News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Lopetetaan työvoimatoimistot

Started by Faidros., 16.05.2017, 20:15:49

Previous topic - Next topic

Faidros.

Ei niillä tee yhtään mitään. Vain 4% työllistyy niiden kautta. Yhteiskunnan kallis kiviriippa.
www.verkkouutiset.fi/kotimaa/eero_lehti_tyovoimatoimisto-65462
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

qwerty

Juu ei.

QuoteTyöttömyyttä koskeva kansainvälinen sopimus.
Suomi ratifioinut sopimuksen 18 päivänä kesäkuuta 1921. Sopimus tuli voimaan Suomessa 19 päivänä lokakuuta 1921.

2 Artikla.
Jokaisen jäsenvaltion, joka ratifioi tämän sopimuksen, on järjestettävä julkisia maksuttomia työnvälitystoimistoja, jotka ovat keskusviranomaisen valvonnan alla.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Uuno Nuivanen

Ei kai semmoisia työvoimatoimistoja enää olekaan, johon voisi lontia sisään töitä kyselemään. Nykyään ovat itse itsensä työllistäviä byrokratiayksiköitä.

Kimmo Pirkkala

Quote from: Faidros. on 16.05.2017, 20:15:49
Ei niillä tee yhtään mitään. Vain 4% työllistyy niiden kautta. Yhteiskunnan kallis kiviriippa.
www.verkkouutiset.fi/kotimaa/eero_lehti_tyovoimatoimisto-65462

Samaa mieltä ja tätä olen aiemminkin ehdottanut.

Dangr

1.1.2019 taitaa työkkäreitten ovet sulkeutua.
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

hulaq

Suomalaiset työkkärit on vaan työsskäyvän veronmaksajan rahojen kuppaamista. Kukaan tuskin on oikeasti hyötynyt jakkukalkkunoiden kahvittelusta.
Iudex illius ero

Sitruunamelissa

Quote from: qwerty on 16.05.2017, 20:38:45
Juu ei.

QuoteTyöttömyyttä koskeva kansainvälinen sopimus.
Suomi ratifioinut sopimuksen 18 päivänä kesäkuuta 1921. Sopimus tuli voimaan Suomessa 19 päivänä lokakuuta 1921.

2 Artikla.
Jokaisen jäsenvaltion, joka ratifioi tämän sopimuksen, on järjestettävä julkisia maksuttomia työnvälitystoimistoja, jotka ovat keskusviranomaisen valvonnan alla.
Kannattaisiko neuvotella uudelleen tuo ajastaan ohi ajanut sopimus. Nykyään ei missään toimistoissa edes juuri käydä (tai edes saa käydä ilman ajanvarausta), vaan kaikki hoidetaan netissä tai puhelimitse. Tietenkin uudelleentulkintaakin voi harjoittaa: työnvälityspalvelu pyörii nykyään maksuttomana netissä eikä toimistoissa. Sen ylläpitoon voi laittaa julkista rahaa, ja  vaadittuun keskusviranomaiseen, mutta aika kovalla kädellä noita pystyisi karsimaan ilman sopimuksen rikkomista. Eivät vain tahdo vähentää suojatyöpaikkoja.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

l'uomo normale

Voitaisiin korvata Neukkulan malliin Puoluern kaaderiosastolla, joka jakaisi valtion/ yleensä julkiset työpaikat. Jonkinlainen tempputyöllistämis- ja kyykytyskontrollivirasto se on nykyisellään ja elää omassa todellisuudessaan. Omalla kohdallani: jos saan työkokeilupaikan, minun pitää anoa omatyövoimaviranomaistani leikisti uskomaan kanssani että hommalla olisiko jotain oikeasti työllistävää vaikutusta.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.