News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Petri Ahoniemi: Miten puhua oikein maahanmuuttajien käytöksestä?

Started by Alaric, 06.05.2017, 00:50:50

Previous topic - Next topic

Alaric

Toimittaja Petri Ahoniemi kirjoitti blogiinsa siitä kuinka maahanmuuttajien huonoa käytöstä ja rikollisuutta yritetään hyssytellä ja mamuille antaa jonkinlaisia ylimääräisiä oikeuksia. Asioista pitäisi voida puhua ilman leimaantumisen pelkoa.

Jutun lopussa kuitenkin muistetaan poliittisesti korrektisti sanoa ettei Suomessa ole mitään enemmistöä ja että me "valtaväestöön" kuuluvat jakaudumme satoihin erilaisiin vähemmistöihin :roll:

http://blogit.iltalehti.fi/petri-ahoniemi/2017/05/05/miten-puhua-oikein-maahanmuuttajien-kaytoksesta/ (5.5.2017)

QuoteMiten puhua oikein maahanmuuttajien käytöksestä?

Kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia. Se tarkoittaa, ettei vähemmistöillämme tai maahanmuuttajilla, eikä kenelläkään ole oikeutta lempeämpään kohteluun, jos käyttäytyy huonosti tai rikkoo lakia. Laki on kaikille sama.

Mutta miten keskustella tästä asiallisesti Suomessa – ilman leimaantumisen pelkoa?

Ystäväni joutui äskettäin liki väkivaltaiseen pulaan maahanmuuttajien kanssa. Hän aloitti tapahtumasta keskustelun Facebookissa. Keskustelu jatkui monien fiksujen ja tuntemieni ihmisten mielipiteillä. Keskustelua leimasi hämmentävä varovaisuuden sävy; "Ettei nyt vaan leimauduttaisi persuiksi tai rasisteiksi."

Tapahtuma alkoi, kun maahanmuuttamien kahdeksan hengen porukka luuli ystävääni tupakkavarkaaksi. Eräs tyttö oli vienyt maahanmuuttaneiden pakolaisten piipputupakat, mutta iso joukko pakolaisia ahdisteli väärää syyllistä oikein kunnolla ja sakinhivutus oli ihan lähellä. Onneksi viime tipassa löytyi todistaja joka kertoi, että varas olikin se jo paikalta karannut tyttö, eikä silminnäkijänä toiminut ystäväni.
Ystävä pääsi traumaattisesta tilanteesta ilman turpajuhlia.

Hän otti yhteyttä asiasta maahanmuuttoviranomaiseen, joka oli kuulemma suhtautunut valitukseen pilkallisesti; ei pakolaisia saa syytellä. Ystävä koki, että hän teki väärin, kun joutui uhatuksi. Maailma kääntyi päälaelleen; mitä ihmettä? He uhkailivat väkivallalla ja he pääsevät siitä ulos vain siksi, etteivät ole syntyperäisiä suomalaisia.

Tätä olen pitkään pelännyt.

Tunnen paljon pakolaisia, koska teen heidän kanssaan töitä. Kaikki yhteistyökumppanini ovat rehtiä ja vieraanvaraista väkeä. Lehdistä olen toki lukenut, kuinka maahanmuuttajien jengit rötöstelevät, mutta eihän se tee yhdestä väestöryhmästä huonoa. Tunnen valitettavan myös paljon valkolaisia rikollisia, mutta silti suurin osa suomalaisista on silti ahkeraa ja rehtiä kansaa.

Niin?

Miksi sitten paapoa vähemmistöjä ylikierroksilla? Heikkojahan ja hädässä olevia pitää auttaa, mutta jossain kulkee raja.

Nauroin vielä 10 vuotta sitten, ettei Suomessa mennä ikinä siihen mihin Yhdysvalloissa. Siellä on joukoittain köyhien mustien, latinoiden jne opiskelua tukevia säätiöitä. Mutta jos yrittää perustaa köyhän, valkoisen opiskelijapojan hyväksi järjestön, se leimataan ja kielletään rasistisena. Eikö kukaan ole kuullut kaksisuuntaisesta kadusta?

Minä uskon edelleenkin, että jokainen ihminen on perusluonteeltaan hyvä, kunnes toisin todistetaan, uskontoon, kansaan, rotuun, kotiseutuun, luokkaan yms. riippumatta. Kaikille on annettava sama kohtelu. Vapaus tuo mukanaan vastuun. Se on vapauden hinta. Kuten pitäisi kestää sananvapaus myös tässä asiassa. Välihuomio: Sananvapaus ei ole yhtä kuin solvaus ja pilkka, jos joku ei ole vieläkään tajunnut.)

Vaikka nyt saankin monet maahanmuuttajien yli-innokkaat puolustajat suuttumaan, niin silläkin uhalla kirjoitan:

Suomessa kaikkien on elettävä maamme lakien ja yleisten perusnormien mukaisesti. Perusnormeilla tarkoitan esimerkiksi kohteliasta käytöstä.
Pakolais- tai vähemmistöstatus, sukupuoli tai sukupuolinen suuntautuminen ei anna muuta oikeutta kuin olla samassa asemassa valtaväestön kanssa. Minusta tämä on hyvin yksinkertaista.
Eletään rauhassa, rinnakkain, tappelematta ja jos joku sitten käyttäytyy huonosti, niin hän saa saman seuraumuksen kuin kuka muu tahansa.

Sitä paitsi, Suomessa ei ole mitään enemmistöä olemassakaan, eikä yleistä etua. Me "valtaväestöön" kuuluvat valkoiset jakaannumme satoihin erilaisiin ryhmiin ja vähemmistöihin. Maamme on täynnä tuhansia vähemmistöä. Minäkin kuuluun useisiin.

Maahanmuuttokeskustelumme on pilannut se, että sen kriittiset osuudet annettiin helposti perussuomalaisten yksinoikeudeksi. Kritiikkiä pitää olla jokaisella hallinnonalueella ja aina. Nyt maahanmuuttopolitiikassa ollaan liian kieli keskellä suuta.

Monessa kohdassa olen itsekin sitä mieltä, että maahanmuuttaja on tervetullut, hänellä on oikeutensa on vaalia kulttuuria ja uskontoaan, mutta hän ei voi vaatia suomalaisia muuttamaan perinteisiä tapojamme, oli kyse sitten Suvivirrestä, joulunäytelmästä tai tupakkavarkaan kurittamisesta.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: ILMaahanmuuttokeskustelumme on pilannut se, että sen kriittiset osuudet annettiin helposti perussuomalaisten yksinoikeudeksi.

Miten niin annettiin? Vuosikaudet demonisoitiin maahanmuuttoa kritisoivia ja esitettiin yksisilmäisiä agitprop iskulauseita, kuten "monikulttuuri onrikkaus ja voimavara."

Eikä se ole vieläkään loppunut, vaan poliitikot ja lehdistö vääntää itseään aivan absurdeihin asentoihin yrittäessään todistella, että kehitysmaamaahanmuuton seurauksena tullut rikosaalto ei liity mitenkään tänne tulleiden ihmisten kulttuuriin ja uskontoon.
Non poteris veritatem

guest12632

Quote from: Alaric on 06.05.2017, 00:50:50
Jutun lopussa kuitenkin muistetaan poliittisesti korrektisti sanoa ettei Suomessa ole mitään enemmistöä ja että me "valtaväestöön" kuuluvat jakaudumme satoihin erilaisiin vähemmistöihin :roll:

Aika nerokasta itseasiassa. Feministisen logiikan mukaan uhreja voivat olla vain vähemmistöihin kuuluvat, joten VHM voi hankkia uhristatuksen kieltämällä valtaväestön olemassaolon ja keksimällä itselleen oman vähemmistön. Kyseessä lienee kuitenkin vahinko, koska kokonaisuudessaan kirjoitus ei anna kuvaa kovin suurista ajattelun lahjoista.

MW

Rötöstelevät, mutta ei tee huonoa.

Mulle ei vaan koulussa opetettu tätä rötöstelyä, eikä sitä juuri kehuttu?

pienivalkeapupu

http://blogit.iltalehti.fi/petri-ahoniemi/2017/05/05/miten-puhua-oikein-maahanmuuttajien-kaytoksesta/

Ystäväni joutui äskettäin liki väkivaltaiseen pulaan maahanmuuttajien kanssa. Hän aloitti tapahtumasta keskustelun Facebookissa.
Keskustelu jatkui monien fiksujen ja tuntemieni ihmisten mielipiteillä. Keskustelua leimasi hämmentävä varovaisuuden sävy; "Ettei nyt vaan leimauduttaisi persuiksi tai rasisteiksi."

Tapahtuma alkoi, kun maahanmuuttamien kahdeksan hngen porukka luuli ystävääni tupakkavarkaaksi. Eräs tyttö oli vienyt maahanmuuttaneiden pakolaisten piipputupakat, mutta iso joukko pakolaisia ahdisteli väärää syyllistä oikein kunnolla ja sakinhivutus oli ihan lähellä. Onneksi viime tipassa löytyi todistaja joka kertoi, että varas olikin se jo paikalta karannut tyttö, eikä silminnäkijänä toiminut ystäväni.
Ystävä pääsi traumaattisesta tilanteesta ilman turpajuhlia.

Hän otti yhteyttä asiasta maahanmuuttoviranomaiseen, joka oli kuulemma suhtautunut valitukseen pilkallisesti; ei pakolaisia saa syytellä. Ystävä koki, että hän teki väärin, kun joutui uhatuksi. Maailma kääntyi päälaelleen; mitä ihmettä?
He uhkailivat väkivallalla ja he pääsevät siitä ulos vain siksi, etteivät ole syntyperäisiä suomalaisia.

Tätä olen pitkään pelännyt.

Me olemme kaikki tasa-arvoisia, toiset meistä vain ovat tasa-arvoisempia kuin toiset...
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

pienivalkeapupu

Ai tää olikin ja esilletuotuna jäsen Alaric'n toimesta Tuvassa. Sorry for the inconvinience folks, my bad.
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Deloch

Jollekkin maallikolle tai suvaitsevaistoon kallellaan olevalle iski todellisuus naamaan.

Kyllähän näitä on saanut lukea. Eipä tässä mitään uutta.

Khalifatta

Läimitään porukalla lähes turpaan sakinhivutusmentaliteetilla, mutta silti toimittelijan pitää jostain hihansa kätköistä kiskaista persukortti esiin.
Voi MUUMI näitä selittelytarinoita ja persuiluja!
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen