamaan toimittaja ja kuvaaja tekemään juttua.  Kesken lennon Sipilä saa soiton ja kääntyy heti takaisin ehtien kuitekin soittaa tasavallan presidentille.  Jossakin välissä hän ehtii vielä varmistaa valtiosääntöjöasiantuntijoilta, että menettely on ok. Illalla Sipilä poltti erokirjeen ilman todistajia. Jos paperi oli olemassa, siitä on kyllä tallenne jonkun tietokoneella - luultavasti jollakin Sipilän lukuisista avustajista.

Sipilä sanoi tehneensä u-käännöksen vasta autolla matkalla Turusta (kentältä) Kultarantaan. Eli ilmeisesti kuvat lentoon lähdöstä on otettu Turussa. Mutta silti jää paljon kysymysmerkkejä.

Lentelyt vaikuttaa hienosti etukäteen suunnitelluilta. Konekin oli sopivasti kentällä odottamassa, vaikka sillä oli lennetty päivittäin edeltävinä päivinä (liitteenä kuva, OH-SWJ flight tracking history).

Jos oletetaan, että Sipilä on ollut Kesärannassa tai muualla Helsingissä, kentälle matkustamisessa menee melkein väistämättä parikymmentä minuuttia. Kone tuskin on sattumalta rullausvalmiina saman tien, ainakin lentovalmisteluihin menee hetki aikaa. Rullauksineen lento kestää yli puoli tuntia. Kentällä siirtymiset autoon ja edelleen Kultarantaan vie väkisin puolisen tuntia. Eli optimiolosuhteissakin koko reissuun menisi yli puolitoista tuntia.

Autolla taas Kesärannasta Kultarantaan ajaa alle kahteen tuntiin, mutta eihän Turun motaria pitkin köröttely tuntuisi niin elokuvamaiselta. Ehkä kaikki oli sitten kiinni vartista per suunta. Ainakin oli kiva ottaa muutama lentotunti omalla koneella veronmaksajien piikkiin. Jos taas oli todellinen kiire, olisiko ollut mahdollista kopteria? Sillä Kultarantaan olisi lennetty reilusti alle tunnissa.

Kysymyksiä joihin ei saada vastauksia, kun niitä toimittelijat eivät edes kysy.

justustr

Quote from: repo on 18.06.2017, 14:46:23
Harkimolle ja muille kansanedustajille muistutan, että heillä on valta päättää myös olla luottamatta hallitukseen ja/tai sen päälliköihin. Olen tätä jankannut foorumillakin erityisesti Perussuomalaisten ehdottoman hillotolppapolitiikan noudattamisesta. Kansanedustajat ovat viimekädessä jarru, joihin tämä poliittinen sirkus tulisi pysähtyä.

Harkimo tai muutkaan kokoomuslaiset kansanedustajat tuskin suin surminkaan ajavat hallituksen kaatumista tässä tilanteessa jossa tilalle tulisi  vihervasemmistolainen hallitus (Suomen Syriza). Seurauksena (edelleen Kreikan mallin mukainen) talouden syöksykierre.