News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kerro kokemuksistasi

Started by geppananjuoja, 19.05.2017, 13:07:38

Previous topic - Next topic

geppananjuoja

Hei,

Ylläpito osannee laittaa tämän ketjun oikeaan paikkaan, mutta toivon joka tapauksessa tämän säilyvän täällä. Olen tekemässä erästä projektia, jossa eräänä osana on maahanmuuttokriittiseksi ihmiseksi itsensä luokittelevan ihmisen ajatusmaailma. Olisin siis kiinnostunut kuulemaan tarinoista, mikä on johtanut moisen ajatusmaailman heräämiseen sisällänne, mikä on perhetaustanne ja oliko teillä lapsuudessa/nuoruudessa/aikuisiällä yhteisöllisyyden kokemuksia vai koitteko niitä vasta maahanmuuttokriittiseen liikkeeseen liittyessänne? Ja kaikenlaista tarinaa olen kiinnostunut kuulemaan, kohtaamisistanne maahanmuuttajien kanssa, mahdollisista ennakkoluuloista ja niiden vaikutuksesta omaan ajatusmaailmaanne.

Lisäksi olen kiinnostunut siitä, millaisia tunnetiloja maahanmuutosta keskusteleminen aiheuttaa itsessänne, sitä voitte kuvailla aivan vapain sanoin. Tarkoitukseni ei ole tuomita tai ottaa kantaa yleisemminkään aiheeseen, toteutan vain yhtä projektia, jossa tarkoitus on tutustua monilla eri tavoilla ihmisten ajatusmaailmaan ja mikä johtaa näihin ajatusmaailmoihin. Kyseessä ei kuitenkaan ole tieteellinen, vaan taiteellinen projekti.

Voit kirjoittaa nimettömänä, sillä minäkin otan näitä tietoja vastaan nimettömänä. Suurimmaksi osaksi olen kiinnostunut yhteiskunnallisesta taustastanne, sosiaalisisten verkostojen laajuudesta ja mitä tunteita maahanmuutto ja sen käsittely teissä herättää. Toki voi vastailla ihan mitä haluatte, olen kiinnostunut koko skaalasta, sillä ihminen on omasta mielestäni harvinaisen mielenkiintoinen olento, jonka kaikki puolet kiinnostava allekirjoittanutta.

Ja spämmivaaran välttämiseksi sähköpostiosoitteeni on anonyymi ja vain tätä varten luotu, mutta lähettäkää näitä kokemuksianne osoitteeseen [sähköpostiosoite poistettu]

Jo etukäteen kiittäen,

Keppanaa juova kansalainen.

---

Sähköpostiosoite poistettu viestistä. Kokemuksia voi kirjoitella tähän ketjuun, jos niin haluaa.

-ylläpito

Hornsmith

Totanoinniaa että semmoista. Varmasti ihan hyvä projekti. Ei ehkä pahemmin tarinoita herahtele, ellet avaa omaa taustaasi hiukan tarkemmin. Ollaan ajojahdin kohteita ja joudutaan vilkuilemaan toisinaan vähän olan ylikin. Juu kat tö point!

e. nimettömyys muuttuu äkkiä joksikin muuksi jos oikein tunnelmiaan availee.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

geppananjuoja

Tarkoitus on kuvata maahanmuuttokriittisen ihmisen ajatusmaailmaa tämän omasta vinkkelistä. Samat tarinat toki löydän nettiblogejakin selaamalla, mutta ajattelin helpottaa omaa urakkaani tämän suhteen.

Sen enempää en viitsi taustoistani kertoa, sillä se ei liity tähän asiaan mitenkään. Dokumentista ei kuitenkaan ole kyse, eikä tarinoita tulla käyttämään sellaisenaan missään. Ymmärrän toki epäluulot, mutta sen kummemmin en asiaa voi/halua avata.

Terveisin,
Keppanaa juova kansalainen

Lalli IsoTalo

Täältä löytyy jo ketju "monikulttuurisia kohtaamisia" tms. Tsekkaa sieltä. Taustoja voit etsiä esittäytymisketjusta. En ehdi etsiä linkkejä, sorry.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

JohanNyt

Ei oikein herätä luottamusta tämä "projekti" tai geppananjuoja. Mutta ihan sama, koska en ole erityisen ennakkoluuloinen, kovin kummoisen islam-vastainen tai edes hirveän maahanmuuttokriittinen. Tämä foorumi sattuu nyt olemaan niitä harvoja, joissa nykyään enää voi edes yrittää suhtautua maahanmuuton negatiivisiin puoliin neutraalisti. Melkeinpä missä tahansa muualla saat ryöpyn taliaivoista kuonaa vastaasi, jos esim. sanot ääneen, että raiskaaja (joka sattuu olemaan mamu) on kusipää. Tällaiseksi tämä vain on mennyt.

Hakkapeliitta

Miksi niitä omia ajatuksia ei voi kirjoittaa tähän? Ihan mielelläni valaisen omaa nuivistumisen historiaa, mutta en lähetä niitä sähköpostiin, koska minulla ei ole anonyymia sähköpostia.
Monikulttuurisuus on aivan ihana asia. Se on yksi tärkeimmistä rikkauksista. Jotta se säilyy rikkautena, koulussa täytyy olla enemmän resursseja.

junakohtaus

Ketju saa toistaiseksi olla auki. Ylläpito kehottaa kuitenkin harkitsemaan onko mitään syytä luovuttaa kokemuksiaan näin epämääräiseen käyttöön. Erityisesti korvaan särähti kysymys siitä koitko koskaan yhteisöllisyyttä ennen kuin löysit nuivuuden ja ainakaan itse en epäluuloisena luonteena todellakaan auta jotain näin hämärää hanketta.

Avaajaa pyydetään speksaamaan projektiaan hiukan. Onko kyseessä jokin opinnäyte, teetkö fiktiota, kirjoitatko artikkelia johonkin kirjaan, mikä on oma suhteesi maahanmuuttoon ja sen kritisoimiseen, millaisella kehystyksellä aiot keräämääsi aineistoa käyttää, sen sellaisia.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Lalli IsoTalo

Quote from: geppananjuoja on 19.05.2017, 13:07:38
Tarkoitukseni ei ole tuomita tai ottaa kantaa yleisemminkään aiheeseen, toteutan vain yhtä projektia, jossa tarkoitus on tutustua monilla eri tavoilla ihmisten ajatusmaailmaan ja mikä johtaa näihin ajatusmaailmoihin.

Miten itse kuvailisit näitä ajatusmaailmoja? Voit ottaa taiteellisia vapauksia.
— Missä N, siellä R

geppananjuoja

Quote from: Hakkapeliitta on 19.05.2017, 13:20:48
Miksi niitä omia ajatuksia ei voi kirjoittaa tähän? Ihan mielelläni valaisen omaa nuivistumisen historiaa, mutta en lähetä niitä sähköpostiin, koska minulla ei ole anonyymia sähköpostia.

Se sopii allekirjoittaneelle ihan yhtä hyvin.

geppananjuoja

Kirjoitan romaania työnimellä Kohtaamisia ja yksi romaanin hahmoista on maahanmuuttokriittinen henkilö. En aio ottaa kantaa puolesta tai vastaan, vain kuvata ihmiset sellaisenaan.

kriittinen_ajattelija

Voin jo nähdä sieluni silmin tämän "taideprojektin"

"Maaseudulla elävä Teppo Perusjorma katsoo katkerana kun katukuva muuttuu valkoisesta ruskeaksi ja kuinka viriilit matut vie työpaikat ja naiset, ja itse päätyy alkoholisoituneeksi katkeraksi vanhaksi pojaksi joka postailee vihaisia kirjoituksia maahanmuuttajista netissä." Ps. Lapsena häntä potkittiin päähän joka päivä - "Perustuu hommafoorumin jäsenten haastatteluihin"
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Hornsmith

^ Otit sitten oikeudeksesi paljastaa minun tarinani.. :D
S.N.A.F.U
-------------------

geppananjuoja

Mitään tuollaista ei ole luvassa. Toki jokainen suhtautukoot asiaan, kuten sen kokee. Mieluummin perustan kuvauksen tapaamiini ja kuulemiini ihmisiin kuin siihen, että joudun säveltämään koko tarinan itse.

Rauhaa ja rakkautta kaikille joka tapauksessa.

Juffe

Quote from: Lalli IsoTalo on 19.05.2017, 13:19:42
Täältä löytyy jo ketju "monikulttuurisia kohtaamisia" tms. Tsekkaa sieltä. Taustoja voit etsiä esittäytymisketjusta. En ehdi etsiä linkkejä, sorry.
Näistä ketjuista löytynee paljon relevanttia materiaalia:

Avatumisketju monikulttuuristen kohtaamisten ihanuudesta: http://hommaforum.org/index.php/topic,1951.0.html
Milloin ja miten nuivistuit?: http://hommaforum.org/index.php/topic,168.0.html
Yleinen esittäytymisketju: http://hommaforum.org/index.php/topic,903.0.html

Sydämistynyt

Quote... vai koitteko niitä vasta maahanmuuttokriittiseen liikkeeseen liittyessänne?

Jos romaanissasi joku yksinäisyydestä kärsivä luuseri, jolla on mielenterveysongelmia, hairahtuu stereotyyppisesti liittymään maahanmuuttokriittiseen liikkeeseen, se ei selvästikään ole Hommalla kirjoitteleva henkilö.  Täkäläistä ajatusmaailmaa edustaa väljästi muutama miljoona tavallista suomalaista.

Kirjolohikäärme

Quote from: geppananjuoja on 19.05.2017, 13:27:51
Kirjoitan romaania työnimellä Kohtaamisia

Sittenhän voit kertoa nimesi.  Koska saammehan tietää sen kuitenkin kun romaanisi julkaistaan.

Olettaen tietenkin että puhut totta.  Jos et puhu totta, keksi jokin tekosyy miksi et kerro nimeäsi.

geppananjuoja

En kerro siksi, että palaute tulisi rehellisempänä, mutta kiitos näistä linkeistä. Toivoisin vähemmän ennakkoluuloisuutta ihmisten tarkoitusperiä kohtaan joka tapauksessa.

Kiitoksia.

Lalli IsoTalo

Tässä oli Lallin profiili.
— Missä N, siellä R

Hornsmith

"Kohtaamisia" nimellä löytyy myös monikulttuurisuutta tukeva teatterikasvatusprojekti... :roll:
S.N.A.F.U
-------------------

Kirjolohikäärme

Quote from: geppananjuoja on 19.05.2017, 13:42:11
Quote from: Kirjolohikäärme on 19.05.2017, 13:40:43
Jos et puhu totta, keksi jokin tekosyy miksi et kerro nimeäsi.
En kerro siksi, että

M.O.T.

Maija Poppanen

Sun kysymykses on aika laaja. Varmaan paremmin saisit vastauksen, kun perehtyisit hetkeks lukeen Hommaa...

Leijona78

Quote from: geppananjuoja on 19.05.2017, 13:27:51
Kirjoitan romaania työnimellä Kohtaamisia ja yksi romaanin hahmoista on maahanmuuttokriittinen henkilö. En aio ottaa kantaa puolesta tai vastaan, vain kuvata ihmiset sellaisenaan.

Quote from: Hornsmith on 19.05.2017, 13:44:24
"Kohtaamisia" nimellä löytyy myös monikulttuurisuutta tukeva teatterikasvatusprojekti... :roll:

Voitko ottaa kantaa siihen onko kenties sittenkin tämä teatterikasvatusprojekti johon sinä liityt?
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Tappivanukas

Virheellinen premissi. Maahanmuuttokriittisyys ei ole liike tai yhteisö. Kysele niiltä jotka ovat pykänneet yhdistyksiä ja puolueita, mm Rautatientorilta löytyy.

Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

Econ101

Quote from: Lalli IsoTalo on 19.05.2017, 13:42:34
Tässä taustani.

- Ajan vuoden vanhalla Audilla.

Vaadin ehdottomasti myös kuutiotilavuuden tai mallin. Ei saa jäädä mahdollisuutta tulkita, että ajelet A2:lla.   ;)
"It is not what you say, it is what you do that reveals what you want."

Maija Poppanen

Sanon vielä sen verran, et kyllä sä voit rakentaa sen hahmos oikeastaan ihan minkälaiseks vain; täällä kukkii kyllä ihan koko kansakunnan kirjo.

Sitruunamelissa

Quote from: geppananjuoja on 19.05.2017, 13:17:49
Samat tarinat toki löydän nettiblogejakin selaamalla, mutta ajattelin helpottaa omaa urakkaani tämän suhteen.
Tuossa tulikin kaikki oleellinen. Et vaan viitsi itse tehdä. Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi auttaa sinua urakkasi pienentämisessä?
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

kriittinen_ajattelija

QuoteOlisin siis kiinnostunut kuulemaan tarinoista, mikä on johtanut moisen ajatusmaailman heräämiseen sisällänne, mikä on perhetaustanne ja oliko teillä lapsuudessa/nuoruudessa/aikuisiällä yhteisöllisyyden kokemuksia vai koitteko niitä vasta maahanmuuttokriittiseen liikkeeseen liittyessänne?
En kuulu mihinkään maahanmuuttokriittiseen liikkeeseen, hommafoorumi on keskustelupalsta. Veikkaisin, että enemmistö hommalaisista ei kuulu mihinkään liikkeeseen sen erityisemmin myöskään. En ihan ymmärrä miten lapsuuden tai nuoruuden yhteisöllisyys tai sen puute tähän liittyy?

QuoteJa kaikenlaista tarinaa olen kiinnostunut kuulemaan, kohtaamisistanne maahanmuuttajien kanssa, mahdollisista ennakkoluuloista ja niiden vaikutuksesta omaan ajatusmaailmaanne.
Pelkästään positiivisia kohtaamisia, samaa en voi sanoa kohtaamisista suomalaisten kanssa. Ei tarvi tulla muslimien joukkoraiskaamaksi, että voi sanoa olevansa maahanmuuttokriittinen. Faktat on faktoja ja omat kokemukset on toissijaisia. Oikeasti en valehtele, kun sanon, että kaikki kohtaamiseni maahanmuuttajien sekä kotimaisten vähemmistöjen (mustalaisten) kanssa on ollut pelkästään positiivisia. Mutta ei se estä minua sulkemasta silmiäni esim. mustalaisten rikollisille taipumuksille tai islamilaiselle kunniakulttuurille, tai afrikkalaisten korkealla seksuaalivietille.

QuoteLisäksi olen kiinnostunut siitä, millaisia tunnetiloja maahanmuutosta keskusteleminen aiheuttaa itsessänne, sitä voitte kuvailla aivan vapain sanoin. Tarkoitukseni ei ole tuomita tai ottaa kantaa yleisemminkään aiheeseen, toteutan vain yhtä projektia, jossa tarkoitus on tutustua monilla eri tavoilla ihmisten ajatusmaailmaan ja mikä johtaa näihin ajatusmaailmoihin. Kyseessä ei kuitenkaan ole tieteellinen, vaan taiteellinen projekti.
Ei sen ihmeellisempiä, uteliaasti haluan vaan oppia uutta ja nähdä mihin suuntaan asiat on menossa.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

JohanNyt

Ilkka Remeksen Kiirastuli-kirjassa on yksi mamukriittinen henkilöhahmo, Johannes, joka on ihan kohtuullinen kuvaus mamukriittisestä tyypistä, ei liian hapokas mihinkään suuntaan.

Jos olet yhtään mitään mieltä maahanmuutosta, puoleen tai toiseen, on suurena vaarana, että henkilöhahmostasi tulee poskettoman karrikoitu, todellisuutta vastaamaton idiootti.

Faidros.

Quote from: geppananjuoja on 19.05.2017, 13:07:38
Hei,

Ylläpito osannee laittaa tämän ketjun oikeaan paikkaan, mutta toivon joka tapauksessa tämän säilyvän täällä. Olen tekemässä erästä projektia, jossa eräänä osana on maahanmuuttokriittiseksi ihmiseksi itsensä luokittelevan ihmisen ajatusmaailma. Olisin siis kiinnostunut kuulemaan tarinoista, mikä on johtanut moisen ajatusmaailman heräämiseen sisällänne, mikä on perhetaustanne ja oliko teillä lapsuudessa/nuoruudessa/aikuisiällä yhteisöllisyyden kokemuksia vai koitteko niitä vasta maahanmuuttokriittiseen liikkeeseen liittyessänne? Ja kaikenlaista tarinaa olen kiinnostunut kuulemaan, kohtaamisistanne maahanmuuttajien kanssa, mahdollisista ennakkoluuloista ja niiden vaikutuksesta omaan ajatusmaailmaanne.

Lisäksi olen kiinnostunut siitä, millaisia tunnetiloja maahanmuutosta keskusteleminen aiheuttaa itsessänne, sitä voitte kuvailla aivan vapain sanoin. Tarkoitukseni ei ole tuomita tai ottaa kantaa yleisemminkään aiheeseen, toteutan vain yhtä projektia, jossa tarkoitus on tutustua monilla eri tavoilla ihmisten ajatusmaailmaan ja mikä johtaa näihin ajatusmaailmoihin. Kyseessä ei kuitenkaan ole tieteellinen, vaan taiteellinen projekti.

Voit kirjoittaa nimettömänä, sillä minäkin otan näitä tietoja vastaan nimettömänä. Suurimmaksi osaksi olen kiinnostunut yhteiskunnallisesta taustastanne, sosiaalisisten verkostojen laajuudesta ja mitä tunteita maahanmuutto ja sen käsittely teissä herättää. Toki voi vastailla ihan mitä haluatte, olen kiinnostunut koko skaalasta, sillä ihminen on omasta mielestäni harvinaisen mielenkiintoinen olento, jonka kaikki puolet kiinnostava allekirjoittanutta.

Ja spämmivaaran välttämiseksi sähköpostiosoitteeni on anonyymi ja vain tätä varten luotu, mutta lähettäkää näitä kokemuksianne osoitteeseen [email protected]

Jo etukäteen kiittäen,

Keppanaa juova kansalainen.

Faidros ei juo keppanaa,vaan viiniä.
Kerropas nyt vähän enemmän siitä projektista ja itsestäsi, jos haluat saada täältä udella tietoja. "Spämmivaaran vuoksi sp-osoite on anonyymi." :facepalm:

Millä helvetin metodeilla luulet saavasi täältä oikeaa tietoa? :facepalm:
Kun rajaat itsesi anonyymiksi ja vastaajat myös, saat varmasti "oikeaa" tietoa "projektiisi". Voi stn mikä vtn dtt. :roll:
Näillä spekseillä olet vain ties monesko huomiohuora, joka yrittää polkea suosta ylemmäs omassa vihervasemmistolaisessa kuplassasi.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Peltipaita

Tämä forum on täynnä keskustelua siitä että miksi ollaan sitä mieltä kuin ollaan. Eli, mitä vattua?
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.