News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Ehdolla Vaasassa - Matti Sorvari

Started by Matti Sorvari, 03.04.2017, 17:52:19

Previous topic - Next topic

Matti Sorvari

Morjesta kaikille.

Hommafoorum kiinnostanu aina ja nyt päätin vaalien alla tutustua tähän pahamaineeseen kulttiin. Nimeni on Matti Sorvari ja oon ehdolla kuntavaaleissa täälä Vaasassa.

Itselle tärketä asioita on maahanmuuton ongelmien ratkaiseminen erityisesti. Vaasassa otetaan jatkuvasti pakolaisia- ja turvapaikanhakijoita, vaikka talous ei kestä nytkään. Muutenkin tietyt alueet kuten Ristinummi ovat naisille vaarallisia pimeällä. Bussipysäkeillä ei paljo kantaväestöä näy kun kulkee autolla nummen läpi. Kiintiöt pitäis laittaa nollaan, koska meiän pitäis hoitaa ensin vanhat tulijat osaks Vaasaa paremin.

Muita tärkeitä asioita on liikenteen kehittäminen ja järkevien hankkeiden hallinta. Bussiliikenne kuntoon, koska opiskelijoita on joka viides. Rahat pakolaispolitiikasta tähän (ei kaikkia, vaan osa).

Vastuuta politiikoille, koska turhat hankkeet ovat typeriä.

Sloganilla meikällä on "Ei unohdeta lupauksia vaalien jälkeen". Vituttaa kun luvataan kaikkea kuuta taivaalta.

Mutta jos kiinnostaa nää aiheet, nii kirjota äänestyslappuun 232.

- Masa

Impi Waara

Taaskin ehdokas, joka vaikenee terveydenhoidon surkeasta tilasta  :( Jos yli vuoteen monisairas ei saa aikaa lääkärilleen tai yli kymmenen vuoden odottelun jälkeen potilaalle ollaan laatimassa ensimmäistä hoitosuunnitelmaa ja vanhuspuolellakin asiat retajaa. Ja listaa voisi jatkaa.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Matti Sorvari

Olen tietoinen terveydenhuollon tilasta, etenkin näin SOTEn aikana. Sote-uudistus mahdollistaa esimerkiksi mielenterveyshuollon avohuollon valinnan, joka taas ei palvele potilasta. Tarvitaan siis nyt etenkin tiiviimpää yhteistyötä kolmannen sektorin kanssa ja muutenkin ylläpitää edes nykyiset palvelut, jotta se ei sitten maksa sitten hirveästi.

Teemojen valinnoissa ei voi miellyttää kaikkia. Vaalit ovat niin laaja kokonaisuus, jossa täytyy "pidättäytyä" tietyissä teemoissa. Muuten ei yksinkertaisesti erotu. Siksi olen valinnut tietyt teemat, mutta jos läpi päästään, niin ajetaan myös muita asioita.

Impi Waara

Ottaen huomioon kuinka kauan (vuosia) terveydenhoitopuoli on ollut retuperällä ja kuinka paljon sitä kritisoidaan, niin ihmeellistä on ettei kenenkään vaaliteemoissa asia nouse esille. Ja etenkin nyt, kun Sote-himmeliä ajetaan läpi kuin käärmettä pyssynsuuhun. Ja se himmeli on, anteeksi nyt vaan, suurta kusetusta. Potilaat jää jalkoihin.

Kuitenkin päätit tietoisena tästä ongelmasta nostaa bussit esiin ennen ihmisiä.

Matti Sorvari

Täh? Olen tietoinen asiasta ja haluan terveydenhuoltoa ajaa eteenpäin, mutta karu fakta on, ettei se kiinnosta juuri minun ikäisiä esimerkiksi korkeakouluopiskelijoita. Vaikea ajaa eteenpäin asioita, jos ei valtuustoon päästä. Tai toki voi päästä, mutta se on paljon vaikeampaa. Terveydenhuollon asioiden ajaminen eteenpäin on todella vaikeaa, koska se on laajempi kokonaisuus. Paikallisliikennettä helpompi.

Impi Waara

Korkeakoulu- ja muista opiskelijoista iso osa on muualta kuin Vaasasta. Terveyspalvelut on iso asia kyllä ja juuri siksi sen nostaminen esiin olisi koskenut kaikkia; Vaasassa syntyneitä ja siellä ikänsä asuneita. Vaan mikä minä olen entisena kuntapoliitkkona neuvomaan ketään...