News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-08-24 Detroit (yhdistetty)

Started by KTM, 25.08.2009, 12:17:02

Previous topic - Next topic

reino

Quote from: Viinankylväjä on 25.08.2009, 15:15:57
Toisessa ketjussa kyselin jo tilastojen perään, josta selviäisi miten hyvin Briteissä jo monta sukupolvea asuneet mustat ovat pärjänneet valkoisiin verrattuna. Olen käsittänyt, että oikein hyvin johtuen heidän yhtäläisistä lähtökohdistaan elämään.

Jos sinä väität, että "oikein hyvin", niin todistustaakka lienee sinulla. Kaiva itse niitä tilastoja.

Minun käsittääkseni Briteissä jo monta sukupolvea asuneita mustia on melko vähän ja heillä voi olla hyvinkin erilaiset lähtökohdat.

Mutta itse asiassa minua ei edes kiinnosta Britannian mustien pärjääminen elämässä. En myöskään osaa hämmästyä siitä, että THE RUINS OF DETROIT (suomeksi: Detroitin rauniot) -niminen nettisivusto esittelee Detroitissa sijaitsevia rauniotaloja.

Jos Suomen Ladat -sivustolla esitellään kymmeniä tai satoja Ladoja, niin kyllä täällä silti joku manne vielä mersullakin ajaa.

Turkulaine

Mitä enemmän tuota karttaa tarkastelee sen lohduttomammalta näyttää. Siellähän on kuviakin noista "kaupoista". Joidenkin kohdalla maininta että suljettu 2009. Hajonneita rakennuksia aivan keskustassa, joissakin vanerit ikkunoilla ja spreijattu täyteen. Jotkut "marketit" sellaisia luukkuja (jos ovat edes toiminnassa) että morjens.

En tämän perusteella epäile hetkeäkään että kaupungissa on nälkä. Ja mitä tulee niihin viiteen Walmartiin kaupungin ulkopuolella, niin paljon pienemmässä Turussa on vähän tavallisen monta suurta ruokakauppaa 15-30 km säteellä kaupungin keskustasta vaikka ne palvelevat oikein muumin paljon pienempää populaatiota.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Viinankylväjä

Quote from: Turkulaine on 25.08.2009, 15:37:13
Tuota viinankylväjän karttaa äkkiseltään silmäillen voisi luulla että joka korttelissa on ruokakauppa, kunnes zoomaa ja älyää että kyseisen mittakaavan "korttelit" ovat pääteiden väliin jääviä kymmenten kortteleien ellei sadan korttelin rykelmiä.

Vastasin kartalla tähän aloitusviestiin: "Palatakseni Detroittiin, kaupungissa ei kuulemma edes ole enää ruokakauppoja ja marketteja, olisiko syy siinä että ei ole enää ostavia asiakkaita?"
Lisäksi kartassa eivät näy kioskit tms, vain hakusanalla market tulevat kaupat. Eiväthän kaikki kaupat edes ole Google mapsissa. Varmasti kauppoja onkin vähemmän kuin Turus, mutta ei liioitella sentään.

Reino: Jos joku väittää, että kaupungien raunioituminen johtuu mustien geeneistä, kannattaisi asiaa tutkia vähän paremmin kuin mainitsemallani Mikkoellilä-logiikalla. Brittien mustien menestyminen osottaisi hyvin, että samat lähtökohdat elämään saavat mustat pärjäävät siinä missä valkoisetkin.
e. Olisi yksi hyvä todiste sille tarkemmin sanottuna. Uskon, että joillakin mustilla kansoilla on joitakin ominaisuuksia genetiikassa tai kultuurissa, mikä estää heitä menestymästä. Niiden suuruutta kuitenkin monet liioittelevat, koska ympäristöä ja esim. Flynnin efektiä ei oteta huomioon tarpeeksi.

Et voi olla niin tyhmä, ettet tajua Ruins of detroitin tarkoitusta. Ehkäpä Mikko on sittenkin oikeassa jossakin asioissa.

reino

Siellä on kioskin luodinkestävän pyöröluukun takaa hyvä huudella, että joo annatko mulle sen vasemmanpuoleisen kaalinkerän siitä sen ison vesimelonin vierestä.

Ai niin, vesimeloni eikä kaalinkerä ei mahdu siitä luukusta.  :(

Viinankylväjän tilastoja odotellessa. Kaivatko samalla reissulla Britannian mustien ruokailutottumus- ja ylipainotilastotkin. Kuten tiedämme, hoikkuus on yläluokkaisuuden merkki. Itse olen skrodempaa keskiluokkaa.

Detroiticaust!!1!

Quote from: Viinankylväjä on 25.08.2009, 15:54:40
Reino: Jos joku väittää, että kaupungien raunioituminen johtuu mustien geeneistä, kannattaisi asiaa tutkia vähän paremmin kuin mainitsemallani Mikkoellilä-logiikalla.

Onko joku väittänyt, että kaupungien raunioituminen johtuu mustien geeneistä? Minun käsittääkseni joku on lähinnä väittänyt, että kaupungien raunioituminen johtuu siitä, että siellä asuu paljon mustia.

Brittien mustien menestyminen osottaisi hyvin, että samat lähtökohdat elämään saavat mustat pärjäävät siinä missä valkoisetkin.

Saattaisi hyvin osoittaakin. :)

Oliko sulla jotain faktaakin tästä asiasta? Mitään?

Et voi olla niin tyhmä, ettet tajua Ruins of detroitin tarkoitusta. Ehkäpä Mikko on sittenkin oikeassa jossakin asioissa.

Minun käsittääkseni Ruins of Detroit -sivuston tarkoitus on esitellä Detroitin rauniotaloja.

Mikko on aivan varmasti oikeassa joissakin asioissa. Se, että missä asioissa Mikko on oikeassa voidaan päättää joko kokonaan tunnepohjaisesti ("reino vaikuttaa tosiaankin tyhmältä mulkulta") tai tunteen ja faktojen yhdistelmällä ("yhteiskunta näyttäisi todellakin koostuvan ihmisistä").

Turkulaine

Ei jumanklavita. Katselin noita kuvia lisää. Muistutuksena vielä että supermarket Amerikassa usein tarkoittaa hyvin pientä kauppaa, vähän Siwaa tai Salea suurempaa. Lähes kaikissa kaupoissa jopa hyvillä paikoilla jossain yliopiston lähellä on lappu luukulla ja ikkunat peitetty. Kadut puskevat horsmaa ja spreimaalauksia kaikkialla. Ei ole todellista. Ihme että autoja sentään näkyy, käveleviä ihmisiä ei missään. Toisaalta mä en kyllä noiden "supermarkettien" edessä pysähtyisi edes punaisiin valoihin.

Lisäys: Tarkalleen ottaen en pysähtyisi edes jalankulkijoiden vuoksi.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

reino

Uskon, että joillakin mustilla kansoilla on joitakin ominaisuuksia genetiikassa tai kultuurissa, mikä estää heitä menestymästä.

Tuollaisille uskomuksille on olemassa nimikin: RASSSISMI.

Quote from: Turkulaine on 25.08.2009, 16:00:22
Ihme että autoja sentään näkyy, käveleviä ihmisiä ei missään. Toisaalta mä en kyllä noiden "supermarkettien" edessä pysähtyisi edes punaisiin valoihin.

On rassismia väittää, että kaikilla Ameriikan mustille menisi huonosti.

Tämän miehen
(http://www.orbitcast.com/archives/bill-cosby.jpg)
poika pysähtyi liikennevaloihin huonolla alueella. Ja joutui maahanmuuttajan tappamaksi. Mitä me siitä opimme?

Pohjolan puolesta

Brittien mustien menestyminen osottaisi hyvin, että samat lähtökohdat elämään saavat mustat pärjäävät siinä missä valkoisetkin.

Ikävää ettet pysty antamaan viitteitä väitteesi tueksi.
Minulla on kyllä aivan päinvastaista tieto Britannian mustista.
McLuhan: "Olemme sekoittaneet järjen, luku -ja kirjoitustaitoon"

Viinankylväjä

Quote from: reino on 25.08.2009, 15:57:05
Onko joku väittänyt, että kaupungien raunioituminen johtuu mustien geeneistä? Minun käsittääkseni joku on lähinnä väittänyt, että kaupungien raunioituminen johtuu siitä, että siellä asuu paljon mustia.
:P

Oliko sulla jotain faktaakin tästä asiasta? Mitään?
Koitan huomenna kaivella, työpäivän kuluksi. Tiivistettynä viisi viimeistä viestiäni: Jotkut liioittelevat asioita joko tahallisesti tai tahattomasti. En pidä siitä.

Minun käsittääkseni Ruins of Detroit -sivuston tarkoitus on esitellä Detroitin rauniotaloja.

Sovitaan sitten näin. Ehkä pääsen helpommalla.

Pohjolan puolesta: Jaa toki tietosi kanssamme. Tarkoitan nimenomaan Brittiläisiä mustia, en mamuja.

Turkulaine

No ei hätä ole sentään ihan tämän näköinen.

QuoteHunger hits Detroit's middle class

Food has long been an issue in this city without a major supermarket. Now demand for assistance is rising, affecting a whole new set of people.

DETROIT (CNNMoney.com) -- On a side street in an old industrial neighborhood, a delivery man stacks a dolly of goods outside a store. Ten feet away stands another man clad in military fatigues, combat boots and what appears to be a flak jacket. He looks straight out of Baghdad. But this isn't Iraq. It's southeast Detroit, and he's there to guard the groceries.

Lisää:

http://money.cnn.com/2009/08/06/news/economy/detroit_food/index.htm?postversion=2009080712

Miniluv

Quote from: Eino P. Keravalta on 25.08.2009, 14:58:48
Hyvä Miniluv, nyt taisi tulla pieni väärinymmärrys: en todellakaan kirjoittanut, että mustat olisivat pummeja, vaan kommenttini ilmaisi mitään kansanryhmää mainitsematta esimerkinomaisesti, mitä tapahtuu, jos valtaosa on pummeja - aivan sama, minkä värisiä.

Ensin puhutaan Detroitin kehityksestä "afrikkana" ja sitten vaihdetaan johonkin nimeämättömään kansanryhmään ja täysin teoreettiseen tapaukseen yhteiskunnasta X.

Ei ole NIIIIIIIIIIN vaikea tajuta, ketä todella tarkoitit, mutta voihan sitä nyt selittellä kaikenlaista. Ei tästä tämän enempää.

QuoteEihän tässä Detroitin kehityksessä ole mitään ihmeellistä; jokainen hommalainen olisi osannut ennustaa asioiden kehityksen.

Mikä seuraavassa on NIIIIIIN vaikeaa tajuta: Kun yhteiskunta rakennetaan afrikkalaisista, syntyy "afrikka".

Missä mustat, siellä nälkä.

Se, miksi OTAKSUIT pummien olevan mustia, on tietysti sinänsä kiinnostavaa..

Eino yrittää temppuilla :D
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Pohjolan puolesta

Quote from: Viinankylväjä on 25.08.2009, 16:16:00
,

Pohjolan puolesta: Jaa toki tietosi kanssamme. Tarkoitan nimenomaan Brittiläisiä mustia, en mamuja.

Richar Lynn, J.P.Roosin suosittelema tutkija, The Global Bell Curve, s. 85-110.
Siinä käsitellään tilastojen valossa Britannian väestöryhmien älykkyyttä, koulutusta ja sosioekonomista asemaa. Suosittelen lukemaan.

BBC:n verkkosivuilta löytyy lukematon määrä artikkeleita joissa kerrotaan mustien ongelmista.

Ikävä kyllä nyt aika loppuu mutta pyrin palaamaan aisiaan vielä.
McLuhan: "Olemme sekoittaneet järjen, luku -ja kirjoitustaitoon"

Turkulaine

Quote from: Pohjolan puolesta on 25.08.2009, 17:15:21
Ikävä kyllä nyt aika loppuu mutta pyrin palaamaan aisiaan vielä.

Minä jo kerran hain tilastoja ja artikkeleita pyydettyä Britannian mustien onnettomista oppimistuloksista ja köyhyydestä mutta oppi näkyy unohtuneen. Suosittelen ettet näe älyttömästi vaivaa, sillä Viinankylväjä on keksinyt ikiliikkujan tuosta pakkomielteestään.

http://hommaforum.org/index.php/topic,3733.msg165176.html#msg165176

Lisäys: Voisitko Viinankylväjä hakea jonkin viitteen tuon ajatuksesi tueksi? On epäreilua esittää tuollaisia ja odottaa että muut hakevat lähteitä kumotaksesi sinun väitteesi. Ei tarvitse alkuun olla mitään sen tieteellisempää. Vaikka ihan asiallinen ja neutraali uutislähde tai vastaava riittää niin tiedetään onko jutussa edes mahdollista perää. 

reino

Minulle on sinänsä aivan sama mistä Detroitin tilanne johtuu, eikä minulla ole tarvetta tuntea ylemmyyttä tai alemmuutta kenenkään geenejä tai kulttuureja tai auringonpilkkuja kohtaan. Toivon kaikille kivaa elämää Detroitissa ja Britanniassa ja Afrikassa ja muualla. (Itse asiassa ei kiinnosta pätkääkään miten niillä menee.) Empatiani on valtava.

Ainoa minua kiinnostava näkökulma on se, että koska monet käytännön kokemukset ovat osoittaneet, että väestönvaihdot eivät ole hyvä idea (ainakaan alkuperäisväestön kannalta), tapahtuivat ne sitten kansainvaellusten, pakkosiirtojen tai työperäisen siirtolaisuuden (kuten Detroitissa) kautta.

Siksi haluaisin, että Suomessa käynnissä oleva väestönvaihto-operaatio laitettaisiin jäihin ainakin siksi ajaksi, että Detroitin vesimelonihuolto ehditään turvata. Jatketaan Suomen väestönvaihtoa sitten, kun saadaan edes Detroitissa kaikkien asiat kuntoon, eli tuoretta vesimeloonia joka päivä kaikkien ulottuville.

Tämä ei mielestäni ole rasismia* eikä liikaa vaadittu.

* Hauskoja faktoja: tiesitkö, että oikeusministeriön uuden vihasanalistan tultua voimaan vesimeloni-sanasta saa viisi vuotta vankeutta. Myös banaani-sana on kielletty, jos sitä edeltää persoonapronominin genetiivimuoto.

Viinankylväjä

Quote from: Turkulaine on 25.08.2009, 17:38:43
Minä jo kerran hain tilastoja ja artikkeleita pyydettyä Britannian mustien onnettomista oppimistuloksista ja köyhyydestä mutta oppi näkyy unohtuneen. Suosittelen ettet näe älyttömästi vaivaa, sillä Viinankylväjä on keksinyt ikiliikkujan tuosta pakkomielteestään.

No onhan tämä jo toinen kerta kun aiheesta mainitsen. Se tekeekin siitä ikiliikkujan. Et vastanut tuossa edellisessä ketjussa, onko tilastoissa eritelty mamumustat ja natiivit mustat. Ei ainakaan minusta siltä näyttänyt.

Quote from: Turkulaine on 25.08.2009, 17:38:43
Lisäys: Voisitko Viinankylväjä hakea jonkin viitteen tuon ajatuksesi tueksi?  

Kuten sanoin, huomenna koitan katsella, broidi kertoi aiheesta joskus. Ajattelin, jos jollakin olisi valmista tutkimusta.

hmoilanen

kohmelo

Nälästä en tiedä, mutta rikollisuus näyttää olevan omaan luokkaansa.

Crime in Detroit, Michigan
http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Detroit

Vuoden 2007 tilastot. Detroit johtaa väkivaltarikoksien yhteismäärässä.
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_cities_by_crime_rate

USA:n vastaavia keskiarvoja:
http://www.disastercenter.com/crime/uscrime.htm

Näyttäisi tämänkin mukaan loistavan ykkösenä: CQ Press City Crime Rankings 2008-2009
http://os.cqpress.com/citycrime/Population_Rankings.pdf

LW

Mielenkiintoista kyllä, Detroitissa on alettu bisnesstruktuurin rappion myötä kasvattamaan ruokaa itse pienimuotoisilla kaupunkiplantaaseilla. Tämä vahvistaa sen, että kaupoista on hyvin hankalaa enää hankkia riittävää ruokaa, ja selvästikin myös sen, että neekerit ovat aloitekyvyttömiä, vain tuhoamaan kykeneviä vandaaleja...  :roll:

http://features.csmonitor.com/gardening/2008/08/21/growing-green-in-detroit/
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Lentomestari

Quote from: hmoilanen on 25.08.2009, 18:34:36
Tässä vähän lisää kuvia Detroitista

http://www.marchandmeffre.com/detroit/index.html

Koska Turussa?
Epäilemättä tilanne on aito Detroitissa, luuhasin tuolla Google mapissa ja katsoin kaupunkia, jonkun ajan päästä, silmän tottuessa yläperspektiiviin, alkoi näkymään raunioita. Isoja parkkipaikkoja jotka alkaneet kasvaa heinää ja puita, palaneita talon kattoja, jopa kokonaisia moottoritienpätkiä, jotka ovat halkeilleet ja kasvavat heinää. Tyhjiä tontteja kauhottu (talo?) tasaiseksi. jne...jne...

Vaikka nuo kuvagalleriat olisi tarkoitushakuisesti tehty, niin paljon on raatoa ympärillä, valtava kaupunki ja silmänkantamattomiin taloja/teitä/...ei hittovie olisi kiva asua.

reino

Quote from: LW on 25.08.2009, 21:17:43
Mielenkiintoista kyllä, Detroitissa on alettu bisnesstruktuurin rappion myötä kasvattamaan ruokaa itse pienimuotoisilla kaupunkiplantaaseilla. Tämä vahvistaa sen, että kaupoista on hyvin hankalaa enää hankkia riittävää ruokaa, ja selvästikin myös sen, että neekerit ovat aloitekyvyttömiä, vain tuhoamaan kykeneviä vandaaleja...  :roll:

Miten niin? Sehän on ihan hienoa, jos osaa kasvattaa ruokansa itse.

LW

Quote from: reino on 25.08.2009, 21:48:05
Miten niin? Sehän on ihan hienoa, jos osaa kasvattaa ruokansa itse.

Olla sarkasmi.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

PaulR

"ghost malls usa" löytyy myös melko aavemaista materiaalia ilmiöstä, jolle selitykset - kuten yleensäkin - ovat ne yksinkertaisimmat.

Shawast

Eipä niillä mustilla geeneillä tunnu menevän oikein hyvin ainakaan Lontoossa, jossa lienee suurin musta vähemmistö briteissä.

By the end of the 1900s the number of black Londoners numbered half a million, according to the 1991 census. An increasing number of these black Londoners were London- or British-born. Even with this growing population and the first blacks elected to Parliament, many argue that there was still discrimination and a socio-economic imbalance in London among the Blacks. In 1992 the number of blacks in Parliament increased to six and in 1997 they increased their numbers to nine. There are still many problems that Black Londoners face; the new global and high tech information revolution is changing the urban economy and some argue that it is driving unemployment rates among blacks up relative to non-blacks[citation needed], something which, it is argued, threatens to erode the progress made thus far.[22]

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_British
"Hän puhuu korostetun rauhallisesti, mutta tunnekuohu näkyy hikikarpaloina nenän alla."

- HS raportoi mystisestä keltaiseen purjehdustakkiin pukeutuvasta perussuomalaisten kannattajasta 29.3.2011

Klasu

Quote from: Viinankylväjä on 25.08.2009, 13:00:12

e2. Google mapsissa on street view. Nyt kaikki katsomaan, miten hunningolla paikat ovat.

e3. 5 minuuttia katsellut melkein koko kaupungin kattavaa street viewiä. Missä ne neekereiden tuhoamat talot oikein ovat? Yhtään huonokuntoista ei ole vastaan tullut.

2min katselin ja esim rosa parks blvd näyttää kyllä aika hurjalta. Ja onhan noita varmaan paljon muitakin katuja, mutta eihän tuo goolen auto tietenkään ihan joka slummiin mene ajelemaan. Kehityksen syistä voi toki olla montaa mieltä, mutta ei tuo ihan terveeltä kaupungiltakaan vaikuta.
Those who melt their guns into plows will plow for those who don't

kohmelo

apexi

Quote from: Shawast on 25.08.2009, 23:02:06
There are still many problems that Black Londoners face; the new global and high tech information revolution is changing the urban economy and some argue that it is driving unemployment rates among blacks up relative to non-blacks[citation needed], something which, it is argued, threatens to erode the progress made thus far.[22]

"See computers are racist because they make them too hard to use. They need to make them easy like TV, so people in the community can have good jobs. Computers are made by whites and chinese, and they don't like it when we try to get ahead."
-Rakim, Oakland.
"See computers are racist because they make them too hard to use. They need to make them easy like TV, so people in the community can have good jobs. Computers are made by whites and chinese, and they don't like it when we try to get ahead."
-Rakim, Oakland.

hammerzeit

Reino: Jos joku väittää, että kaupungien raunioituminen johtuu mustien geeneistä, kannattaisi asiaa tutkia vähän paremmin kuin mainitsemallani Mikkoellilä-logiikalla.

Geeneistä? Ei välttämättä, mutta asukkaiden rotu on merkittävä tekijä. En tiedä, miten paljon tunnet Detroitin historiaa, mutta tässä hieman pähkinänkuorta.

- Autobuumin ollessa nousussa kaupunkiin järjestettiin valtavat määrät halpaa työvoimaa, lue: kouluttamattomia vähemmistöryhmiä, tuohon aikaan siis mustia.

- Pitkään tämä ei ollut fataali ongelma, koska autoteollisuudessa vallitsi hirvittävä buumi ja töitä riitti.

- Räjähdysmäisesti kasvava musta alaluokka toi mukanaan sosiaalisia ongelmia, joiden johdosta kaupungin entiset valkoiset asukkaat muuttivat lähikuntiin, jonne siis nyt myös heidän veronsa karkaavat.

- Autoteollisuuden ajauduttua vaikeuksiin kaupungin merkittävät tulonlähteet kariutuivat ja yllättäen kaupunki olikin täynnä köyhiä ja kouluttamattomia mustia, joilla ei ollut enää mitään mahdollisuuksia: ei työtä, ei koulutusta, ei tulevaisuutta.

- Todellinen katastrofi alkoi 2000-luvun alussa kun kaupungissa järjestettiin kohtalokkaat pormestarinvaalit. Kaupungin entinen pormestari oli niin ikään ihonväriltään musta, mutta hommassaan pätevä. Häntä pidettiin kuitenkin liian valkoisena ja sovittelevana, sillä mies yritti rakentaa Detroitille tulevaisuutta pitkän linjan kautta. Vaalit voitti musta ehdokas, puhtaasti sen takia että hän oli musta, hyvin rasististen puheenvuorojensa avulla.

- Kävikin ilmi, että black power -äänillä valtaan ratsastanut pormestari oli rikollisen huono hommassaan, kirjaimellisesti. Mies varasti, kavalsi, väärinkäytti ja aviorikkoi minkä ehti joutuen lopulta syytteeseen ja vankilaan. Kilpatrickia on myös epäilty murhista ja laajasta korruptiosta.

- Paikallisen väestön reaktio tapahtuneeseen on melko yllättävä, sillä Kwame Kilpatrick, joka on saattanut toimillaan jos nyt ei tuomita Detroitia pysyvästi niin ainakin ajaa sen toipumista taaksepäin vuosikymmenillä, nauttii kaupungissa sankarin mainetta.

Nykytilanne on täysin lohduton: kaupunki on konkurssikypsä, kirjaimellisesti. Rahaa ei ole edes pitää katulamppuja päällä kuin pätkissä. Tästä johtuen kaupunki on myynyt sopimuksia monien alueiden perustoiminnoista (sähkö, vesi, koulutus, jopa turvallisuus) yksityisille firmoille, jotka sitten toimivat siellä vapain käsin.

Verorahoja ei virtaa kaupunkiin, koska kaupungissa ei ole mitään merkittävää teollisuutta tai muutakaan kuin loputtomia laumoja nälkiintyvää ja köyhää väkeä. Ihmiset eivät maksa vuokraa, vaan kykkivät omissa taloissaan kunnes heidät potkaistaan sieltä ulos, jonka jälkeen he siirtyvät toiseen raunioon asumaan.

Monet asiantuntijat ovat ennustaneet, että nykyvauhtia merkittävät osat Detroitista palautuvat luonnonkaltaiseen tilaan, koska kukaan ei ole estämässä puiden ja kasvien kasvua raunioiden joukossa. Jo nyt monilla entisistä lähiöalueista on havaittu villieläimiä, jotka hylkäsivät kaupungin yli toista sataa vuotta sitten. Samaan aikaan lähikunnissa menee ihan mukavasti. Go figure.

Miten tämä liittyy mihinkään? Easy. Jos tarkastelet esimerkiksi Turun viimeaikaisia tapahtumia, yhtäläisyyksiä löytyy. Kaupunki on vararikossa, varakkaat muuttavat lähikuntiin, lähiöt ghettoutuvat ja kaupunkiin muodostuu uutta, köyhää (no, heti kun tuet loppuvat) ja kouluttamatonta alaluokkaa, jolta on turha odottaa apua ylösvetämisessä. Vielä ehtisi muuttaa suuntaa.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

VMJ

Voisiko samanlainen ilmiö tapahtua Suomessa esimerkiksi entisillä paperiteollisuuspaikkakunnilla, jos ei Valde maksaisi taikaseinästä mielettömiä tukia?

Suomessa tosin omaisuudesta on perinteisesti pidetty kyllä parempaa huolta. Harmillisen näköistä kun entiset arvorakennukset ovat menneet aivan rapakuntoon. Tulee hiukan mieleen Karjala, jossa kaiken on annettu rapistua.
Homma ^^!!

Viinankylväjä

Quote from: Shawast on 25.08.2009, 23:02:06
Eipä niillä mustilla geeneillä tunnu menevän oikein hyvin ainakaan Lontoossa, jossa lienee suurin musta vähemmistö briteissä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_British

Samasta lähteestä: "Currently, Black British is used by the British authorities to mean UK passport holders of African or Afro-Caribbean origin "

Kuinka monesti pitää samassa ketjussa sanoa, että tarkoitin natiiveja* mustia brittejä? Vai ettekö todella näe eroa? Neekeri kuin neekeri.

Jos kaupungin väkiluku laskee 50 vuodessa 800 000:lla, eli puoleen, niin eikö se väistämättä tarkoita, että ihmiset ovat jättäneet jälkeensä asuntoja, joita ei ole saatu myytyä? Hammerzeitille pisteet asiallisesta vastauksesta, ja hyvästä perustelusta. Jotenkin minua vain väsyttää nämä "missä neekerit niin siellä nälkä"-kommentit, vaikkei olla tutkittu asiaa sen kummemin. Varsinkin kun kyseessä ei ole edes nälkä, vaan valinnanvaran puute.

e. Broidi ei muista lähdettä Brittien mustien natiivien menestymisestä enää vuoden takaa. Eli minulla ei ole todisteita, mutta ei ole toisaalta "teilläkään", sillä kuten ylhäällä siteerasin, Brittien viranomaiset käyttävät termiä musta Brittiläinen henkilöstä, jolla on Afrikan tai Afro-Karibialainen passi.

*Mustia brittejä, jotka ovat asuneet maassa useamman sukupolven ajan. Alkaa taas saivartelu näköjään...

kertsu59

Quote from: VMJ on 26.08.2009, 01:30:43
Voisiko samanlainen ilmiö tapahtua Suomessa esimerkiksi entisillä paperiteollisuuspaikkakunnilla, jos ei Valde maksaisi taikaseinästä mielettömiä tukia?

Suomessa tosin omaisuudesta on perinteisesti pidetty kyllä parempaa huolta. Harmillisen näköistä kun entiset arvorakennukset ovat menneet aivan rapakuntoon. Tulee hiukan mieleen Karjala, jossa kaiken on annettu rapistua.
Kyllä täällä meilläkin on samanlaisia pieniä kuolleita syrjäseudun taajamia ja pikku kyliä luonnollisesti aivan eri kokoluokassa kuin Detroitissa
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

VMJ

Quote from: Viinankylväjä on 26.08.2009, 08:05:15
Kuinka monesti pitää samassa ketjussa sanoa, että tarkoitin natiiveja mustia brittejä? Vai ettekö todella näe eroa? Neekeri kuin neekeri.

Natiiveja mustia brittejä!? Vähän niin kuin native american... Vaihda britti sanan paikalle skotti ja huomaa missä menet vikaan.
Homma ^^!!