News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Yle taas jauhamassa sitä itteensä suomalaisten geeneistä.

Started by Pekka Kemppainen, 14.04.2017, 16:31:55

Previous topic - Next topic

Ullatusnillitus

Quote from: foobar on 14.04.2017, 16:39:16
QuoteGeenitestaukset vahvistivat Kalajoen lukiolaisten aavistukset. Suomalaisten perimä on monikulttuurinen.

Mitä helvettiä geeneillä on tekemistä kulttuurin kanssa? Tai siis, miten voi olla mitään tekemistä, ellei jutun kirjoittaja ole umpirasisti?

Itse taisin näiden geenitestien puitteissa olla yli 95% pohjoiseurooppalainen, josta noin 90% suomalainen. Nämä sukutaustaoraakkelit eivät muuten tämän asian suhteen ole mitenkään täsmällisiä analyysivälineitä vaan työkaluja todennäköisimpien vaihtoehtojen hahmottamiseen. Tulokset riippuvat mm. siitä, minkälaisista ryhmistä parasta sovitusta etsitään. Yhden sovituksen mukaan minussa on prosentti lähi-itäläistä, mutta toisen mukaan olen lähes täsmälleen 50-50 länsi- ja itäsuomalaisten sekoitus. Jälkimmäinen ei ole millään mittaa yllättävä tulos - se on erittäin hyvin kaiken saadun tiedon kanssa linjassa. Itseasiassa sukulaiset ovat yllättyneitä siitä, ettei näillä analyyseillä löydy selkeästi tunnistettavaa slaaviverta...

Miten esimerkiksi irlantilainen kulttuuri eroaa suomalaisesta? Olen ymmärtänyt, että monikulttuurisuudesta puhuttaessa viitataan yleensä kehitysmaakulttuureihin.

-PPT-

Onhan viro ja unkari myös ei-indoeurooppalaisia kieliä. Viron ja suomen välillä on aina kiista että kumpi kieli on kumman halpaversio. Ottakaa huomioon että 1000v sitten Viron asukasluku oli korkeampi kuin Suomen.

Impi Waara

Quote from: Pekka Kemppainen on 14.04.2017, 20:37:15
Quote from: Impi Waara on 14.04.2017, 20:33:05
Olin aikoinaan baskien rahoittamassa projektissa töissä. Tietty hengenheimolaisuus löytyi heti  :) Meillä olisi paljon opittavaa baskeilta...

Opettelin joskus huvikseni Real Sociedadin kannustuslaulun, se on baskiksi, nähdäkseni voiko suomalainen ääntää baskia. Kyllä voi. Se on tämä "xuri urdin, xuri urdin maiteaa, xuri urdin xuri urdin aureraa..."

Jotkin harvat äänteet ovat haasteellisia.

Atletik Bilbaon laulu on muuten parempi.

Noh, taitaa olla liian haasteellista minulle  :) Riittää, että hämään Madridissa puhumalla espanjaa kuin baski  ;D
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Lalli IsoTalo

Quote from: Iku-routa on 14.04.2017, 16:50:12
Ei minua ainakaan haittaa itsestäni "geneettiseltä historialtaan" eroava ihminen, kunhan hän on mahdollisimman samankaltainen kuin minä.

"Lika barn leka bäst"
"Birds of a feather flock together"
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Finis Finlandiae

Quote from: -PPT- on 14.04.2017, 20:44:53
Onhan viro ja unkari myös ei-indoeurooppalaisia kieliä. Viron ja suomen välillä on aina kiista että kumpi kieli on kumman halpaversio. Ottakaa huomioon että 1000v sitten Viron asukasluku oli korkeampi kuin Suomen.

Olen katsellut Ylen chileläistä sarjaa, ja tuli siitä mieleen suomi-viro-kielisuhde.
Chilessä ja Etelä-Amerikassa yleensä lausutaan espanjaa jättäen sanojen lopusta s-kirjaimet pois*. Eli se on kutistettu kieli verrattuna emä-Espanjaan. Viron kieli on myös kutistettu verrattuna suomen kieleen, joten voimme(ko) päätellä, että viron kieli on sopeutunut muiden kielten vaikutuksesta. Emäkieli suomi taas ei.

Lukitsen vastauksen: viro on halpisversio

* Espanjan kielessä s sanan lopussa viittaa  monikkoon, mutta monikko paljastuu enimmäkseen jo muustakin osaa lausetta, joten s ei varsinaisesti tarvitse lausua.
PolpoSTASI: "Jos tämä tori olisi tarkoitettu suomalaisille, täällä olisi suomalaisille tarkoitettuja penkkejä. Häivy!"

GER = paskan kemiallinen merkki
Pakkoruotsi = /c:stä!
YLE - powered by 3000+ mokuidioottia.

Finis Finlandiae

Quote from: Elemosina on 14.04.2017, 18:32:22
Yle, valtiollinen televisio- ja radioasema, jonka toiminta rahoitetaan verovaroin.

Luin tuon ensin: YLE valtiollinen tele- ja rikosasema  ;D
PolpoSTASI: "Jos tämä tori olisi tarkoitettu suomalaisille, täällä olisi suomalaisille tarkoitettuja penkkejä. Häivy!"

GER = paskan kemiallinen merkki
Pakkoruotsi = /c:stä!
YLE - powered by 3000+ mokuidioottia.

Java

Quote from: Finis Finlandiae on 14.04.2017, 21:22:58
Quote from: Elemosina on 14.04.2017, 18:32:22
Yle, valtiollinen televisio- ja radioasema, jonka toiminta rahoitetaan verovaroin.

Luin tuon ensin: YLE valtiollinen tele- ja rikosasema  ;D
Luit oikein!!
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Porcius

YLE tässä rasistisesti olettaa, että etnisyydellä ja kulttuurilla olisi jotain tekemistä keskenään. Tämä on pimeä kaiku ajalta, jonka toivoin jo jääneen taakse.
"On helvetin tyhmää mennä helvettiin, kun taivaaseenkin pääsisi"

-Jouko Piho